Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 5 reacties
Bron: OpenTTD

OpenTTD logo (60 pix)Versie 1.4.1 van OpenTTD is uitgekomen. In deze opensourcekloon van het Microprose-spel Transport Tycoon Deluxe is het de bedoeling om een transportimperium op te bouwen over de weg, het spoor, het water en door de lucht. OpenTTD kan meer dan alleen het originele spel nabootsen. Zo kunnen er tot wel 64 keer grotere maps dan in het origineel worden gebruikt, is de ai zijn naam waardig en is er ondersteuning voor multiplayer en ipv6. Downloads zijn beschikbaar voor Windows, Linux en OS X. Hieronder zijn alle veranderingen te vinden die in versie 1.4.1 zijn aangebracht:

Changes in version 1.4.1:
  • Fix: First send packages about new company, then clients joining it to admin port [FS#6025] (r26616)
Changes in version 1.4.1-RC2:
  • Fix: Save/load issues on big endian machines (r26593, r26590, r26589)
  • Fix: Consider multiheaded trains in station refits [FS#5995] (r26586)
  • Fix: Game script could be changed in game by double clicking [FS#5974] (r26583)
  • Fix: Transfer stations also should have a cargo rating [FS#5989] (r26581, r26580)
  • Fix: [Network] AIs would not reset certain network state information upon creation of their company [FS#6003] (r26578, r26576)
  • Fix: [Network] Client of non-dedicated server was not correctly put into the first company for all state variables [FS#6001] (r26577)
Changes in version 1.4.1-RC1:
  • Change: Remove demand calculation based on tiles (r26484)
  • Change: Use pkg-config for libpng as well (r26435, r26433, r26432)
  • Change: Use better distance metric for link graph [FS#5941] (r26411)
  • Fix: [Windows] Crash when the operating system performs the "paint" callback during window creation [FS#5994] (r26539, r26538)
  • Fix: OpenBSD compilation [FS#5992] (r26523)
  • Fix: prevent from ever reading huge (or negative) amounts of data in strgen (r26521)
  • Fix: Severity rating of dedicated server messages during world generation (r26518)
  • Fix: Buffer overruns in handling of symbolic links inside tars (r26514)
  • Fix: Incorrect usage of strecpy (r26505, r26485)
  • Fix: Reading console input on dedicated server relied on unspecified behaviour (r26496)
  • Fix: Allow single-vehicle consists to station-refit in a meaningful way (r26483)
  • Fix: Prevent comparing to NULL when strndup could not allocate memory (r26476)
  • Fix: Potentially undefined shifts in NewGRF code (r26475)
  • Fix: Make sure there is no uninitialised sprite data (r26473)
  • Fix: Draw text shadow for ellipses (r26467)
  • Fix: Add special handling for PALETTE_CRASH to work for non-8bpp-mapped sprites (r26463)
  • Fix: Avoid division by 0 when scaling flow values [FS#5970] (r26448)
  • Fix: Draw links to match _settings_game.vehicle.road_side [FS#5961] (r26445)
  • Fix: Load button for heightmap list was missing [FS#5953] (r26428)
  • Fix: Do not crash when supplying an invalid filename without extension to cmd parameter -q (r26423)
  • Fix: Some road constructions used the rail sound effect [FS#5946] (r26422)
  • Fix: Goal GUI failed to shade [FS#5948] (r26420)
  • Fix: Shares button state was not appropriately updated when switching setting or company [FS#5947] (r26416)

OpenTTD screenshot (620 pix)

Versienummer:1.4.1
Releasestatus:Final
Besturingssystemen:Windows 7, Linux, Windows XP, macOS, Windows Vista, Windows 8
Website:OpenTTD
Download:http://www.openttd.org/en/download-stable
Bestandsgroottes:4,10MB t/m 11,85MB
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (5)

Het blijft een gaaf spel. Jammer dat er niet meer dingen worden toegevoegd aan openTTD.
Welke dingen wil je dan toegevoegd zien? Ik vind het spel behoorlijk uitgebreid, zeker met de mods die te krijgen zijn.
nou ben ik niet de fipo-er, maar ik zou ook wel wat meer grotere dingen willen zien veranderen.

ik vind het altijd wel leuk om grote maps met complexe spoorwegen te maken, wat doorgaans resulteert in een erg traag lopen spel terwijl maar 1 cpu core gebruikt wordt. een paar threads kunnen hier flinke verbeteringen halen.

stiekem mis ik ook wel ondergrondse mogelijkheden. denk dan aan kruisingen en bochten. tot zelfs stations en stoplichten.
Grappig, dat mis ik weer niet...
Ja, het zou wel handig zijn in sommige situaties. Maar een deel van de uitdaging is toch dat net niet alles kan.
Zo kun je in een lange tunnel niet meerdere treinen achter elkaar laten rijden omdat er geen stoplichten zijn, maar door die beperking bouw je juist andere oplossingen: Bijvoorbeeld meerdere twee-richtings-tunnels waarbij een trein altijd een vrije tunnel kan pakken.

Wat ik wil zeggen is dat de onmogelijkheden juist de uitdagingen zijn. Door die weg te nemen maak je een spel dat misschien heel anders speelt.

Een voorbeeld van wat ik zelf wel zou willen: Een bibliotheek waar je zelf stations en kruisingen in kunt zetten. Vooral standaardstations bij mijnen en boerderijen zijn altijd hetzelfde, en best veel handwerk.
Die zou ik graag klik-klak uit een bibliotheek willen halen zodat ik meer tijd kan besteden aan een ongelijkvloerse kruising tussen een paar vierdubbele spoorlijnen.

Dat zou (volgens mij) de gameplay niet veranderen, waar bochten dat juist wel zouden doen.

Dat gezegd hebbende herken ik je verzoek om bochten wel!!!
Er zijn aardig wat 'mods' te vinden. Betere graphics, nieuwe gebouwen, treinen, economy settings etc. Allen zijn ze te vinden via het in-game menu. Wat ook handig is; als mensen je server willen joinen en jij hebt mods draaien dan download de client deze automatisch voor de spelers die willen connecten :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True