Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 36 reacties, 12.103 views •

Versie 1.0 van MechWarrior Online verschijnt op 17 september. De gratis speelbare mmog verkeert al sinds 29 oktober in bta, waarvoor zich 1,1 miljoen spelers hebben ingeschreven. Die hebben tot nu toe bijna 10 miljoen uur aan de game besteed.

Naast een aantal cijfers over het verloop van de bètatest maakt ontwikkelaar Piranha Games bekend dat MechWarrior Online in september officieel verschijnt. Dan geeft de ontwikkelaar versie 1.0 van de gratis speelbare mmog vrij. Tegelijk met de aankondiging heeft Piranha een aantal nieuwe Mechs vrijgeveven, die gebruikt kunnen worden in de bètatest van de game. Zo kunnen spelers kiezen uit Dragon Slayer Hero Mech, de Commando COM-2D, de Blackjack BJ-1X, de Catapult CPLT-C4 en de Atlas AS7-RS(C).

Volgens Piranha Games hebben 1,1 miljoen spelers zich aangemeld voor de bèta, die tot nu toe samen bijna 10 miljoen uur in de game gestoken hebben. In die tijd zijn er 46 miljoen Mechs uitgeschakeld. In de onlinestrijd zijn tot nu toe 12 miljard raketten, 2 miljard laser-blasts en 3 miljard autocannon-schoten afgevuurd.

Piranha werkt al sinds 2008 aan de game. Het was toen nog een offlinegame, die simpelweg MechWarrior zou gaan heten. De game werd in 2009 aangekondigd. De huidige bètatest loopt sinds oktober 2012.

Piranha toont Dragon Slayer Hero Mech uit MechWarrior Online

Reacties (36)

Reactiefilter:-136036+115+21+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Was de beta de moeite? Vroeger veel mechwarrior gespeeld en ben echt wel aan het wachten op een goed vervolg.
De beta is open en gratis, zou hem gewoon even proberen

http://mwomercs.com/

Het is wel vet, maar de wapens zijn nog niet goed in balans, ppc is king.
Ik vindt LRMs beter, en autocannons zijn ook heel vervelend voor de tegenstander.
Ga ik zeker eens testen. Zijn de controls een beetje te doen en zit er een soort matchmaking in die beginnende spelers niet direct bij gevorderde spelers zet?

Ik kan me voorstellen dat het steeds weer afgeknald worden omdat je mech niet sterk genoeg is ook niet leuk blijft.
PPC all the way! "ZINGGGG!"

Ik vond vroeger de gauss cannons in MechWarrior toch wel vetter...
Het is veel meer een FPS dan MW4 bijvoorbeeld. Ik vond het tegenvallen. Ze adverteren met dat het een echte sim is, maar dat is het absoluut niet...
Iets in mij zegt dat ik gemiddeld 10 uur per speler niet echt veel vind. Zeker als je kijkt dat het spel al 8 maanden in Beta verkeerd. Dan zijn er natuurlijk mensen die er na 1 uurtje op uitgekeken zijn maar het gemiddelde aantal speel uren vind ik niet echt denderend.
1,1 miljoen spelers hebben zich ingeschreven, wil niet zeggen dat die 1,1 miljoen het spel nog steeds spelen. Open beta wordt toch al veel als soort van demo versie gezien tegenwoordig, denk dat een groot gedeelte van die 1,1 miljoen het spel niet (meer) spelen (waaronder ik zelf, heb het geprobeerd, maar niet echt mijn ding).
Heb het een tijdje gespeeld met wat vrienden en moet zeggen dat het wel geinig weg speelt. is opzich lekker uitgewerkt en grafisch ook mooi in elkaar gezet. vooral voor de mensen die vroeger de oude hebben gespeeld is het vast erg leuk.

Ikzelf heb het alleen meer met FPS zoals Battlefield bijvoorbeeld.

Maar mechwarrior Online is zeker een leuke game voor de liefhebber.
MWO is een FPS hoor. (of is het FMS?)
Mechs bewegen vrij traag waardoor het veel tactischer is dan een normale FPS zoals Battlefield
Ik zit ook in de beta, maar er zijn een aantal grote problemen
Ten eerste de distributie van de hard points is zo gedaan dat je niet zoals in mechwarrior lekker kan customizen.
De meeste mechs zijn zwaar underpowered. Het is echt de tegenstander beetje bij beetje slopen.

Bij veel mech's ben je zeer beperkt door de "hardpoints" die wapensoort specifiek zijn. Tegelijk hebben die plekken ook een grote beperking in ruimte.
MAW er is voor zover ik weet maar een mech die 2 gaus guns kan plaatsten (een bepaalde versie van de Capapult.) die weliswaar 40 damage doet (dubbelschot) maar op de een of andere manier zijn de hitboxen zo dat het nog meerdere schoten kost om een subsectie van een andere mech op te blazen (die meestal rond de 20 a 30 armour hebbent).
Voor balans redenen is er juist voor die weg gekozen.
Als je bij elke mech 2x AC20's gewoon erop kan knallen of weet ik veel wat, zou dat niet juist beetje unbalanced zijn? Ik zou ook graag 10 AC2's hebben ipv 3x AC5's op mijn hunchback.

Dat sommige mech underpowered zijn kan ik mee eens zijn. Daarom dat er ook verschillende tiers(tonnage) zijn met verschillende rollen. Een atlas tegen een cat is zowiezo al over maar waar een jenner dan rondjes kan rennen om een atlas heen en een cat vanaf afstand LRMS kan schieten, daar gaat het spel dus ook om: Teamwork :D!
Heel vet spel, ik heb de closed beta nog gespeeld. Ben benieuwd of de final version veel veranderd.

Voor wie benieuwd is, de specs :

Minimum Requirements:
Core 2 Duo E6750 2.66GHz
Athlon II X2 245e
GPU (GRAPHICS CARD)
GeForce 8800GT
Radeon HD 5600/5700
RAM: 4 GB
OS: Windows Vista 32-bit
DirectX: DX9
HDD Space: 4 GB

Recommended Requirements
Core i3-2500
AMD Athlon II X4 650
GPU (GRAPHICS CARD)
GeForce GTX 285
Radeon HD 5830
RAM: 8 GB
OS: Windows 7 SP-1 64-Bit
DirectX: DX9
HDD Space: 4 GB

[Reactie gewijzigd door johanneslol op 4 juli 2013 14:09]

een core i3 2500 bestaat helemaal niet |:(
dat is een i5 serie cpu lol

de core i3 sandy bridge model nummers gaan niet hoger dan 2100

tenzij ze het nog over het oude core i3 250 hebben

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 4 juli 2013 15:22]

Ik zou toch bijna zeggen dat die E6750 beter, al dan niet gelijk, zou presteren aan de i3....
Maar het zal de i5-2500 wel zijn.

Maar als ik het zo zie kun je bijna af met een interne APU GPU voor de videokaart eisen op 'aanbevolen' niveau...

Een 285 is wellicht een topkaart uit die tijd, maar stelt hedendaags niet veel meer voor dan een middeklasser.

Maargoed, specs zijn zo waardeloos... met 'recomended' specs wil ik alles op ultra-high @ 1080p kunnen spelen met minstens 30fps... maar dat kan je bij bijna geen enkel spel zonder de nieuwste serie GPU's in een SLI opstelling.
1080P?
makkelijk vrijwel iedere kaart van +/- 300 euro kan dat prima aan daar voor heb je dus echt geen SLI opstelling nodig

de GTX770 en HD7970Ghz edition kaarten kunnen dit makkelijk zat aan
ik draai hier de zwaarste spellen alles op ultra high zo rond de 50/60 fps 1080P
en heb nog een oudere GTX680 erin zitten ook...

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 4 juli 2013 22:32]

Dit en dan met de Oculus Rift... dat is een gave combinatie in mijn optiek.
Zo kunnen spelers kiezen uit Dragon Slayer Hero Mech, de Commando COM-2D, de Blackjack BJ-1X, de Catapult CPLT-C4 en de Atlas AS7-RS(C).
Dit verandert om de zoveel tijd, waarna er weer andere Trail Mechs komen.
Deze Trail Mech zijn echter zwaar onderbewapend en maken niet veel kans tegen reguliere Mechs. Je wilt dus zo snel mogelijk zelf een Mech kopen. Om dat te doen moet je nog veel potjes met de Trial Mechs spelen, of je portemonnee trekken..

Verder is het wel een zeer vermakelijk spel.

[Reactie gewijzigd door Durandal op 4 juli 2013 14:16]

Een vervolg is meer dan welkom, jammer dat er geen singleplayer bij zit, dat was best leuk met een verhaal en filmpjes la C&C.
Ik krijg MechWarrior 4 niet meer aan de praat, dat heb ik vroeger helemaal grijs gespeeld (met joystick uiteraard). Misschien wil ik dat ook eigenlijk niet meer zien.. ; )
mechwarrior 4 mercs krijg je nog wel aan de praat onder win7, mechwarrior 3 ook.
Ik heb alleen Vengeance, helaas.
Ben een speler sinds de Alpha.

Er is heel veel veranderd sinds de game vanaf Alpha in is gegaan.
Zo hebben ze de heatvision/nightvision veranderd.
Er zijn zo ook platoons toegevoegd en de scouting is verbeterd, ze hebben een soort World of Tanks systeem aangenomen dat je enemies ziet die de scout ook ziet en kan je zo dus je LRMS afvuren.

Ze hebben ook wat balans in het spel getrokken en de mechanics van wat je vroeger op je mechs zou willen werkt nu ook.
een van mijn eigen mechs = 2x gaus cannon catapult / 3x AC5 op een hunchback etc

Als ik het spel moet vergelijken met 6 maanden geleden heeft het echt heel veel vooruitgang geboekt.
En als je het wilt vergelijken met Hawken vind ik dat er meer reward gevoel is voor een kill hierin dan in Hawken, Hawken is toch meer een shooter waarbij MWO je meer tactisch moet spelen zoals bij World of Tanks. 1 op 1 = kans op win, 2/3 op 1 win je niet. Zelfde als bij World of Tanks maar bij Hawken heb je die kans nog.

Ik zou zeggen mensen die de CB hebben gespeeld het even weer te proberen.
Betwijfel of deze versie hetzelfde speciale gevoel van mysterie, spanning en uitdaging weet op te roepen als MechWarrior 2 uit 1995... Heeft iets te maken met de verstreken tijd :) Voor degenen die een tripje terug in de tijd willen: de soundtrack staat op YouTube. Ook mijn favoriete nummer!

[Reactie gewijzigd door Randfiguur op 4 juli 2013 15:49]

Ja, mechwarrior 2 had inderdaad zo'n mysterie er omheen hangen. Ook was de gameplay ongeevenaard. Was toen ook een combat sim.

Kan het me nog als de dag van gisteren herinneren.
Een uitgebreide toetsenbord lay out en het originele spel werd meestal niet eens met de muis gespeeld.
1 tm 0 voor snelheidsbepaling of + en - en backspace voor reverse throttle.. pijltjes toetsen om te aimen.
Ready sibco identity.
Planet sudaten, ambient temperature minus three four degrees, all sensors nominal.
Heerlijk om met je mad dog, timberwolf, marauder, etc op pad te gaan.
Heb t origineel nog thuis liggen. Kan m zo weer starten op mn oude msdos game pc. Dosbox blijft buggy.

Mechwarrior online heb ik voor een aantal weken gespeeld. Hoewel het vermakelijk was zocht ik toch wat meer naar een missie based mmo. Waar je kon pvpen maar ook pve kon doen en dat laatste mis ik heel erg in mwo.
Ook het aanbod aan mechs en wapens vond ik zwaar tegenvallen.
LRM's 5,10,20 SRM's 3,6, streakSRM's 6,12 , small medium large pulse en beam lasers, AC 5,10,20, ultraAC 5, 10, 20,
PPC, ER-PPC, en dan vergeet ik er vast nog wel wat. Dit was kortweg t aanbod in mw2.
Ook beviel me het upgrade systeem niet zo erg. Laat me gewoon de mech kopen en die configureren.
Mag best zoals in MW2 Mercs geld kosten.. dat was prima. Dat ik kan kiezen voor M.A.S.C. upper arm actuator, upper body actuator etc..

Heb helaas ook gehoord dat ze veel license problemen hebben gehad voor mech models en namen en dergelijke wat ik erg spijtig vind. Licensing kills the industry once again.

[Reactie gewijzigd door aebtdom op 4 juli 2013 17:24]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True