Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 134 reacties

Samsung heeft in een statement laten weten dat het de claims van oververhitting bij zijn smartphone Galaxy S III onderzoekt. De fabrikant heeft het onderzoek ingesteld nadat er een afbeelding naar buiten kwam van een toestel met brandsporen.

Op zijn weblog laat de Koreaanse fabrikant weten op de hoogte te zijn van de bewuste afbeelding die op het internet circuleert, waarin een verbrande Galaxy S III is te zien. Samsung belooft het voorval te onderzoeken zodra het bewuste toestel is opgestuurd naar de fabrikant. Het is dus nog onduidelijk of de Galaxy S III daadwerkelijk gevaar loopt voor oververhitting of dat het hier om een incident gaat.

De bewuste afbeelding toont een toestel met brandsporen aan de onderkant. Volgens de eigenaar had hij de Galaxy S III met een carkit verbonden toen de problemen ontstonden. Daarbij claimt hij dat er witte vlammen uit het toestel kwamen, waarbij het plastic smolt. Omdat de onderkant is verbrand, lijkt de accu, die doorgaans erg warm wordt in smartphones, niet de oorzaak van de problemen te zijn.

Samsung bracht zijn Galaxy S III vorige maand uit. Het toestel beschikt over een quadcore-soc van eigen makelij en een 4,8"-scherm met een resolutie van 1280x720 pixels. Het toestel moet concurreren met de One X van HTC, die eveneens over een quadcore-soc beschikt.

Samsung Galaxy S III met brandsporen

Reacties (134)

Reactiefilter:-11340124+186+211+31
Moderatie-faq Wijzig weergave
Opzich wel apart, als je de foto's bekijkt van hoe de print eruit ziet, zie je dat er op die plek bijna niks zit. Enkel iets wat op een kristal lijkt, Misschien heeft hij gewoon 12V aangesloten ofzo ipv 5

Print van de telefoon

[Reactie gewijzigd door eejjay op 21 juni 2012 14:55]

Een kristal? Gast, eejjay, dit is de microfoon die gesmolten is. Duidelijk. Zeer waarschijnlijk gewoon een productiefout. Waarom? Nou hierom:

Locatie brandplek:
http://i1174.photobucket....11/dillo1k94/8b24575d.jpg
Locatie Mic1:
http://dl.dropbox.com/u/27041159/SGS3%20Mic1.jpg
Foto van de houder met SGS3:
http://i1174.photobucket....11/dillo1k94/b303d9c5.jpg

het enige wat daar zit is de mic.

Trouwens voor diegene die NIET op de link hebben geclickt, de eigenaar in kwestie, geeft aan dat de telefoon NIET in de oplader zat.

Quote van dillo2k10: "The mount did not have a charger, and no charger was connected. It just holds the phone."

(sorry, van de toon, maar het lijkt mij toch wel duidelijk dat als je zelf een print van de telefoon geeft, dat je toch ook ziet dat het mic1 is, zelfde ding zit ook in de top van de telefoon mic2 namelijk ;) )

[Reactie gewijzigd door Biersteker op 21 juni 2012 15:28]

"Gast"Biersteker, nu je het zegt lijkt het inderdaad een microfoon te zijn, echter ken ik voldoende kristallen die er uitzien als een metalen plaatje. Het is puur het gaatje waaraan te zien is dat het een microfoon kan zijn.

edit: even goede vrienden hoor :P
zat waarschijnlijk een beetje te slapen, heb zelf de blauwe S3 voor me liggen :)

[Reactie gewijzigd door eejjay op 21 juni 2012 15:47]

Het kan geen falende carkit zijn. De eigenaar van dit uitgefikte toestel post in het in dit artikel genoemde forumtopic dat z'n carkit slechts een houder was en dus géén oplader. Maakt de zaak er niet minder vreemd op..

[Reactie gewijzigd door The Legend op 21 juni 2012 14:39]

Het maakt het er zelfs nog vreemder op, als hij niet wordt opgeladen is er niets in de buurt wat warm kan worden. Lijkt me gewoon iemand die Samsung niet zo leuk vindt of lekker geld wil vangen.
Ik denk dat hij een nieuw toestel wilt en daarom niet zegt dat hij een bagger oplader gebruikte.. Al doet dit me eerder denken aan kortsluiting vanuit de accu, die dingen kunnen namelijk behoorlijke ladingen energie in korte tijd afgeven wanneer je ze kortsluit..
Op een andere foto is te zien dat het smeulen niet eens op de USB connector maar er flink naast heeft plaats gevonden. Natuurlijk kan het toch door een kortsluiting hebben plaats gevonden tijdens het opladen en dat de eigenaar daar over liegt of dat er toch een productiefout heeft plaats gevonden.

Het is wachten op Samsung wat zij uiteindelijk achterhalen wat de oorzaak is geweest. En ik ben best nieuwsgierig naar het staartje van dit verhaal.
Ik ben een eigenaar van de blauwe Galaxy S3 en moet zeggen dat tijdens gamen op de telefoon hij, op de aangegeven plek op het plaatje, wel enorm warm wordt.

Vrij toeval vind ik het niet. Vraag me inderdaad wel af of hij niet afgeschermd heeft gezeten met de telefoon waardoor de warmte niet kwijt kan. De vraag rust mij wel of het toestel dan er zo uitziet. Ik heb er overigens geen last van voor zover ik kan merken.
ik heb het een paar posts terug ook al aan gegeven. Maar op jou reactie kracht bij te zetten vermeld ik het nog een keer.

ik ervaar het zelfde dat de SGS3 onderaan warm wordt
Ik heb eens gekeken op het profiel van de melder van deze S3 en volgens mij is die gast niet te vertouwen of kan hij niet met apparatuur omgaan. Lees maar eens de topics die hij heeft aangemaakt:

http://touch.boards.ie/user/300273

Zitten er aardig wat tussen van spullen die kapot zijn gegaan en zaken waarvoor hij vraagt hoe hij compensatie kan krijgen etc. En als hij dan ook nog een topic aanmaakt waarin hij vraagt of zelfmoord illegaal is... Tja...
Oud topic, maar toch maar even update...

Originele thread op boards.ie bestaat niet meer.

Nieuwe thread legt uit dat hij de zaken heeft verdraaid - dat een ander de schade toe zou hebben gebracht na waterschade en er verder niks over kan (of wil) zeggen:
http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?p=79594704

Op nu.nl staat verder dat het beureau dat het mobieltje heeft onderzocht zegt dat het ding waarschijnlijk in een magnetron is gegooid:
http://www.nu.nl/gadgets/2853696/index.html
Dit is ook niet de eerste keer dat hij dit doet.

http://touch.boards.ie/user/300273

Staan wel meer 'onverklaarbare' dingen op die site..


Edit: Zie al dat dit wordt gezegd in een eerdere reactie van KlaasjeNL.. Oeps!!

[Reactie gewijzigd door RobinDraaijer op 7 juli 2012 14:51]

looks like a hoax to me!

maar het kan natuurlijk zijn dat de carkit de schuld is van het kwaad.
misschien een goedkope carkit die niet goed ontwikkeld is en op een of andere manier kortsluiting veroorzaakt?
Misschien moet je eerst even op de link clicken. De telefoon zat NIET in de lader in de carkit.
Inderdaad, het 7e bericht in het forum van de volgende link: http://www.boards.ie/vbul...p=79312161&utm_source
The mount did not have a charger, and no charger was connected. It just holds the phone.
On post nr. 15 staan overigens nog meer foto's.

In post nr. 25 geeft de gebruiker aan dat hij op het moment van de vlammen navigatie gebruikte:
interesting it seems to be the point where the mic is...wodner did you hve that voice command to make phone wake up thing on?
supposed to consume huge energy, so cud cause heat etc..
No, I had the satnav on.

The strange thing is I read around online and where the flame came from, there isn't anything there that could do much.
En volgens een iemand anders in post 29 zou de antenne wellicht het probleem veroorzaakt kunnen hebben:
Because the phone burnt exactly where the antenna is (actually, the antenna is embedded and part of the white casing making up the back of the phone, a sort of flat & elongated loop at the bottom, and connects to the board via 2 golden connectors), and if it indeed contained metal in shape of a loop (or formed one with the tension spring), then the microwave energy could have been enough to generate a spark or heat parts of the mount or other metallic parts of the phone itself around the antenna (but besides the antenna; what we call inductive coupling).
Dat antenne verhaal geloof ik niet.
http://www.youtube.com/watch?v=eo93EF7rVIw
Rond 5.20 tot 5.40. Dan zie je dat de antenne langs de linker zijkant omhoog loopt. En die begint een stuk hoger dan de brandplek.
maar het kan natuurlijk zijn dat de carkit de schuld is van het kwaad.
misschien een goedkope carkit die niet goed ontwikkeld is en op een of andere manier kortsluiting veroorzaakt?
Dit lijkt me eerlijk gezegd logischer. Of wellicht gewoon een foutje in de aansluiting, hoeft ook niet te betekenen dat het iets structureels is oid.
Als dat zo zou zijn dan zou de brandplek boven de connector zitten en niet ernaast. Tevens is het zo dat de SMPS regelaar in de lader een beveiliging heeft. Bij kortsluiting zakt de spanning in waardoor er bijna geen vermogens overdracht is. ALs hij zijn standaard lader gebruikt en er zou sluiting zijn in de connector dan is dit nog niet mogelijk.
Als je een goedkope chinese auto lader gebruikt hoeft daar echt niet persé een beveiliging in te zitten hoor. Het zou dus best kunnen dat daar perongeluk een keer 12V uit komt ipv 5V.

Wat eventueel zou kunnen is dat er inderdaad 12V uit de lader gekomen is (of zelfs meer), misschien zit op die plek het regelcircuit die de binnenkomende 5V veranderd naar een werkbare spanning voor de telefoon en het laden van de accu. Deze is vast niet bestand tegen >12V.
Nee idd, als je kijkt lijkt het de micro-usb aansluiting. Wellicht een spanningsverschil wat dit probleem heeft veroorzaakt?
12v door die aansluiting gepompt wellicht? :9
Ziet er eerder uit alsof de telefoon op iets heets heeft gelegen en de eigenaar Samsung de schuld geeft dat dit oververhitting is..
Er zit aan de onderkant namelijk niet echt iets dat echt heet wordt.

[Reactie gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 21 juni 2012 14:35]

Op de foto's die hij op het forum heeft gepost, is ook zijn carkit te zien, hier zie je dat de flam uit het toestel is gekomen en ook een stukje van de carkit heeft laten smelten.

http://i1174.photobucket....11/dillo1k94/b303d9c5.jpg
Hoe zie jij dat de vlam uit het toestel is gekomen en niet uit de carkit? Als ik de foto zo bekijk is de carkit zeker zo verdacht met z'n weggesmolten connector. Als die kortsluiting heeft veroorzaakt wordt alles rondom de verbinding tussen de SIII en de carkit heet.
Inderdaad. Er zijn zoveel factoren waar je rekening mee moet houden: Komt het met een andere carkit ook voor, of met een ander toestel of met een andere SGS III? Allemaal zaken die voor Samung achteraf lastig te traceren zijn. Aan de accu zelf kan het iig niet liggen, want die zit een stuk hoger in het toestel, dus hooguit is de connector onderaan het toestel defect.
Het zit vlak naast de oplader. Maar dit ziet er inderdaad alsof het tegen iets heel warms heeft gelegen. Heb zelf geen last van in ieder geval.

[Reactie gewijzigd door Hunter23 op 21 juni 2012 14:59]

Ligt het aan mij of ben ik de enige die denkt dat er iets fout is gegaan tijdens het aan de carkit leggen.... bv dat de carkit defect was of ergens een kortsluiting in het automobiele neurologisch systeem? Dit lijkt me toch echt een probleem bij het aansluiten/laden zijn geweest. Witte vlammen kunnen overigens hoogstens bij bepaalde chemische componenten komen overigens, waaronder bestanddelen in accu's. De accu lijkt me op het eerste gezicht nog in orde. Het zou natuurlijk wel een capacitor/whatever else kunnen zijn of zo die het laadgebeuren moest regel die faalde....maar dan noem ik het eerder een losstaand incident tot nu toe. Nog geen reden om aan te nemen dat ze er dan allemaal last van kunnen hebben.
Ik heb ook een keer zelf de carkit aangesloten. Had er alleen even niet aan gedacht dat in de sigarettenplug de 12V naar 5V omvormer zat en dat ding eraf geknipt. Dat gaf bij het aansluiten even een trilling en een klein rookwolkje en weg was mijn HTC S730. Soms moet je het als software engineer ook gewoon bij software houden. :+
Haha, inderdaad. Ook dat gebeurt soms nog wel eens. Ik had het ooit met een universele adapter voor een oude atari volgens mij. Had ooit de universele adapter even nodig al zijnde 12 V, terwijl die atari, of wat het ook was maar 3 volt kon handelen. Er zat ook zon leuk knopje op dat je kon stellen. Enfin, Ik sloot de atari weer aan op het lichtnet, en een klap! een zooi rook en dergelijke, en zowel de adapter, de atari zelf en de stop in de meterkast kon ik vervangen. Ik schrok er behoorlijk van. En dat terwijl ik het knopje wel weer terg had gezet naar 3 V! Schijnbaar was de adapter kaput gegaan toen ik hem loskoppelde van het 12 V apparaat, waardoor die gewoon kortsluiting veroorzaakte zodra ik hem terug in het lichtnetgaatje propte.

Enfin: back on topic:

http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2056677034
Hiero geeft die persoon aan dat de telefoon het nog steeds deed, maar dat zijn ontvangst niet meer werkte. Zou op die plek dan niet een ontvanger/zender hebben gezegd van ik kap er mee?

Terugkomend op het vorig bericht van mij, dacht ik in eerste instantie aan de lader. Nu blijkt dus dat hij hem niet aan de lader had hangen in de auto. Zie link voor meer details, in engels.

[Reactie gewijzigd door Gerardus op 21 juni 2012 21:34]

ik heb zelf een SGS3 en ervaar dat de onderkant van de telefoon regelmatig best wel warm wordt. Vooral als hij thumbnails aan het genereren is van grote foto's (4 a 5 mb)
Mee eens, hij wordt vaak warm aan de onderkant, ik merk het vooral bij video opnemen en kijken en wanneer ik 3D games speel.

Het lijkt mij dat de SoC aan de onderkant zit en erg veel warmte genereert, soms is het zelfs oncomfortabel. Maar spontane ontbranding had ik niet verwacht.
die cpu zit niet onderaan de usb port hoor Dat is totaal iets anders
Ik vraag me af hoe jij zou reageren als het zelfde gebeurd zou zijn met een iPhone toestel, maar dat terzijde. Sowieso vind ik knap dat je vanuit deze foto kan bepalen wiens schuld het is en gelijk conclusie kan trekken, typisch niet? Los daarvan zijn er meerdere mensen die zelfde symptomen hebben gemeld. Google is your friend ;)

@Kevinp
Dat kan wel zo wezen, ik erger me gewoon aan mensen die gelijk conclusie trekken en als je hun tegenspreekt is het gelijk -2 ongewenst.

Unlike meeste hieronder (als ik reacties zo lees) kan ik niet zeggen wat de oorzaak zou zijn en kan ik niks concluderen, ik ben geen Samsung SIII engineer.

Maar ik vind wel sportief dat Samsung deze issue hoog opneemt.

[Reactie gewijzigd door Audipower op 21 juni 2012 14:54]

Ik had t bij mijn iPhone alleen dan minder erg.. Had iPhone in carkit staan en liet vriendin van mij in de auto rijden (was haar 1e x) en na paar x motor uitvallen en weer startten begon t raar te ruiken.. Dacht eerst verbrande koppeling ofzo maar later bleek de stekker van de carkit half gesmolten te zijn..

Conclusie: niet auto startten met telefoon in de carkit.

Was een navigon carkit trouwens, gebruik m nog steeds alleen nu met een ander kabeltje.. Verder geen problemen gehad..
dit is toch algemeen bekend?

in alle boekjes met autoladers staat dat je die nooit moet insteken bij het starten. navigatiesystemen, telefoon e.d.

en wel erg slecht dat de montor een paar keer uitviel, een keer kan gebeuren, maar vaker toch niet?
Dit moet geen probleem zijn bij goede laders die getest en goedgekeurd zijn met een E4 en CE markering. Die moet wel beveiligt zijn tegen piekspannignen.
Ik heb een chinese laader ook gemodiviceerd met extra overspannings diodes.
Hmm, mij niet bekend hoor. Heb ook vaak genoeg een auto gestart met laders in het contact.

En laten we eerlijk zijn, wie leest die boekjes nou eigenlijk?

Niet iedereen heeft de bediening van een auto direct onder controle. Had je ook niet hoeven melden, komt een beetje bash'erig over.
En wat dan met de auto's met start stop systeem?
Iedere keer telefoon uit carkit halen wanneer je bij verkeerslicht staat?
dan start je auto toch niet?
de motor gaat dan weer aan, dan is heel wat anders dan starten.

Tijdje terug stond het ook met een sticker op het zakje waar de autooplader van mijn tomtom in zat.
Ik trek altijd de stekker uit en steek hem pas in als de auto loopt.

bij stroomuitval zet je toch ook niet de zekering weer aan als al je apparaten nog aan staan?
De auto start wel, alleen zonder gebruik van je contactsleutel. De contactsleutel is in dit geval je koppeling.

[Reactie gewijzigd door Melcindomien op 21 juni 2012 15:23]

de motor start. je licht, radio e.d. blijft toch ook aan?
ook de stroom blijft gewoon op de aansluiting staan...
nope, bij veel autos vliegen deze er uit zodat de volle kracht van de accu naar de startmotor kan.
Eerder nog: de startmotor vraagt zoveel stroom, dat de rest even niks (of duidelijk minder) krijgt... maar hij start wel degelijk en de dynamo zou een overspanning kunnen realiseren..
lijkt me hier eerder gevalletje scheve stekker iod.. of productiefoutje tel..
@Dynion:
Bij bijna alle auto's met start&stop systeem is dit niet het geval, in ieder geval niet bij een warme start.
Het probleem zit hem bij het starten van de auto met apparatuur aangesloten niet in het feit dat de elektra van de auto dan aan gaat, maar in het dippen en pieken van de spanning en stroomsterkte doordat de startmotor zo gigantisch veel stroom pakt ineens (in sommige auto's over de 100A). Een lader met slechte spanningsregulator kan daardoor voltages afgeven waar een telefoon spontaan van doorbrandt.

Auto electronica wordt daarom niet voor niks nog steeds zeer conservatief ontworpen en gezekerd.
Uhm, is dat geen starten?

Natuurlijk wel, het heet niet voor niets een START / stop systeem!?

On Topic, ik vind dat velen wel erg voorbarige conclusies trekken. Er valt zo op het eerste gezicht geen eenduidige conclusie te trekken of het hier een productiefout, ontwerpfout of gebruikersfout betreft, al dan niet structureel.

Laten we maar gewoon afwachten wat Samsung er over kan zeggen nadat ze het onderzocht hebben. En als er dan wel een structurele fout gevonden zou worden, hoop ik ook dat ze net als HTC aangeven dat ze met een oplossing komen. Al weten we nog niet wat HTC met de reeds verkochte One-X modellen gaat doen die tegen het Wifi probleem aan lopen.
dat is exact het zelfde als starten, wat denk je dat er ander gebeurd? de motor start weer.
bij stroomuitval zet je toch ook niet de zekering weer aan als al je apparaten nog aan staan?
Bij stroomuitval haal ik iniedergeval niet eerst alle stekkers overal uit voordat ik de zekering weer om schakel.

En apparaten zoals verlichting, TV e.d. laat ik dan eigenlijk ook allemaal aan staan.
En wat dan met de auto's met start stop systeem?
Iedere keer telefoon uit carkit halen wanneer je bij verkeerslicht staat?
Nee, die houden de spanning op de sigaretten aansteker, stereo, airco, etc zolang het contact aan blijft.

[Reactie gewijzigd door ASS-Ware op 21 juni 2012 19:15]

Je verwacht de branbplek bij een accu aansluiting of bij de SOC, welke bij de SGS1 niet daar zit. Dus ik snap de opmerking wel.

Alhoewel de oplader kant natuurlijk ook een klein stroom cirquit heeft welke dit kan veroorzaken.

Maar ik zou dit niet onder oververhitting scharen, maar een productiefout. Al dan niet éénmalig.
Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat dit zoveel aandacht krijgt. Natuurlijk is het een serieus probleem, maar kom op zeg... 1 gebruiker zet het op Internet en boom... alle media springen erop. Dit zegt 0,0 niks, het kan werkelijk aan vanalles liggen, maar net als al die eerdere berichten welke je ook bij iPhones of andere nieuwe telefoons langs ziet komen, het is iets wat soms kan voorkomen en zeker niet zomaar een productiefout in de hele lijn. Echt, pardon my English, wat een crap.
Als het bij de iPhone ook voorkomt zoals je beweert dan kan je echt wel met de vinger richting Samsung wijzen want het eerste waar de S-heep altijd op wijzen bij de iPhone is dat de onderdelen van Samsung komen.

Waar rook is is vuur zegt men ;)
Ik weet wel wat de reacties van A waren op dergelijke claims.
"onmogelijk"
En daarmee was de kous af.

Netjes van Samsung dat ze er dus wel degelijk sereus naar gaan kijken.

Edit: Deze vergelijking met bedrijf A als reactie op poster die stelde dat reacties anders waren geweest als het over een toestel van bedrijf A ging.
Vind gewoon dat bedrijf B goed omgaat met een dergelijk geval, zoals elk degelijk bedrijf betaamt.

[Reactie gewijzigd door ZenTex op 21 juni 2012 15:55]

"Ik vraag me af hoe jij zou reageren als het zelfde gebeurd zou zijn met een iPhone toestel"

Het is erg typerend dat jij gelijk weer 'iPhone' noemt om vervolgens daarna zelf iemand te verwijten dat hij handelt uit vooroordelen...

Ik weet, het is niet ontopic - dus ik zal wel omlaag ge-mod worden. Maar ik vond deze reactie wel erg hypocriet.
Ik vind het niet typerend ... kan me goed herinneren hoe men liep te zeuren op Apple.
Maar goed toen had men ook al vooroordelen klaar liggen. Dus tja waarom niet ook nu
Sowieso vind ik knap dat je vanuit deze foto kan bepalen wiens schuld het is en gelijk conclusie kan trekken, typisch niet?
Er zit helemaal geen conclusie in zijn post dus waarom jij beweert van wel vindt ik erg apart...

We kunnen op dit moment nou eenmaal alleen oordelen over het plaatje/foto, niks mis mee of het oordeel nou goed/fout is is helemaal niet relevant!
Ehm? Sportief? Hoezo is dit sportief van Samsung? Zoiets is gewoon slechte publiciteit dus moet Samsung hier ook publiekelijk op reageren, heeft helemaal niets met sportief te maken.
Wat een ontzettend kinderachtige reactie om meteen de iPhone erbij te halen. Je doet net alsof je geen fanboy bent, maar toch kun je het niet laten om de concurrent erbij te halen. Waarom toch?

Maar goed, wat meer ontopic: Het lijkt me kortsluiting in de micro-usb aansluiting. Dat kan zijn dat het toestel zelf (de female connector) kortsluiting veroorzaakte, maar het kan ook komen door een piekspanning of kortsluiting in het stekkertje van de carkit.
Lijkt mij kortsluiting in de connector, wat wel vaker gebeurt met die bami kwaliteit opladers van 50 cent.
Voor meer 'inside information'
http://guide-images.ifixit.net/igi/1SQebaiGYiIxhlQ1.huge

Op die plek zit inderdaad nog een component wat 2 aansluitpunten heeft. Microfoontje of speakertje?
Je kijkt naar de verkeerde kant, de print ligt met "scherm naar beneden".
Aan de andere kant zit een kristal of iets wat daarop lijkt (microfoon dus), verder niks

[Reactie gewijzigd door eejjay op 21 juni 2012 15:24]

Op de foto van de brand plek zit bij mij de microfoon
De microfoon zit idd op die plek, maar kan me niet voorstellen dat er zoveel stroom loopt.
Of het moet een "verhitte" discussie zijn geweest :p.
De microfoon zit idd op die plek, maar kan me niet voorstellen dat er zoveel stroom loopt.
Je vergeet dat er gebruik gemaakt wordt van een multilayer PCB, maw de kortsluiting kan ook binnen in de PCB onstaan.
Lijkt erop dat er iets onder uit de accu is geschoten (wellicht bij de contactpunten?). Weet verder niet veel van het toestel maar op WIKI staat over witte vlammen het volgende:

"Ten eerste kunnen zeer fijne roetdeeltjes de vlam rood, oranje, geel of zelfs wit kleuren. " en
"een blauwe of witte vlam wordt veroorzaakt door een hogere temperatuur."

Er zijn hier vast mensen die verstand hebben van dit soort dingen, wat zeggen jullie erover? Zal het misschien de accu en zijn inhoud zijn die het begeven heeft?

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlam#Kleur
De telefoon deed het nog, hij had alleen geen verbinding meer, dus er zal wel iets met de antennes gebeurd zijn. Die zitten alleen aan de andere kant, wat het nogal raar maakt.
Het enige wat ik kan zeggen is dat het materiaal inderdaad van poly carbonaat is gemaakt. Dat roet als een gek en zorgt voor blaasjes vorming. Verder is het materiaal zelfdovend. Dat klopt ook wel want als dat niet zo zou zijn is de achterkant in zijn geheel al weg zijn.
Lijkt verdacht veel op dat iemand een aansteker er onder heeft gehouden. Normaal gesproken zoals artikel ook al vermeld word de batterij warm, heb nog nooit echt bij een toestel gemerkt dat de andere componenten ontzettend warm werden. Ik gok er op dat dit fake is.

Weet iemand misschien meer over hoe de binnenkant van de SIII er uit ziet en welk stukje hardware er zit op de plek waar de brand ontstaan zou zijn?
Weet iemand misschien meer over hoe de binnenkant van de SIII er uit ziet en welk stukje hardware er zit op de plek waar de brand ontstaan zou zijn?
http://www.youtube.com/watch?v=_49Vd8Yi1l8

Er zit niks noemenswaardig op die plek en als het van binnen uit zou komen zou het logischer zijn dat het bij de usb connector naar buiten komt ipv 1cm ernaast, immers is dat de makkelijkste weg!

Wel erg jammer dat we nergens foto's zien van de carkit, als die er erger aan toe is wee tik wel waar de brand is begonnen...Daar is het iig niet begonnen aangezien het een (simpele) houder was en geen oplaadstation :D

Kan echt zijn, kan nep zijn, sluit niks uit iig!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 21 juni 2012 14:54]

Op 2:40 kun je zien wat daar zit, het lijken mij 2 condensators en ja die kunnen een steekvlam geven, er kan daar behoorlijk wat stroom in worden opgeslagen en als het dan mis gaat dan krijg je poef een steekvlam.

Zelf heb ik zo al eens een steekvlam uit een pc voeding zien komen wat uit een condensator kwam, dan schrik je toch wel even.

[Reactie gewijzigd door kfaessen op 21 juni 2012 15:42]