Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 9 reacties
Bron: Planet GeForce

Planet GeForce heeft een registry key gepost waarmee full-scene anti-aliasing aangekacheld kan worden onder Direct3D in Windows 2000. De GeForce is eigenlijk niet snel genoeg om FSAA op een redelijk acceptabele resolutie te draaien, maar het blijft leuk om ff uit te proberen:

Ok, just merge this file to your registry and you'll have D3D FSAA in your games. If you want to modify the quality of FSAA just edit the reg file and find this line:

"D3d_ANTIALIASQUALITY"=hex:07,00,00,00

Now, 07 is the maximum quality. If you want less put the suitable number instead of 07 (legal values are 01-07) save the file and merge.

Also your reg keys could be different and so ControlSet001 could be ControlSet002 and so on, so replace as needed. [break] Verder lees ik bij Voodoo Extreme dat de Windows 2000 drivers voor de Voodoo4 en Voodoo5 kort na de release van deze kaarten beschikbaar zullen komen. Onderstaande opmerking is afkomstig van Alf Covey / 3dfx: [/break] We'll have the drivers out if not actually in the box then very close to the release on our website. We will support Windows 2000 with this product.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (9)

FSAA is nou bij uitstek zoiets als 32bit kleurdiepte; je weet niet wat je mist totdat je ermee gespeeld hebt. Ik kan niet uit eigen ervaring spreken, helaas, maar nagenoeg iedere hardware site die zo'n kaart heeft kunnen testen geeft te kennen dat FSAA wl heel erg veel uitmaakt.

Het argument dat games zo snel gaan dat je het effect niet meer ziet is in ieder geval bullshit. Je ziet het wel degelijk en het draagt wel degelijk bij aan een realistischer ervaring van het plaatje.

Als je die V5 wil afzeiken, ga dan voor de motionblur. Daar is iedereen het over eens dat het zinloos is :)
Ach, ik heb het nu zelf gezien. Dankzij aanschaf van 2e Voodoo 2 (nie lachen) kan ik nu op 1024x768 spelen ipv 800x600.

Het is me helemaal duidelijk. Hoe hoger die resolutie hoe minder dat FSAA nodig is. Ik denk dat 3Dfx de plank helemaal mis slaat :(
Apoc: Mijn idee.

En geniet maar lekker van de dual Voodoo 2 hoor. Is niets mis mee, maar wel goedkoop :).
offtopic:
ok, guys... help...
heb net mn elsa erazor x2 binnengekregen.. zo zeggende met 32mb ddr...
zit ff op die chipjes te kijken, en er staat massaal SGRAM op...??? klopt dit...???

snik... hij is ook niet blauw...

mail me op mace@casema.net


mzzlz
;)
check nu eens op de site cyberbaria

SGRAM/DDR RAM!!!!

dus je hebt wel een DDR..
kan je trouwens ook zo checken als je memory clock op 300Mhz is het zekers een DDR

de SDR gaat namelijk tot 166Mhz (standaard) dan.

het klopt in ieder geval wel...
thanks..alpha sniper... ik dacht het al wel...
maar ik wou het ff zeker weten...
ik heb em truowens nog niet in een pc zitten...
dus ik had nog niet naar mem clk gekeken..
ff niet aan gedacht...

mzzlz
;)
Barend >>

</div><div class=b4> FSAA is nou bij uitstek zoiets als 32bit kleurdiepte </div><div class=b1>

Heu? FSAA is toch die randjes wegwerken enzo? Wat heeft dat nou wer met 32 bit te maken?

En je ziet het misschien wel, maar ik zei juist dat ik nu zelf ervaren had dat het bij toenemende resoluties steeds minder merkbaar wordt. En aangezien hoge resoluties en FSAA qua snelheid moeilijk samengaan vind ik het dus wel onzinnig ja.

En of dat motion blur onzinnig is weet ik helemaal niet. Misschien dat jij er al mee gespeeld hebt? (lijkt me sterk) Dus dat onderdeel van de V5 zal ik zeker NIET bij voorbaat af gaan zeiken, en over dat FSAA heb ik duidelijk wel twijfels.
De relatie tussen FSAA en 32bit die ik bedoelde is dat het bij voorbaat overbodig lijkt. Die discussie is vaak genoeg gevoerd over hoge kleurdiepte, en wordt nu gevoerd over FSAA.

We hebben klaarblijkelijk verschillende meningen over FSAA en Motion Blur, en ze zijn allebei goed verdedigbaar, dus laten we het er maar bij laten :)
Uhm ... GeForce niet lekker FSAA draaien op redelijke resoluties?
Een vriend van me heeft de GeForce SDR ontzettend vloeiend lopen met FSAA aan op 1024x786. (Of is dat geen redelijke resolutie meer?) En dat ziet er echt VEEL beter uit.

Niet dat ik 3dfx verdedig/aanprijs ... (ik koop toch een GeForce DDR als GF2 en V4/5 uit zijn).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True