Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 8 reacties
Bron: Wildfire Games, submitter: TimVdE

0 A.D. logo (75 pix) A.D. is een strategy-spel en is opensource, crossplatform en realtime. Wildfire Games werkt er nu samen met zo'n honderd vrijwilligers aan. Het is een historisch oorlogs- en economiespel, dat zich van vijfhonderd jaar voor tot vijfhonderd jaar na het begin van de christelijke jaartelling afspeelt en waarmee spelers het ontstaan van de westerse beschaving kunnen naspelen. De ontwikkeling is in 2001 begonnen als een total conversion mod voor het spel Age of Empires II: The Age of Kings en sinds 2003 wordt van een eigen game-engine gebruikgemaakt. Inmiddels is met codenaam Ttimosthenes een nieuwe ontwikkelbuild verschenen en de belangrijkste veranderingen die hierin zijn aangebracht, kunnen hieronder worden gevonden.

New Gameplay Features in This Release
  • New Random Maps: “Ambush”, “Empire“, “Flood”, “Frontier“, “Hell’s Pass“, “Island Stronghold“, “Lions Den” and “Stronghold“.
  • New Skirmish maps: A 4-player skirmish map named “Forest Battle” and a 2-player skirmish map named “Golden Island“.
  • Use allied drop sites: After researching a technology you can use your ally’s storehouses, farmsteads, docks, CCs, but not Mauryan elephants, to drop off resources your units have gathered. The ally needs to allow it for each drop site, so it can’t be used to “steal” all the resources in the area.
  • Murder Holes: Research a technology to let towers attack units standing underneath the tower.
  • New technologies for fishing: Research technologies to improve the gathering efficiency of your ships.
  • Loot resources that killed enemies carried: Now you will automatically get the resources that were carried by units killed by your armies, in other words: kill wood workers to get wood, farmers to get food, etc. This is in addition to the normal loot you get when killing units.
Graphics and User Interface
  • Improvements to game options menu: New graphics quality setting, which allows you to easily change the quality of graphics from within the game (previously you had to use config files), as well as some cleanups and bug fixes.
  • Higher quality graphical effects enabled by default on higher-end computers. If your computer should be able to handle higher quality graphical effects they are now enabled by default. You can of course change to a lower setting manually if you want to improve performance or prefer not to use them for some other reason.
  • Idle worker button is now disabled when there are no idle workers, so you don’t have to press it just to check whether or not you have any idle workers.
  • Credits screen: Check out who contributed to the game, everyone from managers to programmers, from artists to donators, from translators to composers. We have tried to include everyone, but many have contributed over the years, so if you have contributed but don’t see your name in the list please let us know.
  • New trees and variations: There has been new models and textures for the acacia tree, Aleppo pine, oaks, dead oaks, generic dead trees.
  • Plenty of improvements for observer mode and replays: Among other things you can now watch the match from the perspective of a player, see the Summary screen during the match, and now the fog of war is shown in observer mode. Matches also support up to 16 observers now.
  • More information about players in a multiplayer match: Show who lags or has a network timeout.
  • New Seleucid barracks.
Under the Hood
  • Cinematic camera for rendering cut scenes: The ground-work has been done to make it possible to control the camera for cut scenes. There is still some work needed to make it easy to use (for now camera paths has to be set by entering coordinates), but it’s a solid foundation to build on for the future.

Lees meer over

Versienummer:alpha 20
Releasestatus:Alpha
Besturingssystemen:Windows 7, Linux, macOS, Windows Vista, Windows 8, Windows 10
Website:Wildfire Games
Download:http://play0ad.com/download
Bestandsgroottes:579,69MB t/m 684,46MB
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (8)

Ik volg 0ad nu al een tijdje, het wordt steeds beter, een aanrader! :-)
is er al een soort van single player missie/story? Laatste keer dat ik het speelde was het nog alleen enkele maps die je kon spelen en stond dit nog op de planning. Ben daar erg benieuwd naar.
Nee, het is nog niet helemaal duidelijk hoe een campagne eruit moet zien.
De mogelijkheid bestaat wel om storyline-based scenarios te maken maar dat is nog vrij in de beginfase en pittig om te doen.
Begint de westerse beschaving pas in 500 BC?
Begint de westerse beschaving pas in 500 BC?
Zonder definitie van wat jij verstaat onder ''beschaving'' is daar geen goed antwoord op te geven. Mesopotamie was toen in ieder geval al een paar duizend jaar oud;

https://en.wikipedia.org/wiki/Mesopotamia
Wat anders zou men moeten verwachten van een spel dat 0 A.D. heet?
Geen Passion missie?
Lijkt me best grappig om als Jezus te spelen of zo.
Misschien komt het nog als mod.

[Reactie gewijzigd door Soldaatje op 2 april 2016 04:08]

volgens mij is het een soort opensource-spel, dus misschien kun je iets van een mission script indienen? Volgens Niektb hierboven nog niet echt makkelijk.
Ook denk ik niet dat je hele dorpen/steden ermee kan bouwen, dus geen Jeruzalem enzo.
Een kerst-missie lijkt me al reeler; twee units die naar een specifiek hutje geleid moeten worden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True