Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 283, views: 22.032 •

Tweakers.net geeft in samenwerking met Ubisoft tweemaal duizend bètakeys weg voor Ghost Recon: Future Soldier. Er zijn duizend keys voor de Xbox 360 en duizend keys voor de PlayStation 3 beschikbaar. De bètatest loopt van 19 april tot 2 mei.

Ghost Recon: Future SoldierDe multiplayerbèta van Ghost Recon: Future Soldier geeft de speler de mogelijkheid om de multiplayermodus van Ubisofts nieuwe tactische schietspel vooraf te proberen. In de bèta kunnen gamers alvast kennismaken met diverse gameplay-elementen die ook een rol gaan spelen in de uiteindelijke multiplayer, als Ghost Recon: Future Soldier op 24 mei in de winkels ligt voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3.

Ghost Recon: Future Soldier is het nieuwste deel in de langlopende Ghost Recon-spelserie. In het spel moeten gamers tactisch te werk gaan om vijanden uit te schakelen. Het ongemerkt voortbewegen en inlichtingen verzamelen over de positie van de vijand speelt daarbij een belangrijke rol.

In de bèta kunnen spelers aan de slag met drie klassen: Schutter, Ingenieur en Scout. Voor elk van deze klassen is een nieuwe uitrusting vrij te spelen. Ook kunnen spelers op de twee speelbare maps ervaringspunten verzamelen om te stijgen in level. Het vergaren van inlichtingen over de vijand en het onderdrukken van vijandelijke soldaten zal een belangrijke rol spelen in de gameplay.

Ghost Recon: Future SoldierGhost Recon: Future SoldierGhost Recon: Future Soldier

Let op: de bèta is beschikbaar voor de Xbox 360 en voor de PlayStation 3. Selecteer hieronder het platform van je voorkeur om de juiste bètakey te krijgen. De bètatest begint op 19 april en duurt tot 2 mei.

Update: Alle keys zijn vergeven. We wensen iedereen met een key veel plezier!

Reacties (283)

Reactiefilter:-12830277+1198+26+31
1 2 3 ... 22
Helaas geen PC key te krijgen :( wel mooie actie verder.
Valt me wel vaker op dat dit soort acties voornamelijk voor de consoles zijn, zit daar een reden achter?

[Reactie gewijzigd door siepeltjuh op 17 april 2012 16:02]

Indd erg jammer. PC lijkt wel helemaal niet zo belangrijk of zo?
Ik had ook graag de beta op de pc willen spelen.
Grrrr oke dit spel valt ook weer af... ik wil pc en geen brakke console!
Ghost Recon: Future Soldier op 24 mei in de winkels ligt voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3.
toch grote kans dat het een console port word ...
idd mijn idee, de laatste series van ubisoft waren allemaal veredelde ports... :(

nog steeds dromend van een ravenshield remake... :Y)
press X to jump en O to duck en ik maar rossen op die knoppen :)
tja dat staat in het artikel maar de datum van pc is toch echt anders dan de console meen iets in de richting van 12 juni.
Precies, hier kan ik me helemaal in vinden. PC is veruit beter. Helaas dat door al het illegaal downloaden veel games tegenwoordig meer focus hebben liggen op die brakke consoles...
Op zich is het best een logische actie, door het niet uit te brengen op de pc voorkomen ze piraterij *voordat* het spel tenminste in de winkel ligt wat sentiment zoals "Ik *moet* het *nu* spelen, en ik *kan* het niet eens in de winkel krijgen dus er is toch niks mis mee als ik het download", want volgens mij zouden genoeg mensen zijn geweest die op die manier er mee om zouden zijn gegaan.
Sorry, maar kan je totaal niet volgen in je redenatie naar illegale downloads.
Het gaat immers om een beta!

Hoop dat er nog wel een beta voor de pc komt, maar zal wel weer een brakke console port worden.
Crysis 2 was een gestolen beta van het uiteindelijke product.
http://tweakers.net/nieuw...or-release-uitgelekt.html

Dit is een beta test voor het multiplayer gedeelte.
Een test volledig gecontrolleerd door Ubisoft.
Is het echt zo moeilijk om te begrijpen? Ieder spel wordt altijd gecracked, dat zeggen jullie zelf ook altijd als argument tegen DRM, en dan zou zo'n beta dus ook direct op torrent sites terecht komen.
DE PC beta is al een week bezig, heb vorige week al de beta key voor de PC binnen gehad.
echt?

PC Gamers: While there are no plans for a PC beta as of now, our devs are working hard to build an amazing Ghost Recon: Future Soldier experience for you on PC. We’ll keep you posted if anything changes.

quotje van 12 april

En ik kan het verder ook nergens vinden?
Ik vind het ook jammer de PC opnieuw genegeerd wordt. Het feit dat er geen beta is voor de PC doet mij denken dat dit weer een potentiële brakke port wordt. En met zaken zoals het ontbreken van dedicated servers ben ik bang dit geen absolute knaller wordt op de PC.
Daar was ik al een tijdje achter dat het geen topper zal worden voor op de pc. Maar dat is meer doordat het ghost recon aspect wat de serie groot maakte de nek om is gedraaid want meer voor de mainstream geschikt maken dus enige moeilijkheidsgraad moet er dan uit.
Voor Ubisoft (en veel andere ontwikkelaars) is de PC-markt al langer minder populair terrein, vanwege de grote getale van piraterij. Tuurlijk niet iedereen die "pirate" had de game anders wel gekocht, maar de games van Ubi vond ik zelf online niet aantrekkelijk, dus hadden de meesten genoeg aan de 'gepirate' versie.

Veel A-Kwaliteit games, "floppen" gewoon omdat ze alleen maar gedownload worden. Vaak heb je het dan over wat meer "indie" titles en de singleplayer gerichtte games.
Ze brengen de game ook uit voor de pc, dan vind ik wel dat ze daar ook een beta voor moeten maken.
Als ze nou helemaal geen versie voor de pc hebben dan hoeft er natuurlijk ook geen beta te komen.

Het is tog vrij normaal dat ze voor elk platform een beta hebben waar het spel uiteindelijk op uitgegeven word. (jatoch???)

BTW, gave actie jammer genoeg heb ik geen xbox of ps3 ;( , voor mij word het wachten.... :O

[Reactie gewijzigd door thijsco19 op 17 april 2012 17:01]

Zoals ik boven al melde, de PC beta is al een week bezig, ik heb mijn PC beta key al een week geleden gehad.
Als dat zo is mag je wel een link/bron delen met de pc-gamers.
Ik heb zelf nog niks gevonden op google.
Volgens mij is dat argument niet echt valide als het gaat om games die met name multiplayer gespeeld worden. Nu zeg jij dat eigenlijk ook maar als meer mensen er zo over denken wat betreft de aantrekkelijkheid Ubisoft games in multiplayer dan kunnen ze beter daar energie insteken.

Persoonlijk denk ik namelijk dat het qua piraterij met de FPS wel mee valt aangezien die vooral multiplayer leuk zijn voor veel mensen.
Ik word een beetje moe van het piraterij argument. Zo zijn er een hoop zaken waar compleet aan voorbij worden gegaan.

Tweedehands markt
Voor de consoles is er een gigantisch particulier maar ook commercieel aanbod voor tweedehands games. Daar verdient een ontwikkelaar toch niks meer aan. Er wordt heel veel minder tweedehands doorverkocht in de PC markt omdat het meestal ook niet eens mogelijk is gemaakt.

Levensduur
Over het algemeen worden PC games een stuk langer gespeeld en zijn er vaak betere communities rond een spel. Dat betekent gewoon dat mensen minder snel geneigd zijn om een nieuwe game te kopen. Op de consoles is dat gewoon minder en worden games gewoon minder lang gespeeld, en is men ook eerder geneigd om nieuwe games te kopen.

Mods
PC heeft al jarenlang een traditie gehad om games modbaar te maken voor het publiek. Echter met name dankzij de consoles zien PC gamers hier veel minder van terug. Dit is een trend wat voor vele PC gamers gewoon een teleurstelling is.

Brakke ports
De meeste games worden nu voornamelijk ontwikkeld met de consoles als primair platform. Dit is in principe niet erg, echter wat heel vervelend is als de interface/besturing/etc. die gericht is op consoles direct wordt overgezet naar de PC. Daar zitten de meeste PC gamers gewoonweg niet op te wachten. En vaak gaat het om hele simpele basis dingen zoals het aanpassen van controls/FOV/graphics/etc. wat alleen maar voor een hoop onnodige irraties zorgt. Als PC gamer word je hierdoor gewoon voorzichtiger van met je aankopen.

Ontbreken van demos/betas
Waar vroeger het heel gebruikelijk was om een demo/beta uit te brengen van een spel op de PC, wordt dat nu veel minder of bijna niet meer gedaan. Het is nu zelfs zo dat er voor de consoles wel demos van spellen beschikbaar zijn maar voor de PC niet. Hoe moe ik nou weten of een spel mij wel bevalt of niet? Veel reviews zijn toegespist op de console varianten, maar ook zijn veel reviews gewoon niet objectief meer omdat reviewerd onder druk worden gezet door de uitgever.

Dit zijn gewoon allemaal zaken die enerzijds piraterij in de hand werken, maar ook voor mensen zoals ik die niet piraten gewoon dit soort spellen helemaal niet spelen. Ik focus mij dan maar op de spellen die mij wel een goede PC spelervaring bieden. Dit betekent gewoon dat een zogenaamd 'A-kwaliteit' game zoals jij het noemt gewoon een B-kwaliteits game (of nog minder) wordt als PC gamer.

Het is grappig dat je 'indie' titels aanhaalt die zogenaamd te lijden hebben onder de piraterij. Echter zijn het juist de indie games die het enorm goed doen op de PC. Met name de ontwikkelaars die beter luisteren naar wat PC gamers willen, hun eigen potentiele klanten niet direct als piraten zien en behandelen doen het wel goed. Ook zijn er via kickstarter diverse spelontwikkelaars die genoeg geld binnen halen om hun spel te kunnen ontwikkelen voor de pc.

De ontwikkelaars die het meeste zeuren over piraterij zijn meestal ook de ontwikkelaars die het verst van hun klanten af staan. Met het luisteren naar je klanten en het verwerken van feedback en vooral kritiek kom je een heel eind. PC gamers zijn hierin gewoon veel actiever in dan de meeste console gamers.
Het is grappig dat je 'indie' titels aanhaalt die zogenaamd te lijden hebben onder de piraterij. Echter zijn het juist de indie games die het enorm goed doen op de PC. Met name de ontwikkelaars die beter luisteren naar wat PC gamers willen, hun eigen potentiele klanten niet direct als piraten zien en behandelen doen het wel goed. Ook zijn er via kickstarter diverse spelontwikkelaars die genoeg geld binnen halen om hun spel te kunnen ontwikkelen voor de pc.

De ontwikkelaars die het meeste zeuren over piraterij zijn meestal ook de ontwikkelaars die het verst van hun klanten af staan. Met het luisteren naar je klanten en het verwerken van feedback en vooral kritiek kom je een heel eind. PC gamers zijn hierin gewoon veel actiever in dan de meeste console gamers.
Ik kan hier wel wat aan toevoegen denk ik...

Herkomst
Indie titels worden meestal gestart vanuit het perspectief van de gamer, meestal wat oudere (25-30+) mensen met veel game ervaring die niet tevreden zijn met de huidige gang van zaken rond de gaming-industrie en de nodige kennis in huis hebben om zelf iets neer te zetten wat op de nostalgische game ervaring inspeelt, of juist weer een innovatieve wind blaast rond de gaming wereld.
Wat een indie studio definieert is het feit dat er geen onafhankelijke publisher is (zoals EA) en zo kan er meer marge overblijven voor de studio zelf, en dus een lagere prijs gerekend worden.

Uniek
Elke indie-game is uniek, in de zin dat er altijd een stukje innovatie te vinden is, de een speelt met tijdmanipulatie, de andere met een eindeloze speelwereld, de grafische stijlen lopen uiteen, hoewel er meestal wel een retro pixel stijl gekozen word.

Goedkoop
Bijna elke indie-game is voor <20 euro te koop, omdat er geen gigantische bedragen in de productie, distributie of marketing gestort worden.
Geld komt op de 2e plaats in de indie markt, want de distributie kost toch vrijwel niets.

Community
Omdat indie-games zo toegankelijk zijn groeit er vrijwel altijd een community rond de game, modding en dedicated server hosting zijn hier meestal een grote rol bij.

Alpha/Beta
Spelers en vroege kopers kunnen meestal meedoen met de Alfa of Beta van de game, zodat ze de vorderingen van hun investering kunnen zien en feedback kunnen geven. Iets waar de grote jongens zich niet mee bezig willen houden.

DRM
Omdat de meeste indie developers er niet op doelen om dikke zakken geld binnen te slepen (hoewel dat wel leuk is ofc) zijn de meeste indie games niet voorzien van DRM, er word vanuit gegaan dat de game toch wel gekocht word door gamers die het spel en de studio respecteren. Het is al vaker gebleken dankzij bijvoorbeeld Humble Indie Bundle en Indie Royale dat dat ook zo is.

2 takes uit het spectrum:

Minecraft
Het meest bekende, meest gigantische succes denk ik, met 5.6M verkopen op 1 platform, de PC, begonnen vanuit het idee van een remake van Dungeon keeper en geïnspireerd door LEGO. Er werd van het begin af aan goed geluisterd naar de klanten, en het spel is niet duur, niet zwaar, geoptimaliseerd voor de PC en volledig uit te breiden met mods. Er is DRM, maar dit is zodanig simpel dat het weinig of niet in de weg zit. Ook is er een gratis versie om te spelen.
Gameplay uren: ∞, met eindeloze variatie en elke keer een nieuwe wereld, kun je je hier eeuwig mee vermaken.
Prijs: ¤19.95

Natural Selection 2
Een game die ik al een tijdje volg, wat begon als een gratis mod op de Half-life engine is nu uitgegroeid tot een volwaardige game met een kleine studio er achter.
De game speelt ongeveer hetzelfde als zijn voorganger en focust vooral op de multiplayer.
Grafisch ziet het spel er goed uit, maar is niet zwaar.
De DRM zit hem in je account en Modding is er in de vorm van een level editor.
Het bijzondere is dat ze de engine zelf hebben gemaakt, en daar zit dus ook een groot deel van de prijs in, uiteindelijk zal dit een A-titel genoemd kunnen worden denk ik.
Gameplay uren: 120+, Voor een multiplayer is de game veelzijdig en speelt snel, dus verveelt niet.
Prijs: ¤34.95

Kortom, er zitten een hoop variatie in de indie-scene, er zit voor iedereen wat bij en het development proces is zodanig goedkoop en dynamisch dat er voor een lage prijs een goed product neergezet kan worden.

[Reactie gewijzigd door Blue_Entharion op 18 april 2012 12:02]

Voor mindcraft angry bird stuf heb je de retail kaskraker tegen over staan.
Zoals Cod. Halo. etc
Dat zijn de uitzonderingen.

De werkelijkheid is de toppers krijgen de aandacht en vangen veel wind kwa kritiek.
De flops kijkt men niet naar om.

Indie is indipendant en staat eigenlijk los van budged.
Een game studio die goed heefd verdiend kan zijn eigen ding doen. En als ze daar sucsesvol mee zijn indie blijven.
Maar net als kaskrakers de grote uitzonderingen.

Meeste indies zijn klein.

De instap is laag de budged is laag het risiko is laag dus veel experimenteer vrijheid en mogelijkheden. Zonder dat een big geld schieter je in de nek hijgd.

Maar risiko houd in grote faal kans. Dus het gross is beneden peil de concurentie moordend en kwa omzet valt het vaker vies tegen.

Piraterij doet zeker toe, maar er zijn games die er veel minder last van hebben.

Zoals online games incl MMO.
Singleplayer games hebben daar veel meer last van.
SP games met online functie die niet aanslaat hebben er ook veel last van.
Consoles hebben een centraal online beheer werkt ook bevordelijk.
Je moet een gekaakte ofline console hebben voor het SP spul.

Dus Crysis met hun falende MP.
Assesin creed. Fallout3
Masseffect.
De singleplayer games.

Houd ook in dat oa door piraterij in de game industrie MMO wel de aandacht heefd en MP feature zeer welkom is en liever op console.
Dat over die besturing heb ik in heel veel games niet gezien anders, wel in een enkele recegame wanneer de controller is aangesloten. Veel AAA games hebben dit dus niet.

AVP
COD series
battlefield series
ghost recon series.

Eigenlijk alle games die ik speel zie ik da niet terug.
ik kan je nog sterker vertellen; ik had een officiele Far Cry (met seal er nog omheen) gekocht voor de multiplay. Maar die deed het niet vanwege al bekende cd key. Dus dan maar met de gepirate versie van het spel aan de slag, die prima functioneerde... 8-)

Tja ik wil best kopen en heb dat dus ook gedaan, maar als dat niet werkt zoek ik wel iets wat het wel doet. Goede games koop ik toch wel, dus ik zal wel afwachten of deze de moeite waard is.


Ontopic: ik had inderdaad wel uit willen proberen of deze game een leuke mp heeft, maar helaas, de pc is gepasseerd.
ik kan je nog sterker vertellen; ik had een officiele Far Cry (met seal er nog omheen) gekocht voor de multiplay. Maar die deed het niet vanwege al bekende cd key.
Of je gaat even terug naar de winkel?
Met welke garantie dat het dan wel gaat werken?
heb ik inderdaad eens gedaan, maand later zelfde probleem... Maar soms deed ie het na 10x proberen...
Naar een winkel terug want de key doet het niet.
Heb je zoiets wel eens uitgeprobeerd? Nee echt?
Winkels zijn tegenwoordig enorm wantrouwig als het gaat om serials/keys/licenses.

Meestal als een game terugkomt nemen ze hem niet meer aan omdat de key al geactiveerd is en de disk/doosje is niks meer waard.

Op het bonnetje staat dan meestal ook dat er geen garantie word gegeven op software.
even off topic voor de heren boven : je moet ook niet naar de winkel gaan maar bij de maker van het spel aankloppen, met je aankoop bewijs en de serial key.
dan doen ze speciaal voor jouw de key ontbinden bij wie die dan ook terecht is gekomen en aan jouw account koppelen of je een nieuwe key geven ( onwaarschijnlijk maar gebeurd soms ). Ik weet dat dit werkt bij steam en blizzard.

On-topic : ik ben uitgenodigd voor de beta met een beta key, word nooit uitgenodigd maar nu voor iets ... wat ik helemaal niet wil spelen iemand interesse in deze key?
stuur me dm. edit : voor de xbox360 btw.

[Reactie gewijzigd door jacket13 op 18 april 2012 14:46]

Veel A-Kwaliteit games, "floppen" gewoon omdat ze alleen maar gedownload worden.
En wat versta jij onder een A-kwaliteit game? Ik vind MW3 bijv. een slap aftreksel van MW2 maar dat zal jij verstaan onder A-kwaliteit terwijl het voor mij een B-titel is.

Als je dan ziet dat dit spel nog altijd 59 euro kost in de Steam store en er nooit ook maar één euro korting wordt gegeven ook al is het nu al zo lang uit wordt het nog verbazingwekkend goed verkocht voor de PC.

Kijk naar Alan Wake die flopte op de console en werd uitgebracht op Steam. Die titel brak alle verkooprecords op de PC omdat het aanbod met al die extra's gewoon zo goed was dat illegaal downloaden de moeite niet meer waard was.

A-titels verkopen altijd goed, worden ze eerst gedownload dan worden ze daarna wel gekocht. Rotzooi wordt gedownload en gewist na 5 minuten en dat is dan een gemiste verkoop volgens de uitgever vanwege piraterij, maar nee dat is niet te wijten aan piraterij maar omdat de game gewoon bagger is.

En zoals Cresso hieronder al zegt, de tweedehandsmarkt voor console games is supergroot en piraterij wordt ook daar zwaar onderschat.

En als je dan iets niet voor de PC uit wilt brengen prima, ik vind het jammer en respecteer de keuze, maar ga niet PC gamers discrimineren door jezelf vol te richten op de consolevariant en een slechte port uit te brengen voor de PC en ons niet mee te laten doen met beta testen, daar kweek je als uitgever geen good will mee en dat kost je uiteindelijk omzet, het is gewoon stom.

En dan flopt de game en dan komen ze met hangende pootjes terug naar de PC. Kijk maar naar Rockstar met die laatste detective game, die verkocht niet op de console en ineens is dan de PC wel goed genoeg en komt er een port, maar met Red Dead word je gewoon keihard in de steek gelaten.

Conclusie, maak gewoon een keuze voor welk platform je ontwikkelt en blijf bij die keuze en doe geen half werk als je die keuze eenmaal hebt gemaakt. Is dat nou zoveel gevraagd?
Wellicht willen ze geen 'public' beta voor de PC releasen omdat ze hacks / pre releases zo lang mogelijk proberen uit te stellen.

wilt natuurlijk niet zeggen dat het onmogelijk werk is voor de console maar op de PC zal dit wat makkelijker gaan denk ik.

/edit: "Off-topic / Irrelevant" ? dit is toch geen nujij.nl

@mkools24: correct, neemt niet weg dat die keuzes bewust gemaakt wordt onder het motto "we kunnen later toch lekker updaten".

[Reactie gewijzigd door NogooD op 18 april 2012 09:20]

Dat zou een slecht excuus zijn, nu worden er alleen bugs gereport voor de console versies. M.a.w. de PC versie draait straks voor geen centimeter.
Balen idd :( Dit is just een spel wat het beste op z'n recht komt op een PC.
Ach laten we ons niet druk maken op een slap aftreksel van een console spelletje.
Het is voorbij met de pc pret.
Het had ook al mijn aandacht getrokken, jammer dat ze al allemaal vergeven zijn...:o
Door siepeltjuh, dinsdag 17 april 2012 16:01
...Valt me wel vaker op dat dit soort acties voornamelijk voor de consoles zijn, zit daar een reden achter?
Kan me bedenken dat een console beta moeilijker te kraken en distribueren is dan een beta voor op de PC. (moeilijker, niet onmogelijk... ;) )
Ik had jullie aankondiging al gezien via Twitter, bedankt Tweakers!
Code voor de xbox binnen. Bedankt tweakers ;)
Thanks.

Kan ik nu gelijk downloaden?
Er staat dat hij op 19 april begint, dus ik gok dat je nog 2 daagjes moet wachten.

@Tweakers, bedankt :D
je kunt hem nu al downloaden iig op de ps3. waarschijnlijk kun je hem pas spelen op de 19e
Klopt, je kunt hem al downloaden en opstarten maar het spel spelen kan nog niet. Dat kan waarschijnlijk pas op 19 april
Hoe kan ik hem vinden? Als ik zoek op "Ghost Recon" of "Future Soldier" staat hij er niet tussen (PS3).

-Edit- Nvm, in de PS Store is een knopje 'codes inlossen' :)

[Reactie gewijzigd door Niekfct op 18 april 2012 19:14]

Dank, key voor x360 is binnen :)
Ah nice! THANK YOU!!

dat worden weer korte nachtjes ;-)
Hebbes!

Thanks Tweakers :D
Danku voor de xbox key
Mooie actie!
Code voor xbox is binnen :)
1 2 3 ... 22

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBGrand Theft Auto V

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013