Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 8 reacties
Bron: OpenTTD, submitter: DJ_Clean

OpenTTD logo (60  pix)

Zondag is de finalrelease van OpenTTD versie 1.0.3 uitgebracht. In deze opensource-kloon van het Microprose-spel Transport Tycoon Deluxe is het de bedoeling om een transportimperium op te bouwen over de weg, het spoor, het water en door de lucht. OpenTTD kan meer dan alleen het originele spel nabootsen. Zo kunnen er tot wel 64 keer grotere maps dan in het origineel worden gebruikt, is de AI zijn naam waardig en is er ondersteuning voor multiplayer en IPv6. Er zijn versies voor Windows en Linux beschikbaar. De ontwikkeling van de Mac OS X-versie ligt achter op het schema, omdat er niet voldoende ontwikkelaars beschikbaar zijn. Sinds de release candidate zijn nog de volgende vier problemen verholpen:

Changes since 1.0.3-rc1:
  • Fix: Make it possible to properly assess the length of the rail toolbar caption, don't require '{WHITE}' control codes (r20242)
  • Fix: Check for disallowed level crossings also when converting rail (r20237)
  • Fix: Haiku uses a 'special' location for headers (r20219)
  • Fix: Desync due to (temporary) wrong railtype; when loading a savegame the railtype of some (high ID) trains could be wrong [FS#3945] (r20137)
OpenTTD 1.0.0  bèta 2 screenshot (481 pix)
Versienummer:1.0.3
Releasestatus:Final
Besturingssystemen:Windows 7, Windows 7 x64, Windows 9x, Windows 2000, Linux, Windows XP, Windows Server 2003, Windows XP x64, Windows Server 2003 x64, Linux AMD64, Linux IA-64, Windows Vista, Windows Vista x64, Windows Server 2008
Website:OpenTTD
Download:http://www.openttd.org/en/download-stable
Bestandsgroottes:3,52MB t/m 4,21MB
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (8)

Kan je al terug deftig de multiplayer spelen?
Ik heb 1 keer 'n onofficiele patch gezien waarbij je gewoon als concurrenten op elkaars spoor kon (indien je dit aanzette in de opties) en x dollar betaalde per tegeltje dat je gebruikte/station dat je aan deed.

'n maat en mezelf bouwden dan uren aan 'n netwerk dat vaak super op elkaar aansloot.

Zo goed heb ik't daarna nooit meer gevonden en naast elkaar spelen is toch zo leuk niet..
Zo'n patch ken ik niet, maar je kunt wel eenvoudig met z'n tweeŽn op een bedrijf inloggen en samen aan dat ene bedrijf bouwen. Op die manier kun je ook leuk samen wat bouwen. :)
keep em comin'!

leuk dat dit spel uiteindelijk veeel uitgebreider is geworden dan het origineel :)
Dit spel is echt geweldig.
Vroeger altijd gespeeld, en nu speel ik het nog regelmaltig wel de open TTD versie.
En de tijd vliegt voorbij als je dit speel t:)
Spel is inderdaad geweldig, speel het overigens met de originele grf set (moet nodig upgraden naar OpenGFX en SFX, MSX heb ik al, zijn iets smoother getekend en zo.

is heel verslavend.
Trek dit ook nog 1x per paar maanden uit de kast inderdaad.
Vandaag de dag nog goed te doen; zeker met de hoge resoluties en verbeterde controls en opties van OpenTTD.
Afgelopen week een lanparty gehad en zeker een complete dag dit spel gespeeld! Blijft gewoon geniaal. En super natuurlijk dat er continue aan ontwikkeld wordt :)
32Bpp extra zoom levels is nog veel l33tR, krijg het alleen nog niet aan de praat :(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True