Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 193, views: 29.080 •

De eerste jailbreak voor de iPhone 4S komt misschien volgende week uit. Dat zegt een ontwikkelaar op Twitter. Terwijl de iPhone 4 en iPad 1 onder iOS 5 wel al zijn gejailbreakt, bleven de iPhone 4S en iPad 2, met hetzelfde OS, gesloten.

iPhone 4SDe jailbreak werkt vermoedelijk alleen onder iOS 5.0.1, zo suggereert Pod2g op Twitter. Hij raadt gebruikers aan een update uit te voeren, terwijl eerder het advies nog was om de update juist niet te doen. De ontwikkelaar denkt dat de jailbreak volgende week kan uitkomen, omdat hij onlangs progressie heeft geboekt. De verwijzing naar A5 in de tweet slaat op de processor in de iPhone 4S en iPad 2: Apples eigen A5-soc.

Het is onduidelijk hoe de jailbreakmethode werkt, maar het kan zijn dat het iets te maken heeft met de Corona-jailbreak, waarover Pod2g op zijn blog uitleg gaf. De ontwikkelaar zegt dat hij de details kan geven, omdat deze jailbreak is uitgebracht. Vermoedelijk brengt Apple sowieso een fix uit voor de kwetsbaarheid in zijn eerstvolgende update.

De iPhone 4S en iOS 5 kwamen beide in oktober vorig jaar uit, maar zijn nog altijd niet gejailbreakt. Een jailbreak geeft gebruikers de mogelijkheid om apps te installeren buiten Apples eigen App Store om. Ook zijn aanpassingen mogelijk die zonder jailbreak niet kunnen, zoals het toevoegen van toggles voor 3g en wifi via BossPrefs, of het installeren van thema's via Winterboard.

Vorige week kwam een jailbreak uit voor oudere Apple-apparaten met iOS 5. Een jailbreak laat altijd op zich wachten, omdat ontwikkelaars gebruik moeten maken van beveiligingsfouten in iOS. Apple dicht de lekken altijd met updates, zodat de fabrikant en ontwikkelaars voortdurend in een kat-en-muis-spel verwikkeld zijn.

Reacties (193)

Reactiefilter:-11930186+1144+26+30
Laat Apple het eens open gooien, het is mijn HW, dus mag ik er mee doen wat ik wil. EN moet beperkt worden door Apple!
dat is precies de reden waarom ik geen apple spullen wil.

ik bepaal zelf of ik er slechte apps op zet dit veel geheugen gebruiken.
vaker heb ik liever een slechte app dan helemaal geen!
Jij wilt zelf bepalen of je er "slechte apps" op wil hebben? U bedoelt dus gewoon illegale software. En dat is nu dus de reden waar Apple het systeem gesloten wil houden.
illegale software
Is nooit een goede reden om een systeem gesloten te houden.
Mijn iPhone was jailbreakt, zodat ik er mee mee kon doen, dan de apps in de store mij boden.

Enigste reden die ik me kan bedenken om een systeem gesloten te houden, is dat jij als fabrikant wilt kunnen bepalen wat de gebruiker met jouw product doet!
Dat is mijns inziens erg kortzichtig.
Als fabrikant wil Apple niet bepalen wát jij doet, maar wel wat de vrijheid is waarin zij de gebruikservaring en veiligheid nog kunnen garanderen die ze voor ogen hebben. Iets waardoor jij eerder geneigd bent om opnieuw een Apple device te kopen, wanneer de tijd komt. Dat daarvoor keuzes gemaakt moeten worden die niet altijd bij iedereen populair zijn is iets waar ze dan vrede mee hebben.

Zo is het voor hen veel makkelijker om porno uit de App Store te houden, omdat er dan geen overheden zijn die willen dat ze dat specifiek voor hun land blokkeren, want die zijn er genoeg. Of ouders die vinden dat er alsnog te makkelijk aan porno gekomen kan worden, terwijl er wel parental locks op zitten.

Illegale software is natuurlijk wel een goede reden om een ecosysteem gesloten te houden. Let op ik zeg ecosysteem, niet systeem. Apple wil ontwikkelaars voor hun producten laten blijven ontwikkelen en zorgen dat ze geld blijven verdienen. Niet zo raar natuurlijk.

Dat ik het zelf ook niet overal mee eens ben doet niet af aan het feit dat ik overall genomen enorm tevreden ben over het product en het platform. Het is dan ook erg waarschijnlijk dat ik in de toekomst weer een iPhone koop. De jailbreak voor de iPhone 4 heb ik er zelf inmiddels alleen ook weer opstaan. XBMC kan niet zonder jailbreak en ik vind XBMC (+Icefilms) voor op de plee toch ook wel erg fijn :+
Als fabrikant wil Apple niet bepalen wát jij doet, maar wel wat de vrijheid is waarin zij de gebruikservaring en veiligheid nog kunnen garanderen die ze voor ogen hebben. Iets waardoor jij eerder geneigd bent om opnieuw een Apple device te kopen
Dat is inderdaad ideaal voor de beoogde klanten waarop Apple zich richt. Die klantengroep zijn namelijk mensen die een kant-en-klaar apparaat willen en vooral niet geďnteresseerd zijn in een open wereld met meerdere mogelijkheden dan de standaard iOS functies en de 300.000 apps waarvan voor elk gewenst doel ongeveer 3x dezelfde app beschikbaar is met iets andere functies.

Dat er jailbreaks zijn is mooi, want zo kunnen we het iOS apparaat open maken. Het nadeel is dat het apparaat dat (veel) trager wordt dan het oorspronkelijk bedoeld is. Bij een root op Android is dit niet het geval. Terwijl een root meer mogelijkheden heeft.

Daarentegen heeft men voor minder geld voor de telefoon meer functies in Android. Android is open en Google is zeg maar de open wereld (Amerika) tegenover het dictatoriale beleid van Apple (China). De iPhone4S is al sinds oktober uit en nog steeds niet gejailbreakt. Ik heb dus een HTC gekocht (voor ongeveer de helft van het geld) en die heb ik geroot zonder snelheids verlies. Met het oorspronkelijke Android kan je ongeveer net zoveel als met een jailbreak op iOS en dan heb ik ook echt een dual-core (Sensation 1.5GHz) en geen undergeclockte 800MHz processor zoals de iPhone heeft. Schandalig dat ze er mee adverteren op de Apple website vind ik..

bron:
http://www.engadget.com/2...00mhz-show-major-gpu-upg/
Zo is het voor hen veel makkelijker om porno uit de App Store te houden, omdat er dan geen overheden zijn die willen dat ze dat specifiek voor hun land blokkeren, want die zijn er genoeg.
Klopt er zijn genoeg landen die dat blokkeren, maar ik maak me niet druk om dat bijvoorbeeld Australië het blokeert. Het is leuk voor het winstoogmerk van een fabrikant van smartphones om een zo groot mogelijk bereik te hebben in alle landen in de wereld maar stel jezelf de vraag: maakt dat verschil voor ons? In Nederland mogen dit soort dingen wel, maar niet alleen porno. Veel meer soorten applicaties komen daarom wel in Android Market voor die niet in de App Store voorkomen, omdat Apple deze afweert.
Dat ik het zelf ook niet overal mee eens ben doet niet af aan het feit dat ik overall genomen enorm tevreden ben over het product en het platform.
Ik vraag me af in hoeverre jij daadwerkelijk een iPhone met een Android Phone goed vergeleken hebt. Jou verhaal suggereert dat je het aan de ene kant eens bent, maar aan de andere kant toch drawbacks ziet in het beleid van Apple.
Dat er jailbreaks zijn is mooi, want zo kunnen we het iOS apparaat open maken. Het nadeel is dat het apparaat dat (veel) trager wordt dan het oorspronkelijk bedoeld is. Bij een root op Android is dit niet het geval. Terwijl een root meer mogelijkheden heeft.
Hoe kom je erbij dat een apparaat traag wordt van een jailbreak?? Volstrekt onzin, wat het apparaat traag maakt is de zooi die je er na de update opzet. Precies een van de redenen waarom het toestel in de eerste plaats locked is.
Daarentegen heeft men voor minder geld voor de telefoon meer functies in Android. Android is open en Google is zeg maar de open wereld (Amerika) tegenover het dictatoriale beleid van Apple (China).
Heb jij de illusie dat de VS vrij is? Maar je hebt inderdaad gelijk.. Bij Google ben je even vrij als in de VS. En je privacy is net zo belangrijk.
Met het oorspronkelijke Android kan je ongeveer net zoveel als met een jailbreak op iOS en dan heb ik ook echt een dual-core (Sensation 1.5GHz) en geen undergeclockte 800MHz processor zoals de iPhone heeft.
Onzin, als je de iPhone jailbreakt kan alles, zonder root kan dat op android niet. En underclocked of niet, in de link waar je zelf naar verwijst is die "undergeclockte 800MHz processor zoals de iPhone heeft" sneller dan jouw toestel. Processor snelheid in MHz of GHz zegt al jaren helemaal niets meer, de software en de toepassing is veel belangrijker. Waar MHz en GHz je wel een indicatie van geeft is in hoe verre het in staat is je batterij snel leeg te trekken.
Ik vraag me af in hoeverre jij daadwerkelijk een iPhone met een Android Phone goed vergeleken hebt.
In hoeverre heb jij ze zelf vergeleken? Ik heb beide gehad. Mijn voorkeur gaat uit naar het "Chinees dictoriale beleid van Apple", dat toestel weigert ten minste nauwelijks terwijl het Android toestel een eigen wil had.
Edit: dit is dus een reactie op Incr.Badeend.

Na de update zooi opzetten: het Telesphoreo project bracht/brengt toch wel diverse libraries met zich mee die verplicht zijn, en als je een thema wil installeren mag je eerst Winterboard installeren, die weer leunt op Mobile Substrate, en zo kom je al heel snel aan vele dependencies die nodig zijn.

En de VS-China vergelijking: beetje onhandig, maar je snapt het punt: bij Apple mag je jailbreaken voor allerlei tweaks, of sideloading van apps, waar je bij Android zelf even een APKtje kunt bouwen, en vanaf een SD-kaart installeert. Nu ik daar toch bij ben: uitbreidbaar geheugen en verwisselbare accu, maar Apple-fans zullen wel weer met het argument komen dat dat wel moet door het design ofzo, dus daar ga ik geen punt van maken.

Oh, nu komt het leuke stuk:

'Onzin, als je de iPhone jailbreakt kan alles, zonder root kan dat op android niet'

Je zegt dus: als je het ene toestel volledige vrijheid geeft, kan hij meer dan het andere toestel zonder volledige vrijheid. Dat is sowieso de kromste beredenering ooit, en daarnaast klopt er ook nog eens geen zak van.

Even terug naar de iOS 3.0 tijd: weet je nog, dat je Mobile Substrate en Winterboard moest installeren, en Cydia, en die leunt weer op zlib, tar, apt, dpkg, gpg, en guess what? Je hebt zojuist 8 pakketten geinstalleerd, om je wallpaper te kunnen veranderen. Dat kon in Android 1.5 door even je vinger op het scherm te houden en een afbeelding uit je galerij te kiezen.

Daarna het MHz-geval: als de kloksnelheid niet belangrijk is, waarom promoot Apple dan op zijn website de 'Gloednieuwe A5 chip', wat basically een dual-core CPU is op 1GHz, die ondergeklokt is naar 800MHz? Het lijkt er toch echt nog steeds op dat ook Apple wil opvallen in de kloksnelheid-wereld, maar omdat ze achter de feiten aanlopen worden de cijfers maar even niet vermeld. Oh, en je zei iets over batterijduur? De zoveelste misser alweer, want een nette CPU gaat niet op de volle 1GHz zitten voor het lezen van e-mail, die maakt namelijk ook wel gebruik van een ondemand governor die extra kracht levert naarmate dat nodig is.

En ik ben toch wel bang dat MHz nog wel wat zegt, want je gaat me niet vertellen dat een iPhone 3G op iOS 4.2.1 nog ontzettend vloeiend liep; daar mocht je ook diverse functionaliteit uitschakelen (waarvan de helft al door Apple voor je gedaan was) om dat voor elkaar te krijgen. En nieuwe games e.d. gaan ook steeds meer leunen op snellere hardware, en ontwikkelaars kunnen dan wel blijven vasthouden aan de specs van een iPhone en niet verder gaan dan de limit daarvan, maar zo gaan ze wel de ontwikkeling tegen. En stilstand = achteruitgang. Terwijl de nieuwste Androidtelefoons genieten van Dual Core CPU's die de 1,8GHz aantikken, en SOCs zoals de Tegra3 en meer steeds meer ruimte geven aan de ontwikkelaar om de capaciteiten tot het uiterste te drijven, is die grens bij iPhone dan al lang bereikt.

En de eigen wil van je Android toestel? Klinkt ofwel als een Androidtoestel van 130 euro, of een tablet waar een of andere Chinese fabrikant een buggy ROM op zet, maar een toestel wat met degelijke software komt (lees: AOSP's zoals de Nexus-serie of een degelijk HTC-toestel) gaat toch geen eigen wil leiden zolang je er geen rare fratsen mee uit haalt met allerlei tools en tweaks. En als je dat wel doet, dan kunnen er misschien bugs optreden ja, maar als je de kennis hebt om die tweaks te installeren, dan weet je ook hoe je een bug oplost. Of je dus moet gaan sleutelen aan een Androidtoestel bepaal je zelf, maar met een stock ROM hoef je ook niet technisch te zijn om het toestel volledig te kunnen benutten.

[Reactie gewijzigd door iChaos op 4 januari 2012 22:23]

Na de update zooi opzetten: het Telesphoreo project bracht/brengt toch wel diverse libraries met zich mee die verplicht zijn, en als je een thema wil installeren mag je eerst Winterboard installeren, die weer leunt op Mobile Substrate, en zo kom je al heel snel aan vele dependencies die nodig zijn.
Erhm ... even voor mijn beeldvorming: nadat je'm ge-jailbreaked hebt, installeer je allemaal eyeCandy toeters/bellen waardoor het chipie iets minder snel is geworden en als conclusie trek je dat jailbreaken je iPhone langzamer maakt? |:(
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een jailbreak resulteerde in langzamere software (op welk apparaat dan ook). In veel gevallen zal het verwaarloze performance winst geven door allemaal security checks die omzeilt worden.

Je hebt gelijk over het onderclocken van die A5 -- maar dat boeit Apple helemaal niet of beter nog: het boeit de massa consument niet en blijkbaar is de performance goed genoeg (plus dat de batterij een stuk langer mee gaat).

Dat op de iPhone 3G geen iOS 4.x soepel draait: het is een 3 jaar oud toestel en das in de booming smartiephoniebizz een huge period. En in vergelijking met de top modellen uit die tijd (HTC Diamond anyone?) was het het beste wat er te krijgen was. Je ziet nog best een hoop mensen met 3G's rondlopen -- van die andere merken kan je dat niet zeggen.
Daarentegen heeft men voor minder geld voor de telefoon meer functies in Android.
.

Sorry hoor, als alles om functies draaide, dan was Symbian wel nog de 'beste' en had Nokia het nooit gedumpt. Het draait om gebruiksvriendelijkheid. Dat is het verschil tussen Apple en Google. Google dumpt eerst alles erin en ziet later wel of ze het beter maken (Multitasking, knippen&plakken). Apple wacht tot ze een goede oplossing hebben en implementeren die.
Dat er jailbreaks zijn is mooi, want zo kunnen we het iOS apparaat open maken. Het nadeel is dat het apparaat dat (veel) trager wordt dan het oorspronkelijk bedoeld is. Bij een root op Android is dit niet het geval. Terwijl een root meer mogelijkheden heeft.
Bullshit, als je hem alleen jailbreakt en verder niet veel rare dingen doet, wordt hij niets trager.
Daarentegen heeft men voor minder geld voor de telefoon meer functies in Android. Android is open en Google is zeg maar de open wereld (Amerika) tegenover het dictatoriale beleid van Apple (China).
Ach, weer zo'n Google marketingpraat. Dat je daar in trapt zeg. Denk je nu serieus dat Google Android maakt voor de goedheid van de mensheid? Nee, het gaat er om de providers en fabrikanten niets in de weg te leggen, zodat ze al hun apparaten zo kunnen aanpassen dat ze zichzelf differentiëren. Providers kunnen dus alles blokkeren wat ze lief is en Google vindt het allemaal best. Het gaat hun niet om de gebruikerservaring of het geloof in vrijheid voor de eindgebruiker, het gaat ze om marktaandeel op de advertentiemarkt! Ongelofelijk dat tweeakters dat niet inzien...
Ik heb dus een HTC gekocht (voor ongeveer de helft van het geld) en die heb ik geroot zonder snelheids verlies. Met het oorspronkelijke Android kan je ongeveer net zoveel als met een jailbreak op iOS en dan heb ik ook echt een dual-core (Sensation 1.5GHz) en geen undergeclockte 800MHz processor zoals de iPhone heeft. Schandalig dat ze er mee adverteren op de Apple website vind ik..
Dus jij denkt dat de HTC in het gebruik sneller is dan de 4S? Puur omdat de kloksnelheid hoger is? Misschien moet je eens wat benchmarks bekijken, waar de 4S beduidend sneller is. En dan bedoel ik dingen als browsertests. Een groot deel heeft te maken met het OS. En Android is een OS dat behoorlijk wat resources nodig heeft om goed te kunnen draaien. Neem als voorbeeld maar de Nexus One, je weet wel de iPhone killer van 2 jaar geleden die Apple's 3GS compleet zal wegblazen. Nou, nu krijgt deze al geen update meer en de 3GS draait soepel iOS 5.
Dat is inderdaad ideaal voor de beoogde klanten waarop Apple zich richt. Die klantengroep zijn namelijk mensen die een kant-en-klaar apparaat willen en vooral niet geďnteresseerd zijn in een open wereld met meerdere mogelijkheden dan de standaard iOS functies en de 300.000 apps waarvan voor elk gewenst doel ongeveer 3x dezelfde app beschikbaar is met iets andere functies.
Onzin. Er zijn genoeg mensen geďnteresseerd in een open wereld onder deze klanten.
Je doet het lijken alsof alle mensen die een iPhone hebben (220 miljoen ofzo) makke kuddedieren zijn die zelf geen enkele input hebben en niet weten waar ze voor kiezen.
Tuurlijk die zijn er, net zoals dat er ook makke kuddedieren zijn die een Androidtelefoon kopen in het lage segment wat een rechtstreekse upgrade is vanaf hun Nokia 3310. Helemaal niks mis mee ook, die mensen willen daar niet over nadenken.

Iemand die Android koopt != Iemand die voor een open wereld is met meerdere mogelijkheden dan de standaard functies en 300.000 apps waarvan voor elk gewenst doel ongeveer 3x dezelfde app beschikbaare is met iets andere functies.
Dat er jailbreaks zijn is mooi, want zo kunnen we het iOS apparaat open maken. Het nadeel is dat het apparaat dat (veel) trager wordt dan het oorspronkelijk bedoeld is. Bij een root op Android is dit niet het geval. Terwijl een root meer mogelijkheden heeft.
Ik zeg ook niet dat het niet mooi is dat er een jailbreak is. Je ziet ik maak er zelf gebruik van. Trager wordt hij niet, misschien is dat wel zo met vele visuele tweaks (dat lijkt me ook logisch, jij doet alsof dat niet normaal is?), maar ik maak gebruik van XBMC en SBSettings en dat geeft geen extra load.
Je zegt het zelf al een root geeft meer mogelijkheden, maar als Android zo open is dan zou zo'n root toch ook niet nodig moeten zijn, dan zou Android uit zichzelf al zo open moeten zijn.
Google has made much of Android being “open” for use by anyone and thus potentially better than the “closed” system of the Apple iOS world. But “clopen” would be a better way to describe Android, as some have, because it’s both closed and open at the same time.

There’s no doubt that Android is open for anyone to use. Amazon has used Android as the basis for its Kindle Fire, but a version of Android altered so much that you can’t run apps from Google’s own official Android Market. Instead, you have to use Amazon’s own Android App Store.

But Android is largely closed for the typical consumers who use it, because they have little choice about which version of Android will run on their device. They’re left at the mercy of the device makers or mobile carriers.
http://marketingland.com/...ore-clopen-than-open-2388
Daarentegen heeft men voor minder geld voor de telefoon meer functies in Android. Android is open en Google is zeg maar de open wereld (Amerika) tegenover het dictatoriale beleid van Apple (China). De iPhone4S is al sinds oktober uit en nog steeds niet gejailbreakt. Ik heb dus een HTC gekocht (voor ongeveer de helft van het geld) en die heb ik geroot zonder snelheids verlies. Met het oorspronkelijke Android kan je ongeveer net zoveel als met een jailbreak op iOS en dan heb ik ook echt een dual-core (Sensation 1.5GHz) en geen undergeclockte 800MHz processor zoals de iPhone heeft. Schandalig dat ze er mee adverteren op de Apple website vind ik.

bron:
http://www.engadget.com/2...00mhz-show-major-gpu-upg/
Er zijn natuurlijk een aantal functies wat standaard in Android zit, wat iOS niet heeft. Net zoals dat er functies zijn die Android niet heeft. Ik noem een GameCenter of Airplay (Airplay is volgens mij met een hack werkend te krijgen, maar Android heeft niet een Airplay-systeem van zichzelf voor zover ik weet).

Het dictatoriale China-beleid van Apple tegenover het Amerikaanse-open wereldbeleid van Google? Besef je zelf hoe raar dat klinkt? Google, waar jij het product bent en Apple waar dat gewoon het product is. Apple is natuurlijk niet heilig, maar Google evenmin (in mijn ogen minder heilig, juist omdat ik het product ben).

Je zegt de iPhone 4S is al sinds oktober uit en nog steeds niet gejailbreakt, dat lijkt me een testament aan het steeds veiliger worden van het systeem. Pech voor jailbreakers, dus ook voor mij, maar geen enkel bedrijf is verplicht jailbreakers te faciliteren. Dat lijkt me ook geen onwenselijke situatie en juist realistisch als je het draagvlak onder ontwikkelaars en de enterprise groot wil houden.

So what dat de processor ondergeklokt is? Dat levert ze blijkbaar een batterijvoordeel of een voordeel in warmteopbouw op tov de grotere behuizing van een iPad2, terwijl de prestaties gelijk zijn aan een andere telefoon zoals die HTC. Schandalig (?? hoezo schandalig trouwens, er is geen sprake van misleiding) dat ze waarmee adverteren op de Apple website? Apple adverteert namelijk niet met MHz, maar alleen met "dual-core A5 processor", dat klopt dan ook gewoon.
Klopt er zijn genoeg landen die dat blokkeren, maar ik maak me niet druk om dat bijvoorbeeld Australië het blokeert. Het is leuk voor het winstoogmerk van een fabrikant van smartphones om een zo groot mogelijk bereik te hebben in alle landen in de wereld maar stel jezelf de vraag: maakt dat verschil voor ons? In Nederland mogen dit soort dingen wel, maar niet alleen porno. Veel meer soorten applicaties komen daarom wel in Android Market voor die niet in de App Store voorkomen, omdat Apple deze afweert.
Welke Androidapplicaties kun jij zo bedenken die absoluut niet in de App Store te vinden zijn, die ik nou echt nodig zou moeten hebben. Er zijn vast wel wat apps te vinden die Apple blokt, die ik zou gebruiken, maar welke zijn nou onmisbaar? Ik denk niet zoveel, wat dat betreft zijn beide systemen redelijk volwassen en zit het meeste wat iedereen echt graag wil gebruiken er zelf al in en zijn belangrijke apps voor beide systemen beschikbaar.
Daarbij, waarom moet ik de vraag stellen: "maakt dat verschil voor ons?"
Ik vraag me af in hoeverre jij daadwerkelijk een iPhone met een Android Phone goed vergeleken hebt. Jou verhaal suggereert dat je het aan de ene kant eens bent, maar aan de andere kant toch drawbacks ziet in het beleid van Apple.
Ik heb heel goed vergeleken, ik was er echter heel snel klaar mee. Op het moment van uitbrengen van de iPhone 4 (toen kocht ik hem dus) wás er geen betere telefoon. En dan bedoel ik het hele plaatje: hardware wise, software vlak en zelfs voor een groot deel de specs, die er nauwelijks te doen zoals we inmiddels wel weten. Zie daarvoor je eigen Engadget link.

Daarnaast, ik kan bijv geen XBMC op Android draaien. iOS heeft betere long term support inzake updates (3 jaar lang gegarandeerd). iOS heeft mijns inziens betere enterprise mogelijkheden. iOS heeft in mijn ogen een consistentere opbouw van de user interface. iOS heeft geen inputlag in de user interface (wat ieder Androiddevice puur door de opbouw van het systeem altijd heeft).
Android UI will never be completely smooth because of the design constraints I discussed at the beginning:

UI rendering occurs on the main thread of an app
UI rendering has normal priority
https://plus.google.com/1...1809262/posts/VDkV9XaJRGS

Ik zeg niet dat het allemaal dealbreakers zijn, maar het zijn dingen, waardoor ik iOS fijner vind werken. Het fijn werken van een apparaat is echter zo'n grote dealbreaker dat het verbleekt bij de delen van het beleid van Apple waarmee ik het niet (helemaal) eens ben. Met ICS wordt voor het eerst een echt grote stap in de richting gezet waar ik wil dat het heen gaat, het is er echter nog niet.

@HetRatje Ik bedoelde meer welke Androidapplicaties (ff aangepast), maar daar zitten inderdaad een aantal hele leuke apps bij die ik ook graag in de App Store zag staan. Meeste zijn trouwens tweaks, waarbij sommige vrij nutteloos zijn of inmiddels standaard toegevoegd aan het OS. De Galaxy S1 had trouwens ook maar iets meer dan 1 jaar updates. Dat was toch wel het vlaggeschip destijds, mag je toch ook 3 jaar updates van verwachten dan ongeveer.
Op een 3GS draaien iOS4 en iOS5 trouwens gewoon als een tiet. De problemen waar je op doelt waren alleen bij de 3G en iOS4, dat was ook niet goed inderdaad.

@Aval0ne Flipboard staat gewoon in de App Store

[Reactie gewijzigd door SidewalkSuper op 4 januari 2012 15:02]

Welke applicaties kun jij zo bedenken die absoluut niet in de App Store te vinden zijn, die ik nou echt nodig zou moeten hebben. Er zijn vast wel wat apps te vinden die Apple blokt, die ik zou gebruiken, maar welke zijn nou onmisbaar?
Met name deze apps, die hier te vinden zijn :)
http://cydia.saurik.com/featured/
Daarnaast, ik kan bijv geen XBMC op Android draaien. iOS heeft betere long term support inzake updates (3 jaar lang gegarandeerd). iOS heeft mijns inziens betere enterprise mogelijkheden. iOS heeft in mijn ogen een consistentere opbouw van de user interface. iOS heeft geen inputlag in de user interface (wat ieder Androiddevice
puur door de opbouw van het systeem altijd heeft).
Je moet je ook voor kunnen stellen dat als je bijvoorbeeld een Samsung Galaxy Y of Ace koopt, die 100 euro met een beetje beltegoed (prepaid) kosten natuurlijk niet te vergelijken zijn met een iPhone, dat DAAR een jaar maximaal updates op worden verschaft door Samsung vind ik niet meer dan terecht.

Het heeft er mijns inziens mee te maken dat de ontwikkelingen op Android-OS veel sneller gaan dan op iOS, soms té snel. Samsung bijvoorbeeld moet eens wat minder toestellen uit brengen.

En het wil overigens niet zeggen dat er geen updates te installeren als dat jaar eenmaal voorbij is, we hebben altijd nog firmware sites, Cyanogenmod en XDA :).

Kijk, op mijn iPad en iPod ben ik gewoon niet zo triggered om veranderingen aan te brengen, omdat die er gewoonweg niet zijn, het systeem is zoals het is, met Android is dat anders, iOS draait gewoon op iets waar ik niks aan kan veranderen, hoe graag ik het misschien ook zou willen. En met elke update die Apple uitbrengt wil het ook niet zeggen dat het beter draait, op iPhone 3G(S) toestellen heb ik iOS4 nou niet echt vaak goed en soepel zien draaien, veel gezeur, zie veel lag (op toestellen om mij heen).

[Reactie gewijzigd door IronMan op 4 januari 2012 12:59]

Welke applicaties kun jij zo bedenken die absoluut niet in de App Store te vinden zijn, die ik nou echt nodig zou moeten hebben. Er zijn vast wel wat apps te vinden die Apple blokt, die ik zou gebruiken, maar welke zijn nou onmisbaar?
Flipboard
Dat er jailbreaks zijn is mooi, want zo kunnen we het iOS apparaat open maken. Het nadeel is dat het apparaat dat (veel) trager wordt dan het oorspronkelijk bedoeld is. Bij een root op Android is dit niet het geval. Terwijl een root meer mogelijkheden heeft.
Dit is niet waar.
Daarentegen heeft men voor minder geld voor de telefoon meer functies in Android. Android is open en Google is zeg maar de open wereld (Amerika) tegenover het dictatoriale beleid van Apple (China). De iPhone4S is al sinds oktober uit en nog steeds niet gejailbreakt. Ik heb dus een HTC gekocht (voor ongeveer de helft van het geld) en die heb ik geroot zonder snelheids verlies. Met het oorspronkelijke Android kan je ongeveer net zoveel als met een jailbreak op iOS en dan heb ik ook echt een dual-core (Sensation 1.5GHz) en geen undergeclockte 800MHz processor zoals de iPhone heeft. Schandalig dat ze er mee adverteren op de Apple website vind ik..
Wat is dit nou weer voor raar verhaal? Ten eerste slaat het nergens op om Apple met een regime te vergelijken dat miljoenen doden op haar geweten heeft en al tientallen jaren mensenrechten schendt, ten tweede censureert Apple het internet helemaal niet. Ze controleren alleen het aanbod in hun winkel. Dat is echt iets compleet anders.

Ten tweede mag Apple prima adverteren met hun A5-processor aangezien de iPhone 4S één van de snelste smartphones is die er is. Dat wordt ironisch genoeg ook aangetoond door hetzelfde linkje waarin gezegd wordt dat de processor ondergeklokt is.

Ik heb nieuws voor je: specificaties zijn volkomen irrelevant. Boeit 0,0. Het enige wat interessant is zijn de real-life prestaties, en natuurlijk is er wel een evenredig verband tussen prestaties en CPU-snelheid waardoor je geneigd bent om te denken dat de kloksnelheid van je CPU iets boeit, maar dat is niet zo. De CPU-snelheid is slechts een indicatie voor de werkelijke snelheid van je telefoon, en met de 800MHz dual-core processor is Apple met hun 4S een stuk sneller dan de meeste concurrenten met hun >1GHz dual-core processoren, dus kennelijk klopt die indicatie van het begrip "800MHz dual-core" niet bij de iPhone 4S.

[Reactie gewijzigd door MarcoC op 4 januari 2012 12:56]

>Google is zeg maar de open wereld (Amerika) tegenover het dictatoriale beleid van >Apple (China).
Goochel is de duivel in engelenverschijning namelijk volgelingen ronselen door lekker te maken met open en gratis software. Maar hiervoor moeten deze volgelingen wel hun zielen, lees privacy, inleveren zodat goochel deze onnozele zieltjes te gelde kan maken. Blijkbaar hebben wij hier te maken met een goochel AdWord zieltje...
Niet alle software die je buiten de appstore installeert is illegaal. Ikzelf wil het voor VLC, SbSettings en om zelfgemaakte apps er op te deployen zonder een developer licence te moeten nemen (ik leer mezelf wat voor IOS te programmeren en heb niet de intentie om apps uit te brengen dus zie ik het betaalnut er niet van in. Daarom is een oplossing zoals die van Microsoft wel goed, voor 9,99 euro kan je hem daarvoor gebruiken).

Toch denk ik dat veel mensen het inderdaad puur willen om software illegaal te draaien. Best wel jammer, want dat is nu net de reden waarom Apple dit tegenhoud. Al bij al vind ik dat we lang op een jailbreak hebben moeten wachten. Zeker voor iPad 2 3G. Ik hoop dat hij ook hier voor werkt, daar het artikel vooral over de iPhone 4S spreekt.
nee?

zoals bijvoorbeeld de flash player.
IK wil die op MIJN telefoon hebben.
waarom wordt er dan voor mij bepaald dat ik dit niet mag?

net zoals bepaalde apps.
die verbruiken op mijn S2 veel geheugen en batterij.
toch maakt mij dat niet uit en wil ik het graag, maar apple laat ze dus gewoon niet toe.
waarom?
er word zometeen door je bepaald dat die fijne flash player niet meer word ondersteund, dat accepteer je wel ? :')
Dat wordt dus niet door Google bepaald, dat is juist het probleem bij Apple want die legt hun wil wel op :) Flash op Android bepaald Adobe, flash op iOS bepaald Apple!

En alle (android)telefoons van (ruim) 1 jaar terug tot nu kunnen nog gewoon de flashplayer gebruiken hoor! Dat iets niet meer ondersteund wordt houdt niet in dat de app niet meer werkt :P
En of en wanneer jij ICS mag installeren bepaald de fabrikant van je toestel. Zet je oogkleppen toch eens af en kijk eens goed rond in Androidland. Android is helemaal niet open Het is open voor fabrikanten en telco's en geslopen voor gebruikers.

Heel dat open gedoe is gewoon propaganda die geslikt wordt door mensen die echt niet beter weten. Wil jij doen wat je wil met je Android dan zal jij ook je Android foon moeten jailbreaken.

Android is niet Open maar Clopen! (of in het Nederlands ; Geslopen!
uhm, alle telefoons van het afgelopen jaar krijgen een update. Oudere toestellen lopen tegen hardware ristricties aan.

Hoe wil je dit niet open noemen?

(dat apple de iPhone 3 een update naar iOS5 geeft, en daarna bagger traag is.. is ook een keuze.. mja die had van mij dus weer niet gehoeven.. maar in apples geval moet je wel.. anders werkt de helft weer niet).

Daarnaast zijn er fabrikanten die tools vrijgeven zodat ik kan doen met mijn android telefoon wat ik wil.. dat is toch ook open?
uhm, alle telefoons van het afgelopen jaar krijgen een update. Oudere toestellen lopen tegen hardware ristricties aan.
Jaja eerst zien dan geloven. Android fabrikanten beloven wel vaker updates die nooit komen (HTC Desire?). Of Google zelf met hun Nexus One, die 2 kleine updates heeft gehad....

En die hardwarerestricties.... Een toestel uit 2010 wordt dus niet geüpdatet? Wow, ik wist niet dat Android zo slecht met de hardware omging. Dus je toestel van 2010 is nu al ouderwets en wordt niet ondersteund? Dat is inderdaad erg open....
Daarnaast zijn er fabrikanten die tools vrijgeven zodat ik kan doen met mijn android telefoon wat ik wil.. dat is toch ook open?
Vervolgens vervalt wel je garantie... Dat valt totaal buiten wat een normale gebruiker kan doen.
garantie vervalt bij android niet als je je software veranderd hoor.

Als jij ICS op je toestel uit 2010 wilt (2 jaar oud dus) kan dat, alleen moet je iets anders te werk gaan.
Dus vandaar dat de Android community op bijvoorbeeld XDA-Developers voor elk Android toestel minstens twee ŕ drie ROM's uitbrengt die door "gewone" gebruikers gemaakt is.. Android is wel degelijk open voor gebruikers, ik heb zelf ook een ROM ontwikkeld en zie dat je zo'n beetje alles aan kan passen wat je maar wilt. Een goed voorbeeld noem ik de MIUI ROM, waarbij bijna alle elementen uit Android zijn aangepast en leuke features toevoegt aan Android.
Dus die jaibreaks zijn door "speciale" mensen gemaakt? 8)7

Feit is dat een iPhone standaard meer open is dan het gros van de Android toestellen out of the box.

[Reactie gewijzigd door SoSueMe op 4 januari 2012 22:33]

''zoals bijvoorbeeld de flash player.
IK wil die op MIJN telefoon hebben.''

Je weet voordat je een iPhone koopt dat hij flashplayer niet ondersteunt.

Als jij een auto koopt ga je dan ook terug naar de dealer om te zeuren dat je er niet mee kan vliegen? Het is MIJN auto dus IK wil er mee kunnen doen wat IK WIL, VLIEGEN!

Dit klinkt opeens raar he? Vliegen met een auto is toch niet mogelijk? Flashplayer op een iPhone is ook niet mogelijk, en als dat wel mogelijk is zet je het er toch gewoon op?
De meeste "standaard" gebruiker van een iPhone WETEN niet eens wat het is, sterker nog , dat zijn gewoon recht toe recht aan gebruikers..geen nerds of tweakers.....Een enkeling die verder leest dan die gemiddelde KAN die keuze maken......de rest ziet soms dingen niet van een site......that's all to it.....
Punt is wel dat een auto echt niet kan vliegen (zonder echte wijzigingen), en een iPhone prima flash aan kan, probleem is dat het niet mag, niet dat het niet kan...

Sterker nog als jij denkt dat je je auto kan laten vliegen, niemand die je tegenhoudt hoor, zeker niet de dealer!

Ben het wel met je eens dat het een keuze is, maar keuzes waar je je niet van bewust bent maak je niet zelf ;) 80% zal niet eens weten wat flash player is!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 4 januari 2012 12:14]

Ahum, je zal toch eerst een toestemming moeten krijgen van de overheid. Een auto is onderworpen aan allerlei regels. Je mag je lichten er ook niet zomaar afhalen, of te grote velgen steken, zelfs blinderen van ramen is gereglementeerd. Ook de breedte, hoogte enz moet overeenkomen met het eenvormigsheidsattest. Dus verbouw je je auto, dan zal je deze opnieuw moeten laten keuren voor éénvormigheid!

Wil je dan ook vliegen, zal je nog eens toestemming moeten krijgen van de gemeente om te mogen landen en opstijgen EN nog eens toestemming om het luchtruim te mogen betreden. Daarnaast zal je vliegauto nog eens geinspecteerd en gehomologeerd worden.

Dus : Neen, je kan het niet, en mag het niet. Of je moet de auto verbouwen en altijd in de garage laten.
Simpel, Apple zegt dat zij verantwoordelijk zijn voor de geboden gebruikers ervaring. Als een ontwikkelaar als Adobe vervolgens een product niet geschikt kan maken voor een Smartphone zonder dat het enorme invloed heeft op stabiliteit en performance, dan kan ik me voorstellen dat een bedrijf als Apple met hun filosofie de applicatie blokkeert.

En ik heb nou niet het idee dat de meesten er erg veel aan missen.
Grappig is altijd om te zien wat men als eerste als plugin installeert voor browsers. 90% hier blokkeert flash via een plug-in.
wat een vergelijking :s..

Een auto kan niet vliegen zonder de auto d'r voor aan te passen..

de iPhone kan prima flash draaien.. alleen word voor ons bepaald dat het er niet op komt te staan..

zijn toch wel 2 hele andere dingen
Er staan op genoeg sites de nadelen van een iPhone, de verkoper in de winkel kan je er ook alles over vertellen (kunnen normale, niet-tweakers ook niet praten ofzo? Als je iets gaat kopen vraag je toch wat de voor en nadelen zijn, als je het zelf niet weet?)

Je kan van tevoren 100% weten dat een iPhone geen flashplayer ondersteunt. Dan kan je 100% zelf kiezen of je dat accepteert of je toch voor Android (WP7?) gaat.
Net als je van tevoren kan weten dat een auto niet kan vliegen, daar ging het om.
Flash draait niet prima op smartphones, dus ook niet op androidphones.

Vergeleken met html5 is het gewoon een halve product.
flash loopt goed op android telefoons.
ik heb nog geen enkele hapering gezien op mijn S2.

bullshit dus. HTML5 is nog lang niet klaar en voorlopig blijft flash een uitstekend product.
Een Iphone is een auto waarmee je 200km/h kan, maar je mag er van Apple niet mee op de snelweg....
Waarom zou je dat doen als Apple een supersnelweg heeft gebouwd waar je 200km/h mag rijden? ;)
Nou dan download je Skyfire, iSwifter. Apple houdt ze niet tegen hoor. Ze moeten wat creatief zijn door het extern te laten lopen, maar het loopt prima. En geen vastlopers, veiligheidslekken en schokkende performance!
U bedoelt dus gewoon illegale software. En dat is nu dus de reden waar Apple het systeem gesloten wil houden
Nee, was het maar zo simpel.

Er zijn allerlei legale apps die Apple niet wil, omdat ze een andere look en feel geven dan Apple wil hebben.

Ik was van mijn vorige smartphone gewend dat ik altijd op het eerste scherm de afspraken in mijn agenda overzichtelijk te zien had. Heel erg handig...ook wanneer je niet specifiek naar je agenda gaat, zie je ze toch en word je er aan herinnerd wat je voor die dag hebt staan.

Een app die dat ook voor de iPhone doet is wel beschikbaar, maar alleen maar als je een jailbrake doet.
Apple wil dat namelijk niet, die vind dat je specifiek naar de calendar app moet gaan om je afspraken te zien.
Komt weer iemand met zijn gedateerde gezever.

In iOS 5(.0.1) staan je afspraken gewoon in je lockscreen.
Ook weer opgelost =)
Dat neemt niets weg van het feit dat er dus legale redenen zijn om een jailbreak te willen doen.

Overigens is in iOS5 de bluetooth verziekt, dus vandaar dat niet iedereen naar iOS5 wil...

Maar natuurlijk is ook dat gezever wanneer Apple volgend jaar dat probleem oplost. En zo hebben de fanboys altijd wel weer een excuus.

[Reactie gewijzigd door mjtdevries op 4 januari 2012 12:38]

''Een app die dat ook voor de iPhone doet is wel beschikbaar, maar alleen maar als je een jailbrake doet.''

Het gaat erom dat heel je reactie onzin is, op de eerste regel na.
Argumenten die niet kloppen brengen andere lezers in de war.
Bluetooth is klote en zal ook altijd klote blijven.

BIj mij werkt het toevallig sinds iOS 5 goed (Renault Megane 2010).

Misschien moet ik mijn opmerking even onderbouwen. Ik vind Bluetooth een rot systeem omdat het altijd heel veel compatibiliteitsproblemen kent. Mijn N70 wilde zijn contacten niet laten zien in de boordcomputer van onze (oude) 407. De QTek van mijn pa deed het bijvoorbeeld wel weer. Na een update van de Nokia werkte het weer wel met de 407. Na een update van 407 weer niet (servicebeurt blijkbaar).. hopeloos..

[Reactie gewijzigd door Glashelder op 4 januari 2012 15:32]

Klopt Bluetooth heeft compatibiliteitsproblemen tussen de iPhone en de iMac.
Mijn SGS2 werkt namelijk prima met mijn iMac met Bluetooth bestandsoverdracht :)
SUPER !!!

En met contacten oversturen? nooit geen last gehad van de N95 naar de HTC Hero via Bluetooth. Maar contacten ga je niet meer oversturen via Bluetooth. Jah je visitekaartje misschien. Je contacten sync je met het web.

Bluetooth werkt prima hoor.. tis alleen mensen die het niet hebben die erover zeiken :P zoals mensen die iPhones hebben.
Heel specifiek: in iOS 5 staan je afspraken voor de dag dus in je notificatiebalk en je lockscreen. Apple heeft de user feedback op een eigen manier verwerkt in hun producten.
Sorry maar er zijn bepaalde software die apple gewoon niet wil ondanks dat ze niet illegaal zijn.

Een echte swype toetsenbord bijvoorbeeld omdat Apple niet toelaat dat iemand zijn eigen toetsenboord veranderd/vervangt.

Of widgets
Of emulators (downloaden van games illegaal maar de emu niet)
Porno (niet illegaal en laat iemand zelf bepalen)
Over swype; denk je niet dat Samsung/Android daar een patent op heeft? ;)
Lijkt me niet heel erg waarschijnlijk, Swype is ook op Symbian^3 beschikbaar - in ieder geval op de Nokia N8. Overigens is dit juist iets heel typisch waarvan Apple niet wil dat je het aan kunt passen, het on-screen keyboard is een relatief groot onderdeel van de iOS userinterface. Dat deze overal consistent is draagt behoorlijk bij aan het uniforme karakter.

Overigens vond ik Swype zelf vrij waardeloos - het is een van de eerste dingen die ik heb uitgezet op mn SGS2...
Waarom zou dat allemaal in de Appstore moeten? Bekijk het in Safari! Niemand houdt je tegen hoor.

En je weet voordat je het koopt dat het er niet op zit, dan koop je het toch niet?
Sorry hoor, maar 'slechte apps' heeft niets te maken met illegale software.. Het is nu voor veel developers gewoon niet mogelijk om hun app bij het publiek aan te bieden omdat dit alleen kan via de store, welke weer bv achterlijke voorwaarden heeft waarom een app niet in de store mag staan..
Dus jij hebt ook geen tv aan de muur hangen ?
Daar kun je immers ook niet de apps opzetten die je wilt.
En een autoradio ontbreekt dan natuurlijk ook, want die beperkt je ook van top tot teen met de apps die je erop kunt zetten.
Dus jij hebt ook geen tv aan de muur hangen ?
Daar kun je immers ook niet de apps opzetten die je wilt.
En een autoradio ontbreekt dan natuurlijk ook, want die beperkt je ook van top tot teen met de apps die je erop kunt zetten.
Dit is natuurlijk grote onzin, een tv of radio word niet op de markt gezet als een apparaat dat 'apps' kan draaien...
Dan leef jij tegenwoordig ook niet in de 21e eeuw. Tegenwoordig zijn er genoeg autoradio's en TV's die dat dus wel ondersteunen.
Een radio niet, maar een tv tegenwoordig wel degelijk. Maar dat terzijde.

Ik ben geen gebruiker van Apple spul, maar het gesloten karakter is daar een reden van.
Als ik een telefoon naar mijn hand wil zetten moet dat kunnen. Kan dat niet dan koop ik hem niet. Ik heb geen zin in hacks die de garantie om zeep helpen, puur om mijn doel te kunnen bereiken.
@JDonkers en ADQ

Nee, tenzij je persee TV's hebt die bv Android draaien of iets dergelijks worden 9 van de 10 tv's niet op de markt gezet als, "Wauw deze TV kan apps draaien !!".

@BryanD

Euhm ja, een smartphone word wel degelijk op de markt gezet om apps te draaien, Apple heeft er zelfs een tijd mee geadverteerd als krachtig apparaat die mooie 3D graphics kan laten zien...
telefoons wel dan? Vergeet niet: telefoons zijn puur en alleen om te bellen, in dat opzicht kan je dus net zo goed terug gaan naar een 3310 of lager, want ja het is toch ook geen 'touchscreeney' maar een telefoon?

OT:
Leuk voor de mensen die hier in gedesinteresseerd zijn, wat ik mij echter altijd afvraag: Hoe kom je aan dat soort lekken? Hoe weet je waar die zitten? Waar moet je op zoeken en nog belangrijker: HOE doe je dat zoeken? Dit interesseert mij als websitebouwer enorm, veiligheid is nog al een heikel punt namelijk >.<
Telefoons? We hebben het toch over de smartphones?

Die zijn zéker wel op de markt gezet als apparaat dat apps kan draaien, er wordt zelfs reclame gemaakt voor hoe groot de appstores wel niet zijn.
Nee, op mn tv kan ik helemaaaaaal geen aps draaien, daarvoor is die tv ook niet bedoeld (in iedergeval nog niet de generatie die ik heb). Een phone waar apps op draaien en in principe elke app zou kunnen draaien is hier dus wel voor bedoeld, alleen beperkt (ofwel censureert) Apple dus welke apps ik mag draaien, niet om technische redenen, maar puur om onzin redenen..
Ik heb totaal geen probleem mee dat ze hun store hebben, maar ik wil wel net zoals bij Android zelf wel bepalen welke apps ik op mijn systeem zet, ook als deze compleet vol zit met vrouwen in badpak of compleet naakt..
Wat is dat nou voor een onzin, waarom zou een autoradio geen apps kunnen draaien? van welke planeet kom jij?

http://www.engadget.com/2...ered-car-stereo-hands-on/
Ik Vind het juist fijn nu weet ik zeker dat de apps werken en mijn vrienden met andriod tele's zitten altijd te klooien op xda en dan werkt er weer eens iets niet.

Of ze hebben eindelijk goede rom en goede apps komt er ene nieuwe rom en dat gaat maar zo door

Nee ik ben wel blij met apple ookal hoef ik verder niks van ze dan iphone.
Daar zijn ze tweakers voor ;-) tweakers in hart en nieren zijn altijd bezig met hardware/software. Ik sleutel maar al te graag om alles precies zo te hebben als ik wil met mijn android telefoon. Dit is onmogelijk met mijn iPhone.

Ik merk dat ik daardoor vaker en meer met mijn android aan 't spelen ben en de iPhone meer links laat liggen. Overigens heb ik misschien wel 1 gedownload spelletje op de android staan die ik niet betaald heb... En die gebruik ik niet eens meer -.- (Plants.VS.Zombies) al het andere software heb ik gekocht. Hoofdzakelijk met acties (vooral de 10 dagen ¤ 0,10 acties onlangs als voorbeeld).

Voor de rest is er veel gratis te downloaden op de market wat ook zeer functioneel is. Mijn iPhone wordt zo nu en dan eens gebruikt als backup (als ik weer 's met de android rom bezig ben).
Sorry hoor, maar je weet dan nog steeds niet of de app wel goed werkt op de iPhone, ook daar hebben ze gewoon last van bugs..
Jij gaat akkoord met hun voorwaarden dus mag je er niet mee doen wat je wil, tenminste niet zonder het verlies van garantie over het algemeen. ;)
Het is jouw HW, maar niet jouw software. Je mag de software gebruiken, maar niet aanpassen.
(Gesloten) software aanpassen voor interoperabiliteit is vziw gewoon een recht tegenwoordig.
'Je mag de software gebruiken, maar niet aanpassen'

Gebruiken=aanpassen of je gebruikt alleen om te kijken dan heb je helemaal nix aangepast. Als je maar iets invoert dan is de software al aangepast (dus niet identiek als voordat je opstart).
Ja, het is jouw hardware.
Nee, het is niet jouw software. Dat blijft van Apple [aanvulling van Freezerator]

Als jij je eigen software kunt schrijven voor de hardware van de 4S, moet dat geen probleem zijn lijkt mij. Dan heb ik het niet over appjes, maar over de (ik ben geen software programmeur) bootloader (?), OS enz.

@ trix0r (hieronder): Hebben we daarbij niet nog steeds te maken met de Nederlandse wetgeving? Hierin staat dat jij de eigenaar bent van de hardware, niet van de software. Aan de software mag je niet komen i.v.m de auteurswet.

@mathiask (onder trix0r): Jij vindt dat het moet kunnen. iOS is van Apple, en mag dus beslissen wat er mee moet kunnen. Wanneer je appjes op iOS wil laten draaien die niet ondersteund worden door Apple (om welke reden dan ook) en je moet daarvoor hun iOS aanpassen, mag dat niet.

[Reactie gewijzigd door E2TK op 4 januari 2012 11:06]

Jij hebt alleen de vrijheid niet om de bootloader, OS enz. te vervangen, ook dat mag niet van Apple.
Het mag wel hoor, ze maken het je alleen érg moeilijk..

Ze ondersteunen het niet maar je krijgt geen boete oid als je het wel doet hoor.
Vrij waardeloos argument... Als hij op zijn hardware software wil zetten die compatibel is met iOS, maar door Apple's policies (die trouwens volledig van de pot gerukt zijn, getuige opera) geweigerd worden dan moet dat kunnen.
Oh, dat kan wel hoor, via Xcode kun je projecten/apps inladen en op je iPad/iPhone zetten. Andere mensen moeten jou dan wel de volledige source van de projecten geven uiteraard om dit mogelijk te maken. Dit doen ze vast niet omdat ze graag zelf willen verdienen aan hun software. Hier komt dan ook meteen de logisch conclusie. Apple wil geen concurrerende App Stores op hun platform omdat dit hun eigen business model om zeep helpt.

[Reactie gewijzigd door hytash op 4 januari 2012 11:49]

Welk business model? Aan de App store verdienen ze niet veel hoor....

Nee, ze willen niet dat je als gebruiker 10 appstores af moet om te zoeken naar de beste prijs/beschikbaarheid van een App. Dit maakt het systeem te onoverzichtelijk. Kijk nu maar wat Amazon doet met hun App store. Misschien wordt deze wel succesvoller dan Google's en moet je straks standaard 2 appstores af. En dan komt mss Samsung straks erbij en die van de provider... Nee, veel plezier met de hele dag klooien met je apps.
Even ter aanvulling: Je kunt als ontwikkelaar (als je een ontwikkelaars account hebt) ook software maken en deze op een beperkt aantal iOS apparaten verspreiden via iTunes. De ontvanger hoeft dan niet de source code te hebben en alleen iTunes om het te installeren.

Als je een corporale account hebt kun je je software ook onder vele iPhones verspreiden zonder dat je software in de appstore staat.
Voor zover als ik in de iTunes Appstore kan zien kan je gewoon de Opera app downloaden.
Je haalt twee dingen door elkaar. Je bent inderdaad geen eigenaar van (het copyright op) de software. Maar dat betekent niet dat je de software niet mag aanpassen! Dat mag namelijk wel.

Wat niet mag is de door jou aangepaste software weer verspreiden. Je verspreidt dan namelijk (een gedeelte van) software waar Apple het copyright op heeft.
Het staat toch in de licentie van de software wat je er mee mag doen? Het klopt dat je software mag aanpassen, maar dat geldt bij een open-source licentie. Of heeft iOS een open-source licentie?
Als je een Apple koopt dan ga je akkoord dat het systeem gesloten is.
Er zijn zat telefoons waarbij het besturingssysteem open is (bijv. Android).

Met Android mag je wel een andere launcher, lockscreen en apps buiten de market om downloaden...
Daarvoor ben je geen root nodig.

[Reactie gewijzigd door Strunkie op 4 januari 2012 11:05]

Tenzij je gaat rooten is er niks open aan Android.
Zonder root kun je apps buiten de market gewoon installeren. Dus Android is wel meer open dan Apple.
Onee waarom kan ik dan een andere browser downloaden/installeren? Ander musicplayer? Ander beginscherm? Ander lockscreen? Andere videoplayer? Ander toetsenbord?

Ow en met anders bedoel ik dan ook ECHT anders en niet gebasseerd op de (engine) in het OS zittende versies, wat bij Apple gewoon niet toegestaan is...
Jammer dan. Dan koop je toch een Android-toestel? Ik denk dat 99% van de gebruikers het allemaal niet boeit. En nee dat is niet omdat ze dom en onwetend zijn.
Andere browser --> AppStore
Andere Musicplayer --> AppStore
Andere Videoplayer --> AppStore

Beginscherm kan je aanpassen als je achtergrondafbeelding bedoelt

Lockscreen kan je idd zeer beperkt aanpassen in iOS 5
Toetsenbord gaat naar mijn weten neit.

Groei toch eens op en stop met dat bashen, doe eerst wat on derzoek, de helft van je statement is direct onderuit gehaald.

Het is heel goed mogelijk dat Android het beste is voor je en andere personen die veel belang hechten aan een andere lockscreen en toetsenbord bvb.
Maar waar komt die drang vandaan om een concurrerend OS onderuit te halen met non argumenten? Laat iedereen zijn keuze of probeer onafhankelijk advies te geven.
Nou ga jij ook maar eens onderzoek doen, mag ook wel even!

Andere browser is niet echt een andere browser in iOS. Maar gewoon Safari met een andere skin of meer functies.

Dus het is nog steeds Safari met een ander jasje aan. Geen enkele performance winst kun je ermee boeken of diepgaande aanpassingen doen. NOPE

Bij Android staat dat namelijk volledig open en mag je echt een browser maken wat 100% zelfgemaakt is.
De marketplace voor Android devices is open, d.w.z. er is geen controle (of slechts achteraf na klachten) of apps stiekem malware bevatten.

Android zelf is niet open.
Tsja wat wil je dat er nog meer "open" is?
met een Jail zie je ook niet ineens de broncode van iOs...
android zelf is wel open, je kunt een groot gedeelte van de source zo downloaden bij Google, waar dacht je dat populaire mods zoals Cyanogen op gebaseerd zijn?
de android die jij op je telefoon hebt is zo gesloten als iOS. Ja het google deel is open, net zoals Apple een deel van iOS open source heeft. Maar wat de fabrikant inbouwt is zo gesloten als wat. Voor de eindgebruiker is er dus geen verschil.

Voor de fabrikant en provider is het daarentegen wel een verschil! Want die kunnen er genoeg crapware op installeren, thema's toevoegen, en resource vretende widgets toevoegen. En dan mag jij je toestel rooten om het weg te halen..
Niet helemaal correct :)

De Android source(ASOP) is inderdaad te downloaden en te compileren maar dat betekend absoluut niet dat je dit zomaar op een smartphone kan installeren.
Bij de ASOP krijg je namelijk de Android GUI, de basis app's(browser, klok, etc.) en een kale kernel. En dat laatste daar zit de crux, de kernel heeft geen specifieke device drivers. Als de fabrikant of chipmaker ze niet vrijgeeft in binairy vorm of sourcecode dan komt het aan op hacking skills(lees reverse engineeren) en dat is wat Cyanogen met zijn team aan het doen is.

Verder geeft Google alles vrij maar dat betekend ook dat providers en fabrikanten wel het één en ander kunnen beperken. Al eens opgevallen hoeveel meukware tegenwoordig wordt meegevelerd bij een Android toestel en niet verwijderd kan worden omdat dit ingebakken zit in de rom. Als je pech hebt bepaald je provider of je wel of niet een update krijgt en kun je 1) wachten 2) je toestel flashen en daarmee je garantie verknallen.
Zoals al eerder is aangehaald is Android niet zo "open" als hier nu onder bepaalde tweakers leeft. Google heeft 1 duidelijk verdien model en dat is geld genereren op de Google Apps, Search inkomsten, Google Market verkopen en de gratis apps die via Google adds gevuld worden. De Smartphone makers verdienen alleen aan de verkoop van smartphones en zullen daardoor de support zoveel als mogelijk beperken. De High-end toestellen zullen door de hogere marge meer updates krijgen en de low e mid-end worden z.s.m. opgevolgd met een nieuw model.

[Reactie gewijzigd door Miki op 4 januari 2012 16:00]

Dat is zoiets als BMW vragen 'luxe' te laten varen en zich vanaf nu te gaan richten op value for money. Een gesloten systeem hoort bij de filosofie van Apple en wat je daar ook van vindt, het heeft onmiskenbaar bepaalde voordelen.
Ik vind het juist goed dat Apple het beperkt heeft. Als je van alles wil aanpassen, had je voor bijvoorbeeld Android moeten kiezen. Bij iOS kan het ook wel, maar is een stuk lastiger.
Het enige dat van jou is, is het materiaal waarvan de hardware (hardware= architectuur + design + materiaal) gemaakt is. Van 'al' het andere heb jij alleen een ?onherroepelijk? gebruiksrecht. Dat is niet alleen zo voor je telefoon, dat geldt ook voor je TV, je auto, je nespresso machine, Android telefoons etc. Als er niet in hun gebruiksvoorwaarden staat dat je mag doen en laten met de hardware/software wat je wil (zoals functies toevoegen of wijzigen), en je gaat daar mee akoord, dan mag je dat ook niet ... behalve natuurlijk als dat tegen wetten in gaat.

Het is eigenlijk heel simpel, maar ik kan goed begrijpen dat je Calimero en/of Robin Hood gevoel ;) er niet mee eens is.

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 4 januari 2012 11:15]

Apple wenst geen product aan te bieden, maar een gebruikerservaring. Een ervaring die alleen maar mogelijk is door middel van strenge en correcte controle.
Laat Apple het eens open gooien, het is mijn HW, dus mag ik er mee doen wat ik wil. EN moet beperkt worden door Apple!
Het is jouw hardware, en je mag er ook mee doen wat je wil.

Alleen hoeft Apple jou niet te vertellen hoe het van binnen werkt.
[...]
Het is jouw hardware, en je mag er ook mee doen wat je wil.
Alleen hoeft Apple jou niet te vertellen hoe het van binnen werkt.
In reactie op RefriedNoodle, je kunt prima je iPhone openmaken en via hardware een andere bootloader op je iPhone of iPad zetten. Apple heeft geen verplichting naar de gebruiker om dit alleen via software te doen, of ook maar zelfs open te zetten voor enige gebruiker.

Als je dus een dergelijk project opzet (zouden zeer veel mensen blij mee zijn) dan hoef je dus niet bang te zijn dat Apple op de stoep staat, immer via de Nederlandse wetgeving mag dit prima.
Laat Apple het eens open gooien, het is mijn HW, dus mag ik er mee doen wat ik wil.
Dat laatste klopt en is ook geen enkel probleem, maar dat wil niet zeggen dat Apple daarin moet faciliteren.
Wat is dat nu weer voor onzin? Het is toch net hetzelfde als met Android. Wil je ICS vandaag installeren op elke andere Android foon dan de Galaxy Nexus dan zal je je telefoon ook moeten "jailbreaken" want geen enkele fabrikant laat je vandaag toe ICS te installeren.

Soms vraag ik me af of de Android gebruikers hier op Tweakers zich express zo van de domme houden of dat ze echt niet beseffen dat Android toestellen "geslopen" zijn. Ja je leest het goed GESLOPEN! Android is open voor fabrikanten en telco's maar gesloten voor gebruikers. Wil jij zelf beslissen wat je met je Android toestel wil doen dan zal je net zoals Apple gebruikers kunstjes moeten uithalen, het zogenaamde rooten. Het is niet jij die beslist wat je mag met je Android foon maar de fabrikant en het feit dat enkel de Nexus vandaag ICS mag draaien laat duidelijk zien hoe gesloten Android wel niet is.
Het is jouw hardware ja. Je mag het in de sloot gooien, er met je auto overheen rijden of het voor Apple zijn deel door de WC spoelen.

De software is echter van Apple, en die kunnen die eis gewoon opleggen. Wil je het anders, dan schrijf je je eigen OS van scratch. Weet zeker dat niemand daar op tegen is bij Apple.

Ik vind dit zo een loze kreet altijd dat het ons device is. In mijn SEAT klaag ik ook niet dat ik geen Audi SW kan laden. Net zo min als ik klaag dat er in mijn SAmsung TV geen Bravia APPS draaien...
Dat is Apple en dat is waar je voor kiest als je dat spul koopt. :)
Toch mooi dat de community rond Apple toch zorgt voor meer vrijheid binnen de in mijn visie toch redelijk gesloten en beperkte producten van Apple. Toch meer mogelijkheden tot customizen en ook dus het installeren van "niet-App store" apps. Nu hopen dat de jailbreak methode niet te riskant/moeilijk is. (duurt deze jailbreak eigenlijk langer dan voor vorige versies?)
Als je kijkt hoeveel % van de iPhone gebruikers daadwerkelijk op een jailbreak zitten te wachten kom je denk ik bedrogen uit. Aan de andere kant is Apple niet blind voor de JB-scene. In iOS5 zitten bijvoorbeeld enkele features die rechtstreeks gejat zijn van de JailBreakers.
Denk ik ook, zeker sinds iOS 5 weer een stuk minder.

Ik vind het alleen maar goed dat ze features uit de JB-scene ''jatten''.
De laatste versies/verbeteringen zijn buiten "security" zaken bijna alle verbeteringen directe kopieen van JB tweaks.
Hier heb ik nu maanden op gewacht,,
Werd ook welles tijd, Maar goed, Zo kan ik mijn 4s weer optimaal pimpen :)
ik zou je iphone niet jailbreaken.
kijk maar naar mijn reactie
hahahaah wat een onzin

als er wat mis met je iphone herstel je hem toch weer naar de originele firmware

en als ze echt moeilijk gaan doen, heb ik altijd nog een platinum verzekering
je kan de volgende keer natuurlijk ook gewoon een telefoon kopen die wel aan je eisen voldoet ;-)
Hoezo dat kan toch prima een iPhone zijn, immers was die misschien wel jailbreak-baar dat hij hem kocht ;) En toen een periode niet meer en nu dus weer wel...
Waarom laat Apple het niet gewoon toe om via de app-store Cydia te installeren. En dat ze dan voor het downloaden waarschuwen dat de garantie dan vervalt ofzo. Ik was vroeger Apple fan, maar door het gesloten platform zit is steeds meer te denken aan Android als volgende telefoon/tablet.
Apple heeft hiervoor meerdere argumenten

1) geen rommel in de App Store, zoals porno en slechte apps
2) hardware en software moeten optimaal op elkaar aansluiten om de gebruikerservaring optimaal te houden. Vandaar dat Apple geen apps wil toelaten die de gebruikerservaring onnodig ingewikkeld maken (less=more principe > filosofie van Apple)
3) eerlijk verdienmodel voor ontwikkelaars
Nou:

1. Veel demo en freeware crap
2. optimal
ja mits nieuwste Hardware en software
nee als je iPhone 3G heeft met 4.2.1 en downgrade is geen optie
3.Aps worden regelmatig uit de winkel verwijdert zonder reden
1. Veel demo en freeware crap
Perfect toch? Kan je eerst kijken hoe een game werkt voordat je hem koopt, jij gaat natuurlijk zitten zeuren dat er weinig levels in de gratis versie zit..
2. optimal
ja mits nieuwste Hardware en software
nee als je iPhone 3G heeft met 4.2.1 en downgrade is geen optie
Apple staat juist bekend om dat ze lang updates blijven uitgeven. Kijk eens naar de HTC's hoeveel daarvan krijgen er nou ICS?
3.Apps worden regelmatig uit de winkel verwijdert zonder reden
Zoals? naar mijn weten is er altijd wel een (goede) reden :)
3.Aps worden regelmatig uit de winkel verwijdert zonder reden
Zover ik weet is dat in 2011 slechts één keer gebeurt, althans als we de developer moeten geloven.

Apple verwijdert eerste app voor gamingabonnementen uit App Store

In de overige gevallen ging het om apps die zich niet aan de voorwaarden hielden of naar aanleiding van klachten.
Dit geeft maar weer eens aan hoeveel Tweakers gewoon zuiver uit emotionele redenen, een platform afschrijven. Ik vind beiden interessant, Windows net zo leuk als OSX, etc. Ik probeer eerst goede ervaringen op te doen, en up-to-date te houden, voor ik er een scherpe mening over vel.
Apps werken altijd binnen een afgesloten omgeving met beperkte toegang tot de rest van het systeem. Als je Cydia zou kunnen installeren vanuit de appstore zou het dus of totaal niets kunnen op je telefoon, of Apple zou alle telefoons standaard gejailbreakt moeten leveren zodat je Cydia kunt gebruiken. Beide opties zullen nooit gebeuren dus we blijven afhankelijk van ontwikkelaars als Pod2g.
Ik denk dat ze dat niet doen omdat je er ook betaalde apps gratis mee kan installeren. En Apple krijg ook een percentage per app dus daar draaien ze zichzelf de nek mee om als ze dat zouden doen.
Sja, ik vind het ook een beetje overdreven dat Apple het mensen die willen jailbreaken het zo moeilijk maakt. 99% van de mensen doet het toch niet, dus who cares dat een paar Tweakers dat willen doen?

Maar je kunt het ook zo bekijken: een jailbreak maakt over het algemeen gebruik van een beveiligingslek. Als een jailbreak het kan, kan malware het in principe ook, en dat kan een risico zijn.
Apple wil dat niet omdat als je het legaal gaat maken moeten ze er ook garantie voor geven. En als ze het toe laten zullen ook meer mensen gaan jailbraken dus dan word die 99% misschien wel 45% o.i.d.
Als ze het makkelijk zouden maken, zouden juist veel meer mensen dit gaan doen en zouden er minder betaalde apps worden verkocht omdat iedereen alles van cydia gaat downloaden.

En die malware zou weer moeten worden geďnstalleerd buiten de appstore om wat niet kan zonder de appstore terwijl als het toestel gejailbreaked is, dit zo kan zonder dat Apple hier controle over heeft.

Apple gebruikers zijn over het algemeen meer geďnteresseerd in wat het ding kan dan hoe deze aan te passen is. Voor mensen die willen aanpassen of meer gratis apps, is er dan altijd Android.

Apple heeft zoveel marge dat ze het kunnen veroorloven om te zeggen: "Als je het zo niet wilt, dan haal je toch een ander apparaat?"
99% niet? Zie jij tweakers als een speciale groep ofzo? De meeste mensen op mijn school die de ballen verstand hebben van computers hebben hun iDevice wel gejailbreakt. En dankzij JailbreakMe kan iedereen jailbreaken.
nieuws: JailbreakMe.com binnen een week 1,4 miljoen keer gebruikt
1,4 mln van de 108 mln iPhones..

Waarschijnlijk zit het aantal jailbreaks rond de 5%, ik kan de bron even niet vinden maar dat had ik ergens gelezen =)

http://www.iphoneclub.nl/...-60-miljoen-ipod-touches/
Die 5% is een pure gok, omdat het niet op afstand te bepalen is of een toestel een jailbreak heeft gehad.
ik weet wel zeker dat meer dan de helft zijn iphone jailbreakt
Hoe beperkt apple is valt opzich nog wel mee vind ik zelf er zijn mogelijkheden genoeg met de Iphone, maargoed das mijn menig. De aanpassingen die momenteel niet mogelijk zijn met iOS en wel met android op HTC bijv. is voor tweakers misschien een nadeel, en daarom is een jailbreak interessant.
Voor het gros van de mensen die een Iphone koopt zijn de tweaks die wij willen helemaal niet boeiend.
Onlangs een review gelezen die een goed inzicht geeft in de pro's & con's van iOS/Android:
Android has options for just about everything. But, in spite of all its options and ability to customize, I didn’t find Android to be more powerful than iOS. Of all the options and choices that I was given by Android, there was nothing in Android that I could not also accomplish on iOS. In fact, the options and choices usually got in my way.
SRSLY?

Je toestel gaat echt niet kapot hoor als je een jailbreak uitvoert. Je garantie vervalt, maar terug flashen van de orginele firmware is een eitje en als dat niet kan (omdat de telefoon niet meer start ofzo), hoe moet Apple dan zien dat ie een jailbreak heeft? Dus garantie is ook een non-issue, behalve als je heel erg moralistisch wilt leven.
nice try apple nederland.
jailbreak is ongedaan te maken en je maakt er niets kapot mee als je geen foute dingen doet. Ik heb al meerdere gejailbreakte ipod's opgestuurd en gewoon garantie gekregen.
Waar haal je deze onzin vandaan? Garantie is officieel wel vervallen maar gewoon een restore via Itunes en het is NOOIT meer te achterhalen.

Toestel kapot door JB? Bron graag want ik kan je genoeg voorbeelden geven waar een Iphone ook kapot is gegaan ZONDER een JB.
ga geen iphone/ipod en/of ipad jailbreaken.
garantie vervalt en het toestel gaat kapot
Hey Steve, alles goed daarboven?
Waarom zullen mensen hem jailbreaken.. ten eerste er bestaat een kans dat je garantie vervalt en wat is nu een paar euro om voor een app te betalen.. hiermee steun je wel de ontwikkelaar die de app ontwikkeld heeft voor je.

Ik hou mijn iPad 2 mooi origineel en geen gezeik :-)
Het gaat niet alleen om het jatten van Apps maar ook om het toevoegen van functies die door Apple verboden zijn.
Jij snapt het dus niet helemaal. Jailbreaken doe ik niet om illegaal te downloaden, ik geef namelijk al honderden euros per jaar uit in de app store en itunes store. Ik hou vooral van infiniti maps waarbij ik zoveel apps als ik wil in een map kan doen. Ook gebruik ik na de jailbreak sbsettings zodat ik in elke app me helderheid kan aanpassen, enzovoort.

Het is een beetje jammer dat jailbreaken vaak gezien word als copyright schendend en illegaal.

@pod2g is een held, ga deze keer ook zeker doneren. Nu nog een weekje wachten.
Omdat er ook veel themes, apps, addons zijn die NIET WORDEN toegestaan
omdat dit het beeld / aanzien van Apple aantasten. Apple wil het zó hebben
dus zet ze alles dicht. Jammer maar waar. Dan maar een JB (die altijd kan
worden hersteld).

Per definitie heb je geen gezeur met/om je iOS. Ik ben echt een aanhanger
van Android, maar daarnaast wel een iPad, iPod en noem het maar op. Ik wil
graag themes hebben, wat meer addons (SBSettings etc), wil een screenrecorder
en dat KAN ik niet hebben zonder een JB. Dáárom JB ik mijn devices en ik heb
er nooit gezeur mee. En ja, de apps die IN de Cydia store staan, waar ik het
over heb, moet je ook gewoon voor een paar dollar kopen, dus ik ben geen dief
die niet wil betalen voor apps.

Zelfde geldt voor Android, want ook daar moet je voor je apps betalen, wat ik
ook gewoon doe. Een ieder die iets moois neerzet qua app, ontwikkeling of
feature moet gewoon betaald worden. Zo hoort dat, op welk
platform dan ook.

:)

[Reactie gewijzigd door IronMan op 4 januari 2012 11:27]

Ik heb mijn iPod ook gejailbreaked. Maar ik koop al mijn Apps keurig in de app store. Waarom heb ik hem gejailbreaked? Voor de super vette themes. Dus jailbreaken kan gwn en ik vind het ook heel dom dat Apple zo moeilijk over jailbreaken doet
Niet iedereen is zo als jij, en koopt apps terwijl ze een jailbreak hebben. Sterker nog, veel mensen jailbreaken juist zodat ze geen apps meer hoeven te kopen.

Daarom doet Apple er zo ''moeilijk'' over.
Mijn Iphone en Ipad2 zijn jailbreaked maar beide 100% gevuld met legale software !!!

Sterker nog, ik heb OOK software gekocht in Cydia omdat deze ontwikkelaar precies doen wat ik wil en dat is de volledige potentie van de Iphone proberen te gebruiken met kwalitatieve en professionele software. Vaak zelfs software die ooit in de Itunes hebben gestaan en door Apple zonder reden opeens eruit werden geknikkerd.

Een echter liefhebber/kenner koopt idd zijn software bij de Appstoren EN Cydia en heeft dan GEEN gezeik!
Eindelijk ...

Offtopic:

Waarschijnlijk komt er ook iPad2 2 Phone :+

Ik vind het echt idioot dat je met iPad 3G niet kan bellen het is alsof Apple iPhone uitbrengt met iPod software en noemt het IPod 3G |:(

[Reactie gewijzigd door iyanic op 4 januari 2012 11:11]

Dus jij wilt met een ipad aan je oor zitten bellen?
Dus jij wilt met een ipad aan je oor zitten bellen?
Onderweg de iPad gewoon in de tas en bellen m.b.v. een BT headset?
Ze zetten een iPad in de markt tussen de smartphone en de desktop/laptop in.

Niet als smartphone vervanger..
Je kan wel bellen via facetime
Wordt de simlock ook verwijderd met een jailbreak?
nee dat heet een unlock.
die op zich makkelijk gedownload kan worden als de telefoon is gejailbreakt
Maar de meest recente basebands kunnen niet unlockt worden. Bijna alle iPhones die op het moment verkocht worden zijn simlockvrij (met uitzondering van de Amerikaanse Sprint-modellen en zo zullen er nog wel een handjevol marge-providers zijn). Bij de iPhone 4 is alleen baseband 01.59.00 te unlocken met behulp van ultrasn0w.
Jammer dat het nog niet te unlocken valt. Wil er namelijk één uit de USA laten komen. Nog even geduld a.u.b.
Nee. Dat heet de unlock. Dat is weer een ander stukje software.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013