Hoofdcategorieën

Scott Miller (3DRealms) .plan update over X-Box

Door Femme Taken, zondag 19 maart 2000 04:00
Bron: Scott Miller .plan, views: 475

Scott Miller van 3DRealms (onze Duke Nukem Forever vrienden) heeft een .plan update gepost waarin hij z'n twijfels over de X-Box het net op mikt. Scott lijkt naast de PC en de consoles van Nintendo en Sony weinig plaats te zien voor de X-Box:

[1] A big knock against all next-gen consoles, now that they have the graphics horse power to matter, is that TV screens are relatively low-resolution monitors that cannot deliver the clean, detailed images of a PC monitor. Until HDTV is wide spread, this gives a BIG advantage to PCs.

[2] Typically, in a given major market, only the top two brands will be highly successful, and I think everyone has good reason to believe Sony is a lock as one of those two. Nintendo or Sega both have a very strong chance at being the other one, since both of those companies are solely focused on the gaming market and that gives them many business and marketing advantages. Nintendo, ESPECIALLY, seems like a sure-thing because of their very strong gaming brands, like Zelda, Mario Bros., Donkey Kong, and Pokémon. And even the PC itself must be considered a formidable game platform.

[3] It's just not convenient or easy to use a mouse in front of a TV, so that's a big-time PC, and an advantage that makes games that are best played on PCs (FPS and RTS games, among others), often too hard to play on the X-Box as with the other consoles.

[4] If Microsoft believes that anyone will want to use the Internet and do their email, etc. on a TV-based console system, they will been proven wrong. I just don't see people putting up with that kind of hassle, and reading text on fuzzy TVs, and doing anything on the X-Box that is far better suited to a PC. Maybe when a desk in front of TV screens become standard equipment, then consoles will have a prayer at becoming more than just a game machine.

[5] I foresee that the majority of X-Box games will be enhanced ports of PC games. This will be a serious problem for the X-Box's identity, because I don't see many developers making original content and brands for it--the majority of developers will still make games for the PC and then choose to port them to the X-Box. I predict most developers who develop games for the PC will simply say, "Hey, let's do an X-Box version, too!"

[6] It's hard to imagine that any hardcore PC game players will buy the X-Box. People with PCs will stick with PCs because PCs are by far the better game playing machine (assuming the PC has a generally equal CPU and 3D graphics card, and PCs for sale when the X-Box comes out should easily exceed the X-Box's CPU power, and be close to equal with the 3D graphics card), because they easily support the mouse (you're setting at a desk!), and the monitor is capable of displaying text that's readable in something wider than a 50 column mode! Also, the PC has many other applications, and it has a keyboard (imagine trying to play a FPS without a mouse and a keyboard--and think about all those keyboard shortcut keys for so many other games), making it the best all-in-one solution for most people. Quite simply, few people with a PC, I think, will switch to the X-Box to play games when it's easier to stay put on the PC. Sure, some people with older PCs may buy an X-Box to play high-end PC games, but I think that's a small percentage of us. Overall, stripped down PCs that are reduced to game machines doesn't seem like a winning idea, because a PC is so much better, and PC prices are becoming much less a barrier for people who might otherwise buy a console machine.

De rest (ja, er is nog meer ) kun je hier lezen.

Volgende 05:12
Vorige 03:11

Reacties

«  1  2  »

Ik ben het er volledig mee eens. Als een console zal hij veel te duur en complex worden, en als PC zal hij te veel beperkingen hebben.

Misschien kun je het zien als combinatie tussen een Sega Saturn en een CD-i speler: Te duur voor een spelletje en de beperkt als concurrent voor de PC.

Dit slaat toch niet alleen op de x-box. Dit zou net zo goed over de ps2 kunnen gaan. Ik denk dat die xbox wel een succes wordt. Voor mensen die niet bakken met geld aan een dure game pc willen uitgeven is dit perfect. Veel pc games zullen toch wel worden geport naar de xbox...

Dit slaat dus WEL op de X-Box. Waarom? Omdat de X-Box niet alleen bedoeld wordt voor gaming, maar ook voor internetten etc. En ik ben het volledig met Scott eens, wanneer hij zegt : "I just don't see people putting up with that kind of hassle, and reading text on fuzzy TVs, and doing anything on the X-Box that is far better suited to a PC."

</div><div class=b4>Omdat de X-Box niet alleen bedoeld wordt voor gaming, maar ook voor internetten etc</div><div class=b1>

Dan slaat het dus OOK op ps2 en dreamcast, daarmee kan je ook internetten.
Dus gewoon weer een hoop geblaat op niks af alleen omdat er microsoft op staat...

xerix: u heeft gelijk.

Dit soort dingen zijn natuurlijk massaal te verwachten. Meneer Miller heeft waarschijnlijk net een dealtje met Sony gesloten vlak voor de X-Box werd aangekondigd en is nu kwaad omdat hij zich realiseert dattie wellicht op het verkeerde paard heeft ingezet. Dit soort FUD en Trolls gaan we de komende maanden (of tot de X-Box uitkomt misschien zelfs) nog wel dagelijks mee maken. Achja, ik kan er hartelijk om lachen :)

Ik zeg overigens niet dat de X-Box het helemaal gaat maken, ik denk alleen dat het zinloos is om hele lijstjes te maken met voor- en nadelen, aangezien allebei de lijstjes oneindig lang kunnen worden en de uiteindelijke resultaten toch erg afhankelijk zijn van de omstandigheden. Als Microsoft een spel *speciaal* voor de X-Box lanceert en dat blijkt een geniaal spel te zijn, dan wordt die X-Box massaal verkocht. Als er allerlei bugs in blijken te zitten (zoals eerst werd gedacht met de PS2), dan kan het wellicht tegenvallen. Maar al die voorspellingen gaan toch nergens over.

Misschien moet die gast met al zijn wijsheid eens bij Microsoft gaan solliciteren als strategisch adviseur. Of zouden ze hem daar allemaal uitlachen? Ik dacht het ook.

Binnen kort kunnen die consoles net zoveel als een pc, dus....

Waarom zou je er een kopen als je een pc hebt??

Ik denk dat er ook weinig plaats is voor een Duke Nukem Forever met een oudbollige Unreal Engine. Tegenwoordig is 50% van de games een 1st person oriented game met een 3d engine.

Maar goed, Mr. Miller heeft in de afgelopen 2 jaar al genoeg bewezen hoe zijn strategisch inzicht is en hoe hij in staat is een team te leiden naar een goed product.

o wacht... DNF is nog niet uit!

Scott Miller zegt wel zinnige dingen, alleen slaat ie de plank naar mijn idee wel helemaal mis met z'n punt 5 en 6.

Dat de vele geporte PC-games naar de X-box een probleem gaan worden voor de identiteit van de X-box, is natuurlijk }:O }:O shit.
Dat lijkt me nu juist een van de sterke punten van zo'n X-boxje, dat er bv Q4, UT2 of DNF(1 :( ) op zou kunnen draaien!
Persoonlijk kan ik namelijk niet echt warm lopen voor die "very strong gaming brands, like Zelda, Mario Bros., Donkey Kong, and Pokémon" die Scott noemt, en ik denk dat veel mensen het met me eens zijn.

Punt 6 hangt hier mee samen, ik denk dat er juist een enorme markt is voor een goedkope console die dezelfde games kan draaien als de gemiddelde PC, zodat bijna iedereen zo'n doosje aanschaft naast z'n gewone pc (scheelt ook nog een monitor, de meeste mensen hebben nl ook al een tv staan). Leuk als er iemand langs komt, om even lekker te gaan gamen! En het lijkt mij een genot als je naar een LAN-party gaat, en je hoeft niet je hele PC inclusief de hele reutemeteut mee te zeulen, maar je sleept gewoon je X-boxje mee... leuk, een zooi X-boxjes en een dedicated PC DNF-server!

Het voordeel van een console boven een pc is dat ie veel goedkoper is. Dit komt omdat console makers winst willen maken met de gamez, vaak maken ze verlies op de console. Die moet zo goedkoop mogelijk zijn! Compaq (slecht voorbeeld ;)) kan moeilijk geld verdienen met de gamez, aan wie moeten ze geld vragen?...
Ze zijn niet de enigste die pc's maken......
Dus een console die hetzelfde kan als een pc is eigenlijk niet zo heel slecht voor ons :)

Als ik 'n leuk peeceetje heb staan zet ik er echt niet nog een X-Box bij, dat geld besteed ik liever aan 'n nieuwe videokaart, HDD, processor, ed.
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 05:12
Vorige 03:11
VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: