Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 58 reacties

Endemol Shine Studios, onderdeel van het oorspronkelijk Nederlandse televisieproductiebedrijf, heeft de rechten verkregen om een tv-serie te maken rondom Mirror's Edge. Wanneer er een serie komt met Faith in de hoofdrol, is nog niet bekend.

De Amerikaanse studio ziet volgens Deadline wel brood in Mirror's Edge als een franchise voor televisiekijkers wereldwijd. "Het heeft een sterke vrouwelijke hoofdpersoon, een zeer fanatieke fanbase en EA en DICE hebben wereldwijd een sterk merk neergezet", zegt Sharon Hall, voorzitter van Endemol Shine Studios.

Concrete informatie over de inhoud van de televisieserie is er nog niet. Ook is het niet duidelijk wanneer de serie moet verschijnen. De eerste Mirror's Edge-game kwam in 2008 uit en in juni dit jaar verschijnt een nieuw deel.

De games spelen zich af in de toekomst, in een futuristische samenleving, waarin 'runners' fungeren als koeriers om boodschappen door te geven aan het verzet, dat het toezicht van de overheid probeert te ontwijken. Faith is de vrouwelijke hoofdpersonage van de gameserie.

Eerste beelden Mirror's Edge CatalystEerste beelden Mirror's Edge CatalystEerste beelden Mirror's Edge CatalystEerste beelden Mirror's Edge Catalyst

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (58)

Het volgende bericht zoals geplaatst in de dutch game industry community verraad wat Endemol van plan is, en ik kan dan ook niet wachten tot we hier meer van gaan zien!

Voor Endemol ben ik op zeer korte termijn op zoek naar een game designer die.. ..mee kan denken aan een nieuw concept voor een TV format. Die game principes uit platformers (denk aan bijvoorbeeld Mario) kan vertalen naar uitdagende echte wereld banen (denk aan WipeOut, Ninja Warrior). Meer kan ik er niet over kwijt..-
Mirror's edge 1 is in mijn ogen een zeer ondergewaardeerd spel, vond het fantastisch om te spelen en ik kan me voorstellen dat dit met een VR bril ook indrukwekkend is (of misselijkmakend :+ )
Ik kan me alleen nog niet helemaal voorstellen hoe je bijvoorbeeld 22 afleveringen kunt vullen met Faith..
Hoop alleen niet dat t in Nederland opgenomen gaat worden met al die laagbouw.. :+
Ik denk dat hier met de juiste mensen wel een unieke serie van te maken is.
Ik kan me alleen nog niet helemaal voorstellen hoe je bijvoorbeeld 22 afleveringen kunt vullen met Faith..
Wat denk je van al die langlopende soapseries dan? Of andere series zoals "The A-team" en "Friends"? Dat is toch ook gelukt? :P
Ja maar faith heeft geen bank en geen busje 8-)
Maar Faith zou wel een "vast plekje" kunnen hebben, bijvoorbeeld zoals Max in Dark Angel (in dat geval: bovenop de Space Needle). Een hoog uitkijkpunt over de stad "waar ze het allemaal voor doet" zou goed in het verhaal passen en heel herkenbaar zijn (zeker als ze de stad grotendeels in het wit houden).
CGI serie! Of heel goede producers enz. Dat maakt het al 100x beter!
Faith is toch een 'runner' die info overbrengt? Dan kan je dus de verhalen van de mensen die haar inhuren, of juist achterna zitten, uitdiepen.

Je zou afleveringen kunnen hebben waar Faith in het geheel niet te zien is, behalve dan af en toe een shot in een lege steeg waar je het uit de game bekende Parkour spring hijgje hoort. Terwijl dat de rest naar d'r op zoek is ofzo.

[Reactie gewijzigd door Henk Poley op 26 mei 2016 12:30]

Ik help iedereen hopen dat ze het runner-aspect veel meer naar voren gaan laten komen dan het actie-aspect. Maar voor een beetje drama (en dus interessante televisie) heb je die actie nodig. Dus ik houd mijn hart vast...
Als ze het a'la achtervolgingsscene van de opening van de Matrix (1) doen, dan is het denk ik een schot in de roos.
Och, in de film "Tracers" hebben ze zoiets al eens gedaan. Nee, dat was niet echt een hoogvlieger, maar toen ik 'm zat te kijken had ik wel gelijk de track "Still Alive" weer in mijn hoofd zitten - en nee, niet de Portal versie, nee.
Een beetje een Dark Angel kopie met Parcours dus...?
Precies wat ik dacht.. Plus zonder de mutants dan. Of deel 2 moet een hele andere kant op gaan?

Ik heb hier geen vertrouwen in in ieder geval.
Dark Angel heeft het slechts twee seizoenen uitgehouden (hoewel het verhaal duidelijk nog op geen stukken na afgelopen was), dus als ze te erg in die hoek gaan zitten dan vrees ik dat ook Mirror's Edge geen lang leven beschoren zal zijn...

En daarnaast, hoewel het heel indrukwekkend is om free running filmpjes te kijken op YouTube, ben ik er nog niet van overtuigd dat dat leuk blijft. Zou de lol er uiteindelijk toch niet vanaf gaan als je hier een uur (nou ja, veertig minuten) per aflevering mee moet vullen, week na week?
Allemaal leuk en aardig maar het lijkt mij om het futuristische gevoel dat je krijgt tijdens het spelen van Mirrors Edge niet zomaar naar een TV-Franchise krijgt. En wat moeten we ons voorstellen? Een ge-animeerde teken film, cartoon, realistisch? Wat je uit hun site kan halen gaat dit een realistische serie worden wat lastig is om te doen. De serie zal dan ook naar mijn mening groten deels bestaan uit vFX en gFX. Ik hoop zeker dat de serie wat gaat worden want het is een goed idee maar als ze falen besmeren ze de naam van Mirrors Edge.
ja en over imago maakt EA zich heel druk. ooooooooooh wacht......
Ik ben benieuwd in hoeverre ze trouw blijven aan de visuele stijl die de game heeft. Dat is voor mij toch datgene wat de game zo bijzonder maakte.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 26 mei 2016 09:17]

Als ze Maggie Q (o.a. Nikita) weten te strikken voor de rol van Faith, en het de intensiteit krijgt van Ripper Street (Endemol Shine UK), dan wil ik dit wel zien.

[Reactie gewijzigd door Anthracite op 26 mei 2016 10:20]

Ik vind die Maggie Q echt een aanfluiting voor de serie Nikita. Nikita is Peta Wilson en niemand anders. Lukt me niet om door een aflevering van de nieuwe Nikita te komen.

Ik stel voor om Kate Beckinsale te strikken :)

Typo

[Reactie gewijzigd door Systemlord Max op 26 mei 2016 14:43]

Nikita is Peta Wilson en niemand anders.
offtopic:
Anne Parillaud is Nikita en niemand anders.
De setting van de game is erg interessant, een absolute controlestaat in de nabije toekomst. Dat is eens wat anders dan de gemiddelde serie vandaag de dag. Ook vanwege maatschappelijk vlak, Nederland is daar ook langzaam naartoe aan het groeien.
De setting van de game is erg interessant, een absolute controlestaat in de nabije toekomst. Dat is eens wat anders dan de gemiddelde serie vandaag de dag.
Syndicate (2012), de Deus Ex serie, en waarschijnlijk zijn er nog wel veel meer te noemen met dit achtergrondthema. Dat is overigens niet slecht. Het is een thema. Het belangrijkste is dat het goed uitgewerkt wordt. Of dat in deze televisieserie zal gebeuren is de vraag. Where is November?
Ook vanwege maatschappelijk vlak, Nederland is daar ook langzaam naartoe aan het groeien.
En natuurlijk zijn de Verenigde Staten en Airstrip One het Verenigd Koninkrijk ook hele goede voorbeelden. ;) Let ook op dat Mirror's Edge geen land noemt, maar alleen praat over 'The City'.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 26 mei 2016 10:09]

DEUS ex is met half mens half robot.
Dat is ook een achtergrondthema van Deus Ex. Nergens omschrijf ik dat het ene het andere uitsluit. Zo zijn complotten in zowel Mirror's Edge en Deus Ex een belangrijk onderdeel van het verhaal.
Lijkt me een goeie, ik vond de wereld in eerste game erg goed, het gaf echt een gevoel van de toekomst en je werd meegenomen.

Ik hoop dat de 2e net zo iets gaat worden.

Maar ja, tv series/films gemaakt van Games zijn over 't algemeen meh. Laten we hopen dat 't iets wordt.
Kan best goed worden hoor. Ietwat meer verhaallijn en toch die gave jumps en runnings. Lekker veel actie en wat romantiek. Ik zie het helemaal voor me :)
Bij dit soort concepten hoop ik vaak op volledige CGI of animatie ipv reallifeaction.
Een goede animatie studio kan er imho meer mee.
Ik bedenk me nu, eigenlijk zouden ze er een VR serie van moeten maken.
Netflix heeft al aangegeven daar naar te willen kijken. :)

Dan wordt de romantiek al wat lastiger. :P

[Reactie gewijzigd door SeenD op 26 mei 2016 13:07]

Wat Mirror's Edge ook zo uniek maak is dat het een Aziatische vrouw in de hoofdrol heeft. Deze groep heeft de minste kansen om in Hollywood een hoofdrol te krijgen. Het is een gevoelig onderwerp en ik hoop dat ze niet als de Ghost in the Shell film, de kans wegpakken(whitewashing) van een Aziatische actrice.

[Reactie gewijzigd door GeforceAA op 26 mei 2016 09:38]

Zou tof zijn als ze bijvoorbeeld een Lucy Liu kunnen strikken voor de hoofdrol van Faith. Zou perfect zijn.
Of Boomer van Battlestar Galactica. :)
Lucy Liu is sinds Shanghai Noon de standaard go to Aziatische actrice in Hollywood. Ik heb liever dat ze een nieuwe up-and-coming Aziatische actrice de rol geven.
Wat Mirror's Edge ook zo uniek maak is dat het een Aziatische vrouw in de hoofdrol heeft. Deze groep heeft de minste kansen om in Hollywood een hoofdrol te krijgen. Het is een gevoelig onderwerp en ik hoop dat ze niet als de Ghost in the Shell film, de kans wegpakken (whitewashing) van een Aziatische actrice.
Dikke kans dat ze "gewoon" een blanke actrice inhuren. :(
De reden waarom dit onderwerp zo gevoelig ligt, is dat iedereen prima weet dat ze fout bezig zijn, maar niemand er iets aan wil doen; "schuldig geweten" en zo. Bij een film van een "nieuw" verhaal (geen verfilming van boek of spel of iets dergelijks), die zich in een generieke stad (ergens in de VS) afspeelt, is het lastig om de beschuldiging hard te maken. Natuurlijk, dat nagenoeg alle rollen door blanken worden ingevuld is (zonder "foul play") onverklaarbaar, maar één specifieke film aan de schandpaal nagelen is lastig.
Het probleem is helaas nog veel erger dan dat. Zelfs bij verfilmingen van bestaande verhalen (in The Martian is de, overduidelijk Indiase, naam van een personage zelfs aangepast om een blanke acteur te kunnen casten) of verhalen op een locatie en/of in een tijdperk waar blanken niks te zoeken hebben (Gods of Egypt is hier een perfect voorbeeld van) maken zich massaal schuldig aan het whitewashen van (met name) de hoofdrollen. En "het grote publiek" vindt het veel belangrijker om een leuke film te zien dan om een punt te maken; als we er met zijn allen geen geld aan zouden uitgeven dan is het snel genoeg afgelopen zijn met die onzin.
Maar Amerika heeft nu (eindelijk...) een zwarte president (we wachten nog op de eerste Indiaanse; eentje die zó racistisch is dat ie er geen probleem mee heeft dat de KKK openlijk fan van hem is doet het afzichtelijk goed in de voorverkiezingen...), "dus" is er daardoor automatisch geen racisme meer in de VS en is het belangrijk om vooral niks te doen tegen dingen die er toch wel erg hard naar rieken...

TL;DR:
Tenzij iemand het voor elkaar krijgt om "kappen met dat whitewashen; Aziatische hoofdrolspeelster voor Mirror's Edge - The Series, of we boycotten alle merchandise" keihard viral te laten gaan (en dan ook nog op zo'n manier dat het indruk maakt op Endemol; ze moeten het niet als gratis reclame zien), wordt de hoofdrolspeelster (en alle andere belangrijke rollen) toch weer blank.

ps. Naast racisme zou het ook goed zijn om seksisme eens aan te pakken; hoezo staat Mark Hamill (dertig seconde in beeld) boven Carrie Fisher op de credits van Episode VII?

[Reactie gewijzigd door robvanwijk op 26 mei 2016 21:32]