Hoofdcategorieën

Telfort maakt 'oud' 20Mb-abonnement duurder vanwege inflatie

Door Arnoud Wokke, dinsdag 24 maart 2009 11:54
Submitter: rusman, views: 31.277

Telfort verhoogt de prijs van zijn oude 20Mbit-abonnement 'vanwege inflatie'. Ook moeten Telfort-abonnees vanaf 1 juni een starttarief betalen bij de voip-dienst Vast Bellen. Klanten mogen hun abonnement vanwege de verhoging kosteloos opzeggen.

Logo TelfortDe provider stuurde klanten met een 'oud' 20Mbit-abonnement maandagavond een e-mail met de nieuwe tarieven, die in juni ingaan. De verhoging, van 19,95 naar 20,45 euro, geldt alleen voor abonnementen die voor 1 december zijn afgesloten. Op die datum verhoogde Telfort het tarief van zijn 20Mbit-abonnement van 19,95 naar 24,95. Abonnementen van 24,95 euro per maand veranderen niet in prijs.

Telfort laat abonnees voortaan bovendien betalen voor Vast Bellen. Waar bellen naar vaste nummers in Nederland eerder nog gratis was, moeten abonnees vanaf juni een starttarief van 5 cent per gesprek aftikken. Telfort zegt dit te doen om de prijzen meer op een lijn met de concurrentie te brengen, al claimt de provider dat het ook na de prijsverhoging nog steeds een van de goedkoopste aanbieders in Nederland is.

Volgens de Algemene Voorwaarden van Telfort hebben abonnees vanaf het moment dat ze bericht krijgen van de prijsverhoging vier weken de tijd om op te zeggen. Daarna worden ze geacht de prijsverhogingen te hebben geaccepteerd. Klanten kunnen kosteloos van hun internetabonnement en hun telefoonabonnement af.


Volgende 12:18
Vorige 11:36

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  7  »


Ik probeer al een half jaar m'n telefonie abonnement gedeelte op te zeggen bij Telfort, een dienst die ik uberhaubt niet heb afgesloten bij ze... betaal daar elke maand voor, maar gebruik het logischerwijs niet. Het Customer Service team die dit in behandeling werkt net zo m!in

Heb je de opzegging per fax of aangetekende brief geregeld? E-mail is niet rechtsgeldig namelijk en die raken altijd "zo gemakkelijk" kwijt bij providers.

Zodra je een aangetekende brief verstuurd met daarin duidelijk de reden van opzegging e.d. dan moeten ze hoe dan ook het geen voor je opzeggen en refunden als je in 1e instantie telefonie ook niet eens heb aangevraagd.

Ik heb nog nooit problemen gehad met opzeggingen ook niet met telfort, zolang je maar geen e-mail verkeer gebruikt voor een opzegging, maar gewoon fax of aangetekende brief gebruikt. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een aangetekende brief.

Zelfs aangetekende brieven raken heel makkelijk kwijt hoor. Diverse keren meegemaakt bij Casema. Ze ontkennen gewoon dat ze de brief gekregen hebben en daar sta je dan met je bewijsje in je hand.

Je kunt aangetekend met melding van ontvangst doen. Maar als men beweert niet te hebben ontvangen kun jij met je bewijs naar het postkantoor gaan en daar de status opvragen. Blijft men het beweren dan rest de gang naar de rechter en daar hangen ze onherroepelijk. Ze rekenen erop (en uit je reactie maak ik op terecht) dat je dat niet doet.

Met een mail voor de rechter komt het ook goed.

Tegenwoordig is een email ook rechtsgeldig..

Ow ja? Kan jij dan bewijzen dat de ontvanger de email werkelijk ontvangen heeft? Misschien dat spamfilters of andere electronische storingen de email nooit hebben laten aankomen bij de beoogde ontvanger.

bewijs is er wanneer er a: Een automatische ontvangstbevestiging is, of b: een niet-automatisdch antwoord.

Natuurlijk kan de wederpartij aanvoeren dat je met je inbox geknoeit hebt, maar ik meen mij te herinneren dat providers tegenwoordig een paar jaar contactgegevens moesten opslaan.. tenzij dat slechts voor telefonie geld.

In principe is het hetzelfde als een (niet-aangetekende) brief, daar heb je ook geen 100% garantie dat iets aankomt.

Inderdaad, je hebt geen gegarandeerde/geregistreerde ontvangst, maar het is wel rechtsgeldig (en ook te bewijzen wanneer je een reply hebt ontvangen).

Een e-mail is niet rechtsgeldig omdat men zonder enig probleem een e-mail naar iemand kan sturen met jou e-mail adres en naam als afzender. Hiervoor heb ik nog geneens bijzondere tools voor nodig. In b.v. een outlook kan ik jouw naam en e-mail adres instellen bij verzenden via een willekeurige smtp server vanaf een willekeurige internetconnectie.

Deze zal dan ook bij persoon x onder jouw naam en e-mail adres binnenkomen.

Ik kan zonder enige moeite bewijsmateriaal aangaande e-mail adressen van tafel vegen door gewoon te laten zien hoe gemakkelijk iemand e-mail adressen kan overnemen of zelfs kopieren.

Als ik online een boek bestel en daar jouw adresgegevens + e-mail adres invul.
Ben jij dus verplicht om dat boek te kopen? Immers je zegt net dat een e-mail adres rechtsgeldig is. En jou in dit geval verplicht tot aankoop van het boek.

Bij opdrachtbevestiging zoals Toontje_78 aangeeft zal er een fysieke toegang tot het mail account aanwezig moeten zijn om deze te bevestigen.

Echter op b.v. scholen of openbare internetcomputers, bedrijfscomputers in samenwerking met b.v. een simpele keylogger zijn er dagelijks enkele honderden e-mail adressen te achterhalen qua inloggegevens, om daar vervolgens mee te kunnen sjoemelen.

[Reactie gewijzigd door Passkes op dinsdag 24 maart 2009 16:31]


@Passkes: alsof (aangetekende) brieven versturen waterdicht is... :+
Jij geeft nl. argumenten die in andere vrom ook te regelen zijn met briefpost.. :O
enige 'hogere' geldigheid; die òh zo goed beveiligde handtekening.. 8)7

Deze prijsverhogingen in de IT slaan echt nergens op..
Minder kosten worden er sowieso gemaakt..
Telfort rommelt te vaak aan zijn/haar algemene voorwaarden..

Ik acht de OPTA toch ietsjes tè laks, net de AFM.. :P

[Reactie gewijzigd door rj1093 op dinsdag 24 maart 2009 18:36]


Hiervoor heb ik nog geneens bijzondere tools voor nodig. In b.v. een outlook kan ik jouw naam en e-mail adres instellen bij verzenden via een willekeurige smtp server vanaf een willekeurige internetconnectie.
@Passkes: Het gaat er hier bij om dat een email is verstuurd en de ontvanger daarop inhoudelijk heeft geantwoord. Je voegt dan ook niet jouw email als bewijs toe maar het antwoord dat je hebt ontvangen. Deze kan dan stellen dat het bericht is vervalst waardoor de bewijslast om het tegendeel aan te tonen bij jou ligt. Dit kan je doen door bij het overleggen van het originele bericht er voor te zorgen dat de headers van het bericht erbij staan. Als nieuw bewijs leg je dan die headers uit. Het is dan wederom aan de tegenpartij om aan te tonen dat je nieuwe bewijs ongrondelijk moet worden verklaard. Kunnen ze dit niet of doen ze dit niet voldoende gemotiveerd dan zal de rechter mijn bewijs accepteren.

Het is natuurlijk afhankelijk van de zaak. Gaat het om miljoenen euro's dan zal de tegenpartij het vermoedelijk wel lukken om je bewijs ongrondelijk te laten verklaren. Echter in de meeste gevallen, incassozaken voor internet abonnementen, wordt e-mail steeds vaker en vaker gebruikt als rechtsmiddel. Sterker nog: ben je online ergens lid van geworden of heb je online een dienst afgenomen en heb je jezelf hiervoor nooit schriftelijk aangemeld dan is het bedrijf verplicht om opzegging via e-mail te accepteren. Dit gaat meestal om bedragen van een paar 10'tjes die zijn onstaan omdat een afmelding via email niet werd gehonoreerd. De incassobureau's die deze zaken voor de rechter brengen zijn veelal niet gespecialiseerd en krijgen 90% van de tijd hun vordering voor elkaar omdat een gedaagde zich niet verdedigd. Doe je dat toch en dwing je ze om zich te begeven in een wereld van servers, ssl certificaten etc. etc. dan houden ze het meestal wel voor gezien.. de vordering gaat dan teveel tijd kosten en wordt relatief te duur.
Als ik online een boek bestel en daar jouw adresgegevens + e-mail adres invul.
Ben jij dus verplicht om dat boek te kopen? Immers je zegt net dat een e-mail adres rechtsgeldig is. En jou in dit geval verplicht tot aankoop van het boek.
De colportagewet voorkomt dat dit soort dingen gebeuren. Sure, je voert al de gegevens van een ander in en deze ontvangt even later de bestelling. Dan nog heeft hij de mogelijkheid om het zonder opgaaf van reden terug te sturen. Ook al sluit je een abonement voor hem af. Zelfde laken een pak.

[Reactie gewijzigd door liberque op dinsdag 24 maart 2009 20:25]


In veel gevallen moet de e-mail afkomstig zijn van het e-mail adres dat je afneemt van de provider ( het hoofd e-mail account ) en moet verwezen naar je contractnummer.

Dus zomaar een e-mail adres aannemen, is niet het moeilijkste... probeer dan ook maar eens het contractnummer te achterhalen. Excuusje, sorry ben de brief kwijt werkt niet. Dan dien je al direct te bellen met de KS.

Heb er zelf ellendig veel problemen mee gehad ten tijde van de verhuizing die ik vorig jaar had en heeft dik 7 maanden in beslag genomen mijn contract te beëindigen (binnen de 12 maanden).

@Passkes
Wanneer twee partijen een conflict hebben en per e-mail communiceren, kunnen de prints van de e-mails in een rechtszaak gewoon als bewijsstukken toegelaten worden.
Van: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2829

Het ligt er eigenlijk aan, bewijstechnisch heb je namelijk zeker gelijk dat het niet een geslaagd medium is. De rechter zal het dan ook mogelijk uitsluiten. Maar het is niet juist te zeggen op voorhand dat het niet rechtsgeldig is. Er zijn tegenwoordig zat wetsartikelen die expliciet aan electronische berichten ook rechtsgevolgen verbinden (bijv. art. 2:238 het stemmen buiten aandeelhoudersvergadering per e-mail).

On-topic
Dit is waarschijnlijk gewoon toegestaan in de AV. Ze verliezen weliswaar klein deel klanten (die nu mogen opzeggen want prijswijziging). Rest blijft toch wel, dus per saldo verdienen ze iets meer waarschijnlijk.

[Reactie gewijzigd door vanoijen op dinsdag 24 maart 2009 20:32]


Dat hoop ik voor Telfort, als ze (zoals het bericht suggereert) de prijsverhoging alleen per email gemeld hebben. Mocht het zo zijn dat email geen rechtsgeldige manier van "op de hoogte stellen" is, dan hebben klanten het volste recht om het lagere bedrag te blijven betalen en gaat de maand opzegtermijn pas in zodra ze het alsnog per brief hebben laten weten.

Heb je de opzegging per fax of aangetekende brief geregeld? E-mail is niet rechtsgeldig namelijk en die raken altijd "zo gemakkelijk" kwijt bij providers.
Onzin, email is al jaren rechtsgeldig en valt zelfs onder de wetgeving rondom briefgeheimen. Sinds korte tijd mag je zelfs als bedrijf officieel factureren via email (gebeurde al lang maar nu is het ook bij wet geregeld).

Rechtsgeldig of niet, als de ontvanger beweert jouw e-mail niet te hebben ontvangen heb je een probleem. Je kunt immers wel aantonen dat jij het bericht hebt verstuurd, maar niet dat de ontvanger iets in zijn inbox heeft gekregen.

Bij een fax is dat veel gemakkelijker. Je drukt gewoon de communicatielog af en voilà, je hebt een bewijs waaruit blijkt dat de fax succesvol is ontvangen.

Welkom in de wereld waarbij logfiles bij providers wettelijk verplicht zijn.

Zelf heb ik soms ook klanten die beweren de e-mail nooit te hebben ontvangen, ik verwijs ze dan even naar een regeltje van een logfile (copy/paste) waarin ik aantoon dat ze hun e-mail wel ophalen en ook op de dag dat ik deze verzonden heb.

Vaak versturen ze hun betaling dan als nog.

Waarom betaal je überhaupt voor een dienst die je niet hoort te krijgen? Als jij zeker weet dat je nergens om gevraagd hebt (ook niet indirect via kleine lettertjes), dan moet je je geld gewoon in je zak houden. Je werkt het zo alleen maar in de hand.

Ik weet niet precies hoe die aanmeld procedures gaan maar als jij geen bewijs hebt dat je het NIET aangevraagd hebt bij je provider dan kun je niks anders dan maar betalen. Ook al gebeurt dit door en fout in het systeem, tenzij ze dat toegeven kun je niks doen tenzij meerdere mensen hier last van hebben kun je naar een of andere commisie gaan of naar de rechter stappen.

Kul.

Zij willen geld van jou, jij betaalt het gewoon niet. In het uiterste geval stappen ze naar de rechter, die absoluut de consument beschermd. Ze zullen dus bewijslast moeten aanleveren dat jij die dienst hebt aangevraagd en afgesloten met Telfort.

Een aangetekende brief met een redelijk termijn (~10 werkdagen) om iets op te lossen is voldoende. Zet erin dat je het contract ontbind wanneer de zaak niet binnen de termijn in behandeling wordt genomen. Komt er een deurwaarder? Show brief, show ontvangstbewijs van het aangetekende brief, dan is die zo weer van de baan. Bij de eerste brief van incassobureau kan je ook even bellen en je stukken opsturen, dan kappen ze het meestal meteen af.

Als jij iets krijgt wat je niet wilt, hoef je in Nederland geen bewijs aan te leveren dat je iets niet hebt aangevraagd (dat is praktisch ook een beetje lastig....).

[Reactie gewijzigd door EnigmA-X op dinsdag 24 maart 2009 15:33]


Pas op... Als hij al een aantal keer zonder meer betaald heeft voor die dienst dan heeft hij de aanbieding van die dienst geaccepteerd, ook al heeft hij niet expliciet een handtekening geplaatst.

Je moet zoals geopperd idd altijd aangetekend deze dingen regelen. Maar daar heb je nu niets aan. Gewoon de automatische incasso annuleren bij de bank, dan zoeken ze heel snel zelf contact met je. Mogelijk proberen ze eerst nogmaals te incasseren dus wel even opletten. Via brief moet je dan zelf aangetekend antwoorden dat je al meerdere malen een door jou niet bestelde service probeert op te zeggen en dat zij niet de service leveren die jij wel mag verwachten. Je stelt ze bij gelegenheid dus in gebreke en stelt dat jij binnen 2 weken verwacht dat deze kwestie is opgelost zoals jij als klant wel mag verwachten. Oftewel retour van de onterecht betaalde gelden.

Gewoon de automatische incasso annuleren bij de bank
Houd er rekening mee dat Telfort gebruik maakt van bedrijfsincasso's en je dus maar maximaal 5 dagen hebt om de incasso te storneren ipv de gebruikelijke 30 dagen.

Naarna kun je alsnog via de MOI procedure (melding onterechte incasso) bij je bank tot 12 maanden het bedrag terug vragen. In praktijk kent het meeste bankpersoneel deze procedure echter niet en verzand je al snel in allerei discussies om je geld terug te krijgen.

Tip is om regelmatig je bankrekening te checken in dit soort situaties (liefst om de 2-3 dagen), want ook na de stornering zal Telfort in eerste instantie gewoon nog een poging wagen om het bedrag af te schrijven.

(Ik spreek uit ervaring. Zelf heb ik na een half jaar discussie met Telfort een niet bestaande adsl lijn moeten opzeggen om de incasso's van mijn rekening te stoppen. En dat terwijl ik zelfs nooit Telfort klant ben geweest).

Houd er rekening mee dat Telfort gebruik maakt van bedrijfsincasso's en je dus maar maximaal 5 dagen hebt om de incasso te storneren ipv de gebruikelijke 30 dagen.

Dat mag dus NIET naar consumenten en MOET de bank het terug storten anders is deze ZELF in overtreding!

Houd er rekening mee dat Telfort gebruik maakt van bedrijfsincasso's en je dus maar maximaal 5 dagen hebt om de incasso te storneren ipv de gebruikelijke 30 dagen.
http://www.consuwijzer.nl...atie/Automatische_incasso voor consumenten.

Uiteraard is het wel bullsh*t die 5 dagen aangezien geen enkele bank 5 dagen kan hanteren, zelfs bedrijfsmatig geldt 30 dagen!

Nou, dat wordt dus overstappen naar Tele2... 20Mbit+telefonie(gratis naar vaste nummers) voor 14,95.. :)

Maar dat is zo te zien weer zo'n naaiactie (Alice bediende zich daar ook van, maar zojuist zie ik dat het erop lijkt dat Alice haar leven gebetert heeft. Met BBNed goede ervaringen trouwens).

Alleen eerste 6 maanden 14,95 en dat alleen icm. een 1 jarig contract, daarna betaal je 29,95. Daar komt nog bij 14,95 verzendkosten. Is 26,20 per maand, en dat is duurder dan 20,45 euro per maand bij Telfort als je de aansluiting al hebt.

Alice maakte het vroeger nog bonter: Eerst 14,95 per maand voor de 1e zes maanden, je kan iedere maand opzeggen, maar zeg je binnen een jaar op betaal je over de 1e zes maanden alsnog 29,95. Zo duidelijk was Alice. Nu niet meer zie ik.

Dus je kan je links of rechtsom laten naaien, dat is de keuze die je als consument hebt. Geloof het of niet, tot nu toe bevalt Telfort me redelijk goed (3 keer storing gehad in half jaar, waarvan 1x dat ik er geen last van had, en 1x plaatselijk dat ik net in een van de 2 steden woonde waar het lamlag. Gek dat je dat 'redelijk goed' noemt, moet de Essent met de stroom niet proberen!).

Goedkoper. Dus leuker... Lang leve de marketing fabeltjes :+

tippisch kpn actie; goedkoop introduceren, zieltjes werven, en later prijs verhogen .... ow wacht telfort is van kpn :+

I know, aangevraagd per begin december, dus 25 euro/maand, (1e paar maanden voor 20/maand) maar wel mooi 20 van de 20 mbit omdat we op zichtafstand van de centrale zitten :)

Leuk dat klanten de mogelijkheden krijgen om op te zeggen, maar voor zover ik weet kan je rond half dit jaar gewoon maandelijks opzeggen, zonder opgave van reden in verband met veranderde wetgeving?

Als ik me niet vergis is dat er nog niet door. (Wel een diep gekoesterde wens van veel consumentenorganisaties and politicians alike).

Dan nog is het de vraag of ze lopende contracten ook aanpakken. Bedrijven moeten immers wel de kans krijgen hun businessplan hier op aan te passen.

Volgens mij heeft Telfort dit al wel in hun AV gezet per juli 2009. Ze lopen hier blijkbaar op vooruit.

Klopt, al is dat alleen met abonnementen die vanaf 1 juli worden afgesloten. Waarschijnlijk geldt dit ook voor abonnementen waarvan duidelijk wordt gemaakt dat het om een 1 of meerjarig contract is.

Een andere mogelijkheid is dat er vanaf 1 juli veel minder korting acties e.d. zijn.
We wachten het rustig af :)

[Reactie gewijzigd door Kiswum op dinsdag 24 maart 2009 15:23]


Nope, ook klanten met Tiscali-contracten (die krengen die per jaar weer met een jaar verlengd worden) mogen vanaf 1 juli per maand en met een opzegtermijn van een maan opzeggen. Vanaf 1 juli mogen ze niet meer bestaan.

Oh, en het is erdoor. Het gaat gebeuren.

kan nu ook al, is vanaf het begin van Telfort al mogelijk toen ze net tiscali overgenomen hadden.

Dat klopt. De nieuwe regelgeving (artikel 7.2a) gaat in per 1 juli 2009.
Per 1 juli 2009 moeten aanbieders van elektronische communicatiediensten of programmadiensten consumenten één maand opzegtermijn bieden. Dit is geregeld in het nieuwe artikel 7.2a van de Tw. Dit geldt zowel voor nieuwe klanten als voor bestaande klanten. Klanten die al in hun verlengde contractperiode zitten (na afronding van de eerste contractperiode) hebben dus direct na inwerkingtreding op 1 juli 2009 recht op één maand opzegtermijn. Zelfs wanneer de aanbieder dat nog niet op tijd in zijn voorwaarden heeft opgenomen.
Meer informatie is te vinden op de site van telecomwaakhond OPTA: http://www.opta.nl/nl/wat...den/contractsvoorwaarden/

[Reactie gewijzigd door Tidaku op dinsdag 24 maart 2009 12:39]


Handig voor domeinnaamregistraties van 1 jaar.
Geloof niet dat webhostingproviders dit gaan (en kunnen) overnemen.

Daarom staat er ook "na afronding van de eerste contractperiode".
M.i. volkomen terecht

Dat wordt snel een andere provider zoeken...
Ik had al een onstabiele internet verbinding, maar het was tenminste goedkoop. Nu is dat helaas veranderd.

Ja, want die 0,50 per maand is al snel 6 euro per jaar. 8)7

Kan met voorstellen dat je van Telfort afwil, maar je moet dingen wel in perspectief blijven zien, hoor. De stelling dat het met een prijsverhoging van 2.5% meteen 'duur' is geworden, vind ik nogal overdreven.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op dinsdag 24 maart 2009 12:02]


Daarbij vergeet je voor het gemak het nieuw ingevoerde starttarief?

Dan zeg je je telfort VOIP toch op en ga je naar een andere VOIP provider? Ik heb zelf alleen het internet van Telfort en een VOIP vanuit Engeland. Ik betaal helemaal niks qua standaard kosten, krijg er wel een vast telefoonnummer voor terug en de telefoontjes naar het buitenland kosten bijna helemaal niks meer. Dit bestaat ook voor nederland zoals voipbuster, voipstunt en dergelijke.

Telfort geeft je nu zelfs de kans om dit te doen, goedkoop overstappen, dus ipv. erover te zeuren zou je ook zelf actie kunnen ondernemen. Kun je het een bedrijf kwalijk nemen dat ze de mensen die zelf geen moeite willen doen meer geld uit hun zakken kloppen dan de mensen die wel pro-actief zijn? Ik vind het hun goed recht en als je het er niet mee eens bent, stap dan lekker over.
offtopic:
EDIT: linkjes toegevoegd

[Reactie gewijzigd door les_paulde op dinsdag 24 maart 2009 14:46]



Voipbuster verstrekt al een hele poos geen vast nummer. Budgetphone daarentegen wel en dan betaal je 10 euro per maand. Prima provider, gewoon prepaid accountje regelen en daarna nummerbehoud aanvragen als je dat wilt. Hun voip-dienst faalt hier echt nooit!

Tja, fijn als je internet het goed doet, maar als je toch al bij Telfort aan het inetten bent maakt het niet uit of je bij Telfort VOIP hebt of bij iemand anders.

En dan wordt het weer 6 maanden later 5euro duurder. Dat is toch wel serieus.

Let ook even op het feit dat het volgens de wet verplicht is dit aan de consument te melden.

Het is 50 cent duurder in de maand, goede reden om op te zeggen en je alle problemen van overschakelen naar een andere provider op de hals te halen! ;)

Als je de instabiele verbinding nou als argument had gebruikt was het een ander verhaal, maar waarom ben je dan uberhaupt nog bij ze?

Ik vind het prima geregeld! 50 cent is niet asociaal veel, maar het zorgt er wel voor dat ze goede service kunnen blijven leveren. Ik ben zeer tevreden met telfort!

Het is 50 cent duurder in de maand, goede reden om op te zeggen en je alle problemen van overschakelen naar een andere provider op de hals te halen.
Aldus dacht het management van Telfort... Als ze het ieder kwartaal flikken vind niemand het ooit de moeite over te schakelen voor dat geringe verschil, dus lijkt me een goed business-plan.

Dus die 50 cent verhoging is bij jou het verschil tussen goedkoop en duur? Dat slaat natuurlijk nergens op. Overigens ben ik wel benieuwd welke provider je dan zou willen kiezen die eenzelfde bandbreedte voor eenzelfde of lagere prijs heeft, het is niet dat het overloopt van de aanbieders qua budget-internet.

Dus die 50 cent verhoging is bij jou het verschil tussen goedkoop en duur?
Tuurlijk 9,99 is altijd stukken minder dan 10,01.
Zo werkt dat nou eenmaal, de eerste paar (milli)seconden zie je alleen het grootste getal.

is al eens gezegt maar zeg het toch nog maar eens, - start tarief. - bij honderd telefoontjes per maan (al is het maaar van 10sec per gesprek ) is de prijsverhoging toch al 11x groter dan dan jij nu steld. - en - het verschil van 19 naar 26 is wel degelijk een behoorlijke..

Ik betaal nu 29,95 per maand, ik word soms verkeerd gefactureerd door telfort, ik moet hier ZELF achteraan gaan, soms zelfs meerdere keren, de 0900 kosten die vrij hoog liggen geven ze als je erom vraagt maar half terug. Telefonie werkt lang niet zo goed als je gewend bent van een kpn lijn.

En wat gebeurt er nu? Ik woon met 5 man in huis, nou doen we gemiddeld allemaal wel een vast telefoontje per dag, dat is al 7,50 verhoging, Daarbij ook die 50 cent maakt al een volle 8 euro. (in werkelijkheid zitten we ongeveer op 200 calls per maand dus 10,50 verhoging) Met gewoon '1 cent per minuut' ben ik waarschijnlijk goedkoper uit!

Om dit gezeik ben ik al eerder weggegaan bij het toenmalige orange internet wat ik vroegah als wanadoo had met geen startarief, komen ze ineens met 4ct per gesprek... En daarbij had ik ook problemen met plots ingestorte snelheid sinds orange overname ik klagen etc zeggen ze dat ik niet goed aangesloten heb. Switch naar telfort, zelfde bekabeling en locaties etc, weer normale 2000kB/s.

Tussen die twee providers had ik nog alice aangevraagd die er maar een warboel van maakte waardoor ik een maand zonder internet zat (lang leve vodafone blox)

Where to go now :(

EDIT: Compuserve misschien (24,95 pm voor 20mbit en bellen), of back to upc.. *rilt bij de gedachte aan usenet/torrent caps*

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op dinsdag 24 maart 2009 15:28]



Werk je voor KPN/Telfort?

Je hebt het over jezelf (en een stuk of 10 andere huishoudens) zoals je zelf zegt. Jij of die 10 andere huishoudens zijn totaal niet representatief voor het totale abonees dat Telfort heeft.

Dat is hetzelfde als dat ik zeg: Ik heb nooit problemen met Ziggo, dus Ziggo is goed en als iemand anders toch problemen ligt ligt dat aan hun en niet aan Ziggo.

En ¤20,- voor een half-werkende verbinding is veel ja. Zeker als de prijs dan ook nog eens verhoogt wordt. Al is dat dan maar 50 cent, elke druppel kan er één te veel zijn! Verder ga je totaal voorbij aan het ingevoerde starttarief. Zeker met veel telefoontjes kan dat dan behoorlijk oplopen.

Bij Ziggo haal je dan ook voor die 50euro altijd strak 1750kb/s... Kan je bij Telfort niet zeggen... Ik zit 1400m van de telefooncentrale en haal maximaal maar 400kb/s. Verder is Telfort vaak prut 's nachts. Ik betaal liever meer voor internetverbinding die er 4-5x per 10 jaar uit ligt dan een Telfort verbinding wat eigenlijk een knipperlicht is...

Maar goed eind deze week komen ze langs om de glasvezelaansluiting voor te bereiden.

[Reactie gewijzigd door alienfruit op dinsdag 24 maart 2009 12:50]


Oh nee hoor, voor telfort heb ik nooit gewerkt, heb een paar jaar terug wel een tijdje bij tiscali op de helpdesk gezeten, dus ik zou zeker wel willen zeggen dat ik ervaring heb en een beetje zicht heb op wat voor soort mensen wat voor soort problemen hebben. En ik kan je vertellen dat je je doodlacht hoor, als je soms hoort wat voor gezeur mensen zich zelf op de hals halen maar dan wel doodleuk de internet provider de schuld geven. E.g.: leuk, laten we de telefoonlijn vanaf het isra punt naar de zolderkamer doorverlengen, om dan daar pas de modem aan te sluiten, met als resultaat een instabiele verbinding. Of mensen hebben leuk hun pc op de slaapkamer staan. Laat het nou net zo zijn dat er in de slaapkamer ook een telefoonstopcontact zit, dus laten we gewoon daar de splitter met modem aanhangen, kunnen we beneden gewoon normaal blijven bellen. Met als gevolg dat als de telefoon overgaat of iemand belt, dat de internet verbinding eruit ligt. Zo kan ik echt nog uren doorgaan, en daarom verdenk ik idd in de meeste gevallen de eindgebruiker zelf, die niet de moeite nemen om de modem binnen een paar meter van het ISRA punt aan te sluiten en geen parallele telefoons op dezelfde lijn hebben hangen.

En als jij zegt dat mijn aantal niet representatief is, toen ik daar werkte merkte je het echt wel als er een storing kwam omdat de telefoons gloedheet stonden, en zo vaak kwam dat echt niet voor hoor. En nogmaals, ik heb zelf telfort nu al op 4 adressen gehad + >10 families door geheel NL die echt nooit gezeur hebben, dus ik blijf er bij dat de meeste problemen bij de eindgebruiker zelf veroorzaakt worden.

Oh en over de starttarieven, je hebt nu de kans op gratis op te zeggen en naar concurrenten zoals voipbuster of voipstunt over te stappen, dus de keuze is aan jou. Telfort dwingt je niet bij hen te blijven dus kun je alleen jezelf de schuld geven als je daar gehoor aan wilt geven...

Sorry maar dit moest ik even kwijt.

Maar dat is bij andere providers ook zo. Het is vaak de "domme" gebruiker die denkt slim te zijn en het zelf wel even weet aan te sluiten. Ik kan je wel vertellen dat als het correct aangesloten is en de verbinding is dan instabiel, je elke mogelijkheid aangrijpt om onder je contract uit te komen (en zeker als dat dan gratis kan i.v.m. wijzigingen).

Dan ben jij zeker zo'n iemand die zijn modem met 50 meter telefoonkabel heeft verbonden aan zijn ISRA?

Heb zelf telfort/tiscali vanaf 2003 , sinds die tijd hebben ze er 2 x uit gelegen en van mijn 20 Mbit haal ik er 19,8 terwijl ik 900 meter van de centrale zit.

wel met 8 meter STP, en 20 van de 20 mbit :) no problemo

Nee hoor, gewoon in de meterkast naast de Ziggo/@home modem. Het probleem ligt het dan ook in een te hoge SNR waarde en Telfort/KPN vertikken dit op te lossen waardoor als de snelheid hoger dan 4mbit is. De telefonie en internet erg onbetrouwbaar wordt net een knipperlicht.

Verder merk ik gewoon dat de downloadsnelheid in een dip raakte na 1 uur 's nachts. Terwijl ik met mijn Ziggo Z3 gewoon door kan downloaden. Enige waar ik Telfort ADSL nu voor gebruik is uploaden omdat wel SNELLER is dan Ziggo. Maar ja, binnenkort Glashart 60mbit hier :)

Ik moet zeggen dat ik nog kan leven met een verhoging van ¤0,50. Er is waar ik woon niet heel veel andere keus voor hetzelfde bedrag. Inmiddels hebben meerdere bedrijven hun tarieven aangepast en kun je voor ¤19,95 niet veel providers vinden met 20Mbit (ik haal maar +/- 14).

nou nou, en dit mag telfort gewoon flikken?? even avtje veranderen, en dit kenbaar maken via de email... alsof iedereen gebruik maakt van haar/zijn telfort email

en opzeggen kan bij telfort vast en zeker alleen schriftelijk

Voorwaarden mogen altijd veranderd worden voor zover mij bekend is, zolang de abonnee maar kosteloos het boeltje op kan zeggen, en dat is hier het geval.

Kosteloos opzeggen kan dus NIET, aangezien je hun 0900 nummer moet bellen van 30 cent per minuut.

je MOET niets , jij kiest voor bellen , je kan ook op je fiets springen richting A'dam Z-O en de brief even brengen , krijg je de bevestiging gelijk mee.

Ook een idee!

besteed 44 cent voor een post zegel en je kan in 8 a4tjes gaan lopen zeiken over hun 30 cent per minuut nummer

Dat was destijds ook al zo toen ik op de KPN helpdesk zat. Alle telefoontjes kwamen gewoon bij ons terecht (of je nou naar Het Net, Planet Internet of KPN Internet helpdesk belde maakte niet uit). Sommige Het Net klanten dachten slim te zijn en het KPN nummer te bellen wat ik dacht 20ct goedkoper was en later zelfs gratis, maar strikt genomen mochten we ze niet helpen. Moesten ze Het Net (lees: het duurdere nummer) maar bellen.

besteed 44 cent voor een post zegel en je kan in 8 a4tjes gaan lopen zeiken
[mierenneukmodus]
Nee, 8 a4 = 4 a3 = 2 a2 = 1 a1 = 0,5 m2,
0,5 m2 * 80 gr / m2 = 40 gr, dat kost je 0,88 tegenwoordig mits je envelop niet zwaarder dan 10 gram is natuurlijk, anders word het helemaal een dure operatie.
[/mierenneukmodus]
Ik zou TNT opzeggen, of toch op de fiets!

mee eens... Via e-mail is niet een nette manier.. en daarkomt bij dat email ook niet rechtsgeldig is.. Denk dat als je kwaad wil dat je hier nog wel wat mee zou kunnen doen...

Niet dat ik het zal doen want bent opzich wel tevreden met me telfort lijntje..

Schriftelijk en per aangetekende post het liefst, want anders loop je het risico dat ze de niet-aangetekende brief "niet ontvangen". Dus weer 7 euro kosten erbij voor de aangetekende brief...

De verhoging is een mooie gelegenheid voor mensen die willen switchen, maar nog contractueel vastzitten. Voor iedereen die geen andere provider wil hebben zal de 50 cent per maand niet echt uitmaken.

Daar ben ik er dus 1 van. Gebruik die telfort email nooit, na het lezen van dit bericht de papieren maar eens opgezocht. Heb alleen nog geen mail gehad van Telfort over de prijsverhoging. Wacht nog wel even af en kijk wel wat ik doe. Zit al een tijdje aan UPC te denken 60/120 abo, dit maakt het toch wel verleidelijk om Telfort stop te zetten en bij UPC verder te gaan.

Ik had het al gedacht. Het is immers KPN.
KPN is alleen goed in het uitkleden van zijn klanten. En nee: omdat ik een negatief bericht plaats over een bedrijf is het nog geen aanval.
Immers doet KPN dit al jaren.

Ze proberen klanten binnn te halen en daarna proberen ze er zoveel mogelijk aan te verdienen. Iets wat heel erg goed ging toen ze het monopolie nog hadden.
Ze smeren zelfs verstandelijk gehandicapten abonnementen aan, welke ze daarna niet ongedaan willen maken.
Het is wat dat betreft een rotbedrijf.

Ik heb nu een abonnement bij Telfort, puur en alleen omdat ik dan geen aansluitkosten hoefde te betalen. Nu maar eens kijken of er alternatieven zijn die ongeveer even duur zijn en geen starttarief hebben.

Niet vervelend bedoeld hoor maar zit jij dan voor elk dubbeltje op de eerst rij? Je hebt het hier over 50 cent per maand. Ik geloof niet dat dit reden voor (vaste) klanten is om op te zeggen.. Nieuwe klanten betalen wel de verhoogde prijs.

Het is overigens wel een mooie gelegenheid om op te zeggen als je dat van plan was. In Nederland heb je het recht om bij een contractmutatie of wijziging in/van de leveringsvoorwaarden je contract te ontbinden.

Het is overigens wel een mooie gelegenheid om op te zeggen als je dat van plan was. In Nederland heb je het recht om bij een contractmutatie of wijziging in/van de leveringsvoorwaarden je contract te ontbinden.

Het opzeggen geldt blijkbaar alleen als het in het nadeel van de klant is. Bijvoorbeeld: hogere tarieven, opzegtermijn dat langer is, enz.

Het opzeggen geldt blijkbaar alleen als het in het nadeel van de klant is. Bijvoorbeeld: hogere tarieven, opzegtermijn dat langer is, enz.
Nee, je hebt niet goed gelezen wat ik schreef. Je moet het van twee kanten bekijken. Hetzelfde geldt bij een prijsverlaging. Als jij ontevreden bent over een dienst en Telfort verlaagt zijn prijs, heb jij het recht om het contract te ontbinden. Het is immers een verandering in de contract en/of leveringsvoorwaarden.

Feit is natuurlijk wel dat er in Nederland maar weinig gebruik wordt gemaakt van dit recht, al is het simpelweg maar dat er weinig kennis is over rechten en plichten betreffende contracten ;)

Daarom is het ook een goede zaak dat contracten vanaf medio zomer niet zomaar meer stilzwijgend mogen worden verlengd en daarbij ook de opzegtermijn wordt verkort. Het is natuurlijk ook raar dat je bij een arbeidscontract een opzegtermijn hebt van minstens 1 maand tot maximaal 3 maanden, maar bij een contract met een bedrijf je soms 10 maanden verplicht bent om te betalen voor een dienst die je niet meer wilt afnemen.

[Reactie gewijzigd door dan0s op dinsdag 24 maart 2009 12:32]


Ben ik even blij dat ik 2 maanden geleden al van ze af was... Als het werkt dan werkt het meestal ook goed ( op Telefonie na ) Maar als je ze een keer nodig hebt, in mijn geval bij een verhuizing dan weet je dat het een goedkope provider is met een dure helpdesk.
Vind het nog steeds jammer dat Tiscali overgenomen is door Telfort, waar ik dus eerst zat. Tiscali was echt een heel stuk beter. Tiscali had goeie prijs kwaliteit verhouding, Telfort heeft goeie prijs maar geen goeie kwaliteits verhouding.

¤6,- op jaarbasis. Ach, ik ga wel een keertje bij mijn ouders eten ofzo :P

Tot nu toe heb ik ruim anderhalf jaar voor ¤19,95 kunnen internetten met heel sporadisch dat het er uit lag. Bellen doe ik er niet mee, want daar heb ik mijn mobiel voor. Ik vind het nog een hele schappelijke prijsverhoging.

Als je het nu op wil zeggen en over wil stappen, dan zit je vaak met een hele administratieve rompslomp en soms ook wel aansluitingskosten. En in het ergste geval ook nog een tijdje zonder internet. Als je het doet omdat je niet tevreden bent kan ik begrijpen maar de prijsverhoging opvoeren als argument, dan denk ik toch wel even: dude, wtf :?

overstappen naar xs4all was bij mij anders een kwestie van 5 minuten ofline.. - en dat was incl de tijd die mijn hersentjes nodig hadden om zich te realiseren dat ik A ofline was. B het niet lukte weer online te komen - C dan de nieuwe xs4all instellingen maar eens uit te proberen. en D de refresh van m'n browser te hitten.
«  1  2  3  4  5  6  7  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 12:18
Vorige 11:36
VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: