Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 1 reactie
Bron: OpenTTD, submitter: Xanland

Het spel 'Open Transport Tycoon Deluxe' borduurt verder op het idee van Transport Tycoon Deluxe, een succesvol computerspel uit 1995, waarin de speler een transportbedrijf bestuurt en het moet opnemen tegen rivaliserende bedrijven in een strijd om het grootste transportimperium te worden. OpenTTD wordt onder de gpl-licentie uitgebracht en is voorzien van nieuwe en verbeterde functies, waaronder grotere levels en de mogelijkheid om online tegen andere spelers te spelen. De ontwikkelaars hebben versie 1.6.1 uitgebracht met de volgende lijst aanpassingen:

Version 1.6.1:
  • Fix: Compilation and optimisation issues with GCC6
  • Fix: Compilation with --disable-network
  • Fix: [NewGRF] shift-and-add-divide/modulo varadjusts use signed division/modulo
  • Fix: Company 0 could accept engine previews before they were offered
Version 1.6.1-RC1
  • Feature: Mexican Spanish
  • Change: Performance improvement for dedicated servers by skipping drawing calls earlier in the process
  • Fix: Automatic servicing of road vehicles compared path finder costs with tile distances, thus vehicles went to depots which were factor 100 too far away
  • Fix: Enforce a non-zero load amount for all vehicles, so that vehicles can process their cargo reservations
  • Fix: Do not decrease the column width of depot windows when vehicles with high unitnumbers leave
  • Fix: Button size computation in script configuration window
  • Fix: [NewGRF] Set date of last service on construction also for wagons and articulated parts
  • Fix: Vehicles could not be hidden from the purchase list when they were in exclusive preview
  • Fix: Dock and roadstop picker, client list and town authority window did not auto-resize according to their content when they were positioned at the bottom of the screen
  • Fix: Various incorrect but uncritical size computations in the content client
  • Fix: Memory leak when disabling palette animation
  • Fix: [NewGRF] The house id as returned by house variable 66 was incorrect when querying neighboured tiles
  • Fix: [Build] Compilation failure with gcc 6.1 due to headers included after safeguards.h
  • Fix: Convenience savegame bump to distinguish 1.6 savegames from 1.5 savegames
  • Fix: [Build] Force sorting to be locale independent, so files are always ordered the same and by that token better diff-able
  • Fix: Typos in comments and string
  • Fix: [Build] bashism that caused different CFLAGS with bash vs dash
  • Fix: Use a more appropiate sound effect for convert-rail
  • Fix: Remove SetFill from vehicle GUI buttons, so that the viewport is resized instead of them in case of long window titles
  • Fix: [Script] Generation of API wrappers
  • Fix: [Windows] ICU got disabled for Windows builds, breaking RTL support
  • Fix: [NewGRF] Station spritelayouts did not accept the var10 flag for the palette
Versienummer:1.6.1
Releasestatus:Final
Besturingssystemen:Windows 7, Linux, Windows XP, macOS, Windows Vista, Windows 8, Windows 10
Website:OpenTTD
Download:http://www.openttd.org/download-stable
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (1)

Het is en het blijft mijn favoriete spel :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True