Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 136 reacties

Evan Blass, beter bekend als 'evleaks' op Twitter, toont een foto waarop zeer waarschijnlijk de nieuwe HTC One M10 te zien is. Het toestel draagt de interne naam 'Perfume' en er was tot nu toe nog niets bekend over het uiterlijk van de telefoon.

HTCIn januari liet Blass al iets weten over de specificaties van het nieuwe HTC-toestel, dat zou zijn uitgerust met een amoled-scherm en een Ultrapixelcamera. Er kon toen nog niets over het uiterlijk verteld worden, omdat dit nog zou kunnen veranderen.

Op de foto is duidelijk te zien dat het toestel inderdaad gebruikmaakt van een thuisknop, die in eerdere geruchten al werd genoemd. Blass noemde eerder ook al de toevoeging van een vingerafdrukscanner, net als bij de A9-modellen. Deze was bijvoorbeeld niet aanwezig op de eerdere M9 en M8-modellen. De knop vervangt dan ook de karakteristieke microfoongrill van deze toestellen.

Ook lijkt de M10 te zijn voorzien van een metalen rand, die ook om de sterk afgeronde hoeken heen loopt. In dit opzicht is er dan ook geen sprake van een designbreuk met eerdere toestellen. Ook de frontcamerapositie lijkt hetzelfde gebleven te zijn, maar met een afwijkende vormgeving van de speakergrill.

htc one m10

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (136)

Al sinds jaar en dag fan van HTC geweest, maar krijg toch ieder jaar meer haren die overeind gaan staan als ik de berichten en modellen bekijk. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom dit bedrijf (lees bestuur) geen duidelijke lijn voor zichzelf uitzet, ieder halfjaar weer tegenstrijdige berichten. "We gaan focussen op het middensegment, of nee toch ook op high-end telefoons...". Vervolgens hebben ze een onwijs knappe design slag te pakken met de One M7, waar ik persoonlijk met veel plezier twee jaar lang gebruik van heb gemaakt. Nu nog steeds tevreden met de One M9, zeker op niveau van bouwkwaliteit veel beter dan de M7, maar ze hadden nog zoveel meer uit dit concept kunnen halen. Als je kijkt naar alle prachtige concepten die door artists en de fanatieke en trouwe achterban van HTC worden gemaakt, neem deze feedback in je op en verwerk het in de telefoons, in plaats van plotsklaps weer een andere design richting in te slaan die niet onderscheid van concurrenten. Ik weet zeker dat er een topproduct zou ontstaan, waar veel vraag naar is en waarmee HTC zichzelf weer uit de put kan trekken. Maar ik ben bang dat ze hiervoor het spoor te bijster zijn geraakt...
Dit design is voor hun ook niet nieuw, dit model is sprekend de A9. Wellicht borduren ze nu op deze nieuwe look voort.
Helemaal mee eens. Ik ben/was ook fan van HTC maar ik begin er de laatste tijd aan te twijfelen of ik zal overstappen op Samsung etc.
Dit soort dingen gebeuren dus juist door een select (of misschien zelfs maar n enkel) stel mensen die besluiten maken.
Wat ik heb gelezen in dit artikel (toegegeven is nu.nl niet per se de beste bron) is dat de nieuwe CEO, mevrouw Wang, sinds vorig jaar actief het stokje overgedragen heeft gekregen om officieel de functie CEO te voldragen. Echter staat daar ook dat zij al sinds 2013 een prominentere rol heeft gekregen binnen het bedrijf.
Laat dat nou nt het jaar zijn waar de HTC One (m7) in het begin van het jaar was uitgekomen EN de ontwikkelplannen voor het volgende model uiteraard al lang gaande waren (zo'n proces voor het ontwikkelen van dit soort apparatuur is natuurlijk vaak meerjaren werk, wat het zo moeilijk maakt om te voorspellen wat de consument wil.
Het tij is in ieder geval gekeerd. Je weet maar nooit wat mensen besluiten of wat voor 'visie' ze in hun hoofd hebben. Het zijn koersen die ingezet worden zonder dat je kunt voorspellen wat de uitkomst wordt. Maar het zou me raar lijken als dit er niets mee te maken heeft. De producten van HTC van de afgelopen paar jaar hebben weinig HTC ziel meer, maar neigen naar een systeem waarbij het alleen maar gaat om statistieken en kosten/baten analyses. En natuurlijk wat we van de chinezen gewend zijn (jaja, HTC is niet chinees.. weet ik), afkijken.

En als je een bestuur hebt dat niet met elkaars zienswijze eens is, is het als ouders die jarenlang ruzien over de opvoeding van het kind. Ze weten allebei wat het beste voor het kind is, maar de discussie op zich zorgt er eigenlijk vanzelf al voor dat het kind al snel vern**kt is.

Bedrijven zijn mensen.

[Reactie gewijzigd door TJRef op 6 februari 2016 17:53]

idem hier...
Ik had bijna 10 jaar lang HTC toestellen en ik was dol gelukkig met de M7 en de M8. De M9 heb ik door het bijna ongewijzigde uiterlijk en de negatieve berichten rond de release links laten liggen. Ik heb nu een zijsprong gemaakt naar de Samsung S6. Dat bevalt me wel maar ik begin meer en meer naar LG te kijken met hun meer robuuste toestellen.
Dit ontwerp vind ik persoonlijk erg lelijk en het lijkt me nu wel echt veel te veel op een oudere iPhone. Ik heb geen idee waar HTC mee bezig is, maar sinds vorig jaar gaat het precies pijlsnel achteruit in hun smartphone divisie.
Er circuleren allang veel mooiere concepten en dan komen ze met zoiets... ;(

Nee, weer geen HTC dit jaar...

edit: typo

[Reactie gewijzigd door JanAd op 6 februari 2016 07:33]

Hij lijkt op de iPhone 3 althans de voorkant, althans het randje lijkt erop. Het probleem is hoe deze foto gemaakt is, je ziet niks van de zijkant. Die rand zal vrijwel 100% zeker doorlopen met de zijkant. De iPhone 3 heeft alleen aan de voorkant een plastic zilver randje die niks met de zijkant van doen heeft, en dat lijkt op deze foto ook zo. Maar gezien de antenne die erin verwerkt is zal die vrijwel zeker doorlopen tot 1 ''zilveren / metaal achtige'' unibody.

Wanneer die in de winkel ligt zal niemand meer denken: eh das een iphone 3..

Neem een foto van een Samsung S5 alleen van de voorkant waarbij de zijkant niet te zien is en de zilveren rand lijkt ook op de iPhone 3, in werkelijkheid lijkt de S5 helemaal niet op de iphone 3.
Dit is dus een mogelijke design, en totaal niet final. Er zijn meerdere design die ze overwegen.
Toen in ieder geval. Evan Blass heeft deze in zn handen geschoven gekregen en er werd hem gevraagd om niet te veel naar het ontwerp te kijken omdat het dus niet final is.

Het ontwerp zal erg op de A9 lijken. BoomSound er uit, branded HTC bar er uit.

Twee pluspunten van HTC afgelopen jaren, Boomsound en de design, er uit gehaald. De gefaalde ultrapixel camera echter terug.
Dit is gewoon de finale versie. Evan Blass heeft een onberispelijke reputatie op dat vlak.
Ik denk ook dat dit final is maar de M9 die Evan vorig jaar lekte heeft niet aan zijn reputatie bijgedragen....

Met de release weten we het pas zeker ;-)

[Reactie gewijzigd door Golf2vr6 op 6 februari 2016 10:14]

Hij heeft nooit gezegd dat het de M9 was, dat maakte de media ervan. Het bleek uiteindelijk de A9 te zijn.
Sorry, maar de leak die ik bedoel lijkt in de verste verte niet op de a9! Hij zat gewoon mis met die leak, kan gebeuren.

Deze dus: http://www.gsmhelpdesk.nl...15/htc-one-m9-evleaks.jpg

[Reactie gewijzigd door Golf2vr6 op 6 februari 2016 14:36]

Dat is waarschijnlijk de M9 plus. Die hier niet uitgekomen is.
Google eens op de M9+ en vergelijk de foto. Nee, dus. Evan zat gewoon totaal mis met zijn render.

[Reactie gewijzigd door Golf2vr6 op 6 februari 2016 18:44]

Klopt. Een render is dan waarschijnlijk gemaakt op basis van een aantal doorgesluisde kenmerken. Of misschien door allerlei geruchten samen te voegen. Zonder echt een beeld ervan te hebben gezien. Of misschien wishful thinking.
Dit is geen render in het artikel, maar een foto. We shall see. Ik heb geen hoge verwachtingen.
Een slechte foto volgens Evan zelf. Ik heb hier bij de reacties al een paar tweets van hem gepost waar hij zelf zegt dat het toestel er veel beter uit ziet dan de gelekte foto. Hamdir (XDA) zou vanavond ook een render posten aan de hand van wat hij gezien heeft en de foto van Evan.


http://s9.postimg.org/yotof2yjj/tapatalk_1454827377608.jpg

[Reactie gewijzigd door Golf2vr6 op 7 februari 2016 07:51]

Evan zelf zegt dus dat het niet final is.
Gaat echt wel HTC op pronken hoor. Dit is dan ook geen foto van t definitieve product wat straks in de winkels ligt.

Maar idd 2 van hun pluspunten, design en de stereo front facing speakers, eruit gooien, zullen ze geen goeie beurt mee maken...
Er komt geen htc branded bar op de voorkant.
Als je inzoomt zie je dat er boven de home button nog wel wat plaats is voor een logo, net als bij de A9 (waarom zouden ze anders weigeren die homeknop verticaal te centreren in de bezel?) De homeknop lijkt me overigens iets hoger geworden te zijn waardoor het eventueel mogelijk zou zijn om het logo op de homeknop te drukken.
Van de stereo front speakers was altijd het commentaar dat "het zo veel ruimte in nam van het scherm" etc.

Maar dat maakte een HTC iig een HTC, dit ontwerp lijkt nog veel meer op dat van een Samsung of Iphone...
Dit keer met de IMX377+OIS+laser+PDAF.

In theorie dus een knaller!
Tsja jij zal het HTC logo aan de voorkant gaan missen, echter was wel keer op keer het minpunt dat er zo'n grote zwarte balk zat met de gedachten: puur voor het HTC logo, iedereen was tegen dat htc logo. Nu is die eruit en krijgen ze dit.
Boomsound, ja het was iets unieks voor een smartphone, geluid was goed. Echter ook ik ben niet meer van de: ik loop met een gettoblaster over straat. ''Vroegah'' in de tijd van de pocket line swing (200 ofzo?) zaten we op de speelplaats elkaar jaloers te maken met onze kill bill ringtones.. Maar is de jeugd van tegenwoordig niet die tijd voorbij door over straat te lopen met muziek van de smartphone?

Worden Samsung telefoons als warme broodjes gekocht omdat het net een getto blaster is?
Volgens mij zijn er een paar redenen voor mensen om een Samsung te kopen:
- Je hoort ''erbij''
- Design
- Scherm
- Camera
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen: ik ga een smartphone kopen op basis van het geluid die uit de speakers komen.. Wellicht omdat ik 27 ben, maar goed dan zou ik in elke straat ook een orkest moeten horen van smartphones van de jeugd die dat ruig vind.. Maar dat is ook niet het geval.
Toegegeven: boomsound was iets wat je alleen in HTC zag, maar is dat de reden waarom ze toestellen verkopen? Ik denk het niet, kennelijk gaat het niet al te best met HTC en die boomsound heeft ze dus niet gered oftewel het moet over een andere boeg.

Het is dat ik totaal geen interesses meer heb in Android, ik loop er nog mee maar ik volg Microsoft zeer nauw met hun Lumia toestellen.. Echter indien ik geen keuze had dan zou ik voor HTC gaan en dan niet vanwege boomsound maar vanwege de 27 maanden garantie ( heb vaker de pech dat op 25 of 26 maanden het product stuk gaat en je geen voet hebt om op te staan ), dus die 3 maanden extra garantie vergeleken de rest vind ik een pluspunt. Daarbij is het design meestal niet 1 uit een dozijn van HTC maar heeft het altijd een kenmerk van: dat is een HTC. En HTC is niet echt meer een mainstream merk, zoals ''vroeger'' met de eerste Desire telefoons.

HTC moet op de markt inspelen, en als de markt niet vraagt om boomsound moeten ze hun tijd en energie in andere punten steken: beter scherm, betere accu, betere camera en het liefst iets met waterdichtheid.
Is dat de powerknop aan de rechter kant, onder de volumeknoppen? HTC heeft deze altijd bovenaan zitten als ik me niet vergis.
Lijkt eerder een notificationslider ala 1+2 gezien het relif in de knop.
Het relif maakt het juist makkelijker om de knop te vinden zonder te kijken.

[Reactie gewijzigd door Golf2vr6 op 6 februari 2016 10:15]

Mwah, grotere kans dat het inderdaad een switch is voor iets als meldingen. f het is een dedicated knop voor de camera.
Sorry maar het is gewoon dezelfde powerbutton als de A9 heeft.
Nee hoor, de one m9 heeft m ook aan de zijkant :)
idd was bij de M9 ook alleen is dit geen logische plaats, hoort bovenaan te zitten namelijk..
Wat is hoort, als iets al lang zo gebeurt wil dat niet zeggen dat het hoort. Op de meeste grote telefoons zit hij aan de zijkant, veel praktischer (zeker voor bediening met 1 hand)
Daar ben ik het zeker mee eens. Vergeet daarnaast ook niet dat er waarschijnlijk een vingerafdruk scanner in zit, dus je zult de knop alleen vaak gebruiken voor het locken van de telefoon.
Met kleinere telefoons, tot rond de 4.5" ongeveer, was dat logisch. Maar hoe groter ze zijn, hoe vervelender het wordt als je perse op de bovenkant van het toestel moet drukken.
Op de powerknop drukken doe je niet zo vaak, tenminste, ik niet. Aan de zijkant druk ik 'm nog wel eens onbedoeld in. Aan de bovenkant heb ik daar geen last van.
Ik vind het juist logischer aan de zijkant, daar zit mijn duim meestal toch al, als hij aan de bovenkant zit moet ik mijn wijsvinger verplaatsen wat niet echt lekker is. Iedereen z'n voorkeur :)
Voor de linkshandigen onder ons was de powerbutton bovenaan nochtans een groot pluspunt, als ik de S6 van mijn zoon gebruik schakel ik telkens per ongeluk uit.
Wauw, nu ik dit zie betwijfel ik of deze nieuwe HTC mijn nieuwe telefoon zou worden. Toen ik las dat evleaks twitterde dat de m10 een amoled scherm zou krijgen dacht ik dat dit hem zou worden. Ik had het design iets meer in de buurt van ditconcept verwacht. Jammer... Ik hoop eigenlijk dat evleaks fout is, of dat er nog een grote wijziging komt met boomsound speakers aan de voorkant.
Dit ziet er inderdaad goed uit en zou zomaar een opvolger kunnen worden voor mn iphone 6. Hoop dat ze de details goed afwerken, die duidelijke front camera doet een beetje cheap aan
Heb je het nu over de evleak foto of de conceptfotos ? Want dat concept ding is gemaakt door iemand die niet aan HTC verbonden is.
Het gaat over de foto van het artikel natuurlijk |:( . Die van EVLeaks, die het nooit fout heeft.
Ik heb dezelfde gedachte, dit vind ik echt een erg lelijk toestel... Hopen dat het nog heel wat verandert voor hij uit komt...
Wat betreft dat concept, ja dat ziet er leuk uit maar die speaker grills zijn compleet onrealistisch. Hoe wil je op die 1 millimeter een goede speaker plaatsen? De front facing speakers zijn erg fijn vind ik, maar ze nemen nou eenmaal plek in. Als je geen rekening hoeft te houden met praktische uitvoerbaarheid dan is het natuurlijk gelijk een stukje makkelijker om een mooi design te maken. Niet dat ik wil zeggen dat ik dat ook zou kunnen, maar als HTC werkelijk een toestel maakt dan moet het natuurlijk wel ook kloppen met de interne hardware.
Zoals al velen teleurgesteld hebben gereageerd, geen BoomSound?!
Jammer, jammer en nog eens jammer....
Yup, het ziet er slecht uit wat dat betreft :(
Waarom wil je 'iets' betere speakers in je telefoon. Koop een soundlink mini erbij en je blaast alle competitie weg.
Ik heb Soundlink speakers, maar het geluid van de HTC One is voldoende en goed om naar muziek te luisteren als ik op bed lig.
Ik snap dat ook nooit, waarom zijn mensen zo gek van telefoon speakers? Die zijn toch per definitie niet om aan te horen?
Een grote iPhone 3Gs met frontcam?
Nee bij de 3gs zit aan de voorkant een zilveren rand. Dit is gewoon een stuk behuizing die doorloopt na de achterkant.
Net als de samsung galaxy alpha telefoons enz
Of Xiaomi Mi5 look-alike. Of Samsung S7 look-alike. Alles lijkt op elkaar dit jaar...
M.a.w.: alles dat maar een groot genoeg scherm tot behuizing verhouding heeft lijkt op elkaar.
Toch vind ik een lumia 950 een xperia Z5, nexus 5x er allemaal veel anders uitzien
Als je de telefoons driedimensionaal ziet ja. Maar op vooraanzicht (zoals de foto in het topic) lijkt iedere telefoon ontzettend veel op elkaar, mits het scherm behuizing percentage maar hoog genoeg is. Wat verwacht je anders als letterlijk de creatieve ruimte voor de designer fysiek steeds kleiner wordt.
je gaat te dichtbij in de toekomst zitten.

Een Samsung Galaxy S (PLus)

En die leek wel erg op de 3GS

Ze gaan een beetje te snel Retro...
Deze lijkt toch nog sterker op de 3GS
Goh, als je niet eens weet waar dat lijnen spel daadwerkelijk vandaan komt, zou ik even kijken naar de HTC One M7. Aangekondigd in februari 2013. En krijg nou wat, toen bestond de iPhone 5s nog niet eens!
Die hoeken zijn wel heel erg afgerond, te afgerond naar mijn smaak. Geef mij maar een hoekige telefoon. Het amoled scherm mag wel de nieuwe standaard worden.
Mjah anders is het geen candybar model meer maar meer bar of soap model.
Ah, vroeg me zo langzamerhand af of ik niet inmiddels tot de minderheid behoorde :)
Als je op de vierkante hoeken doelt zijn jullie niet de enige ;)
Mag wel iets afgerond zijn, maar moet enigzins nog wel hoekig blijven.
Qua design blijft er inderdaad weinig over.
Maar persoonlijk hou ik wel van strak en recht.

Der was zelfs ook nog eens een idioot bedrijf die patent had aangevraagd voor bepaalde ronde hoeken.
Totaal geen HTC design in mijn ogen, echt een gemiste kans als dit het definitieve ontwerp is.
Helaas geen stereospeakers dus. En Sander, noem het gewoon homebutton ipv een thuisknop. ;)
Als je via One S/X naar Desire Eye naar A9 kijkt is dit best wel HTC ;-)
En daar gaat een van de of het grootste USP's van de One phones: De Boomsound speakers, zou heel jammer zijn als dit waar is.
De vraag is of het zo'n selling point is. Het heeft nou niet bepaald dat het consumenten in grote getalen naar de winkel doet rennen. En als ik groepjes jongeren op straat naar het geluid van een smartphone hoor luisteren krijg ik niet de indruk dat ze erg zitten met het blikkerige geluid (ongetwijfeld geen htc).

Maar goed, dat denk ik met camerareviews van smartwatches ook. Als je ziet wat voor blurs er op facebook worden gezet zijn niet echt veel mensen in kwaliteit geinteresseerd.
Denk ook niet dat het meteen een reden was dat veel mensen ervoor gingen. Maar het was wel een unieke feature. Waar je eerst nog de boomsounds-speakers als een reden kon zien is er nu helemaal geen reden meer om voor het merk te gaan. Qua design is er ook niets bijzonders aan. Geen dunnere bezels of een grotere screen to size ratio.
Tot ze HTC ontdekken...
Ik vermoed dat die blurs op Facebook zo bedoeld zijn. Velen schrikken zich rot van een scherpe selfie. :)
Zo goed waren die speakers ook weer niet, een Bluetooth speakertje van 50 euro presteert al beter
Voor een telefoon klinken ze goed genoeg om geen 50 euro uit te geven aan een extra unit die je met je telefoon moet meeslepen.
Om het netjes te houden: wat een onzin. Ik snap niet waarom mensen zo gefascineerd zijn van die Boomsound speakers, telefoonspeakers zijn toch alleen nuttig om wat filmpjes 'snel' te kijken? Ik kan nou niet zeggen dat de Boomsound speakers een stuk beter zijn dan de speakers van een concurrent.
Dat was juist de reden dat ik destijds voor de m7 had gekozen :(. Ben dan ook benieuwd hoe die nu gaat klinken.
Ze willen zich meer richten op de headsets. Dus intern een betere DAC enzo. Ik denk dat ik dat liever heb dan speakertjes die wat harden kunnen en wat beter klinken.
Word jij niet eens moe van jezelf?
De waarheid is dat the iphone meer een copie van HTC was en niet andersom.
Van wat ik er zo kan zien vind ik hem niet mooi. Net een iPhone.
Hopelijk ligt het aan de foto want ik vond de andere versies er super goed uitzien!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Microsoft Xbox One S FIFA 17 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True