Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties
Bron: OpenTTD, submitter: boto

OpenTTD logo (60  pix)

Versie 1.1.3 van OpenTTD is in ontwikkeling en daarvan is nu een release candidate verschenen. In deze opensourcekloon van het Microprose-spel Transport Tycoon Deluxe is het de bedoeling om een transportimperium op te bouwen over de weg, het spoor, het water en door de lucht. OpenTTD kan meer dan alleen het originele spel nabootsen. Zo kunnen er tot wel 64 keer grotere maps dan in het origineel worden gebruikt, is de ai zijn naam waardig en is er ondersteuning voor multiplayer en ipv6. Downloads zijn beschikbaar voor Windows, Linux en Mac OS X. Versie 1.1.3 brengt voornamelijk bugfixes.

Add:
  • River graphics for the original base set (r22766)
Fix:
  • [NewGRF] DCxx text references via the textstack are not allowed, but caused crash [FS#4758] (r22882)
  • Harden memory allocation (r22881, r22880, r22875)
  • Miscalculation of train curve speed limits (r22879)
  • Validate image dimensions before loading [FS#4747] (r22878, r22877, r22874, r22873)
  • Report an error in the news if autoreplace/renew fails due to the engine type being no longer available [FS#4712] (r22876)
  • Perform stricter checks on RLE compressed BMP images [FS#4746] (r22872, r22871)
  • [NewGRF] Variables 40 and 81 of callback 18 are not the same as 80 (r22867)
  • [NewGRF] Generic callbacks shall chain to the next GRF when the callback fails (r22866, r22865)
  • Perform stricter checks on some commands [FS#4745] (r22845)
  • Harden savegame load against too many AI config settings [FS#4748] (r22843)
  • Compilation with GCC 4.7 (r22832, r22728, r22719)
  • Allow to demolish aqueducts built in the scenario editor [FS#4741] (r22821)
  • Towns expanding from the "wrong" side of a tunnel or bridge [FS#4731] (r22810, r22809)
  • [NewGRF] String codes for dates should use unsigned words, like old OpenTTD did before it learned dates before 1920 (r22774)
  • [NoAI] Clarify the meaning of AIStation::IsWithinTownInfluence(), AITile::IsWithinTownInfluence() and AITown::IsWithinTownInfluence() [FS#4702] (r22763)
  • [NewGRF] Also free allocated depot tables of NewGRF airports (r22760)
  • [NewGRF] Invalid memory access when querying the grfID of the default objects [FS#4730] (r22757)
  • When marking tile selections dirty, use the height information of the corners instead of the surface slope. This is more accurate when the foundation is kind of undefined [FS#4727] (r22755)
  • Make aircraft point to the exit when leaving the hangar [FS#4696] (r22743, r22742, r22741)
  • Display the size of the leveled platform in the measurement tooltip of terraforming operations [FS#4708] (r22740, r22739)
  • Setting company passwords via the GUI on servers (including starting a company with the default password) failed, so no client could join that company [FS#4722] (r22738)
  • [NewGRF] The construction stage sprites were incorrectly selected in cases other than 1 or 4 sprites per set (r22731)
  • [NoAI] AITile::GetCargoAcceptance, AITile::GetCargoProduction and AIRail::BuildNewGRFRailStation did not check the cargo argument for validity (r22726)
  • [NewGRF] Always draw NewGRF supplied texts with a default colour (r22725)
  • [NewGRF] Do not restrict AdvVarAct2 to 255 operations (r22723)
  • If there is no point in opening the rail/air toolbar, do not open it for people who use hotkeys either rather than only for those using GUI elements (r22716, r22715, r22714)
  • [NoAI] Allow AIAirport::GetNoiseLevelIncrease() also for expired airports [FS#4704] (r22710)

OpenTTD 1.1.0 screenshot (481 pix)

Versienummer:1.1.3-RC1
Releasestatus:Beta
Besturingssystemen:Windows 7, Windows 7 x64, Windows 9x, Windows 2000, Linux, Windows XP, macOS, Windows Server 2003, Windows XP x64, Windows Server 2003 x64, Linux AMD64, Windows Vista, Windows Vista x64, Windows Server 2008
Website:OpenTTD
Download:http://www.openttd.org/en/download-testing
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

Toevallig viel mijn oog hierop vanaf de home pagina, wat een spel was dit vroeger. Ik ga deze zeker proberen. Ik ben benieuwd hoe dit er met de huidige Full HD schermen (1920 x 1080 pixels) uit ziet.

[Reactie gewijzigd door Jumpman op 7 september 2011 12:38]

Precies hetzelfde, je hebt alleen een beter overzicht van je map. ;)
Ik mis alleen de functie om de UI wat groter te maken met een hoge resolutie. Ik moet soms zo turen :P
Er is een speciale newgraphic die je binnen de game kunt downloaden voor een grotere UI. Werkt heerlijk op 1080P

Bij menu 'NewGRF settings' kun je zoeken naar OpenGRF+ BIG GUI
Deze staat tussen de downloadlijst.
Helemaal mee eens :-)

Er schijnen wel her en der wat projectjes te lopen om wat hogere resolutie plaatjes te maken, zodat je wat meer details ziet. Ik vraag me alleen af of dat de gameplay tengoede komt. (het heeft natuurlijk wel wat... Die old-skool look)
Het is niet zozeer hogere resolutie, maar een verdere zoom level. Je kan dan precies hetzelfde als voorheen spelen (met dezelfde graphics) maar dan met een extra zoomlevel.

Openttd <3
Er zijn twee dingen in deze. Het eerste is de 2 extra zoomlevels. Het tweede is dat men bezig is met 32bbp graphics, als vervanging van de standaard 8bbp graphics, zodat het met die 2 extra inzoomlevels, er nog steeds goed uit blijft zien. Het gevolg is dat de graphics er natuurlijk wel een stuk beter uit zien.
Onder andere op deze locatie kan je een kant en klaar 32-bit pack downloaden voor Open TTD (met fullzoom). Er zijn daarnaast ook nog andere projecten, dus volgens mij is het een kwestie van smaak welk pakket je wilt.
Draai het spel op een lagere resolutie. Als je op 720p speelt wordt alles groter.
Dat is één oplossing, het zou m.i. mooier zijn als je juist gebruik kon maken van je extra resolutie om wat meer detail in je graphics te krijgen.
Sinds 3 dagen heb ik dit spel op m'n werk op mijn computer staan, en het werkt op 1920 x 1080 erg lekker moet ik zeggen. Ik ben thuis 13nogwat x 768 gewend, maar dit ziet er wel mooi uit!
4032 x 1024 lijkt ook geen probleem, maar het moet dan wel windowed. hoewel het niet echt meer vloeit :/
http://i.imgur.com/2vEwY.jpg
Pin me er niet op vast, de laatste keer dat ik het spel gespeelt heb kan inmiddels wel een jaar geleden zijn, maar wat ik toch jammer vind is dat er in OpenTTD nog steeds niet veel invloed is op multiplayer games.
Het zou mooi zijn als er "rules" gemaakt kunnen worden op de (dedicated) server waarbij men het spel competatiever kan maken. Je moet nu o.a. de volledige 1000 punten halen om het spel te kunnen winnen + nog een tiental andere 'achievements'. Dat betekend dat je tig stations moet bouwen, zoveel goederen moet vervoeren etc. etc. Dat kost je letterlijk dagen lang spelen om een potje te winnen.
Als men deze regels zelf kan aanpassen kun je een leuk potje spelen binnen een redelijke tijd met zelf gedefinieerde goals. (Bijvoorbeeld, vervoer als eerste een x aantal passagiers, of: haal als eerste 800 punten i.p.v. 1000)

Ander probleem is (ook vanwege de lengte van een game) is dat je eigenlijk niet fatsoenlijk een online potje kan spelen. De persoon die de meeste vrije tijd heeft wint namelijk altijd. De game gaat gewoon door als je disconnect.
Wat ik zelf eens bekeken heb is hoe ik een plugin kon maken om te zorgen dat men bijvoorbeeld niet meer dan 1 uur per dag kon spelen of waarbij de game alleen maar unpaused word als alle spelers aanwezig zijn. Helaas bleek dit veel teveel moeite...

Verder een fanstastisch spel trouwens, heb hier (ook met de klassieke versie) al veel te veel uren aan besteed. Kan tot nu toe nog geen modern spel tegenop.

@Killercow: Deze game zit zo complex in elkaar met de economy en de hoeveelheid voortuigen, die is niet even in een paar maandjes nagebouwd op 1 of andere gare facebook plugin/engine.

[Reactie gewijzigd door ravenamp op 7 september 2011 21:04]

Die zijn er al! Er zijn speciale plugins (waar weet ik niet) Waarmee je bijvoorbeeld een game van 10 jaar speelt met wie de hoogste bedrijfswaarde heeft)

Wat betreft de game nog een goeie cheat: bouw een treinstation en daarna een busstation in dezelfde stad door ctrl in te houden. Link deze aan het treinstation en het bereik is vergroot!

Waar ik overigens een schijthekel aan heb, is dat ik hem in ubuntu in een window moet draaien omdat de muis anders ontieglijk snel werkt!
Ik speel de game meestal online met een max van 3 uur, heel vaak ben ik tegen die tijd de grootste in het veld en is mijn zin weg, ideaal wat mij betreft. Als ik ga zet ik het bedrijf password vrij, zeg ik het en kijk dan nog een een paar minuten wat er gebeurt.
Het blijft een vermakelijk spel. Ik speel het voornamelijk in het vliegtuig op een minilaptopje. Gaat perfect, en de accu houdt het precies van BKK naar AMS vol. Stukken beter als die films die ik toch al gezien hebt.
zit er geen 220 of 110V in die 744? ;)
Dus,

Wie gaat er met dit speeltje (http://isogenicengine.com) een clone maken die in de browser te spelen is?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True