Modders lossen veelgehoorde problemen van de GTA-remasters op

Modders die de huidige staat van de remasters van de GTA-trilogie niet accepteren, brengen massaal mods uit om de games op de pc te verbeteren. Onder meer de regeneffecten zijn gefixt. Ook zijn de originele menugeluiden van de games door de modders teruggebracht.

Op modsite Nexus Mods staan al tientallen mods die problemen van de vorige week uitgebrachte GTA-remasters moet oplossen. De populairste is de Better Rain-mod. Spelers klagen massaal over de lelijke regeneffecten in de games. Sommigen zeggen dat het spel haast onspeelbaar wordt als het regent, aangezien de regen te visueel aanwezig is en het hele scherm opvult. De mod die de regenproblemen moet fiksen is inmiddels 3500 keer gedownload.

Andere populaire mods verkleinen het richtkruis, verbeteren gezichten van bepaalde personages en brengen misteffecten terug in de games. De menugeluiden van GTA III en Vice City zijn met een mod ook weer in ere hersteld, nadat ze in de remasters werden vervangen met de menugeluiden van San Andreas.

De regeneffecten voor en na de mod (via Reddit)

Daarnaast zijn modders ook bezig om de nummers van de radiostations die wegens copyrightredenen uit de remasters zijn gehaald, weer terug te brengen. Momenteel zijn enkel de ontbrekende Vice City-nummers weer teruggebracht.

Op het moment van schrijven heeft Rockstar nog geen patch uitgebracht om de veelgehoorde problemen zelf op te lossen. Wel zegt het bedrijf bezig te zijn om de prestaties te verbeteren. Veel spelers uiten hun ongenoegen over de kwaliteit van de remasters. Met een gebruikersscore van 0,5 op Metacritic is de collectie remasters een van de laagst scorende games op de reviewverzamelsite.

Digital Foundry publiceerde deze week een uitgebreide analyse van de GTA III-remaster. Auteur John Linneman schrijft daarin dat hij tal van problemen tegenkwam die zowel hilarisch als teleurstellend zijn. Hij kan niet geloven dat deze remaster goed is getest voor de release. Ook draait de game niet stabiel op 60fps op de nieuwe consoles in de daarvoor bestemde prestatiemodus. 'Het eindresultaat is gewoonweg niet goed genoeg', concludeert hij.

De remasters zijn beschikbaar voor de pc, PlayStation- en Xbox-consoles en de Nintendo Switch. De mods werken alleen met de pc-versie. Op 6 december moeten de fysieke versies van de games verschijnen. Volgend jaar komen de remasters ook naar iOS en Android.

Door Kevin Krikhaar

Redacteur

17-11-2021 • 13:41

76 Linkedin

Reacties (76)

76
76
51
5
0
20
Wijzig sortering
Ik snap niet zo goed waarom modders uberhaupt tijd in deze release stoppen. De enige manier om wat aan deze mods te hebben is door de remastered trilogy te kopen. Iets wat je volgens mij absoluut niet wilt. Rockstar verdient daar namelijk geld aan en dit moedigt dit soort wanpraktijken alleen maar aan.

Ik zou mijn tijd en moeite steken in andere games. Het liefst van developers die die tijd en moeite wel waarderen.
Ik snap niet zo goed waarom modders uberhaupt tijd in deze release stoppen.
Heel simpel. Zichzelf in de kijker zetten van de studios in de hoop zo een baan los te peuteren.
Als tegenargument; de wanpractijken om de oudere mods te DMCA'en en vervolgens iets te leveren wat vér onder de standaard van zelfs de vanilla games ligt (mede in de afweging performance vs "verbetering") moet je eigenlijk niet wíllen goedkeuren.

De oude games met de mods werkten en zagen er simpelweg véél beter uit dan zelfs de nu gemodde varianten van de remasters, en dan heb je alsnog dat de oudere versies anno 2021 op een potato-pc prima hadden gedraaid; nu draait het zelfs unmodded log op de nieuwere generaties consoles.

Zowel R* als de modders die toegeven door deze versies te modden zouden zich eigenlijk de ogen uit de kop mogen schamen om de huidige stand van zaken.
Tja, Rockstar laat zoveel weggooien onder DMCA, omdat zij simpelweg de copyright hebben op GTA als franchise, maar ook op de code. Ook heeft men een 0 tolerance policy aangaande community made content; Rockstar verdiend daar immers niet mee, zoals niemand dat eigenlijk doet, maar in sommige gevallen het wel toestaat.
Laten we wel zijn, Take2 is degene die de DCMA's doet. Ook maakt Rockstar deze Definitive Edition niet, er is een mobile developer voor aangetrokken. Deze reactie is niet specifiek op u, heel veel mensen hebben haat op Rockstar, terwijl de meeste zaken echt Take2 zijn.
Mja, dan is het TakeTwo, prima, maar maakt voor mijn punt niet uit. :+
Rockstar verdiend daar immers niet mee
Ze verdienen wel degelijk aan het modden. Maar ze hebben een berekening gedaan en ze kunnen iets meer verdienen als ze de mods sluiten en een 'remaster' uitbrengen.

Winstmaximalisatie is de doodsteek van vele franchises.
En kunnen nu doodleuk de mods kopiëren, DMCA´n en betaalde DLC uitbrengen die alles fixt. Dubbel cashen😉
Het is Rockstar. Het enige wat je krijgt is een cease-and-desist brief en een aanklacht als je niet snel genoeg bent.
Omdat veel mensen de zeven zeeën zullen zeilen, rockstar is alleen maar achter het geld en verdient onze centen voor deze rotzooi echt niet
Paar jaar geleden het oude GTA pack op steam gekocht voor een tientje geloof ik, met de silentpatch mod werkt het prima op win10, en dan nog wat grafische mods en je hebt mi een beter spel dan de nieuwe. (werkt bovendien ook op simpelere systemen)
Dat een aantal modders binnen enkele dagen al met oplossingen komt geeft al aan hoe ongelooflijk lui Rockstar met deze remasters is om gesprongen.
Het is niet het eigen team maar een externe partij die de remasters heeft gemaakt. Namelijk Grove Street Games en die zijn bekend van het porteren van games naar met name mobiel. Hun eerdere projecten hoefden niet mooier of beter dan het origineel; het ging alleen om smartphone-versies en eerder hier en daar eens een console-port.

Alsnog is Rockstar daar de opdrachtgever van uiteraard, en hun keuze voor deze ontwikkelaar was geen sterke beslissing. Ook hebben ze wellicht niet genoeg tijd gekregen, maar het lijkt me eerder een gebrek aan expertise. Grove Street Games heeft nog niets gedaan van dit kaliber, voor de nieuwe consoles en huidige pc's, drie games tegelijk, met zoveel naam en faam als deze GTA-games.

Deze remasters lijken vooral een zoethoudertje te zijn geweest nu het erg lang duurt om een nieuwe GTA of RDR te maken. De game-industrie is sowieso al erg log tegenwoordig en Rockstar's projecten zijn mega. GTA5 is al naar alle denkbare systemen gekomen, dus krijgen we nu dit. Jammer hoe het gaat, maar misschien kunnen toekomstige patches of mods hulp bieden.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 17 november 2021 14:07]

GSG heeft daarentegen wel al tien jaar geleden de mobile ports van, jawel, de GTA Trilogy gemaakt. Ook de PS3/X360 versie van San Andreas is van hun hand. Het is dus niet dat ze de code nooit eerder in handen hadden, en dat ze niet toen al een heleboel bugs hebben gevonden die opgelost hadden moeten worden (die ze er trouwens zelf in gestoken hadden met de engine swap).

GSG heeft ook in de afgelopen 3 jaar geen games gemaakt, volgens hun eigen website. Dat betekent dus dat ze ofwel 2 jaar de deuren hebben toegedaan, en pas een jaar geleden ofzo zijn beginnen werken, als ze te weinig tijd zouden hebben gehad, of dat ze zelfs met 3 jaar tijd EN met eerdere ervaring van de code er nog altijd niet in konden slagen van iets degelijks te maken.

Ik heb het al in andere threads ook gezegd, R* had dit niet uit huis mogen geven. Ze hadden dit perfect inhouse kunnen behandelen als een leerplatform voor hun RAGE engine (of nieuwe engine die ze aan het maken zijn voor GTAVI) en daar een groep jonkies opzetten met de opdracht "hier is GTA3, kleine map, simpel verhaal en missiestructuur, maak dit na!" en ze hadden waarschijnlijk een veel beter product neergezet.
Beter nog, je splits dan de trilogie terug op, en doet zoals vroeger een spel per jaar! Je release kalender is terug gevuld, mensen denken niet dat je als bedrijf geen output hebt, en je kan elk spel aan 40 euro verkopen! Enige "nadeel", je kan waarschijnlijk niet releasen op Switch.
Helemaal mee eens; Rockstar heeft zelfs zo groot kunnen worden als ze zijn vanwege deze drie GTA-games, en dan de remaster zo behandelen... kan niet anders zijn dan mismanagement. Geldgebrek zal het niet zijn in elk geval. Jouw suggestie van in-house ontwikkeling zou veel beter zijn geweest.

Misschien leert Rockstar iets uit de enorme hoeveelheid negatieve feedback.
Misschien leert Rockstar iets uit de enorme hoeveelheid negatieve feedback.
Zolang Strauss Zeldick aan het roer blijft, niet nee want TakeTwo moet er per se hun vieze vingers in de pap houden en het voor velen verpesten alleen maar vanwege shark cards.
Helemaal eens met deze comment, steeds meer het idee dat er puur voor UE4 gekozen is om te porten naar mobiele apparaten vanwege de schaalbaarheid. RAGE had veel beter geweest en hadden de games veel meer aangevoeld als remakes.
De games zijn geport naar de unreal engine......


Waarschijnlijk zal dat ook de toekomst zijn voor toekomstige rockstar gams.
Ik denk niet dat we iets moeten afleiden uit welke engine R* zelf zou gebruiken uit wat een externe studio zonder resources even off the shelf inkoopt. Als je een reus bent met 4 miljard omzet, kan er wel een custom engine vanaf.
Volgens hun website
- Grove Street Games has been an influential developer for 14 years and counting.
- We always strive to be better, and since day one we've been pushing the boundaries.
- For Grove Street Games no challenge is too big or too small. We have been trusted by some of the biggest publishers and developers in the industry to work on their most important games because they know they can rely on us to get the job done.
- We experiment with ideas we believe deserve to exist, concepts that push the expectations of what’s possible on mobile and across platforms. We express our passion for the craft through standout visuals, and compelling gameplay.
- We live every day to push the artistic, technical and creative boundaries of gaming and work hard to become a little bit better at what we do.
En niemand van Rockstar heeft daadwerkelijk eens naar hun portfolio gekeken en zich afgevraagd of er geen betere kandidaten waren om deze ports te doen??
- We make it our mission to provide authenticity, and never over-promise or push our team past their capabilities.
Nu weten we ook waar het fout is gegaan...

[Reactie gewijzigd door MazeWing op 17 november 2021 15:41]

Euhm ... zijn er dan betere kandidaten? Deze studio heeft 10 jaar geleden de games al eens onder handen genomen en zijn dus vertrouwd met de codebase van het spel, hoe alles in elkaar zit. Dat aan een andere studio overlaten kost je ook weer weken of maanden werk met de nodige kosten er aan verbonden.
De vraag is wel of de medewerkers van 10 jaar geleden er überhaupt nog zijn. Zulke studios hebben vaak best hoge fluctuatie.
Waarschijnlijk niet lui, maar een combinatie van ontbreken van enige QA en ontwikkelaars die werken om te leven en niet de beste GTA remaster ooit maken. Daarnaast is Rockstar een Amerikaans bedrijf en iedere dollar die je ergens aan uitgeeft moet minimaal 100 dollar opleveren en niemand heeft zin om die business cases uit te werken. Zeker niet voor een remaster want de toekomst van het bedrijf hangt er niet vanaf.
Blijf het wel een dingentje vinden dat community projecten van remasters gestopt worden, om vervolgens een eigen remaster uit te brengen die kwalitatief minder is, en vervolgens gaat de community die weer verbeteren 8)7
Ja dit is echt bizar, lijkt wel een slecht film script.
Een goed dingetje wel, onder aan de streep. Het zou niet moeten gebeuren maar het gebeurd dus ik ben dankbaar dat moderne tooling het derde partijen mogelijk maakt om op deze manieren in te breken op gesloten games.

En hey, zo houden kwalitatief mindere games de gamers toch ook weer bezig op andere manieren... 30 jaar geleden was het enkel jammer, game in de prullenbak. Maar tegenwoordig is het simpelweg het begin van een project.
omdat ze aan community remasters niks verdienen.

Had vanmorgen zitten kijken naar het filmpje van DF. Ik had er aan zitten twijfelen om deze te kopen maar na het zien van het filmpje en de nieuwe art style ben ik blij dat ik ze ook heb voor de ogxbox. Resolutie is wat laag, maar tot nu toe speelt hij eigen best lekker.
Ze hadden de technologie van de modders kunnen overnemen, en officieel uit kunnen brengen. Of de modders gewoon aangenomen om deze taak te doen, er was vast een hoop mogelijk geweest wat er voor gezorgd zou hebben dat ze Grove Street niet zouden hoeven betalen (is vast niet goedkoop geweest) en wat ze een enorme kaskraker had opgeleverd.
Ikzelf zou 't gekocht hebben als 't goed was, maar na alle negativiteit laat ik 't wel links liggen.
Precies dit dacht ik ook bij het lezen van het artikel.

Ik vind echt dat Rockstar met de release van GTA V en Red Dead Redemption 2 zijn reputatie naar een hoogtepunt heeft gebracht maar tegelijkertijd hebben ze het succes van GTA V gebruikt voor hun ondergang van de reputatie die ze hadden. Eeuwig zonde dat je hiervoor kiest als bedrijf. Wat is nou belangrijker? Commercieel succes of een cult status, ik vind het 2e belangrijker.
Die regen is ook echt verschrikkelijk. Dat dat zo uitgebracht is. De regen beweegt mee met de camera, en je kan als het regent, en je staat bij de oceaan, de oceaan in de regen zien. Die rendert voor de regen. Hoe kun je zoiets releasen.
Het regent ook door (vaste) bruggen heen, ook zoiets achterlijks (en simpel te vermijden). Tegen de tijd dat de fysieke release er is (07-12) mag ik hopen dat er e.e.a. érg goed gepatched is.
Gebrek aan passie, koppigheid van project management en te strakke deadlines.

De grap is, dat de trilogy waarschijnlijk alsnog genoeg verkocht heeft om in 't zwart te zitten.
Dat is dan ook een effectje dat, als het niet zo hoog geschaald is, nog wel overtuigend is voor weinig rekenkracht, zoals het bedoeld was voor gebruik in de mobile ports. Dan stoort het niet zo of valt het niet echt op, dat de regen ik een piepklein repeterend patroon op de grond valt en totaal ondoorzichtig is. Smijt er nog wat extra filters overheen voor het zeewater en vergeet even te checken dat die niet voor je regenfilter mag gerenderd worden, et voila, een rotzooi!
Nu hebben ze gewoon die hendel omhoog gedraaid tot 11 en is er nooit iemand geweest die het spel eens getest heeft. De eerste missie begint 's nachts, in de regen, met uitzicht over de baai op een brug. Dat betekent dus dat je al in minuut 1 van het spel ziet dat het niet zou werken.
Is er al bekend of er take down verzoeken zijn verzonden naar de modders? Voor release was Rockstar al flink bezig om zaken offline te halen. Benieuwd of ze dat met deze mods ook gaan doen.
Ik vraag me af in hoeverre Rockstar iets opsteekt van deze mods in plaats van ze offline te halen.
wanneer onbetaalde modders een beter product afleveren dan jouw duur betaalde dev [..]
Beetje kort door de bocht...
1. Wanneer management een remaster wil, maar er niet de middelen tegenover stelt om het deftig te doen.
2. Je maakt een veronderstelling dat ze duur betaald worden. Dat vind ik nogal een statement. Misschien zitten ze daar stevig onderbemand om toch maar met een remaster op de proppen te komen waardoor ze veel uren doen (en daar hopelijk voor vergoed worden, maar ook dat weet je niet). Met "duur" impliceer je echter dat developers zelf sowieso teveel verdienen voor wat ze opleveren. Ga dan eerst ook maar eens kijken naar management en doe daar de kosten/opbrengst analyse even van...
De remaster was uitbesteed aan een clubje wat voornamelijk mobiele games maakt voor zover ik weet. Dat zal geen Rockstar zijn qua omvang vermoed ik zo.
"grove street games" o.i.d.
Grove Street Games, 21 medewerkers volgens Linkedin. En hun grootste projecten tot nu toe waren *tromgeroffel* mobile ports van de GTA Trilogy! Het was zeker geen Rockstar van omvang, maar het zijn ook mensen die de code al meer als tien jaar geleden verknoeid hebben, en het nog altijd niet in orde hebben kunnen brengen.
Het lijkt er ook op dat ze dood leuk een upscaling AI over de mobile port hebben gegooit en zonder te controleren het spel in de verkoop hebben gezet

Gezien de vele spelfouten, en vage characters lijkt het daar heel erg op
Als het nu om complete overhaul mods zou gaan of mods die maanden en maanden werk hebben gekost dan geef ik je gelijk.

Als iemand binnen enkele dagen een "better rain" mod maakt de de regen weer fatsoenlijk maakt, terwijl die persoon geen toegang heeft tot de development tools noch de technische kennis over het spel zelf heeft, dan moet je je als developer diep diep schamen en in een hoekje je moeten afvragen of je geen ander beroep moet gaan kiezen...
Klopt, maar dan ga je ervan uit dat diezelfde developer zelf zijn prioriteiten kan bepalen.
Misschien waren er nog veel grotere issues waar eerst aan gewerkt moest worden.

Wil niet zeggen dat die dev zich niet schaamt hoor voor wat uiteindelijk opgeleverd wordt.
Dat ze een klein budget hebben en het waarschijnlijk binnen een aantal maanden moesten doen is iets waar ze weinig aan kunnen doen. Maar als buitenstaanders in luttele dagen zaken zoals regen, character models, etc. kunnen fixen dan heb je er als developer een zooitje van gemaakt.

Nog even los van heel de performance...
Nogmaals daar heb je geen idee van, misschien was de keuze wel voor deze regen vanwege bepaalde redenen.
Geloof me. De regen is kapot en er is geen enkele reden dat men die bewust zo gedaan heeft. Of wil je zeggen dat het renderen van de oceaan "voor" de regen een artistieke keuze is?

De huidige staat van de remaster is niet goed te praten. Het feit dat modders in enkele dagen dingen fixen maakt de hele situatie rondom de definitive edition alleen maar nog pijnlijker.
Dat is een bug, maar ok geloof gerust dat ze opzettelijk het slecht gemaakt hebben. Als je iet of wat ervaring in ontwikkeling zou hebben zou je zien dat een developer echt niet de enige is die betrokken is bij zoiets.
Eens @MazeWing Je mag er toch ook vanuit gaan dat het is getest en dat die tester dit is opgevallen. Zelf zonder te spelen, zie je hoe erg het uit ziet en ja, als die fix zo simpel is, waarom niet gelijk toepassen.
Kan het aan de middelen liggen wanneer modders aantonen dat hun het wel kunnen met waarschijnlijk veel minder middelen?

Wel mee eens dat je dit niet op de devs moet verhalen maar juist het management. Devs doen ook alleen maar wat gevraagd word, dan moesten de requirements maar beter zijn.
1. Kan, ik heb me niet verdiept in wat er betaald is door rockstar.
Echter;
2. Iedere cent die ze voor deze aanfluiting hebben gekregen is te veel. Dat maakt het automatisch duur betaald.
wanneer onbetaalde modders een beter product afleveren dan jouw duur betaalde dev die flink onder tijdsdruk wordt gezet en wordt gedwongen om de kantjes er af te lopen [..]
takedown zat hem met name in de mods voor de oude versie, waar Rockstar dus niet meer op zou verdienen. Nu hebben de modders de nieuwe versie beter gemaakt, dus dat zal de verkopen alleen maar verhogen. Ze zouden gek zijn deze neer te halen.
Creëert dat geen precedentwerking richting de oude versie? Waarom zou bijv. de ene regenmod (alleen een voorbeeld) wel mogen voor de nieuwe maar niet voor de oude? Qua bescherming van het IP ziet dat er in mijn ogen hetzelfde uit.

Edit:
IP = intellectual property

[Reactie gewijzigd door jdh009 op 17 november 2021 14:08]

Het komt nooit tot rechtzaken, dus precedent gaat er nooit komen. Gewoon DMCA takedown, de partij die achter mod zit zal er gewoon aan voldoen omdat het anders miljoenen gaat kosten.

Het recht van de rijken beschermd in de VS dus de grote bedrijven.
De ironie is dat Rockstar modders fanatiek bestrijdt om zelf deze remakes uit te brengen die voor geen meter werken. Vervolgens worden ze dan weer door modders productwaardig gemaakt. Dan kun je jezelf toch niet echt meer serieus nemen als uitgever.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom modders hier nog tijd en moeite insteken, aangezien het toch niet gewaardeerd wordt. Snap wel dat je vast veel eer aan je werk hebt als er zoveel mis is, maar het lijkt me hier toch een ondankbare hobby.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom modders hier nog tijd en moeite insteken,
Waarom kraken mensen spellen, ondanks dat cracks eigenlijk niet gedistribueerd mogen worden?

Het antwoord is, zoals altijd:
"Omdat het kan."

Er is een technologische uitdaging, en alleen de voldoening kan al voldoende zijn om er tijd en moeite in te steken. Verder zijn DMCA's natuurlijk te ontwijken door anoniem (genoeg) te blijven en zaken decentraal te distribueren.
Plus dat er een behoorlijk grote fanbase is voor de originele 3D GTA's. Velen, waaronder ik, vinden deze 3 nog steeds het summum wat rockstar heeft uitgebracht. Een heel groot deel gaat daar weer voor SA, maar persoonlijk vind ik VC de beste van alle 3.

IV wordt als te deprimerend gezien (werd een beetje goed gemaakt door TBOGT) en V te veel als een ordinaire cash grab, met z'n online melkerij.
Wordt het niet eens tijd dat bedrijven zoals Rockstar en CD Project Red die modders in dienst gaan nemen.
Als is zie wat de modders bij Cyberpunk voor elkaar kunnen krijgen en binnen een week een oplossing bieden voor een probleem bij iets wat men bij rockstar "een remaster" noemt.
volgens mij kunnen ze heel wat van elkaar leren :+
Soms gebeurd dat ook wel, maar niet vaak. De reden dat modders dit soort dingen doen is om te laten zien wat ze kunnen en soms werkt het simpelweg de interesse. George Hotz (die van diverse jailbreaks voor iOS en de PS3 hack en rechtszaak met Sony) heeft op die manier immers ook een baan gehad bij o.a. Facebook en Google. Tegenwoordig zelfs een eigen bedrijf.
Ben je helemaal tuureluurs, man? Dan moeten ze die mensen gaan betalen!!
Remastered of niet, trieste zaak dat de game er op een PS Vita beter loopt dan de Switch variant😅. Vergeleken met een of Doom of Dying light zelfs bizar.
Als ze al DMCA verzoeken sturen voor een GTA4 save, zullen helaas de DMCA verzoeken voor deze mods vast niet lang op zich wachten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee