Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 124 reacties
Submitter: CriticalHit_NL

Van Carmageddon: Reincarnated is een publieke bčtaversie verschenen die door iedereen kan worden gespeeld. De opgepoetste game is beschikbaar via Steam en kost daar 25 euro. Overigens worden daar de eerdere uitgebrachte Carmageddon-games ook bij geleverd.

Stainless Games, de uitgever van Carmageddon, heeft de komst van de publieke bèta op zijn website bekendgemaakt. Ook is er een nieuwe trailer van de game verschenen. Er is onder andere multiplayer beschikbaar, zodat spelers tegen elkaar kunnen racen. Ook kunnen gamers de Career-mode spelen en is Freeplay aanwezig.

Omdat het om een bèta gaat worden er in de komende tijd nog patches uitgebracht om bijvoorbeeld bugs te repareren. Stainless Games waarschuwt dat in sommige gevallen de voortgang in het spel gereset kan worden. Carmageddon: Reincarnation kost 24,99 euro op Steam. Daarvoor krijgt de koper ook de drie eerdere Carmageddon-games die in voorgaande jaren zijn verschenen.

Carmageddon Reincarnation is al vele jaren in ontwikkeling nadat er eerst geld werd ingezameld via Kickstarter. Sinds enige tijd is een vroege versie beschikbaar via Steam, maar met de publieke bèta zijn ook daadwerkelijk alle features aan het spel toegevoegd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (124)

De video lijkt wel op een Demolition Derby, terwijl de bedoeling bij het originele Carmageddon was om voetgangers overhoop te rijden. Waar alle heisa in die tijd toen om te doen was.
Nee het doel was het eerste een aantal laps te rijden óf de tegenstanders allemaal te slopen. Voetgangers platrijden was nooit een doel, wel een van de leukste bezigheden }>
Als je alle voetgangers dood reed had je ook gewonnen. Alleen kost dat behoorlijk wat tijd.
Nu je dat zegt herinner ik me dat ook opeens :D Je kon ze ook op je map zien als t goed is. De rugbywedstrijd was geweldig haha
Met de juiste auto en Power up was dit zo gepiept ( pedestion on map) en dan die blauw elektrische auto. ( zou niet meer weten hoe die heet)
Voetgangers was wel een doel, je kreeg er laptime mee.
voetgangers aanrijden gaf meer tijd dus was wel degelijk een doel:) SPLATTER BONUS!!!
ga hem vanavond even kopen :)

[Reactie gewijzigd door Freakiebeakie op 16 februari 2015 08:40]

Het spel voelt juist heel erg aan als het origineel en dat vind ik juist het sterke punt. En je kon de races altijd al op drie manieren winnen: gewoon winnen op tijd, alle tegenstanders uitschakelen of alle voetganger plat rijden.
Maar de tweede manier was de enige werkbare manier. Rondjes rijden lukte meestal niet omdat je op de meeste maps al snel zonder voetgangers langs het parcours kwam te zitten en dus zonder tijd viel. En alle voetgangers lukte enkel in een redelijke tijd indien je 1/ een "Pedestrians shown on map" powerup wist staan 2/ Stella Stunna gebruikte 3/ nooit per ongeluk een "Electro-bastard ray" oppikte want dan was je de ingebouwde ray van Stella Stunna kwijt.
Dit komt omdat veel van de originele developers van Carmageddon terug naar Stainless zijn gegaan om deze te kunnen maken.
Leer je klassiekers..

Er zijn altijd 3 manieren geweest om te winnen, of alle tegenstanders slopen, of alle voetgangers overrijden, of de race rijden, en die zijn er nu nog.

[Reactie gewijzigd door olivierh op 15 februari 2015 18:37]

Destijds gespeeld en ik ging voor de voetgangers :Y)
Hoe werkte dit dan? Kan het me niet herinneren. Wie de meeste voetgangers op het eind had, had gewonnen?
Lang geleden: voor iedere voetganger kreeg je geld. Je kon winnen door alle pedestrians te vinden en dood te rijden. 400-500 mensen op een map.

Je kon ook winnen door je tegenstanders te slopen.
Maar hoe zit het met de andere racers dan? Die rijden immers ook mensen omver. Als je tegen elkaar reed, ging het dan om wie de meeste mensen had?
Concreet moest de pedestrian teller gewoon op 0 staan voor je tijd op was. Het maakte niet uit wie de pedestrians neermaaiden. Uiteraard was de AI niet specifiek geprogrammeerd om voetgangers te mollen.

[Reactie gewijzigd door goarilla op 16 februari 2015 09:08]

Hmm, ok. Ik kan me wel herinneren dat ik voor alle pedestrians ging, maar dacht dat het een soort van aparte missie was oid.
Ik ook :P en de meeste spelers, maargoe, m'n punt was dus dat je altijd al op 3 manieren kon winnen, dus het was in de vorige delen ook al altijd de bedoeling "destruction derby" te spelen, want dat is 1 van de 3 spelvormen (van de standaard gamemode)
Ik heb deze gisteren online gespeeld, ik had het al door kickstarter, maar op mijn computer loopt het enorm traag, alles van de graphics staat op low want anders is het helemaal niet te doen. Dit is het enigste spel wat op mijn computer niet echt vlot draait, het zal ook wel zijn omdat het niet volledig af is.
Ik denk dat ze idd nog moeten tweaken en tunen en anders hebben ze niet hun best gedaan :( Het ziet er leuk uit, ik zeg bewust niet goed. Aardig schademodel, maar...
Als de spel evaring dan maar goed is dan is er een hoop te vergeven ;)
Je bent niet de enige die er last van heeft ;)
Vele jaren? Sinds sept 2013 loopy de kickstarter en toen is mijn begonnen van scratch dacht ik... Dus afgerond 1,5 jaar?
De kickstarter was op 6 juni 2012 gefinancierd, wat het nu dus een kleine 2,5 jaar maakt na financiering. Of dat "vele jaren" maakt, laat ik aan jou over, maar het is wel degelijk meerdere jaren inmiddels.
Ze kunnen niet allemaal zoals Ubisoft en EA elk jaar een spel uitbrengen. Akkoord, het is wel telkens het zelfde spel met een paar tweaks, maar dan nog.
Een groot spel maken duurt tegenwoordig van concept naar winkel wel 4 jaar.
Maar Ubisoft bijvoorbeeld heeft meerdere projecten lopen tegelijkertijd.
Als ik het goed begrijp is het spel niet af en is het kopen op eigen risico, want ze kunnen ineens stoppen met verder ontwikkelen om 1 of andere reden. Dat is dus het minpunt. Pluspunt is wel dat op deze manier de games goedkoper kunnen worden verkocht. Zou elke game moeten doen eigelijk. O-)
Dat is het punt met alle Early Access games op Steam (waar deze momenteel ook onder valt), en het is zeker iets om met achterdocht rekening mee te houden. Ik verwacht niet dat Carmageddon Reincarnation zomaar stopt met ontwikkeling, maar ik ben zelf inmiddels twee keer genaaid met een Early Access titel dus ik wacht het af.
Tja, het is een risico van Early Access - en nog steeds snappen mensen blijkbaar niet wat dit nu inhoud. Je "investeert" geld in product wat nog niet af is, in de hoop dat de ontwikkelaar de beloftes waarmaakt.

Meestal komt dit wel goed, maar enkele "high-profile" titels hebben mensen flink boos gemaakt.

Ik zeg, eigen schuld dikke bult. Net zoals het "pre-orderen" van spellen (betalen voor iets wat nog niet "bestaat") loop je risico met deze vorm, terwijl je gewoon kunt wachten tot het spel uit is en je zeker bent van wat je krijgt. En als je nog langer kunt wachten, dan koop je een half jaar later de GotY versie voor een fractie van de prijs |:(
Spellen als Mass Effect en Fallout zijn zelfs gewoon veel beter na een jaar. Alle patches en DLC zijn dan eindelijk uit.

Persoonlijk voorbeeld: New Vegas - onspeelbaar zonder de 300mb aan patches.
Ik zeg, eigen schuld dikke bult. Net zoals het "pre-orderen" van spellen (betalen voor iets wat nog niet "bestaat") loop je risico met deze vorm, terwijl je gewoon kunt wachten tot het spel uit is en je zeker bent van wat je krijgt. En als je nog langer kunt wachten, dan koop je een half jaar later de GotY versie voor een fractie van de prijs |:(
GotY versie van een indie game? Wat?

Mensen kopen deze games vooral omdat het goedkoper is en (tevens in het geval van pre-orders) omdat er dingen bij zijn inbegrepen die je niet meer kan krijgen als het spel eenmaal uit is. Dat heeft echt niet met ongeduld te maken.
Ik koop ook meestal geen Early Access spellen. Maar hier zaten ook de oudere spellen bij en het was al goed speelbaar. Dus ik heb mijn geld er in ieder geval al wel uit. Plus dat ik een signaal af wilde geven dat ik het nog steeds een briljant spel vind (was te laat voor de kickstarter)
De hele grap van dit verhaal is dat je een beest van een pc nodig hebt om deze game met de graphics van 10 terug op medium te kunnen spelen met een acceptabele frame rate 40-60 fps.
1] Beta, zoek eens uit wat dat betekend
2] 10 terug? 10 jaar terug? kijk maar eens wat screenshots en filmpjes, game ziet er top uit, voor een Beta, echt niet te vergelijken met games van 10 jaar terug (hoe komt iedereen hier echt op zeg, jesus, de graphics zijn een stuk beter dan bijv gta5 en battlefield 4, leer eens wat beta betekend)
3] Omdat je er schijnbaar zo veel over weet, duik eens in het forum, 100en threads die dezelfde bug beschrijven (mega texturing) en wat je in de config kan aanpassen om het op te lossen.

Grappig ja, hoe de game finaal afgebrand word in de meeste reacties, terwijl dat echt niet verdiend is, want de game is top, draaid probleemloos op de pc van mij en iedereen in mn steam friends list, ziet er enorm goed uit, en heeft toch het gevoel van de vorige delen weten te behouden.

Maar nee, de game is lelijk, het gevoel is weg, en moet gratis zijn?
Jammer hoe iedereen die het zo goed weet duidelijk de game niet eens geprobeerd heeft.
Ik heb de game al sinds dag 1 van de Alpha release dus jij oordeelt ook iets te snel. De reactie die ik schreef was gebaseerd op mijn eigen ervaring met de game. Ik vind de systeem eisen niet gerechtvaardigd als jij kijkt naar de graphics van de game. Dat is mijn persoonlijke mening en velen delen die zelfde mening als je goed kijkt naar de forums. Het is een beta dus mogelijk worden de performance nog wat verbeterd, maar ik verwacht zeker niet dat de graphics veel zullen verbeteren/veranderen.

Afgezien van de discussie vind ik het best een vermakelijke game, dan heb ik het dus vooral over de gameplay.

[Reactie gewijzigd door hardware4live op 15 februari 2015 23:03]

Instant classic GOTY!
Heb er al aardig wat uren inzitten en het spel is fenomenaal.
Het is zowel modern (vernieuwende spelmodi, frisse graphics en zeer goede physics) maar blijft toch bij zijn roots (racen met veel vrijheid en overgoten met humor).
Minpuntje aan de bčta is dat er nog enkele performanceprobleempjes zijn en er enkele puntjes op de i moeten worden gezet (hier en daar een crash, ontbreken van cockpit en multiplayerbugs).
De bčta is echter wel vrijwel feature complete en voor ong. 25 euro krijg je zeer veel speelplezier.
To be fair, in Carmageddon 1 was de cockpit enkel in een beperkt aantal wagens beschikbaar en slechts 3 daarvan waren ook echt bruikbaar.
Viel me op dat in de trailer frame drops waren, temimste het leek niet erg soepel. Kan ook aam de video liggen.
Ik had m al via kickstarter.

Vandaag ff paar uurtjes zitten spelen, hij bevat erg goed! :D
Mij ook :D ben erg blij ook met de engine rebuild die ze de laatste maanden gedaan hebben, daardoor zal ie binnenkort gewoon voor iedereen lekker draaien, om een punt te noemen waar de meeste reacties over lijken te vallen, maar het opent ook de deur voor officieel modden, kon in eedere builds ook al beetje maar nu kun je bscly al zelf multiplayer gamemodes maken enzo :D
Degene die het eerst begint over graphics mag wat mij betreft aangereden worden.

Ik vind 'm nu al leuk! Een "capture the flag" multiplayer modus zou het helemaal afmaken. Dit is echt een stukje jeugdsentiment :-)
Nou, bij deze dan.. Graphics....

Ik vind het voor een game van 2015 erg tegenvallen.

Catch me if you can :D
Een game van 2015? Welke andere "games van 2015" zijn er dan?
Ik vind het er goed uitzien op graphics gebied, zeker als je bedenkt dat ze alle code ervoor zelf geschreven hebben. Dus niet gebruik gemaakt van een bestaande engine.

Helemaal voor een game die ook op linux en mac uit zal komen zijn de graphics uitstekend!
Ik denk dat het met name de textures zijn die ik minder vind. Ik heb toch games gezien waarbij ik een realistischer gevoel had. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik verwend geraakt ben en te hoge verwachtingen heb :D

Ik moet zeggen dat het er op mijn HD monitor al een stuk beter uitzag dan op mijn oude laptop vanochtend. Maar dan nog vind ik de gebouwen en zo wat flets en weinig reliëf hebben.

Het is natuurlijk een pubic beta :D dus mogelijk dat ze in de uiteindelijke versie nog een lading eyecandy inschakelen.
Ik kan je in ieder geval vertellen dat de textures niet op maximaal staan in deze video :+
Ze hebben wat moeite op gebied van performance, zoals jij zegt zal dat nog wel beter worden. De werelden zijn behoorlijk groot, al zie je dat niet in de video terug komen. Grote werelden betekend veel VRAM en dat is iets waar zelfs de nieuwste kaarten nog moeite mee blijken te hebben (shots fired).
Viel me ook al op dat de viseo er minder goed uitzag dan de Alpha's.
Ik heb nog geen tijd gehad om de Beta te spelen, maar de alpha levels waren al erg fijn om te spelen.
Ik heb even de moeite genomen om wat 5k afbeeldingen te maken van het spel :+

http://www.carmageddon.com/forum/topic/27959
Dat is omdat er een rgb split gebruikt wordt om het licht er iets zachter en fuzzier uit te laten zien.
Dying light. Heeft duidelijk betere gfx dan dit. Tevens zijn er genoeg games uit 214 met betere gfx. En nee ik zeg niet dat gfx alles is.
Er zit een verschil tussen beter zijn, en beter lijken. Stille plaatjes zijn misschien leuk, maar als je dan in-game motion blur bijvoorbeeld toevoegt is het verschrikkelijk.
jij vroeg om een game van 2015. en die gaf ik. en motion blur is uit te zetten. al is er iets anders wat het soms blurry maakt.
Chromatic Aberration, weet ik omdat dat vreselijke effect ook op Life Is Strange zit.
Ik heb even de moeite genomen om wat 5k afbeeldingen te maken van het spel, zo slecht vind ik de graphics niet :+

http://www.carmageddon.com/forum/topic/27959
Hahaha, maandag eerst naar Alternate voor een GoPro en dan naar de garage om een bullbar met spikes te laten monteren ;-)

Ik zie dit meer als een cult-game. De eenvoudige graphics zijn gewoon een deel van de beleving.
Ik heb een 3d monitor, misschien is het ook nog leuk als het bloed uit de monitor komt en de lichaamsdelen langs je hoofd vliegen :D
Haha het blijft alleen al leuk om weer het filmpje te zien. Goede herinneringen :P
Ok dus je moet het eerst kopen voordat je in beta kan? Dan haak ik nu al af helaas (gaat terug naar de oude carmageddon op zijn mobiel)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True