Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 234 reacties

Nintendo heeft informatie gegeven over de plannen die het voor dit jaar heeft. Het bedrijf is van plan om een aantal smartphone-applicaties uit te brengen met Nintendo-personages. Veel details zijn er niet, maar de eerste nieuwe app moet in maart uitkomen.

Tatsumi KimishimaDat zei Nintendo-directeur Tatsumi Kimishima in een gesprek met de Japanse krant Mainichi Shimbun. Volgens de topman is er in de afgelopen tijd hard gewerkt aan smartphone-applicaties, waarvan de bedoeling is dat de software dit jaar wordt uitgebracht. De eerste applicatie moet in maart uitkomen, maar de precieze inhoud is nog onduidelijk, al stelt Kimishima dat er met het gebruik 'punten verdiend kunnen worden'. Het is de bedoeling dat klassieke Nintendo-personages hun opwachting gaan maken in de apps die dit jaar uitkomen.

Verder gaat Nintendo dit jaar meer details geven over de nieuwe NX-gameconsole. Omdat Kimishima alleen spreekt over het geven van informatie, en niet over een release, is het onduidelijk of de console in 2016 uitkomt, zoals eerder in geruchten werd gemeld. Volgens Kimishima wordt voor de NX gebruikgemaakt van een geheel nieuw concept, en niet voortgeborduurd op bestaande consoles, al werden verder geen details gegeven. Tenslotte stelt de Nintendo-topman dat er gesprekken worden gevoerd met bedrijven over het brengen van Nintendo-content naar films, series en ook pretparken. Nintendo liet eerder al weten dat het dergelijke plannen had.

Met de plannen voor 2016 moeten nieuwe bronnen van inkomsten worden aangeboord. Nintendo heeft al enige tijd te maken met tegenvallende bedrijfsresultaten, en probeert daarom een nieuw bedrijfsmodel op te zetten met meer diversiteit aan inkomsten.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (234)

Ik denk dat dit een hele slimme keuze is. De handheld markt lijkt verzadigd en steeds meer fabrikanten lijken de handheld markt links te laten liggen, Hoewel Nintendo in het verleden natuurlijk erg veel handhelds heeft verkocht lijken meer en meer mensen de smartphone en vooral ook de tablet te gebruiken om te gamen. Bovendien kun je met games voor smartphones een (veel) groter publiek bereiken (ook de mensen zonder handheld).

Ik denk al met al een noodzakelijke stap om te overleven in deze veranderende markt.

De vraag is dan hoe de nieuwe smartphone games er uit komen te zien. De kans op micropayments is behoorlijk gezien men daarmee een min of meer doorgaande cashflow kan genereren en het op de meeste smartphone platformen ontbreekt aan goede oplossingen om het kopiëren van software effectief tegen te gaan. Bovendien lijken veel mensen niet bereid hogere prijzen voor apps en mobile games te willen betalen. Dit terwijl de games voor de handhelds altijd fors geprijsd zijn bij release.

Dan kom je bij een ander punt; de controls. Veel gamers willen het liefst een joystick of joypad voor het spelen van games wat je natuurlijk zonder externe uitbreidingen niet ter beschikking hebt op een smartphone of tablet. Toch denk ik dat dit minpunt in de praktijk wel mee zal vallen. Nintendo richt zich in hoofdlijn op een jong publiek welke erg snel wend aan de besturing van games op de smartphone.

[Reactie gewijzigd door Bor op 17 januari 2016 11:56]

De 3DS loopt anders nog behoorlijk lekker en is met 57+ miljoen verkochte units de meest succesvolle console van deze generatie. Dat Sony het min of meer opgegeven heeft zegt weinig over de mogelijkheden die Nintendo nog heeft.

Verwacht dus vooral geen handheldconsole games van Nintendo op mobieltjes/tablets.
Ik neem aan dat Nintendo de app markt vooral gaat inzetten als verkapte advertentievorm zodat mensen uiteindelijk overgaan tot de aanschaf van de echte Nintendo consoles.

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 17 januari 2016 12:09]

PS vita loopt anders in Azië/Japan nog wel goed. Daar komen nog genoeg games voor uit. Soms ligt daar zelfs de nadruk op. Alleen hier zien wij er niet veel van, omdat wij allemaal een goede smartphone hebben en daar op kunnen spelen. Dat is daar natuurlijk wel anders (lager inkomen zorgt daar oa voor) waardoor een dedicated handconsole veel interessanter is.
Maar het is voor gameontwikkelaars zeker wel zinvol om daar rekening mee te houden.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 17 januari 2016 16:30]

Helaas loopt die Vita in Azië/Japan ook gewoon niet zo lekker. Er komen zeker meer interresante games in die regio voor die regio uit. Maar het verkoopt nog steeds slechts 1/4 qua aantal units dan de 3DS. Het verschil in verkochte aantallen is daar zelfs nog groter dan in Europa.
Dat de 3DS enorm veel heeft verkocht moge duidelijk zijn. Waar het hier juist om gaat is om de visie van Nintendo op de toekomst. Het lijkt er op dat de handheld markt langzaam afneemt in omvang. Minder en minder mensen gaan over op de aanschaf van een handheld "omdat je games ook wel op de telefoon kunt doen". Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst" lijkt ook hier op te gaan.
Hoeveel van deze verkochte units werken met een flashcard, vraag ik mij af.
Vrij weinig gezien de gamesverkopen. 227+ miljoen games verkocht. En of digitaal daarbij meegerekend wordt weet ik niet.
Dus 5 games per 3DS...
Valt nog tegen.

En meest verkochte handheld van zijn generatie zegt zo weinig.
Welke echte concurrentie is er eigenlijk?
Zoals je aangeeft Sony heeft het opgegeven.

En waarom zouden ze niet games uit gaan geven voor smartphones en tablets? Dat is een aanname die je doet op basis van de verkopen van handhelds en de games.

Ik denk dat ze dan een kans laten liggen. Verkoop je een paar miljoen games voor 5 euro...dan je al snel miljoenen inkomsten zonder de ontwikkelingskosten voor je apparaat.
Als ze slim zijn maken ze leuke vermakelijke games met hun boegbeelden. Het heeft die gasten van Roxio (angrybirds) genoeg opgeleverd...
Je kunt op een smartphone niet fatsoenlijk gamen en daar zijn veel hardcore gamers het met mij eens.
Alleen is dat een mening en geen feit, zoals je het nu brengt.

Je kunt op een smartphone uitstekend gamen, alleen is niet iedere game geschikt om op een smartphone te spelen. Nogal logisch met alle mogelijke vormen van controller input.
Het is geen mening, ik noem geen aantallen of percentages namelijk, ook zeg ik niet de meeste maar veel.
Gelukkig zijn er ook casual gamers die hier wel prima mee uit de voeten kunnen.
Juist, en tegenwoordig hebben ook steeds meer "kinderen" een smartphone. Veel ouders zullen IMO bereid zijn om 3 tot 5 euro uit te geven voor een vertrouwd spelletje, die ze zelf vroeger ook speelden, voor de kleintje (s) :+ .
Ben ik het als "hardcore" gamer niet helemaal mee eens. Sinds ik namelijk een gamepad heb voor mijn smartphone, valt er wel degelijk goed op te gamen. Games als GTA werken uitstekend. Helaas hebben niet alle developers de moeite genomen om ondersteuning te bieden voor een gamepad.

EDIT: typo

[Reactie gewijzigd door joeri1 op 18 januari 2016 09:28]

Dat is ook een oplossing, maar zoals je zegt, ze moeten het standaardiseren, of je nu een 3DS meesleept of zo'n ding is inderdaad geen verschil.
Nintendo is nooit echt voor de hardcore gamer geweest. Er zijn sommige games (zoals Smash Bros) met een easy to learn, hard to master niveau, maar over het algemeen is het voor casual gamers.

En dat zou prima zijn voor de smartphone.
Mass effect en Ninja gaiden en Bayonetta zijn van makkelijk tot moeilijk te spelen en dit zijn ook geen Kiddie games :)

COD en ZombiU en Devils third zijn er ook maar hoe dezen spelen geen idee.. zal vast ook pittig te spelen zijn.
Je kunt op een smartphone niet fatsoenlijk gamen en daar zijn veel hardcore gamers het met mij eens.
In je marktonderzoek ben je duidelijk de hardcore candycrush saga gamers vergeten.
Valt wel mee denk ik. De flashcards voor de 3DS zijn lang niet zo populair als die voor de DS. Die R4 kaartjes waren overal te verkrijgen en de flashcards zijn minder verkrijgbaar. Ook pushed Nintendo updates veel meer omdat online gamen belangrijker is, en bant het gebruikers met flashcards. En in de eerste jaren van de 3DS waren er geen flashcards voor 3DS games op de markt.
flashcarT

... de 3DS gebruikt cartridges, geen kaartjes.

https://en.wikipedia.org/wiki/Flash_cartridge
Vergeet niet dat Nintendo's handhelds het zo goed doen omdat ze altijd vrij simpel te kraken zijn. Meeste mensen in mijn omgeving met zo'n ding hebben er vaak maar 1 of 2 spellen voor gekocht. Zelfde reden waarom de PSP het zo goed deed en de Vita nauwelijks de moeite waard is.

Verkopen van aantal units zegt echt vrij weinig tenzij ze een prachtige marge hebben op die apparaten.
De 3DS is jaren niet te kraken geweest. Met de DS was dat idd vrij makkelijk.
En nu ook heb je bij de 3DS de nieuwste firmware nodig om online überhaupt iets te kunnen doen.
Klopt, maar op de flashkaartjes kun je de nieuwste software emuleren, waardoor je alsnog online kunt.
Vergeet niet de downgrade op de firmwares tot 10.3 (laatste firmware). Hij is weer kraakbaar dankzij dat spul en ik heb mijn O3DSXL gedowngrade in 1 keer. Heb zelf nu emuNAND + RxTools. Kijk op gbatemp.net voor meer informatie over de gewonnen prijs.

Ik ben het voor de rest met ze eens over dat echte games niet leuk zijn/speelbaar zijn op mobiele telefoons ivm het grote aanbod telefoons en de verschillen daarin.

[Reactie gewijzigd door ce_dev op 18 januari 2016 22:24]

Nintendo fans die hardware en of software aanpassen.. serieus ?
In de zin van gratis gebruik of verbetering van ? ik ben weleens op onderzoek geweest naar Homebrew voor meer vrijheden.

Maar dit wordt voornamelijk ook voor exploitatie gebruikt dus.. ik vindt het niet waard het gaat ten koste van de originaliteit.
Ah ok en hoe bevalt het ? zijn er ook mogelijkheden om bijvoorbeeld wel Adobe etc. te gebruiken via Homebrew zonder regels te overtreden ?

De besturing zal waarschijnlijk een drama worden maar ik wou weleens proberen of MOBA's via de WiiU of 3DS speelbaar zijn :)

Behalve een Adobe download zijn er verder geen downloads nodig voor deze MMO's toch.
Nee adobe niet. Je hebt bvb wel een 3DS PC remote, linux voor de 3DS en meet in ontwikkeling.
Oh dat klinkt zeker interessant ik ga het zo eens Googelen ^.^ ik wou ook al eens met Linux aan de gang.

Heb gisteren ook met Enis gesproken over mogelijkheden van Apple meets Microsoft en hij of zij had goede tips die.. ook nog onderzocht moeten worden :)

Teveel informatie en mogelijkheden binnen Tweakers maar liever teveel dan te weinig.
Hehe vrij simpel zeg je..Dat valt dan wel weer mee..hangt van jouw kennis af. .Als je een leek bent met het hacken van je 3DS dan is het niet zo simpel. Ik ben nou niet echt een leek op dat gebied maar het heeft me wel wat uurtjes zoet gehouden plus een N3ds brick. ( heb een nieuwe N3DS gekocht en deze wel succesvol gedowngrade met alles wat erbij komt. ) Was ik dus ook een kleine 5-6 uur mee bezig ( alles inlezen, stappen volgen etc. ) Nu gaat het een stuk soepeler als je eenmaal weet wat je doet :)
Ik heb na de DS geen Nintendo handheld meer gehad. Ik kwam alleen af en toe guides tegen dat de 3DS ook nog te kraken was. Dat de drempel zo hoog ligt is alleen maar positief. Want de gekraakte handhelds sloopte de markt harder dan de mobiele telefoons of tablets.
Komt weer met de donder en kan het niet beter zeggen dan jij Thor en inderdaad de kans is het grootst dat dit het plan is en wordt.

Miimoto is hier het eerste bewijs van en Pokemon Go mogelijk het tweede want dit komt wel op android etc. maar welke Pokemon software komt voor de rest op hardware naast Nintendo ?

Via de NX zal Pokemon Go meer betekenen voor Nintendo gamers dan Android gamers.
Misschien meerdere nieuwe zelda avonturen in 8bit of 16bit stijl met een eigentijdse nintendo smartphone controller.

[Reactie gewijzigd door govie op 17 januari 2016 12:02]

Dat haald dan meteen het allerbelangrijkste van een smartphone weg: mobiliteit.

Als je perse zo'n controller moet hebben dan denk ik dat juist minder mensen die toekomstige games zouden spelen. Spelletjes op de mobiel speel ik, en ik denk de meeste mensen, onderweg ergens als ik even 10 min moet wachten.
Ik zou met denken aan games als Toad's Treasure Tracker of de Donkey Kong puzzle games. Of de Pokemon game die ism de Ingress ontwikkelaar wordt gemaakt.
Inderdaad een soort van uitbreiding van hun eigen hardware en software naar Android software en hardware :)

Mogelijk ook Amiibo ondersteuning op Android etc. door http://www.nintendo.com/3ds/buynow/accessories de scanner.

Dan kun naast jouw Amiibo voor 3DS en WiiU gebruik ook gebruiken voor bijvoorbeeld Pokemon Go etc. ;)
Dat gaat niet werken helaas, die scanner communiceert met de console via infrarood
Hey Gotin bedankt dat wist ik niet.. maar kan het via extern infrarood ?

Zo niet jammer en helaas maar dit zou toch een mooie aanvulling zijn voor huidige Amiibo gebruikers via Nintendo en mogelijke Amiibo gebruikers via Android ;)
er zijn toch al touchscreens die ook de pressure kunnen omzetten in aktie. En anders maken ze een mini clipon controller voor in de aars van de telefoon, die zijn niet zo groot (passen zo in de binnenzak van je jas).

[Reactie gewijzigd door govie op 17 januari 2016 16:46]

Dit zal dan ook nooit gebeuren he. Sterker nog, ik denk dat nintendo met de NX er wilt voor streven om handheld en console samen te voegen zodat de user base groter word maar ook het aanbod aan games.

Smartphone werkt echt alleen voor games zo als Pokemon shuffle, puzzle&dragons(Nintendo editie) en Pokemon go.
Echte handheld games zullen er niet komen.

Nintendo heeft verder vroeger pogingen gedaan tot een Nintendo handheld met smartphone functies(althans toen gewoon mobiele functies). Dit lijkt me voor de NX en anders de opvolger een zet die Nintendo zal maken. Die dedicated controls zijn nog steeds nodig.
Inderdaad het lijkt of Nintendo hun software op andere platformen wil uitbrengen maar het lijkt mij meer andersom.

Andere platformen gebruiken om hun eigen producten te versterken en via DeNa en Android kan dit efficiënt :)
Nou, ik moet zeggen dat de Gameboy Pokémon games geweldig speelde op mijn smartphone. (Jepz, illegaal via een emulator). Als Nintendo een echte pokemon zou uitbrengen voor iOS schaf ik hem zeker aan.

Voor games waar je snelle reacties etc voor nodig hebt ben ik ook van mening dat een touchscreen minder geschikt is (maar wat bij veel spellen toch bijzonder goed werkt). Maar voor turn based spellen zoals Pokemon maakt dat niet veel uit.
Ik ben het met je eens, al vind ik het an sich wel een beetje jammer dat het icoon Nintendo nu "verwaterd" tot een aanbieder van mobiele games, microtransacties en meer franchises.

Alleen wat betreft de controls ben ik het niet met je eens, ik game veel op smartphones en tablets maar het probleem is touch-control in een grote mate het type gameplay bepaald, shooters en platformers werken nu eenmaal niet lekker zonder controller. Ook beperken ze de besturing omdat het nu eenmaal lastig is om een tiental knoppen op een controller te vervangen, daarbij is een controller intuïtief, een touchscreen niet. Tenslotte zijn tablets en smartphones erg horkerig als het op gemak aankomt, ze zijn of te zwaar of te klein of te onhandig om echt goed op te kunnen gamen.
Nouja, dat is natuurlijk niet helemaal waar. Er zijn verschillende manieren waarop je een console-controler aan je mobieltje/tablet kan koppelen, zowel softwarematig (lang leve bluetooth) and hardwarematig.
Moet ik wel bekennen dat het koppelen van een WiiMote aan een Android best problematisch is (op een iPhone weet ik het niet).

Ik denk dat Nintendo gek zou zijn om niet een veel verspreidt hardware-platform te gebruiken voor eigen games. Immers, telkens als er een nieuwe console uitkomt, gaat dat gepaard met de boodschap dat de winst uit de games moet worden gehaald, niet uit de console.
De enige Nintendo-ervaring die je mist, is dat je je niet meer in een Nintendo-only zone begeeft. Maar als Nintendo naast games ook een (niet belachelijk duur geprijsde) controler + mobile mount op de markt brengt, zal dat ze denk ik geen windeieren leggen. Wat je dan nog mist... de 3D ervaring.
IK denk niet dat Nintendo zich zo druk gaat maken om smartphone zodat ze straks alleen een uitgever zijn voor de smartphone.
Die kans is wel zo klein. De huidige Nintendo games geven een duidelijk voorbeeld welke kant Nintendo op gaat betreft de smartphone.

Verder weten wij niet wat de NX allemaal doet. Het zou zo je smartphone kunnen vervangen...
Goede logica. Misschien moeten ze een controller voor tablets en smatphones uitbrengen, of Sony benaderen want ik heb we een paar goede voorbeelden gezien van mensen die hun PS3 controller gebruikten en dat is natuurlijk ideaal. Nu nog wireless charging in de controller mount en een extra grote accu in de controller zelf want als ik een spelletje speel op mijn Nexus 5 houd ie het niet lang vol. Dan zou ik er misschien wel oven nadenken om zo'n controller aan te schaffen als ook bijv de oudere Nintendo spelletjes beschikbaar zouden komen.
Ik vraag me altijd af waar men het derde handje vandaan haalt. Ik kan mijn telefoon alleen plat, of rechtop neerzetten. Ergens scheef tegenaan schuift hij weg. Hoe doen die dat met een PS3 controller?
https://www.google.nl/web...droid+controller&tbm=shop

Niks speciaals, gewoon een houder die je op je PS3 Controller klikt.
Ah kijk, ik snap hem :) Ik had niet in de gaten dat hier ook alweer speciale houders voor op de markt waren.
als ik de tekst zo lees ben ik er niet van overtuigt dat ze ook daadwerkelijk games gaan uitbrengen met bekende personages. en dat ze de echte games alsnog voor de handhelds houden

Simpele Apps met Nintendo personages zie ik eerder gebeuren
Dit, en dit roep ik al sinds Nintendo aankondigde om apps te maken.
En de apps die je nu kunt downloaden zijn daar een goed voorbeeld van.

Wat ik naast de huidige en Pokemon GO nog wel zie aan komen is DR.Mario en Pokemon card game.
In het verleden zoals vandaag en gisteren ? Nintendo hun reddinglijn is en blijft voorlopig de Handhelds.. de enige reden dat smart devices een opmars heeft en blijft is omdat het vandaag de dag nodig is.

Veel ruilen ook hun PC om voor deze devices en als ik niet een PC voor gaming zou gebruiken dan zou een PC ook overbodig zijn.

Maar voor serieus gamen is nog steeds een PC nodig en voor mijn favoriete games is nog steeds een Nintendo handheld en consoles nodig dus.. wat ik met een smartphone en tablet moet.. geen idee.
Het probleem met smartphones en tablets is dat je controls bijzonder beperkt zijn. Een aantal game types hebben daar amper tot geen last van (meeste board/card games), maar een Super Mario speelt gewoon niet lekker met touch controls.

Natuurlijk zijn er joysticks met zuignapjes, dingen als de Logitech Powershell, etc. Het probleem van veel van die dingen is dat ze niet lekker werken, alleen maar geschikt zijn voor één type OS, vaak model specifiek en vaak heel prijzig bij introductie. Zou ansich geen probleem zijn als alle games ook ondersteund zouden worden, maar dat is ook niet het geval.

3DS steekt nog steeds met kop en schouders boven smartphone en tablet uit omdat het goede controls heeft. Een 3DS XL kost ¤135 bij Intertoys, een Logitech Powershell koste ¤100 (nu ¤15 omdat het alleen een 5(s) ondersteund). Daar komt bij dat de meeste games op iOS/Android enorm bagger zijn. Zeker bij iOS/iTunes is door fatsoenlijke games browsen enorm lastig, ik ben vaak aangewezen op externe sites die me een veel beter overzicht kunnen geven van goede games dan dingen als Boom Beach, Clash of Clans of Candy Crush die iOS je probeert te pushen.

Persoonlijk hoop ik dat Nintendo zijn games ook overzet naar iOS/Android maar daar wel goede Nintendo controllers voor maakt zodat je van je smartphone/tablet wel een fatsoenlijke game console kan maken, ze zijn er tegenwoordig krachtig genoeg voor!
Goede punten maar Nintendo gaat geen huidige software porten naar Android etc. en als hun nieuwe software op Android uitbrengen dan kannibaliseren hun de NX.

Wel is het mogelijk dat via de komende services er een link gedaan wordt tussen de NX en Android maar dan nog heb je een Nintendo product nodig.

In vorm van hardware of software of acount of services of een bepaalde combinatie van dezen want anders benadeelt Nintendo één of meerdere van hun eigen producten.
Het zal puur om games gaan zo als Pokemon shuffle,Nintendo versie van puzzle and dragons enz, echte mobiele games dus. De "echte" Nintendo games zullen vooralsnog op de consoles blijven.
Een Pokemon card game zou nog wel leuk zijn voor op de smartphone.

En zo verzadigd is de handheld markt niet.
Er is gewoon geen drang om elke jaar een nieuwe game uit te beringen of buggy games omdat dat niet werkt bij een handheld. Handheld gebruikers gaan veelal langer met games om dan console gebruikers.
wend (wenden) aan is iets anders als wennen (went aan) :P

Gamen op een telefoon of tablet is verschrikkelijk. Je hebt geen gevoel waar je precies zit met je vingers en een beetje uitdagende game wordt daardoor onspeelbaar. Voor turn based RPG's of soortgelijke simpele games is het prima, maar voor bv. Zelda of andere action packed games is het gewoon onspeelbaar. Doe mij dan maar een handheld console.

Ik zou willen dat Nintendo zich richt op het uitbrengen van nog meer goede platformers en het uitbrengen van de nieuwste Zelda. Ik ben bijna uitgespeeld op Donkey Kong, Toad's T.T, Yoshi's Woody World en Mario. Goede games zijn opzich nog vrij schaars, maar de games die er zijn, zijn echt geweldig.
Ik vind dat iedereen hier nogal stellig beweert dat de handheld markt doodgaat. Een smartphone is geen serieus alternatief voor een handheld console. Touch screen controls werken gewoon niet met serieuzere gameplay.
De combinatie is natuurlijk ook een krachtige. Denk aan de wiiu controller, die heeft met het beeldscherm best een krachtige combi , aanvulling op scherm, miror functie. Die zaken kunnen ook via tablet of telefoon op veel meer manieren dan met de wii u controller kan. Nintendo kennende zoeken ze kruisbestuiving op ipv simpel weg "losse games" uit te brengen op een telefoon. En met name die kruisbestuiving is interessant, want juist de software en kunde van nintendo matched daar uitstekend op.
Tuurlijk verkoopt de NDS goed. Voor elke nieuwe lading games moet je een nieuwe handheld kopen. Geen backwards compatibility meer, iets was Nintendo ooit heel goed in was. Bij de eerste NDS (+lite) hadden ze nog een aparte GBA slot, en daarna komen er 3DS games, kan niet in een andere handheld spelen, zonder 3D.
3DS is geen DS. DSi was de nieuwe DS. De 3DS is zeg maar zoals de Nintendo DS was voor de GameBoy/SNES was voor de NES en Wii U voor de Wii
Volgens mij kun je met de GBA en New 3DS gezamenlijk 27 jaar aan software spelen :)

De enige die dat overtreft is de WiiU en daarboven weer de PC ;)
Focussen ze zich op handhelds? denk het niet.. de NX komt er aan! Een machine die sneller en beter is dan de PS4 en XBONE. Ik denk dat daar voor 2016 wel de focus ligt. Met deze titel is het net alsof nintendo alleen nog handheld gaat doen in de toekomst wat absoluut niet waar is. Het zou me overigens niets verbazen als en een Nintendo foon uit gaat komen met eigen OS op basis van Android. we zullen zien maar zeker een spannend jaar voor de Japanse Console en Games maker!

/edit: Fijn dat iedereen weer negatief is; ik spreek jullie einde jaar! :D

[Reactie gewijzigd door piet_pienter op 17 januari 2016 12:28]

Nintendo claimde ook dat de WiiU sterker zou zijn dan de ps3 en 360, dat bleek achteraf ook niet te kloppen. Vergelijk de games op de 360 maar met de wiiu versies, slechtere schaduwen en enorme frame drops die de oude versies niet hebben. En de exclusives zien er nou niet echt beter uit dan de toppers op de 360 en ps3. Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze een console kunnen bouwen die de concurrentie bij kan benen.

Edit: Onderbouwt waarom het niet klopt = 0. Random reactie dat het wel zo is zonder onderbouwing = 1. 8)7 Nintendo fanboys zijn weer bezig

[Reactie gewijzigd door PricewatchJunk op 17 januari 2016 13:02]

In alle eerlijkheid is het hier niet Nintendo zelf die dat claimt. Zij zelf geven alleen aan het anders te gaan doen en niet voort te borduren op de Wii/Wii U architectuur, iets dat mij persoonlijk alleen maar een goed ding lijkt.

Het enthousiasme over de hardware komt van ontwikkelaars zelf die de hardware hebben gezien:
http://www.nintendolife.c...rd_parties_during_e3_2015

Informatie omtrent de mogelijke hardware capaciteit komt onder andere van The Wall Street Journal, doorgaans een ZEER betrouwbare bron. Omdat je geabonneerd moet zijn op die site, hier een indirecte link naar die informatie, anders kan je het volledige bericht niet lezen:

http://mynintendonews.com...-with-cutting-edge-chips/
En dev kits zijn inderdaad allang bij ontwikkelaars:
http://mynintendonews.com...-kit-for-the-nintendo-nx/

Blogger MetalDave van NintenGen gaat nog een stap verder door de bron bij The Wall Street Journal hierover te mailen om meer te weten te komen:
http://www.nintengen.com/...demo-not-able-to-run.html
En hij heeft er een interessante YouTube post over gemaakt om nog verder uit te breiden over de mogelijkheden:
https://www.youtube.com/watch?v=U1yiMqHGuLI

Genoeg bewijs dat Nintendo deze keer wèl met de juiste pet op begint, lijkt me...

[Reactie gewijzigd door TheRealThanos op 18 januari 2016 15:35]

Wii U 60fps:
Mario Kart 8
Smash Wii U
Bayonetta 1 & 2
Rayman Legends
Yoshi
Splatoon
Cpt Toad
Super Mario 3d

met uitgebreid kleurenpalet. lol

Oh ja, Smash was volgens mij eerste console game met 60fps/1080p. Eerder dan Ps4 en X1.

Dus....
Gran Turismo kwam in de buurt, die deed 1080i op de PS2 :P
https://en.wikipedia.org/wiki/Gran_Turismo_4
De Wii U ís sterker dan PS3 en 360 ;) niet veel, maar zeer zeker wel zo.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 17 januari 2016 12:36]

Omdat de Wii U van 18-karaats gietijzer gemaakt is, en de PS3 en X360 van Chinees plastic? ;)
lol.. ik ben niet van de technische specificaties maar meer van het oog en oor dus wat wie en wat sterker is geen idee.. misschien kun jij meer vertellen ;)

Voor mij is het simpel de WiiU laat grafische pracht zien voor 35W naast de spellen vervangt de Gamepad voor mij ook Tablets \\ ^.^ // het is een wonder qua prijs en onkosten.

Van mijn part is de WiiU van Titanium gemaakt met een gouden randje :)
Omdat de Wii U van 18-karaats gietijzer gemaakt is, en de PS3 en X360 van Chinees plastic? ;)
De conclusie is op basis van reverse engineering: Wii U graphics power finally revealed
Als volgens jou de WiiU zulke slechte framerates heeft wat vindt jij dan van de PS en XB ? deze consoles hebben gemiddeld maximaal 30fps en daar komen nog framedrops bij.

Welke consoles heb jij gespeeld als het over onderbouwing gaat.. ik heb namelijk bijna elke consoles gespeeld en Nintendo consoles staan bovenaan de rest (PC uitgesloten) als het om framerates gaat.
Vergelijk de games op de 360 maar met de wiiu versies
Zoals, laten we zeggen... Bayonetta 1? ;)
Wie zegt dat de NX sneller zal zijn dan de ps4 of x1? De verwachting is er natuurlijk maar Nintendo gaat hier iets heel nieuws doen.

Daarnaast is Japan heel belangrijk. Daar is splatoon enorme hit en doet super Mario Maker ook redelijk goede zaken. Splatoon is daar best verkochte home console titel.
NX zal daar rekening mee moeten gaan houden.
Da's vrij eenvoudig.. ze kopen hun hardware (net als Microsoft en Sony) in bij AMD. De NX zal ook op basis van Jaguar zijn wat een platform is dat gewoon elk jaar een nieuwe iteratie uitbrengt wat sneller is en verbeteringen heeft ten opzichte van het jaar ervoor. De 2 andere consoles hebben hardware van ruim 2 jaar terug dus kun je die conclusie is eenvoudig te trekken. Vergeet niet dat nintendo al sinds de Gamecube ATi (nu AMD) klant is en daar sindsdien alle GPU's gekocht heeft.

Wie zegt dat de NX geen Wii-U kan Emuleren of dat er geen Splatoon II komt? Het zelfde geld voor super mario maker NX. Dat Nintendo iets nieuws gaat doen daar gaan al langer geruchten over; maar waar het ze vooral om gaat dit keer is degelijke 3rd party support te verwerven... alle ontwikkelaars haakten af omdat de Wii-U niet krachtig genoeg was.. dat probleem zal nu getackled zijn.

Wie nog wat info wil over het AMD Jaguar platform: https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_(microarchitecture)

/Edit: ATi in AMD veranderd..

[Reactie gewijzigd door piet_pienter op 17 januari 2016 22:48]

AMD zul je bedoelen maar nogmaals volgens mij grijp je het meeste van je verhaal uit hetelucht en kom je met geen enkel bewijs dat Nintendo ook daadwerkelijk een full fletched console uitbrengt de NX kan net zo goed ook een smartphone of Handheld zijn

Nintendo moet hier nog mee uitkomen.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 17 januari 2016 14:26]

Lees de posts hier onder even daar staat alles onderbouwd. Iets uit hetelucht grijpen? ik heb het spreekwoord even voor je opgezocht kerel. correct is: "Iets uit de lucht grijpen". Lees dit Hier nog eens na. O-)
Succes met het leven je zult het nodig hebben.
Dank je wel! ik wens jou ook het beste toe! :D

/edit: Iemand het beste toewensen en dan ongewenst krijgen.. klasse mensen! (ik haat trollen...)

[Reactie gewijzigd door piet_pienter op 19 januari 2016 16:57]

Ati? Wie is Ati? AMD bedoel je zeker.
Gelukkig maak jij nooit een foutje! :P
ATi geldt nog steeds voor zowel de GameCube als de Wii, dus je maakte eigenlijk geen fout. AMD heeft ATi in juli 2006 overgenomen terwijl de GameCube en de Wii ruim daarvoor in ontwikkeling waren. (de Wii kwam weliswaar pas in november 2006 uit, maar de chipset was natuurlijk al lang daarvoor bepaald)
Wat Nintendo betreft is het pas sinds de Wii U AMD geworden.
Tnx! tja, mensen die mieren willen bevruchten die zullen dat niet laten. Ik heb de tekst daarom maar aangepast. Wat je aangeeft klopt verder helemaal! +1
You're welcome. Gelukkig grijpen we niet allemaal verhalen uit de hete lucht... ;)
Hahahaha! Inderdaad! :D humor! moet je ff verder lezen; hij had weer een spreekwoord die hij deze keer wel even gechecked had bij google of het juist was. :D muhahaha!
Had ik gezien inderdaad, maar ik was inmiddels al weer beter om andere mensen die jou niet geloven aan concrete bronnen te helpen:
http://tweakers.net/nieuw...eaction=8132499#r_8132499
Een beetje zoekwerk, maar zo moeilijk is het ook weer niet... ;)
Check! en tnx again! heb je een +2 gegeven want jou info voegt echt iets toe aan de discussie. Ik lees zoveel en met een fotografisch geheugen is het allemaal niet 1,2,3 terug te vinden.. da's dan weer lastig. _/-\o_
Overigens: als tip kan ik je voor al het Nintendo nieuws sowieso Nintendo Life aanraden; hoef je niet meer te zoeken naar bronnen en zo...

Ze zijn soms wel wat mild, maar ze komen wel vaak met heel divers en uitgebreid nieuws over allerlei verschillende zaken. Zelfs onderwerpen als emulatie komen aan bod en zo af en toe fietst er zelfs een retro console review voorbij van een systeem dat niet van Nintendo is.

Wel even je Engelse pet opzetten, maar dat moet geen probleem zijn, denk ik.

En je zal er in ieder geval alvast één iemand tegen komen die je nu al hier hebt gezien... ;)

[Reactie gewijzigd door TheRealThanos op 18 januari 2016 16:42]

Nintendolife volg ik al een heule tijd; eigenlijk al sinds het lanceerde.. ben het met je eens.. veel info ook aanverwante zaken top! :D

fotografisch en selectief! ahhaha... maar ik weet wat ik lees.. onthoud ook veel maar.. waar vandaan.. :D

Ik had expres links gebruikt van niet nintendo sites.. want daar is altijd veel commentaar op.. iets met een wc eend.. :D

Ik spreek je daar kerel! :D
Dan gebruik je zeker een andere username daar, of reageer je nooit op artikelen? Ik heb op alle game sites en hier dezelfde username; wel zo makkelijk... ;)
Ik had hier ook dezelfde username.. maar werd gebanned omdat ik ageerde tegen trollen.. uitwerking was dat die username werd geblocked.. trollen blijven de goeden worden er af gegooid.. tja, da's het nadeel dat dit platform nu in commerciële handen is....

Rockman_X ben ik.. ;)
Je zou toch denken dat een fotografisch geheugen je juist zou helpen om die dingen te onthouden... :P
Zelf ben ik ook meer van de plaatjes in plaats van de namen, en ik heb ook een fotografisch geheugen, dus we kunnen elkaar een hand geven.

Ik heb echter o.a. via mijn werk (IT sales & marketing) meerdere manieren gevonden om mijn aandacht te focussen en om het zoeken in verschillende media te optimaliseren. (bijvoorbeeld met de juiste zoekwoorden) En dan kom je, soms via een kleine omweg, toch weer bij de informatie die je nodig hebt...
Dit is niet waar, Nintendo heeft voorde WiiU/Wii intel PowerPC gebruikt.
Eerst fact checken dan mekkeren: Gamecube ATi graphics en kijk even bij "GPU" dat staat voor Graphical Processing Unit. Geen dank.
Kan kloppen maar de Wii/Wii U gebruiken PowerPC
ATi (nu AMD) maakten destijds alleen de GPU en dat maakt nintendo klant bij ATi (nu AMD). de CPU werd door IBM gemaakt (zie zelfde pagina) in de NX zullen dit ook weer losstaande units worden. Dit zorgt voor een grotere flexibiliteit.
Bedankt voor de opheldering
Als je dat denkt dan begrijp je denk ik niet veel van de strategie van nintendo. Nintendo doet bewust niet mee aan de wedloop die ps4 en xbox wel hebben. De veel te inspiratieloze conclusie dat het "meer voor kinderen is, mindere gfx, betaalbaarder" is scheef. Nintendo zit in op innovatie HOE je de game gaat spelen, wat een game eigenlijk is en wil dat innoveren en ontdekken. Dat is imho best een moedig standpunt. De research van zon nunchuk en wiiu controller kost ook geld. Wellicht ten kostr van performance.
In 1986 was jij je luier nog aan het volschijten toen ik Zelda 1 in mijn NES deed.. dus hoezo weet ik niets van nintendo of de strategie? Nintendo in de afgelopen jaren (sinds N64) de focus op de hardcore gamer verloren. Dit is helaas waar het geld zit en niet bij Kids. Dus nintendo gaat met de NX doen waar ze goed in zijn een innovatieve console bouwen waarin alle aspecten samen komen. Zowel voor de hardcore GFX loving gamer als voor de kids. GFX is belangrijk voor ontwikkelaars; dat zijn die gasten die games maken en de Wii-U volledig hebben laten vallen omdat deze niet krachtig genoeg was. Ik zet persoonlijk in op een Console met een handheld device erbij. Hoe die er uit gaat zien weet ik niet maar wel weet ik dat hij je stappen gaat tellen net als de 3DS.
Nintendo is inderdaad innovatief, maar haalt al 20 jaar niet meer het toppunt. Zo hebben ze ons het pookje introduceert bij de N64, maar tegelijkertijd de controller zo ontworpen dat je nooit alle knoppen kon bedienen.

Ze hebben elke keer een goed idee, maar ergens maken ze een rare ontwerp keuze.

Doet me denken aan Philips. Goed in het uitvinden van, maar krijgen niets verkocht aan de consument. Gelukkig doen ze het B2B goed, met name in de medische apparatuur :)
Innovatie blijft belangrijk en ik hoop en denk dat Nintendo nu weet dat het een keuze aan de spelers moet blijven.

Van mij mag er voor de NX een Gamepad, Pro controller, Touch controller, Classic controller, GC controller etc. allemaal komen zolang software maar niet één verplicht.

Ook al is de Wii een succes gebleken over de besturing was ik het er niet volledig mee eens.. voor het ene spel was het een aanvulling voor het ander minder.

De WiiU besturing daar aan tegen ben ik volledig mee eens en het succes had veel meer moeten zijn en inderdaad er komen nog prachtige spellen aan :)

De NX gaat spelers wereldwijd tranen geven maar worden het tranen van geluk of verdriet of afgunst..
er zijn meer geruchten dat de nx een hybrid word die de wii u en 3ds moeten vervangen dan dat het apparaat een kracht patser is. en voor meneer onder mij. de wii u is krachtiger dan de ps3 en xbox 360. de gpu tenminste, de cpu is wel zwakker maar die is minder belangrijk.
klopt helemaal kerel.. dus.. mijn verhaal is opzich toch niet zo gek huh? ;)
Het gaat er niet alleen om dat de GPU (of CPU) krachtiger is, maar wat je ermee doet. De Wii-U doet het qua graphics nog altijd niet beter dan recente PS3 spellen, dus als je een sterke GPU hebt, en je haalt er maar weinig uit, dan schiet dat ook niet op. En dan zit je ook nog met het aansturen van je 'Fisher-Price' tablet. Laat ze eerst maar eens beginnen met het daadwerkelijk efficient gebruiken van de resources die ze hebben.
Als je games als the last of us, god of war en gran turismo op de ps3, komt het gewoon in de beurt als de games van de wii u.
Exact ook de rede waarom de NX uit komt.. de Wii-U was gewoon niet krachtig genoeg om mee te doen in deze generatie van consoles.
Niet helemaal er waren ook mensen die dachten dat het een Wii was met alleen de tablet extra.
Wat is je punt precies binnen bovenstaande context; die mis ik even..
Dat mensen hem niet alleen wilden kopen omdat ie niet krachtig was
je bedoeld dat mensen de wii-U met de normale Wii verwarden. in dat geval geef ik je gelijk. mensen dachten veel dat ze alleen een extra tablet voor de wii kochten en niet een hele nieuwe console.
klopt dat bedoelde ik
Dat mensen hem niet alleen niet wilden kopen omdat ie niet krachtig was
Het is maar net waar men onder indruk van is.. de vorige generatie Phats waren een milieu drama door het stroomverbruik en falen.

Deze generatie is niet veel beter in stroom misbruik van gaming tot streaming etc. maar het falen is wel verbeterd

Sinds wanneer worden WiiU spellen alleen bedient door de Gamepad ? dit is een klein percentage en waar de gamepad voor nodig is werkt prima ;)

Maar waar ligt het volgens jou aan dat WiiU spellen grafische minder zijn dan de vorige en huidige generatie ?
Niks is bekend over de NX, geen specs of zelfs WAT het is. Het hoeft dus geen console te zijn, het zou ook een handheld of een combinatie ervan kunnen zijn, of misschien een groot online-platform. We weten het niet.
O.K. dus de bedrijven die al een Dev kit hebben gehad (want de console zal net na onze zomervakantie uitkomen en al op E3 te zien zijn) die weten er ook nog niks van? Lees Hier even dat de Dev kit al in handen is van de ontwikkelaars!

/Edit: link naar NX Dev Kit nieuws toegevoegd.

[Reactie gewijzigd door piet_pienter op 17 januari 2016 23:05]

Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar het is helemaal niet zeker dat hij op de E3 te zien zal zijn, en het is al zeer onwaarschijnlijk dat hij vlak erna uitkomt. Nintendo heeft alleen gezegd dat ze meer info gingen geven dit jaar.
Die info heb ik van diverse sites. Dit kun je lezen: Hier, Hier en Hier. Niet de minste sites als je het mij vraagt. Daarnaast, wat was ook alweer de nieuwe release datum van.. nou, de nieuwe Zelda? hmmm.. T.B.D. hee, da's vreemd.. hmm.. zou hij niet meer op de Wii-U uitkomen dan misschien? Hee.. nou, zeg! ja! Misschien komtie wel op de NX aangezien deze (bevestigd door de nieuwe directeur van Nintendo) in 2016 uit komt.. hmm...
Alledrie de bronnen zeggen dat ze zich ofwel baseren op geruchten, of dat ze zelf speculeren. Staat letterlijk in hun artikelen. Zelfs de Mirror.co.uk bron die ze aanhalen zegt dat het voorspellingen en speculaties zijn.

Daarbij trek je ook nog eens het enige in twijfel wat Nintendo wel al keer op keer heeft bevestigd, namelijk dat Zelda een Wii-U game is en blijft.
Nintendo heeft ook zelf aangegeven dat de nieuwe console in 2016 op de markt komt. als ze de E3 skippen dan skippen ze ook exposure voor de nieuwe console. vandaar dat die speculatie zeer aannemelijk is (zoals in de artikelen ook staat aangegeven).

Reggie Fils-Aimé heeft voor het laatst in juni 2015 aangegeven dat zelda op de Wii-U uit zou komen. Sindsdien is daar niet meer over gesproken en is de release datum van 16-02-2016 naar T.B.D. gegaan. Dat was nog in een periode dat de NX nog in ontwikkeling was. Inmiddels is de NX al als devkit beschikbaar en zal het Zelda team ook over die devkit beschikken. Het kan dus zomaar zijn dat....

Hoe kun jij nou zeker weten dat hij voor de Wii-U uit gaat komen. Misschien gaat het wel net als bij de Gamecube / Wii versie van Twilight princess een 2 console game worden. Overigens zeg ik "misschien" dus is dit geen feit; iets wat jij wel als feit interpreteert uit mijn tekst.

/edit: "hij" naar "zelda" ter verduidelijking.

[Reactie gewijzigd door piet_pienter op 18 januari 2016 15:12]

Nintendo gaat het jubileum jaar van Zelda vieren met een Twilight Déjà vu ;)
Die bedrijven zijn er niet. en als ze er al zijn dan hebben zij een NDA (non disclosure agreement) getekend waardoor ze niks door mogen vertellen anders riskeren ze een dikke boeten

dus als jij al weet wat nintendo uit brengt dan moet er ergens een lek geweest zijn.
dat is zeer onwaarschijnlijk

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 17 januari 2016 14:28]

Die bedrijven zijn er wel! ik heb het linkje voor je toegevoegd. overigens: de bedrijven die er een ontvangen hebben dienden inderdaad een NDA te tekenen dat ze geen uitspraken mochten doen over de hardware en de werking. Deze bedrijven hebben echter middels twitter al laten weten dat het platform qua performance ruimschoots de huidige platformen overtreft. zoek zelf even op twitter; ik ben er te lui voor.

P.S. Wellicht handig dat je google even gebruikt alvorens je dit soort reacties plaatst. dat jij het niet weet betekend niet dat het niet zo is.
De 3DS had ook een DevKit de software daarvan is uitgelekt. Zoek maar eens op big blue menu/dev menu 3ds/3ds dev kit
dat is een handheld. hoe dan ook blijft het onwaarschijnlijk en achterklap/rumors.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 19 januari 2016 01:43]

Het is toch waar
niks is waar totdat nintendo zelf met een statement komt.
dat ze devkits hebben is totaal niets zeggend over of het een handheld is of een console.
Nintendo heeft het zelf gezegd. De data kwam van Nintendo en het is bevestigd door de anonieme devs.
Nintendo brengt inderdaad altijd volwaardige consoles uit. Ik heb namelijk nog nooit een onvolwaardige console gezien van ze. :P

"Maak dat de kat wijs" goed dat je het spreekwoord hebt opgezocht op google; anders had je weer een fout gemaakt. 8)7
Ben heel erg benieuwd naar wat ze gaan uitbrengen. Gaan we echt goede games krijgen die een handheld 'overbodig' maken, of zal het een kwestie zijn van uitmelken van de Nintendo naam?

Handhelds zullen nooit meer zo populair zijn als 10+ jaar geleden, wilde jij ergens buiten de deur een spelletje doen, dan moest je een handheld kopen, nu vult iedereen dat op met telefoons en tablets. Mijn ervaring is ook dat kinderen er relatief weinig om vragen, ze hebben het allemaal over telefoons, en ouders geven dan ook vaak liever hun oude smartphone dan dat ze een handheld geven en dan vervolgens nog 40-50 euro per spel moeten betalen.
Helaas echter bestaat het overgrote deel van de games op smartphones en tablets uit Free-to-play games en moet er vaak zeeeeer diep in de buidel getast worden voor 'emeralds', 'rubies' en andere uitbreidingen. (als je leest hoeveel geld de top 100 van bijvoorbeeld Clash-of-Clans uit heeft gegeven aan ingame aankopen ... $5000 en meer) Er zijn maar bar weinig ECHT goede, console/hand-held quality, games voor smartphones en tablets beschikbaar.
Helemaal mee eens. Dit irriteert mij ook. Op vliegvelden bijvoorbeeld zie je dat bijna alle kinderen een telefoon of iPad hebben waarop ze spelletjes spelen, maar helaas zijn dit doorgaans altijd hele domme, simpele spelletjes. Vroeger, toen ik hun leeftijd had, speelde ik kwalitatief veel hoogstaandere spellen die daadwerkelijk uitdaging bieden en een leercurve hadden.
(Ping-)Pong?
Generaties die er mee zijn opgegroeid en aan de wieg stonden van de meest waanzinnige games.

Wederom groeit er een generatie op met heel simpele games omdat dat is wat ze wordt aangeboden, alleen hebben we bij lange na niet het volledige potentieel bereikt van wat er mogelijk is.
En of het goed of slecht is. Vroeger kregen jongens dure LEGO of meccano of rc autootjes, en de meisjes kregen Barbie en my little pony. Dat er geld wordt uitgegeven is niet veranderd alleen aan andere zaken.
jep tijden zijn veranderd. de game industrie is niks voor niks naar de kloten als je ziet dat cod nog steeds zo goed verkoopt en kinderen liever gare games spelen zoals candy crush inplaats van pokemon op de 3ds. man ze zouden smartphones moeten verbieden voor kinderen onder de 12 jaar haha.
Naar mijn mening ligt het probleem eerder bij de app stores. De economie aldaar is dusdanig dat premium games het meest winstgevend en populair zijn.
Klopt, BTW toen ik 7 was (zo'n 9 jaar geleden) begon ik met Pokémon spelen, daardoor kan ik nu examen doen in Engels op Havo 5. Ik speelde toen ook dr. Kawashima's brain training.
Ik zie de reden ook niet waarom Nintendo volledig over zou gaan naar Mobile want hun software zal niet zo populair zijn als op handhelds.

Als het wonder wel gebeurt dat de vraag naar smart devices software groter is dan handheld software dan zullen de meesten het gratis downloaden want dat gebeurd nu al veel teveel op handhelds.

Smart devices kunnen rechtstreeks aangepast worden om downloads te spelen.. dus de kans dat Nintendo en of anderen echt kwaliteit naar de smart devices brengt is erg beperkt.
Ik ga er ook vanuit dat Nintendo voornamelijk online games/apps op telefoons wilt brengen. Omdat je dan altijd online bent kunnen ze steeds de nieuwste versie vereisen en controleren op illegaal gebruik om het probleem te minimaliseren.

Voor games met een sterk sociaal karakter is een smartphone die je altijd bij je hebt logischer dan een handheld die je alleen bij je hebt wanneer je van plan bent te gamen.

Maar voor alle andere games is het veel makkelijker als iedereen dezelfde apparaten gebruikt. Je kunt dan de games voor het apparaat optimaliseren, wat voor betere prestaties en minder bugs kan zorgen. Controlls zijn door fysieke knoppen makkelijker. Ook bij competitief gamen heeft niemand dan een groot hardwarematig voordeel. Handheld consoles hebben nog te veel bestaansrechten.

[Reactie gewijzigd door Musical-Memoirs op 18 januari 2016 08:49]

DeNa zal volgens mij het ontwikkelen van acount en services en applicaties doen in ruil voor Nintendo software maar wat er precies afgesproken is geen idee.

Want als je het zo bekijkt dan profiteert Nintendo het meest van deze afspraak terwijl DeNa een behoorlijke opdracht heeft.

Naast dat DeNa succes heeft in de mobiele markt hebben hun ook connecties in de Anime wereld en Nintendo wou ook meer in series en films bezig gaan.

Dus ik verwacht wel een druk jaar voor beide partijen van hardware en software tot applicaties en media :)
Tja, je MOET niets bij die free-to-play games, het ligt helemaal aan jezelf of je er geld aan uit geeft.
Ja inderdaad het ligt helemaal aan de menselijke psyche of je er geld aan geeft. En laat het nu zo zijn dat deze games perfect zijn afgestemd op onze zwakheden: dopamine beloning systeem. Altijd kleine upgrades aan gebouwen, kans op nieuwe wapens, nieuwe kaarten,.. Je bent nooit klaar en elke upgrade geeft je een dopamineshot. Met geld uit te geven bepaal je zelf wanneer je deze shots krijgt, in plaats van de game waar vaak lange tijd tussen 'shots' zit. Vele mensen kunnen zich beheersen maar velen ook niet en het is een systeem dat erg gluiperig is en niet klantvriendelijk.
Hearthstone en fallout shelter zijn een voorbeeld van waar er enorm veel plezier te beleven is zonder de drang om geld uit te geven maar vroeg of laat hangt je vinger boven de 'buy lunchboxes/cardpack'. Het is een kwestie van tijd voor vele mensen eens uitschuiven. Dat is ook niet erg, maar eens het hek van de dam is kunnen er onbewust exorbitant disproportionele bedragen uitgegeven worden aan deze games. Als je evenveel als een consolegame uitgeeft of meer aan deze games dan is het toch duidelijk dat het businessmodel niet echt kosjer is..
Ben ik het absoluut mee eens, en ik hoop dan ook dat Nintendo dit niet gaat volgen om zo de Nintendo brand uit te melken.

Nintendo kennende zullen zij vast wel weer de nodige Mario spellen gaan uitmelken, maar het is natuurlijk wel de vraag op welke manier. Ik vind het bijvoorbeeld helemaal niet erg dat spellen zoals Star Wars: KotOR, diverse Final Fantasy' of GTA's opnieuw worden uitgebracht, want mensen die deze nog niet hebben gespeeld of die ze gewoon weer willen spelen, krijgen alsnog fantastische games op hun telefoon.
Dus ja poetsen zij hun oude games wat op en brengen die met goede controls uit op smartphones, dan zou ik dat graag zien. Gaan ze de kant op met zulke F2P spellen met een Nintendo tintje, dan zou dat bijzonder jammer zijn.
Toch grappig. Ik speel taptitans nu 110 dagen en nog geen enkele drang gehad om geld daaraan uit te geven. En toch mee te doen aan de wereld top
Er zijn genoeg echt goede mobile games, maar het is erg moeilijk om ze eruit te filteren. Je doet er goed aan om een aantal keer langs een mobile game website te gaan waar ze echt kijken wat de goede games zijn. Er komen per jaar meer iOS games uit dan er totaal aan PS2/3 releases zijn geweest. Logisch dat het erg lastig wordt om de echte goede eruit te halen, iets waar Apple en Google toch wel wat steken hebben laten vallen.

[Reactie gewijzigd door MenN op 17 januari 2016 23:14]

Ik weet niet waar jij deze spellen koopt maar kijk aub even verder het is zonde van het geld.. http://tweakers.net/categ...SSpaGxkZKOkomhpaVSbG1tLQA ook al heeft Tweakers een scherpe Pricewatch ik gebruik ook andere sites.

De handheld markt zal vast krimpen maar dat gebeurt overal ook in PC en Consoles vandaar dus dat Nintendo ook in de mobiele markt bezig gaat.

Nintendo is heer en meester in de Handhelds dit zal ook zo blijven en ik verwacht geen Mario etc. op smart devices maar meer zoals Miimoto om hun eigen producten van hardware en software te versterken.

DeNa zal Nintendo ook steunen met hun expertise https://en.m.wikipedia.org/wiki/DeNA juist dit heeft Nintendo nodig en deze samenwerking zal voor beiden winstgevend zijn.

De meeste gamers zullen Mario etc. op smartphones en tablets wel geinig vinden maar deze devices zijn hiervoor niet gemaakt en ook al komt deze dan nog blijf ik gewoon Handhelds kopen :)
Er zijn altijd gamers die handhelds blijven kopen, ik heb hier ook een New 3DS XL liggen, maar de markt is wel veel en veel kleiner geworden, en logisch ook, want waar ik vroeger nog mijn DS of PSP meenam (en daarvoor natuurlijk Game Boys enz), neem ik nu vrijwel nooit mijn 3DS mee, in het OV pak ik gewoon mijn telefoon en dan ga ik daar een spelletje op doen, wat browsen of videos (Netflix) kijken.

De krimp bij andere systemen kan je dan ook absoluut niet vergelijken met die van handhelds. Een console kan je nooit vervangen met een telefoon of tablet, en ik zeg niet dat mensen het niet als alternatief gebruiken, maar het is geen vervanger.
Een telefoon kan echter wel een handheld vervangen, denk bijvoorbeeld alleen al aan een emulator en een Bluetooth controller waar jij je telefoon in kan zetten, met zo'n constructie vervang je zeker wel een handheld. Maar je kan het ook zoeken in denk spelletjes, of dus premium spellen zoals die van Final Fantasy, GTA enz.
Of een telefoon een handheld kan vervangen zit hem dan ook in 2 factoren, enerzijds wat voor spelletjes speel je graag, en anderzijds hoeveel spelletjes je wilt spelen op een handheld.

Wat betreft die prijzen, als je naar Nintendo spellen kijkt, en dat is waar dit nieuwsbericht over gaat, dan zie je dat deze allemaal rond de 40-50 euro zitten. Het derde spel in die lijst bijvoorbeeld, is Zelda OoT, die al bijna 5 jaar uit is, en een remake is van een spel dat al 17 jaar oud is, die nu nog 40,66 kost bij de goedkoopste webshop.
Qua prijs is het inderdaad in het nadeel van de pure Nintendo handhelds. Het wordt tegenwoordig toch lastig om ouders zo ver te krijgen om 40 euro uit te geven aan een game voor hun kiddo's als ze ook met de helft ervan elke maand vele games op mobile kunnen kopen.

De jongere gamer was jaren lang een grote markt voor Nintendo. Je zag bijna alle kiddo's wel met een DS rondrennen, 3DS was al flink minder(ook om andere redenen dan de concurrentie van mobile). Maar nu de oude mobiel van pap en mam goed genoeg zijn voor de kinderen, en veel spelletjes hebben, wordt het toch lastig om nog die prijzen voor Nintendo hardware en software te rechtvaardigen.
Daar noem jij gelijk één van de beste spellen aller tijden en die heeft een prijskaartje en terecht toch of moet deze kwaliteit 10 euro kosten ?

En waar kijk jij naar.. ik kan Nintendo spellen vanaf 20 euro vinden en Link between worlds is volgens mij een Nintendo spel.

Vandaag de dag is alles vervangbaar en dat gaan wij zien met de NX als het wel een Hybride wordt van Homeconsole en Portable.

Ik vindt het op meerdere punten namelijk interessant van de samenwerking met DeNa tot de pictogram van meerdere platformen waar de NX centraal staat :)

Begin aub niet over emulatie.. of het op legale of illegale manier gebruikt wordt ik speel origineel en wat een ander doet moet hij of zij weten maar voor mij heeft geen originele emulatie geen waarde.
1 van de beste spellen aller tijden die inmiddels 17 jaar oud is. Vertel mij eens, welke andere uitgever vraagt nog de hoogste prijzen voor spellen die 17 jaar oud zijn?
Mario en Sonic at the Olympic Games is bijvoorbeeld weer geen goed spel, en daar mag je als consument 35 euro voor neerleggen terwijl die 4 jaar oud is.

A Link Between Worlds is nu heel betaalbaar ja, dat klopt, maar het is dan ook de enige Nintendo Select, die zowel nieuw is, als hoog gewaardeerd, de rest zit of tussen de 6 en 7,5, of is in het geval van Starfox 64 een oude game.

Het simpele feit is, dat de gemiddelde consument die zeg 5 goede spellen wilt hebben voor de 3DS, dat die ongeveer rond de 150 euro hiervoor kwijt is.
Nu kan jij of ik dat het waard vinden, maar daar ging het hier dan ook niet om, het ging er om waarom handhelds niet populair meer zijn.

Of ik verder over emulatie wel of niet wil beginnen, dat is aan mij. Het hele illegale verhaal is echt totaal niet relevant, zeker als je bedenkt dat de meeste alleen maar spellen spelen die ze vroeger al speelde, juist vanuit dat stuk nostalgie. En juist daar is ook voor Nintendo geld te verdienen, want zet jij de nodige Mario's (Bros/World) in de stores, zeker als je wat graphics mogelijkheden geef zoals in Super Mario Maker, dan verkopen die heel snel voor 5-10 euro.
Want jij mag dan wel zulke spellen met de originele controller willen spelen, de meeste willen dat niet meer, en dat is juist waar Nintendo zich nu op gaat richten, niet de hardcore fans, maar de casual fans, want juist die zijn ze kwijtgeraakt.
Oot3DHax nice herinner dat Smealum dat aankondigde.
Ik zou niet weten wat er mooi aan is maar goed.. het zal wel aan mij liggen.
Gewoon een goede haack dmv een oud spel
Ah maar jij kijkt meer naar het resultaat dan het gebruik ? niet dat mijn mening belangrijker is dan een ander zijn of haar in tegendeel.

Maar eigen projecten zijn alleen maar goed zolang het ook eigen blijft.. velen delen het uit eigen belang of ten koste van de eigenaar zoals met het TP HD project.

Er zijn al tijden fans bezig met Zelda emulatie en opzich valt dat nog mee voor eigen gebruik.

Maar nu komt Nintendo zelf met een HD versie dus nu verandert de situatie en deze programmeurs blijven doorgang.

Van ontwikkeling en dit delen tot donaties in ontvangst nemen.. terwijl de kwaliteit van het origineel niet behaalt wordt en de rechten geschonden worden.
Dit is geen emulatie. Dit is een hack om hb te draaien
Rechten schending door Emulatie of Hack voor eigenbelang blijft fout toch of mis ik iets..
Geen rechten schending, eigenlijk puur voor de legale homebrew
Dan gebruik jij het ergens anders voor dan downloads etc. dus veel plezier maar ik speel liever zo origineel mogelijk :)
Aaaaah oke bedankt. Jij ook veel plezier.
de homeconsole markt is helemaal niet krimpende, ze hebben zelfs nog nooit zo goed verkocht.
de handheld markt is zeker nog krimpende door de mobieltjes, maar zolang er pokemons en mario's op nintendo handhelds uitkomen zullen we die nog lang tegenkomen.
Ik verwacht niet dat de huidige consoles aantallen ook maar in de buurt komen van de vorige generatie maar ik zou zo ongelijk kunnen krijgen.

Want dat Sony nog overeind staat na hun joviaal PS3 beleid is niks minder dan een mirakel.. ik heb daar ook sympathie voor dat hun zo ver zijn gegaan.

Inderdaad deze spellen verkopen altijd en handhelds zullen er blijven maar in welke vorm :)
de xbox one verkoopt goed, de ps4 verkopen stijgen de pan uit, alleen de wii u blijft achter. ik verwacht dat de ps4 sowieso wel meer dan 100 miljoen x word verkocht. ( de ps3 is ongeveer 80 miljoen keer verkocht). de xbox one zal ook wel de 60 miljoen+ aan tikken. alleen de verkopen van de wii ( alleen de echte nintendo fans hebben een wii u) kan niet worden recht gezet. logisch ook, want heel de casual markt zit nu op zijn mobieltje en tablet. de handheld markt word natuurlijk nooit meer zoals voorheen.
Dat verschilt per regio en periode vooral tussen het westen en het oosten en per software lancering.

Die aantallen van de vorige generatie worden niet behaald door het volgende.

De vorige cyclus was van 2006 tot 2013 en deze generatie was bij lancering in prijs en prestatie superieur aan de PC.

Deze generatie heeft het zo lang uitgehouden door de populariteit en de onkosten van Sony en MS dit moest winstgevend worden.

De populariteit en winst is ook mede gekomen door de Slim versies en MS en Sony hebben ontkent met huidige generatie Slim versies bezig te zijn.

De huidige generatie van 2013 is inderdaad winstgevender maar sinds de lancering lopen dezen al achter op de PC.

Dit jaar komt er mogelijk nieuwe technologie van AMD en Intel en Nintendo dus serieus...

Sony en MS die keer op keer zeggen de beste technologie te hebben gaat achteraan lopen ?

Er komen Slim versies volgend jaar uit en dan wordt er nog een tiental miljoen consoles verkocht of de volgende generatie verschijnt in 2018.

De huidige generatie houd het gegarandeerd geen 4 jaar meer uit tot 2020 er moeten dus nog 45 miljoen verkocht worden in 2 jaar tijd.

Inderdaad de verkoop qua aantal en tijd loopt voorop de vorige generatie maar dat zegt weinig met de huidige situatie en komende ontwikkelingen.

Update.. mijn berekeningen zijn dat van een kind.. nog 45 miljoen verkopen in 2 jaar of 3 jaar tijd :)

[Reactie gewijzigd door JehannesWeggen op 17 januari 2016 16:27]

joun verhaal slaat nergens op, het gaat sony en xbox helemaal niet om de kracht van de console, een veel betere prijs is veel belangrijker voor de verkopen is maar gebleken. pc gamers zeggen al jaren dat consoles uitsterven maar het tegendeel is maar elke keer weer gebleken. zowel microsoft en sony hebben de behoefte om de leven cyclus van een console zolang mogelijk te maken om zo de kosten eruit te halen. en de gemiddelde console gamer heeft er schijt aan wat de kracht van de ps4/xbox vergeleken is met een veel duurdere pc.
Consoles zijn over het algemeen gewoon duur in gebruik
Wil je online ben je 50 euro per jaar kwijt, koop je een nieuwe game ben je snel 10 tot 20 euro duurder uit per spel voor de console
soms zelfs 30 tot 40 euro met de steam christmas sales.

Enige echte goede reden om een console te kopen is voor de exclusives en games die gewoon goed werken met een controller (fifa of tekken ofzo)

En laat me niet beginnen over de legio gratis games voor de pc (de hoeveelheid hiervan alleen al is groter dan alle games van consoles bij elkaar en daar zitten echt hele goede titels tussen zoals Dota 2 en LoL)

Voor het zelfde budget van de console zo rond de 500 euro heb je een pc die beter kan gamen dan jou console.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 19 januari 2016 06:24]

Grappig dat je over gratis games begint en dan gare mobas op noemt. En games in sales vergelijken is helemaal appels met peren vergelijken. En voor online gamen krijg je iedere maand ook 2 games voor terug.
Gare mobas?
HAHA wellicht niet even op Esports gekeken?
maar er hangt een enorm grote competitie om die Mobas heen waar men letterlijk betaald word om het te spelen en miljonair kan worden.

Player base van Riot is een van de grootste op de game markt.

laat ik het zo zeggen de kijkcijfers van LoL tournamenten zijn groter dan dat van sport evenementen zoals MLB (amerikaanse honkbal competitie) NBA (basketbal competitie)
en zit op het niveau Champions league voetbal.
met 32 miljoen LIVE viewers.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 19 januari 2016 22:26]

Ik ken de cijfers en vind het ook triest dat z'n matige game zo populair is. Als je wilt games ga dan echte goeie games spelen als the witcher 3 of the last of us.
Dan blijf je lekker op je exclusive console toch?
Daar voor zijn ze gemaakt immers.
Inderdaad dat is ook Het bestaansrecht van Consoles en daarom verkies ik Nintendo ^.^ de PC is ideaal voor ernaast.

De XB en PS hebben ook genoeg exclusiviteit en hierdoor kunnen spelers één of beide kiezen.

Maar beide Consoles verliezen om de zoveel tijd wel exclusiviteit daarom wacht ik liever op het einde van een cyclus.

Met uitzondering van NX op het moment dat het concept duidelijk is en welke mogelijkheden er zijn in hardware en software dan ga ik kijken naar een Bundel :)

Het liefste een Zelda bundel maar.. eerst maar even afwachten en kijken wat er dit jaar gebeurt.

En PC gaming inclusief Steam staat net onder de NX en door de ontwikkelingen van Intel en AMD kan het ook zo zijn dat er eerst weer een PC wordt samengesteld ;)
ESO is zonder abonnement kosten op de PC speelbaar en daar komt DDO ook bij.

Naast dezen zijn er menig kwaliteit Online spellen te vinden voor de PC en dezen verschillen van Gratis en B2P tot P2P.

Via XB en PS komen er kosten bij ongeacht het model en inruil daarvoor krijg je *gratis* spellen die speelbaar zijn zolang het abonnement loopt.

Behalve de exclusiviteit reden weet ik geen verdere redens om Consoles boven PC te verkiezen.
Voor nu dit systeem samengesteld als nieuwe technologie op de markt komt dan maak ik nog een met mogelijk een volledig AMD systeem.

gallery: JehannesWeggen

Aanschaf kosten PC is 760 euro tot 2020 daarna een GPU upgrade plus werkgeheugen kosten 200 euro is 960 euro.

Intussen betaal je voor de consoles 10 euro per spel meer dus zeg maar 5 spellen per jaar = 50 euro x 4 jaar = 200 euro meer.

Als men Online wilt spelen (geen PS en XB speler doet dit natuurlijk inclusief Nv) kost dit 50 euro of 60 euro per jaar dus 50 of 60 x 4 = 200 euro of 240 euro meer.

Aanschaf kosten XBO is 290 euro + 200 meer voor 4 jaar spellen + 240 euro voor online is 730 euro tot 2020 dan de XB2 met een kaartje van 400 euro totaal 1130 euro.

Aanschaf kosten PS4 is 340 euro + 200 euro voor 4 jaar spellen + 200 euro voor online is 740 euro tot 2020 dan de PS5 met een kaartje van 400 euro is 1140 euro.

De PC kan voor die prijzen nogmaals een GPU upgrade krijgen van 200 euro en in combinatie met de CPU etc. kan dit systeem de komende generatie bijhouden.

Zo niet dan worden de XB2 en PS5 ook geen consoles van een prijskaartje tot 400 euro.

Dit verhaal zal vast nergens over gaan want je krijgt gratis spellen bij een PS en XB abonnement.

Je kan deze abonnement ook op een niet officiële manier krijgen voor de helft van de prijzen.

Bij de Consoles krijg je ook 500gb hdd terwijl mijn build een 120gb ssd heeft.

Mijn build heeft geen controllers maar een consoles heeft geen standaard muis plus toetsenbord meegeleverd.

Het is weer appels (Consoles) met peren (PC) vergelijken maar beweren dat het een zoeter voor minder is verschilt per smaak.

Geef mij maar een Peer die duurder lijkt maar uiteindelijk meer waard blijkt te zijn in hardware en software :)

[Reactie gewijzigd door JehannesWeggen op 18 januari 2016 19:28]

Toch liggen ze achter op de vorige generatie.
http://www.ibtimes.co.uk/...ox-360-npd-report-1515459 in augustes liepen de ps4 en xbox one samen maarliefst 50 procent voor op hun voor gangers, dit natuurlijk mede door hun goedkope prijs vergeleken met de vorige generatie. als je nagaat dat de sony z'n beste feestdagen periode ooit heeft gehad betekend het gewoon dat de huidige console ongelofelijk goed verkopen.
Hier geen WiiU alleen een Wii en toch ben ik een 100% Nintendo fan
Dan wordt het toch eens tijd.. vooral met het hoge aanbod en de lage vraag op het moment.

Een WiiU inclusief garantie met één extra controller en een stuk of 3 Nintendo spellen haal je nu voor 300 euro of minder ;)
Heb pas op de Wii homebrew gezet. Moest van m'n ouders een Wii U kopen als ik hem brickte. Niet gebrickt dus geen Wii U
Excuus ce ik moet toch eens gaan kijken wat de verschillen zijn en wat er mogelijk is :)

Nintendo hardware en software werkt voor mij origineel maar kan altijd kijken of er meer uit te halen is zolang het binnen de regels past ;)
Kijkend naar de huidige aankondiging rondom pokemon zullen het alleen verkapte reclame games zijn waarvoor je diep in de buidel mag grijpen voor alle microtransacties. Helaas, t basis idee leek me wel lachen (real world pokemon vangen).

http://www.nintendolife.c...plus_device_for_the_wrist
Komen ze echt laat mee. Weet nog dat echt in het begin van Android, ik niet begreep dat Nintendo zo fel tegen die emulatoren was. Ze hadden dit beter kunnen omarmen en zelf met iets goed kunnen komen en vervolgens alle oude 8bit en nieuwer in de play store aanbieden voor 1-3 Euro en een redelijke BT controller uitbrengen. Dan waren ze binnen geweest. Maar ipv daarvan dwars liggen en niet meegaan met de dynamische markt.

Als je het mij nu vraagt, a little bit to late.
Ze zijn al binnen. De Wii en DS waren zo'n overweldigend financieel succes dat ze meer geld in kas hebben dan menig bedrijf zou durven dromen.
Hmm de wii U was echter een enorme flop dus weet niet of ze kunnen blijven dromen geld raakt snel op als ze blijven falen.
Ze maken ook nu nog steeds winst (dankzij de 3DS en amiibo). Verwacht Nintendo dus nog maar enkele console generaties met een eigen console in de winkel.
Daar is de eShop voor.. kijk eens wat je daar vanaf 1 euro kunt vinden voor verschillende platformen van DS tot WiiU.
De touchscreen dpad van emulatoren is veelal shit. Denk dat ze die spellen bewaren voor de vc en de opvolger van de 3ds (NX)
Mobile wordt denk ik een versimpelde verlengstuk daarvan.

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 17 januari 2016 18:55]

maak een pokemon remake van gen 1 en/of 2, voeg er een online functie aan toe en het geld stroopt binnen als nooit te voren.
pokemon Firered en Leafgreen konden al online maak die spellen voor de smartphone en gooi een server er voor online en voeg abbo kosten toe voor mensen die online willen spelen (1 euro per jaar ofzo) en dat ding zal zich geheid terug betalen.

Profit.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 17 januari 2016 14:32]

pokemon zal zich sowieso terugbetalen, ( alhoewel die titel niet helemaal van nintendo is, om precies de te zijn 30 procent) het is perfect voor de mobiel. kijk alleen al hoe populair de emuloters zijn op je mobiel. eigenlijk zijn ze al een beetje laat, maar het word nog steeds een succes.
De oorspronkelijke gen 1 komt als VC naar 3DS. Met online functies
Laat ons hopen dat PokemonGo in samenwerking met Ingress ontwikkelaar Niantic er snel aan komt!
Het zou zo maar kunnen en Pokken komt deze zomer al! wij zijn klaar voor de Pokemons maar zijn de Pokemons klaar voor ons.. dat is de vraag ;)
Deze komt eerder 18 maart wereldwijd
Hi DJ bedankt en inderdaad maar moet nog Hyrule warriors spelen.. en Twilight princess en Pokken komen eraan.. te weinig tijd :)

[Reactie gewijzigd door JehannesWeggen op 17 januari 2016 23:41]

zal dit het zelfde concept worden als Sony geprobeerd heeft met zijn Playstation Mobile games?
Persoonlijk denk ik dat dit voor Nintendo nog wel een succes kan worden, hun hebben natuurlijk aardig wat karakters in huis die ze voor bijv. mobiele games kunnen gebruiken, ben benieuwd!
Hoop alleen niet dat ze het alleen voor één platform uit brengen zoals IOS of alleen android, stiekem baal ik er van als bedrijven dit doen het voelt voor mij aan als "je zit in het juiste kamp" of "kies het juiste kamp"

[Reactie gewijzigd door jonhdoe op 17 januari 2016 21:03]

nee dit is heel wat anders, playstation mobile zijn indie games ( niet door sony gemaakt, heeft ook niet met de playstation franchise te maken.) die je in de ps mobiele store kan kopen. dit zijn gewoon nintendo games die je in de app en play store kan downloaden. verder hebben zowel sony en microsoft al mobiele games uitgebracht, zowel uit de halo als littlebigplanet serie om wat te noemen.
Dit klinkt een beetje als dat ze Candy Crush achtige games gaan maken waarin dan af en toe een Nintendo figuur verwerkt zit, niet de release van een Pokemon game op smartphones...
http://www.nintendolife.c...plus_device_for_the_wrist

Dat heb je goed gezien ;) Veel meer dan dat hoef je helaas niet te verwachten. Zelf hoop ik op een echte Pokémon game voor iOS :)
Het probleem is dat volwassen geen DS willen en het kinderachtig is in het openbaar in het Westen buiten Azië.
Ik zou best wel weer Pokemon willen spelen en andere nostalgic spellen van Nintendo.
Ik kan niet (meerdere) handheld consoles naast mij smartphone bij me dragen
Het zal vast niet aan de handheld en de omgeving liggen maar meer aan die persoon die het gebruikt maar inderdaad in Japan is het anders dan bij ons.

In Japan omarmen hun de gaming in het dagelijks leven en hier wordt het meer als kinderlijk tijdverdrijf gezien dus.. of je nu op een telefoon speelt of een handheld wat is het verschil ?
Ik ben zelf een echte die hard gamer maar in het sommige openbare gelegenheden of werk word het buitenaards ontvangen als je met een DS of PSP rond loopt.
Spellen als Pokemon wil ik graag op mijn Android toestel willen spelen ik ben best bereid om 10-30 euro te betalen.

Wat sommige bedrijven denken dat ze goed doen zoals blizzard.
Met Heartstone ik vind het maar niks omdat je moet betalen om beter te zijn.
En als je niet betaalt elke kwartaal een krijg dikke vinger van blizzard.
Zelfs als je betaal moet je nog steeds lang overdoen om kaarten te verzamelen :/

Bijvoorbeeld ik ben gek op de spel Gwent van Witcher 3 omdat het kort is en de kaarten makkelijk is te verzamelen zijn.
Nu maar hopen dat Nintendo volwaardig spelen uitbrengen zonder micro payments

[Reactie gewijzigd door DarklordLelouch op 18 januari 2016 12:26]

Inderdaad dat kan zijn maar volgens mij kijkt de omgeving toch vreemd op ongeacht of het een Handheld of Smartphone is maar ik zou mij daar niet aan storen want gamen houd je jong ;)

Excuus ik heb totaal geen ervaringen met Smart device gaming en kan er niks over zeggen.

Voor de Tablet kan ik jou zo een tiental prachtige MOBA's sturen maar kunnen dezen ook op een Smartphone gespeeld worden ?

Inderdaad ook hier is de keuze of grinden of betalen maar ik heb menig MMO's gespeeld zonder een cent te betalen en ondanks dat grinden veel plezier beleeft :)

Verwacht niet dat de Mario en Zelda teams zich echt op de mobiele markt gaan storten en meer ermee bezig gaan om hun software voor Nintendo hardware te versterken via de mobiele markt.

Maar er is veel talent bij Nintendo en dezen willen zich bewijzen dus wie weet wat daar uit vloeit want Miyamoto en Iwata en Aonuma zijn ook ergens begonnen :)
Grinden ben ik geen fan als het om kaart spellen gaat het maar korte sessie.
Meeste mensen spelen die spellen als angry birds als grote beurt als ze naar de wc gaan :P

En daar hou niet zoveel vooral als om een simple kaart spel gaat anders ga wel koffiehuis kaarten van de weekend met wat vrienden en kennissen.
Het enige spel wat ik nu momenteel speel is Heroes Charge dat een soort mmo is.

En verder wil ik nergens in gezogen worden.
Het zou wel jammer meeste oude spellen Nintendo worden niet verkocht zonde als het niet poorten naar IOS, Android en Windows

[Reactie gewijzigd door DarklordLelouch op 18 januari 2016 19:31]

Lol! dus daarom die boze vogel geluiden als men op de WC plaats neemt :)

Heroes charge lijkt mij inderdaad ook wel iets maar.. de WiiU ondersteunt geen Adobe etc.

Ik hoop zelf dat MOBA's eens via de eShop toegevoegd worden.

Ben ook fan van Fire emblem en ga ook de Heroes of M&M en of Kings bounty series eens proberen.

Maar er zijn ook al menig vergelijkbare MMO's dus een PC of Tablet is nodig van deze PC spellen tot MMO's.

Voor Nintendo classics.. sorry maar dat wordt moeilijk om deze op niet Nintendo hardware te spelen op een legale manier.

Maar volg het WiiU en NX nieuws en misschien komt er een gepaste oplossing voor jou :)
Nintendo moet een partner zoeken in de smartphone markt en een nieuwe Gameboy uitbrengen met volwaardige smartphone functies.

Ik wacht in ieder geval vol spanning op de apps. Op de WiiU na heb ik toch vrijwel alles van Nintendo gehad.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True