Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties
Submitter: CriticalHit_NL

In tegenstelling tot eerdere berichten, komt Carmageddon: Reincarnation niet op 23 april uit, maar op 21 mei van dit jaar. De ontwikkelaar zegt zich in vele bochten gewrongen te hebben om toch de eerder aangekondigde datum te halen, maar dat blijkt toch niet te lukken.

Ontwikkelaar Stainless Games biedt zijn excuses aan op de Carmageddon-site, dat op de laatste vergadering over het al dan niet uitbrengen toch werd besloten dat extra tijd nodig was. De extra maand moet genoeg tijd geven om de laatste puntjes op de i te zetten. Eerdere berichten spraken ervan dat de game toch 'echt' op 23 april uit zou komen.

De spelers van de publieke bèta kunnen tot 21 mei ook nog menig update tegemoet zien. Tot dan zullen de ontwikkelaars volgens Stainless Games rond de klok werken aan de laatste verbeteringen. Voor de laatste informatie rond de release, verwijst Stainless naar zijn forumtopic.

Carmageddon: Reincarnation logo

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

Verstandige beslissing. Het wachten op een nieuwe Carmageddon is toch al erg lang, dan maakt een paar weekjes langer ook niet zoveel uit naar mijn mening. En het spel kan de extra tijd zeker gebruiken.

Dat gezegd hebbende, betwijfel ik een beetje of het spel, zelfs met deze extra ontwikkeltijd, helemaal goed uit de verf gaat komen. Op basis van de video's die ik gezien heb, lijkt het me op zich een vermakelijke game (hoewel wel erg traditioneel; ik had iets meer modernisatie en uitbreiding op de formule verwacht), maar de performance is volgens velen nog een flink probleem. Het is de vraag of dat nog wezenlijk te verbeteren valt in een maand. Tijdens de crowdfunding-campagne van het spel is beweerd dat het spel soepel zou draaien op gebruikelijke / bescheiden hardware, en dat blijkt niet zo te zijn. Ook is de laatste tijd niets gezegd over de beloofde Mac- en Linux-versies.

Sommige volgers van het spel zijn dus wat minder enthousiast dan ze eerder waren, maar ik hoop dat het alsnog allemaal goed gaat komen. Ik verwacht wel een vrij lang patch-traject na de release, maar dat is tegenwoordig sowieso meer regel dan uitzondering.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 17 april 2015 11:19]

De performance is voornamelijk afhankelijk van de processor op dit moment, daar kan je vrij makkelijk een aantal performance dingen op uit voeren. De graphics die iedereen zo "slecht" vind kunnen vast ook nog wat optimalisaties krijgen, maar dat is in mijn geval niet de bottleneck (GTX 780 op 1440p), tenzei ik het spel gepauzeerd heb :+
Ik speel het al sinds de alpha en ben een van de kickstarter backers, en ik moet zeggen dat het momenteel best goed draait. Verder zijn er bijzonder veel settings om te tweaken, dan moet je het maar met wat minder graphics doen op een mindere machine, maar het draait wel. Tevens speelt het net zo als de originele Carmageddon, het is echt te gek, en er zit zoveel content in die levels dat de replayability zeer hoog is. En network play via internet is nu natuurlijk een hot item, dat was toen nog (bij de 1e Carma) ondenkbaar. Wel heb ik dat vroeger via IPX netwerk gespeeld op LAN parties en dat was natuurlijk lachen gieren brullen. Ik heb er alle vertrouwen in dat de release goed zal zijn, ze stellen het niet voor niets alweer een maand uit, kwaliteit boven alles en zo hoort het ook te zijn. Overigens is het makkelijker een mening te vormen als je het zelf hebt gespeeld, beetje raar om zulke uitspraken te doen als je je alleen baseert op videos.
Moet zeggen dat ik niet eens een uiteindelijke release verwachtte. De trend met die early access ellende is toch wel dat development een beetje op zijn elf en dertigste gaat omdat het geld al verdient is. Stainless gaat daar verfrissend anders mee om gelukkig.
Inderdaad, heeft heeft veeeel langer geduurd dan ze origineel van plan waren, maar uiteindelijk komen ze wel over de brug.
Ik heb m al een tijdje gespeeld in Beta, en ben zeker niet ontevreden :)
Misschien is het grote verschil met sommige andere ontwikkelaars dat ze dit spel zelf graag z.s.m. op de markt willen zien omdat ze zelf ook aan de eerdere Carmageddon's gewerkt hebben.

Ik heb hem om de reden dat sommige van de early access games inderdaad eindeloos in ontwikkeling zijn dit niet ge-preordered, maar zal hem straks zeker kopen.
Ik ben gestopt met die early access ellende. Het staat me gewoon niet aan hoe het monenteel gaat. DayZ staat gewoon stil, al een jaar. Nou snap ik groot spel enzo maar toch. Ik heb er twee of drie in een early access achtige hoedanigheid gekocht en de eerste die in de buurt is van release is de laatste die ik heb gekocht. (deze)
Ik vind het jammer want het is een prima manier om geld te werven voor games maar helaas wordt het concept aardig gesloopt.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 17 april 2015 11:36]

Early Access loopt inderdaad regelmatig mis, maar ik zou het geen ellende noemen. Je moet Steam een beetje zien als een grabbelton helaas. Ontwikkelaars van elk niveau kunnen er games uitbrengen. Het is aan ons om om te schatten tot in hoeverre we een concept en diens ontwikkelaar willen vertrouwen. Soms valt dat niet mee, maar enig onderzoek helpt wel enorm. Hetzelfde geldt eigenlijk voor crowdfunding. Ik accepteer enige onzekerheid hierbij; soms valt het tegen. Wie dat niet wil, kan een game natuurlijk gewoon halen wanneer de 1.0-versie en de reviews er zijn.

Het overgrote deel van de Early Access-ontwikkelaars is wel toegewijd; gevallen waarbij de ontwikkeling helemaal stilvalt zijn er niet enorm veel. Dat er een tijd lang weinig nieuws in een game terechtkomt, wil niet zeggen dat er intern geen vooruitgang geboekt wordt. Zo schijnt DayZ behoorlijk grondig aangepast te worden qua engine, en het duurt lang voordat die verbeteringen echt in de game komen (zie hun laatste nieuwsbericht). Ook wordt vaak heel duidelijk en eerlijk uitgelegd dat het spel onaf is.

Trouwens is het ook zo dat Early Access vaak heel lang lijkt te duren, omdat de ontwikkeling publiekelijk plaatsvindt. Andere games zijn ook zomaar vele jaren in ontwikkeling, maar dat gebeurt dan langer achter gesloten deuren. Het is dus niet altijd zo dat Early Access-games enorm traag vooruitkomen, maar meer dat dat zo lijkt. Natuurlijk kan het irritant zijn, maar het geeft ook een hoop kansen aan ontwikkelaars die anders helemaal geen game hadden kunnen bouwen vanwege te weinig startkapitaal.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 17 april 2015 12:38]

Ik weet niet hoe je het in de gaten houd maar Dayz is de afgelopen maanden meerdere malen geupdate. De optimalisatie is nog steeds niet top maar er is wel veel veranderd in de game zelf.
Als je een game early acces koopt moet je ook verwachten dat de game nog niet klaar is. Klagen mag je pas als de release is geweest want je weet wat je koopt.
Soms komt het helaas niet tot een release maar ook daarvan vind ik dat dit pech is, dan moet je het kopen na de release.
Ik denk dat de meeste liever niet EA games na willen of kunnen doen.
Dayz krijgt al langer updates, maar dat manifesteerd zich doorgaans in een wapentje of het een of ander. De gameplay is even brak als het al was en het heeft nog altijd weinig te bieden tov de mod. Dat bedoel ik met stilstand. Ook halen concurrerende games dayz links en rechts in inmiddels.
Goed dat ze toch nog een maandje uitstellen, want eerlijk is eerlijk het spel mag in zijn huidige toestand nog wel wat optimalisaties ondergaan.
Gaat dat dan nog lukken in een maand?
Dat durf ik niet te zeggen, dit ligt aan de kundigheid van de ontwikkelaars + de moeilijkheidsgraad van de optimalisatieslag af.

Al hoop ik wel dat er in ieder geval nog iets geoptimaliseerd wordt.

Op zich was het wel speelbaar op mijn systeem (+ 30FPS) alles maxed-out maar zeker geen constante 60 frames per seconde.

Dit op een:

i7 2600k @ 4,1Ghz
12GB DDR3
Nvidia Geforce GTX 970
HDD

[Reactie gewijzigd door David Regeling op 17 april 2015 12:09]

Sorry maar ik vind dit erg matig juist, al helemaal als je bedenkt dat het niet eens een supermooi spel is.
Moet zeggen dat deze game toch op mijn systeem goed werkt, staat op een SSD maar de laadtijden zijn nog wel bagger, moet zeggen dat de maps ook vol en redelijk groot zijn! :)

mag niet klagen, het is een geweldige game om zo nu en dan even op te starten.
Dat is deel van de charme van carmageddon: 5 minuten naar "Hang on to yer helmet!" kijken terwijl je harddisk bijna je PC uit valt van het rammelen ;)
Jammer dat er geen 'like' knop is op Tweakers.. maar ik moest lachen. . . Zo herkenbaar dit.
Liever later en goed, dan op tijd vol met bugs. En achteraf allerlei patches diemaar de helft verhelpen. Een wijs besluit, een goede release doe je maar een keer :)
De problemen die dit spel heeft gaat ze echt niet binnen een maand gefixed krijgen.
Ik wacht nog wel iets langer tot ie voor een paar euro in de steam sale voorbij komt.
Komt dit spel nu ook uit voor PS4, 'k heb hier al wel dingen over gelezen... maar nooit echt een juiste releasedatum gezien.
Ik kan het spel overigens prima spelen op een E8400, 8GB geheugen, 5400rpm HDD en een HD5770. Gewoon een kwestie van geduld en genoegen nemen met minder. Maar ik denk dat de verwachting qua perfomance van de huidige generatie anders ligt. In de tijd van carmageddon 1 / doom kon ik prima overweg met haperende scenes, lage fps, lange laadtijden en noem maar op. Meestal wachtte je gewoon een jaar tot een upgrade van je pc betaalbaar werd

[Reactie gewijzigd door Waterkoker op 17 april 2015 12:31]

Thnx voor de reminder. Heb de key al een tijdje in mn mailbox staan, direct maar even geactiveerd en gedownload :)

Via Kickstarter destijds gedoneerd, over een maandje dus volledig innen :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True