Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 5 reacties
Bron: OpenTTD, submitter: DJ_Clean

OpenTTD logo (60 pix)

Er is een vierde bètarelease van OpenTTD Versie 1.2.0 uitgekomen. In deze opensourcekloon van het Microprose-spel Transport Tycoon Deluxe is het de bedoeling om een transportimperium op te bouwen over de weg, het spoor, het water en door de lucht. OpenTTD kan meer dan alleen het originele spel nabootsen. Zo kunnen er tot wel 64 keer grotere maps dan in het origineel worden gebruikt, is de ai zijn naam waardig en is er ondersteuning voor multiplayer en ipv6. Downloads zijn beschikbaar voor Windows, Linux en Mac OS X.

Nieuw in versie 1.2.0 is de mogelijkheid om scripts te gebruiken om zo bijvoorveeld spellen te ontwikkelen met te halen doelen. Daarnaast zijn de opensource-graphics uitgebreid met extra mogelijkheden en kan er verder worden ingezoomd op de kaart. Het changelog van deze vierde bèta ziet er als volgt uit:

New features:
  • [NewGRF] Give NewGRF defined level crossings and rail depots access to the townzone (r23866)
  • [NewGRF] New algorithm (activated via an engine flag) to determine the capacity of vehicles. This allows vehicles to better control the capacity for cargotypes which they know; and let cargo NewGRFs influence the capacity for cargos the vehicle NewGRF does not know, but which the vehicle is refittable to due to cargo classes (r23861)
  • [NewGRF] Add cargo property 1D to set the capacity multipliers when refitting vehicles, which do not use callback 15 (r23860)
  • Allow command line options -e and -g to be combined to load saves/scenarios directly into SE (r23839)
  • [NoGo] Allow querying orders of vehicles [FS#4994] (r23837)
Changed:
  • Do not let towns (ever) remove objects [FS#5001, FS#5002] (r23842)
  • Make signs placed in scenario editor belong to the GS. That way they are always shown in game and are not editable [FS#4999] (r23835)
Fixed:
  • Generate industry subsidies again [FS#5039] (r23876)
  • [NoGo/NoAI] Scripts with a bad comparator could lock up OpenTTD [FS#5004] (r23870)
  • Make the colour of the dropdown items for opening the vehicle list for which the company has no vehicles looking less horrid [FS#5020] (r23867)
  • Railtype overlays were drawn 'only transparent' on invisible bridges (r23864)
  • Inserting conditional orders for ships checked the wrong orders wrt. maximum distance (r23859)
  • Out of bounds read for slowdown parameter caused desync when railtype >= 4, vehicles were fast, and the original acceleration model was used [FS#5007] (r23855)
  • Infrastructure cache could get out of sync when overbuilding a drive through road stop (r23851)
  • When the network is lagging, you try to copy a vehicle's order but accidentally create a station order and then copy the vehicle's order (before the first command is executed) one could trigger an assertion from the pool [FS#5008] (r23849)
  • When removing road or tram from a tram+road stop, the owner of the road stop's cache was updated instead of the owner of the removed infrastructure (r23847)
  • Infrastructure count for stations was not updated properly on company takeover. And do not count buoys while loading a game either (r23844)
  • Clear NewGRF vehicle cache when their owner changes (r23841)
  • Assertion got hit when destroing a dock when a ship was loading [FS#5000] (r23838)
  • If a vehicle is not refittable to any cargo in the CTT, then pick the first refittable cargoslot (r23836)

OpenTTD 1.1.0 screenshot (481 pix)

Versienummer:1.2.0-beta4
Releasestatus:Beta
Besturingssystemen:Windows 7, Windows 7 x64, Windows 9x, Windows 2000, Linux, Windows XP, macOS, Windows Server 2003, Windows XP x64, Windows Server 2003 x64, Linux AMD64, Windows Vista, Windows Vista x64, Windows Server 2008
Website:OpenTTD
Download:http://www.openttd.org/en/download-testing
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (5)

Blijft een briljant spel. Onlangs weer aan begonnen en verrek: ik ben weer verslaafd.
Erg leuk om te zien dat ze het blijven doorontwikkelen. :)
het is dan ook een immens complex stuk software geworden. Respect voor de mensen die daar aan door blijven timmeren.
Het probleem voor mijzelf is altijd dat ik snel niet meer uitdagend vindt. Het valt te snel in herhaling, ondanks dat het een geweldig spel is.
Als je via Internet speelt vind ik dat echt meevallen. Er zijn genoeg leuke servers te vinden.
Gewoon een half jaartje niet meer spelen J_star:-)
Ik begin er volgende week weer aan.
Dat worden weer lange nachten!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True