Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 24, views: 23.661 •

Uitgever Codemasters heeft bekendgemaakt dat zijn volgende Formule 1-spel in september zal verschijnen. Het racespel draagt de titel F1 2012 en wordt door de uitgever zelf ontwikkeld in zijn ontwikkelstudio in Birmingham.

In F1 2012 zijn alle circuits, teams en rijders aangepast voor het 2012-seizoen van de Formule 1. Dat houdt in dat het Amerikaanse circuit in Austin in het spel zit, en ook het op de kalender teruggekeerde Bahrein zit in F1 2012. Het spel verschijnt in september op de markt voor de Xbox 360, PlayStation 3 en de pc, zo maakte Codemasters vrijdag bekend.

Hoewel Codemasters nog niet veel details heeft vrijgegeven over de nieuwe features in F1 2012, is al wel duidelijk dat het spel een 'Young Driver Test'-modus toevoegt aan de game. Deze modus zal werken als een tutorial die spelers leert omgaan met Formule 1-auto's en zal gamers uiteindelijk uitdagen om een zitje in de wacht te slepen bij een van de Formule 1-teams.

Aankondigingsvideo van F1 2012.

Reacties (24)

hopen dat hij nu wel werkt zoals het hoord.
deel 2011 zaten TE veel bugs in waardoor winnen soms zelfs onmogelijk was omdat de AI racers maar 1 of geen pitstop nodig hadden of gewoon zonder benzine of met versleten banden konden blijven rijden.
en ook hadden ze nog wel eens de neigingg om je zo van de baan te knikkeren ondanks dat je voorrang had om de bocht in te gaan.
deel 2011 zaten TE veel bugs
Dat klinkt als 2010. :( Blijkbaar heeft Codemasters in 2011 weinig opgelost.
Jammer dat ze niet veel details vrijgeven.

Ben benieuwd naar de nieuwe modus :)
Vond 2011 een goed spel, maar ik vind het jammer dat ze zo weinig aandacht besteden aan de gameplay elementen. Ik bedoel, het ziet er allemaal prima uit enzo, maar waarom kan ik mijn wagen niet tweaken? En waarom (in godsnaam) is de online functie zo ontzettend slecht geprogrammeerd?

Ik hoop echt dat ze dit in de 2012 versie beter op orde hebben, anders laat ik deze zeker voorbijgaan. Voor die 2 circuits en gimmick ga ik niet opnieuw 40 euro dokken.
Wat wil je nog meer tweaken dan je nu al kan dan?
Gear-ratio, rideheight, camber, toe-in en out, wing settings enz enz enz.
Ik vraag me af wat je daar nog mist? Ik geef toe, in iRace of welke andere sim kun je veel meer, maar dit is dan ook geen sim.
Vond F1 - 2010 echt zeer goed, beter dan 11, nu eens kijken wat 2012 brengt ;)
Ik hoop dat ze eindelijk eens komaf maken met de bugs die al sinds F1 2010 in de games zitten en die in F1 2011 eigenlijk nog steeds niet opgelost waren.

Tijdens het qualifiën is er nog steeds het probleem dat je het gevoel krijgt in een film te rijden in plaats van een game. Tijden kloppen méér dan eens niet met de wagens die je op de baan ziet, ook je eigen tijd bugde bij tijd en wijlen heftig. Zo heb ik eens met een Lotus 20 seconden onder het wereldrecord gereden op Melbourne...
Of dan denk ik weer terug aan die keer dat Schumacher in de laatste minuut van de kwalificatie mijn tijd met 10 seconden oversteeg op een zeiknat kwalalumpur, dankzij die onmogelijke move belandde ik op de tweede plaats.

Dan is er nog niet gesproken over de '11-11' bug, waarmee de autos superieure grip kregen dankzij het instellen van de vering op 11 voor en 11 achter. De penalty's zijn nog steeds compleet random, de ene keer wordt je gediskwalificeerd voor een tikje, de andere keer is er niets aan de hand terwijl je je tegenstander gewoon aan gort rijdt.

Het was in zowel 2010 als in 2011 ook een probleem dat de banen immens verschilden qua ronde tijden. Op de ene baan kon je op 'legendary' gemakkelijk iedereen voorbij schieten en als eerste finishen met een Virgin, op de andere baan kon je zelfs op 'easy' nog lastig voorkomen dat je laatste eindigde *kuch* catalunya *kuch*.

Dat zijn allemaal zaken (buiten de 11-11) die zowel in F1 2010 als in F1 2011 een groot probleem waren en het spel bij tijden echt compleet unfair en vervelend maakte.

Dan heb ik nog niet gesproken over de beruchte pit-stop bug. Door een of andere gekke regel, die het spel véél te zwaar toepaste werd je auto altijd tegengehouden als er anderen achter jouw aan het pitten waren. Het is veel mensen dus al meer dan eens overkomen dat ze als eerste binnen komen om te pitten, vervolgens komt de halve grid ook pitten (dat is nu eenmaal gebruikelijk, omdat iedereen met gelijkaardige banden rijdt) en met wat pech kwam je dan pas als laatste uit de pitlane, omdat je auto werd tegen gehouden totdat iedereen achter jouw gepit had. Een mogelijke oplossing volgens CM was dan "races met meer rondes rijden". met 20 laps rij je al gemakkelijk een half uur aan een stuk, dat is voor velen (inclu ik) lang genoeg, als je dan - om een fout in het spel te ontwijken - haast verplicht wordt om 30-40 rondes te rijden....
Vaak deden tegenstanders helemaal geen (verplichte) pitstop en konden ze toch winnen... fijn is dat :/

De lijst is best groot en de forums van CM staan er vol mee...

Als ze DAT nou eens zouden oplossen en de skins van het 2012 seizoen erbij stoppen, dan zouden veel gamers al héél erg tevreden zijn. Buiten de bugs is het spel met momenten namelijk echt briljant :).

[Reactie gewijzigd door Qurius op 16 maart 2012 18:03]

Het grootste deel van de bugs die je aanhaalt zijn verholpen met de patches (11/11 bug en pitstop bug).

Verder ben ik het wel met je eens dat ze wat meer de focus op de physics en gameplay moeten leggen i.p.v. de graphics en gadgets.

Ach, als diehard fan zal ik net als de vorige versies F1 2012 ook gewoon kopen :P
Ben erg benieuwd alleen jammer dat het september wordt en het nieuwe F1 seizoen dit weekend start.
Ik vind het filmpje veel te veel overkomen alsof de F1 spellen enorm realistisch zijn, terwijl dat gewoon absoluut niet waar is. Dat weten ze zelf en dat weten de meeste spelers ook gewoon, het is geen sim. Presenteer het dan ook niet als een sim aub...
Ze hebben het nog altijd als Game in de marketing gezet. Geen sim dus. Voor f1-fans is de huidige moeilijkheidsgraad prima zat. Voor de simmers is die te zwak, maar die spelen die game toch al niet.

Op de meeste fora worden deze games dan ook prima ontvangen, maar hier op tweakers wordt het consequent de grond in geboord dat het een prutspel is en niets met racen te maken heeft. Ook de fora bij Codemasters worden overspoeld door dit soort figuren en dat maakt het ook minder leuk om daar actief deel te nemen aan de community, want ik heb me er prima mee vermaakt.

Granted, er zaten bugs in en sommige duren weer lang om kwijt te raken, maar dat wil nog niet zeggen dat je de game niet normaal kunt spelen. Ik heb maar een paar keer echt last gehad van bugs en de meeste races gewoon prima kunnen rijden. Ik kijk dan ook zeker uit naar de nieuwe versie en ben benieuwd wat voor features er dit jaar bij zullen komen.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 16 maart 2012 18:58]

Mmmm, zal mij benieuwen of ze mij kunnen overtuigen om dit spel te halen. Eerder lukte dat namelijk niet. Tevens wacht ik eerlijk gezegd nog steeds op het moment dat Codemasters het spel Grid 2 aankondigt!
Ik ben ook een iracing fanaat, maar eerlijk is eerlijk: dat is geen game, je moet ervan houden om uren lang jezelf te verbeteren met het gevoel dat de auto je in de monitor trekt:-)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Tablets Samsung Smartphones Beheer en beveiliging Google Apple Sony Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013