Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 28 reacties
Submitter: CriticalHit_NL

Ontwikkelaar Stainless Games heeft de laatste update voor de bètaversie van Carmageddon: Reincarnation aangekondigd. De game zou oorspronkelijk op 23 april uitkomen, maar dit werd uitgesteld naar 21 mei.

De laatste uitgave van de publieke bèta heeft een paar ingrijpende veranderingen ondergaan, waaronder het maximale aantal auto's waarmee tegelijkertijd gespeeld kan worden in de multiplayermodus. Dit is nu begrensd op maximaal zes spelers.

Volgens de makers was het aantal van zes spelers het oorspronkelijke uitgangspunt en werd het spel ontwikkeld met zes auto's tegelijk in het spel in het achterhoofd. Toch was een van de ambities om dit aantal zo mogelijk verder op te rekken. Stainless Games schrijft echter op het Carmageddon-blog dat om het spel zo soepel mogelijk te laten lopen er toch is gekozen voor een maximum van zes spelers.

Naast diverse andere verbeteringen, zoals bugfixes, verbeteringen aan de circuits, auto's en de ai, kunnen spelers nu ook de wav-bestanden en mp3's van het spel zelf bewerken.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (28)

Zes spelers... Dat is echt veel te weinig! Dat wordt zoeken in een grote map... Of zijn die maps ook klein danwel verkleind? Dan is er natuurlijk helemaal niets aan.

Zelf heb ik dit spel (nog) niet gekocht en áls ik besluit het spel te kopen wacht ik zeker tot de final release én tot ik wat reviews heb gelezen.
Dit spel krijgt toch flink wat kritiek te verduren (zeker op deze site).
Kritiek leveren is ook iets waar wij nederlanders in uitblinken.
Kritiek uiten en ontevreden zijn zorgen uiteindelijk voor de drang om 'oplossingen' te vinden. Dat is waarschijnlijk een grote reden waarom wij nederlanders zo'n comfortabel leven hebben.

Ik bedoel, waarom is het leven in een grot of houten huisje niet goed genoeg? Altijd maar die onvrede.
Je kan gewoon een kaart van het level openen waar je iedereen op kan zien hoor, op één game-mode na: fox n hounds.

Als jij de fox ben zie je niks.
Er zijn grote en kleine maps, maar je kunt wel zien waar iemand zich bevind op de kaart. Ik heb nog niet heel veel MP gedaan, maar 6 auto's is naar mijn mening een prima aantal - en houdt de Carma-formule in ere.
Je hoeft niet te zoeken want je opponents staan gewoon op de map.
Grote maps zijn geen probleem indien de spelers geen incentive hebben om zich te verstoppen.
Ik heb hem gekocht met de Steam Wintersale en ik vindt het een erg leuk spel die nostalgische gevoelens bij me opwekt. Enige nadeel zijn de enorm lange laadtijden. Toegegeven, het spel zit in beta en ik heb hem geïnstalleerd op een HDD maar toch hoop ik dat met de officiële release de laadtijden minder dan tweeënhalve minuut kosten.
Enigste probleem wat ik heb is dat na een race het spel soms crashed.

/edit: @XVI in de oude versie :) Net thuis namelijk, dus nog niet geupdate

Laad tijden, performance ingame. Geen enkel probleem hier. Laad tijden zijn lekker snel voor mij (Samsung EVO 840). Performance is ook goed met 3schermen in surround. (Gf 780)

Zou alleen willen dat mijn race stuur en pendalen gaan werken :) Dat keyboard vind ik maar niks

[Reactie gewijzigd door -PassY- op 29 april 2015 18:00]

XBox controller werkt, misschien kan je je stuur/pedalen daar naar mappen met een of ander programmatje?
Helaas niet. Heb er al naar zitten kijken. Maar niks gevonden. Als iemand iets weet, dan hoor ik het graag :D

Wellicht dat het met de "huis/tuin/keuken" logitec sturen wel kan. Maar omdat windows mijn stuur en pendalen al als aparte controllers ziet, begint het probleem daar al denk ik.
Ze zitten allebei namelijk op een aparte USB port (ze zijn los van elkaar te gebruiken, dus vandaar). In bv Spintires, kan ik alleen het stuur, of alleen de pendalen gebruiken :+
Het crashen zou met deze update tot het verleden moeten behoren (en dit geldt voor mij).
Heb je de update al geïnstalleerd en uitgeprobeerd, of heb je het over een oudere versie?

Ik vind dat het spel met deze versie eindelijk klaar is voor de massa.
Wel zijn de prestaties nog steeds enigszins ondermaats en zouden er bepaalde zaken moeten worden verbeterd om de bruikbaarheid/toegankelijkheid te verbeteren (denk aan het camerasysteem en de controllerinstellingen).
Het zou me wel benieuwen of er nog grote verbeteringen worden doorgevoerd (daar er waarschijnlijk ook veel tijd in het modsysteem en kwaliteitscontrole gaat zitten en de prestaties lijken te lijden onder beperkingen van de engine).

Persoonlijk vind ik het spel (ondanks de onvolkomenheden) echt een aanrader en vermoed dat het in combinatie met de mods en toekomstige uitbreidingen een waardige reïncarnatie wordt die nog lang gespeeld zal worden.
Zelfs met SSD schiet het laden voor geen meter op. Hoop dat ze dat écht gaan fixxen.

Ook loopt het spel bij mij vaak vast ná een potje racen.

Ben benieuwd, want, zoals jij ook al zegt, het spel roept nostalgische gevoelens op!
Extreem lange laadtijden waren toen ook al het geval. :9
Ik weet niet welke Carmageddon jij hebt gespeeld, maar ik heb bij de originele nooit last van lange laadtijden gehad.
Carmageddon 1 en Splat Pack op een Pentium 120 met 16 MB RAM. Laadtijd ongeveer 10 minuten. :P

Toegegeven, het was de DOS-versie, want de 3dfx-accelerated Windows-versie was een beetje te zwaar voor mijn arm PC'tje.
Ik heb als truckje gehoord dat je V-Sync uit moet zetten...

Daar heb ik geen last van met me 144hz scherm, aangezien de interface slechts tot 125fps gaat.
Wat zijn je specs dan? Ik vind ook dat het laden vrij lang duurt, maar ik kom zelden boven de minuut uit en ik heb 'm eveneens op een HDD geïnstalleerd.
In het origineel waren het toch ook max 6 spelers per baan? Werkte goed :)

Heb de game door de Kickstarter, maar nog niet geinstalleerd. Geen dedicated game pc meer, en met een onboard gpu kom je niet bijster ver. Straks de final eens installeren en kijken of hij voldoende FPS haalt bij de laagste GPU instellingen.
Origineel waren er maximaal 8. Heb ik nog gespeeld via IPX over LAN, dat waren nog eens tijden. :D
8 ja? Hmmz, heb ik me toch vergist.

Ik heb deeltje 1 nog een keer uitgespeeld gehad op iOS :) Kreeg hem toch gratis als bedankje voor de steun voor deze versie :)
Wat is het toch een heerlijk onsmakelijke game! Heb de beta niet gespeeld maar ik ga hem zeker aanschaffen bij de release. Heb toevallig laatst carmageddon geinstalleerd op andriod. Zeker nostagische gevoelens :D
Het is een beetje te verwachten dat mensen hogere verwachtingen hebben naarmate de techniek voortschrijdt en 1997 verder achter ons ligt.

Tel daarbij op dat de ontwikkelong van het spel nu drie jaar heeft geduurd. Best lang wachten nadat je vooruitbetaalt. Dan is het te verwachten dat men een beetje ongeduldig wordt.

Ik ben zelf een 'backer' en heb meegedaan om het 'Stretched Goal' van een Mac versie erbij te krijgen. Tot op de dag van vandaag is er geen woord over zelfs maar een begin van de Mac versie.

Zelf een hoop lol gehad eind jaren negentig met de eerste twee versies van Carnageddon op de Mac, maar de periode dat ik het speelde was niet veel langer dan we nu al wachten op de aankondiging van de start van de ontwikkeling van de Mac versie.
Ik vraag mij oprecht af of Terry Gilliam (Monty Python) het leuk vind dat één van zijn iconiche filmpjes geplagieerd wordt voor een smakeloos spel.
Het is wat je smakeloos noemt.

Voor velen is carmageddon een game die taboe's doorbrak en een game die je stiekem speelde als je ouders destijds niet thuis waren.

uiteindelijk is het maar een video game , desondanks wel een hele vermakelijke :)
Meh, ik vond het minder smakeloos dan veel recente shockgames.

Uiteindelijk ging het vooral om sandbox physics. Ze zetten overal schansen neer, plaatsten peds bovenop gebouwen en een Jelly Suspension powerup voor de schans om het moeilijk te maken.

En de deformation physics op de auto's waren zoveel beter uitgewerkt dan de sprites van de peds dat je je toch vooral uitleefde op de tegenstanders ipv de voetgangers. Erg veel psychologische schade zal het niet nalaten om een stilgevallen Countach door een mijnenveld te duwen om te zien of je 'm tot een kubus kunt herleiden.

Minder Postal en meer Saints Row zou ik zeggen.
Dat maakte mn ouders niks uit hoor

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True