Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 80 reacties

Xiaomi heeft op een eigen evenement de Mi4c gepresenteerd, een nieuwe goedkopere smartphone van de fabrikant. De Mi4c heeft een 5"-scherm met fullhd-resolutie en draait op een Qualcomm Snapdragon 808-soc.

De Mi4c heeft aan de onderkant een usb-type-c-poort met ondersteuning voor usb 2.0 en Qualcomm QuickCharge 2.0. Het is niet de eerste telefoon met usb-c-poort, maar eerdere modellen als de OnePlus 2 hebben veelal geen ondersteuning voor snelladen.

Het toestel beschikt over een Snapdragon 808-soc met Adreno 418-gpu, dezelfde soc als onder meer in de LG G4 zit en die vermoedelijk te vinden zal zijn in de aankomende Nexus 5x. Het werkgeheugen is van het lpddr3-type en is, afhankelijk van de variant, 2GB of 3GB groot.

De Mi4c heeft weliswaar ondersteuning voor 4g, maar dat werkt op lang niet alle banden die in de Benelux in gebruik zijn. Zo ontbreken bijvoorbeeld de 800MHz-band van KPN, Vodafone en Tele2 in Nederland, terwijl ook de 900MHz van T-Mobile er niet bij zit.

De camera heeft een maximale resolutie van dertien megapixels en beschikt over fasedetectie-autofocus. Het gaat om of een IMX258 van Sony of een Samsung Isocell S5K3M2. De frontcamera heeft een maximale resolutie van vijf megapixels, er is een infrarood-poort en de accu heeft een capaciteit van 3080mAh.

Xiaomi heeft bovendien een functie gemaakt, waarbij het tikken op de zijkant van de telefoon een functie kan activeren. Zo zorgt een tik op de zijkant binnen de Camera-app ervoor dat het toestel een foto maakt, terwijl een dubbele tik geldt als een knop om een scherm terug te gaan.

Die technologie werkt vermoedelijk met input van bijvoorbeeld de kantelsensor en de gyroscoop, waarvan door patronen in de output duidelijk kan zijn of de gebruiker op het toestel tikt of niet. Samsung gebruikte iets dergelijks enkele jaren geleden al, waarbij een dubbele tik aan de bovenkant aangaf dat de gebruiker helemaal naar de bovenkant van bijvoorbeeld een webpagina wil scrollen.

De Mi4c komt in eerste instantie in China uit, voor een prijs van omgerekend rond 180 euro, de variant met 3GB ram en 32GB opslag moet in China omgerekend rond 210 euro kosten. Wie ze naar Nederland wil halen, is steevast door tussenhandelaren en eventuele douanekosten een stuk meer kwijt.

Xiaomi Mi4cXiaomi Mi4cXiaomi Mi4c

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (80)

Hier is nog even de productpagina van het apparaat. Open hem in Google Chrome en het wordt vanzelf vertaald: http://www.mi.com/mi4c/

Het is al opgemerkt dat 4G niet voor iedereen interessant is. 1800, 1900 en 2100 worden ondersteunt bij de 1 variant van de telefoon (er komen 3 versies uit, zie specs). De overige 2 versies zijn nauwelijks bruikbaar in Europa doordat WCDMA niet beschikbaar is.

Momenteel ben ik de Mi Note 2 Prime aan het reviewen en ik hoop half oktober deze Mi4c te mogen begroeten.
Erg cool. Ik kijk uit naar de recensies!
Wel bijzonder dat ze vasthouden aan een speaker aan de achterzijde, terwijl inmiddels veel fabrikanten een (stereo) speaker aan de voorkant maken.
Geen informatie over het beeldscherm en het formaat daarvan? Net als het formaat van de telefoon toch wel redelijk belangrijk.
Nog een weekje, dan beslissen wat de nieuwe telefoon wordt.
- 5-inch Sharp/AUO/LG screen, 1920x1080 pixel display
- Qualcomm Snapdragon 808 64-bit processor
- 2GB/3GB LPDDR3 RAM, 16GB/32GB/64GB ROM
- 13 MP rear camera, PDAF + Front 5MP wide-angle camera, Beautify
- Support global 4G LTE-FDD network
- Battery: 3080 mAh, USB Type-C port
- MIUI 6 base on Android 5.1 OS
- Dimensions: 138.1 x 69.6 x 7.8 mm, 132g

Wat zij verstaan onder global netwerk:
4G FDD-LTE: Bands 3(1800MHz) / Bands 7(2600MHz)
3G WCDMA: 850 / 900 / 1900 / 2100MHz
2G GSM: 850 / 900 / 1800 / 1900MHz

[Reactie gewijzigd door Deesisgoe op 22 september 2015 11:17]

Die specs kloppen niet, hij komt met MIUI 6
En het is een Sharp/AUO/LG scherm, geen JDI
https://www.facebook.com/hbarra76/posts/10152978620031612
Die specs liggen redelijk gelijk aan de Moto X 2nd gen (16gb).
die staat op dit moment voor 244 bij bol.com
Moto x voor 244, dat is een foutje? Klik eens op de link van de Pricewatch?
$299 zie ik wel staan op de officiŽle website.
De goedkoopste prijs komt in de buurt van andere Snapdragon 801 telefoons. Maar stel het is 244, dan is het nog geen uitgemaakte keuze.

Pro's en cons:
Mi4
64 bit Hexacore 808 CPU vs. 32bit 801 quadcore
Dual-sim
Bijna 30% grotere accu
AGPS + GPS + Glonass + Beidou
5MP frontcam
Lagere prijs

Moto-x 2nd gen
Waterdicht
Uitgebreide 4G
NFC
64GB is ook verkrijgbaar
In de Benelux verkrijgbaar en dus EU garantie

Globaal hetzelfde
Miui support voor minimaal 2,5 jaar / Google Support voor minimaal 2 jaar (uit mijn hoofd).
5" vs 5,2"
Diverse backplates beschikbaar
Quickcharge vs. Turbopower
Bluetooth 4.1 vs Bluetooth 4.1 (ik heb geen idee of dit een merkbaar verschil zal zijn)
Hier is de prijs: http://www.bol.com/nl/p/m...0032757696/#product_title
Ook al genoemd in diverse topics op tweakers. Dat de pricewatch weer te laat indexeert kan ik ook niets aan doen :9

Je vergeet nog even dat op de prijs van $ 210 doller er minimaal een euro of 100 aan verschepen, btw, douane etc bij komt. De euro prijs via tussenhandelaren zal sowieso § 300+ gaan bedragen.
De moto is morgen in huis, Op de mi4c kun je 6 weken op wachten als ze deze bij de introductie al direct kunnen verschepen.
Je vergeet nog even dat de moto 2160p kan filmen en de quickcharge echt snel is, geloof de helft in 30min waar de andere snelle laadmethodes allemaal minimaal 1 of 2 uur nodig hebben. De grotere accu heb je ook wel nodig om twee sims in de lucht te houden dit kost weer extra energie. Hij heeft inderaad Beidou. Ik denk niet dat dat voor iemand ooit een gemis is als je toestel dat niet ondersteunt, wereldwijde dekking wordt rond 2025 verwacht. Dan ligt dit toestel al lang in het museum :p

Dus lagere prijs kun je wegstrepen en met een prijs die dus rond de 25 a 30% hoger ligt zou ik nooit voor een toestel kiezen waar je nagenoeg geen support en garantie op krijgt. De chinezen moeten wel zorgen dat hun prijs juist 25 a 30% onder de europese modellen ligt, dan wordt het weer interessant.

En de android support van Motorola is fantastisch. Updates slechts een paar weken na de Nexus devices (in ieder geval op de moto x range), waar het bij de mi4c maar wachten is of en wanneer er een update komt. Motorola levert ook nog een bijna kale android wat echt een verademing is.

[Reactie gewijzigd door thefox154 op 23 september 2015 07:43]

De Mi4c 2GB/16GB versie is voor 212 euro te koop incl. verzending, met verzekering tegen douane kosten kom je op een totaal van 222 euro. Nog altijd minder dus dan de (tijdelijk) verlaagde prijs van §244 op bol.com voor de Moto X (dit doen ze wel vaker de laatste tijd, een paar dagen enorme kortingen geven). Over een week is de Moto X gewoon weer 320 euro, en dus ruim 40% duurder dan de Xiaomi.

De Moto X kan filmen in 2160p, de Mi4c heeft weer een IR poort en de nieuwere USB poort type C. Verder is de Motorola langer, breder, dikker en zwaarder dan de Xiaomi.

De Mi4c is nog niet leverbaar inderdaad, het is een nieuw toestel! De verwachte introductie is 28 september. Dan duurt het nog 10 dagen tot 3 weken voordat je hem binnen hebt, of je moet voor DHL kiezen (duurder) , dan duurt het ca. 4 dagen. Omdat de Mi4c een nieuw toestel is (de Moto X is al een jaar oud) zal het ook langer updates ontvangen? De prijs zal meer/sneller dalen?

Over de Quickcharge 2.0 waar de Mi4c mee is uitgerust: In laboratory tests using a 3300mAh battery1, a Quick Charge 2.0 enabled device went from 0% to 60% charge in 30 minutes…

Beidou is niet interessant voor ons, GLONASS en AGPS zeker wel.

De accu van de Xiaomi is bijna 34% groter, en om dat weg te strepen tegen het hogere verbruik vanwege dual sim lijkt me wat overdreven. Niet iedereen zal twee sims gebruiken en als je dat wel doet en de tweede sim op 2g zet (alleen bellen) is het extra verbruik klein.

En de support van/voor Xiaomi is fantastisch. Iedere week een update op xiaomi.eu! MIUI V7 werkt echt heerlijk vind ik.

[Reactie gewijzigd door dennisdebengel7 op 24 september 2015 10:10]

Waar vind jij de Mi4C dan voor die prijs met verzekering tegen douanekosten voor 1o euro?
Via user mattlok op het Mi4 forum:

MI4C 16G, ibuygou website price:245$ discount price: 236$
9$ coupon:IBUYGOUM4C7080 Vality time:24th to 7th Oct
https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-16gb-rom-7080.html

Inclusief gratis Mikey erbij, ik heb de code net uitgeprobeerd en werkt nog. Is wel in de pre-sale. Later in het proces kun je volgens mij de extra verzekering voor de douane kosten afsluiten.
Volgens gebruikers hier hoef je die echter niet af te sluiten, kans is echt heel klein bij Ibuygou. Ik heb nog nooit besteld bij hen dus weet het niet.
1800MHz is de band die T-Mobile in Nederland gebruikt toch?
Klopt samen met de 900Mhz band
900MHz is vooral binnenshuis belangrijk voor T-Mobile. Laten de meeste mensen/bedrijven daar gewoon wifi hebben. Als Eindhovenaar kan ik mijn hart ophalen met 40-50Mbit snelheden op mijn Chinese Mediatek telefoons (niet alleen Xiaomi, maar ook andere merken werken op het 4G netwerk van T-Mobile).

Nu zullen velen waarschijnlijk zeggen, dat je sowieso geluk hebt als je op het internet kunt met T-Mobile, maar in de praktijk valt het wel mee in echte steden ;)
Ook 800 MHz FDD-LTE?
Geen 800 LTE band helaas
Hoi,

Nog even over de verschillende banden; Ik zie in onderstaande link staan dat kpn ook op 1800MHz zit en dat 4G dus wel mogelijk is met KPN (in ieder geval in Eindhoven).
Als ik dus een 4G abonnement heb bij KPN (zelfs 4G plus of advanced) dan heb ik dus met deze telefoon geen problemen met het 4G netwerk?

http://www.gsmhelpdesk.nl...-lte-advanced-geactiveerd
Frequentie Telecomaanbieder
800 MHz 4G KPN / Vodafone / Tele2
900 MHz 2G / 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
1800 MHz 2G / 4G KPN / Vodafone / T-Mobile
2100 MHz 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
2600 MHz 4G KPN / Vodafone / T-Mobile / Tele2 / ZUM

info van 4g.nl

Betrouwbaar?

[Reactie gewijzigd door Liber8 op 22 september 2015 22:23]

Er zijn maar heel weinig smartphones die een front-speaker hebben. Het merendeel heeft ze nog steeds aan de onderkant of bovenkant.

Achterkant is idd wel achterhaald.
Achterkant geeft een prettiger geluid dan de zijkant vind ik. Aan de zijkant is zo gericht. Vooral als het links of rechts is, dan is het overduidelijk mono. Boven of onder gaat nog wel, maar geeft niet zo'n vol geluid als op de achterkant.
Als ze deze voor 300 zouden weten te verkopen in Nederland zouden ze naar mijn idee al een heel behoorlijke fanbase kunnen creŽren met deze specs. Beetje afhankelijk van de software en bouwkwaliteit natuurlijk, maar meestal gaan ze bij Xiaomi niet de mist in.
Xiaomi kan niet rechtstreeks verkopen buiten China (en India) want ze hebben niet alle licenties op orde.

(http://www.androidauthori...iaomis-rise-glory-588258/)
Nuance: Het is geen journalistiek onderzoek, het is een blog
Het is een blog die gebaseerd is op vermoedens. Ik zie bijvoorbeeld 3 x het woord "potential" voorbij komen (=mogelijk). Ik zie dingen als "copying" erin voorkomen, maar iedereen kopieert van elkaar. Zowel Samsung, als Xiaomi en Apple kopieren gewoon dingen. Zelfs Google heeft dingen ingebouwd die Xiaomi eerder had (zoals de huidige look and feel van het pull-down menu). Uiteraard kan Xiaomi dit weer van iemand anders hebben overgenomen.

Een van de dingen waar Xiaomi mogelijk mee zit zijn inderdaad de licenties of en wanneer dat opgelost wordt dat weet Xiaomi alleen zelf. Een ander punt, dat zijn de fabrieken. Ze zijn momenteel bezig om een fabriek in India te plaatsen, zodat ze daar hun spullen ook mogen verkopen (volgens mij was dat een eis van de regering). Als Xiaomi ook buiten het "oosten" wil leveren, dan moet er veel worden veranderd aan het huidige proces. Ze komen nu al resources tekort om alle geÔnteresseerden te kunnen bedienen. Ze zijn niet voor niets een top-5 smartphone-fabrikant van de wereld geworden.
Top 5? Ik zie ze wel in de top 10 staan (http://www.mbaskool.com/f...in-2015.html?limitstart=0) op nummer 8.

Dat ze de licenties niet op orde hebben is een feit. Of dat problemen gaat geven als ze in het westen gaan verkopen is inderdaad speculeren.
die gegevens die je aanhaalt gaan over Q4 / Q1.
als je het hele jaar pakt is Xiaomi 4de. Het is stuivertje wisselen met Lenovo.

bijv: http://www.scmp.com/tech/...rket-domestic-brands-rise
Die gegevens die je aanhaalt gaan over China ;)
als je het artikel leest wordt er gezegd dat Huawei Xiaomi heeft ingehaald en wereldwijd nr 3 is. verderop staat:
Xiaomi moved ahead of Lenovo to become the world’s fourth-largest smartphone supplier.
Ik hoop dat Xiaomi dat gedoe met licenties en patenten goed op orde heeft. Kunnen ze wat mij betreft ook naar het westen komen.
Apple heeft Samsung een flinke tik uitgedeeld wat betreft patenten en een duidelijk signaal afgegeven naar nieuwkomers in de markt. Xiaomi is daarom terecht huiverig voor toetreding tot de westerse markt. Een dergelijke klap van apple zouden ze nauwelijks te boven komen.

Nu vindt ik miui niet echt een kloon van iOS maar als de advocaten van Apple Samsung kunnen pakken op "slide to unlock" en "elastic bounce @ end of scroll list" dan kunnen ze hun hart ophalen met miui.
Westerse rechtbanken zouden niks heel laten van miui.

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 22 september 2015 16:02]

Niet alleen Apple, maar ook Microsoft en Samsung zelf hebben hun juristen al klaar staan. Ik weet niet of Xiaomi de Google apps meeleveren en zo ja of ze daar netjes voor betalen, anders houdt ook Google nog wel zijn hand op.

En of Miui wel of niet een iOS clone is kunnen we eindeloos over bekvechten hier op tweakers, denk ik. ;)
Gapps wordt niet meegeleverd in China omdat google niet actief is daar. In regio's daarbuiten wel en ik neem aan dat ze daar gewoon licenties betalen.

Met ms heeft Xiaomi voorzover ik weet een goede relatie. Xiaomi's mi4 heeft zelfs een officiele port van win10 compleet met ms apps. Chinezen kunnen zo gratis kennis maken met win10 mobile en ms apps en Xiaomi krijgt een boost in marketing.

Wat voor patenten Sammy heeft weet ik niet maar het zou me niet verbazen als ze hun markt aandeel met hand en tand zouden verdedigen. Xiaomi heeft namelijk een heleboel van ze afgesnoept in de landen waar ze wel actief in zijn. Vinden de Koreanen niet zo leuk denk ik.

Oh en miui is geen kloon van iOS. Het is beter, veel beter ;)

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 22 september 2015 16:54]

HTC is ook goede maatjes met Microsoft. Ze maken zelfs heel af en toe nog windows phones, maar toch moeten ze tussen de 10 en 15 dollar per toestel aan Microsoft betalen.

Een van de redenen dat Xiaomi niet actief is in het westen is juist licentieproblemen. Dus in vind je aanname gewaagt.
Dat verklaart waarom ze zulke dikke vriendjes zijn met ms.
Niks gewaagds aan mijn uitspraak. De mi4 is een official Windows 10 mobile flagship in China.
Ja, dat geloof ik wel. Ik heb het over je aanname dat xioami zijn licenties betaalt.

Heb jij een xioami?
Yup, ik bezit een xiaomi mi3
En een iphone5.
En een iPad mini.
Genoeg vergelijkings materiaal om tot een conclusie te kunnen komen dus.

Zijn er aanwijzingen dat Xiaomi geen licenties betaalt aan google?

Htc is overigens in een totaal andere positie dan Xiaomi, zeker in China. Zou me niet verbazen als de mi4 Windows port hoort bij een deal met ms wat betreft licenties.....
Immers, China is ook onontgonnen terrein voor ms en Windows Mobile.

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 22 september 2015 17:54]

Xiaomi levert de gapps niet mee, zoals je zei. Dus zolang ze dat blijven doen hoeven ze niets aan Google te betalen.

De discussie begon met de wens van iemand dat Xiaomi officieel in het westen leverbaar wordt. En dan komen er opeens licenties bij kijken.

Voor de rest mag jij alle aannames maken die je wilt. Mij maakt het niet uit.
Xiaomi heeft er meer baat bij om haar eigen ecosysteem te leveren als het even kan. Weinig kans dus dat ze gauw naar het westen komen. Dat en Apple's patenten dreiging.

Dat Xiaomi gapps niet standaard meeleveren in gebieden waar ze zelf al actief zijn (bijv.China) is common knowledge.

Edit: voor leesbaarheid.

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 22 september 2015 19:47]

Als ze slim zijn zetten ze een eigen eco systeem op. Met alleen hardware is geen droog brood te verdienen.

Maar goed dat jij inside info hebt. Xiaomi komt dus niet naar het westen. Zullen een paar fans hier op tweakers jammer vinden.
Ze hebben ook hun eigen ecosystem. Zo verdienen ze het geld op de hardware namelijk terug. Hoort bij hun verdienmodel.

Is ook een van de redenen dat ze niet snel naar het westen zullen komen idd. Iedereen hier wil de play store. Mistore? Wat is dat?

Het zal een hoop tijd, geld en moeite kosten eer hun store hier in het westen geaccepteerd zal worden als waardig alternatief voor de play store. Is ook de reden waarom ze hier eerst voorzichtig beginnen met een webwinkel.

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 23 september 2015 00:13]

Een van de redenen dat Xiaomi niet actief is in het westen is juist licentieproblemen. Dus in vind je aanname gewaagt.
Over gewaagde aannames gesproken. Xiaomi heeft een gigantische afzetmarkt in het oosten (China en India samen zijn al gigantisch) waar ze niet aan de vraag kunnen voldoen. Lijkt me geen wonder dat ze dan nog niet in Europa kunnen verkopen.
Xiaomi levert op en.miui.com een Global rom bij o.a. de Mi4.
http://en.miui.com/download-240.html
In deze Global rom is o.a. Google Play zijn meegeleverd. Tevens heeft deze rom diverse taalpaketten. Voor meer info over de verschillen van de roms kun je hier terecht: http://en.miui.com/thread-106428-1-1.html

Ja Miui heeft roms met Gapps! Hoe het juridisch zit, dat weet ik niet. Ik denk dat alleen de mensen binnen Xiaomi weten hoe alles juridisch is vastgelegd. Wij kunnen alleen maar speculeren.
Hebben de Global roms gapps geintegreerd?
Ik heb ze nooit geprobeerd, Ik ging meteen naar de dev versie (chinees+engels) die wekelijks geupdate wordt. Play store gesideload en de rest zelf apart geinstalleerd.
Het lijkt me dat als ze geen licentie hadden voor gapps Google ze allang op de vingers had getikt of niet? Zelfde met MS en eventuale premies die ze moeten afstaan.

Maar zoals je al aangeeft we weten niet wat ze allemaal onderling hebben afgesproken achter gesloten deuren. Of niet.
Alleen de betrokken partijen weten of alles op orde is.

Licenties zijn overigens maar 1 reden waarom Xiaomi niet meteen naar het westen komt.
Andere misschien wel grotere redenen zijn de dreiging van Apple, het belang van de mi store en de schaal waarop ze kunnen produceren en opslaan zonder zichzelf in de rode cijfers te werken; de laatste 2 in verband met hun verdien model.

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 23 september 2015 09:46]

Denk je echt dat Windows Mobile op plek 3 staat? Ik heb geen idee waar de schrijf uit dat artikel de feiten vandaan heeft gehaald, maar ik mis de bronnen van alle informatie.

Hier wat andere cijfers waar Xiaomi op plek 2 en 4 staat in de voorgaande kwartalen: http://press.trendforce.com/press/20150720-1998.html

http://www.theinquirer.ne...i-and-xiaomi-are-to-blame

http://hifipublic.com/201...in-first-quarter-of-2015/
Hier nog wat cijfers uit 2014
http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS25224914
Xiaomi gaat niet zelf buiten China verkopen want dan kost het ze extra geld. Licenties kosten namelijk geld en de vraag is sowieso of ze dat wel terugverdienen gelet op de minimale naamsbekendheid bij de normale consument. Ook zit je gelijk met garantie en andere wet- en regelgeving. Nu kunnen westerlingen die spullen toch wel bemachtigen via Chinese verkopers.
Waarom zouden mensen nu nog een Xiaomi Mi4i kopen met Snapdragon 615 terwijl die bijna even duur is?
De mi4i is alleen officieel uit in India.
De mi4c is ook voor andere regio's?
Hij is ook officieel verkrijgbaar in Hong Kong. De meeste Chinese webshops kopen hem daar in, in plaats van uit India.
http://www.mi.com/hk/selectVersion/?type=mi4i


In HK is deze officieel vanaf §161,- verkrijgbaar. Helaas pakken de diverse webshops grote winsten met de verkoop van Xiaomi telefoons, waardoor de Westerlingen zo'n 30-40% meer mogen betalen. Ondanks dat, zijn het erg goede concurrenten voor telefoons op de Europese markt, zelfs als die Europese in een hogere prijsklasse zitten.
Ah da's interessant.
Vindt de mi4c toch mooier qua specs.....
Mooi ding! Ik hoop dat ook deze windows phone support krijgt :$
Xiaomi brengt Android telefoons uit met hun eigen skin. Dus geen WP telefoon.
En MS brengt ROMs voor Android-telefoons uit:
http://www.ibtimes.com/wi...-xiaomi-mi4-users-1951759
http://www.xda-developers...ows-10-rom-on-xiaomi-mi4/

"And now, the company is aiming to make it big in the Asian market by rolling Windows 10 Mobile ROM for Android devices. The Redmond, California, giant has released the ROM for Xiaomi MI4 handset owners."

Nog niet voor de Mi4c, maar het lijkt me dat MS er wel over na zal denken.

Tweaker Kiswum heeft dat vanochtend op zijn blog laten weten.

Ik had dezelfde hoop, Just_Michel :)

[Reactie gewijzigd door Ample Energy op 22 september 2015 11:29]

Xiaomi brengt Android telefoons uit met hun eigen skin. Dus geen WP telefoon.
Om MIUI nu als 'skin' aan te duiden... Hun slogan 'redefining Android' is niet geheel misplaatst; het is toch echt een behoorlijk op zichzelf staande ROM hoor. Xiaomi slaagde er in om met MIU v.5 (nog gebaseerd op Android 4.10 al heel veel functionaliteit in hun telefoons te stoppen, die bij de standaard Android pas vanaf versie 5 beschikbaar kwam.

Toegegeven, het ontbreken van een app drawer en de 'looks' van iOS kon niet iedereen bekoren, maar ik was er zelf ten tijde van m'n M2S wel erg gecharmeerd van.
Ziet er echt super uit, maar zonder die lage frequenties voor 4g is het het niet waard als je ook denkt aan de toekomst. Je kunt denk ik nog beter lage frequenties hebben dan hoge, de verbinding is weliswaar trager, maar wel veel sterker.
Een beperkte range in beschikbare 4G frequenties idd, maar voor veel mensen hoeft dat geen reden te zijn om de telefoon bij voorbaat al af te schrijven lijkt me.

Vergeet niet dat een aantal providers (KPN en T-Mobile + de virtuele providers die van deze netwerken gebruik maken) ook 3G op 900MHz aanbieden. Dat bied voor de meeste gebruikers de komende jaren ook voldoende snelheid lijkt me. Zeker voor degenen die geen databundel van meerdere GB per maand hebben.
Het lijkt me niet heel duur om de telefoon geschikt te maken voor Nederland. Een gemiste kans imho.
Met dit soort prijzen is het jammer dat ze niet een versie maken met een vanilla Android voor de Europese/Amerikaanse markt.
Ja of windows 10 mobile! De soc heeft continuum support maar gaat dat werken?
Op een bekende website is de 3GB/32GB versie te krijgen (pre-order) voor zo rond de 250§. Dat lijkt me een beste deal!
Mag dat hier niet geplaatst worden? §250 voor de 32GB versie bij iBuygou.
Zo zorgt een tik op de zijkant binnen de Camera-app ervoor dat het toestel een foto maakt
Ik probeer altijd de camera stil te houden als ik een foto maak. Kan iemand me het nut van deze functie uitleggen?
Ik ben wel fan van meer gebruik van het uitgebreide pakket aan sensoren op telefoons. Eigenlijk is het schrikbarend hoe weinig gebruik ervan wordt gemaakt als je ziet hoeveel er in zit. Betrouwbare interpretatie van de signalen als een tik zullen niet makkelijk zijn, maartoch.
Voor staande foto's kan ik mij het nut wel voorstellen. Wellicht dat het echt een minimaal tikje is, dan zal er geen beweging optreden lijkt mij.
Mooi ding inderdaad. Al had ik liever on screen toetsen gezien, 4g banden, double tap to wake up en draadloos laden...waar een goede prijs wel weer veel goed maakt. En dan dan ga ik er van uit dat er een Windows 10 mobile versie komt.