Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 31 reacties

Unity Technologies heeft bekendgemaakt dat zijn nieuwste versie van de engine ook ondersteuning biedt voor de New Nintendo 3DS. 'Unity for New Nintendo 3DS' is gratis beschikbaar voor ontwikkelaars die staan ingeschreven bij Nintendo.

UnityUnity geeft aan dat ze ook ondersteuning bieden voor de originele 3DS. Het bedrijf claimt in staat te zijn om bestanden te maken die werken met de 3DS, waarvan sommigen hier ook goed op draaien. Voor een grote hoeveelheid games wordt alsnog de New Nintendo 3DS aangeraden vanwege de krachtigere hardware.

Unity for New Nintendo 3DS is het eerste platform van Unity dat alleen gebruikmaakt van de eigen IL2CPP-technologie. De interne code voor de shader is veranderd in versie 5.2, waardoor de code netter is geworden en ook beter presteert. Tegelijkertijd lost het een aantal problemen met consoles op. Niet alle opties zijn beschikbaar in de eerste release van de engine, waaronder UNet, dat gebruikt wordt voor multiplayer en Shadow Maps. De volgorde waarop nieuwe functies worden toegevoegd, wordt gebaseerd op wat gebruikers vragen.

Het bedrijf is aan het werk met meerdere ontwikkelaars om bestaande games naar de New Nintendo 3DS te brengen. Een van de spellen heeft het zelfs al gehaald op Nintendo's systeem. Wind Up Knight 2 ging eind 2015 in de verkoop in Japan. Ondanks dat de engine gratis beschikbaar is voor ontwikkelaars, is er wel een regel waarbij de ontwikkelaar moet gaan betalen wanneer zijn game boven een bepaalde omzet komt.

Unity Technologies had in 2015 aangekondigd om ondersteuning te gaan bieden voor de New Nintendo 3DS. Het bedrijf deed dit tijdens een eigen beurs. Unity bevat onder andere al ondersteuning voor Windows, OS X, Linux, Android, Xbox One, Wii U, PlayStation 4 en Oculus Rift.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (31)

Nintendo is de laatste tijd raar bezig qua naamgeving. "new" nintende 3ds geeft me niet echt het gevoel dat er een totaal nieuw product is
Het is daarentegen wel een nieuwe 3DS in de zin dat deze volledig nieuwe hardware heeft. In dat opzicht is "New 3DS" dus wel degelijk een goede benaming, al is het misschien wel verwarrend voor gebruikers.
Dat zal allemaal ongetwijfeld waar zijn. Maar vind je de benaming van het product niet een beetje stom gedaan? Beetje een budget naam?

Ik dacht eigenlijk dat een bedrijf als nintendo, die ongetwijfeld veel geld kan steken in de marketing afdeling, wel met betere namen voor hun producten kunnen komen
Ze zijn origineler dan Sony of Microsoft.

Van sony kunnen we al de volgende naam raden, PlayStation 5. Hun kwakken er gewoon een getal achter.

Microsoft ismet zijn xbox interresant bezig. Van Xbox naar Xbox 360 naar Xbox One. (zal vast een goede reden voor zijn)

Nintendo daarintegen noemt zijn apparaat naar wat het is. Zo noemden ze de DS DS omdat DS = Double Screens (captain obvious)
De DSLite werd geen DS2. De DSL was kleiner en had dezelfde specs (op de NTR-001 en de NTR-003 na)(accus). Hij was kleiner en lichter. Zie dit als cola, cola light is cola light en geen cola 2. Het was geen drastische verbetering (like i said, behalve accus en behuizing).

De DSi is anders. De DSi is de grondlegger van de os van 3ds. De i of e wordt vaak gebruikt als benaming van iets online (e-shop, e-commerce, iPhone) het was in. Zo kwam er een i achter DS.

De 3DS is zo benoemd omdat 3D.

2DS is een nieuwe generatie DS maar plat en 2D.

New 3DS schept minder verwarring dan 3DS2, omdat de 2DS.
Ja want dat is echt logisch en overzichtelijk: Xbox 1 en een Xbox One |:(
De eerste Xbox was volgens mij gewoon Xbox
new is over een paar jaar niet nieuw meer. niet zo slim.
Ten opzichte van de 3DS zelf is hij per definitie wel nieuw, oftewel nog steeds een logische naamkeuze.
Het probleem zit hem in: 3DS2 ....... dat is gewoon een rare naam op zn minst, omdat iphones etc. de markt overnemen is er weinig budget om een nieuwe naam te promoten :/ .
omdat iphones etc. de markt overnemen is er weinig budget om een nieuwe naam te promoten :/ .
Kan je dat onderbouwen?
Het gaat namelijk vrij goed met de 3DS. 55+ miljoen verkochte units geloof ik.
Wat een pak minder is dan de GameBoy Advance deed.
GBA zat ruim over de 80 miljoen sales in dezelfde timeframe.
Dan is er dus echt nog geen sprake van smartphones die de markt overnemen.
Dacht dat je opmerking vooral ging over het feit dat smartphones de markt overnemen. Dat je dit in twijfel trok :)
Nintendo is de laatste tijd raar bezig qua naamgeving. "new" nintende 3ds geeft me niet echt het gevoel dat er een totaal nieuw product is
Het is ook geen totaal nieuw product. Het is een iets snellere 3DS met een extra knopje. Een groot deel van de spellen die in de toekomst uitkomt is ook gewoon geschikt voor de normale 3DS.

Je kunt het bijna zien als een gewone 3DS met een bepaalde 'accessoire' ingebouwd die het spelen van bepaalde exclusives mogelijk maakt.
Het is backwards compatible (wat hoog op de prioriteitenlijst van NIntendo staat). Xenoblade, de originele dus, is wél speelbaar op de New 3DS maar niet op de gewone 3DS. Komt omdat de 'New 'meer RAM heeft en een snellere processor heeft
3DS+ was wel een goede naam geweest... :P
Soms is een naam met iets meer differentiatie dan 1 character meer stimulerend voor de interesse van de koper.
Bij een goed product is de naam van minder groot belang en Nintendo is er vaker mee weggekomen. Goed voorbeeld: de GBA, die ik laatst nog op zolder tegen kwam :-)
Goed nieuws. Wellicht dat ik als seniore 3DS gebruiker dan es wat meer games te spelen krijg die niet specifiek voor kiddies of rpg fans bedoeld zijn ;) Vind het nog steeds een tof platform maar de game keuze..

Wow wordt je ff vet naar beneden gemodereerd met je opbouwende kritiek. Af en toe krijg ik echt een punthoofd van dat gemodereer hier.

[Reactie gewijzigd door CopyCatz op 29 januari 2016 15:32]

Wow wordt je ff vet naar beneden gemodereerd met je opbouwende kritiek. Af en toe krijg ik echt een punthoofd van dat gemodereer hier.
Ten eerste: Til niet zo zwaar aan die score, dat is alleen maar slecht voor je bloeddruk. Ten tweede: Je trekt je conclusie 6 minuten na het plaatsen van je reactie. Zelfs 20 minuten na het plaatsen zijn er nog maar 11 moderaties. Dat corrigeert zich wel, dus kom over een paar uurtjes nog eens terug. Ten derde: Als je een lagere moderatiescore wil, moet je er vooral niet over gaan zeuren in je reacties.
Even los van de bedragen die Unity zich vraagt voor licenties moet ik wel zeggen dat ze behoorlijk goed bezig zijn met het uitbreiden van hun multi-platform support om de drempel voor game-development behoorlijk te verlagen. Het toevoegen van New 3DS ondersteuning is dan ook behoorlijk welkom, vooral in combinatie met de instelling van Nintendo dat ze hun platforms enorm toegankelijk willen maken voor indie-developers. Ik juich de samenwerking tussen Unity en Nintendo alleen maar toe!
Leuk dan kunnen ontwikkelaars eigen games uitbrengen!
Dat was sowieso al mogelijk, het enige verschil is dat dit via Unity nu ook voor de New 3DS kan.
Allleen als ze dus al door Nintendo goedgekeurd zijn, anders kun je niet bij Nintendo's developer program horen..
Ik heb bij Nintendo in het algemeen nog altijd een beetje een Mario party gevoel.
Niet dat zoiets per definitie verkeerd is maar ik mis een beetje de "echte games" die bijvoorbeeld op de PC en PS4/X1 uitkomen.
Hopelijk dat met de 3DS icm Unity dit weer een beetje ten goede komt.

Draag Nintendo een warm hart toe want wat heb ik veel SNES gespeeld als kleine jongen.
Ik zie Nintendo graag weer als grote speler naast de huidige console's met soortgelijk aanbod plus de fun games die ze nu hebben.

[Reactie gewijzigd door Dograver op 29 januari 2016 16:41]

Maar wat is dan "echt?" Beetje een no-true-Scotsman argument. Is dat het stereotype legerschietspelletje, formule 1 racer of mis ik iets?

De 3DS biedt toch voor elk wat wils. Fighters (Super Smash Bros, Street Fighter), RPGs (Bravely Default, Final Fantasy, Xenoblades, Fire Emblem, Pokemon), Platformers/Adventure (Donkey Kong, Zelda). Verder staan er in de eShop spellen van oudere consoles en veel indie games.
Ik begrijp het gevoel wel een beetje hoor. Monster Hunter 4 speelt héérlijk op een (New)3DS, er zijn zat games die fantástisch zijn voor de handhelds van NIntendo (Bravely Default, Fire Emblem, Monster Hunter, de Mario's en Zelda's en noem maar op) en op de WiiU heb ik ook nog wel het een en ander. Maar behalve de Mario games heb ik daar ook niet veel op te spelen gehad. Ja, m'n vrouw is bezig met Xenoblade Chronicles X, zelf heb ik 500 uur in Call of Duty: BO2 zitten (vooral omdat het off-TV play zo briljant werkt!). Maar op dit moment game ik vooral veel op m'n PS4 .. GTA5, Fallout 4, de remaster van Grim Fandango, War Thunder, The Last of Us .. ik heb ook een PS3 staan en die word ook nog wel eens gebruikt maar de WiiU gebruik ik vooral voor Netflix en CoD. De kinderen spelen vooral veel Mario World op de WiiU, dat wel.

Kortom, ik snap je punt dat je de 'echte' games wat mist op de WIiU, vooral als je games als Fallout moet missen. Maar waaróm zou Nintendo diezelfde games ook nog op hun platform willen hebben? Ja, voor de unieke integratie met de gamepad - maar verder? Waarom zou iemand kiezen voor een WiiU versie in plaats van een PS4 of Xbox One-versie van diezelfde game?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Microsoft Xbox One S FIFA 17 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True