Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 18 reacties
Bron: OpenTTD, submitter: Yexo

OpenTTD logoOpenTTD (Open Transport Tycoon Deluxe) borduurt verder op het idee van Transport Tycoon Deluxe, waar het op is gebaseerd en ook voorzien is van nieuwe en verbeterde features, waaronder grotere levels en multiplayer. Hoewel OpenTTD opensource is, heeft het spel wel enkele bestanden van het origineel nodig van Transport Tycoon Deluxe. Die bestanden bevatten auteursrechtelijk materiaal en kunnen daardoor niet zomaar gebruikt worden in het opensourcespel. De ontwikkelaars van OpenTTD hebben in navolging van de bètareeks maandag de eerste release candidate van de 0.7.0-tak vrijgegegen. De nieuwe testing is vanaf deze pagina te downloaden en wordt met het onderstaand changelog geleverd:

Today we have released the first release candidate for 0.7.0. We hope this will be the last step before 0.7.0.

0.7.0-RC1
  • Feature: Pop up the AI Debug Window if one of the AIs crashed and show a message that the user should report the crash [FS#2728] (r15708)
  • Feature: Allow the number of towns that will be generated in the generate world window to be customized [FS#2672] (r15695)
  • Fix: Enabling freeform edges could cause submarines to get stuck on land tiles (r15733)
  • Fix: Centering on a vehicle did not respect its z coordinate (r15725)
  • Fix: Do not show passenger-/mail-capacity if the aircraft carries only cargo (r15705)
  • Fix: Blame NewGRFs returning inconsistent information in purchase-list/after building before users have a chance to blame OpenTTD for incorrectly autorenewing/-replacing [FS#2595] (r15701)
  • Fix: Just sell the old engines after autorenew/replace. Do not bother about trains exceeding the trainlimit, which will be sold anyway [FS#2721] (r15692)
  • Fix: Do not crash when the generate map does not contain a suitable location for a town [FS#2720] (r15689)
  • Fix: Do not crash when someone substitutes the "map generation" sprites with garbage [FS#2720] (r15685)
  • Fix: Vehicle images would be determined during the process of moving the vehicle which means that only the (orientation) data for the vehicles in front of it is valid. Now the data for the vehicles behind the vehicle are valid too [FS#2546] (r15677)
  • Fix: It was possible to remove rail tunnels/bridges and aqueducts build by rival companies [FS#2718] (r15667)
  • Fix: Sorting of engines in the purchase list did not use the same numbers as the GUI showed, e.g. articulated parts were not taken into accound when ordering by capacity [FS#2689] (r15666)
  • Fix: Handling of aircraft crash counter did not take account of the reduced number of calls (from 6 down to 2) to the aircraft event handler, resulting in crashed aircraft taking three times longer than they should to clear. Compensate by increasing the counter by 3 on every call instead of 1 (r15665)
  • Fix: Growing of vsize as (some) threads were not properly released (r15663)
  • Fix: Do not mark a company as having ratings in a town when querying the cost of a command (r15662)
Versienummer:0.7.0-rc1
Releasestatus:Beta
Besturingssystemen:Windows 9x, Windows 2000, Linux, Windows XP, macOS, Windows Vista
Website:OpenTTD
Download:http://www.openttd.org/en/news/88
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (18)

http://bananas.openttd.org/en/ <-- additionele autotjes en treinen etc voor deze toch wel verslavende game

http://users2.tt-forums.net/dutchset/index.php <--- NS treintjes

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 16 maart 2009 16:17]

Voor de competitie was er sinds een jaar een goede server: http://Kurt.Game-server.cc. De bedenker hiervan (Kurt) heeft aangegeven te stoppen, en is er een project gestart om zijn server te gaan opvolgen: http://ottd.timohummel.com/wiki.

Kurt's server is speciaal omdat het als een van de weinige server een hele uitdagende manier van speken nastreeft met veel (drukke server) competitie. (zo begin je met 100,000 en staan de meeste settings op hard). Verder krijg je punten als je een accountje maakt en daardoor speel je mee op de ladder.

[Reactie gewijzigd door Ruudjah op 17 maart 2009 06:38]

Altijd veel plezier gehad met het orgineel, kan alleen de disk niet meer vinden dus helaas kan ik hier dus niets me
Als je de game niet illegaal wilt downloaden kan je ook de download kopen.

http://www.classicgamingp...ICHtsTkqZkCFYU-3godAV8eqA
Op internet zijn vrij eenvoudig de benodigde databestanden van het orginele spel te vinden. Dus je kunt het eventueel altijd weer oppakken als je het wilt. ;)
Admin-edit:Linken naar abandonware doen we niet op T.net.
Abandonwarez

Abandonsoftware zijn programma's waarvan de leverancier expliciet heeft aangegeven dat deze vrijelijk te verspreiden zijn. Programma's als Windows 3.11 zijn dit echter niet; deze zijn alleen onder de term abandonwarez te vinden. Verzeker jezelf ervan dat een programma inderdaad vrijelijk te verspreiden is, anders zijn het namelijk gewoon warez die je aanbiedt / verzoekt. Maak in je reactie duidelijk dat het om vrijelijk te verspreiden spul gaat en 'bewijs' dit.

[Reactie gewijzigd door Cloud op 17 maart 2009 12:08]

abandon ware of niet, auteursrechtelijk is het nog steeds niet toegestaan om het zomaar ter download aan te bieden.
Ookal worden de copyright holders niet direct getroffen, dat doet er niet voor af of iets illigaal is of niet.
Geweldig spel. Draait op zo ongeveer alles, van Iphone tot windows mobile. de multiplayer is optie is ook een aanrader.
Waar kan je de windows mobile versie vinden? Die zou ik wel eens willen testen want het is echt jaren geleden sinds ik dit spel nog gespeeld heb maar ik heb er wel heel wat uren aan besteed.
Ik geloof dat het ppcttd heet.
Hier is het te vinden iig: http://www.esoftinteractive.com/openttd.html
Vorige week (pas) de beta gedownload. Nu maar gelijk RC1 pakken. Ben erg benieuwd naar de instelling van het aantal plaatsen. Klinkt mij wel als muziek in de oren.

Alle Nederlanders wel met de Dutch Trainset spelen hè ;).

EDIT: dank je himlims_. De teller staat in totaal op ongeveer 1.000 downloads!

[Reactie gewijzigd door Hyronymus op 16 maart 2009 16:19]

Fantastisch dat dit door wordt ontwikkelt. Heb hier al twee zomers lol van gehad op de PSP (want ook daar is een port voor). Nu draait ie wat vaker op m'n pc thuis en onvoorstelbaar hoe tijdloos de gameplay blijft.

Hoop alleen wel dat op korte termijn de homemade graphics uitkomen zodat de originele bestanden van TTD niet meer nodig zijn.
Er is al een vrij downloadbare graphics set (kijk in het graphics gedeelte van het OpenTTD forum), waarmee het spel kan worden gespeeld zonder originele bestanden.
Wel ontbreken er een aantal sprites (plaatjes), die worden nog gewoon zwart gelaten. Ook heb je geen geluid.

Je kunt hierna uiteraard ook nog newgrf's laden.
Hoever is die Dutch Trainset dan. Veel meer dan de matt'64 en ouder heb ik nog niet gezien in het spel.

Verder vind ik dit een geniaal initiatief, en is op die manier het spel levendig en in ontwikkeling gehouden. Ben ooit begonnen met een demo van Transport tycoon(de oude versie) en TTD te spelen. Tot het moment dat ik TTD-patch en openTTD ontdekte.
@ ontwikkelaars: Ga zo door ;)

Edit: ---

Excuse moi, ik had blijkbaar nog een heel oude versie in mijn data map staan. Er is in Dutch trainset veel veranderd sinds ik hem voor de laatste keer heb gedownload. _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Qaatloz op 17 maart 2009 00:31]

Volg de link in himlims_' post maar. Versie 1.0 is sinds 1 maart te downloaden.
geniaal spel, vooral multiplayer erg leuk (en stabiel)

persoonlijk houd ik er vooral van om steden tot enorme metropolen om te toveren. zie hier ;)

dit is overigens met wat extra newgfx qua gebouwen, wegen en stationnetjes :) vind de standaard set voor >2000 qua gebouwen wat al te futuristisch, op deze manier ziet het er nog wat realistisch uit :)

[Reactie gewijzigd door bazkie_botsauto op 16 maart 2009 19:15]

Mijn servers (maarten1 t/m maarten6) zijn zojuist geupgrade naar RC1 :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True