Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 28, views: 39.383 •

Clans

Om te voorkomen dat spelers steeds dezelfde opgewaardeerde eenheden inzetten, heeft The Creative Assembly ingebouwd dat eenheden beschadigd uit de strijd kunnen komen. Als een eenheid gehavend uit de strijd komt, heeft hij een ronde nodig om te herstellen. Als een eenheid samurai uit honderd soldaten bestaat en daar worden er in een veldslag zeventig van afgeslacht, kun je de eenheid bij een volgend potje wel selecteren, maar dan zal hij nog niet zijn hersteld en dus uit slechts dertig manschappen bestaan. Als je de eenheid het volgende potje laat rusten, zal hij de ronde daarna echter weer op volle sterkte inzetbaar zijn.

Tot slot heeft The Creative Assembly ondersteuning ingebouwd voor clans. Die kunnen de controle over bepaalde provincies op de multiplayer-campagnekaart krijgen. De clanleider kan aangeven dat alle leden moeten proberen om in die provincie of provincies een overwinning te behalen. Daarmee scoren ze punten voor de clan en de clan die in die provincie de meeste punten weet te scoren, mag zich meester noemen. Dat is uiteraard zichtbaar. Het heeft geen invloed op de strijd van individuele, clanloze spelers. Als je je eigen multiplayer-campagne doorloopt, heb je met de clanstrijd niets te maken. Je kunt gewoon proberen een overwinning te behalen in een bepaalde provincie, ongeacht welke clan er controle over heeft.

* Voorlopige conclusie

Na jaren oefenen weet The Creative Assembly inmiddels wel hoe het een singleplayer-campagne moeten maken. De grote uitdaging voor het bedrijf uit het kleine Horsham ligt in het maken van een uitgebreide multiplayer-component en met Shogun 2: Total War doen de Engelsen een serieuze poging. Het is de vraag of de game de status van StarCraft weet te bereiken, maar met het systeem van een opwaardeerbare avatar, uitgebreide leaderboards en clans zijn de voorwaarden geschapen voor een serieuze online competitie.

Titel Shogun 2: Total War

Box Shogun 2 Total War

Platform pc
Ontwikkelaar The Creative Assembly
Uitgever Sega
Releasedatum 2011

Shogun 2: Total War - multiplayerShogun 2: Total War - multiplayerShogun 2: Total War - multiplayerShogun 2: Total War - multiplayerShogun 2: Total War - multiplayerShogun 2: Total War - multiplayerShogun 2: Total War - multiplayerShogun 2: Total War - multiplayerShogun 2: Total War - multiplayer

Laagste prijzen voor Shogun 2: Total War, PC:
Shop+/-lev.tijdPrijsTotaal
Naxu (downloads)Score: 2.5 € 12,99€ 12,99
NedGameScore: 4.5 € 22,-€ 23,95

Lees ook de gebruikersreview

Populaire gebruikersreview

Meer gebruikersreviews over deShogun 2: Total War, PC


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games uit te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+

Reacties (28)

Eindelijk terug echte burchten om aan te vallen of te verdedigen. Het wegvallen van een slagveld vol cavalerie en artillerie gaat ook terug de kwaliteit van de oude Shogun en Rome kunnen terugbrengen.
Lees je post nog eens door... Van de laatste zin klopt geen hout.

On topic:
Ik heb een huisgenoot met een serieuze rome: total war verslaving, maar dit ziet er stukken beter uit!

[Reactie gewijzigd door Mr Alfabet op 4 december 2010 11:19]

Lees jij dan nog eens al de rest door want die zin is volledig correct.
Terug cavalerie die je taktisch moet inzetten om een veldslag te winnen ipv al je cavalerie wegsturen en wachten op het resultaat. Geen soldaatjes meer met proppenschietertjes en zonder interessante handgevechten. Een geen kanonnen die je opstellingen en de veldslag alleen maar verder vertragen.

Kortom, terug interessante dynamische veldslagen zoals we ze vroeger konden spelen voor medieval 2, empire en napoleon.
Je gebruik van het woord 'terug' is een beetje vreemd, het is geen werkwoord ofzo.

OT: Ja, die kanonnen vond ik ook altijd maar jammer, met name in Medieval 2. Een stad of kasteel aanvallen was piece of cake, en de AI bouwde altijd zo ontzettend veel siege equipment dat de beste strategie meestal een rush was met >50% cavelerie. Of ballista's bouwen, waarmee je dan zijn siege equipment kapot schiet maar dat werkte dan weer zo goed dat het flauw werd.
ik vermoed vlaams :P
Ach ja, in Medieval 2 had je al muren met verschillende niveau's, en het plaatsen van units op de muur gaat al zo vanaf 'Rome' net als overigens het betalen voor units in multiplayer (of singleplayer quickmatch).

Er zitten een hoop leuke innovaties tussen, dat is waar, maar ik zie toch heel vaak in previews "nieuwe" featrues die eigenlijk al sinds jaar-en-dag al in het spel zitten. Waar denk ik de meeste mensen op zitten te wachten is een volwaardige multiplayer versie van de campaign. In vorige games was dan wel de hotseat campaign te unlocken, maar dit was nou ook niet echt de meest efficente manier van spelen (savegames doorsturen)
Zowel Empire als Napoleon - Total War hadden een multiplayer campaign die niet was gebaseerd op het hotseat principe, maar op een directe verbinding, waarbij je gewoon een gedeelde campaign map had en je alle veld- of zeeslagen tegen elkaar kon spelen. Echt vernieuwend is het dus niet in Shogun 2, al is het volgens mij wat verder uitgebreid als ik zo de previews lees.

Hopelijk is in dit deel de AI (met name op de campaign map) weer wat verder verbeterd, wat in voorgaande delen toch één van de zwakkere punten was van de serie.
Er zit genoeg nieuws tussen om mijn nieuwsgierigheid te wekken. Nu maar hopen dat ze dat allemaal goed uitgewerkt hebben en je met volle teugen kan genieten. Ziet er iig veelbelovend uit en ik kan niet wachten om mijn vingers eraan te branden. Want met CIV5 kreeg ik een koude douche, die vernieuwde gameplay kan me abosluut niet bevallen :/
*drools*
*Telt de seconden af voor het uitkomt...*
Dit voelt wel als een potentieel zeer vermakelijk online strategiespelletje. Sommige features zijn een beetje geripped van Dawn of War als je het mij vraagt, neemt niet weg dat het wel leuk werkt. Het verzamelen van upgrades en ellende spreekt in veel gamers effectief het 'hamster-gen' aan, en die blijven dan spelen. Slim.
spelletje?
Je kunt hier uren mee bezig zijn, 5 uur lang even snel eten enzo en danweer 4 uur.
Als je dit soort spellen leuk vind, dan kunnen die zeer verslavend zijn.
Ik had van empire total war, de gecrackte versie.
Mijn computer kon het spel toch niet draaien, maar ben er toch 70+ uur mee bezig geweest in een paar weken.
Maar nu heb ik een nieuwe pc, en koop ik dit spel denk ik, er zit nu teminste een volwaardigge multiplayer in.

*Alaintje spreekt uit ervaring D: *

[Reactie gewijzigd door alaintje op 4 december 2010 13:43]

Rip dit, rip dat; op een gegeven moment zijn de "nieuwigheidjes" wel uitgeput en "jat" iedereen alles van elkaar. De kunst is om er een spetterend geheel van te maken.
Alleen voor dit spel en Fable 3 (als die eindelijk op de pc uitkomt), heb ik een nieuwe computer besteld.... Nu zie ik ook waarom! Ik kijk er steeds meer naar uit!

Eerst de singleplayer maar eens doen trouwens...
ziet er geweldig uit.
heb rome en alle opvolgers gespeeld maar met buskruit is het gewoon te makkelijk... dit wordt weer ouderwets gezellig en strategisch.
ik ga denk ik maar weer even rome installeren :)
Haki Taki Weg Zaki!
ben al aan het oefenen geslagen met RTW

toch wel vermakelijk na een tijdje niet gespeeld te hebben

En de Online battles moeten wel wijs zijn

dit spel staat iig op mijn verlanglijstje

(dit gaat weer tijdrovensd zijn = slecht voor mijn studies ;-) )

greetz
Ben erg benieuwd naar dit spel. Ik hoop maar dat ze het niet verpesten door te veel bugs of dat iemand met het achterlijke idee is gekomen om het spel 'casual' te maken.
Dit doet me denken aan een antiek spel op de Amiga genaamd 'Lords of the Rising Sun. Daar heb ik de nodige uurtjes aan besteed. :)
:)

Ik heb 'm laatst nog gespeeld met WinUAE (Amiga emulator voor PC), was een van m'n favoriete spellen voor de Amiga.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013