Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 20 reacties
Bron: OpenTTD, submitter: DJ_Clean

OpenTTD logo (60  pix)

De derde bètarelease van versie 1.1.0 van OpenTTD is uitgebracht. In deze opensourcekloon van het Microprose-spel Transport Tycoon Deluxe is het de bedoeling om een transportimperium op te bouwen over de weg, het spoor, het water en door de lucht. OpenTTD kan meer dan alleen het originele spel nabootsen. Zo kunnen er tot wel 64 keer grotere maps dan in het origineel worden gebruikt, is de ai zijn naam waardig en is er ondersteuning voor multiplayer en ipv6. Er zijn versies voor Windows en Linux beschikbaar en de Mac OS X-versie is na enige afwezigheid gelukkig ook weer opgepakt. Hieronder is te vinden wat er in deze release allemaal is veranderd:

Feature:
  • Configurable limit amount of tiles that can be cleared/terraformed by a company [FS#4331] (r21728)
  • Show a list of companies in the owner legend and allow them to be toggled for visibility (r21720, r21718)
  • Console command 'list_ai_libs' to get a list of recognized AI libraries [FS#4372] (r21703)
  • Allow changing the AI configuration in the scenario editor / in game [FS#4362] (r21696)
Change:
  • Tune 'realistic' acceleration even more to make more trains reach their top speed, and make it behave more like TTDPatch (r21712)
  • Display the minimum height of the tile in the LandInfo window instead of the height of the northern corner. So it is more useful for NewGRF and AI developers, and maybe more transparent for players (r21711)
Fixed:
  • The diagonal iterator would iterate twice over some tiles [FS#4395] (r21747)
  • [NewGRF] Canal variable 83 accessed water random bits also for non-water tiles (e.g. watery industries or objects) (r21746)
  • [NewGRF] Canal variable 80 shall return consistent heights within a lock (r21745)
  • Allow Ctrl+Clicking automatic orders for scrolling to their destination (r21744)
  • Coast tiles were not drawn under bridges [FS#4386] (r21743)
  • Make clearing refit orders work again [FS#4388] (r21739)
  • Start loading when cur_order_index points to the destination station, i.e. after deleting not-reached automatic orders [FS#4384] (r21738)
  • A loading order was also marked as 'not part of orders' when the order before the current order was deleted (r21737)
  • Admin bots were not always notified of password changes [FS#4377] (r21727)
  • Vehicle sprite was cached into a 16 bit variable, causing incorrect sprites to be displayed (r21709)
  • [NewGRF] Report TTDPatch flag 4A (newobjects) as set (r21708)
  • The old ship pathfinder is too stupid to provide 'lost' notices; it would even get lost while following its own path [FS#4370] (r21706)
  • Do not perform any more checks after the connection is closed [FS#4374] (r21704)
  • Changing AI settings ingame was impossible when the difficulty level was other than custom (r21694)
  • Due to an error in the Debian changelog building of Debian/Ubuntu packages failed (r21682)
OpenTTD 1.0.0  bèta 2 screenshot (481 pix)
Versienummer:1.1.0-beta3
Releasestatus:Beta
Besturingssystemen:Windows 7, Windows 7 x64, Windows 9x, Windows 2000, Linux, Windows XP, macOS, Windows Server 2003, Windows XP x64, Windows Server 2003 x64, Linux AMD64, Linux IA-64, Windows Vista, Windows Vista x64, Windows Server 2008
Website:OpenTTD
Download:http://www.openttd.org/en/download-testing
Bestandsgroottes:4,01MB t/m 10,80MB
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (20)

Lijkt me leuk om openttd op android te spelen. Er zijn wel wat mensen mee bezig, maar het is nog niet 100%
Er is een versie voor iOS, maar deze heeft zulke slechte controls dat het erg zonde is om zo met het spel in contact te komen.

Ik hoop dat ze de controls op zijn minst fixen voor een android / nieuwe iOS versie :-).

Edit: De port waar ik het over heb (ZodTTD's Simutrans) is niet de port waar dobbytc het overheeft.

[Reactie gewijzigd door Sepica op 10 januari 2011 13:39]

Ik zou het graag op mijn ipad spelen. Want het is en blijft echt een heel goed spel. Je bent ook nooit klaar met het spel.
OpenTTD is gewoon beschikbaar voor de iPad via Cydia.
Ik heb hem even gehad op mijn Desire. En alles is netjes overgenomen hoor, werkte goed, etc. Het is alleen te klein voor een 3.7" inch scherm. Ik vermoed ook voor de Desire HD of zeker ook voor nog kleinere schermen.

Het probleem is dan niet direct de grootte van het scherm, maar hoe klein de verschillende knopjes wel niet zijn. Een kruisje aan klikken om een scherm weg te krijgen is een hele opdracht.

Ik denk dat een spel als deze, ook veel beter tot zijn recht zal komen op een tab/pad. Systeem technisch werkt het gewoon, het is gewoon dat het scherm van een smartphone een erg limiterende factor is voor een game als deze.
Hey word OSX weer ondersteund?
Ja, die support hebben ze in één van de recentere versies weer toegevoegd
Ikhoop nog steeds op een steam / mac store intergratie, het zou zo mooi zijn.
Why? Het is een gratis download
Een applicatie hoeft niet persé betaald te zijn om in de appstore te mogen hoor ;)
Nee, maar het is nog maar even de vraag hoe apple in de mac app store met opensource software om zal gaan zeker gezien het feit dat software zoals VLC en ook OpenTTD uit de ios appstore zijn verwijderd. Hoewel in het geval van OpenTTD het een schending van de GPL door de persoon die het geport had was.
Het kan ook gewoon in de Steam store alleen natuurlijk, daar staan tegenwoordig ook Mac games in.
helaas gaat dat niet gebeuren, was al aangekondigd [http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=785179#p785179

"Section E of Steam's Subscriber Agreement seems to be conflicting with OpenTTD's license. Steam says you may not copy/reproduce/modify whatever is accessible via Steam whereas OpenTTD's license grants you the right to copy/reproduce/modify as long as you follow some rules (distributing the source).

As a result of that I'd say adding it to Steam is a big no-no.

Even then, I've not found a single Open Source game in Steam's list of games or an Open Source category. Which makes it quite likely that Open Source games aren't meant to be on Steam's system."
Ik speel het zelf nog steeds. Leuk spel, vooral met de NewGRF (nederlandse treinen) uitbreidingen. Zoek op Google maar even op Dutch Trainset OpenTTD en je kan spelen met NL treinen! :)
Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd. Laatste keer dat ik OpenTTD speelde vond ik de graphics een klein beetje tegenvallen. Ben nu wel benieuwd.

Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij de multiplayer? Ik heb dit tot nu toe alleen zelf gespeeld :)
Goeie herinneringen aan het origineel, volgens mij hoog tijd om deze eens te downloaden voor een tripje down memory lane :-)
wees voorbereid op fixe enhancements op je memory lane dan. het is echt stukken verbeterd.
Multiplayer, kun je tegen of samen met andere spelers bouwen aan je imperium.
De werking is exact hetzelfde als singleplayer, maar er is geen AI die op kan tegen andere spelers.


Ook een aanrader is http://wiki.openttd.org/Passenger_and_cargo_distribution een branch waarin alles een herkomst en bestemming krijgt. Dus van station 3 naar bushalte 34, inclusief overstappen.
Nog niet helemaal bugvrij, maar het maakt een netwerk opzetten wel veel interessanter.

Een andere interesante branch is http://wiki.openttd.org/32bpp_Extra_Zoom_Levels voor wie betere graphics wil hebben.

De verschillende branches zijn niet samen te gebruiken, maar met een beetje geluk worden ze in de main build geïntegreerd.

[Reactie gewijzigd door R-J_W op 13 januari 2011 14:34]

Oeh nice, dit houdt dus in dat je niet meer van die f*cked up buren hebben die gebouwen 20meter van de weg vandaan hebben staan en wegen in kronkels dwars door mijn dorp? Of haal ik nu een spel met een ander door elkaar?

Wordt die multiplayer een beetje actief gespeeld? Want dat is natuurlijk wel belangrijk, anders voegt het alsnog vrij weinig waarde toe.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True