Hoofdcategorieën
Device Settings

Provider toont prijzen en specs nieuwe iPhones

Door Bauke Schievink, zondag 2 oktober 2011 14:02, views: 84.470

Een Amerikaanse provider heeft tijdelijk de iPhone 4S en iPhone 5 op zijn website gezet, waarbij prijzen en enkele specificaties zijn te zien. De telco zou 640 dollar voor de iPhone 5 vragen, waarbij de iPhone 4S een prijskaartje van 99 dollar heeft.

Het lijkt niet aannemelijk dat de prijs van 99 dollar voor de iPhone 4S klopt; het is mogelijk dat het om een foutje gaat, omdat de originele prijs op 400 dollar is gezet, en de provider daarbij 300 dollar korting geeft. Het prijskaartje van de iPhone 5 lijkt wel geloofwaardig. De iPhone 5 beschikt volgens provider Cincinnati Bell verder over een 4"-scherm en een 8-megapixelcamera. Ook meldt de provider dat er ondersteuning is voor 4g-netwerken, maar het is niet duidelijk of dit ook geldt voor de versie die naar Europa komt. 

Bij de iPhone 4S wordt Apples A5-processor vermeld, die hoogstwaarschijnlijk ook in de iPhone 5 draait. Verder beschikt de goedkopere nieuwe iPhone over een 3,5"-scherm en een 5-megapixelcamera. Overige specificaties worden niet vermeld.

Er gaan al lange tijd geruchten over een iPhone 4S en iPhone 5. De verwachting is dat Apple op 4 oktober zijn nieuwe toestellen aankondigt, wanneer er een persevenement wordt gehouden. Tweakers.net zal bij het Europese evenement in Londen aanwezig zijn.

iPhone bij Amerikaanse telco iPhone bij Amerikaanse telco
Volgende 15:02 Intel neemt Israelische fabrikant van navigatiesoftware over
Vorige 13:01 Deense winkelketen neemt RAF over
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

Tja 99 (je ziet inderdaad dat er 400 staat, OK OK 2jarig abbo had ik niet door ik zie het dan ook nergens staan?) dollar zou wel een stunt zijn, maar als je ziet dat een iPod Classis nog steeds 200 euro is lijkt dit wel heel onwaarschijnlijk!

8MP camera verrast mij nog steeds.
Ik ben geen apple fan, maar de verwachte looks zien er slick uit! (hiermee bedoel ik natuurlijk de ' uitgelekte foto's' -.-)

Ik vind het er trouwens niet geloofwaardig uitzien nee... provider heeft aandacht nodig

[Reactie gewijzigd door kristan op zondag 2 oktober 2011 14:48]


Je snapt dat dit de prijs is na korting van je telefoon provider voor het afnemen van een (2-jarig?) abonnement?

Dat zie ik nergens staan anders, en dat verklaart ook het prijsverschil niet tussen de 5 en de 4S.

Verwachte looks? ik zie geen enkel plaatje in de advertentie staan.

specs niet looks.

Uitgelekte foto's... als je die kan vertrouwen

Ik vind het trouwens wel grappig.... Ze hebben zo wel even hele goedkope marketing voor hun website.

Ik ben van mening dat dit puur een reclame/marketing stunt is van de website. En hiervoor gewoon de nieuwe iPhone te gebruiken.

Die persoon die hier achter zit vind ik opzich best slim. Nu weten veel meer mensen van jou website af vanwege deze zogenaamde NEP leak.

Ik snap even niet waarom uberhaupt de 99 dollar genoemd wordt in dit artikel. Elke enigzins nadenkende persoon ziet toch gelijk dat er 300 dollar korting gegeven wordt, en dat de prijs op 400 staat? Wat een retailer aan korting geeft lijkt me niet van belang.

Misschien is het wel interessant dat er zoveel korting uberhaupt gegeven wordt, maar dan zou het interessant zijn om uit te zoeken of daar dan een abbo bij zit. In Amerika worden de kortingen nu eenmaal anders verrekend, en zit het telecomwereldje iets anders in elkaar dan in NL.

[Reactie gewijzigd door - peter - op zondag 2 oktober 2011 14:06]


Die "instant savings" zijn de korting die je krijgt i.c.m. met een abonnement en de "mail-in rebate" is de extra korting die ze vaak bij de korting rekenen om het aantrekkelijker te doen klinken.

De prijs is dus ¤700,- en ¤400,- met korting door een abonnement te nemen.

niet helemaal iphone abbos zijn een stuk duurder dan gewone abbos dus die 300 euro korting zit weer deels in je abbo verwerkt .

wat mij de laatste tijd opgevallen isis dat de korting op telefoons nooit echt meer dan 75 euro bedraagd de rest zit gewoon in je duurdere abbo verwerkt.

en in sommige gevallen is het dus ook eter om een unbranded telefoon los te kopen dan ben je immers ook niet afhankelijk van je isp voor de firmware update waar t-mobile enzo al niet erg vlot mee zijn (bijna 6 weken voor de x10 update naar 2.3 en dat alleen om er een paar rotte apps in te zetten die niemand hebben wil en liever kwijt is dan rijk)



er zijn zat vanilla toestellen die unbranded zijn, ook bij vodafone.

Allebei n beetje gelijk.
Er kan natuurlijk verschil zijn in retailer:
Ga je naar een vodafonewinkel voor je toestel bij je vodafone abo is de kans dat je toestel branded is nog wel een beetje aanwezig (al gelukkig lang niet altijd meer).
Ga je naar bv The Phonehouse oid dan krijg je ook een vodafone abo, maar met een toestel direct uit de fabriek, omdat ie ook icm een kpn of tmobile abo verkocht moet kunnen worden.

Mijn galaxy S uit de vodaphone winkel is unbranded. Mijn buurman heeft een branded galaxy S uit de vodaphone winkel... is zie geen consistentie bij de winkels, een vodaphone actie bij de phonehouse kan je ook een branded versie opleveren.
Mijn advies vraag het in de winkel! of koop online en stuur terug :)

Of root je telefoon, zet er een unbloated en unbranded rom op en klaar :)


ja een arc and galaxy zijn erg low budged... als je 60 ruggen per jaar verdiend ehmm krijgt.

Instant Savings is een ander woord voor korting, dit zegt niets over een Abo.

Waarschijnlijk is het 1:1 overgenomen uit een Amerikaans artikel ;)

Tis idd wel een beetje dom.

P.s. herinnering aan de rest dat Apple producten in de VS een stuk goedkoper zijn dan hier. 600 dollar daar kan goed 700 euro hier zijn.

[Reactie gewijzigd door jkommeren op zondag 2 oktober 2011 16:11]


Weet je ook dat daar de belastingen over het product ook nooit vernoemd wordt in de prijs? Dat dit heeft te maken met staats afhankelijke belastingen?

Vaak is het zo dat als je de prijzen + belastingen doet en dan iets meer. Je dan de europeese prijs hebt.

Standaard kortingen zijn juist van enorm belang voor marketeers en dus voor retailers. Het werkt vrijwel altijd om een product 100 euro duurder te maken en hem dan een te bieden met "MEGA OFFER! 100 EURO OFF!". Bijzonder simpel trucje, werkt altijd, doen werkelijk álle telco's.

Daarbij komt dat je $300,- korting krijg van de $400,- dan kom ik uit op $100 en niet $99,99 :P

99 dollar voor de iPhone 4S lijkt inderdaad gevoelsmatig niet te kloppen. Daarom trek ik de rest eigenlijk ook meteen in twijfel. Daarnaast zit er een typo in afbeelding 2, ook niet echt geloofwaardig. (But that's just me.)

@- peter - Die korting is toch vreemd? Vooral als je het met de iPhone 5 vergelijkt.

[Reactie gewijzigd door uNoTopia op zondag 2 oktober 2011 14:11]


De ene kan toch prijs icm abo zijn, en de anders zonder abo?

[Reactie gewijzigd door Flappiewappie op zondag 2 oktober 2011 15:23]


De ene kan toch prijs icm abo zijn, en de anders zonder abo?
Dat is ook mijn gedachte... als deze plaatjes kloppen dan kost de iPhone 5 los 699 dollar en de iPhone 4S slechts 400 dollar. Best een verschil dus, ik ben dan ook benieuwd of er (door dat grote prijsverschil) niet veel meer mensen voor de 4S kiezen ipv de iPhone 5.

Die prijzen komen nog bovenop de abonnementsprijzen? Of zijn dat losse toestelprijzen?

Zie de plaatjes :p Deze zijn opgenomen als inclusief porto, en geen 'plan' of ander abonnement. Maar kan ook best voorlopig probeerseltje van die site zijn, vast een iPhone5 pagina in elkaar frummelen?

640 dollar voor de iPhone 5 is een concurrerende prijs.
Een 4 inch scherm is ook welkom. We zullen het dinsdag zien

Concurrerend ?
Alle high-end Android telefoons hebben een 4.3" scherm of 4", zelfs de high midrange toestellen hebben al 4" schermen...

En nu komt Apple met een dualcore, terwijl nVidia straks hun quadcores zullen lanceren die veel zuiniger en krachtiger zijn.

En.... Plots vinden de Apple fanboys 4" wel normaal qua grootte ? Vroeger werd ik uitgelachen met mijn x10i omdat mijn scherm een "TV" zou zijn voor hen... (niet op jou bedoeld he)

Heeft Jobs niet zelf eens gezegd dat 4" echt VEEL te groot was, en dat het niet lekker in de hand zou liggen?

Niet als de 4 inch in de zelfde formfactor past als de iphone 4. Hij had het over de fysieke grote van het toestel. Niet het beeldscherm.

Dat zou betekenen dat de iphone5 dan bezel-loos zou zijn...
Nee, apple is gewoon een beetje hypocriet

Hypocriet? iedereen loopt een beetje zijn eigen verhaaltje ervan te maken om zijn gelijk te krijgen. Het is eerder hypocriet dat ineens iedereen het allemaal beter weet.

Wat hier verzonnen wordt heeft niks met Apple te maken :z

Ik vind sowieso de iphone 4 vrij groot eigenlijk. Mijn 3.8" Trophy is even groot zo niet kleiner!

De Trophy is groter.

Moet jij eens zien hoe snel meningen kunnen veranderen als de groei van het aandeel iPhones stagneert.

Apple heeft ook ooit gezegd dat full HD niet nodig is. Daarom ook de Apple TV2 alleen in HD ready. Gaan ze ook nog op terug komen, zeker nu ze zelf zo lopen te pronken met die retina displays.

Zo kunnen we nog wel even doorgaan, apple/jobs meende ook te moeten zeggen dat mensen niet meer zouden lezen en plop, een boel heisa over hun ibook gedoe jaren later...

Noem het vooruit schrijdend inzicht...

Zoals ik dus ook al zeg en aan de hand van een voorbeeld uitleg. Waar die downvote dan voor dient snap ik ook niet.

Steve Jobs heeft dat inderdaad gezegd, maar de kan dat hij erop terug komt is bijzonder groot. Ook omdat hij ook zal zien dat het aantal 4"+ telefoons hard aan het oprukken is in de marktaande

Heeft hij dus ongelijk gehad. Zo simpel is het? Steve Jobs is ook maar een mens en geen God zoals sommige denken. Maakt ook foutjes en kan ook niet in de toekomst kijken.

Bill Gates dacht vroeger ook dat we niet meer nodig hadden dan 65k (iets in die richting) en zie waar we nu zitten met PetaFlops

Daarom ook de Apple TV2 alleen in HD ready.
Nee joh, dat is heus niet vanwege wel of niet full-HD, apple ondersteund al jaren Full-HD. Het heeft meer te maken met de distributie. AppleTV 2's kunnen maar 720P omdat dat de resolutie is van de films die ze distribueren, aangezien de ATV2 streamt en geen storage heeft, zit je met bandbreedte beperkingen. Hier in Nederland zou je wellicht weg kunnen komen met Full-HD, maar in de rest van de wereld loop je dan tegen bandbreedte beperkingen aan. Vooral in Amerika is breedband helemaal nog niet zo breed ingeburgerd of zelfs uitgerold.

Je moet je niet vergissen in het feit dat Apple niet concurreert op specs.

Apple concurreert via iOS vs. Android.

Ze moeten ook wel, want als je maar 1 telefoon per jaar uit brengt (of 16 maanden nu met de iPhone4), dan weet je dat je specs na 2 maanden overtroffen zijn.

Desalniettemin is de iPhone 4 met zijn single-core processor nog steeds 1 van de meest 'snappy'-telefoons en heeft het nog steeds een van de betere camera's. Je zou kunnen zeggen dat iOS geen CPU-vretende dingen heeft als widgets e.d., maar dat is dus een bewuste keuze. (Of het een correcte is, is persoonlijk).

Dat is het grote voordeel, ze hoeven niet te concurreren qua specs, waar Android-fabrikanten dit wel moeten.

IOS 5 heeft wel widgets

IOS 5 heeft wel widgets
Ja, en nee. Ja, het heeft widgets, maar volgens mij niet vrij instelbaar door programmeurs van een App. (dus alleen de weer en beurs app kunnen het).

Voor de rest is dat gewoon een feed van de notificaties.

[Reactie gewijzigd door arjankoole op maandag 3 oktober 2011 08:59]


Kan het met alles met je eens zijn behalve dat er één van de betere camera's op zit want die is simpelweg gemiddeld te noemen. De Nokia N8 heeft bijvoorbeeld 1 van de betere camera's.

De N8 ja, en daar houdt het mee op.

iPhone 4 heeft een uitstekende camera erin zitten.
Het probleem is dat al die bedrijfjes met megapixels lopen te stunten terwijl de lenzen zelf treurig zijn.

Ik heb liever 5MP en een goede lens dan 8MP met een bagger lens

Nogal een kortzichtige visie. Waarom concurreert Apple niet op specs? Ook elk van de iPhone's successors wordt uitgerust met een state of the art beeldscherm, camera en allerhande nieuwe technieken.

Was één van Apple's unique selling points het volgende adverteerpunt: het Retina-display van de iPhone 4? Kijk voor de verandering eens op de website van Apple. Ik citeer letterlijk: "Alleen op iPhone: het Retina-display, met de hoogste resolutie van alle telefoons." Apple adverteert weldegelijk met het vertoon van specificaties.

Vergeet ook niet dat de markt voor iOs niet zo gefragmenteerd is als die van Android. Waardoor iOs specifiek gebouwd kan worden rondom de iPhone en visa versa. Dat levert Apple een aanmerkelijk voordeel op. Gebaseerd op meningen uit vele bronnen schijnt Mango het ook zeer goed te doen - heeft wellicht te maken met de vrij strikte eisen die Microsoft stelt.

Edit: kleine aanpassing

[Reactie gewijzigd door -Tom op zondag 2 oktober 2011 18:33]


Je laatste alinea klopt volgens mij niet.

Apple heeft geen voordeel door hun innovatieve introductie van 1 toestel ieder jaar met 1 daarop geoptimaliseerd OS, maar andere fabrikanten hebben een nadeel door het te laat innoveren en dan met een niet-geoptimaliseerd OS iedere 2 maanden 5 nieuwe toestellen uit te brengen.

Vergeet niet dat (volgens de geruchten) er in ios5 dingen zien die waarschijnlijk niet op de iphone 4(s) gaan werken. Dat is per definitie fragmentatie.

Omdat het rendement wat uit een apparaat gehaald wordt afhankelijk is van zowel software als hardware? en dus niet alleen hardware.

Het is te dom voor woorden vaak dat al die bedrijfjes beweren betere hardware te hebben maar niet het optimale eruit kunnen halen omdat de software daar niet voor geoptimaliseerd is.

ik ben het met je eens dat de ihone 4 snappy is, maar de camera overtreft alle brakheid...
de camera is gewoon slecht vergeleken bij bijvoorbeeld de Galaxy S(ja, de eerste), SE X10, HTC desire etc...

Absoluut niet waar, de iPhone 4 camera is even goed als de Galaxy S (zelfde camera-unit) en beter dan de andere toestellen noemt (HTC's zijn lachwekkend slecht).

Ik maak anders wonderbaarlijk goeie foto's met dat ding. Het heeft nog altijd niet mijn voorkeur, ik pak liever m'n dSLR, maar voor een snelle snapshot + geotag? Prima.

iPhone 4 camera brakheid? De lens van de iPhone camera is anders wel een van de betere. (kwaliteit ervan doet niet al te veel onder die van een Leica lens).

Maar zo kan ik ook wel beweren dat die Galaxy camera's bagger zijn en compleet niet in de buurt komen van de kwaliteit van een Canon Spiegelreflex camera.

Als men zoveel waarde aan fotokwaliteit hecht koopt met wel een echte digitale spiegelreflex toestel.

Ik vind 4" te groot voor een telefoon, en alles groter dan dat al helemaal. Ik heb nu een oogje op de Nexus S maar wacht nog even op de persconferentie van Samsung + Google op 11 oktober. Hopen maar dat de nieuwe niet ook zo’n grote wordt, dan haal ik gewoon alsnog de S.

Ach,

Apple staat erom bekend om dergelijke dingen geheim te houden, waarbij zelfs de grote providers vaak nog niks weten.

Als kleine speler op de markt moet je ieder middel aangrijpen om ook maar even in het nieuws te komen; en het liefst gratis. Deze periode is altijd een mooi moment om even mee te liften in de "Apple Rumor Mill"..

Ik neem hier echt helemaal niks van serieus..

Apple staat erom bekend om dergelijke dingen geheim te houden, waarbij zelfs de grote providers vaak nog niks weten.
Volgens mij klopt het volgende meer:
"Apple staat erom bekend om dergelijke dingen te lekken en daarna een hoop heisa te maken waardoor ze extra media aandacht krijgen."

iPhone 4
nieuws: Foto's 'iPhone HD' duiken op na vondst op vloer café - update
nieuws: Politie confisqueert computers van blogger om prototype iPhone

iPhone 5
nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone

iPhone 2G
nieuws: Gelekte documentatie onthult details iPhone

[Reactie gewijzigd door worldcitizen op zondag 2 oktober 2011 23:42]


Dit lijken me eigenlijk gewoon placeholders. Alle informatie op deze screenshots was al bekend uit leaks en er zit een typo in de tekst. Daarnaast staat er geen afbeelding naast. Over het algemeen hebben alleen de executives bij telco's toegang tot dit soort informatie en mogen ze deze informatie niet delen met bijv. de mensen die de website bouwen. Als zij dan alvast informatie moeten invoeren in het systeem worden vaak dit soort placeholders gebruikt.

[Reactie gewijzigd door TvdW op zondag 2 oktober 2011 14:11]


Dit zijn zéér waarschijnlijk prijzen met een abbo erbij. Sowieso zit je in de VS meestal vast aan een abbo. In Nederland is het redelijk normaal dat je een gratis toestel krijgt, in de VS betaal je altijd dubbel de hoofdprijs. Én een abbo en daarboven nog een toestelprijs.

In de US kost er echt geen enkele gsm met aboo zoveel hoor! De meeste toestellen zijn 99$, 149$ en de hele high-end toestellen zonder 4G worden geprijsd aan 199$. Dan heb je nog de super high-end's met dualcore, super scherm en 4G voor 249-299$...


Kun je hier zien bij de bron. Link staat ook in het artikel overigens...

[Reactie gewijzigd door Nivk op zondag 2 oktober 2011 14:21]


De iPhone 4S en iPhone 5 zijn inmiddels al van hun site verwijderd.
http://i-ontheweb.com/shop/phones.aspx

Overigens ben ik de enige (?) die het logisch zou vinden om, als er een iPhone 4S komt, dat ze hem 4G noemen. Ik neem aan dat ze zo'n mooie naam, mits de 4G dan ook LTE netwerk bezit, om hem zo te noemen.

Nog 2 dagen wachten dan maar! :)

iPhone 4S krijgt geen 4G ondersteuning
iPhone 5 krijgt -misschien- 4G ondersteuning.

Dan is het toch HARDSTIKKE onlogisch om de 4S de iPhone 4G te noemen? Dan zit het in het vaarwater van de iPhone 5 die misschien WEL 4G zou krijgen.

Je weet dat ze voor de 8GB 3Gs nog ¤500 vragen?
Het lijkt mij enorm logisch dat ze de 4S dan een LTE optie geven, en dan 4G noemen.
Overigens zal hij dan wel over een A4.5 Singel Core beschikken op @1.5Ghz. 500Mb ram, 5MP camera en 3,5 inch Touchscreen.

De iPhone 5 zal dan over een 4" scherm beschikken, 4G netwerk, 1GB ram, A5 Dual Core @1Ghz en 8MP camera. Ook zal hij spraak functie krijgen.

De iPhone 4G zal dan ¤500 kosten, en de iPhone 5 van af ¤640,- tot ¤750,- kosten.

iPhone 4 gaat de plek van de iPhone 3G innemen

iPhone 4S gaat DE goedkopere iPhone worden waar velen op wachten (pre-paid, China, etc.)

iPhone 5 is de next-gen telefoon met misschien 4G.

iPhone 5 is de next-gen telefoon met misschien 4G.
Dual-core next gen, LOL, quad is next (dit jaar nog), dual is nu!

99 dollar voor iPhone 4s. Ik denk dat dan bijna iedereen wel een iPhone zal kopen voor die prijs. Voor de rest is het over 2 dagen 4 Oktober(persevenement), dus dit kun je beter gewoon negeren.

Niet iedereen wil een iphone, ook al waren ze gratis.... Wat wel zo is, is dat er een groep mensen is die wel een iphone willen, maar het niet kunnen of willen betalen, maar om dat (bijna) iedereen te noemen...

Voor 99 dollar zie ik werkelijk geen reden om het niet te doen. Gratis al helemaal niet. Heb redelijk veel toestellen in mijn hand gehad, en ben er van overtuigd dat de iphone echt het fijnste toestel is. Daarbij durf ik te stellen dat ik zeker geen Apple fanboy ben, maar het verschil is duidelijk merkbaar.

Ik kan me daar bij aansluiten. Ik heb verschillende toestellen gehad maar niets komt in de buurt van de iPhone. Alleen de Galaxy S II misschien qua features maar die voelt weer heel goedkoop aan.

En dat zo vaak geroemde Super AMOLED scherm is echt een stuk slechter dan een IPS scherm, heb afgelopen week een tijdje met een SGS2 gespeeld en dacht dat het toestel defect was, zo slecht is de kijkhoek van dat display, draai het toestel 10 graden in willekeurige richting en er komt een blauwgroene zweem over het scherm. Na een Google zoektocht (dacht echt: dit moet een defect zijn) blijken ze dat allemaal te doen...

je bent de woordjes "vind ik" vergeten.

Dat kan geen SGS2 zijn geweest, de kijkhoek is juist een van de sterkere punten van het scherm. Zelfs als ik hem helemaal schuin houd verkleurt het nauwelijks. Ik heb hem regelmatig naast een iPhone 4 van een vriend gelegd, en stuk voor stuk waren ze het er over eens dat het scherm van de S2 iets beter was. Ik heb nog nooit iemand over de kijkhoek zien klagen, dat klopt gewoon niet.

[Reactie gewijzigd door ph4ge op maandag 3 oktober 2011 00:24]


Zoek maar eens op Google, de zweem onder een kleine hoek is een typerend probleem van de SGS2, het wordt min of meer beschouwd als een producteigenschap. Het Retina display van de iPhone doet dat echt beter, die heeft voor een LCD een onwaarschijnlijk grote kijkhoek zonder kleurverschuivingen. Verder is zowel de resolutie als de dpi van de SGS2 lager; gaat het dan werkelijk alleen om de grootte? Begrijp me niet verkeerd, de problemen met de kijkhoek zijn bij de SGS2 heel anders dan wat je ziet bij een slecht LCD scherm, daar zie je kleurverschillen tussen verschillende posities op het scherm, dat is bij de Galaxy niet het geval. Bij de SGS2 zie je het GEHELE scherm een blauw-groene tint krijgen als je niet recht naar het scherm kijkt.

Ik zal de potentiele voordelen van OLED schermen t.o.v. LCD (ik prefereer ook plasma t.o.v. LCD) niet ontkennen, maar Samsung maakt het niet helemaal waar met de huidige toestellen. Bovendien, i.t.t. televisietoestellen is de zwartweergave natuurlijk bij een telefoon een stuk minder relevant, of verduister jij speciaal de kamer om een filmpje te bekijken op je mobieltje...?

[Reactie gewijzigd door jalumsx op maandag 3 oktober 2011 19:05]


Wow , dan heb ik vast een speciale editie van Samsung gekregen , merk er namelijk niks van en ook in reviews komt het niet terug , amoled is de toekomst en het werkt fantastisch !

Nou, Ik heb een GS2 en ik ben het niet eens met je stelling dat AmoLED de toekomst is. Misschien witte AmoLEDs met een kleur filter, maar zoals Samsung dat in de GS2 stopt, nee. De kleurechtheid is echt slecht. Kleuren zien er veel te verzadigd uit. Bovendien verloopt dit nog in de loop der tijd. Witte AmoLEDs zoals Sony ze wil gaan maken zijn veel beter. Het kleurenfilter uit een normaal LCD scherm is heel kleur stabiel vergeleken met gekleurde AmoLEDs.

Daar tegen staat dat zwart weergave super is. En de kijkhoek is bij mij wel goed, maar die blauw/groene waas heb ik ook. Als je dat niet ziet is er iets mis met je ogen want alle GS2's hebben dat. Volgens mij komt dat door de coating die Samsung gebruikt om vingerafdrukken te verminderen.

Maar wat wil de consument, 100% ware kleuren of kleuren die figuurlijk je scherm uit springen (inclusief echt zwart).

Foto bewerken doe je bijna niet op je mobiel, geef mij maar wat felle kleuren. (welke je volgens mij bij samsung toestellen ook nog eens kunt minderen).

Volgens mij zijn er 3 verschillende instellingen voor kleur die ook nogal een verschil maken, voor elk wat wils.

Er zijn genoeg redenen om voor 99 euro geen iPhone te nemen.
Ik ben geen Android fanboy (heb een iPad) maar geef toch de voorkeur aan een Android foon want ik miste teveel mogelijkheden op mijn 3GS destijds dat ik na enkele maanden al overgestapt ben op de Desire die toen net uitkwam.
Ik heb bv mijn agenda in beeld zonder het eerst te moeten openen en zou dit ook met mijn mail kunnen doen. Ik kan zelf mijn openingsscherm indelen, ik kon van een collega die geen mobiel internet heeft foto's via bluetooth ontvangen, ik kan mijn fotoverzameling in mapjes onder verdelen, ik kan mp3 ringtones gebruiken, ik kan een SD-card gebruiken. Anderen zullen wellicht nog andere mogelijkheden weten. En het is uiteraard strikt persoonlijk waarom iemand een Android toestel of iPhone kiest.

Wat volgens mij niemand hier in de gaten heeft is dat die $99 incl. contract is. Voor $99 los toestel zonder contract gaat Apple behoorlijk wat dollars per toestel verlies maken. Iets wat ik ze eerlijk gezegd niet zo snel zie doen.

Het gaat niet om de prijs, maar om personen die blijkbaar niet in kunnen/willen zitten dat een iphone niet het summum is voor iedereen. Gezien de vele high end android telefoons op de markt (die qua prijs nog wel onder de hoofdprijs van de iphone 4 zitten, maar niet onoverkomelijk veel), zijn er wel meer mensen die specifiek niet kiezen voor ios, ongeacht de prijs.

Ieder zijn voorkeur en de voorkeur van de ene is niet die van de ander..

Beter kijken:
http://www.apple.com/ios/ios5/features.html

- Versturen van bestanden via bluetooth is niet van deze tijd meer;
- Ik orden mijn foto's ook; m.b.v. meta-tags via iPhoto wat veel beter werkt dan mapjes;
- Ringtones in MP3 formaat dat kon ik al met de 1e iPhone - garageband -> exporteren als;
- Ik kan ook een SD kaart gebruiken;

Dat je liever een Android toestel kiest, prima.
Maar als je iets gaat beargumenteren zorg dan dat ze wel terecht zijn.

Als het echt 99 dollar wordt, wil niemand die iPhone, dat is dan immers het cheapass model. En Apple market toch meer naar de: "Kijk, mijn telefoon kost >500 euro"

5 jaar geleden was dat misschien nog zo, maar nu echt niet meer. Apple heeft aangetoond dat consumenten maar al te graag een premium prijs betalen voor kwaliteit i.c.m. een gebruiksvriendelijke interface. Andere fabrikanten proberen dat nu ook, maar kunnen dat niet voor een goedkopere prijs leveren.

Dat 'Apple-kijk-mij-eens-rijk-zijn'-idee is echt zo achterhaald.. Kijk naar de iPad vs. vergelijkbare Android-tablets (Tab 10,1) of MacBook air vs. Ultrabooks.

Dat vind ik echt belachelijk, maar je hebt gelijk. Je moet maar eens letten hoeveel mensen er echt stoefen met een iPod alleen al, laat staan een iPhone...


Komaan het is maar een gadget, gebruik hem of steek hem in je zak. Hetzelfde geldt met die mensen die hun rijk willen voordoen en de Macbook Pro 13" kopen, wauw wat een ding (Core i3, 4Gb traag ram, 5400rpm HDD, Intel HD graphics). Dat ding is gelijk aan een Acer van 399,99¤...


Je weet zelf ook heel goed dat zijn nederlands niveau weinig te maken heeft met de inhoud van zijn reactie hè?.. Hij heeft namelijk volkomen gelijk met zijn vergelijking. Als je puur op de hardware let en je vergelijkt een macbook pro met ieder ander merk, dan zal de macbook duurder zijn. Ookal is de hardware in een dergelijke laptop tien keer slechter.
Ik zie hetzelfde op mijn school gebeuren, mensen zijn bereid om de dubbele prijs te betalen voor een laptop, omdat ze OS X "zo fijn" vinden.. Ik zelf zal dit nooit denken, maar als je let op de hardware is het gewoon een vrij domme keuze.. ¤2500 betalen voor een laptop die voor ¤1200 te koop staat met windows erop is gewoon dom, wat voor reden je ook mag hebben. Maar er zijn serieus mensen in mijn omgeving die schijnbaar ¤1300 over hebben voor Mac OS X, dat moeten ze zelf weten natuurlijk. Maar dat Apple "overpriced" is werd me toen wel heel erg duidelijk.
(ik heb zelf voor de laptop van ¤1200 euro gekozen, niet omdat ik Apple wil afkraken, maar omdat ik gewoon niet zoveel geld heb om weg te geven aan zo'n veel te duur product.)

Deze discussie is zo oud als Apple bestaat. Als je alleen naar hardware kijkt is Apple duur. Daar heb je gelijk in. Als je ook de afmetingen en accuduur en OS-X meeneemt wordt het een heel ander verhaal. Dat zijn dingen die voor sommigen ook belangrijk zijn. Als dat niet belangrijk is voor jou, dan zou ik ook een Acer/Toshiba/Dell/etc laptop kopen.

Off-topic, maar goed: deze samenvatting klopt niet.

"Core i3, 4Gb traag ram, 5400rpm HDD, Intel HD graphics"

Dat moet voor een 13" MBP uit 2011 zijn:

Core i5, 4GB snel (1333) RAM, 5400rpm HDD, Intel HD graphics.

Daarbij komt nog eens: voor een portable laptop, geen zware luidruchtige batterijverslindende desktopvervanger dus, zijn dit juist uitstekende onderdelen.

Argumenten:
- Core i5 is snel zat voor 98% van de toepassingen en zuinig, veel zuiniger dan een quadcore
- Met het RAM is al helemaal niets mis, niks langzaams aan
- Een 5400 RPM HDD is een uitstekende keuze als je voor een mechanische drive gaat, zeker met de huidige hoge datadichtheden. 7200 RPM schijven leveren weinig extra snelheidswinst op en merkbaar meer trillingen, geluid en verbruik. Als je dan toch echt snel wilt kun je beter meteen naar een SSD gaan, welke bij Apple trouwens als optie is in te bouwen. Je kunt het trouwens ook gemakkelijk zelf doen.
- Intel HD graphics is wederom een goede keuze voor een (ultra)portable laptop vanwege de verhouding in prestatie, compactheid en energieverbruik. Ga je naar een groter 15" model dan zit er al een snellere, maar ook meer verbruikende Radeon in. Dit kan ook omdat er a) meer ruimte beschikbaar is b) een grotere batterij voorhanden is op een grotere laptop.

Als Apple echt de iPhone 4 voor 99 euro zonder contract op de markt zou brengen(en wees gerust:dat gaat niet gebeuren) dan zullen er HEEL veel van verkocht gaan worden. Een budget telefoon met Android zou dan onverkoopbaar worden.

Dat wel, maar het zou ook meteen het einde van de iPhone 5 inluiden denk ik. Het verschil is echt te groot, al hoop ik wel dat de 4S betaalbaar gaat worden.

Ik heb werkelijk nog nooit iemand gezien die een iPhone uit zijn jas haalt en mij verteld hoe duur die wel niet was.

En dan nog wat heeft het gedrag van de gebruiker met de iPhone zelf te maken?

Ja, want zo'n acer is ook van aluminium en draait out of the box op OSX :)
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 15:02 Intel neemt Israelische fabrikant van navigatiesoftware over
Vorige 13:01 Deense winkelketen neemt RAF over
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011