Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 162 reacties
Submitter: rusman

Telfort verhoogt de prijs van zijn oude 20Mbit-abonnement 'vanwege inflatie'. Ook moeten Telfort-abonnees vanaf 1 juni een starttarief betalen bij de voip-dienst Vast Bellen. Klanten mogen hun abonnement vanwege de verhoging kosteloos opzeggen.

Logo TelfortDe provider stuurde klanten met een 'oud' 20Mbit-abonnement maandagavond een e-mail met de nieuwe tarieven, die in juni ingaan. De verhoging, van 19,95 naar 20,45 euro, geldt alleen voor abonnementen die voor 1 december zijn afgesloten. Op die datum verhoogde Telfort het tarief van zijn 20Mbit-abonnement van 19,95 naar 24,95. Abonnementen van 24,95 euro per maand veranderen niet in prijs.

Telfort laat abonnees voortaan bovendien betalen voor Vast Bellen. Waar bellen naar vaste nummers in Nederland eerder nog gratis was, moeten abonnees vanaf juni een starttarief van 5 cent per gesprek aftikken. Telfort zegt dit te doen om de prijzen meer op een lijn met de concurrentie te brengen, al claimt de provider dat het ook na de prijsverhoging nog steeds een van de goedkoopste aanbieders in Nederland is.

Volgens de Algemene Voorwaarden van Telfort hebben abonnees vanaf het moment dat ze bericht krijgen van de prijsverhoging vier weken de tijd om op te zeggen. Daarna worden ze geacht de prijsverhogingen te hebben geaccepteerd. Klanten kunnen kosteloos van hun internetabonnement en hun telefoonabonnement af.


Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (162)

1 2 3 ... 7
Ik heb nog helemaal geen email ontvangen?
Maar mag een verhoging zo maar het was toch "vaste lage prijs" volgens dit bericht van Telfort.nl:
Amsterdam, 18 september 2008
Telfort verdubbelt aantal nieuwe klanten binnen zes maanden
Consument stapt in grote aantallen over van kabel naar ADSL
In amper zes maanden tijd heeft Telfort het aantal nieuwe klanten verdubbeld. Vandaag sluit de provider in Vleuten de 100.000e klant aan op het eigen netwerk. Het zijn vooral nieuwe klanten die nog niet eerder op internet aangesloten waren en klanten van de kabelbedrijven die goedkoper uit willen zijn. Telfort sloot in april nog de 50.000ste nieuwe klant aan.
Volgens Robin Clements, Directeur Telfort Internet, komt de snelle groei door de scherpe vaste lage prijs en de relatief hoge snelheid tot 20 Mb die Telfort biedt. "Uit onze cijfers komt naar voren dat meer dan de helft van onze klanten niet eerder een breedbandaansluiting had. Ik denk dat de groei nog hoger zou zijn geweest als niet zoveel klanten vast zouden zitten aan hun contract met hun kabelaar."

Als later dit jaar de overstapdrempels wegvallen verwacht Telfort nog meer overstappers te verwelkomen. Clements: "Sommige kabelaars profiteren nu nog van het feit dat hun contracten stilzwijgend worden verlengd en dus niet tussentijds kunnen worden opgezegd. Daar komt echter binnenkort door een wetswijziging verandering in. Ik verwacht dat veel Nederlanders dan opnieuw gaan rekenen en overstappen op internet via ADSL", aldus Clements.



En ook in de advertentie waarop ik gereageerd heb:
http://www.telfort.nl/ima..._campagne_advertentie.jpg

En hier staat zelfs uitdrukkelijk dat het om vate maandbedrag gaat en dat er geen misleidende bepalingen zijn:
Duidelijkheid
Telfort internet met vaste maandbedragen kent geen misleidende aanbiedingen. Het is een vast laag maandbedrag zonder prijsverhogingen na 12 maanden of extra kosten voor de doorbelasting van het vaste lijngebruik. Een geheel nieuwe benadering in tegenstelling tot vele internetaanbieders die consumenten aan zich willen binden met inzet van tijdelijke kortingen. Acties en aanbiedingen bevatten regelmatig ondoorzichtige informatie door de kleine lettertjes of de bekende 'mitsen en maren'. "Telfort internet kiest voor duidelijkheid richting de consument en maakt hiermee een einde aan de ondoorzichtige internetmarkt", zegt Marco Visser, CEO Telfort.


Kunnen we ze daar niet op aanspreken?

[Reactie gewijzigd door sipjohn op 26 maart 2009 12:11]

Net reactie van KS gekregen op mijn mail:

Op 26-03-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

De voip tariefsverhoging geldt voor alle Telfort klanten met een vast bellen abonnement.

Als gevolg van de VoIP-tariefsverhoging mogen klanten 4 weken lang hun VoIP-abonnement kosteloos beëindigen per 1 mei 2009
klanten hebben echter niet het recht om hun internetabonnement kosteloos te beëindigen per 1 mei 2009.


Ook corrigeert Telfort de abonnementsprijzen voor inflatie per 1 juni 2009.

De internetabonnementskosten voor “Tiscali-gereguleerd” (Tiscali-abonnementen met een gratis VoIP-abonnement erbij) en “oud-Telfort klanten” (deze klanten betalen nog ¤ 19,95 voor 20 Mb internet) worden hoger. De Telfort internet abonnementsprijs voor deze twee klantgroepen wordt verhoogd met 2,5%.

Als gevolg van de internet-inflatiecorrectie mogen klanten 4 weken lang hun internet- en VoIP-abonnement kosteloos beëindigen per 1 juni 2009.


Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
Dat wordt snel een andere provider zoeken...
Ik had al een onstabiele internet verbinding, maar het was tenminste goedkoop. Nu is dat helaas veranderd.
Ja, want die 0,50 per maand is al snel 6 euro per jaar. 8)7

Kan met voorstellen dat je van Telfort afwil, maar je moet dingen wel in perspectief blijven zien, hoor. De stelling dat het met een prijsverhoging van 2.5% meteen 'duur' is geworden, vind ik nogal overdreven.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 24 maart 2009 12:02]

En dan wordt het weer 6 maanden later 5euro duurder. Dat is toch wel serieus.

Let ook even op het feit dat het volgens de wet verplicht is dit aan de consument te melden.
Daarbij vergeet je voor het gemak het nieuw ingevoerde starttarief?
Dan zeg je je telfort VOIP toch op en ga je naar een andere VOIP provider? Ik heb zelf alleen het internet van Telfort en een VOIP vanuit Engeland. Ik betaal helemaal niks qua standaard kosten, krijg er wel een vast telefoonnummer voor terug en de telefoontjes naar het buitenland kosten bijna helemaal niks meer. Dit bestaat ook voor nederland zoals voipbuster, voipstunt en dergelijke.

Telfort geeft je nu zelfs de kans om dit te doen, goedkoop overstappen, dus ipv. erover te zeuren zou je ook zelf actie kunnen ondernemen. Kun je het een bedrijf kwalijk nemen dat ze de mensen die zelf geen moeite willen doen meer geld uit hun zakken kloppen dan de mensen die wel pro-actief zijn? Ik vind het hun goed recht en als je het er niet mee eens bent, stap dan lekker over.
offtopic:
EDIT: linkjes toegevoegd

[Reactie gewijzigd door les_paulde op 24 maart 2009 14:46]

Voipbuster verstrekt al een hele poos geen vast nummer. Budgetphone daarentegen wel en dan betaal je 10 euro per maand. Prima provider, gewoon prepaid accountje regelen en daarna nummerbehoud aanvragen als je dat wilt. Hun voip-dienst faalt hier echt nooit!
Tja, fijn als je internet het goed doet, maar als je toch al bij Telfort aan het inetten bent maakt het niet uit of je bij Telfort VOIP hebt of bij iemand anders.
Het is 50 cent duurder in de maand, goede reden om op te zeggen en je alle problemen van overschakelen naar een andere provider op de hals te halen! ;)

Als je de instabiele verbinding nou als argument had gebruikt was het een ander verhaal, maar waarom ben je dan uberhaupt nog bij ze?

Ik vind het prima geregeld! 50 cent is niet asociaal veel, maar het zorgt er wel voor dat ze goede service kunnen blijven leveren. Ik ben zeer tevreden met telfort!
Het is 50 cent duurder in de maand, goede reden om op te zeggen en je alle problemen van overschakelen naar een andere provider op de hals te halen.
Aldus dacht het management van Telfort... Als ze het ieder kwartaal flikken vind niemand het ooit de moeite over te schakelen voor dat geringe verschil, dus lijkt me een goed business-plan.
Dus die 50 cent verhoging is bij jou het verschil tussen goedkoop en duur? Dat slaat natuurlijk nergens op. Overigens ben ik wel benieuwd welke provider je dan zou willen kiezen die eenzelfde bandbreedte voor eenzelfde of lagere prijs heeft, het is niet dat het overloopt van de aanbieders qua budget-internet.
Dus die 50 cent verhoging is bij jou het verschil tussen goedkoop en duur?
Tuurlijk 9,99 is altijd stukken minder dan 10,01.
Zo werkt dat nou eenmaal, de eerste paar (milli)seconden zie je alleen het grootste getal.
is al eens gezegt maar zeg het toch nog maar eens, - start tarief. - bij honderd telefoontjes per maan (al is het maaar van 10sec per gesprek ) is de prijsverhoging toch al 11x groter dan dan jij nu steld. - en - het verschil van 19 naar 26 is wel degelijk een behoorlijke..
Ik betaal nu 29,95 per maand, ik word soms verkeerd gefactureerd door telfort, ik moet hier ZELF achteraan gaan, soms zelfs meerdere keren, de 0900 kosten die vrij hoog liggen geven ze als je erom vraagt maar half terug. Telefonie werkt lang niet zo goed als je gewend bent van een kpn lijn.

En wat gebeurt er nu? Ik woon met 5 man in huis, nou doen we gemiddeld allemaal wel een vast telefoontje per dag, dat is al 7,50 verhoging, Daarbij ook die 50 cent maakt al een volle 8 euro. (in werkelijkheid zitten we ongeveer op 200 calls per maand dus 10,50 verhoging) Met gewoon '1 cent per minuut' ben ik waarschijnlijk goedkoper uit!

Om dit gezeik ben ik al eerder weggegaan bij het toenmalige orange internet wat ik vroegah als wanadoo had met geen startarief, komen ze ineens met 4ct per gesprek... En daarbij had ik ook problemen met plots ingestorte snelheid sinds orange overname ik klagen etc zeggen ze dat ik niet goed aangesloten heb. Switch naar telfort, zelfde bekabeling en locaties etc, weer normale 2000kB/s.

Tussen die twee providers had ik nog alice aangevraagd die er maar een warboel van maakte waardoor ik een maand zonder internet zat (lang leve vodafone blox)

Where to go now :(

EDIT: Compuserve misschien (24,95 pm voor 20mbit en bellen), of back to upc.. *rilt bij de gedachte aan usenet/torrent caps*

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 24 maart 2009 15:28]

Werk je voor KPN/Telfort?

Je hebt het over jezelf (en een stuk of 10 andere huishoudens) zoals je zelf zegt. Jij of die 10 andere huishoudens zijn totaal niet representatief voor het totale abonees dat Telfort heeft.

Dat is hetzelfde als dat ik zeg: Ik heb nooit problemen met Ziggo, dus Ziggo is goed en als iemand anders toch problemen ligt ligt dat aan hun en niet aan Ziggo.

En ¤20,- voor een half-werkende verbinding is veel ja. Zeker als de prijs dan ook nog eens verhoogt wordt. Al is dat dan maar 50 cent, elke druppel kan er één te veel zijn! Verder ga je totaal voorbij aan het ingevoerde starttarief. Zeker met veel telefoontjes kan dat dan behoorlijk oplopen.
Bij Ziggo haal je dan ook voor die 50euro altijd strak 1750kb/s... Kan je bij Telfort niet zeggen... Ik zit 1400m van de telefooncentrale en haal maximaal maar 400kb/s. Verder is Telfort vaak prut 's nachts. Ik betaal liever meer voor internetverbinding die er 4-5x per 10 jaar uit ligt dan een Telfort verbinding wat eigenlijk een knipperlicht is...

Maar goed eind deze week komen ze langs om de glasvezelaansluiting voor te bereiden.

[Reactie gewijzigd door alienfruit op 24 maart 2009 12:50]

Oh nee hoor, voor telfort heb ik nooit gewerkt, heb een paar jaar terug wel een tijdje bij tiscali op de helpdesk gezeten, dus ik zou zeker wel willen zeggen dat ik ervaring heb en een beetje zicht heb op wat voor soort mensen wat voor soort problemen hebben. En ik kan je vertellen dat je je doodlacht hoor, als je soms hoort wat voor gezeur mensen zich zelf op de hals halen maar dan wel doodleuk de internet provider de schuld geven. E.g.: leuk, laten we de telefoonlijn vanaf het isra punt naar de zolderkamer doorverlengen, om dan daar pas de modem aan te sluiten, met als resultaat een instabiele verbinding. Of mensen hebben leuk hun pc op de slaapkamer staan. Laat het nou net zo zijn dat er in de slaapkamer ook een telefoonstopcontact zit, dus laten we gewoon daar de splitter met modem aanhangen, kunnen we beneden gewoon normaal blijven bellen. Met als gevolg dat als de telefoon overgaat of iemand belt, dat de internet verbinding eruit ligt. Zo kan ik echt nog uren doorgaan, en daarom verdenk ik idd in de meeste gevallen de eindgebruiker zelf, die niet de moeite nemen om de modem binnen een paar meter van het ISRA punt aan te sluiten en geen parallele telefoons op dezelfde lijn hebben hangen.

En als jij zegt dat mijn aantal niet representatief is, toen ik daar werkte merkte je het echt wel als er een storing kwam omdat de telefoons gloedheet stonden, en zo vaak kwam dat echt niet voor hoor. En nogmaals, ik heb zelf telfort nu al op 4 adressen gehad + >10 families door geheel NL die echt nooit gezeur hebben, dus ik blijf er bij dat de meeste problemen bij de eindgebruiker zelf veroorzaakt worden.

Oh en over de starttarieven, je hebt nu de kans op gratis op te zeggen en naar concurrenten zoals voipbuster of voipstunt over te stappen, dus de keuze is aan jou. Telfort dwingt je niet bij hen te blijven dus kun je alleen jezelf de schuld geven als je daar gehoor aan wilt geven...

Sorry maar dit moest ik even kwijt.
Maar dat is bij andere providers ook zo. Het is vaak de "domme" gebruiker die denkt slim te zijn en het zelf wel even weet aan te sluiten. Ik kan je wel vertellen dat als het correct aangesloten is en de verbinding is dan instabiel, je elke mogelijkheid aangrijpt om onder je contract uit te komen (en zeker als dat dan gratis kan i.v.m. wijzigingen).
Dan ben jij zeker zo'n iemand die zijn modem met 50 meter telefoonkabel heeft verbonden aan zijn ISRA?

Heb zelf telfort/tiscali vanaf 2003 , sinds die tijd hebben ze er 2 x uit gelegen en van mijn 20 Mbit haal ik er 19,8 terwijl ik 900 meter van de centrale zit.
wel met 8 meter STP, en 20 van de 20 mbit :) no problemo
Nee hoor, gewoon in de meterkast naast de Ziggo/@home modem. Het probleem ligt het dan ook in een te hoge SNR waarde en Telfort/KPN vertikken dit op te lossen waardoor als de snelheid hoger dan 4mbit is. De telefonie en internet erg onbetrouwbaar wordt net een knipperlicht.

Verder merk ik gewoon dat de downloadsnelheid in een dip raakte na 1 uur 's nachts. Terwijl ik met mijn Ziggo Z3 gewoon door kan downloaden. Enige waar ik Telfort ADSL nu voor gebruik is uploaden omdat wel SNELLER is dan Ziggo. Maar ja, binnenkort Glashart 60mbit hier :)
Volgens mij stond er in mijn mail dat ik kostenloos en direct kan opzeggen vanaf de dagtekening van de mail. Dat is wel verschillend moet ik zeggen.

Even nog opgezocht in de algemene voorwaarden (artikel 9.3):

Telfort is gerechtigd de prijzen te wijzigen. Telfort stelt de Klant, zo mogelijk vier (4) weken voor het intreden van de prijswijzigingen, via een aankondiging per e-mail op de hoogte van het feit dat de wijzigingen via de website (www.Telfort.nl) kenbaar worden gemaakt. De Klant heeft in geval van een prijsverhoging 4 weken vanaf de dag van bekendmaking van de prijsverhoging de tijd om de Overeenkomst telefonisch op te zeggen. Na ommekomst van de periode van vier (4) weken wordt de Klant geacht de prijsverhoging te hebben geaccepteerd.

[Reactie gewijzigd door bram_001 op 24 maart 2009 13:11]

Daarnet even gebeld met de klantenservice en om uitleg en opheldering gevraagd (ben al even klant maar heb geen e-mail ontvangen) De meneer van de afdeling "opzeggingen" (telefoonmenu optie 2-2-3) kon mij na een minuutje zoeken een maand "gratis" Internet aanbieden als ik klant zou blijven. Da's dus ¤ 20,00 korting en dan wil ik mijn "principes" ook wel even ondergeschikt maken ;)

Ik blijf dankzij een slimme manier van Telfort om mij klant te houden, zo kan het dus ook!
Leuk dat klanten de mogelijkheden krijgen om op te zeggen, maar voor zover ik weet kan je rond half dit jaar gewoon maandelijks opzeggen, zonder opgave van reden in verband met veranderde wetgeving?
Dat klopt. De nieuwe regelgeving (artikel 7.2a) gaat in per 1 juli 2009.
Per 1 juli 2009 moeten aanbieders van elektronische communicatiediensten of programmadiensten consumenten één maand opzegtermijn bieden. Dit is geregeld in het nieuwe artikel 7.2a van de Tw. Dit geldt zowel voor nieuwe klanten als voor bestaande klanten. Klanten die al in hun verlengde contractperiode zitten (na afronding van de eerste contractperiode) hebben dus direct na inwerkingtreding op 1 juli 2009 recht op één maand opzegtermijn. Zelfs wanneer de aanbieder dat nog niet op tijd in zijn voorwaarden heeft opgenomen.
Meer informatie is te vinden op de site van telecomwaakhond OPTA: http://www.opta.nl/nl/wat...den/contractsvoorwaarden/

[Reactie gewijzigd door Tidaku op 24 maart 2009 12:39]

Handig voor domeinnaamregistraties van 1 jaar.
Geloof niet dat webhostingproviders dit gaan (en kunnen) overnemen.
Daarom staat er ook "na afronding van de eerste contractperiode".
M.i. volkomen terecht
Als ik me niet vergis is dat er nog niet door. (Wel een diep gekoesterde wens van veel consumentenorganisaties and politicians alike).

Dan nog is het de vraag of ze lopende contracten ook aanpakken. Bedrijven moeten immers wel de kans krijgen hun businessplan hier op aan te passen.
Volgens mij heeft Telfort dit al wel in hun AV gezet per juli 2009. Ze lopen hier blijkbaar op vooruit.
Klopt, al is dat alleen met abonnementen die vanaf 1 juli worden afgesloten. Waarschijnlijk geldt dit ook voor abonnementen waarvan duidelijk wordt gemaakt dat het om een 1 of meerjarig contract is.

Een andere mogelijkheid is dat er vanaf 1 juli veel minder korting acties e.d. zijn.
We wachten het rustig af :)

[Reactie gewijzigd door Kiswum op 24 maart 2009 15:23]

Nope, ook klanten met Tiscali-contracten (die krengen die per jaar weer met een jaar verlengd worden) mogen vanaf 1 juli per maand en met een opzegtermijn van een maan opzeggen. Vanaf 1 juli mogen ze niet meer bestaan.

Oh, en het is erdoor. Het gaat gebeuren.
kan nu ook al, is vanaf het begin van Telfort al mogelijk toen ze net tiscali overgenomen hadden.
Nou, ik heb de mailbox nog eens goed doorgeneusd, maar geen email van Telfort.

Heel vreemd gezien ik toch al bijna anderhalf jaar gebruik maak van het internet plus vast bellen van Telfort®©.
Log in op de telfort site en kijk waar je rekeningen naar toe gemaild worden....daar moet deze mail ook zijn beland
ik heb de mail ook nog niet gehad en krijg de mailtjes met de facturen wel gewoon binnen. (mijn mailclient haalt de mail rechtstreeks uit de telfort mailbox)..

Andere mail die via het telfort account binnenkomt heb ik vandaag wel ontvangen..


Overigens, het opzegtermijn was tot nu toe altijd al 1 maand. Oude contract was onbepaalde tijd met minimum van 12 maanden. Na verstrijken van de 12 maanden heb je maandelijks kans om op te zeggen. Dus om nu deze kans te grijpen om over te stappen gaat me iets te ver.

[Reactie gewijzigd door SunnieNL op 24 maart 2009 16:55]

Lekker dan juist naar Telfort overgestapt omdat ze geen start tarief hebben en onberperkt bellen. Maar met een start tarief is het niet echt onbeperkt meer.
Die 50 cent per maand dat vindt ik wel te doen. Het ging mij juist om het onbeperkt bellen ZONDER start tarief
voor die 5 cent kan je nog steeds een gesprek voeren van een paar uur dus tsja.....wat is meer waard
Mijn gesprekken zijn hooguit een paar minuten, maar wel meerdere per dag.

Dus kom je lekker omhoog...
Gewoon overstappen naar Tele2. die hebben 20Mbit + telefonie (geen starttarief) voor 14,95. :Y
Bij Tele2 kost Internet + GRATIS bellen DE EERSTE ZES MAANDEN ¤ 24.95, daarna ¤ 39.95, dus zeker geen ¤ 14,95, tenminste volgens de Tele2 website.
Iemand enig idee of dit nu ook om het internet+bellen van 29.95 gaat?
Dat betaal ik, ze zouden me terugbellen ;-)
Het internet abbo gaat met 50 cent omhoog , word dus 20,45 euro

starttarief bellen was 0 en word nu 0,05 euro

je gaat dus 30,45 euro betalen voor je abbo + 5 cent ovoor elk gesprek wat je gevoerd hebt

[Reactie gewijzigd door Magneto II op 24 maart 2009 15:08]

Goedkoper. Dus leuker... Lang leve de marketing fabeltjes :+
tippisch kpn actie; goedkoop introduceren, zieltjes werven, en later prijs verhogen .... ow wacht telfort is van kpn :+
I know, aangevraagd per begin december, dus 25 euro/maand, (1e paar maanden voor 20/maand) maar wel mooi 20 van de 20 mbit omdat we op zichtafstand van de centrale zitten :)
1 2 3 ... 7