Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 139 reacties

De Xbox One krijgt een backwards compatibility-modus om Xbox 360-games te kunnen draaien op Microsofts nieuwste console. Xbox 360-titels die al in bezit zijn kunnen volgens Microsoft gratis binnengehaald worden.

De compatibility-modus laat de gebruiker een Xbox 360-game gratis downloaden als de betreffende gamedisc in de Xbox One-console wordt gelegd. Ook kunnen er titels gekocht worden. Volgens Microsoft spelen de games op de Xbox One identiek als op de Xbox 360, maar er komen ook een aantal extra Xbox One-features beschikbaar, zoals het maken van screenshots.

Microsoft stelde dat circa honderd Xbox 360-titels per direct beschikbaar zullen komen voor Preview One-leden. In de loop van dit jaar moet de 360-modus voor de Xbox One voor iedereen beschikbaar komen. Ook zal het assortiment van beschikbare titels vergroot worden.

Microsoft Xbox One Zwart

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (139)

Dit zijn de games die vanaf vandaag te spelen zijn:

Banjo Kazooie: N n B
Banjo-Kazooie
Banjo-Tooie
BattleBlock Theater
Defense Grid
Geometry Wars Evolved
Hexic HD
Jetpac Refuelled
Kameo
Mass Effect
Perfect Dark
Perfect Dark Zero
Small Arms
Super Meat Boy
Toy Soldiers
Toy Soldiers: Cold War
Viva Piņata
Viva Piņata: TIP

Ook is Multiplayer met Xbox 360 bezitters mogelijk!

Bron: http://www.xbox.com/en-US...atibility/available-games
Dat is eigenlijk wel een heel kort lijstje met voornamelijk Arcade titels of launch games... Waar is Halo, de game waar Xbox groot mee is geworden? Zonde dat ze dat niet vanaf dag 1 ondersteunen...

Toch wel een mooie actie van Microsoft. Het kan ervoor zorgen dat er mensen een Xbox One gaan kopen en daar de resterende Xbox 360 titels die ze nog hebben gaan uitspelen, om vervolgens verder te gaan met het kopen van Xbox One games. Maar dan moeten ze eerst wel een hele rits meer games gaan ondersteunen.
Officiële launch is pas in Q3 van 2015. Ze hebben nog even de tijd.
Je kan bovendien verzoekjes indienen.
Persoonlijk denk ik dat een paar games bewust niet in het lijstje gaan komen, want anders lijden de verkopen (remakes, cross platforms) op de One hieronder. Laat dat bijvoorbeeld Halo zijn, maar ook GTA V, Assassin's Creed Black Flag... Zo heb ik voor de 2e keer GTA V gekocht. Let maar op...
Halo kan je natuurlijk al spelen met de Master Chief collection ;)
Dit hoort toch gewoon normaal te zijn? Backwards compatible consoles waren vroeger de normaalste zaak van de wereld.

Moet ik wel zeggen, goeie actie dat je in ieder geval je oude games kan 'omzetten', dat kan bij Sony niet eens meer, stelletje eikels. Ben nog steeds pissed dat ze destijds PS2 compatibiliteit eruit hebben gesloopt met een software update.

En nu met PS4 doen ze niet eens meer de moeite, wil je oude games spele? hopen dat je je oude console nog hebt, of je mag hem opnieuw kopen voor je PS4.. achterlijk.

Dus; puntje voor Microsoft
Op consoles is het eigenlijk helemaal niet zo normaal, als je het goed bekijkt. Bij Sony kon het alleen met de PS2. De PS3 kon het ook, maar alleen met de eerste versie, latere versies lieten dit rap vallen.

Bij Microsoft is het sowieso altijd al beperkt geweest. De 360 kon sommige Xbox games aan, maar dat was maar bij een beperkte set games, de rest niet.

Bij Nintendo kan het eigenlijk pas sinds de Wii. Die kon (de eerste versie althans) GameCube spellen aan en kon ook met de bijbehorende controllers en aanverwante zooi overweg. De WiiU slikt Wii schijfjes. Als je de virtual console meetelt wordt het weer breder, maar ook dat is erg beperkt.

De enigen waar het wel gangbaar is om de vorige generatie te ondersteunen, zijn de handhelds van Nintendo. De Game Boy Color kon met originele Game Boy spellen overweg, de GBA lustte GB en GBC games, de DS kon GBA spellen spelen en de 3DS kan ook met DS overweg.

Het is tegenwoordig wel een populaire optie, klopt, want we hebben geen zin meer om meerdere consoles tegelijk aangesloten te houden, maar het is pas van de laatste paar generaties dat er wat mee gedaan wordt.
Alle revisies van de PS3 kunnen gewoon PS1 games afspelen, maar niet alle kunnen alle PS2 games afspelen (behalve als je custom firmware draait, dan kom je wel een heel eind)..
de sega megadrive kon ALLE mastersystem games spelen als je de cartridge convertor had
Je vertelt dat Sony de ps2 compatibiliteit gesloopt zou hebben met een software update, echter klopt dit niet helemaal...

De eerste modellen hadden feitelijk een hele ps2 ingebouwd, de latere modellen alleen bepaalde chips en de rest via emulatie, de modernste modellen hebben helemaal geen ps2 hardware meer, waardoor alles met emulatie moet gebeuren. Dit is waarom de support voor de compatibiliteit zou wisselde tijdens de levensloop van de ps3.

Is het netjes? ik vind van niet. Echter kan ik de afweging op het gebied van kosten en stroomverbruik wel begrijpen

[Reactie gewijzigd door Raphaelo op 15 juni 2015 19:41]

Waar ik op doel is dat ik nog een PS3 fat heb, met PS2 support, maar ik kan dus geen PS2 games meer spelen omdat ze die support software matig uit hebben gezet.
Het heeft nog een tijdje gewerkt nadat ze PS3's zonder PS2 support gingen verkopen, maar na een maandje of 8 ofzo hebben ze het helemaal afgesloten.

Als ik oude firmware installeer krijg ik weer PS2 support, installeer ik iets van de laatste 2 jaar, geen PS2 support.
uhh, dat is raar, want de PS2 support werkt gewoon op alle PS3's die volledig of deels hardware in zich had.. Enuh, niet alle PS3 phat's hadden de benodigde PS2 hardware aan boord, de latere (80GB's) hadden dit al helemaal niet..

En als jij (zoals je suggereert) oudere firmware terug kunt installeren, dan heb je al een PS3 die customfirmware kan draaien, want anders kun je dus helemaal niet terug naar een oudere firmware.. En als je customfirmware kunt draaien, dan kun je ook (met wat geklooi) op een PS3 zonder PS2 hardware een zwik PS2 games spelen...

Sony heeft nooit de PS2 compatibiliteit verwijderd bij de consoles die al de hardware hadden, maar heeft het gewoon nooit de emulator vrijgegeven voor de consoles zonder enige PS2 chips.. Alleen spellen die dus volledig op de software emulatie kunnen draaien zijn dan ook beschikbaar via de PSN-store..
En PS1 games kunnen ALLE PS3's aan (maar niet alle zonder problemen, en al helaas zeker geen enhancements zoals bij PCSX1 wel het geval is).
Dit slaat dus nergens op, en met ook maar het minimale research kom je erachter dat de games alleen maar beter speelbaar zijn geworden naarmate de firmware versie omhoog ging.

mocht je wat uitleg ervan willen hebben, kan je me een pm sturen :)
Wat mensen een beetje lijken te vergeten (of niet weten?) is dat de xbox 360 een IBM Power pc architectuur heeft en de xbox one een x86 architectuur, het is al eerder niet zo makkelijk gebleken om oudere hardware te emuleren op nieuwere hardware op een andere architectuur. Een mooi voorbeeld is de Dolphin emulator om gamecube games te draaien op de pc, pas vanaf de Intel I5 en I7 loopt het vloeiend maar vaak nog met genoeg bugs of crashes.

Ik vind het dus een hele prestatie, en het zal zeker een goede selling point worden met alle 360 toppers die er al zijn.

[Reactie gewijzigd door Pandanl op 15 juni 2015 23:30]

Mogelijk dat alleen games te spelen zullen zijn die zicht netjes aan de developmentvoorschriften hebben gehouden, waardoor met een simpele recompile het spel al een heel eind kan komen.. Zelfde deden ze ook bij de xbox 360 met de xbox 1... Dus echte backwardcompatibility is het niet.. Maargoed who cares als je je disc er in kunt douwen en je de game opnieuw kunt spelen, dan is dat voor mij 'BC' genoeg...
pcies,

je plaatst je x360 game in de One en Microsoft ziet welke game het is.
Dan komt deze game dmv download naar je console, en zal hoogst waarschijnlijk zijn aangepast zodat de One het kan spelen.

er vind dus eingelijk niet echt een emulatie plaats op je console.

But WHO CARES ben super blij heb shitload aan x360 games en verwacht dat er een hele hoop wel weer speelbaar worden zonder dat ik die herrie bak aan hoef te zetten.

zeker puntje voor Microsoft.
Hoe wordt dit gedaan? Niet met streaming als ik de uitleg zo zie. Hebben ze die games geport naar Xbox One?
From the Q&A:

What is Xbox One Backward Compatibility and how does it work?

Xbox One Backward Compatibility is an Xbox 360 emulator that runs on Xbox One and is used to play Xbox 360 games.

If it's actually emulation, why are you calling it backward compatibility?

We call it backward compatibility because gamers can play select Xbox 360 games on the Xbox One. However, referring to this functionality as an emulator is more accurate from a technology perspective since the Xbox One is not technically reading and playing the 360 game off of a disc.

When will it be available?

The Xbox One Backward Compatibility Beta is available starting June 15 for Xbox preview members. The program will launch broadly for fall 2015.

Previously, you said back compat wasn't possible on Xbox One. How is it possible now?

We didn't know if we could do it, but we were inspired by our fans, and thanks to the dedication and determination of a group of brilliant engineers in our platform team who developed Xbox One Backward Compatibility, we made the impossible, possible.

I asked Microsoft officials for more information about the emulator and was provided with this statement by a spokesperson:
"What we did was essentially built a virtual Xbox 360 console entirely in software. So when you launch a game via Xbox One Backward Compatibility, you'll see that the game first starts up a virtual Xbox 360 console, then launches the title. The work is ongoing as each title requires individual packaging and validation work to enable that virtual console capability, but we're committed to continually rolling out new titles each month."

I've asked for more specifics about the emulator, but so far, officials aren't providing information beyond that statement.

This isn't the first time Microsoft has built an emulator to enable backward compatibility for Xbox. A decade or so ago, a team inside the company built an emulator enabling original Xbox games to work on Xbox 360.

The Xbox One operating system -- really three operating systems in one -- is based on the Windows 8 core. Microsoft plans to update the console with the Windows 10 core some time in the coming months, and possibly this year.
Bron: http://www.zdnet.com/arti...ward-compatibility-story/
Ik verwacht soort emuleer modus, hardware/platform niet schrikbarend verschillend. Game disk voor verificatie, maar data (encrypted/bekend) voor op console. Zouden ze de code of inhoud van geplaatste disk gebruiken, maakt dat misschien meer mogelijk dan de fabrikant lief heeft :+

Vind mooie ontwikkeling, en zeker interresante punt bij overweging aanschaf ps4/xbone.

Benieuwd wat de E3 nog meer in petto heeft
Ja maar dat zou betekenen dat het ook op Windows zou moeten draaien, toch?
Want zelfde kernel.vet
Dit is nog wel het grappigste bij-feitje wat ik hier langs zie vliegen...

Valt de release van de emulator per ongeluk samen met de release van Windows10 voor de Xbox? :)
Dan heb ik goede hoop dat de Xbox360 games (en wellicht XboxOne games?) dus ook op je Windows PC bruikbaar zullen zijn.
Het is mogelijk om spellen (en tv content) van je xbox one op je pc, tablet en smartphone af te spelen. Voor een pc is het vereist dat je Windows 10 hebt en op tablets/smartphones moet je gebruik maken van de app.
Ja, maar dan heb je wel eerst een console nodig (en het introduceert extra input lag). Beter zou zijn als 360 games gewoon op de pc zouden draaien.
Wie zegt dat het extra lag introduceert? Als je het op een lan verbinding speelt er is geen tot amper lag. Daarnaast doe ik het alleen voor de singleplayer games.

Anyway, Microsoft gaat de goede kant op met hun Xbox one! Dat mensen nog zeggen " slechts 100 compatibele". Had zelf verwacht dat ze alleen Microsoft games bij de release van de update zouden ondersteunen. Petje af dat ze het voor meer games werkend hebben gekregen.

[Reactie gewijzigd door vali op 15 juni 2015 20:30]

Inderdaad, petje af voor het compatible krijgen, zeker een streepje voor op hun andere console competitie.
En je hebt sowieso meer lag dan als iets native draait. Ik neem aan dat de Xbox een videosignaal stuurt, dus dan moet de xbox als extra stappen het videosignaal encoden, dit over het netwerk sturen en je pc moet het weer decoden.
Prima voor singleplayer games, misschien. Maar meer niet voor mij. (Geld trouwens voor alle dergelijke oplossingen)
Ja, maar dat is streamen ipv 'native emulated' spelen. Streamen werkt goed hoor, heb goede ervaringen met Steam
Platform van de 360 is geen x86 maar powerpc "ppc". Dat toch een heel ander soort van werken is dan x86 x64 is. Dus ja ze verschillen enorm in architectuur.

Ik denk ook dat ze nu pas met een emulator komen gezien het redelijk veel vergt van de console om ppc te emuleren.
Het is zo goed als onmogelijk om de Xbox 360 op Xbox One hardware te emuleren. Gezien de omstandigheden (je moet per game iets downloaden en ze spreken over mogeljike extra features), gaat het waarschijnlijk gewoon om een vrij kale port. Gewoon code recompilen, en hier en daar wat kleine aanpassingen maken waar nodig om te kunnen interfacen met de nieuwe hardware. De content kan feitelijk direct van disc worden gelezen, al zal er wel rekening gehouden dienen te worden met een vertaalslag van big naar little endian.
Er staat toch dat je de game download als je de disc erin legt? Hooguit moet je ter controle de disc erin leggen, maar leest hij niets na de initiele controle.
Inderdaad, ze willen natuurlijk voorkomen dat iedereen zomaar even ALLE xbox360 games kan downloaden naar hun XONE.
Maar kun je dan je xbox360 uitlenen aan iemand zodat deze hem ook kan downloaden...?
Mijn xbox360 staat nu bij mijn broertje terwijl ik op de One speel.
met een fysiek exemplaar lijkt het me wel duidelijk, maar bij digitale aanschaf is het wel afwachten. 2 x de zelfde game spelen, 1 x360 en 1 xX1?
De 3 core 6 thread powerpc processor van de 360 is niet te emuleren op de cpu van de xbox one.

Aangezien je moet downloaden, ook met retail disk kan je er wel van uit gaan dat ze de hele catalogus geport hebben (of daar mee bezig zijn), misschien ook de pc code van veel spellen "geleend"?

[Reactie gewijzigd door haarbal op 15 juni 2015 19:41]

Ik kan mij niet voorstellen dat dit geemuleerd wordt. Dat gaat die Xbox echt niet voor mekaar boksen. Ik gok eerder dat ze gewoon een snelle port voor de Xbox One maken van de meest populaire 360 games die dan gedownload worden als je een spel wilt installeren. Er zijn vaak toch al PC versies van dus lijkt me niet veel moeite daar een snelle port van te maken.
porten van duizenden games gaat niet gebeuren, misschien hebben ze een zeer efficiente emulator gebouwd voor de 360 games te draaien, immers kennen zij het meeste van de hardware dus denk ik dat ze dat wel voor elkaar kunnen krijgen
Aangezien er op dit moment slechts een 100 compatibele titels zijn zou het mij niet verbazen dat ze effectief opnieuw gecompileerd worden voor het nieuwe platform. Een andere hardware architectuur emuleren zorgt (bijna) altijd voor een enorme performance penalty, en met alle respect voor de huidige consoles, het zijn geen echte krachtpatsers.
Misschien gebruiken ze een (statische) recompiler.
Intel gebruikt iets dergelijks om native ARM-code op x86 Android-devices te draaien.
gezien er geen werk is voor developers, kan het een emulatie zijn
of MS heeft de source en doet hercompilatie zelf

als je de game disc hebt moet je hem wel herdownloaden, dus dat illustreert dat er wel iets gebeurt met de executable.

maar erg gedurfde en verassende zet awesome :D
xbox 360 kon ook software emulatie doen op xbox titels... en dat werkte ook per titel.
er was een soort conversion layer per game daar geloof ik.

[Reactie gewijzigd door freaq op 15 juni 2015 20:23]

Eigenlijk zou mij dat heel erg verbazen. Microsoft heeft geen ownership over de software fabrikanten van spellen, dus hercompileren zie ik niet gaan gebeuren. Backward compatibiliteit in het platform inbouwen staat vast wel op de eoa manier in de contracten. Bovendien klinkt dat makkelijker dan het is.

Statisch / aot compilatie en JIT kan wel. Moet je alleen nog 'even' alle library calls enzo porten. En ja, dat is heel serieus veel werk, zeker omdat die dingen meestal enorm geoptimaliseerd zijn op het target platform.

Dat nog maar 100 titels werken zegt mij dat ze library calls implementeren op basis van wat het meest gebruikt wordt... Obscure calls komen dan later en dan kan je wel al gewoon software die die calls niet gebruiken shippen. Dat is prima te analyseren.
Microsoft gaf aan dat ontwikkelaars het alleen maar goed moeten keuren en dat de game dan vanzelf in de library komt te staan.
Ik heb werkelijk geen idee hoe ze het doen. Phil Spencer zei dat de 360 games native draaien op de One. En het enige wat er moet gebeuren om de 360 games daadwerkelijk te kunnen draaien is dat de dev's/publishers simpelweg "ja" zeggen.

Ik ben echt erg benieuwd hoe dit gebeurd. Hebben ze een ultra-efficiente emulator? Misschien heeft de cloud hier iets mee te maken? Maar dan draait het weer niet native....

Heel bijzonder allemaal.... ik ga het straks maar eens ff goed testen :D
emulator is denk ik niet mogelijk platform verschild enorm. PowerPC tegen X64...

Alle CPU power zal dan naar de emulator gaan.. En ik betwijfel of de XBO One dat wel aan kan.. PPC heeft een hele andere instructie set!!
Vergeet niet dat onderwater op de dbox een hypervisor draait. Theoretisch kunnen ze een vm gebouwd hebben die calls direct omzet naar calls die de hypervisor en de hardware wel snapt.
Klopt XBO draaid op HyperV variant. Met Windows Kernel.. Waarbij het Home screen een eigen VM is, Games een eigen VM zijn en TV kijken ook een eigen VM is..

Echter om PPC te emulgeren heb je zo'n ongelofelijke zware bak nodig.. Je kan namelijk niet zomaar een CPU emuleren. De CPU praat een andere taal dan die in de XBOX zit.

Normaal zit de software die in een VM draai heel dicht op de hardware. Nu de hardware ernstig verschilt met de 360 kan de software niet dicht op de hardware zitten en zul je dus de hardware moeten emuleren. Dat betekend dat er niets direct de hardware kan aanspreken.. En dat resulteert op heftig CPU gebruik. Gezien de XBO CPU de instructie set niet begrijpt..

Als je C64 wil emuleren, ja dat is een eitje ook al zou de CPU de instructie set niet begrijpen.. Gezien de C64 hardware zo veel minder krachtig is.. Helaas is dat bij de 360 niet zo.. Die hardware is gewoon te krachtig om in een XBO naar voren te krijgen.

Porten en opnieuw compileren is een stuk makkelijker dan en sneller.. Waarbij de XBO ook stabiel blijft.
gewoon backwards compatability, zelfde als hoe het normaal was
Vroeger pakten ze gewoon de chip van de vorige console en bakte 'm in de nieuwe, dit is heel anders.

Je moet de game downloaden, dus er is iets met de game executable gedaan om 'm op Xbox One te laten werken. Dit zal waarschijnlijk een wrapper zijn met een soort Wine-achtige implementatie. In ieder geval best indrukwekkend, en een mooie feature.
Vroeger als in hoe het op de Xbox 360 werkte, denk ik. Daar werd met zogenaamde 'emulation profiles' gewerkt om ongeveer de helft van de originele Xbox-games werkend te krijgen.
Kijk, dit is top! Bezit zelf een PS4 zou leuk zijn als Sony ook met iets dergelijks komt. Verwacht het niet, de focus zal meer op het streaming liggen.
Microsoft doet het tegenovergestelde dan wat Sony deed bij de vorige generatie. Ms voegt steeds meer ondersteuning toe terwijl Sony backwards comp en ook linux support weghaalde.

Dit bevalt me beter.
Sony zet meer in op het opnieuw uitbrengen van oude spellen. Beetje opgepoetst en dan PS3 spellen opnieuw verkopen.
Het is niet alsof MS ook niet oude spellen opnieuw uitbrengt hoor, MS doet daar net zo hard aan mee...
De eerste keer dat ik positief kan zijn over een Next-Gen console ;)

Wat is eigenlijk de rede dat je die games nog moet downloaden, hij zou toch ook vanaf de DVD moeten kunnen spelen als het backwards compatibel is?
Je bent nu pas positief, omdat je er nu opeens oude games mee kunt gaan spelen? Ik zou niet weten wat ik nog met enkel een 360 zou moeten hoor. De nieuwste games komen vaak toch niet meer uit op last-gen met uitzondering van de eindeloze uitmelkende serie van een CoD.

De reden dat je die games waarschijnlijk moet downloaden is omdat het om aangepaste versies gaat. Deze zullen speciaal geport worden naar de One, het apparaat zelf kan de disc waarschijnlijk alleen lezen om te zien welk spel het betreft (controle), waarna de downloadable versie de daadwerkelijke game gaat downloaden naar je One.
Even voor de duidelijk ik heb geen console meer en zal er ook geen meer aanschaffen.

Op de PC speel ik ook regelmatig games uit de tijd van tijd de X360 of soms nog ouder. Wat er is er mis met een wat ouder spel af en toe opnieuw spelen? Ik denk dat dit wel een groot voordeel is gezien mensen die zo nu en dan nog eens een 360 spel willen spelen dit gewoon op hun One kunnen doen(en er niet speciaal nog een 360 voor in huis hoeven te houden).

Als wat in je 2de alinea staat inderdaad zo is, zou ik het overigens geen backwards compatibility-modus noemen gezien de games voor de nieuwe hardware aangepast moeten worden(wat niet gek is gezien de 360 op PowerPc architectuur is gebaseerd en de one op x86/64)
Voor de duidelijkheid; met een ouder spel spelen is niets mis. Uit je commentaar haalde ik op dat je nog een 360 bezat en het niet nodig vond een nieuwe gen console aan te schaffen, daar was mijn reactie op gebaseerd.

En het is zeker een voordeel! Nu hoop ik alleen niet dat iedereen die games al heeft verkocht, want de meeste kiezen er toch voor om financiële redenen te gaan voor de One en daarbij de oude 360 incluis games te verkopen.

Over backwardcompatibility modus: Ik veronderstel dat het wel zo moet gaan, anders hadden ze die modus er meteen vanaf het begin wel ingebouwd. Dat MS nu pas met deze feature komt, geeft aan dat er wel veel werk voor verricht moest zijn. Immers zou je met een dergelijke feature bij launch wel een enorme voorsprong kunnen nemen op de competitie. Better late than never.
Apart. De Wii U is backwards compatibel met de Wii. En daarnaast zijn via virtual console heel veel oude spellen beschikbaar.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat de x1 dus niet de eerste next gen console is die dat kan. ;)
Maar de Wii U is daarbij wel grotendeels op dezelfde architectuur gebaseerd als de originele Wii, en moet ook rebooten in een speciale Wii-mode waarbij de hardware letterlijk exact hetzelfde als de Wii werkt (zelfde kloksnelheden, zelfde geheugen, etc.). Wat MS hier klaarspeelt is wel even iets anders...
Heh. Maar goed dat ik tijdens de verhuizing een maand geleden maar niet al m'n games weggegeven heb.

En dit mag ook wel even: Ein-de-lijk. Heeft veel te lang geduurd
En dit mag ook wel even: Ein-de-lijk. Heeft veel te lang geduurd
Meen je het? Het heeft Microsoft veel te veel tijd genomen om 100 games te porten naar de Xbox One? Mag ik je er even aan herinneren dat de Xbox One hier in eerste instantie niet voor gemaakt was? Het is niet alsof dit even een dagje werk is.

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 15 juni 2015 19:14]

Juist, en het had juist vanaf het begin er al in moeten zitten, het is belachelijk dat het er niet in zat. De 360 kon xbox games spelen, de PS2 kon PS1 spellen spelen, de PS3, PS2 spellen, als je de juiste gen had (ook gek).
En de reden werd eigenlijk ook verteld. Ze wisten zelf niet eens of het mogelijk was. Anders gezegd, bij de ontwikkeling van de X1 hebben ze er niet of nauwelijks rekening mee gehouden. Dus in feite moesten ze van scratch af aan opnieuw beginnen en ja dan kost het veel tijd.

Maar goed, ik ga mooi weer BF3 spelen en idd RDR, Lego Batman 1 en Lego Indiana Jones 1 en zo heb ik nog een hele lade vol liggen met games. Uiteraard onder voorbehoud dat ze wel naar de X1 komen. De BF reeks verwacht ik wel, maar de Lego games, valt nog te bezien, denk ik.
Zeer mooie actie! Dit zou nu echt een reden zijn voor mij om een XBone te halen in plaats van een PS4, ondanks dat hij minder snel is.
zie alleen dat je extra features krijgt, maar betere graphics zie ik nergens staan.
wat ik dan wel had verwacht bij titels die zowel xbox one als xbox 360 release hadden/hebben.

maarja enerzijds ook wel weer logisch aangezien xbox 360 games goedkoper zijn dan de xbox one games. (wat ik zo zie)

maarja leuk dat je je oude spellen nog eens kan spelen op de xbox one ;)
De kans is groot dat sony na deze aankondiging ook snel begint aan deze feature.

Ontoppic: mooie feature jammer genoeg heb ik mijn x360 spellen al verkocht maar blij dat dit eindelijk geīntroduceerd is. Moet je alle spellen downloaden of kan je ook gewoon je x360 schijfje in je xbox one kan schuifen en gaan spelen?

[Reactie gewijzigd door androidlovertje op 15 juni 2015 20:14]

Die kans acht ik zeer klein bij Sony, gezien hun streaming dienst.

Microsoft heeft het streaming geprobeerd maar waren niet gecharmeerd van de resultaten (veel lag, snelle verbinding nodig). Dus komen ze nu met deze oplossing. Gamedisc alleen nodig ter verificatie, game moet opnieuw gedownload worden. En denk dat bij digitale games de verificatie op basis van xbox live gaat.
Eigenlijk een beetje hetzelfde idee wat Sony met de Playstation 3 deed, hoewel je de beschikbare PS2 titels wel opnieuw moest kopen.

Feitelijk biedt de XBox One geen "backwards compatibility", maar kun je hercodeerde XBox360 spellen downloaden via de store. De titel van dit topic is misleidend.
Onder aan de streep kun je de game welke je al speelde op je XboX360 nu ook spelen op je XboxOne. Hoe je het dan noemt is irrelevant.

Wel benieuwd hoe het dan met savegames werkt (zouden deze overdraagbaar zijn?)
het zou in principe wel kunnen, zeker als je de cloud storage gebruikt als je een Gold abonnement hebt.
maarja, als je de game dus al in je xboxlive abonnement hebt dan kun je em dus zonder opnieuw te hoeven te betalen em ook op de xboxone spelen, en als je de originele disc hebt hoef je die er dus maar in te douwen en kun je me ook gratis downloaden en spelen..

En bij de PS3 was het afhankelijk van wat voor PS3 je had of je wel PS2 games kon spelen..
Totaal anders wat Sony bij de ps3 deed. De ps3 had PS2 hardware in de eerste versies. Dit wordt pure software emulatie
Ik heb het niet over de eerste twee generaties van de PS3; die hadden inderdaad deels hardwaresupport. Vanaf de 3e generatie verviel dit. Omdat er toch veel vraag naar was heeft Sony een catalogus aan PS2 titels om laten programmeren zodat ze compatibel waren met de PS3. Je moest ze dan kopen in de Playstation Store.

Feitelijk is dat hetzelfde als bij de XBox One, hoewel je bij Microsoft vooralsnog niet hoeft te betalen.

Onder "backwards compatibility" versta ik dat je het schijfje van de vorige generatie kunt afspelen op een next-gen console en je daar verder niks voor hoeft te downloaden.
Ik dacht meteen aan een soort emulator, die de instructieset van de 360 accepteerd.
Er staat "circa 100 titels" beschikbaar komen. Dus het is geen emulator, want anders dan zou alles erop werken.
Hoe werkt dit dan precies?
Of het is juist wel een emulator met een specifieke subset instructies en op maat geschreven optimalisaties. Dat iets een emulator is wil niet zeggen dat het echt alle instructies en eigenaardigheden ondersteund. Wie weet is het gewoon een soort virtuele machine waarin de games gedraaid worden.
Vraagt niemand hier zich af wat de meerwaarde is van dit hele gebeuren?

Het lijkt mij dat als je toch al je xbox 360 games hebt liggend je dan ook een xbox 360 erbij hebt... lijkt me een kleine moeite om die aan je tv te hangen als je per se een oude xbox game wilt spelen.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat mensen die een ps3 hadden en nu een xbox One, daar dus oude exclusives van de 360 op kunnen spelen.

Ik heb een ps4 en zou graag de oude ps3 exclusives spelen die ik heb gemist doordat ik een 360 had. Maar dan liever dat ik ze voor een prikkie kan downloaden of streamen...
Meerwaarde: xbox live geeft elke maand 2 oude 360 games. Die krijg je er straks op de One dus ook gratis bij.
Daarnaast kan de xbox 360 dan ook weg
Meerwaarde is dat je dan geen meerdere consoles onder je tv hoeft te hebben.. Ik kan het alleen maar toejuichen dat deze consoles ook oude games van andere consoles kunnen afspelen, hell, zelfs de hele mame zooi zou geweldig zijn..
Ik heb altijd op PC gegamed en heb sinds deze generatie ook een xbox. Als veel titels compatible worden met m'n xbone betekent dat voor mij toegang tot een gigantische bibliotheek vol goedkope spellen. Voor ¤20 speel ik graag de Arkham games nog eens over op m'n xbox. 😊

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True