Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 181 reacties
Submitter: keverjeroen

De opvolger van de HTC One M9 gaat vermoedelijk geen 'HTC One M10', maar 'HTC 10' heten. De opvolger van de HTC One M9 wordt nu nog 'HTC Perfume' of 'HTC One M10' genoemd. Vermoedelijk wil HTC met de naamswijziging iets doen aan de verwarring in het naamgevingssysteem.

Evleaks plaatste het bericht over de naamswijziging op Twitter. De tweet van Evan Blass, de man achter Evleaks, heeft het over het algemeen bij het rechte eind als het gaat om geruchten rond HTC. Hij schrijft in zijn tweet: "You heard it here first: HTC 10", ofwel: "Je hoorde het hier als eerste: HTC 10".

Het eventuele optimisme van Windows Phone-fans drukt hij direct de kop in. Suggesties dat de '10' refereert aan een HTC 10-telefoon die op Windows 10 draait, kloppen volgens hem niet.

Geruchten dat de 'One'-merknaam komt te vervallen, gaan al terug tot augustus 2015. Na de problemen met de One M9 zou het veranderen van de merknaam voor de duurste lijn ook niet zo gek zijn, vermoedt HTC Source.

Andere merken van HTC zijn 'One X', 'One' en 'One S'. Het is dan ook verwarrend dat de duurste lijn de 'M' draagt. Zonder 'One M' zou het makkelijker zijn om de toptelefoons van het merk te onderscheiden van de andere.

De opvolger van de One M9 krijgt een 5,15"-amoledscherm met 1440x2560 pixels en een twaalfmegapixelcamera. Verder zou de smartphone Android 6.01 met Sense 8.0 draaien en in het bezit zijn van een Qualcomm Snapdragon 820 met Adreno 530. Het geheel wordt vermoedelijk gecomplementeerd door 4GB ram en 32GB opslaggeheugen.

htc 10Foto's HTC 10Foto's HTC 10Foto's HTC 10Foto's HTC 10

Foto's via OnLeaks en Evleaks

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (181)

Wat een kritiek weer hier op HTC, het is werkelijk nooit goed. Als ze bij hun oude design bleven is het niet goed, het nieuwe ook niet terwijl we 'm nog niet eens in het echt gezien hebben.

Ik vind 'm best om aan te zien, en HTC kennende zal het eindproduct in je hand er veel beter uitzien dan wat je nu hier op de plaatjes voor indruk er van krijgt.

Daarbij komt nog dat er gelukkig weer capacitieve knoppen op komen en een fingerprint sensor, heel fijn!
Geen dikke HTC bar en onscreen knoppen waar altijd zoveel over te doen was... Heeft deze niet meer en hoor je niemand noemen als pluspunt.

Geen front boomsound meer? Eigen schuld... Dat was de hoofdreden waarom die zwarte rand daar ondermeer zat aangezien er ergens een klankkast moet zitten voor dat knappe geluid. Enfin eerst maar eens afwachten op het echte ding en de reviews ervan daarna zien we wel verder.

Ik gun HTC in elk geval een succes, ze verdienen gewoon beter dan waar de fabrikant nu staat op het ogenblik.

[Reactie gewijzigd door Clubbtraxx op 4 maart 2016 18:22]

Deze ziet er idd beter uit dan de vorige modellen met de mega-bezels.

Zorgpuntjes bij HTC vind ik:
- camera: zit er nu eindelijk eentje in die zich kan meten met Samsung en LG?

- bouwkwaliteit: plakken ze bij HTC nog steeds alles aan elkaar, zodat het vervangen van onderdelen vrijwel onmogelijk is?

- Prijs. Die was bij vorige modellen te hoog. 500 euro is imho het maximaal haalbare.
Hoe bedoel je kwaliteit? Bij HTC vind ik die juist stukken beter dan bv Samsung. Ik gebruik nogsteeds dagelijks een HTC HD, niet kapot te krijgen.
M.i. zijn de HTC-behuizingen wel degelijk, maar de binnenkant zit niet zo geweldig in elkaar.
Op ifixit heeft de One M9 een score van 2. https://nl.ifixit.com/Teardown/HTC+One+M9+Teardown/39166

Ik lees hier ook wel eens van verkopers die HTC afraden bij hun klanten.
Ik heb zelf enkele jaren een HTC Desire gehad. Die had problemen met de knopjes.
Op verkopers moet je ook niet af gaan, die hebben andere belangen dan jou het beste toestel verkopen. Hoe vaak ik wel niet lees dat ze ook specifiek windows afraden als mensen daar specifiek naar vragen... Ze verkopen je het liefst een iPhone of samsung lijkt het wel.
HTC had altijd een mooi zakelijke uitstraling. Leken ideale toestellen voor klanten van mijn onderneminkje dat telecomoplossingen voor zakelijke klanten levert.

Maar ze vielen zo vaak uit (relatief vaker dan andere merken), en bij Dynafix werd er om de een of andere reden zo vaak mee geklooid, dat reparaties mis gingen (50% zonder overdrijving, met toestellen die ik uit eigen zak ben gaan betalen als gevolg omdat klanten gewoon niet te lang zonder mochten zitten), dat ik ze op een gegeven moment gestopt ben te leveren, tenzij mensen het perse wilde hebben.

HTC's zijn slechter dan andere merken door de matige interne bouw (goedkoop lijmwerk, zwakke koelingsoplossingen) die zich ook lastiger laat repareren. En ook de externe bouw kun je over discussiŽren. Ik vind mijn M8 niet zo goed gebouwd met een plastic rand rond het scherm, ongelijk geplaatste speakerkappen en krasgevoelige (en veel te gladde) verflaag.

Wat dit toestel betreft, moet ik zeggen dat ze een paar dingen best aardig lijken te doen. De randen lijken redelijk dun te zijn, metalen body, een vorm die goed vast te houden lijkt te zijn, goed screen-to-body-ratio... Die boomsound-speakers gaf ik sowieso weinig om.

Ik ben wel benieuwd of de audio output wel van eenzelfde kwaliteit is, aangezien HTC deze de laatste jaren goed voor elkaar had.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 4 maart 2016 23:20]

Dan moet de M7 een uitzondering zijn geweest, een fantastische en super degelijke telefoon.
Dat is jouw persoonlijke ervaring. Bedenk je a.u.b. dat de meeste apparaten, ook apparaten die als kwalitatief matig bekend staan, gewoon blijven werken. De meest crappy Acer-notebookmodellen blijven gewoon werken. Maar gemiddeld zijn ze gewoon slechter. Ik heb tientallen M7's laten repareren en minimaal 20 toestellen vervangen omdat de reparatie foutgegaan was.
Kijk dat zijn cijfers. Ik erger me aan opmerkingen als 'bouwkwaliteit niet goed' terwijl het gaat om het materiaal van de buitenkant of de glansgraad van een laklaag. Het woord is gewoon incorrect. Die dingen bouwen doen ze in de fabriek.
Wat telt is het resultaat: uiterlijk (deels kwestie van smaak, deels van rammeltjes/randjes), degelijkheid (absoluut niet te beoordelen in een normale review), repareerbaarheid, functie (koeling, accuduur).
Heeft een glazen telefoon nou de beste "bouwkwaliteit" of is die van zacht plastic nou "beter"?

"Bouwkwaliteit" is een duur woord voor "ik vertrouw deze niet helemaal". Je kan er overigens vanuit gaan dat een fabrikant zijn best doet iets te maken dat heel blijft. Retouren zijn erg kostbaar.

Vergelijking met harddisks: consumenten SATA disks doen hun uiterste best op data recovery bij een leesfout. Tot een minuut aan toe, en met toerental verlagen en wat al niet meer. "professionele" disks doen dat niet: ga maar je RAID gebruiken of pak een backup. Wie heeft dan de beste "bouwkwaliteit"?
Tsja, gooi een S5 (zgn. slechte bouwkwaliteit) en een S6 (zgn. goede bouwkwaliteit met zgn. ' premium materialen') op de grond. Of probeer ze te buigen (de S5 heeft een stalen frame) Welke gaat het eerder overleven? De S5. Tsja, wat is dan bouwkwaliteit?

Samsung wilde een toestel gewoon als simpel gebruiksvoorwerp neerzetten dat qua functies verder alles bood. Maar dat hele pr-idee inzake 'bouwkwaliteit=premium materialen' heeft ze uiteindelijk toch gedwongen om wat anders te doen. Dit is nu eenmaal wat mensen willen...

Eigenlijk zouden ze gewoon de Active zwaarder moeten promoten.
Hmm, ok, ik ben natuurlijk maar 1 datapuntje. Welke telefoons zijn degelijk in jouw ervaring?
Gefeliciteerd, heb zelf het telecom gedeelte bij vorig werk gedaan en heb een geheel andere ervaring.

1x M7 die ooit een reparatie nodig had, verder niets. Gezien geen enkele reparatie ooit via Dynafix ging, ook niet van de andere merken, nooit problemen gehad na reparaties.

Ik zie een andere bron van problemen in je verhaal.

Mijn ervaring is omgekeerd, de wens tot Galaxies en iPhones hebben mij getoond dat die niets beter of minder waren. De persoonlijke ervaring met Touchwiz of Apple daar los van gelaten, doet HTC niet onder in constructie. De M7 is zelfs eerder boven niveau gezien zijn absurde degelijkheid en neiging tot overleven.

Als de voornaamste schade bij toestellen op werk komt omdat het toestel op de betonvloer in de werkplaats is gevallen, dan kan je stellen dat het een oneerlijk vergelijk met normale kantoorklachten is. Maar er was 1 type dat dat dus uitzonderlijk overleefd heeft, waar alle andere merken dat niet konden. Op alle andere klachten, lag het gewoon gelijk.

Wat betreft OT: jammer van boomsound, nooit aan gestoord qua 'balk' en altijd van genoten van het volume. Gelukkig is de M9 tig keer beter dan wat de reviews deden overkomen, dus de enige reden zou de geruchte IP67/8 waarde zijn. Is daar nog iets over bekend?
Ik heb anders dezelfde ervaringen als RaJitsu nav van onze leverancier. Die was feitelijk ook gestopt met HTC-toestellen. En dit gaat over een flinke speler als het gaat om leveringen aan grootzakelijke klanten hier in de regio (een paar duizend accounts).
Jij zegt dat je 'het telecomgedeelte bij je vorige werk' hebt gedaan, maar om hoeveel toestellen ging het dan precies? Bedenk je dat de meeste toestellen gewoon heel blijven.

RaJitsu heeft het waarschijnlijk over iets dat hij in de telecom zelf doet op wholesale-basis waarschijnlijk. Dus dat zal dan ook wel over een flink aantal afnemers gaan uit verschillende hoeken.
Verder is Dynafix de standaard reparateur die HTC gebruikt. Privť klanten krijgen er dus sowieso standaard mee te maken. Wanneer je ze belt, komen ze het ophalen en krijg je alle info van Dynafix.

Galaxies en iPhones zijn beter gebouwd als het om het interne werk gaat, dat wordt gewoon duidelijk uit die teardowns van iFixit., waar je gewoon ziet hoe rommelig de HTC-toestellen in elkaar zitten en hoe goedkoop de boel met overdreven veel adhesive bij elkaar gehouden wordt.

En beter repareerbaar zijn ze eveneens kennelijk. Wij regelen alles direct met Dynafix, komen alle toestellen ophalen en weer brengen (bij HTC krijg je dit als privť klant, net als bij Apple gewoon gratis (misschien dat andere merken dit tegenwoordig ook doen), maar bij ons gebeurt het voor alle toestellen). En inderdaad, HTC's moeten vaker op voor een vervolgend bezoek naar Dynafix, terwijl dit bij de Samsungs, iPhones en Sony's niet het geval is.

Trouwens, een beetje toevallig dat je wel erg op de HTC's georiŽnteerd bent hier op de site.

Met de M9 was gewoon een hoop mis, omdat de alternatieven gewoon qua specs hetzelfde boden en de degelijkheid beter was (en gezien mijn ervaringen denk ik niet dat dit toeval is) kan gesteld worden dat de M9 gewoon een flater was.
Niet perse een kuttoestel oid (ziet er prachtig uit, en als je heb niet pusht heb je geen last van throttling), maar toch een toestel met verwijtbare fouten.

[Reactie gewijzigd door Kenju op 6 maart 2016 22:10]

Toevallig wat mijn oriŽntatie is betreft HTC? Nee hoor, heb gewoon heel veel gelezen voordat ik de M9 kocht. Daarna bleek simpelweg de blaat op de sites en vooral de belachelijk slechte review hier niet waar te zijn in mijn ervaring en heb ik een zeer uitgebreide review geschreven. Meeste commentaar is daarop "wat ben je positief"... dat komt omdat het zo is... nog steeds.

Wat dat betreft, de M9 is vrij weinig hardwarematig mee mis en ik deel niet je mening. Ook throttling is gewoon kolder, want in normaal gebruik loop je daar niet tegenaan, echt niet. De M9 is een flater vanwege eigenlijk jouw soort marketing copy-paste commentaar, iedereen is het gaan geloven. De M9 was koeler dan de M7 nog voor de update, maar het moest hoe dan ook een gefaald toestel zijn. Op een gegeven moment werden de resultaten van hier, van voor de update, na de 'warmte' update als bron aangehaald bij andere websites.

Het was gewoon een lachertje, ergens was een bron die negatief was, dus het was van toepassing overal. M9 is een prima, degelijk en goed toestel. Een vooruitgang t.o.v. de M7 en alleen de M8, die niet voor niets toestel van het jaar werd, was een moeilijke trap om te overtreffen. Alle kolder, zoals throttling, degelijkheid etc., deel ik niet en als je ook de gebruikersthread doorleest zijn de 'problemen' echt beperkt. Kan natuurlijk ook gewoon de mislukte aantallen zijn dankzij alle 'reviews'.

Wat betreft aantallen.
Werk was maar 100 stuks, maar dat deed ik omdat ik ze kon leveren via familie-bedrijf. Daar praat ik ook over een aantal van in de duizenden. Maar, wat betreft Dynafix...... Ze kunnen gewoon niets repareren wat oorspronkelijk heel stevig in elkaar is gezet. Wat dat betreft zijn HTC's inderdaad een nachtmerrie qua reparatie, maar ik kan er niet bij waarom DNF dat nog steeds uberhaupt nog mag.

Geen enkel toestel dat ik daarheen gestuurd heb, niet sinds de beginjaren en hey... Ik had nooit problemen, ook niet met de andere merken.

Nogmaals, de HTC's (en dan vooral de alu-body varianten) zijn heerlijk stevig, degelijk en werken gewoon prima. Pas de S6 / S6 Edge zijn van eigenlijk gelijke degelijkheid en daarvoor verloor het gewoon. Makkelijker uit elkaar te halen, prima... Geef mij maar de vol gelijmde variant, want als ze goed in elkaar zitten gaan ze veel langer en veel beter mee.

Maar, dat is mijn ervaring en het is grappig dat de mening zo verdeeld is.. Het verschil zie ik in onderhoud, ik zeg hint.

-edit-
Overigens, ik zie nu net jouw opmerking over S5 vs. S6...

Die laatste kwam echt minder vaak langs dan de S5 op basis van gebroken/gebogen problemen. De S5 had/heeft echt een neiging tot sneller schermbreuk en gemakkelijke achterzijde die schade oploopt. Al moet ik je wel gelijk geven dat dat ook puur materiaal kan zijn geweest daar de S6 als die buigt... wel beter buigt :D

Moet ook zeggen dat we de laatste tijd steeds minder met telefoons doen. Het is inmiddels bijna een "service" geworden dan iets waar we actief tijd aan besteden gezien de geweldige marges in telefoons.

[Reactie gewijzigd door Freaky_Angelus op 6 maart 2016 22:45]

Ik heb ook 2 jaar lang met alle plezier mijn HTC One m7 gebruikt.

Het enigste grote nadeel dat ik ondervond is het opladen. Het oplaadpunt in de HTC is 'te' groot, waardoor de kabel omhoog en omlaag kan bewegen en uiteindelijk alleen nog maar oplaadde wanneer ik een boek op de kabel legde zodat de oplader goed bleef zitten. Zelfs na reparatie was dit nog het geval...
Daar hadden mijn LG Optimus 2X en Sony Xperia Z (die poort was om een of andere reden ook nog eens vierkant...) ook last van. Het voelt absoluut niet degelijk aan. Uiteindelijk is de poort van de LG inderdaad overleden...

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 5 maart 2016 11:54]

Ik denk dat de micro-usb poort vaak matig geconstrueerd wordt.
Bij m'n Nexus 7 1st generatie tablet bouw ik binnenkort voor de tweede keer een nieuwe poort in. De metalen randen gaan uit elkaar staan, de solderingen laten los etc.
De m7 heeft exact dezelfde opbouw als de M8 en M9. Bij alle drie mag je de behuizing vervangen als het scherm kapot is of je moet genoegen nemen met een kapot randje.
Hoe bedoel je de behuizing vervangen?
Ik heb tig schermen vervangen zonder de behuizing te moeten doen? Ik weet niet wat je doet dat je de behuizing kapot maakt maar er gaat duidelijk iets fout in de werkwijze.

Feit is, ik haat de htc m serie mbt het open maken. Althans, het verwijderen van de interne onderdelen, teveel gepruts. Maar nog nooit iets kapot gemaakt dus ook geen cosmetische schade.
Naja ik heb het natuurlijk wel over een eigenaar die denk het zelf even te kunnen doen. De One's zijn nou niet echt even zelf te repareren. Het kunststof randje is gewoon heel eenvoudig te beschadigen. Net als dat stomme randje bij een iPad 2t/m4. Alleen gooi je em daar weg en heb je een nieuwe voor een halve eurocent: Boeit dus niet.
Nee klopt helemaal. Dacht even dat je het over jezelf had haha denk Ho daar gaat iets niet goed :D
ik vind de m8 geweldig en de boomsound vind ik juist fijn sinds ik vaak netflix kijk en dat vind ik juist jammer dat ze de boomsound weghalen bij de htc 10
Ik heb ook een M8 dus ken het toestel goed. Daar hebben ze natuurlijk de nodige fouten gemaakt. Een nutteloze tweede camera (of gebruik jij die wel?) waarvoor ze de optische stabilisatie hebben weggehaald, krasgevoelige verflaag op de gunmetal-versie, en dat kwetsbare constor-randje waarmee ze het scherm hebben vastgezet, plus de zaken die ik al noemde. Nee, van de opties die Sony, Samsung en HTC aanboden, was de HTC waarschijnlijk de minste. Het uiterlijk was mooi, maar blijkt niet praktisch, de bouw en degelijkheid is slecht (tenzij je voor het truukje uiterlijk=bouw valt) en de performance is gewoon hetzelfde als de anderen. De Sony krijgt waarschijnlijk langer updates, de camera is veruit het minst, en de S5 heeft een betalen frame en vervangbare batterij. Misschien het lelijkst, maar hoe belangrijk is dat bij een gebruiksvoorwerp waar velen ook nog eens een case omheen duwen? En de Sony en Samsung waren water resistent, wat de M8 ook niet is.

Ben het overigens met je eens dat het weghalen van boomsound een fout is. Daar onderscheiden ze zich immers wel mee. Hetzelfde geldt voor de vraag of ze nu ook een goede audio-output kunnen garanderen, iets dat het andere positieve punt was van de One-toestellen. Zit er dik in dat we nu een iPhone-eske crosstalk-probleem krijgen.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 7 maart 2016 13:21]

En dat heb ik ook met mijn HTC One S. Kan overal tegen!
Ik gebruik hier nog steeds mijn oude HTC One X+.

Heerlijke telefoon, moet een keer gereset worden i.vm. afgrijselijk veel foto's & slack bestanden maar nog steeds behoorlijk rap. Nooit echt problemen mee gehad, eigenlijk ťťn grote positieve ervaring.
Moet bij mij ook nog gebeuren. Staat nog heel veel onzin op die ik nooit gebruik. En mijne werkt nog altijd en heeft alle stoten overleefd. :9
Hoe kan je 500,- maximaal haalbare als punt zien?

Samsung vraagt voor vrijwel dezelfde smartphone als vorig jaar 700-800,- en dat is prima bij Samsung maar bij HTC niet? HTC gebruikt ook gewoon de laatste hardware zoals je ziet.

Ik zelf kijk er naar uit. Prima smartphone. Als deze goed wordt aangeboden bij een abonnement dan wordt dit mijn nieuwe smartphone.

HTC heeft in mijn ogen qua software samen met Sony een van de beste software op een smartphone als het niet om stock Android gaat.
Ik geloof niet dat ik andreetje heb horen zeggen dat het acceptabel was bij andere merken :p Het is maar wat je er van maakt.

Al in al is de smartphone markt belachelijk duur. Er gaat heel wat in, toegegeven, maar dat haalt niet weg dat sommige toestellen aan de prijzige kant zijn
De Galaxy S6 heeft ongeveer dezelfde specs, maar is inmiddels al flink in prijs gedaald. Ik zie niks aan deze HTC wat 'm duurder zou moeten maken.

Het is niet voor niks dat Samsung zijn prijzen snel na de introductie moest verlagen. HTC heeft ook niet echt een usp die een hoge prijs rechtvaardigt.
De Galaxy s7 bedoel je heeft ongeveer dezelfde specs? Want Samsung heeft echt geen grote vernieuwing toegebracht aan hun nieuwste vlaggenschip.

De HTC-10 zit qua hardware gewoon prima met de s7. En die is §699,- dus waarom zou HTC dat niet kunnen vragen. Plus aluminium is duurder om te maken dan glas wat de s7 is als ik me niet vergis.
Nee, ik bedoel de Galaxy S6.

De S7 is waterdicht. Maar die vind ik ook te duur. En ik denk velen met mij, want ik voorspel dat de S7 vrij snel na de introductie in prijs zal dalen.
No way dat dat ding 500 euro gaat kosten. Reken maar op 600-700 als het niet meer is.
Dan prijzen ze m.i. zichzelf uit de markt.
abonement voor de win
Het maximaal haalbare zal per persoon verschillen. De een is bereid veel meer te betalen voor een telefoon dan de ander. De kunst zal meer zijn een optimum te vinden tussen bouwkosten, prijs en hoeveel consumenten er zijn die die prijs willen betalen.
Mindere bouwkwaliteit?
Om aan andere mensen te demonstreren dat HTC een fabrikant is die er telkens voor zorgt dat zijn producten van degelijke kwaliteit zijn, gooi ik mijn HTC One M9 af en toe van heuphoogte op de grond. Dit deert de M9 niet, hoogstens komt er een klein krasje op.

Samsung phones zijn veel fragieler maarja, dat verkoopt beter omdat zij een betere marketingmachine hebben. HTC is oosters en die gaan er nog meestal van uit dat een goed product zichzelf verkoopt, maar helaas is dat niet het geval bij de meeste mensen.
Het is ook geen pluspunt die capacitieve knoppen, maar het was een minpunt.

En dat knappe geluid viel anders ook best tegen als audiofiel.
Punt was dat het geluid alleen maar beter was dan al die andere geluiden in GSM-land.

En wat betreft gunnen...ze komen gewoon tekort in deze wereld. Ze worden overspoeld door Samsung en Apple. De telefoons zijn meestal van goede kwaliteit, maar ergens blijven ze achter door goede markteting. Het punt waar Samsung en Apple juist enorm sterk zijn.

En ik vermoed dat je gunnen en kwestie van sympathie is...doe maar niet, het is gewoon een bedrijf dat geld wil verdienen, geen persoon met een goed hart.

[Reactie gewijzigd door jqv op 4 maart 2016 19:54]

Capacitieve knoppen vind ik een onwijs pluspunt. Onscreen knoppen zijn naar mijn mening lastig omdat het niet erg consistent is. De beste oplossing is denk ik eigenlijk wat bv de One+ X heeft, namelijk dat de user kan kiezen of die onscreen of capacitief wil gebruiken. Die keuze mogelijkheid zou ik graag meer willen zien.

HTC heeft inderdaad te weinig cash om het groots aan te pakken met marketing en dat is jammer. Het is tegenwoordig ook niet meer mogelijk om met alleen wat smartphones te overleven in deze markt. Hoop daarom dat de VR headset een succes gaat worden voor meer inkomsten.

En ja ik heb een zekere sympathie voor het merk dat heb je goed gezien. Klopt ook dat het gewoon een bedrijf is dat uit is op winst maken maar waar het om gaat is dat ik graag nog wat te kiezen over hou ipv of Apple of Samsung en anders niks. Mede daarom hoop ik dat HTC zal blijven doen waar ze goed in zijn: over het algemeen fijne telefoons maken. Want dat doen ze naar mijn bescheiden mening tenminste.

[Reactie gewijzigd door Clubbtraxx op 4 maart 2016 20:27]

De telefoons zijn meestal van goede kwaliteit
Het is onduidelijk op welke kwaliteit jij doelt. De behuizing is in het algemeen wel stevig. HTC heeft in het recente verleden wel flink wat steken laten vallen met o.a. het design, de hete processor en de matige camera's.
Tel je daarbij op dat de repareerbaarheid slecht is omdat de telefoons in elkaar geplakt zijn, dan krijg ik toch een ander gevoel bij de kwaliteit van HTC.
Mijn eerste smartphone was een Desire. Leuk ding, maar het was ernstig beperkt door het beschikbare app-geheugen en het ding vrat SD-cards.
Ik zeg niet "nooit meer een HTC", maar zie door de hoge prijzen eigenlijk geen reden om er een te kopen.
Zwarte rand voor die klankkast? Onzin. Ze hadden die zwarte randen makkelijk kunnen vullen met scherm en de klankkast daaronder behouden als dat het geval zou zijn, zoals hier!
Die zwarte randen is gewoon iets wat HTC sinds hun eerste telefoons gebruikt om de illusie te geven dat het scherm groter lijkt dan dat het daadwerkelijk is, maar dat is niet meer van deze tijd. Mensen willen tegenwoordig een zo groot mogelijke scherm in een zo klein mogelijk telefoon.
Geen onzin, HTC zelf heeft meermaals aangegeven waarom ie er zit, en dat is niet om het scherm groter te laten lijken. Dat was een foefje uit het tijdperk HTC Diamond ofzo.
Zoek maar eens op teardown pics, dan zal je zien dat die boomsound speakertjes groter zijn dan jij denkt.
Mwhaaa valt mee hoor dat ze beter verdienen.
Ten eerste is de flop die M9 heet ze zelf aan te rekenen. Ten tweede heb ik zelf twee HTC's gehad en beiden hadden hardware problemen. Ben daarom afgestapt van dit merk. Sense was vroeger echter zijn tijd vooruit.

Afgaande op de foto's gaat ook dit model ze niet redden. Ziet er mi niet hip of goed onderscheidend uit. Ik vraag me daarnaast ook af of er wel een high-end toestel bestand zal zijn tegen het S7 geweld komende maanden. Veel over gelezen, ik ben onder de indruk, en denk dat hier weinig androids hier tegenop kunnen boxen.

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 4 maart 2016 20:15]

Die zwarte balk was bij de M7 goed opgelost door die "non-screen knoppen". Helaas moest het blijkbaar verplaatst worden. De boomspeakers waren altijd van uitstekende kwaliteit en front-speaker(s) is naar mijn idee altijd logisch geweest.

Maar sinds de M7 zijn het nog altijd erg leuke solide apparaten geweest die net de plank misslaan.
Helemaal mee eens. Ik bezit nu een s6 edge en zou graag voor deze opteren als ie on par is op hardware met de s7 / lg

Waarom:
- Touchwiz is echt brak op de s6 edge. Ik heb een jaar met nova launcher geleefd, maar na het tweaken van heel wat instellingen bleef nova launcher gewoon net iets trager dan touchwiz voor tab scrolling. Onbegrijpelijk. Enige voordeel aan touchwiz is de kalender widget.
- Het notificatieled gebeuren is vreemd getweaked door Samsungs schil en redelijk irritant om in te stellen. Zeker als je ook de charging led mee te controllen.
- Scherm is enorm gevoelig aan mini krasjes.
- Vingerafdruk sensor na een halfjaar ook niet meer gebruikt.

De eerste reviews van de s7 zijn ook maar zozo (de camera van de s6 edge is gewoon beter momenteel, als je kijkt naar 4k filming en front cam scherpte). Misschien verhelpt een software update dit binnenkort.. Misschien niet.

Ik kijk alvast uit naar deze HTC 10.
Jammer dat ze inderdaad afstappen van de boomsound speakers. Wat HTC nu opgeeft, neemt Apple over met de zevende generatie.

De speakers zijn prima te implementeren, maar je hebt dan wel iets grotere zwarte randen inderdaad. Zie foto: http://androidsigma.com/h...s-price-and-availability/
Daar gaat de boomsound.
Jammer want samen met de sense software, was dit voor mij de reden een HTC te kopen
BoomSound fans don't worry :)

De m10 blijkt toch boomdsound te hebben. Ik denk dat ze de speaker boven het scherm en de onderkant gaan gebruiken om een stereo effect te creeren.

https://mobile.twitter.com/OnLeaks/status/705783207191552000
De m10 blijkt toch boomdsound te hebben. Ik denk dat ze de speaker boven het scherm en de onderkant gaan gebruiken om een stereo effect te creeren.
Interessant, maar die Boomsound speakers waren natuurlijk niet voor niets zo groot.
En ze zaten ook niet voor niets allebei aan de voorkant van het toestel. ;)

Als ik dat kleine speakertje aan de onderkant zo zie, is dat eerder een microfoon dan een volwaardige speaker die vol en zuiver geluid kan produceren.
Ik ben erg benieuwd naar wat HTC gaat doen. Eerlijk gezegt had ik liever 2 speakers aan de voorkant. De vingerafdruk scanner kon wat mij betreft aan de achterkant, aan/uitknop of in het scherm in gebouwd worden ( Qualcomm snapdragon 820 feature.)

Misschien gaat HTC bepaalde tonen laten afspelen door de speaker naast de selfie camera en andere doot de speaker aan de onderkant. De speaker boven het scherm is opvallend groot en hopelijk kunnen ze met een speaker een stereo effect creŽren zoals bij de recent aangekondigde HP phablet. Die een speaker aan de voorkant heeft.
Die speakers waren helemaal niet groot, alleen de grill was groot. Het daadwerkelijke geluid kwam uit maar een paar gaatjes die je makkelijk met 1 vinger af kunt dekken.
Klopt het geluid komt maar uit een relatief klein gedeelte... Maar dat is bij je vloerstaanders thuis ook zo he? Het gaat om het geheel dus inclusief klankast. Zoals ik eerder zei, zoek er maar eens plaatjes bij van een teardown. Dan zie je dat die speakers groter zijn dan je denkt.
Klopt, dat bedoel ik ook niet.
Als ik mijn HTC One M7 in het volle licht hou kan ik goed zien hoe groot die speakers daadwerkelijk zijn. Qua diameter en volume red je dat niet met een kleine speaker die dwars geplaatst is aan de onderkant. Dus ik vermoed dat dit nu zeker een stap terug is tov de geluidskwaliteit van de eerdere HTC One toestellen. ;)
Wie zegt dat de speaker dwars geplaatst is? Je kunt geluid gewoon "omleiden".
Zelfde als de Xiaomi Mi 5: high-end specs en een midrange-prijs

Beide mooi design. Denk dat de Xiaomi een betere accuduur zal hebben (ook door de lagere resolutie). Daarbij veel goedkoper en waterdicht.

[Reactie gewijzigd door procyon op 4 maart 2016 16:24]

Deze is in de verste verte niet te vergelijken met de Xiaomi. Deze kan je in elke winkel kopen en terugbrengen voor garantie. Als hij op de markt is en je wil hem loop je gewoon de winkel buiten met toestel. Xiaomi moet via Chinese webshops, garantie claimen door dure terugzendkosten en toestel voor lange tijd kwijt. Er is een reden waarom Xiaomi hier niet in de winkels ligt.
Waar heb je het over?

Als je het direct koopt bij Xiaomi zelf kan je je toestel retourneren naar Spanje of de UK. Je krijgt ook gewoon 2 jaar garantie.

En dat hele 'importeren' betekend gewoon je order plaatsen op de Xiaomi website en betalen met Paypal, voor de rest exact hetzelfde. Echt iedereen kan het.

Je betaald alleen grofweg de helft en krijgt meer telefoon ;)

[Reactie gewijzigd door procyon op 4 maart 2016 16:49]

Haal jij Xiaomi niet door de war met Ibuygou.com, wat een reseller is voor Chinese smartphones? Dat bedrijf heeft zeker geen affiliatie met Xiaomi, wel met Xiaomi.eu, wat een door fans opgebouwde community is. Zo niet, dan ben je waarschijnlijk in de war met een ander bedrijf, want Xiaomi verkoopt zelf niet in de EU, maar enkel in China en enkele andere oosterse landen. Ook hier bevestigen ze dat ze nog niet naar Europa te komen: nieuws: Xiaomi-smartphones komen niet naar Europa vanwege providers en retailers.

On topic: jammer dat HTC niet meer zo denkt als vroeger. Ik heb ooit de HTC Touch Diamond gehad wat, qua vormgeving, echt anders was dan de concurrentie. Nu lopen ze een beetje achter de concurrentie aan te huppelen, waardoor ze het vaak net niet zijn. Dat zie je ook bij dit toestel weer: geen boomsound meer aanwezig en dat was juist zo ongeveer het enige wat de toestellen nog een beetje uniek maakte.

[Reactie gewijzigd door TeQview op 4 maart 2016 23:49]

Toch heeft hij wel een punt en de -1 ongewenst is dus onterecht, want zijn bericht is op zijn hoogst off-topic.

Xiaomi maakt mooie toestellen, maar heft wel een aantal zaken die wat minder zijn. Zo hebben ze niet betaald voor diverse patenten, geen winkel-aanwezigheid en proberen zo de individuele garantie-voorwaarden van lidstaten wat te omzeilen en je moet dus wel degelijkz aken opsturen naar het buitenland. Niet naar China, maar wel naar buiten Nederland en bent je toestel dus langer kwijt.

Dat doet niets af aan het toestel, dus men hoeft er niet zo verdedigend over te zijn, maar is inderdaad niet vergelijkbaar met HTC die wťl gewoon in de winkel ligt met Nederlandse garantievoorwaarden, en die ik dan fysiek kan retourneren. Plus dat alle patentrechten afgedragen zijn.

Zo Xiaomi dat ook doen, zou de prijs ook fors omhoog gaan.
Fabrikanten hebben zo vaak rechtszaken met elkaar over patenten. Ik wil dat verhaal graag even uit de vergelijking houden als we hier twee telefoons vergelijken.

Als we naar specs kijken en prijsstelling kan je eigenlijk niet beter krijgen dan de nieuwste Xiaomi.

Jij (als consument) kan hem met het grootste gemak bestellen. Inderdaad ligt hij niet in de winkel om de hoek maar als ik even voor mezelf spreek (heb nu een redmi note 3) heb ik de laatste 5 toestellen allemaal online gekocht (nieuw of tweedehands).

Als je de pech hebt dat je hem voor garantie op moet sturen zou het potentieel langer kunnen duren voor je hem terug krijgt dan een toestel dat je hier naar een adres in nederland op kan sturen.

Maar daar staat tegenover dat hij zeer veel goedkoper is en als je geluk hebt glipt je bestelling door de douane en betaal je ook geen BTW over je toestel. GEWELDIG.

Ik snap je punt wel dat de grote fabrikanten elkaar enorme sommen rekenen voor wederzijds gebruik van de 100 duizenden patenten die (soms voor elk wissewasje) zijn vastgelegd maar ik zie in de nieuwste Xiaomi een pareltje voor een geweldige prijs. (durf te wedden dat hij 200 tot 300 euro goedkoper zal zijn dan deze HTC bijvoorbeeld).

En je kan mij niet wijsmaken dat voor de gemiddelde telefoon 200 euro patentkosten in de kostprijs zit. (hoe kan het anders dat Microsoft toestellen van 100 euro verkoopt?)

Xiaomi is een retailer, directe verkoop + nauwelijks marketing kosten dat maakt dat ze hun telefoons goed kunnen positioneren tov de gevestigde orde.
Dit is toch, hoe je het ook bekijkt een no-brainer?
Ik wil dat verhaal graag even uit de vergelijking houden als we hier twee telefoons vergelijken.

Dan mis je wel het punt. HTC betaalt een flink bedrag per telefoon aan patentehouders. Xiaomi niet. In China kom je daar mee weg, niet in de EU en USA. Dat is echt al snel iets van 10 a 20 dollar per telefoon.

(hoe kan het anders dat Microsoft toestellen van 100 euro verkoopt?)

Omdat Microsoft een groot aantal relevante patenten heeft en dus niet bang hoeft te zijn aangeklaagd te worden.

Maar garantie bepalingen zijn een ander punt. Je moet al snel rekenen dat in bepaalde markten tot 20% van de telefoons terug komt via garantie of gewoon retour zonder reden. Dat zit in de kostprijs. Als je dat via een centraal depot doet ergens in de EU en daarbij niet te maken hebt met 14-dagen niet-goed-100% geld terug garantie zaken scheelt dat dus enorm veel geld. Consumenten hebben vaak geen idee hoe enorm duur consumenten retourkosten en rechten zijn. We willen het wel, maar er niet voor betalen :)

Andersom stel dat wij wat van die rechten zouden opgeven, hoeveel goedkoper een Samsung, HTC, etc zou kunnen zijn. O-)

Tenslotte die medewerker met minstens 42% marginaal belastingtarief in zijn bedrijfspolo en duurbetaalde OZB-belasting pand in een of andere winkelstraat, zit ook in de telefoon in bij HTC en Samsung. Vandaar ook dat winkelstraten leeg lopen.
Samenvattend, het hele verhaal over patenten verklaard per telefoon dus maximaal 20 euro? I rest my case.

Snap je punt wel over de retour rechten. Als ik in onverhoopt een misaankoop doe bij Xiaomi denk ik inderdaad niet dat ik hem binnen 14 dagen terug mag sturen (misschien wel, geen idee eigenlijk). In zo'n geval zet je hem hier op internet te koop, er zijn nog altijd veel mensen die een Xiaomi willen kopen maar importeren (te) moeilijk of (te) eng vinden.

Daarbij mag je er ook bij HTC en anderen niet altijd blind vanuit gaan dat je goede garantie krijgt natuurlijk. Het is maar afwachten of je de garantie zal krijgen (waarvan de kostprijs al wel in de aankoopprijs verwerkt is).
Het is meer dan 20 euro bij bedrijven die zelf 0 relevante patenten hebben.
Bedrijven met patenten maken vaak deals met andere bedrijven over het gebruik van elkaars patenten of om korting te krijgen op licenties etc.
Bij een bedrijf zoals Xiaomi kan ik me voorstellen dat het een flink stuk meer is.
of waarom denk je zelf waarom ze nog steeds geen toestellen verkopen in de EU of de VS? Omdat ze dan direct de sjaak zijn en denk je echt dat dit dan slechts om 20 dollar gaat?
Dat heet een handelsbelemmering, een afgeschermde markt. Maar helaas is het volkomen legaal.
Waar kan je ze bestellen bij Xiaomi dan? Xiaomi verkoopt officieel nog steeds niks in Europa dus je hebt het waarschijnlijk over third party resellers.

[Reactie gewijzigd door Frietsaus op 4 maart 2016 19:44]

http://www.honorbuy.com/6...128gb-rom-smartphone.html
Ze verzenden naar de hele wereld. dus ze verkopen niet IN europa maar wel aan europa.

btw, iets wat velen niet weten, Xiaomi is geen fabrikant, xiaomi is een reseller. :)
Honorbuy (een reseller die geen enkele relatie heeft met Xiaomi) doet dat ja, maar Xiaomi verkoopt en verzendt absoluut niks aan en naar Europa. Deze resellers kopen grote voorraden in China en zij verkopen het weer door ('Reseller').

En sinds wanneer is Xiaomi geen fabrikant? Die mag je me wel even uitleggen. Als Xiaomi een reseller is, waar kopen ze dan hun kant-en-klare Mi5 en Redmi toestellen en van wie?

[Reactie gewijzigd door Frietsaus op 5 maart 2016 10:59]

Het scherm wordt een 5,2 inch exemplaar, dat is inmiddels door verschillende bronnen bevestigd.
Tevens zijn dit renders en geen 'foto's', dat is toch wel wezenlijk anders :)

Dat terzijde ziet het er wel weer awesome uit hoor wat mij betreft...
Heb verschillende HTC's gehad, alle toestellen in de One-serie, maar dit is erg mooi.

Het rotte is dat het nog wel even zal duren, voordat we 'm daadwerkelijk kunnen aanschaffen.

[Reactie gewijzigd door CLB op 4 maart 2016 16:39]

Stimmt, nog beter inderdaad, al wordt het door vele websites naar boven afgerond :)
Klopt omdat je er anders ook 5,1457 van kan maken. Dus lekker bijdehand inderdaad om jou te verbeteren en dan met 5,15 te komen. In de praktijk zegt men gewoon zoals jij het zegt: 5,2 :)

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 4 maart 2016 17:22]

Ik weet niet of de laatste images later zijn toegevoegd, maar de laatste drie images zijn toch zeker wel echte (doch zeer slechte) foto's.
Ik weet niet of de laatste images later zijn toegevoegd, maar de laatste drie images zijn toch zeker wel echte (doch zeer slechte) foto's.
Die laatste zijn blurry foto's die waarschijnlijk stiekem in een of andere fabriek zijn gemaakt.
Het lijkt me nogal duidelijk dat die eerste foto waar het toestel van alledrie de zijdes opstaat gewoon een gelekte persfoto van HTC is.
Hoop niet dat die met de HTC 10 zijn gemaakt inderdaad ;)
Mooie toestellen (heb de M9 en M7 gehad), beide goede toestellen. Echter blijft het soms irritant dat de camera zo slecht is, bijvoorbeeld ls je op vakantie even snel een foto wil maken
Schijnt nu eindelijk wel een goede camera in te komen. Front camera Samsung en hoofd camera Sony. Dezelfde als Nexus 6P en zelfs iets beter.
Leuke specs, maar ik vind het uiterlijk van het toestel niet zo mooi. Geeft niet een high-end indruk
Je bedoelt een full alu body dan?
Smaken verschillen, maar een volledig alu unibody lijkt me objectief wel een high-end feel te geven.
Verder ben ik het er wel mee eens dat ik nog wa twijfel wat ik er van moet vinden van dit design.

Als ze hun camera op orde hebben deze keer misschien toch nog eens een HTC dan.
Even afwachten wat het geeft, de S7 sprak me enorm aan maar de glazen achterkant en touchwiz zijn wel serieuze minpunten voor mij.

[Reactie gewijzigd door DaemonAngel op 4 maart 2016 16:39]

Ik vind hem ook lelijk, maar dat heeft niks te maken met de alu body. Het is de voorkant die lelijk is, vooral die homebutton, yikes! Ik hoop maar dat ze dat nog wat refinen.
Met alles wat ik van deze telefoon zie denk ik echter maar ťťn ding... 'Bye bye HTC, it's been a fun run, maybe we'll meet again in the VR market...'
Lelijke voorkant, geen frontfacing speakers... er blijft wat mij betreft te weinig over wat HTC hun edge gaf. Alleen Sense is er nog, maar als dat het is dan zet ik wel een eigen launcher op een Samsung of zo.
Dit is dus ook mijn gedachte de laatste tijd bij HTC, het is leuk geweest, maar de Vive word waarschijnlijk mijn laatste HTC hardware, de laatste jaren is het gewoon niet meer wat het ooit was (unieke designs met goed doordachte software, en vaak net even een hardware dingetje wat de concurrentie nog niet had bedacht) maar is het een beetje eenheidsworst geworden, net zoals de meeste Android fabrikanten.

En ja, ik zal dan wel een anti-fan-boy zijn ofzo, maar de laaste paar devices lijken mij (van de voorkant) veel te veel op iPhones, en sorry, maar dat stoort me, want ik weet uit ervaring dat ze veel betere designs kunnen maken.

Ik mis in dit toestel trouwens "Boom sound" (lees; stereo speakers aan de voorkant) en "Infrarood sensor" (waarvan ik destijds blij was ze eindelijk terug te zien) en ik zie dan ook niet helemaal in hoe dit een opvolger is, eerder een nieuw device wat ze in hetzelfde markt segment willen plaatsen.

Ik blijf er nog steeds bij (roep het ondertussen volgens mij bij ieder HTC artikel wel) dat ze gewoon terug moeten naar de oude vorm van HTC, dat is hoe ze weer groot kunnen worden; unieke premium devices, ze willen het zelf niet toegeven maar feit is gewoon dat de One serie slechts voor korte tijd voor betere verkopen heeft gezorgd, vervolgens zijn ze in rap tempo de oude achterban verloren/aan het verliezen, terwijl de nieuwe achterban nog maar heel mondjesmaat groeit, kids (toch vooral de doelgroep van een smartphone) vandaag de dag kennen HTC niet, en zien het waarschijnlijk maar als 'onbekend duur chinees merk'

Ik hoop van harte dat ze dik binnen lopen op de Vive, en dan met de gemaakte winst de mobiele tak eens goed herzien, er is echt nog wel genoeg te verdienen, als je maar een beetje nadenkt (bijvoorbeeld weer wat kleinere smartphones, hoor je steeds meer mensen over, maar het aanbod is nihil/onbestaand, of wat dacht je van zuinige smartphones die bijvoorbeeld dmv e-ink schermen en/of kinetisch laden dagen meegaan? smartphones voor avonturiers met hoogtesensors etc? en zo kan je er nog wel een paar bedenken, maar nee, ze willen Apple en Samsung van de troon stoten met schaamteloze kopieŽn, schande)

[Reactie gewijzigd door olivierh op 4 maart 2016 17:32]

Wat een onzin vertel jij, het is eerder Apple die het design van HTC overgenomen heeft met de laatste iPhone. HTC is altijd leading geweest in design en nu doen ze het weer met de 10. En Sense is veruit de beste Android-schil. Het enige wat HTC moet verbeteren is de betrouwbaarheid.
Opmerkelijk, een Nederlander die denkt in het Engels....
I say dear boy, what is that odd gutteral language you are typing in?! ;)
Je bedoelt een full alu body dan?

Dat ook, maar ook het ontbreken van die mooie HTC barboom speakers, en die van Samsung Galaxy gejattegeinspireerde vingerafdruk-homeknop maken het wel heel erg een me-too telefoon. Alles IMHO uiteraard, want smaken verschillen ...
Dus een aluminium behuizing betekent automatisch high-end? Ik vind het toestel er ook uitzien als een goedkoop Chinees toestel, vooral die thuisknop en die lichtgevende knopjes ernaast zien er echt niet uit.
Ik vind de voorgangers ook veel mooier. Het absurdste vind ik dat ze geen dual front facing speakers meer hebben....
Ik hoop niet dat dat het standaard lettertype wordt... Ziet er toch niet uit?
Nee hoor, dat lettertype is te krijgen in de HTC Theme store (welke ook op de M9 zit)
Zeker nog nooit ook maar en HTC gehad?

Je kunt bijna alles customizen, en er is een wereld aan gratis verkrijgbare themes.

Persoonlijk ben ik wel een fan van de HTC M8, daarvoor een HTC Desire gehad. Beide nooit spijt van gehad. Al heb ik het idee dat HTC wel wat te veel verschillende modellen probeert uit te brengen. Zou slimmer zijn om zich op max 3 soorten toestellen te richten. En die gewoon super te laten werken.

HTC Sense is mijns inziens ook superieur aan de overige UI's die ik tot nu toe geprobeerd heb.
Ik heb een Legend, een OneX en een M7 gehad maar ik heb die functie nog nooit gezien, nee :p
Op de M7 is deze zeker aanwezig.
Ik denk het niet, maar je weet het nooit....
Looking pretty as never. Ik vind HTC keihard achteruit gaan met hun toestellen(qua looks). Ik hoop voor HTC dat mensen niet gaan denken dat dit een W10 telefoon is door de naam HTC 10.
De voorkant lijkt nu een beetje op de iPhone "1", met die dikke metalen rand. Vond de oudere stijl, zoals de m7 een stuk mooier. Veel ander merken maken inmiddels ook variaties op dat m7 ontwerp, dat is niet voor niets.
Van mij mogen ze hem ik in een W10 variant maken, dan kan ik tenminste bij HTC blijven. Mijn M8 is over een jaar of zo denk ik wel aan vervanging toe en ik wil over naar Windows(of eigenlijk: weg van Android en niet naar Apple).
Na mijn helaas dramatische ervaring met de M9 is HTC voor mij voorbij. Heb vele jaren HTC met plezier gebruikt, maar de M9 was echt een flater. Ik kon op gegeven moment niet eens een YouTube filmpje kijken zonder dat m'n beeld bevroor (Terwijl geluid gewoon doorliep) en super warm werd. Losse behuizing, batterij, matige camera (Maakte mooie foto's, maar stabilisatie was ver te zoeken). Nee, geen HTC meer.
En nooit gedacht om garantie te claimen? Rotte telefoons heb je bij ieder merk.
Die problemen ken ik helemaal niet. Wel doen de speakers het na een maand 10 een stuk minder hard dan voorheen, dan de m8 en de m7.
Na jaren HTC (van de One x, m7, m8, m9) heb ik inmiddels besloten dat mijn volgende toestel een iPhone 7 gaat worden. Mits ze nog wel flinke vooruitgang maken tov de 6s, wat in mijn ogen de eerste acceptabele iPhone is.
de iPhone 7 zou verbetering moeten brengen, maar naar mijn mening maken ze wel een paar essentiŽle fouten. denk aan het verwijderen van de 3.5 mm jack. alleen nog maar muziek vie de lightningbold en guess what. die adapter gaat, net zoals de apple pencil veel te veel kosten. daarmee is het niet gedaan, want een adapter kan ook problemen met zich meedragen als het gaat om geluidskwaliteit. nee apple ben ik geen fan van.
Off-topic: ik zou niet weten wat er acceptabeler is aan de iPhone 6s tov de 6...
Die verdubbeling in her geheugen wordt sterk onderschat. Het maakt de 6s de eerste iPhone die er toe doet, in mijn ogen..
Het maakt het toestel wellicht wat meer future-proof, en het is daarom een goede evolutie, maar ook niet meer dan dat. Het is zo goed als dezelfde telefoon, op de 3D-touch functionaliteit na, dat valt niet te ontkennen. Ik denk dat elke iPhone tot nu toe er toe deed, want elke iPhone sinds de eerste iPhone was de referentie waaraan elke andere telefoon afgemeten wordt.
Het zou zelfs kunnen dat de iPhone 6s de eerste iPhone wordt die het qua verkopen niet beter doet dan zijn voorganger. Wat er op wijst dat er misschien onvoldoende evolutie was, ondanks het feit dat het, om even de Apple marketing taal te gebruiken, zoals elke iPhone "the best iPhone ever" is.
Dat zie ik toch anders. Natuurlijk valt niet te ontkennen dat elke iPhone een succes was. Maar technologisch gezien liep elke iPhone natuurlijk achter op de Android telefoons uit dezelfde generatie. Het ontwerp van de huidige iPhone doet mij erg denken aan het ontwerp van de HTC one m7... En that is a good thing.

Nu er eindelijk wat meer ram in zit, is hij in mijn ogen weer de achterstand aan het wegwerken. De concurrentie heeft nu wel 3 a 4 gb maar 2 is voor een iPhone wel voldoende in mijn ogen. Nu nog een beetje beter bezels wegwerken en je hebt een top Phone. Once again, mijn mening!
Ik wel, 2GB aan werkgeheugen wat werkelijk een wereld van verschil is.
Waarschijnlijk ben je dan ook niet in het bezit van een iPhone 6s, want sites hoeven niet opnieuw worden ingeladen die in de achtergrond zijn weggezet, apps hoeven niet opnieuw te worden gestart en Safari crasht niet langer bij het laden van zeer grote pagina's. Kijk ook eens naar de iPad Air hoeveel problemen daar wel niet mee waren vanwege het gebrek aan werkgeheugen.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 4 maart 2016 19:38]

Nee ik heb geen iPhone6s, ik heb een iPhone6. Ik heb absoluut geen last van de fenomenen die jij beschrijft, dus het is duidelijk dat jij geen iPhone6 hebt. Ttz, of een pagina of een applicatie in RAM zit, is meestal behoorlijk transparant en of je nu 1GB of 2GB hebt, op een bepaald moment zit een app of een pagina sowieso niet meer in RAM...

De iPad 1 is een 1e generatie apparaat uit 2010 met 256Mbyte RAM en een processor die een factor 25 minder krachtig is dan een iPhone6, dus ik begrijp je referentie niet zo goed. De iPad2 heeft overigens ook wel moeite met iOS en vooral Safari, maar goed, die is inmiddels ook bijna 5 jaar oud, met 512MB RAM en een processor die 20 keer minder krachtig is dan een A8...

2GB RAM is fijner, maar "de wereld van verschil" zie ik nog niet zo snel komen, ook niet bij de volgende versies van iOS: zoals bij Windows (en ook zelfs Android) zie je de RAM-behoeftes op een bepaald moment afvlakken...

[Reactie gewijzigd door quantumleapje op 4 maart 2016 19:32]

Ik bedoelde de iPad Air 1, waarmee een hoop problemen waren. Jij hebt niet eens een iPhone 6s, dus vermoedelijk snap je niet eens wat ik bedoel. Ik ben daartegen wel in het bezit geweest van een iPhone 6 en iPad Air 1, inmiddels de stap gemaakt naar de Air 2 en 6s.
meestal behoorlijk transparant en of je nu 1GB of 2GB hebt, op een bepaald moment zit een app of een pagina sowieso niet meer in RAM...
Ja en bij een iPhone 6 zal dat meer dan 2x zo snel gebeuren, je weet het dus toch wel.

http://i.imgur.com/E2Ew5Tq.png
Nee, ik snap niet wat je bedoelt want ik heb zo goed als nooit app crashes op mijn iPhone6. Ik heb wel eens met een iPhone6s gespeeld, en ik vind niet dat er veel verschil te merken is met een 6. Laat staan dat er een andere wereld zou opengaan 😊
Ik zou ook wel een 6s kopen als ik nu een iPhone zou moeten kopen, maar dat is dan omdat je met 2GB RAM wat meer futureproof bent. Spreken van een "wereld van verschil" is echter een behoorlijke overdrijving.
Voor mij is het in ieder geval een wereld van verschil, want ik stoor me ongelooflijk aan het feit dat ik websites opnieuw moet laden omdat mijn werkgeheugen alweer vol zit. Het is niet voor niets geregeld in het nieuws geweest dat de iPhone eindelijk 2GB aan werkgeheugen heeft gekregen. De multitask features zijn bijvoorbeeld ook alleen beschikbaar voor de iPad Air 2 vanwege de 2GB aan RAM. Het zal wel per gebruiker verschillen, maar ik doe bijna alles met Safari en dat is het voordeel erg groot.

https://www.youtube.com/w...continue=60&v=L0-6ZaFZubQ
Ik heb gemiddeld een 25-tal tabs open in Safari. Het eerste wat ik in veel gevallen doe als ik op een reeds geopende tab kom is... die verversen. Soms heb ik het geluk dat iOS dat voor mij doet 😉

Een iPad vraag overigens wel wat meer geheugen, dat ben ik wel met je eens: meer pixels aan te sturen bijvoorbeeld en de multitasking (ie multi-window) features hebben alleen zin op een iPad. De volgende iPad zou trouwens mogelijks 4GB krijgen. Een kandidaat-opvolger van mijn kreunende iPad 2 uit 2011..

[Reactie gewijzigd door quantumleapje op 4 maart 2016 20:00]

Ik heb geupgrade van de 6 naar de 6S, en je merkt absoluut verschil. Hij is sneller, snappier, en dat extra geheugen merk je absoluut; not to mention de snellere TouchID, betere camera en force touch dat na een tijdje wennen handiger is dan ik als skepticus dacht.

Misschien als je het toestel weinig gebruikt en/of met weinig op de achtergrond dat de 6 specs prima voldoen, maar ik merk het verschil overduidelijk en ben echt heel erg blij dat ik geŁpgrade heb naar de 6S. :)
Ja er zal wel iets van merkbaar zijn natuurlijk (ik heb het niet over fource touch), maar iedereen probeert zijn aankoop te verantwoorden, dat psychologisch effect speelt ook natuurlijk. Een betere camera bijvoorbeeld: daar zijn de meningen/reviews over verdeeld...
Ik weet overigens niet wat je bedoelt met "veel op de achtergrond": op een telefoon draait zo goed als niets "op de achtergrond", dat zou veel te veel resources kosten!
De iPhone 6s is gewoon superieur aan de iPhone 6 op vrijwel alle vlakken, heeft niks met een psychologisch effect te maken. Jij bezit niet eens een iPhone 6s dus waar hebben we het eigenlijk over.
Ik heb gemiddeld een 25-tal tabs open in Safari. Het eerste wat ik in veel gevallen doe als ik op een reeds geopende tab kom is... die verversen.
Want jij bezoekt alleen dynamische pagina's die per seconde veranderen? Ik ben in ieder geval weg, fijne avond nog.
... Of misschien is NotSoSteady wel iemand die wťl intensief multitaskt. Voor mij was een iPhone 6 om die reden iig onbruikbaar.
Waarom heb je je garantie niet gebruikt?
Design van HTC lijkt achteruit te gaan, vind ik. Ik zou m niet kopen, terwijl ik al tijden HTC toestellen heb. Jammer.
Eens. Lijkt eigenlijk (voorkant) erg veel op de iPhone 3G(s). Apart...
Ongetwijfeld een mooie telefoon in het echte. Maar dat is de S7 van Samsung en G5 van LG ook. Om nog maar te zwijgen over de golf die achter de grote merken zit. Eigenlijk ook niets mis meer mee. Ik denk dat HTC echt iets nodig heeft om zich te onderscheiden maar vooral zich te ontdoen van het niet daverende succes van de vorige flagships. Ik zie het helaas niet gebeuren met deze 10! Qua uiterlijk in ieder geval niet.

HTC waar blijft de nieuwe HD2? :+

[Reactie gewijzigd door ironic6925 op 4 maart 2016 16:31]

Ik denk dat HTC echt iets nodig heeft om zich te onderscheiden maar vooral zich te ontdoen van het niet daverende succes van de vorige flagships.

(...)

HTC waar blijft de nieuwe HD2? :+
Onderscheidend van andere fabrikanten hoeft niet per se met een duur flagship gedaan te worden. Waar blijft de opvolger van de HTC Desire Z (of een 'normale' betaalbare landscape slider)?

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 5 maart 2016 00:08]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Microsoft Xbox One S FIFA 17 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True