Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 276 reacties

Google heeft zijn langverwachte cloudopslagdienst Drive officieel wereldkundig gemaakt. Met de Dropbox-concurrent kunnen gebruikers toegang krijgen tot 5GB gratis opslag. Voor meer opslag moet maandelijks een bedrag worden betaald.

De internetgigant deed de aankondiging op zijn eigen weblog. Daarbij laat het bedrijf weten dat de bestaande Docs-dienst wordt geïntegreerd in Drive. Gebruikers kunnen zo hun documenten direct vanuit de opslagdienst openen. Ook wordt er een koppeling met Gmail gemaakt en kan content direct via Googles Plus-netwerk worden gedeeld. Overigens maakte Google bekend dat het de opslagruimte voor zijn e-maildienst verhoogt van 7.5GB naar 10GB. Ontwikkelaars kunnen met een speciale Drive-api webapplicaties maken waarin Googles opslagdienst is geïntegreerd.

Het is in Drive mogelijk om direct, naast documenten, verscheidene bestandstypes te openen zonder externe software: zo kunnen gebruikers onder andere Photoshop-bestanden direct openen zonder de bijbehorende applicatie. Daarbij kunnen deze bestanden ook direct vanuit Drive worden bewerkt.

Drive biedt 5GB aan opslagruimte gratis, waarbij er voor 2,50 dollar per maand 20GB extra kan worden gekocht. 100GB gaat 5 dollar per maand kosten, terwijl voor 1TB 50 dollar per maand moet worden afgerekend. Voor de cloudopslagdienst is een Android-applicatie beschikbaar, maar andere mobiele besturingssystemen worden momenteel niet ondersteund. Wel komt later nog een applicatie voor iOS.

Google richt zich met de Drive-dienst ook op bedrijven. Volgens de internetreus kunnen netwerkbeheerders 20GB opslag bijkopen voor 4 dollar per maand per gebruiker. Dit is mogelijk voor maximaal 800 gebruikers per bedrijf: de maximale opslagruimte die bijgekocht kan worden bedraagt 16TB.

Er gingen al lange tijd geruchten over een eigen cloudopslagdienst van Google. De oudsten zijn al van jaren geleden, maar recentelijk kwam er meer informatie naar buiten over de dienst. De introductie komt daardoor niet als een verrassing.

Reacties (276)

Reactiefilter:-12760267+1126+221+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
1 2 3 ... 8
Vast geen toeval dat Skydrive gisteren geupgrade is en nu ook volledig offline kan syncen. Al met al lijken Skydrive en Google Drive veel op elkaar. De verschillen voor zover ik nu kan zien:

Google Drive:
-Integratie met Android
-Photoshop bestanden openen in je browser
-Google docs voor documenten
-Duurder dan Skydrive als je 100+ GB wilt
-Integratie met Google+
-5GB gratis
-Integratie met Gmail

Skydrive:
-Integratie met iOS en Windows Phone
-Het "echte" Microsoft Office, met ook desktop applicaties
-Fetch functie om bestanden van je pc te halen die je vergeten bent op Skydrive te zetten
-Goedkoper dan Google drive als je 100+ GB wilt
-Integratie met Facebook, Twitter en LinkedIn
-7GB gratis
-Standaard in Windows 8
-Integratie met Hotmail

Ik denk dat de telefoon en het mailaccount dat je hebt, wellicht doorslaggevend kunnen zijn bij het maken van een keuze. Zelf gebruik ik al tijden Skydrive naar tevredenheid en reden om over te stappen zie ik eigenlijk niet. Met name Microsoft Office en integratie met Windows Phone zijn voor mij belangrijk.
Voor de meeste onder ons is het zelfs 25 GB gratis bij SkyDrive. Ik vindt zelf de Office integratie van SkyDrive een mooi selling point.
vroeger was de max filesize van skydrive 25 mb.
Zijn ze daar nu vanaf dan?
Oeps las het verkeerd... :)

Edit:
Mensen met Skydrive moeten even hun account upgraden naar 25GB nu het nog kan.

http://www.intowindows.co...m-7-gb-to-25-gb-for-free/

Wel snel wezen, want binnenkort moet je voor die 25GB betalen. ;) Iedereen met Skydrive is gedowngrade naar 7GB.

[Reactie gewijzigd door SilverAqua op 24 april 2012 20:01]

ik moet zeggen - ik had nog noooooit iets met skydrive gedaan, maar bedenk je dan gewoon dat elke oud msn (Live) account, ook een skydrive account is, en dat je dus even naar die link van silveraqua kunt,

je weet nooit waar het goed voor is...
Werkt alleen op 64bit??

Edit: Oh lol, werkt niet op Windows XP.

Edit2: Het werkt al niet meer die upgrade.

[Reactie gewijzigd door neeecht op 25 april 2012 05:18]

Er is ook een Android app, dus dat is al een pluspunt extra voor SkyDrive.
Fetch functie om bestanden van je pc te halen die je vergeten bent op Skydrive te zetten
Dit is een erg mooie feature. Natuurlijk, de techies onder ons zetten zelf een FTP site op, kloppen wat exceptions in de firewall en forwarden de ports op de router, maar voor Jan Modaal was het nog niet eerder zo simpel.

De grote vraag is hoe lang het nog duurt totdat Apple ook vrij benaderbare storage gaat toevoegen aan iCloud en online versies van iWorks/iLife. Als dat gebeurt is gaan alle andere spelers (Dropbox, Amazon S3, SugarSync, etc) het nog moeilijk krijgen. Tot vandaag was het nog makkelijk: als je Microsoft niet aardig vindt, dan ga je naar Dropbox.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 24 april 2012 19:57]

Vergeet niet dat fotos van 2048*2048 of minder gratis op worden geslagen + 20.000 musiekbestanden op google music. Ik veronderstel dat google doc files ook minder meetellen dan andere bestanden.
Okay daar moet dropbox dan behoorlijk tegen opboxen ;) als je de ruimte nodig heb dan is 5$ per maand voor 100GB natuurlijk een schijntje!
Lijkt me dat Drive eerder tegen Dropbox moet opboxen :)

Dropbox is qua functionaliteit (wat ik uit dit artikel kan halen tot nu toe) ver voor te lopen op Drive.
Vergelijking Drive vs. Dropbox (voor mij):

Ruimte: dropbox (2GB), Drive (5GB)
Apps: dropbox (vrijwel alle besturingssystemen), Drive (alleen Android)
Meer ruimte (gratis): dropbox (makkelijk tot iets meer dan 20GB), Drive (5GB)
Meer ruimte (betaald): dropbox (relatief duur), Drive (100GB voor 5$ per maand! :) )

Ook functionaliteit zoals de automatische camera-upload van Dropbox vind ik er handig.
Ben benieuwd, ik gebruik dropbox al erg fanatiek, en ga Drive natuurlijk ook eens proberen. Ik ben nog een beetje sceptisch, ben bang dat het te veel op Google+ gaat lijken... (Hier had ik van te voren erg veel van verwacht, maar het is nu nog steeds een spookstad. Ken maar enkele mensen met Google+, in tegen stelling tot 100'en mensen op Twitter en Facebook.)
dropbox is al geen 2 gigabyte meer.
zelf heb ik al 5,56 gigabyte en dit groeit nog steeds.

het valt mij op dat elke keer als een concurent meer aan gaat bieden, dat dropbox op de een of andere manier gebruikers de mogelijkheid geeft om ook door te groeien naar meer opslag ruimte.
ik ben benieuwd op dropbox nu weer een mogelijkheid geeft om meer ruimte te krijgen.


hieronder staat wel hoe je meer ruimte kan krijgen op verschillende manieren

installeer de dropbox beta versie op je telefoon (of op de computer).
als je dan 2 gigabyte aan foto's en video upload groeit dropbox mee met je uploads.
heb je 4,1 gigabyte aan foto's dan groeit dropbox 4,1 gigabyte.

had je dus 1,3 gigabyte vol
met 2,1 gigabyte aan foto's geeft dat 3,4 gigabyte.

met invites komt er nog eens 250 per geaccepteerde invite bij.

zo kan je met een gratis versie van dropbox ook op 8 gigabyte komen.

http://forums.dropbox.com/topic.php?id=57860&replies=10
met het installeren van de beta krijg je dus al 500 mb extra
en max 3 gigabyte aan foto's en video's erbij, zo kom je dus ook op 5 gigabyte uit.
en met invites kan je dan doorgroeien tot 8 gigabyte
ook kan je facebook en twitter aan dropbox koppelen voor 750 mb extra ruimte
Nog een handige tip voor dropboxgebruikers dat studenten zijn, registreer je academisch mailadress en ontvang als beloning 16GB extra voor refferals ipv 8GB (desnoods via google adds truc FILENOX @ tweakblogs.net: 8GB Extra op Dropbox (gratis) ). Zo kan je dus relatief makkelijk boven de 20GB komen (gratis).

Ik betwijfel wel of Drive zo'n succes gaat worden. Echte voordelen tegenover de concurrentie heeft het niet, buiten dat de prijs lager is bij het kopen van grote hoeveelheden data.

[Reactie gewijzigd door Lambo LP670 SV op 25 april 2012 11:07]

Dropbox beta bestaat niet meer, is de officiele en met uploaden van foto's krijg je TOT max. 3GB erbij ( 5GB als je in de beta periode aanmeldde )

Referrals zijn sinds een paar weken ook op de normale accounts 500mb p/st
verschil met gewoon t/o edu is dat je dubbel zoveel opslag kan krijgen

( naast de googleaddtruc kan je ook even zoeken op VM + dropbox + refferal, iets meer werk, maar even effectief)
Bovendien werkt dit ook met terugwerkende kracht. Toen ik mijn tudelft email registreerde verdubbelde mijn opslagruimte direct.
Ze hebben de invites verhoogd tot 500mb per invite! :-)
Drive is er nu voor Android, PC en Mac. En binnenkort voor iOS. En er komt een API voor developers, dus over 3 tot 6 maanden doet Drive niet meer onder voor Dropbox, qua connectivity.
Mooi om te horen dat er ook een Linux en FreeBSD versie is.
En een WP7.....
Het is toch net nieuw man. Gun het wat tijd..
Mooi om te horen dat er ook een Linux en FreeBSD versie is gemaakt zal worden op basis van de API.
Drive is er nu voor Android, PC en Mac. En binnenkort voor iOS.
Is Mac geen iOS dan ... ?
verdikkie, schrap m'n post hierboven ...

[Reactie gewijzigd door CuBras op 24 april 2012 22:57]

Nee, Mac is OSX / desktops / laptops, iOS is iPhone / iPod Touch / iPad / mobiele apparaten.
+Drive support google docs natuurlijk perfect, wat praktisch dus een zeer goeie editor overal levert (zware win boven dropbox wat mij betreft).
Hier komt dan nog eens bij dat Photoshop bestanden (en ik geloof ook illustrator bestanden) online (in de browser) weer gegeven kunnen worden. En niet dat je ze eerst moet downloaden zoals bij Dropbox.
Maar wel qua support. Google geeft 0,0 support. Er bestaat geen Google support. Je moet het zelf uitzoeken.
Google biedt voor bijna alle applicaties een betalende support aan met verschillende SLA's
Heb je hier een bron voor waaruit blijkt dat Google support bied? Op http://support.google.com/?hl=nl kan ik niets vinden.
Ik gebruik Google Apps for Business en heb laatst contact gehad met support (over een betaling en gedonder met Google Wallet), ik ben heel vlot en netjes geholpen. Contact via het admin control panel.
Inderdaad,

Ik ben ook niet echt van mening dat dropbox ver vooruit loopt op Drive hoor. Dropbox werkt erg goed dat zal ik verder niet ontkennen maar ik heb veel dingen bij google en Drive maakt het allemaal net iets makkelijker weer.
Vanuit Android gebeurd Automatische Camera Upload ook al naar Picasaweb als je de Google+ app gebruikt. Dit kost (in tegenstelling tot Dropbox), geen opslagruimte in Picasa.
Ik denk dat Dropbox hier geen concurrentie aan heeft als iedereen de Terms of Service van Google Drive even doorleest. Wie gaat dat nog vrijwillig gebruiken?
Ik vind de servicevoorwaarden ook wel heel erg ver gaan: "Wanneer u inhoud uploadt naar, of anderszins toevoegt aan, onze Services verleent u Google (en degenen met wie we samenwerken) een wereldwijde licentie om dergelijke inhoud te gebruiken, te hosten, op te slaan, te reproduceren, aan te passen, afgeleide werken daarvan te maken (zoals afgeleide werken als gevolg van vertalingen, aanpassingen of andere wijzigingen die we aanbrengen om ervoor te zorgen dat uw inhoud beter werkt met onze Services), te communiceren, te publiceren, openbaar uit te voeren, openbaar weer te geven en te distribueren."

Ik vraag mij nu af of ik nu wel veilig documenten kan opslaan in Drive?
Je wilt in je documenten zoeken, dat kan je alleen doen door een opdracht te geven aan Google en die gebruikt op dat moment je documenten om deze te doorzoeken.

Het is een cloud, dus moet je expliciet toestemming geven dat ze je content mogen hosten zodat ze ook jou (en degene die je toegang geeft) je content weer kunnen aanbieden.

Je wilt natuurlijk dat ze het opslaan en het liefst ook kunnen recoveren als er een HD/server/centre stuk gaat. Daardoor moeten ze het ook kunnen kopiŽren/repliceren.

etc.

Dit is zodat ze niet kunnen worden vervolgt als ze de dingen doet die ze moeten doen om de service aan te bieden.
Deze rechten voor het gebruik van jouw documenten gaan inderdaad alleen maar over het gebruik van jouw inhoud om jou tot dienst te zijn. Dit wordt goed samengevat op de google drive faq van cnet

Under the heading, Your Content in our Services in Google's terms of service, Google states, "You retain ownership of any intellectual property rights that you hold in that content. In short, what belongs to you stays yours." [...] That means that Google can't use your content for commercial purposes without your consent. [...] For content that is yours, Google can't re-use it for its own purposes. But it can use content you upload in order to serve you.
Ik zou gewoon lekker bij Dropbox blijven.

[Reactie gewijzigd door VorteXLP op 24 april 2012 20:35]

Lees de servicevoorwaarden van Dropbox maar eens... Daar staat ook zoiets in. Alles wat je er op zet geeft hun rechten. Daarmee is ook juridisch afgedekt dat je er muziek of films op zet want je mag er dus alleen dingen op zetten waarvoor je Dropbox/Google rechten kan geven en je dus zelf dat recht hebt.

Er is een eenvoudige oplossing, voor alles wat je wel wil opslaan/verplaatsen maar niet met Google/Dropbox wil delen kun je een truecrypt container maken. Dan hebben ze wel de bak bitjes maar kunnen ze niets mee. Delen met telefoon en/of tablet kan dan wel een probleem worden. Minder veilig is waarschijnlijk ook wel afdoende: een ZIP file met wachtwoord.
Is standaard. Dit is nodig om het uberhaupt aan JOU te laten zien.
Bullshit: publiceren, openbaar uit te voeren, openbaar weer te geven en te distribueren is echt niet nodig voor zoiets 8)7
Bullshit: publiceren, openbaar uit te voeren, openbaar weer te geven en te distribueren is echt niet nodig voor zoiets 8)7
internet, ook al heb jij er alleen toegang toe _is_ openbaar uitvoeren, openbaar weergeven, en distribueren. Zonder die laatste kan google het bijvoorbeeld niet over haar wereldwijde cluster uitsmeren.

Juridisch heb je die dingen dus wel nodig, anders zou jij ze kunnen aanklagen wegens het beschikbaar maken van iets wat je zelf hebt geupload. (en ja: zo krom zitten de wetten in de USA in elkaar)

Niet dat ik google vertrouw, maar ik weet wel dat je dergelijke dingen echt nodig hebt.
J ekunt me wel tegenspreken, maar toch is het zo.

Deze tekst vind je in vrijwel alle clouddiensten.
Ik heb de privacy terms gelezen en daar staat toch echt in dat ze niet persoonlijke informatie publiceren.
Ik denk ook dat het hier voornamelijk over data praten die als public is upgeload.
Want anders slaat het nergens op want het voldoet dan niet eens aan hun eigen privacy terms.
Skydrive lijk dit ook te doen alleen wordt het daar anders geformuleerd maar ik vermoed dat het op het zelfde neer komt
Wij verkopen, verhuren, of leasen onze klantlijsten niet aan derden. Soms geven we informatie aan andere bedrijven die namens ons werken om bij te dragen aan het leveren van onze diensten.
http://privacy.microsoft.com/nl-nl/default.mspx

ik vermoed dat dropbox ook wel zoiets heeft staan.
desalniettemin wel iets om rekening mee te houden!

[Reactie gewijzigd door Proxx op 24 april 2012 22:14]

Maar dat is met alle google services het geval...
Goed gevonden.. is dit ook voor deze dienst?
Goed punt maar het klinkt meer alsof je straks met google translate je documenten kan vertalen en daar dus automatisch een kopie bij google van opslaat, of mogelijk het verbeteren van hun translate service door de machine te laten leren van jou content. Verder kan ik me voorstellen dat als je bijvoorbeeld iets in google docs zet dat zij daar een vertalingslag naar hun eigen formaat voor mogen doen en mocht je je informatie per ongeluk publiekelijk beschikbaar stellen dat google daar niet verantwoordelijk voor is.

Ook het regelen van dingen als backups is in feite al het kopieren van jou data, zonder opslaan hebben ze geen service, communiceren moeten ze doen om jou content ook aan jou te tonen, publiceren door met je vrienden te delen, openbaar uit te voeren, weer te geven en te distribueren als jij je informatie publiekelijk beschikbaar wil maken. Neemt overigens niet weg dat het er in principe niet zo staat

Uiteindelijk is dit natuurlijk voor google een vrijbrief om te doen met de content wat ze willen (hoewel dat natuurlijk eerst door een rechter bepaald zou moeten worden), maar ik kan mij ook voorstellen dat dit niet zo bedoelt is.

[Reactie gewijzigd door mkooiman op 24 april 2012 20:31]

Staat daar niet gewoon dat je:
- Bestanden online kan zetten
- Bestanden kan aanpassen
- Bestanden kan kopiŽren
- Bestanden publiekelijk zichtbaar kan maken
- Bestanden kan delen met anderen

Het klinkt inderdaad heel verkeerd, maar als ze bestanden niet mogen publiseren dan kan je je eigen bestand ook niet publiek zichtbaar maken.

Bovendien kan je met Google Drive ook web-apps koppelen aan je bestanden, en dan moeten die web-apps jou bestanden ook kunnen lezen.
Het woordje "openbaar" doet me anders vermoeden.

Hier staat, dat een document dat je upload door Google veranderd mag worden, in het geheel of in delen op hun frontpage mag worden neergezet of op een CD'tje te branden en aan half Europa te sturen.

Op het moment dat jij zelf op "DELEN" klikt, dan is dat heel wat anders, want dan maak je het zelf openbaar. Als je hun dat recht al met de gebruiksvoorwaarden geeft, dan mogen ze dat ook doen zonder dat je op "delen" hebt geklikt..

Is voor mij in ieder geval een killer. Dan maar geen Google Drive voor mij.

Vergelijk bijvoorbeeld even wat LaCie in hun General Terms & Conditions schrijft voor de Wuala Cloud Storage dienst:
LaCie agrees that all files you store using the Service, including their metadata (file name, description, comments, thumbnail images, etc.), ("Data") will be encrypted such that they can neither be read by LaCie nor by any third party, unless the Data is explicitely shared or made public by you. LaCie has no access to your password, does not know it and cannot reset or recover it. You acknowledge that if you forget your password, your Data will be irrevocably lost.
Daar wordt NIKS gezegd over publiek maken, etc. Het kan dus best. Waarom Google dat niet wil? Nouja, die willen met jouw data aan de haal. One way or another. Nee dankjewel, ik pas.

En Dropbox maakt ook heel expliciet duidelijk dat ze alleen bepaalde rechten nodig hebben om het technisch mogelijk te maken om data tussen computers heen en weer te schuiven. Maar Google zegt dat allemaal niet, die zeggen alleen dat ze je data publiek willen kunnen maken. Ongeacht of ze dat bedoelen, mogen ze het doen zonder dat jij daar iets aan kan doen, je hebt immers die Terms geaccepteerd.

[Reactie gewijzigd door Garyu op 25 april 2012 09:09]

Het is een beetje ongenuanceerd. Dropbox heeft namelijk een gelijkaardige voorwaarde in de TOS staan die (een paar jaar geleden?) voor heel wat ophef zorgde:

(een) bron: http://lifehacker.com/581...dropboxs-terms-of-service
Bedankt voor de toevoeging, ze zullen het voornamelijk zo verwoord hebben om zichzelf zo goed mogelijk in te kunnen dekken als er wat mocht gebeuren met de bestanden.

Maar dan blijf ik toch liever bij Dropbox hangen.
Maar, het is toch een stuk duurder dan Google Docs dat is $25 per jaar voor 100GB (5$ voor 20GB).

En volgens mij komen dus deze oude prijzen te vervallen?

[Reactie gewijzigd door tHe_BiNk op 24 april 2012 19:36]

zolang je dezelfde credit card gebruikt kan je het oude plan blijven gebruiken, verander je van kaart of betaalmethode oeps dan ga je heeeeeeeeeeel veel meer betalen.

Ik ziet nu voor $20 op 80gb en voor 100gb betaal je dadelijk bijna $65 per jaar. Dat is bijna 3x zo veel !!!!!!!!1

Net even in mijn apps account gekeken.

Google Drive storage
Flexible Plan
20 GB (§3.00/license/month)
-
based on assigned licenses
50 GB (§6.00/license/month)
-
based on assigned licenses
200 GB (§13.50/license/month)
-
based on assigned licenses
400 GB (§26.50/license/month)
-
based on assigned licenses
1 TB (§67.00/license/month)
-
based on assigned licenses
2 TB (§134.00/license/month)
-
based on assigned licenses
4 TB (§268.00/license/month)
-
based on assigned licenses
8 TB (§535.00/license/month)
-
based on assigned licenses
16 TB (§1,068.00/license/month)
-
based on assigned licenses

Amazon S3 is dan iets duurder maar daar betaal je voor wat je echt gebruikt. Dus bij google neem je zeg 100gb, gebruikt er maar 75 en toch betaal je voor 100gb. Bij amazon betaal je dan gewoon voor 75gb

Ook apart dat voor apps gebruikers de data schijnbaar stukken duurder is $50 voor 1tb = zeg 38 euro maar via apps 67 euro, bijna het dubbele.

[Reactie gewijzigd door bbob1970 op 24 april 2012 20:35]

Uhm, het is tussen de 2.5 tot 6 maal zo duur geworden. Dat vind ik een schandalige prijsverhoging, ik ben zeer benieuwd of ze die nog gaan uitleggen en hoe ze die gaan verklaren...

Edit: De nieuwe prijsstelling geld voor Docs (wat nu dus Drive is) en Picasa.

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 25 april 2012 09:55]

Waar zie jij een prijsverhoging? Het is een nieuw product.
Je zal wel op Google Docs doelen, maar daar kan lang niet alles opstaan. Daar is opslagruimte dus veel minder waard.
Google docs bestaat niet meer en je kan je docs account ook niet upgrade. Wat jij verteld is onzin ook al kun je niet alels met docs storage is storage en als die nu zeker 2x of meer duurder gaat worden klopt er iets niet.
zolang je dezelfde credit card gebruikt kan je het oude plan blijven gebruiken, verander je van kaart of betaalmethode oeps dan ga je heeeeeeeeeeel veel meer betalen.
Zolang je google wallet actief blijft met juiste gegevens, kun je het oude plan blijven gebruiken.
Klopt maar ik vergelijk het alleen met andere aanbieders natuurlijk niet met wat ze met andere producten hebben. Als je het vergelijk met dropbox, of minus of iets in die trant dan is 5$ per maand voor 100GB wel erg goedkoop.
Skydrive: 100GB extra - £32,- (+/- §40,-)

Scheelt toch weer §5,- per jaar.
Overige opties hier
Alleen kun je skydrive tegenwoordig lastig mappen als network drive? Lang gelden lukte mij dat gemakkelijk, maar de laatste keer dat ik het probeerde kwam ik er niet uit. Maar goed, dat kan aan mij gelegen hebben. Daarnaast zijn je files met een systeem zoals dropbox zowel offline als online opgeslagen en dan vind ik fijner, want anders was ik al over op skydrive.

[Reactie gewijzigd door mojo81 op 24 april 2012 21:28]

Met de nieuwe SkyDrive app is dit echt een fluitje van een cent.
Echt ideaal.
De hamvraag blijft: wat is de maximale bestandsgrootte die je op je drive kwijt kan?
Als daar een (lage) limiet aan zit, kan ik het net zo goed links laten liggen...
2GB via OS integratie, 300MB via web interface.
2GB is voor de meeste bestanden wel genoeg, maar ik had graag een TrueCrypt volume van 20 GB aangemaakt... :/
Probeer Boxcryptor eens, wellicht dat dit ook goed met Skydrive werkt?
By Skydrive sinds kort 300Mb, las ik gisteren.
Hoe zit dat bij Google Drive?
wat is de maximale bestandsgrootte die je op je drive kwijt kan?
Bestandsgrootte op de Microsoft Live Skydrive
2GB via de Windows Explorer.
300 MB via de browserinterface.
Juist daarvoor de nieuwe Skydrive App. Heb em nu op mijn WHS/Famillie PC/ Werk
Foto's dus drie keer opgeslagen, online en offline.
En op het werk iets toegevoegd, gelijk gesynced naar alle PC's.
Plus, iets niet in Skydrive staan, via de website remote acces tot alle documenten van de pc's die aanstaan op dat moment !
Ik geloof dat jij om bent nu !?
Thanks! (Ook richting @Voxxie)

Dat is inderdaad wat ik zocht en ik was me er niet van bewust dat dit bestond. Als netwerk schijf vond ik niet ideaal en omslachtig en Gladinet, wat bbob1970 aangeeft heb ik geprobeerd maar is me te veel bloat voor enkel SkyDrive.

Top! Helemaal omdat ik ook een Windows Phone heb :)

[Reactie gewijzigd door mojo81 op 25 april 2012 02:24]

Okay moet heel eerlijk zeggen dat at wel erg netjes klinkt :) zal er eens naar kijken :) ik heb echt alleen helemaal niks qua live adressen jah 1 voor xbox en dat is het wel :)
Kijk even naar dit project: http://skydrivesimpleviewer.codeplex.com/

Download het, vul je gegevens in, en deze haalt het webDav adres voor je op. Deze kan je vervolgens weer mappen als network drive in deze computer.

Andere optie: In word 2010 opslaan naar het web. Daar path kopieren: http://www.addictivetips....ydrive-using-office-2010/
Uit eigen ervaring moet ik zeggen dat dit niet goed (onstabiel) werkt. Als je de berichten ziet, hebben meer mensen daar last mee.

Ik zet mijn geld op dit moment in op de SkyDrive App.
Overigens gebruik ik al Windows Live Mesh en SkyDrive op pc en telefoon, en dat werkt als een zonnetje.
www.gladinet.com daar kun je alles mee met cloud opslag met verschillende aanbieders.
klopt want ik wou net kopen kreeg ik nog §5 voor 20GB maar had geen creditcard bij de hand. kijk ik weer en kost het $4,99 per maand voor 100GB
dus $54 - 100GB ipv §18 - 80GB per jaar :(

ik vind het wel een belachelijke verhogen en leg mijn creditcard maar weer in de kast

@LordHades Skydrive is al goedkoper ;)

[Reactie gewijzigd door Proxx op 24 april 2012 20:12]

Mijn Drive is nog niet gereed maar ik ben benieuwd wat het doet met mijn eerder aangeschafte storage. Ik heb nu 80GB in Docs en die gebruik ik als backup (een soort Drive dus :) ).
Als ik echt apart storage moet kopen voor Drive dan doe ik dat dus niet. Ik ga dan gewoon door met Docs. Weinig functionaliteit, maar het bewaart mijn bestanden.
Tweakers; Lijkt me een mooi moment om een vergelijking te maken tussen alle verschillende aanbieders van dit soort diensten? Op prijs, maar voornamelijk op beveiliging, software, gebruiksgemak...
ja maar als je daar de oude 'pre drive' prijzen (voor extra ruimte in bijv docs en dat soort diensten) tegen af zet dan is het toch behoorlijk wat duurder dan verwacht... +/- 10x

toegegeven dat het vullen op deze manier natuurlijk ook wel 10x makkelijker * en dus waarschijnlijker is,


*fictief getal, gebaseerd op een spreekweize, en pun intended...
Ik hoor bijna niemand over het feit dat de storage bij Google nu gewoon veel duurder is geworden? Voor Picasa kocht ik 80 GB jaarlijks voor maar $ 20. Nu zou ik voor voor 100 GB dus jaarlijks $ 60 moeten betalen. Of laten we 200 GB als basis nemen: $ 50 per jaar vroeger, vanaf vandaag $ 120 per jaar. Zie deze pagina

Ik kan mijn oude structuur gelukkig behouden (zolang ik mijn gegevens up tot dat hou en mijn account niet opzeg). Maar was van plan om deze over te zetten naar mijn Google Apps account. Maar dan zou ik dus duurder uit zijn.
Wel, dan bied Microsoft vanaf nu dus officiŽel het goedkoopste alternatief:

Nieuwe gebruikers: 7GB voor §0 per jaar
Oude gebruikers: 7GB voor §0 per jaar
Oude gebruikers: 25GB voor 1 eenmalige klik en §0 per jaar
20GB extra voor §8 per jaar (= §0,67 per maand)
50GB extra voor §19 per jaar (= §1,58 per maand)
100GB extra voor §37 per jaar (= §3,08 per maand)
Mij lijkt het duidelijk :

http://assets.sbnation.com/assets/1080424/bigchart-4.jpeg

Skydrive van windows (zeker voor diegene die 25GB hebbenŗ is wel de beste van de "grote" .
Heleboel onjuistheden over Google Drive in dat overzicht.

- version history is geen 30 dagen, ik kan niet eens terug vinden dat er uberhaupt een datum op zit
- multiple folder syncing, dit kan zeker weten
- media streaming, als progressive streaming telt
- public file share, ja dat kan
Op Engadget hebben ze een mooie vergelijking gemaakt. Het lijkt erop dat Microsoft daar als beste uit de bus komt, zeker als je de 25 GB gratis claimt.
Helaas wel een foute vergelijking bij Engadget.

Bij Google hebben ze de storage te hoog ingeschat

Additional storage noemen ze het.
Maar Google geeft 20GB extra opslag voor 2,49 dollar.
Niet 25 GB

De Google aanbiedingen zijn niet extra GB maar totaal GB. Je moet daar dus eerst de free storage van 5GB aftrekken om de extra GB te bepalen.
Ik heb SkyDrive i.v.m. m'n Windows Phone, maar nu ik zie dat Google Drive een file size van 10GB ondersteunt doe ik die er misschien wel extra bij om een TrueCrypt volume op te zetten (voor online backup). Want de 2GB van SkyDrive vind ik daarvoor te klein.
Het begint wel een beetje op Apple tegen de rest te lijken! Google versus de rest. Google brengt Drive uit en ineens stapt iedereen over en zijn er geen nadelen? Kom nou toch. Google staat nou niet bekend als een partij die privacy respecteert. Hoe zit het dan met de inhoud die je op die Drive zet?

Ik gebruik Gmail naar volle tevredenheid en neem het haperende privacy beleid op de koop toe (ik heb niks te verbergen :P ). Gemak dient de mens. Mail overal beschikbaar, veel ruimte. Maar om nou klakkeloos van Dropbox naar Drive over te stappen? Ik weet het niet. Eerst maar eens een reviewtje afwachten.
Alleen de voorwaarden van Google Drive zijn niet fijn:
Your Content in our Services: When you upload or otherwise submit content to our Services, you give Google (and those we work with) a worldwide licence to use, host, store, reproduce, modify, create derivative works (such as those resulting from translations, adaptations or other changes that we make so that your content works better with our Services), communicate, publish, publicly perform, publicly display and distribute such content.

Zie:
http://www.zdnet.com/blog...n-owning-your-files/75228
Helaas krijg hier ook de melding ''Uw Google Drive is nog niet klaar''.
Ben erg benieuwd naar deze dienst, ook de prijsstelling vind ik wel heel erg strak. 5 dollar per maand voor 100GB.

Ter vergelijk
DropBox $19.99/month or $199.00/year
Google Drive $ 5/month = $ 60/year
Dan is skydrive wat voor jou. 50 dollar per jaar voor 100gb en standaard 7GB.
Skydrive is 100GB extra, dus naar 107 of 125 GB.
Google drive is upgrade tot 100 GB.
Hoezo "strak" ? Het is gewoon bijna 5 keer zo duur als mijn huidige "storage plan": 5 dollar voor 20GB vs 25 dollar voor 25GB...
$60 per jaar.
Duur.

Voor minder koop ik een 32GB USB stick of 250GB HD.
Ik mis een linkje naar de site: https://drive.google.com/start#home

Overigens hebben al mijn google accounts nog geen drive beschikbaar. Jammer dus dat het een aankondiging is met een beperkte gebruikersgroep. Hoop hem spoedig te kunnen vergelijken met Dropbox en de recente update van Skydrive. Die laatste lijkt me vooralsnog de grootste stap hebben gemaakt.

Overigens lijkt het alsof ik al wel 5gb voor google docs kan gebruiken? Wat is dan precies die drive? Clientside app voor bv PC?

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 24 april 2012 19:34]

Inderdaad, irritant dat Google er een gewoonte van maakt producten te lanceren, waar slechts een gedeelte van de gebruikers vanaf de launch toegang toe heeft. En bovendien niet transparent is over planning van verdere uitrol.

Ik ben benieuwd wanneer ik een mailtje ontvang dat ik Google Drive kan gaan gebruiken.
Raar, ik kan er wel aan. Je moet het wel eerst activeren op die site. Dan krijg je een extra tabje bovenaan bij de googleproducten.
1 2 3 ... 8