Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 49 reacties
Submitter: ThaStealth

Kerbal Space Program gaat ook voor de Wii U uitkomen. Dat blijkt uit een per ongeluk verschenen trailer op het YouTube-kanaal van Nintendo. Onlangs werden al ports aangekondigd voor de Xbox One en de PlayStation 4.

De trailer werd ontdekt door Nintendo Everything. Helaas is de trailer op het moment van schrijven op het Nintendo-kanaal op privé gezet. Dat betekent ook dat er verder geen details, zoals een eventuele verschijningsdatum, bekend zijn. Nintendo kondigde in maart 2014 aan 50 games te gaan porten die op de Unity Game Engine draaien, waar ook Kerbal Space Program op draait.

KSP kwam op 27 april 2015 officieel uit voor Windows, Linux en OS X. De bètaperiode op Steam duurde meer dan twee jaar. Spelers moeten een ruimtevaartprogramma leiden in het spel. Ze moeten onder andere een ruimtevaartuig bouwen en hiermee vliegen onder gesimuleerde omstandigheden, zoals gewichtloosheid en andere fysieke uitdagingen die in de ruimte voorkomen.

De community achter de game is actief, waardoor er veel mods beschikbaar zijn. Kerbals zijn een ras van kleine, groene humanoïde wezentjes die leven op de planeet Kerbin. De invloeden van nabijgelegen hemellichamen zijn meegenomen in de simulaties, waardoor het spel veel aandacht heeft gekregen vanuit de wetenschap en ruimtevaart.

Kerbal Space Program 1.0-lancering

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (49)

Het maakt mij niet zoveel uit hoe je dit spel koopt of speelt, maar als ouwe Lego-fanaat is dit toch echt een spel van 8-88. Ik ben er zelf net mee begonnen en verlies heel wat uurtjes aan het bedenken in wat ik de volgende lancering of vlucht ga veranderen of omgooien. Het spel is een mooi concept en ik denk dat een het een goeie digitale tegenhanger is van van Lego. Op een touchscreen lijkt het me inderdaad makkelijker bouwen en toegankelijker voor kinderen op een tablet zoals de wii-u.
Dus......
Leuk, nu kan ik kiezen of ik hem op Xbox One of op Wii U ga kopen. Rustig de reviews afwachten dus
Het zou kunnen dat de Wii U een uitgeklede versie krijgt vanwege de zwakke CPU. Het zal in ieder geval niet zoveel parts aankunnen als de Xbox One versie.

De editor lijkt me daarentegen wel een stuk fijner op de Wii U gamepad.
gebundelde reactie
Mods, gamepad-ondersteuning, afgezwakte versie of niet, welke port betere reviews krijgt, dat alles zal meewegen. In elk geval dus eerst vergelijken en dan kopen.

Ik ben erg benieuwd want ik heb het nog niet gespeeld. Randal Munroe heeft me een poos terug al enthusiast gemaakt met z'n xkcd's. M'n laptop kan het niet draaien dus op console haal ik het sowieso
Zie hetzelfde probleem. Als ze mods krijgen dan kan de framerate zwaar naar beneden gaan. Zeker omdat een WiiU nou eenmaal niet zo krachtig is.

Ik een WiiU minecraft nog wel doen maar KSP? Zelfs op PC kan dat al aardig zwaar worden zonder mods!
Kerbal Space Program is zeker de moeite (en het wachten) waard.

Als je al kinderen hebt is dit spel zeker een aanrader om ze kennis te laten maken met wat er zich allemaal in de ruimte bevindt, en hoe men er moet komen.
als MS mods toelaat lijkt de keuze snel gemaakt, het spel is leuk, de mods maken het zalig
Grappig spel als je een beter beeld wil krijgen bij de mechanics en physics die bij ruimtevaart om de hoek komen kijken.

Alhoewel het natuurlijk versimpeld is, is het verrassend diepgaand.
Met de aero revisie in 1.0 licht het wel vrij dicht bij realistisch, de enige dingen die ik direct kan verzinnen die echt gesimplificeerd zijn is geen N-body physics, dus geen lagrange punten, en de onsterfelijkheid van kerbals (geen life support), maar dat laatste is met mods op te lossen.
Ook wel grappig dat de helm van een kerbal zo OP is dat een head first collision met kerbin survivable is, terwijl Jeb echt wel sterft alsie gewoon op zn voeten land.

Scott manley is net begonnen met een serie over realism mod. Dit voegt wel een aantal dingen toe om het zo aards mogelijk te laten lijken. Inclusief plane tilt om de axiale tilt van de aarde na te bootsen. Echt leuk om naar te luisteren. Scott legt het vrij duidelijk in normale taal uit.
Wii U is op sterven na dood.. zeker nu nintendo met een nieuwe console bezig is snap ik deze move niet echt van de Kerbal ontwikkelaar.. vraag me af of ze die investering ooit terug krijgen.
Als ik het goed begrepen heb, denk ik dat het vooral Nintendo is die veel werk gedaan heeft, namelijk de Unity engine op de Wii U laten draaien. De ontwikkelaars van KSP zullen uiteraard ook wel wat werk hebben ;) Maar Nintendo lijkt er toch ook z'n best voor te doen :)
Je bedoelt lijkt me dat Unity veel werk heeft gedaan om de engine te laten draaien op de Wii U? Nintendo help natuurlijk mee, maar ik denk dat het werk toch wel voornamelijk van Unity zelf komt.
Over het algemeen zorgen de console fabrikanten ervoor dat er support bestaat voor verschillende game engines, dat is niet de verantwoordelijkheid van de engine developer. Maarja, dit is een beetje off-topic.
De Wii U is zeker niet op sterven na dood. En het feit dat ze met een nieuwe console bezig zijn zegt ook niks, dat zullen Microsoft en Sony ook zijn.
Behalve dan dat de NintendoNX al officieel aangekondigd is en MS en Sony hun next gen consoles pas gereleased hebben.
Mooi, wanneer komt die uit?
Nintendo loopt voor maar het verschil is een ruim jaartje.
En de NX is nog niet aangekondigd, en na de aankondiging zal het sowieso nog wel 1,5 jaar duren voor het in de winkels ligt
We weten nog niet eens wat voor een console het gaat zijn.
Kan even goed een handheld zijn.
En al zou de Wii U niet meer actief zijn (waar ik het overigens niet mee eens ben), ik denk dat het nieuwe Nintendo project een doorontwikkeling zal zijn van de Wii U, en dus zeker deze games zal kunnen afspelen (zeker omdat ze de Unity engine ondersteunen).

Zie het meer als een investering in de toekomst, de next gen gaat het sowieso ondersteunen, en blijkbaar is het haalbaar om de games op de Wii U te laten draaien, Nintendo kan zo wat extra games verkopen waarschijnlijk tegen minimale overhead, waarom dus niet doen?
Is al bekend of de NX een console wordt, dan? Heb ik dat toch gemist, want voor zover ik weet is er eigenlijk nog helemaal niets van bekend.
Tuurlijk is het een console. Er zijn al games voor aangekondigd, wat zal het dan kunnen zijn, een broodrooster?
Handheld kan ook games spelen.
Misschien zelfs een smartphone.
Iwata:

As proof that Nintendo maintains strong enthusiasm for the dedicated game system business, let me confirm that Nintendo is currently developing a dedicated game platform with a brand-new concept under the development codename “NX.” It is too early to elaborate on the details of this project, but we hope to share more information with you next year.


http://www.nintendo.co.jp...se/en/2015/150317/03.html
Na, und? Een 3DS is ook een dedicated game system, dus wie zegt dat het geen handheld device gaat zijn?
En jij hebt hier een bron bij? Nintendo/andere studio's gaan eind dit jaar nog een aantal mooie titels de wereld in gooien, zoals Star Fox, Xenoblade Chronicles en Fatal Frame V.
Hoe ga je dit in godsnaam besturen met een controller? Dat is met muis en keyboard op sommige momenten al een uitdaging...
Uh... Aim Assist? :X

Tjah, als je goed qualitatief (Geen 30fps / half HD en motion blur disguise crap met gare controller) wilt gamen neem je een PC, maar goed.. mijn mening.

Krijg al hoofdpijn als ik naar een 50" kijk met een console spel.

Vind het nou niet echt een spel waar je lui achterover hangt met een controller in je hand, maar meer iets om rustig achter te gaan zitten met je muis ;)

[Reactie gewijzigd door Marctraider op 28 augustus 2015 00:09]

Besturen met een controller lijkt me juist gemakkelijk.
Het bouwen daarentegen zal een verschrikkelijke opdracht zijn.
Het bouwen daarentegen zal een verschrikkelijke opdracht zijn.
Daar doelde ik ook op :P
Leuk spel, ik weiger echter nog steeds om hem voor §40 te kopen ;) Weet niet waar dat aan ligt, niet de graphics, misschien gewoon het idee van het spel. §20 zou ik een stuk redelijker vinden. Heb hetzelfde gevoel over iets als Prison Architect voor §28 - ziet er gewoon niet uit als een spel wat die prijs verdient, hoeveel diepgang het ook mag hebben. Ik noem dit (de prijs) overigens alleen omdat ik er nooit iemand over hoor - verder is het natuurlijk helemaal persoonlijk.

(Uit principiŽle redenen koop ik het ook niet met 50% korting voor §20, want dat beschouw ik dus niet als korting maar als de prijs die het eigenlijk zou moeten hebben)

[Reactie gewijzigd door Mitsuko op 27 augustus 2015 16:13]

Steeds vaker zie ik games die 100x meer diepgang hebben als titels zoals Call of Duty die maar de helft kosten en dan hoor ik veel mensen die het daar niet meer eens zijn. Ik denk, en dan bedoel ik niet direct jou, dat mensen door dure reclame campagnes en dikke trailers eerder 60 euro neerleggen voor een A-game. Jammer want KSP is een leuke game met veel diepgang en veel mods.
Nee inderdaad, er zijn veel hoge-budgetspellen die eigenlijk helemaal niet genoeg bieden om §60 waard te zijn, laat staan de §70 die ze er nu soms voor vragen (hoewel het gecorrigeerd voor inflatie misschien wel meevalt in vergelijking met vroegah).

Maar dan heb je uitblinkers als Witcher 3 waar ik echt wel §60 voor neer wil leggen. Misschien is het geen goed idee om alles aan die standaard te meten, want Witcher 3 is zeker gezien het budget een belachelijk goed spel - maar ik denk dat de neiging daar vandaan komt. Daarnaast heb ik twijfels over hoeveel ik Kerbal daadwerkelijk zelf zou spelen, dus dan doe ik het meer om de ontwikkelaar te ondersteunen - en dan is §40 toch minder makkelijk te slikken ;)

[Reactie gewijzigd door Mitsuko op 27 augustus 2015 16:35]

Helaas barst The Witcher 3 van de bugs en glitches, en dat maakt hem dan voor mij weer geen 60 euro waard. Maar goed, meningen kunnen verschillen. Kerbal Space Program is naar mijn mening ook te duur voor wat het is (een indie titel). Voor 20 of 25 euro zou ik m wel kopen, maar helaas zit dat er in de nabije toekomst niet in, aangezien de developers steeds meer gaan vragen vanwege de nieuwe content die nog steeds regelmatig wordt uitgebracht.
Dan had je eerder moeten zijn. Het spel kostte twee jaar terug iets van §7 met lifetime upgrades. Dit spel kost wat het op dat moment waard is. Hoe meer updates hoe duurder het gaat worden ivm de parts en toegevoegd physics modellen. Dus als je denkt goh dat moet ik hebben koop het dan zo gauw er een aanbieding is, want het word alleen maar duurder.
Helaas heb ik wat slechte ervaringen op het gebied van early access op Steam (Next Car Game: Wreckfest als hoogtepunt). Daarom heb ik KSP niet meteen gekocht toen het nog aan het prille begin stond. Jammer genoeg kon ik niet in de toekomst kijken, want de developers hebben een prachtspel neergezet.
Ja maar dat was pre 1.0 ook al bekend en toen was hij §20. Je stelling dat je hem tegen die prijs wel wilde kopen is dus raar. Dat was begin dit jaar nog wel zo namelijk.
Helaas ben ik niet zo iemand die zijn volledige salaris uitgeeft aan steam games.
Hou steam gewoon in de gaten. Afgelopen week had KSP 30% korting. Dit komt om de zoveel weken weer eens terug.

Daarnaast is 40 euro voor dit spel nog steeds dik en dwars waard. Ik heb de game nu zelf bijna 2 jaar en het is de meest gespeelde game wat ik heb.

De bedoeleing dit "spel" (het is gewoon een simulatie, niet zozeer een voorgescript iets) is dat je zelf je verhaal maakt. Bekijk de talloze streamers die volledige projecten rond de game bouwen die soms wel weken tot maanden duren.

Het is een uitdaging, geen game op rails die je verteld wat je moet doen en waar je naartoe moet gaan.

Daarnaast is de MOD community ťťn van de beste wat ik tegen ben gekomen.

[Reactie gewijzigd door Revres op 28 augustus 2015 08:37]

Ik denk dat ik de komende tijd de speciale sales maar in de gaten moet houden (Summer Sale, Black Friday Sale, Autumn Sale en Winter Sale). Misschien kan ik dan beginnen met mijn eigen Kerbal ruimte programma, wie weet ;)
Ik denk dat hij er vast en zeker bij komt de komende tijd. Pas op: Verslaving gegarandeerd ;)
Daar heb je helemaal gelijk in! Alleen iets van 40 euro kopen om alleen de ontwikkelaars te steunen moet je natuurlijk niet doen. Maar het is gewoon zo dat je minder voor een product wil betalen als je er minder gebruik van gaat maken als een ander product van een gelijke soort. Je koopt ook geen tros bananen om vervolgens er maar 1 op te eten en de rest in de kast te laten liggen. Daarom denk ik dat ook game makers meer met verschillende pakketten moeten gaan werken. Voor verschillende soorten liefhebbers, mensen die de game af en toe aan zetten en mensen die het dagelijks spelen. Bijkomend voordeel voor de uitgever/ontwikkelaar is dat mensen zoals jou bijvoorbeeld dan eerder geneigd zijn om het spel wel aan te schaffen.
Toen deze game in beta zat was het geen 40 euro.
op de steamwish list zetten ik kocht het voor 20 euro ofzo geniaal maar veel te complex spel voor mij :P
Het is een spel waar je gigantisch veel uren in kunt stoppen. Het geld meer dan waard als het idee je aanspreekt.
Dat is inderdaad wel duur geworden. Heb 'm destijds (voor de helft ofzo) op Steam gekocht toen het nog in alfa was.

§40 vind ik wel een redelijke prijs voor het spel, als het tenminste 'af' is. Ze hebben het wel uit beta gehaald, maar in mijn ogen is het nog niet af. Het spel is prima speelbaar en je kunt er veel plezier in hebben, maar er zijn nog best wat dingen die ik mis. In de planned features staan veel dingen die er wat mij betreft in moeten zitten om uit beta te gaan. Nu snap ik wel dat ze na 2 jaar wel graag een complete versie voor de volle prijs willen verkopen, maar dit is inderdaad gewoon te duur.
(Uit principiŽle redenen koop ik het ook niet met 50% korting voor §20, want dat beschouw ik dus niet als korting maar als de prijs die het eigenlijk zou moeten hebben)
Wil je het dan wel kopen als het §20 kost en ze niet zeggen dat er korting op zit? Ik snap dat je het niet OK vind dat §20 voor dit spel wordt gepresenteerd als halve prijs omdat de echte waarde ook maar §20 is, maar of ze het nou korting noemen of niet, het komt neer op dezelfde prijs. Om extra aandacht te krijgen zullen ze het toch wel korting noemen en dan koop je het dus nooit.


Ik verwacht wel dat ze het uiteindelijk wel echt 'af' maken en dan is een prijs van §40 nog wel een beetje aan de hoge kant, maar wel redelijk.


Er zit geen DRM op die voorkomt dat je het buiten de Steam client speelt. Ook kun je het delen via Steam Family Sharing. Ik weet niet of het mag om opzettelijk het spel op die manier te delen om zo tegelijkertijd beiden het spel te spelen op 1 licentie, maar als je niet inlogt op Steam kun je moeilijk weten welk spel je vriend speelt. Er is dus een manier om het gratis te spelen, maar dan moet je dus wel een vriend hebben die zijn Library met je wil delen.
Wacht op een sale voor prison architect, want het spel is die 28 euro al meer dan waard.
Mocht je tenminste vroeger net als ik genoten hebben van theme hospital, dungeon keeper en dergelijke 😉
Jup daarom heb ik hem ook gekocht maar is erg lastige game maar kan je wel uren bezig houden.
Een spel dat zowel voor de "domme" raketbouwer leuk is(moaarr power) als voor de gevorderde gamer. Ben zelf nog nooit verder geweest dan minmus want zo goed ben ik niet in raketten :P

Lijkt me wel lastig te besturen met touchscreen

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True