Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties
Bron: Wildfire Games, submitter: ossy

0 A.D. logo (60 pix)

0 A.D. is een strategy spel en is opensource, cross-platform en realtime. Wildfire Games werkt er nu samen met zo'n honderd vrijwilligers aan. Het is een historisch oorlogs- en economiespel dat zich van 500 jaar voor tot 500 na het begin van de christelijke jaartelling afspeelt en waarmee spelers het ontstaan van de westerse beschaving kunnen naspelen. De ontwikkeling is in 2003 begonnen als een total conversion mod voor het spel Age of Empires II: The Age of Kings, maar al snel werd duidelijk dat het beter was om een geheel nieuw spel te ontwikkelen. Inmiddels is een nieuwe ontwikkelbuild verschenen en de belangrijkste veranderingen die hierin zijn aangebracht kunnen hieronder worden gevonden.

Top new features in this release:
  • The Roman Republic faction, playable on custom scenarios and random map scripts--in single player and multiplayer, complete with a new art set, including new buildings, units, and ships.
  • A new combat system that adds bonuses and weaknesses to each unit, like rock-paper-scissors (e.g. spearmen defeat melee cavalry, but are countered by skirmishers and cavalry archers).
  • A brand new trading system, over land with traders trained from markets, and over sea with merchant ships built at the dock. Establish a trade route between two markets or docks, and your traders will gain resources for every trip made. You can choose which resource will be gained by a trader.
  • Over a dozen new random map scripts by Spahbod, wraitii, and mmayfield45.
  • New animations: Rowing oars for ships, rams, some catapults, traders, some animals.
  • AI improvements: 0 A.D.'s default AI, qBot, has had a performance increase and had a serious bug fixed with the attack code.
Music and Sound:
  • Four new tracks and one re-made track, all composed and directed by Omri Lahav, featuring Marta Mc'cave on the flute and Shir-Ran Yinon on the viola. Two of the tracks celebrate the Roman faction with a very Italian mandolin.
  • An Old Warhorse Goes to Pasture - An Iberian early peace track
  • Juno Protect You - A Roman early peace track
  • Elysian Fields - A Roman peace track
  • Highland Mist - A Celtic early peace track
  • The Road Ahead - A remade, neutral (not faction-specific) peace track
Bug fixes and minor features:
  • Outposts available for all factions. These are cheap and can be built quickly anywhere on the map except on enemy territory, but are weak and easily destroyed.
  • Minimap colors have been adjusted to see player units more clearly
  • Hunters now automatically continue hunting after they finish gathering from one animal
  • Military-only bandboxing (Thanks, gerbilOFdoom)
  • Improved Atlas selection behavior
  • Garrisoning now has a range check (no more teleporting)
  • Allies are now placed near each other in random maps
  • Fixed OS X fullscreen mode (Thanks, Echelon9)
  • Improved FreeBSD support
  • Improved COLLADA importer
  • Replaced most old 3D models with COLLADA versions
  • Experimental Android/GLES/GLSL support. To be sure, 0 A.D. is not designed to run on smartphones.

Versienummer:9 build 493 alpha
Releasestatus:Alpha
Besturingssystemen:Windows 7, Linux, Windows XP, macOS, Windows Vista
Website:Wildfire Games
Download:http://wildfiregames.com/0ad/page.php?p=14450
Bestandsgroottes:298,00MB t/m 372,00MB
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

The game is currently under heavy development, and many features are currently missing
dit krijg ik als ik de spel wil downloaden.
moet ik dit serieus nemen of denken jullie dat het wel speel baar is?
Daar is maar 1 manier om er achter te komen. Downloaden en stukkie spelen. Daar ben ik op dit moment ook mee bezig. En niet vergeten om bugs te melden als je ze vind ;)
Saillant (off-topic) detail: officieel bestaat het jaar 0 A.D. niet. Zie Wikipedia: "There is no year zero in this scheme, so the year AD 1 immediately follows the year 1 BC."
Kan zijn dat niet in het merkrecht willen komen van "Year One" -> Muscle Car Parts.
Het is als Total Conversion voor AE2 gemaakt he ;) Dus het is logisch dat het er op lijkt. Maar het mooie is dat ze hier een compleet OSS game hebben dat nog vrij goed draait ook.
Het spel is perfect speelbaar. Ik ben in ieder geval al lang fan. Van bugs heb ik eerlijk gezegd nooit last gehad, wel is het zo dat het spel inderdaad nog lang niet feature complete is.

Maar inderdaad... probeer het gewoon!
Leuke game
je kunt helaas niet het geluid uitzetten.
en het is zeker niet hetzelfde als settlers. ik zie nog niet veel onwikkeling in wetenschap en techniek. (na 1 avondje spelen)
geen crashes wel wat onderdelen die nog niet klaar zijn maar goed speelbaar!
"Experimental Android/GLES/GLSL support. To be sure, 0 A.D. is not designed to run on smartphones."

Wat is dan het nut van Android support? Of bedoelen ze het dan wel weer op tablets kan draaien, beetje raar, telefoons kunnen krachtiger zijn dan tablets.
Android draait op meer platformen dan smartphones.
Waaronder tablets en er is ook zicht op TVs met Android, en er zijn nog wel meer mogelijkheden.
Dus als je die support nu al experimenteel hebt, heb je het mogelijk vrij aardig werkend op het moment dat tablets krachtig genoeg zijn om dit aan te kunnen.

Daarnaast is het een open-source project, dus er zijn blijkbaar mensen in ge´nteresseerd, al is het maar om er van te leren.
Ik denk dat het inderdaad over tablets gaat. Ik denk dat bij dit spel het formaat van het scherm minstens zo'n groot probleem is als gebrek aan rekenkracht. Verder heb je bij dit soort spelletjes typisch een muis nodig (en een toetsenbord voor gevorderden).

Dit is dus een van de mooie kanten van vrije software. Een leuk idee hoeft niet commercieel verantwoord te zijn. Een enkele handige hobbyist kan genoeg zijn. De kans is groot dat het mislukt, maar so what? hobbies zijn er voor de leuk en tweaken doen we ook "omdat het kan".

Games zijn vaak een hele delicate balans van allerlei features en instellingen. Maak je de monsters een beetje te sterk of te slap dan valt je hele game in het water. De opensource wereld is erg goed in eindeloos lang kleine aanpassingen maken en zo de kwaliteit steeds verder op te drijven. Dat lijkt dus een uitstekende combinatie.
Tablets wellicht?
Ik vermoed dat het met de resolutie te maken heeft.
Als ik die video bekijk lijkt het op setters.
Mag je toch eens beter gaan kijken, want het is eerder Age of Empires II en niet The Settlers.
Het lijkt echt op AE2.
het lijkt totaal niet op settlers.
Ziet er uit als een interessante game. Ga het maar eens proberen ipv Age of Empires III/II


Edit: Foutje....

[Reactie gewijzigd door da_PSI op 16 maart 2012 12:26]

Ziet er best goed uit voor een opensource-spel. Iets soortgelijks is Glest, maar dat vind ik persoonlijk tegenvallen.
Hmmm, zou ik het m'n nick verschuldigd zijn deze game te proberen? :P

Ziet er iig leuk uit, mooi werk geleverd en top dat het open source is :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True