Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 72 reacties

Uitgever Square Enix heeft bekendgemaakt dat de aankomende Hitman-game volledig episodisch wordt uitgebracht. Eerder had de uitgever gezegd dat de game niet compleet zou zijn bij de release, maar benadrukte dat de game wel degelijk een volledig product zou zijn.

Nu hebben Square Enix en de ontwikkelaar IO Interactive aangekondigd dat de structuur van het spel volledig wordt aangepast en wordt uitgebracht in verschillende episodes. De eerste episode komt uit op 11 maart voor Xbox One, PlayStation 4 en pc. Deze episode bevat een introductiemissie en een locatie in Parijs. Daarna volgt er in april een episode in Italië en in mei een in Marokko. Square Enix geeft aan dat Hitman daarna elke maand nieuwe content krijgt op verschillende locaties in Thailand, de Verenigde Staten en als afsluiter van het seizoen, Japan.

Eerder werden de pre-orders van mensen al geannuleerd omdat de vorm van de game drastisch veranderd was. De focus op het brengen van een episodisch geheel en ook episodische verkoop lijkt daarvoor de reden te zijn geweest. De eerste episode kost 15 dollar en elke volgende aflevering 10 dollar, of er kan 60 dollar vooruit betaald worden. Europese prijzen zijn nog niet bekend, maar die zullen waarschijnlijk gelijk zijn aan de prijs in dollar.

Hitman stond gepland om in december 2015 uit te komen, maar werd uitgesteld om meer content toe te kunnen voegen aan de game. Ook toen was er namelijk al besloten om eerst een deel van het spel uit te brengen en later de rest. Dit viel niet goed bij veel mensen, omdat het gevoel heerste dat IO Interactive een onvolledig product zou verkopen. Nu hebben ze zich dus volledig toegelegd op het brengen van het spel in delen, maar hebben ook de prijs opgesplitst.

Hitman is de nieuwste toevoeging aan de Hitman-reeks waarin de speler in de huid kruipt van Agent 47. De spellen bestaan voornamelijk uit missies waarin Agent 47 zijn baan als huurmoordenaar moet uitvoeren. De nieuwe toevoeging aan de serie gaat zich volgens de ontwikkelaars meer toeleggen op meer opties voor eindes en oplossingen voor missies in een vrijere omgeving. Om alvast een idee te krijgen van het spel begint er een Hitman-béta op 12 februari op PS4 en op 19 februari voor de pc. Toegang tot de béta kan worden verkregen door het bestellen van de game.

Hitman

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (72)

Ik ben niet blij met de huidige trend van de game markt. Het wordt steeds gebruikelijker games/content naar buiten te brengen die niet volledig klaar/af zijn om maar zo snel mogelijk geld in het laatje te brengen. Ik snap dat het uiteindelijke doel van de meeste developers toch echt de winst zal zijn, maar het voelt toch of we als klant tegenwoordig niet meer serieus genomen worden omdat we toch alles zullen kopen wat er aan ons wordt aangeboden...

Enige voordeel die ik hieraan zie is dat mensen die betrekkelijk nieuw zijn in de Hitman serie voor 15 euro het begin kunnen spelen en als het ze niet bevalt de rest niet hoeven te kopen. Scheelt toch weer de resterende 45 euro.
Eigenlijk is het een oude trend. In de jaren 90 werden veel games in episodes uitgebracht waarvan je de eerste vaak gratis kon spelen (shareware)
Eigenlijk is het een oude trend. In de jaren 90 werden veel games in episodes uitgebracht waarvan je de eerste vaak gratis kon spelen (shareware)
Een teaser (shareware) van een product uitbrengen waar je uiteindelijk voor moet betalen vindt ik geen slecht concept. De gebruiker hoeft in eerste instantie niet te betalen (mogelijk alleen door wat irritante reclames heen klikken) maar kon wel het spel uitproberen. Als de game dan uiteindelijk beviel dan kocht je het gehele spel. Hier is niets mis mee.

Het concept van het uitbrengen van episodes waarvoor je voor elke episode moet betalen gaat mij nu weer te ver. Geef mij maar liever de volledige games die ik eerst kan bekijken (reviews etc) voordat ik het koop en niet hoef te wachten of de komende releases wel zo goed zijn als de voorgaande en ik geen maanden hoef te wachten voordat een volledige spel is gevormd. Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening en zullen andere mensen dit misschien wel weer een goeid initiatief vinden, maar mijn vermoeden is dat het merendeel hier niet op zat te wachten.
Tja dit model werkt voor TellTale Games anders prima. Oke het is niet geheel hetzelfde type spel aangezien TellTale Games verhalende spellen maakt zoals Game of Thrones en The Walking Dead.

Het grote voordeel van dit model vind ik dat je voor 15euro het spel dus kunt uitproberen. Je hoeft niet meteen committeren aan het volledige spel wat je potentieel dan 45 euro uitspaart.
Daar heb je een punt. Hetzelfde werkt soms ook averechts zoals bij mij. Ik wil een game in n stuk door uitspelen. Als ik wil wachten voor een volgende episode dan kijk ik wel een serie. Bij alle TellTale games ben ik halverwege gestopt omdat ik tijdens het wachten mijn interesse en dieptegang verloor in de "game".
Net zoals er vroeger altijd demos waren. Kon je een klein deel testen en later het hele spel kopen. Enige manier voor demo's nu is meedraaien in beta releases.
Zelfs dat concept is veranderd. Waar vroeger beta testen een dienst aan de spelmaker was, dien je nu eerst de game te pre-orderen, dan MAG je van hen de game beta testen. Om nog maar te zwijgen over early acces titles die 5 jaar in Alpha blijven steken.

[Reactie gewijzigd door TimoVeld op 15 januari 2016 12:27]

Ik heb rainbox six vegas zonder pre-orderen gewoon kunnen spelen to het spel gereleased was toen ie het niet meer
Wel dat is iets zoals een speld in een hooiberg.
The division speel ik ook gewoon zonder pre-orderen. Volgens mij verschilt het gewoon per ontwikkelaar/uitgever wanneer en hoe een alpha/beta/ spel zelf word gereleased.
Ik vind dat ze dit nog steeds moeten doen. Maar dan Als het na EP1 een goede game blijkt te zijn, dat je de optie krijgt een bedrag naar keuze te doneren, maar de volgende delen wel een vaste prijs.
Dit zou nog wel eens een situatie van cach flow kunnen zijn. In de huidige economische markt kan het wel eens lastiger zijn om (nogmaals) een hele tijd aan het ontwikkelen te zijn om alle "volgende episodes" te maken, zonder dat er geld in het laatje komt.

Een dergelijke constructie is er vaak voor bedoeld om een groep mensen die geld verwachten, tevreden te houden en meer budget voor hetzelfde doel te krijgen, namelijk de Hitman game in dit geval.
Ben wel benieuwd of ze soort van "garanderen" dat de binnenkomende gelden grotendeels gebruikt worden voor de volgende episodes, zodat er ook meer (grotere) garanties ontstaan dat het juist geen HalfLifeje (zie post van "eL_Jay") wordt, maar wel echt wordt afgemaakt.

Dan is er nog de betekenis van "Episodes" (in elk geval de betekenis zoals de ontwikkelaar het ziet): Zijn episodes complete verhallijnen, waarbij ze er eigenlijk 6 in het spel willen stoppen (campagnes die ieder op zich staan en ook niet chronologisch gespeeld hoeven worden), of zijn episodes stukken spel die midden in een verhaal stoppen, waarbij je moet wachten op het vervolg?
In het geval van de eerste optie: Prima, elke episode is op zichzelf speelbaar (en compleet, al is de totale content van 1 episode misschien te weinig om het volledige pond te vragen), in het 2e geval vind ik het wel een slechte zaak, een spel is naar mijn idee pas speelbaar (en ook leuk) als het verhaal in elk geval te voltooien is.

[Reactie gewijzigd door jbdeiman op 15 januari 2016 10:54]

Dit zou nog wel eens een situatie van cach flow kunnen zijn. In de huidige economische markt kan het wel eens lastiger zijn om (nogmaals) een hele tijd aan het ontwikkelen te zijn om alle "volgende episodes" te maken, zonder dat er geld in het laatje komt.

Een dergelijke constructie is er vaak voor bedoeld om een groep mensen die geld verwachten, tevreden te houden en meer budget voor hetzelfde doel te krijgen, namelijk de Hitman game in dit geval.
Klopt op dit moment is het duidelijk dat gamedevelopers het geregeld vrij moeilijk hebben, zeker met al die externe partijen waar ze tegenwoordig allemaal mee verbonden zijn. Maar hier hebben we het over een vrij grote studio en een AAA titel. Ik weet dat een 'grote' studio geen garantie is dat deze wel of niet goed draait, maar vindt dit concept bij zo'n titel niet gewenst.
Ben wel benieuwd of ze soort van "garanderen" dat de binnenkomende gelden grotendeels gebruikt worden voor de volgende episodes, zodat er ook meer (grotere) garanties ontstaan dat het juist geen HalfLifeje (zie post van "eL_Jay") wordt, maar wel echt wordt afgemaakt.
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar, al zal ik toch wachten tot er een complete versie is uitgebracht.
Dan is er nog de betekenis van "Episodes" (in elk geval de betekenis zoals de ontwikkelaar het ziet): Zijn episodes complete verhallijnen, waarbij ze er eigenlijk 6 in het spel willen stoppen (campagnes die ieder op zich staan en ook niet chronologisch gespeeld hoeven worden), of zijn episodes stukken spel die midden in een verhaal stoppen, waarbij je moet wachten op het vervolg?
In het geval van de eerste optie: Prima, elke episode is op zichzelf speelbaar (en compleet, al is de totale content van 1 episode misschien te weinig om het volledige pond te vragen), in het 2e geval vind ik het wel een slechte zaak, een spel is naar mijn idee pas speelbaar (en ook leuk) als het verhaal in elk geval te voltooien is.
Helemaal mee eens, al ga je je dan toch wel afvragen hoeveel speeltijd elke losse episode daadwerkelijk heeft.
Ben ik niet helemaal met je eens. Early access games bijvoorbeeld zijn ervan afhankelijk. De meeste van die developers doen het niet voor het geld. En dat levert in sommige gevallen echt juweeltjes op.
AAA games ben ik het wel met je eens. Hoewel ook sommige types games zich er wel voor lenen.
Ben ik niet helemaal met je eens. Early access games bijvoorbeeld zijn ervan afhankelijk. De meeste van die developers doen het niet voor het geld. En dat levert in sommige gevallen echt juweeltjes op.
AAA games ben ik het wel met je eens. Hoewel ook sommige types games zich er wel voor lenen.
Met een early access weet je dat een game nog in ontwikkeling is en om het process tot een goed einde te kunnen brengen er toch al wat geld moet binnenkomen (dit vanwege onverachte kosten/uitloop). Vaak zijn dit inderdaad beginnende/kleine bedrijven die een mooie game willen uitbrengen (stempel zetten in de game communitie) en wat winst willen maken. Naarmaten deze studios dan weer groeien zullen ook deze meer richting de winst kant gaan leunen.

Bij een AAA game als Hitman, wat gewoon een cashcow titel is, krijg ik meer het gevoel dat ze de deadline die ze hadden gesteld niet konden halen, dus de verhaal lijn in delen (episodes) hebben gehakt en deze nu los proberen te verkopen.

[Reactie gewijzigd door Leroycs op 15 januari 2016 12:59]

Helaas is dit een trend die steeds meer "OFFLINE" bedrijven ook gaan hanteren. Ze gooien iets in de markt wat niet volledig af is (vaak niet vooraf gemeld) en gaan vervolgens de problemen op lossen als klanten er al mee werken. Zo'n test introductie zou naar mijn mening tegen gereduceerde prijs moeten zijn of bij durende diensten zelfs helemaal gratis in het begin. Je leert er zelf als bedrijf immers ook nog veel van.
Hopelijk ditmaal een beter deel in de serie. Absolution was echt belachelijk slecht. Om de 2 meter stond toevallig een grote doos waar je een lijk in kon gooien, realistisch man.

Lijkt me echter helemaal geen geschikte game voor episodisch uitbrengen. Kan me niet indenken dat het een 'super' verhaal zal hebben met elk deel in een andere stad. Hoe moet je dan geboeid blijven?

[Reactie gewijzigd door xtrmx op 15 januari 2016 10:24]

Belachelijk slecht? Pasgeleden gespeeld via de Humble Bundle en ik heb me er erg goed mee vermaakt.

Ontopic: ik ga gewoon wachten totdat alle episodes beschikbaar zijn, ik hou er juist van man om games lekker voor uren achter elkaar te spelen op een zondag, in plaats van dat ik direct klaar ben na 1 episode. Dit geeft toch geen voldoening. Doe dit lekker bij de goedkopere titels, maar niet bij AAA games als Hitman.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 15 januari 2016 10:31]

Misschien geen belachelijke slechte game, maar zeker wel een belachelijk slechte Hitman game. Het had eigenlijk weinig meer met Hitman te maken, behalve dan dat de hoofdpersoon toevallig dezelfde was.

De game zat trouwens (zeker in het begin, daarna werd het met patches iets beter) vol met bugs en een super slechte AI.
Haha die Deus Ex oog augmentations ook :+ spel was inderdaad lekker 'ver-mainstream-ed', en dan ook nog buggy inderdaad.

Dit klinkt dan wel weer goed, open wereld missies, zal vast nog wel meevallen allemaal maar als er maar gewoon een paar straten rond een missie beschikbaar zijn (inclusief een boel opties voor 'ongelukken') zoals vroeger zou dat al een hele verbetering zijn, in recente Hitman games komt zoiets maar 1-2 voor ofzo.

Trouwens, de meeste van de originele devs zijn al vertrokken, dus "echt hitman" word het waarschijnlijk nooit meer.

[Reactie gewijzigd door olivierh op 15 januari 2016 18:18]

Mwa, slecht wil ik hem niet noemen. Maar een Hitman game zal ik het ook niet noemen, daarvoor verschilt het teveel met de 'echte' hitman games. Het is gewoon teveel gericht op actie ipv de sluipmoordenaar die je nieteens hebt gezien.
Daar ben ik het niet mee eens. Hitman Absolution kon inderdaad ook gespeeld worden als een actie-game met stealth elementen, maar kon even goed gespeeld worden als een pure stealth game. Zowat alle missies kunnen undetected worden voltooid en op professional difficulty is het spel een stevige uitdaging. Wat mij betreft is dit een prima oplossing om zowel de fans van stealth als het mainstream publiek tevreden te stellen.

On-topic: ik haat het om het verhaal en de gameplay telkens opnieuw terug op te pikken, dus ik koop het spel pas als alle episodes uit zijn.
Ik vond Absolution ook niet heel geweldig als je hem vergelijkt met zijn voorgangers. Fundamentele onderdelen uit de serie zijn vervangen en enkele belachelijk slechte features kregen we ervoor terug. Heb zelf een review van Absolution geschreven op Tweakers.

Als je hem wilt lezen: productreview: Hitman Absolution, OS X, PC (OS X, Windows) review door Jeroen V.
Zoals ik begrijp uit E3 footage van afgelopen jaar, is in ieder geval het disguise systeem verbeterd (dat bijvoorbeeld alleen de hoogste pief van de bodyguards je herkend als je een bodyguard suit draagt). Nu nog dat achterlijke checkpoint systeem weg. Dan is mijn vertrouwen weer hersteld :)
Faal.
Voor mij een garantie dat ik wacht tot een complete bundel. Voor hetzelfde geld doen ze een HalfLife-je.
Prijs is overigens wel netjes vind ik.
Waarom perse faal ? De prijs is laag per episode. Liever in episodes goede kwaliteit afleveren dan niet goed uitgewerkt in 1 keer.
totdat je bij episode 3 bent en ze dan gewoon stoppen omdat het bv niet goed genoeg verkoopt.. Episodic gaming is voor mij ook gewoon een no-no.. Ik wacht ook wel tot de hele game klaar is voordat ik het ga kopen (en 9 van de 10 keer is die dan nog goedkoper ook)..
Het voordeel daar wel weer van is als ze bv 10 euro per stuk zijn. je gewoon voor een tientje kan proberen. vind je het niets of draait hij niet lekker op je systeem dan ben je maar 10 euro ipv van 50 euro kwijt.
In dat geval kun je ook gewoon een refund aanvragen indien je het op Steam koopt.
Precies wat jij zegt. Ik vind dit een rare ontwikkeling. Voelt een beetje als aanbetalen voor iets wat misschien nooit af komt..

Ik wacht wel tot de wintersale van 2016 bij steam en kijk dan wat het (on)volledige spel kost..
Als ik naar mezelf kijk koop ik vaak een spel en ben dan soms vrij snel afgehaakt. Een uitgever die me dan een compleet spel verkoopt voor de volle mep heeft dan zijn geld binnen, als ik een maand moet wachten op een nieuwe episode maar heb ondertussen een andere game die me bezig houdt, dan haak ik af. Dus ja, faal. Ik wordt sowieso niet goed van al die abonnementen, episodes, etc. Ik wil gewoon een complete game kopen en kunnen uitspelen in mijn eigen tijdsframe.
Huh? Spreek je jezelf nu niet tegen? Normaal koop je een game voor de volledige prijs, maar haak je af als je het spel niet leuk vind. Je hebt dan toch het volledige bedrag betaald.

Nu kan je de eerste episode proberen. Als het niet bevalt, scheelt het je 45 euro. Als het je wel bevalt, koop je een seizoenspas voor 60 euro, evenveel als je normaal voor het hele spel zou betalen. Dit is toch eigenlijk een perfecte oplossing voor jou?

edit: typo

[Reactie gewijzigd door SilentF0rce op 15 januari 2016 11:26]

Hij doelt, begrijpelijk, op het feit dat episodisch een game uitbrengen zijn aandacht van de game weg kan nemen, omdat hij op dat moment de episode heeft uitgespeeld en zich dan is gaan focussen op een andere game. Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik speel games vaak ook uit als ik daar behoefte aan heb om er vervolgens geen aandacht meer aan te schenken (tenzij de game van dusdanig goede replay waarde is natuurlijk).

Ik ben ook niet blij met deze aanpak van Square Enix. Het is daarnaast inderdaad mogelijk dat ze een Half-Lifeje doen, omdat de eerste episodes niet goed genoeg verkopen, wat fans dus weer in de kou zet, omdat de game daardoor niet tot een gewenst einde komt in de verhaallijn. Klein nuance verschil is natuurlijk dat Square Enix het in een tijdspanne van enkele maanden wil uitbrengen, waar Half-Life 2 in meerdere jaren 3 episodes kende.
Ik interpreteerde het anders, maar ik denk inderdaad die hij bedoelde wat jij zegt. Begrijpelijk, ik heb hetzelfde over het algemeen. Ik speel een spel uit en kijk er daarna nooit meer naar om.

Maar.. met episodes is het anders. Dan speel ik een episode uit, ga ik een ander spel spelen.. en zodra de volgende episode uitkomt, komt deze weer op mijn backlog, mits het een goed spel is. Eigenlijk gewoon hetzelfde dan wanneer een sequel van een game uitkomt. Alleen zijn dit hele korte games.

Groot voordeel van dit systeem is dat ik niet het volledige bedrag hoef te betalen. Er zijn behoorlijk wat games die ik heb gekocht, die me heel tof leken, maar vervolgens helemaal niet konden boeien.

Ik ben serieus wel een voorstander van dit systeem. Ik ben alleen bang dat het voor kan komen dat het verhaal niet afgemaakt wordt omdat de individuele episodes niet genoeg verkopen.
Het probleem is echter wel dat je zo uit het verhaal getrokken wordt, dat als je de volgende episode speelt je misschien niet meer exact weet wat er in de vorige episode is gebeurd...
Nee, geef mij maar gewoon een volledig spel dat ik naar eigen keuze en inzicht kan uitspelen wanneer ik wil, in plaats van geforceerd worden om de game na uitspelen van een episode na een maand (of twee/drie/vier, wie zegt tenslotte dat ze de deadline van 1 episode per maand gaan waarmaken) pas weer te kunnen spelen.

Keek heel erg uit naar een nieuwe Hitman game, maar dit is een enorme domper en zal voor mij persoonlijk betekenen dat ik wacht tot de game volledig is, dus alle episodes zijn uitgebracht, of links laat liggen om me te vermaken met games die ik wel naar eigen wil kan uitspelen wanneer ik dat wil.

Iedereen is anders, dus alle respect natuurlijk voor je mening, maar voor mij geldt dit totaal niet, ik baal er dan ook best van...

[Reactie gewijzigd door Godjira op 15 januari 2016 11:58]

Je kan inderdaad toch wachten tot alle episodes uit zijn? Met tv series toch net zo? Dan moet je toch ook weer een week wachten op de volgende? of je wacht vet lang en dan kijk je ze allemaal achter elkaar.
Verschil tussen televisieseries en een game in episodes is nogal een verschil. Waarbij een televisieserie je een week laat wachten op het vervolg, is dat bij games absoluut niet het geval, daar moet je minstens een maand, soms jaren (Half-Life?, en die hebben ze niet eens afgemaakt) wachten tot je verder kunt met het verhaal.

M.b.t. televisie series, ja, ik kijk die liever zoveel mogelijk achter elkaar :) . Een van de redenen dat ik zo'n fan ben van Netflix, daar kan ik gewoon door kijken tot ik erbij neerval, indien ik dat wil.
Altijd al een hekel gehad van van die cliffhangers die me uit de spanning en het verhaal halen om een week te moeten wachten op het vervolg. Ik kijk al jaren geen series meer op televisie, maar kocht ze op DVD zodra de gehele serie uit was of keek ze door ze te (ja, ik weet het, illegaal) downloaden.
Gelukkig zijn er ook series waarbij iedere episode een opzichzelfstaand verhaal is, waardoor de noodzaak minder is om deze aan een stuk door te kijken.
Einde van tv seasons is ook vaak een cliffhanger, moet je ook een jaar wachten.
Dus je gaat wachten tot alle episodes uit zijn en dan ga je m in 1 keer uitspelen.
Wat is het probleem dan?
Probleem is dat ik gewoon niet van deze aanpak houdt voor games, dat mag toch zeker? Ik keek uit naar een nieuwe Hitman en deze aankondiging is een teleurstelling.
Tuurlijk, ik snap alleen niet waarom. Je gaat toch wachten tot ie helemaal uit is, dus dat hele episode probleem geld helemaal niet voor je. Je kijkt uit naar Hitman, je gaat m spelen, i don't get it.
Maar dat hoeft ook niet, misschien kon je me overtuigen naar je visie.
Nja, ik denk dat ik het wel snap. Godjira kijkt uit naar deze game en had wellicht gehoopt deze game zodra 'ie uitkwam gewoon te kunnen spelen .
Nu is aangekondigd dat de game episodisch wordt, duurt het wat langer voordat de game dus helemaal te spelen is. Zoals ik het probeer te begrijpen komt daar deze teleurstelling bij Godjira vandaan..

En als dat het geval is, dan deel ik die mening zeker. Want ook ik wil deze game graag spelen, ik ben geen fan van episodes en voor mij duurt het nu dus ook weer langer voordat ik met de complete game aan de slag kan.
Klopt helemaal, misschien verwoorde ik het niet goed @sunkillmoon, maar wat @carlhendrix zegt is inderdaad hetgeen waar de teleurstelling bij me vandaan komt. Ik snap de keuze die ze maken gewoon niet...
Daar zijn de patches voor, iets wat de consumenten ook verwachten; ondersteuning.
Meen je dat nu? Steun jij nu daadwerkelijk het faalbeleid van uitgevers?

LF2 zegt: "Liever in episodes goede kwaliteit afleveren dan niet goed uitgewerkt in 1 keer."
Jij zegt: "Daar zijn patches voor."

Moeten uitgevers dan maar een spel dat half af is 'releasen' om vervolgens een 'Day One Patch' te hebben van vele Gigabytes groot omdat het spel eigenlijk, stiekem, toch niet helemaal af was?

Ik sta volledig achter deze keuze van Square Enix en ik vind het een goede keuze. Niet gebruikelijk, maar wel met een goede redenatie erachter en een meer dan degelijke prijs! Nu alleen hopen dat de prijzen niet toch hoger uitvallen :P.
Nee, een patch is er voor om fouten te corrigeren. Ook als een programma of game in een keer gereleased wordt, is dat gewoon van toepassing, foutloze software (ook games dus) bestaat immers niet.

Je zult dus altijd wel een bug vinden. ;) En nee, ik bedoel dan geen patch wat buiten proporties is, maar gewoon een patch van een paar honderd MB of zo, niet van enkele gigabytes, of het moet gigantisch veel toevoegen, zoals nieuwe features, kaarten en andere content. :)

Men kan ook de programmeurs immers meer tijd geven om wl een goed product in zijn geheel af te leveren. Leveren in episodes is dus (imo) een smoes om de omzet over het gehele jaar heen wat meer te verhogen en sneller / makkelijker te kunnen cashen. ;) Alleen kan dat natuurlijk niet, vanwege de "druk"... ;)

[Reactie gewijzigd door CH40S op 15 januari 2016 10:48]

Of de prijs per episode correct is, zullen we pas weten als het spel uit is. Dit hangt immers af van de lengte en spelcontent van elke episode. Sowieso is de kans groot dat je mr betaalt dan de prijs van n retail-game als je alle episodes apart koopt.
Dit is nou een typisch gevalletje van: ik zag het aankomen. En eentje van: semantics...

Hitman is dus eigenlijk gewoon niet af bij release en je krijgt spoonfeeding, terwijl je wel de volle mep mag neerleggen. Je kunt het episodisch noemen maar eigenlijk is het gewoon kaalslag - tenzij ze ook echt 20 euro per release gaan rekenen maar dat is natuurlijk niet het geval.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 15 januari 2016 13:50]

Als n missie op zo veel manieren te spelen is als wat ze zelf beweren met de trailers, dan hoeft het niet per se slecht te worden. Toch ben ik bang dat je na een week die ene missie al zat bent en je dan weer weken moet wachten tot je weer verder kan met de game.
Mjah....kan, maar ik weet nog dat ik met met Hitman Absolution prima vermaakt het met het hoofdstuk dat je die drugsdealer moest ombrengen en dat je daar op zo'n markt in chinatown zat. Je kon die missie op verschillende manieren volbrengen. De drugsdealer door zn kop schieten, opwachten in zijn huis, vergiftigen met een kop koffie, of door iets op hem te laten vallen.

Ik heb die missie meerdere malen gespeeld en elke keer die dealer op een andere manier vermoord. Op een gegeven moment wilde ik verder in het spel en ben ik door gegaan hoewel je hoofdstukken die daarna kwamen ook op verschillende manieren kon uitspelen.

Ik denk dat je met deze episode opzet als gamer meer uit je game kan halen. Nu is het zo dat je het hele spel in 1 dag bv uitspeelt en het aan de kant legt. Dan heb je er bv 12 uur over gedaan. Met een aparte episode kan je bv 3 uur bezig zijn en dan dezelfde episode nog 2x spelen maar dan met een andere afloop bv. Zo ben je over het algemeen langer bezig dan als je het spel in 1x uitspeelt......
Absolution had sowieso wel hier en daar wat velden met replay velden, inderdaad door de verschillende manieren waarop je dingen kon doen.

Ik heb de missie met de rechtbank meerdere malen gespeeld, omdat die lollig was. Je kon ook stiekum de rechter vermoorden, jezelf als hem vermommen en dan de gek vrij spreken tot verbazing van de rest van de rechtbank.

Maar die replay value hoort optioneel te zijn. Velden/missies die je niet leuk vond, hoef je niet over te doen. Naar mijn idee heurt het zo ;)
Mee eens. Ik vond het mooie levels om zeker een keer of tien te spelen zoniet vaker. Van mij mogen ze het in episodes uitbrengen maar ik ben dan ook geen hardcore gamer!
Dan sla ik Hitman deze keer lekker over tot alle episodic content in n keer te spelen is. Als ik ergens een bloedhekel aan heb is het wel dat systeem van content uitbrengen. Looking at you, Half-Life. SiN Episodes was nog zo'n succes verhaal.

[Reactie gewijzigd door Kwistnix op 15 januari 2016 10:46]

Precies even wachten op de collection edition waarin alle episodes zitten en met korting ;)
Hmmm... Toch geeft het me wel wat bedenkingen. Zag je eerst een volledige game, maar later DLC uitkomen, nu gaan ze er dus een stapje verder in, lijkt het wel. Ik heb geen idee of dit een goede ontwikkeling gaat zijn of niet. Ik begrijp dat ontwikkelaars dan een betere kwaliteit kunnen leveren, want er is minder content en dergelijken, dus meer tijd over om goede kwaliteit te leveren, maar is dit dan niet gewoon mismanagement van het project en heeft men dus eigenlijk meer tijd nodig, maar kan men dit niet aan (om wat voor reden dan ook)?

Met andere woorden; waar is de tijd gebleven dat games wl in 1 keer werden uitgegeven en kwalitatief goede software was? (NOFI!)

[Reactie gewijzigd door CH40S op 15 januari 2016 10:24]

Dus in plaats van in Maart 3 maps te indroduceren rekken ze het nog verder uit? Aan de ene kant goed dat je nu voor 15 euro kan testen of je het spel leuk gaat vinden. Maar je hebt als klant nu geen zekerheid dat de kwaliteit van het volledige spel naar de hoge verwachtingen gaat zijn.

Je kan al wel al 60 euro uitgeven waarvoor je nog geen 1/4e deel van het spel gaat krijgen. Wat moet je dan als de laatste maps gewoon worden afgerafeld, en niet de kwaliteit hebben van de 1e? Geld terugvragen op steam kan dan niet meer.

Nee Hitman gaat voor mij misschien een leuk spel voor deze kerst worden. Dan koop ik als het goed is een volledig product.

[Reactie gewijzigd door Case_C op 15 januari 2016 10:28]

Wat een besluit......

Stel de game lekker uit, de duur tussen episodes wordt denk ik ook hier weer te lang.
Wat is dit nou voor een nutteloze ontwikkeling. Voor kleine games ok....maar zulke blockbusters niet! Zelfde geld voor de Remake van Final Fantasy 7. Ik vind het afdoen van de game. Ik wil een volledige ervaring hebben, en niet elke x maanden wachten om verder te gaan met de game. Ik vind het een slechte ontwikkeling. Ik denk vele met mij. Jammer!
Hitman is in de basis natuurlijk een game die hier uitermate geschikt voor is. De missies zijn vaak op meerdere manieren te voltooien en hebben daardoor een hoge replay waarde.

Een "gewone" verhalende game zoals Republique is ook redelijk goed ontvangen als episodische game maar heeft een zeer lage replay waarde en hier moet je echt wachten voordat je met het verhaal verder kunt.

Bij Hitman kun je nog proberen te infiltreren door de identiteit van een bewaker bijvoorbeeld over te nemen om zo dicht bij je target te komen. Je kunt eventueel ook iedere bewaker omleggen en vertoppen totdat je bij je target kunt komen. Of je verkleed je als monteur en saboteert de auto van je target zodat hij door een ongeluk lijkt te zijn omgekomen etc.

Ik hoop voor IO interactive in ieder geval dat dit een succes wordt en dat de kwaliteit van de game op het niveau van Silent assassin en Blood Money. Only time will tell :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True