Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 58, views: 18.284 •
Bron: Spore.com, submitter: Splorky

Spore, de nieuwe game van Sim-bedenker Will Wright, zal vanaf 4 september te koop zijn. Het spel verschijnt niet alleen voor de pc en de Mac, er worden ook versies voor de DS en mobiele telefoons uitgebracht.

"Het wachten zit er bijna op", stelt hoofdontwerper Will Wright in het persbericht waarin de verkoopdatum van Spore aangekondigd wordt. In het persbericht meldt EA dat Spore vanaf 7 september te koop is, maar omdat 7 september op een zondag valt, hanteert EA voor de Benelux donderdag 4 september als eerste verkoopdag. Alle vier versies van het spel verschijnen tegelijkertijd.

Spore is het nieuwe spel van Will Wright, die furore maakte met SimCity en daarna met The Sims het best verkochte spel ooit maakte. Spore is het eerste nieuwe concept waar Wright zich actief mee bemoeid heeft sinds The Sims in 2000 verscheen. In tegenstelling tot wat gebruikelijk is bij Electronic Arts, kreeg Wright de vrije hand en werd er geen deadline aan het project gekoppeld. De release van het spel is dan ook al diverse malen uitgesteld. Wright omschrijft Spore als een universe in a box. De speler begint de game met een eencellig wezentje en doorloopt een complete evolutie tot en met het verkennen en veroveren van andere planeten en hele sterrenstelsels.


Spore Spore Spore Spore

Reacties (58)

Reactiefilter:-158054+118+214+30
Yes, eindelijk een datum! (Nu nog hopen dat ze zich er dit keer aan houden ;) )

Ben er echt benieuwd naar, net zoals velen denk ik.
Ik vraag me af wat de systeemeisen zullen worden.. Maar ik denk dat mijn DS hier iig van gaat genieten.
ik denk dat de systeemeisen zo laag mogelijk liggen,

Waarop wasseer ik dit, Omdat het er nou niet high end uit ziet, En deze game gaat niet om het grafische geweld maar om de gameplay.

Ik denk dat je met een simpel p4tje, en een 6600GT kan je hem zo spelen.
Op gebied van de Videokaart ben ik het met je eens.

Ik denk alleen wel dat dit spel een flinke processor nodig heeft om alles goed te kunnen spelen. Een beetje recente Dual-Core zal toch wel vereist zijn.
Videokaart zal wel meevallen ja. Maar gezien het soort spel en de verschillende mogelijkheden (tot zover ik ze nu weet) zal er behoorlijk wat gerekend moeten worden aan de evolutie van de wezens en alles wat er in de omgeving bij komt kijken.
"Videokaart zal wel meevallen ja. "
Major understatement, ...de game ziet er nog slechter uit dan Far Cry (hoef geen slecht iets te zijn, zolang de gameplay maar snor zit) en dat liept prima op een Geforce 3 Ti 200.

Maarja, aan pure optimalisatie doen ze de laatste laatste tijd ook niet meer aan, dus weet je nog niet wat je kan verwachten.

..en wat die evolutie en berekeningen betreft, volgens mij moet je dat met een flinke korrel zout nemen, er zal ongetwijfeld een hele berg met "pre-made" statestiekjes op de achtergrond aanwezig zijn. Zoals elk ander spel.
Aangezien het spel zelfs op de DS speelbaar is zou ik eerder denken dat de eisen enorm zullen meevallen op de PC
Onzin, de spellen zullen alleen hetzelfde zijn in naam. Het zou mij verbazen als er ook maar een fractie code en artwork van de PC/Mac versie in de DS (en mobiele telefoon) versie te vinden is.
Eeuh, als je hetzelfde (bijna) spel ook op een mobiel en een ds kan spelen, die qua processorkracht toch wel flink overtroffen worden door een "simpel p4tje" lijkt me niet dat je een C2D nodig hebt. Ik kan er natuurlijk naast zitten.
Assassins Creed is ook te spelen op de DS, evenals wel meer grote PC Titels. Dat zegt niets over de systeemeissen van de PC versie. Het is toch echt een verschil of je een klein DS scherm hebt met 10 creaties, of een PC scherm met 2500 creaties.
Het valt zelfs *HELEMAAL* niet te vergelijken, omdat de engine en in veel gevallen de game zelf ook echt compleet anders is. De enige overeenkomst is vaak de naam.
Zal wel leuk zijn als er een soort van DS / PC / Mac linkup komt, zodat je je wezentjes kan overzetten naar de DS en omgekeerd. Maar dat zal wel niet gebeuren.
Eenr ecente dualcore lijkt me echt zwaar overdreven, cod4 kun je nog vrij makkelijk draaien op een 2.8GHz p4 (zoals m'n broertje), weliswaar op low, maar dat ziet er veel beter uit.
eehhrrmm...
het niveau van graphics hoeft niet per se een preciese indicatie te geven over de systeemvereisten... de engine kan bijv. totaal niet geoptimaliseerd zijn, of er kunnen enorme physics berekeningen achter zitten en nog veel meer van dit soort grappen...

ik ben er van overtuigd dat als ie eenmaal uitkomt een stevige pc nodig zal zijn om alles op hoog detail en met leuke framerate weer te kunnen geven...
time will telll, en zolang ze zelf ook geen minimumeisen pubbliceren valt er ook weinig over te zeggen...
maar zon 6600gt is niet echt veel soeps meer voor een spel eind anno 2008 :P
aangezien het "moderne" spel het van grafische pracht en praal en minder (absoluut niet) van gameplay moet hebben is voor veel spellen het niveau van de graphics een indicatie van hoe zwaar het spel is.

ik geloof dat in spores er een berg berekeningen worden gedaan om de wereld vlot en logisch te laten lopen en dat een stevige processor gewenst zal zijn

langs de andere kant kunnen de systeemeisen daardoor weer tegenvallen in de zin van: om meer processor kracht vrij te hebben voor het berekenen van onderlinge relaties en blabla gaan we de grafische kant door een sterke GPU laten doen en dan kan je het weer niet spelen met een grafische kaart van een paar jaar geleden
Dat lijkt me zelfs nog behoorlijk veel. Met m'n 6600gt kon ik zonder problemen bf2 spelen, op redelijk hoge settings zelfs (en ja ik had deftige fps).
Persoonlijk vind ik het spel er eigenlijk best wel high-end uit zien (eerste plaatje bijvoorbeeld). Zeer mooi. Soms zijn de textures wel wat blurry.


Geen DX voor het spel? Sinds er ook een Mac versie is dacht ik dat hij waarschijnlijk wel OpenGL gebruikt. Correct me if I'm wrong.
Ja oke, dat klopt ook wel, Maar ik denk dat deze game voor de laagst eisen gaat. Hoe meer mensen het kunnen spelen ;)

Maaar mischien krijgen we spore op high end DX10? haha :D
Het oog wilt ook wat! En wat ik nu zie bevalt mij niet echt...
Maar goed ik kan ook niet zeggen dat simcity 2000 (geloof ik hoor) nu echt een technisch hoogstandje was en deze kan ik nogsteeds met plezier spelen!

Een game kan er gigantisch CRAP uitzien en toch een bestseller worden, dit omdat het makkelijk speelbaar is op veel systemen met lagere specs + het is gewoon LEUK om te spelen :)
Wel denk ik dat een spel die meer elementen samen weet te brengen (looks + speelbaarheid op oudere systeempjes) sneller zou verkopen... Maar goed dan moet je TOCH je afwegingen maken :P Denk dat veel spelmakers hierover struikelen...
Dat werd tijd. Heb al een reservering voor de spel staan sinds 2006.
Ik zal wel een nieuwe pc moeten kopen wil ik dit fatsoenlijk kunnen spelen. IK heb ook een DS, maar ik denk dat de pc veel meer functies/meer mogelijkheden zal bevatten dan de DS versie.
Als ik de filmpjes zie dan vraag ik me af hoeveel ze erin kunnen krijgen bij de ds versie.

Voor de rest heb ik er al een lange tijd zin in.
aaaargh eindelijk dan! In de tijd dat we hier al op wachten heb ik al wel duizend beesten bedacht, wil ze nu wel eens écht gaan maken :D
hoe lang duurde dit spel voordat je hem had uitgespeeld???

toen ik er de eerste keer iets van hoorde duurde het volgens hen 65 jaar
dat is nu toch wel korter he??? :)
Dit lijkt dus een beetje op SimLife, maar dan een stuk uitgebreider en diepgaander. Dit is waarschijnlijk iets dat ook al 10 jaar geleden in het hoofd van Will Wright zat, maar dat hij er toen niet de mogelijkheid voor had om het lekker draaiend te krijgen, omdat het te complex was voor de machines die destijds gangbaar waren, net zoals met the sims het geval was (in interviews met Will Wright blijkt dat hij het idee van the sims al tijdens simcity 2000 had, maar dat de pcs er toen gewoon nog niet voor waren).
Ik hoop dat dit weer typisch een Maxisgame wordt zoals we van vroeger gewend zijn (ook al is het tegenwoordig EA), dan is het weer een briljant stukje software.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013