Toeleverancier: Apple maakt volgend jaar iPhone van glas met metalen frame

Apple maakt volgens de topman van een toeleverancier een iPhone met een achterkant van glas en een metalen frame. De toeleverancier kan het weten, want die produceert momenteel de metalen behuizing van de huidige iPhones.

Het is onbekend of het gaat om een metalen frame die zichtbaar is in het ontwerp of dat het gaat om een ontwerp met glas rondom. De directeur van Catch Technology zei volgens de Japanse krant Nikkei donderdag na een aandeelhoudersvergadering dat Apple volgens hem aan een model met glazen ontwerp werkt. Die zal nog steeds een metalen frame hebben, waardoor zijn bedrijf er alsnog aan verdient.

Het gerucht van een iPhone met glazen ontwerp gaat al langer. Het metalen ontwerp zou niet meer 'modern en fris' voelen, nu vrijwel elke smartphonefabrikant metaal in het ontwerp gebruikt, ook in toestellen die een kwart kosten van wat een iPhone kost.

Apple is de belangrijkste klant van Catcher Technology en zorgt voor een derde van de omzet van de toeleverancier. Het glazen ontwerp vereist volgens de directeur een stevig metalen frame, waardoor Apple de producten van Catcher alsnog nodig heeft.

Het valt op dat een toeleverancier zich uitspreekt over een toekomstige iPhone. Apple legt betrokken bedrijven strenge nda's op die hen verbiedt te spreken over wat zij weten van aankomende smartphonemodellen van Apple.

De combinatie van een glazen ontwerp en metalen frame komt veel voor in de smartphonemarkt. Sony gebruikt het bijvoorbeeld sinds 2013 in zijn Xperia Z-modellen, terwijl Xiaomi en Samsung het sinds vorig jaar toepassen. De iPhone 4 uit 2010 kende ook een combinatie van metaal en glas in het ontwerp.

iphones

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

20-05-2016 • 06:59

131

Reacties (131)

131
124
64
3
0
41
Wijzig sortering
Wellicht niet helemaal on topic, maar als ik hierboven lees hoe vaak mensen hun telefoon laten vallen zou ik best wel eens een pol op Tweakers willen zien hierover. Mijn eerste Android was een Galaxy S2 en daarna elk jaar een andere maar heb er nog nooit een laten vallen. En ja, het zijn gebruiksvoorwerpen maar ook daar kun je zuinig op zijn. Een beetje high-end telefoon kost tegenwoordig toch altijd meer dan pak 'm beet 600 Euro. Daar moeten veel mensen toch wel enige tijd voor werken. Reden genoeg om er zuinig op te zijn. Toch?
Je impliceert dat een telefoon alleen kan vallen als iemand onvoorzichtig is. Ik ben extreem voorzichtig met mijn telefoon. Ik geef hem zelden aan anderen, leg hem nooit op tafel behalve op mijn eigen bureau, etc. En mijn vorige telefoon heb ik nooit laten vallen.

Maar ik pakte mijn huidige telefoon uit mijn zak, 's ochtends vroeg met slaapgebrek, en mijn vinger bleef haken aan mijn broekzak of zoiets. Toen slipte hij uit mijn hand en landde vanaf 1 meter hoogte op de keukenvloer. Barsten in het scherm aan de linkerkant en stukjes glas eruit. De q kan ik nu niet meer tikken.

Zelfs als het je lukt om je telefoon niet te laten breken, is het toch vervelend dat je je 24/7 zorgen moet maken of het ding niet zal vallen en breken. Ik zou veel liever een steviger scherm hebben waar ik een beetje relaxed mee om kan gaan. Ik weet wel dat mijn volgende telefoon zoiets als de Moto X Force zal worden, met onbreekbaar scherm. Krassen maken me niet zoveel uit.
Ik zou precies om die reden graag een iPhone 7R (R van ruggedized) zien. Een iPhone welke military-grade bescherming biedt en je van 8 meter kunt laten vallen zonder dat er iets aan de hand is. Ze ontwerpen tegenwoordig hele mooie telefoons, niet alleen Apple, welke vervolgens verdwijnen in een case ... dat had de ontwerper vast niet voor ogen.
Maar al die "rugged" telefoons overleven geen val van acht meter als er iets direct met het glas in botsing komt, zoals op een oneffen ondergrond. Het is op zich positief, maar het kan beter. Alleen de X Force heeft ook echt onbreekbaar glas.

Ik zie trouwens niet veel mensen met hoesjes hier. Wel een paar, maar een kleine minderheid. Ik heb er ook geen zin in: ik wil makkelijk bij de rand kunnen swipen, en ik wil dat mijn telefoon zo klein mogelijk is, opdat ik zo goed mogelijk bij alle hoeken van het scherm kan met mijn vingers.
Apple maakt zelf hoesjes nu dus die designer zou daar wel van op de hoogte moeten zijn.
Behalve het kopen van een ruggedized telefoon of er een kooi van faraday omheen sluiten, is er ook een derde oplossing: neem een kleinere, handzamere telefoon. In elk geval kleiner dan 5 inch.

Hoe groter het schermoppervlak, des te groter de kans op een barst. Dit is een van de redenen waarom ik niet voor hoger dan 5 inch ga.
Dat is waar, maar nog steeds breekt ook zo'n kleine telefoon nog makkelijk genoeg als je pech hebt, zolang het scherm van glas is.
Kooi van faraday? Dan kun je ook meteen geen gsm signaal meer ontvangen? 8)7

Anyway, grotere telefoons liggen vaak ook wat moeilijker in de hand.
Een (goede) screenprotector doet ook wonderen. Deze kan de "klap" absorberen.

Als een telefoon, met de voorkant, op een ongelijke harde grond terecht komt, dan breekt eigenlijk altijd wel je protector of glas.
Wanneer die op laminaat valt, zal niet gelijk alles breken.
(~50cm)

Een kleinere telefoon is vaak lichter, dus komt er inderdaad minder druk op het scherm te staan.
Mjah met slaapgebrek je telefoon gaan gebruiken is ook onvoorzichtig :+
Is iets onvoorzichtig als je geen keuze hebt?
Keuze. Er kon ook zonder slaapgebrek... ach maakt niet uit, ik snap het wel.
Komt wel bekend voor.

[Reactie gewijzigd door Xfade op 23 juli 2024 06:06]

Ik heb mijn iPhone 6 in één jaar tijd nog niet laten vallen.
Echter bleek deze wel krom te zijn ondanks deze alleen in mijn voor broekzak heeft gezeten of op mijn bureau heeft gelegen. (wel netjes van apple een nieuwe gekregen gezien mijne verder nog in nieuwstaat was.)
Ik heb nooit een hoesje om mijn telefoon gezien ik dit niet prettig vast vind houden en het oog ook graag wat moois ziet.

Hopelijk zal de volgende iPhone wat meer structurele stevigheid hebben met het volgende frame.
Het lijkt me wel dat de volgende iPhone wel wat dikker zal gaan worden met een glazen voor- en achterkant.
Mijn iPhone 5 valt regelmatig, tot een paar keer per maand. Maar ik heb er dan ook een (aluminium Chinese) Lunatik taktik behuizing rond zitten. Als dit niet zo was zou ik misschien wel wat oplettender zijn.
iPhone 6S. Valt gemiddeld twee keer per week van geringe hoogte dankzij kabels overal kabels verstrikt in kabels. Heb er zo'n doorzichtig zacht plastic hoesje omheen zitten en zo'n glazen extra frontje.
Ik heb sinds 2011 diverse smartphones gehad en in al die jaren heb ik slechts één keer een telefoon laten vallen: toen ik hem aan de verkeerde kant in mijn broekzak wilde stoppen :+
Ik heb hem nooit laten vallen, sinds de 3G loop ik er al mee rond. Maar dochterlief van 1 jaar, met moeite langs de bank schuifelend... die had hem zo van tafel af op de grond. Daaag glas van m'n 6+. Gelukkig repareer ik dat spul voor mijnn werk en had ik dat dus in 3 tellen weer in orde, maar toch. Je kan zelf erg voorzichtig zijn, een ander kan het ook voor je om zeep helpen.

Neemt niet weg dat ik in mijn werk wel bizar veel telefoons en in mindere mate tablets voorbij zie schuiven, meer dan ik vooraf had ingeschat. En daar zie je dan ook de variatie van ongelukjes en totaal misbruik. Toestellen met bruine smurrie aan de binnenkant, deuken *overal*, frames die volledig krom staan van het gooi-en-smijt werk.
Anoniem: 423815 @Coumanski22 mei 2016 10:27
Mja, wij hebben het gebarsten scherm van onze CEO eens vervangen omdat dat goedkoper was dan zo'n repairshop toestand. Ik weet nog dat m'n collega veel moeite deed om ieder stofje te weren en probeerde om een perfect resultaat af te leveren. Binnen de 14 dagen stond onze CEO opnieuw in ons bureau omdat het scherm opnieuw gebarsten was. Sommige mensen geven daar echt gewoon niet om denk ik.
Een metalen frame, maar wat voor metaal. Als ze bijvoorbeeld van titanium zijn, is het alsnog uniek en meer premium dan de concurrentie.
Mja, als je dat verschil kunt zien... plastic vs carbon fibre maakt kwa prijs ook veel uit maar ziet er in de praktijk hetzelfde uit, niet handig.
Kort door de bocht much? Dat verschil zou je hoogstwaarschijnlijk ook gewoon zien in het uiteindelijke ontwerp. Carbon fibre biedt veel meer stevigheid met minder materiaal en is lichter. Dus zou je telefoon dunner zijn en lichter aanvoelen op basis van voor de rest hetzelfde technische ontwerp.
Een telefoon kun je volledig van fatsoenlijk plastic maken en het de sterkste en lichtste telefoon aller tijden laten zijn. Dat gedoe over glas en metaal is echt alleen maar vanwege de vermeende luxe uitstraling. Stevig plastic is eindeloos veel geschikter voor een foon dan glas. Plastic geeft mee, is felxibel en breekt niet itt metaal (dat deukt in) of glas (dat breekt). Als het gaat om praktisch is een plastic apparaat een een glazen scherm met stevig vaste screenprotecter handiger. Zoals b.v de oude HTC One x, of die James Bond Sony.
?? Je reageert op mijn bovenstaande reactie?
Correct. Je hebt geen carbon nodig om een supersterke lichte telefoon te maken. Carbon is prachtig, maar m.i. ook overkill voor een foon. Wel eindeloos veel zinvoller dan glas of aluminium.
Mjah... Tot op zekere hoogte is het wellicht overkill, maar puur het feit dat je minder materiaal nodig hebt met carbon dan met plastic om dezelfde structurele integriteit te hebben maakt het een interessant materiaal om toe te passen.
En dan is de voornaamste reden dat het overkill is dat het meer kost. Dat komt doordat het productieproces nog te kostbaar is, maar er zijn ontwikkelingen die de prijs naar beneden zullen brengen. Kijk bijvoorbeeld naar de BMW i3. Vergeet niet dat aluminium ooit duurder was dan goud. Ik kan niet meegaan in je bezwaar, omdat er de aanname aan ten grondslag logt dat de verhoudingen altijd hetzelfde zullen blijven.
het gaat dan toch om de kwaliteit ?
als plastic er het zelfde uit ziet als carbon fibre.... maar de kwaliteit van carbon is stukken beter... wat is daar onhandig aan ?
Ik had over een puur pragmatische, rationele benadering. Dan is plastic simpelweg verstandiger omdat het goedkoper is en sterk genoeg voor een telefoon. Tuurlijk is carbon lichter bij gelijke sterkte, maar ook veel ingewikkelder te verwerken. Plastic is kwestie van spuitgieten. Bij carbon moet je met mallen en layers werken en bakken etc. Veel complexer. Daarom is het duur. En voor een apparaat dat in mijn ogen vooral praktische doelen dient, is het nonsens dan carbon of titanium oid te gebruiken als dat niet nodig is. Zoals het ook onzin is om carbon te gebruiken voor dashboardpaneeltjes in een auto. Dat maakt het niet lelijk of onverstandig, maar wel duur en overbodig. Voor een fiets is juist titanium weer ultra-geschikt. Maar wel erg duur.
(sarcasme)
Je kan niet zien dat de eigenaar er (terecht of onterecht) meer voor betaald heeft.

[Reactie gewijzigd door tweaknico op 23 juli 2024 06:06]

Dat was inderdaad mijn punt. Was dat niet het punt van dit artikel: Apple gaat glas en metaal gebruiken omdat het er premium UIT ZIET...
Meer premium, meer premium, pfff. Geef mij gewoon een smartphone die goed in elkaar zit, stevig is en er goed uit ziet. Welk materiaal er verder gebruikt is zal me worst wezen. Dit elkaar af troeven zijn voornamelijk spelletjes die grote fabrikanten via de media spelen. Als Tweaker vind ik wel dat je daar doorheen moet prikken.
"Er goed uit ziet" is mede afhankelijk van de materiaal keuze. En daarnaast willen consumenten (ook Tweakers) zich graag onderscheiden, door een bepaald merk te kopen, net als bij auto's. Alle autos rijden, maar er is een enorme diversiteit.
Ik kijk al jaren naar welke auto de komende voorzienbare periode functioneel het beste past... (2zitter, station, SUV.., volgende waarschijnlijk iets van hatchback, of station).
Waarbij de keuze secondair bepaald wordt door wat een door mij vertrouwde garage in het 2e hands segment aan kan bieden.
Voor telefoons hetzelfde, ik heb een lijstje van functionele eisen en kijk dan wat erbij past. kleur soort etc. zijn van later orde. Ik zoek primair een rugged telefoon IP6x+ is een minimum eis... (En niet de Sony variant ja wel IP6x certified, maar het is niet de bedoeling dat die onderwater gaat...., IP6x gaat juist over de mogelijkheid dat het toestel een half uur onderwater kan..., niet voor gebruik maar om de onderwater ervaring te overleven).

Dus je hebt gelijk ook ik wil me onderscheiden, maar meer door functioneel dan mooi.
Als er 2 type auto's overblijven, met eenzelfde functionaliteit en prijs. Enige verschil is het uiterlijk, dan neem ik aan dat je kiest voor de door jou (subjectieve) mooie variant ;) of kleur. Dus ook uiterlijk speelt terdege een rol, mogelijk bij een techneut in mindere mate, maar sluit die factor niet uit.
ter info ik heb auto's in alle kleuren van de regenboog gehad.. zwart, wit, zilver, rood, carribic blue, groen, (alleen geen geel en paars geloof ik)... de keuze in kleur is meestal minder ruim bij 2e hands auto's (ze kunnen overgespoten worden natuurlijk)
Maar als de keuze weer op Carribic Blue zou kunnen komen tja... wie weet die was ten minste makkelijk terug te vinden.

[Reactie gewijzigd door tweaknico op 23 juli 2024 06:06]

Anoniem: 382732 @TTLCrazy20 mei 2016 10:02
Als het aan tweakers zou liggen zou iedereen op sinaasappelkistjes zitten. Dat is immers net zo functioneel als een stoel of bank....
Niet waar, je kunt hem zelfs gebruiken als kast! Meer functies Is meer beter :+

Alleen krijg je na langere zitperiodes pijn aan de billen en rug. Dan heb ik het niet eens over het gewicht probleem.

Ik stem voor dat Tweakers zo'n kist gaat reviewen, gewoon omdat het kan.
Voor zitcomfort is er ook iets gevonden.
Het zitkussen...
Mogelijk moet bij een review een combinatie van producten getest worden...

Want laten we wel zijn, een bank is weinig meer dan een integratie van een Sinaasappelkistje + Zitkussen.
Dan gaan er mensen klagen over het type hout. Appelboom, eiken, tropisch hardhout, etc. Waar is de zitvulling van gemaakt? Ganzedons,piepschuim, appelmoes,etc :+ . Misschien iets voor 1 april.
Ja, maar jij bent een tweaker.
Die gaan alleen maar functioneel design en materiaal.
Er zijn ook andere klanten... En heel veel, aan de verkoopcijfers te zien, die het materiaal en design juist wel belangrijk vinden.
"Het metalen ontwerp zou niet meer 'modern en fris' voelen, nu vrijwel elke smartphonefabrikant metaal in het ontwerp gebruikt, ook in toestellen die een kwart kosten van wat een iPhone kost."

Datzelfde kan toch ook wel gezegd worden van het glas sandwich ontwerp.
Het idee is, zoals ik het uit het artikel kan opmaken, om hen glas sandwich model te maken. In plaats daarvan willen ze de buitenzijde volledig van glas met inwendig een metalen frame.
Nee. Het frame, of te wel de randen, zal van metaal zijn. Dus hoe de Galaxy S7 nu is en de iPhone 4 dat bijvoorbeeld ook was.

[Reactie gewijzigd door Luca op 23 juli 2024 06:06]

Denk dat je beter de Sony Xperia kunt vergelijken, die heeft nog een design die redelijk op de iPhone 4(S) lijkt. (Bedoel ik niet negatief, maar om het beeld te geven van het sandwich ontwerp)
Zit wat in, ja. De S7 heeft het metaal er wat meer in 'verwerkt', daar de scheiding tussen het metaal en glas toch vrij duidelijk is bij de Xperia Z-reeks.
[...] daar de scheiding tussen het metaal en glas toch vrij duidelijk is bij de Xperia Z-reeks.
Vandaar dus de vergelijking met de Xperia Z. Aangezien de iPhone 4(S) wordt aangehaald, waar die scheiding ook zo prominent aanwezig was.
Yes. De manier hoe Samsung dat doet, staat mij persoonlijk meer aan, gezien het wat eleganter eruit ziet. Maar dit is allemaal persoonlijk natuurlijk..

Apple kennende zullen ze er vast wel wat moois van maken. Ik moest in het begin slikken toen ik de iPhone 6(S) zag aangezien het ontwerp toch iets anders was dan eerst, maar nu vind ik het een van de mooiste telefoons qua ontwerp. Ook het iPhone 4 ontwerp vond ik erg mooi. Moet goed komen dus. :)

Zolang de bezels eens worden aangepakt, is het allemaal prima. Ik bedoel, die dingen zouden veel compacter zijn. Een iPhone 6(S) met minimale bezels lijkt mij werkelijk waar een pracht telefoon.

[Reactie gewijzigd door Luca op 23 juli 2024 06:06]

Ik vind de iPhone 6 wel het mooiste qua afwerking. Hoe het glas overgaat op het aluminium.. En toch zo dun weten te houden.

En ja, denk dat dat een stuk meer mensen zou trekken, als ze het scherm wat meer kunnen oprekken in dezelfde formaat behuizing.
Hoe weet je dat? Inside informatie?
Lees het nieuwsbericht door zou ik zeggen, ik corrigeerde het enkel. Hij een verwarde frame met de constructie - "het skelet" - van binnen. Het nieuwsbericht bedoelt echter meer de randen (en indirect wellicht binnenin).

[Reactie gewijzigd door Luca op 23 juli 2024 06:06]

Toch vind ik het 'glas+metaal sandwich' model wel een tijdloos design. Ik vind de 4S nog altijd de mooiste iPhone.
De 4. Het ontwerp is nog een jaar ouder dan het model dat je hier aanhaald :)
De 4 is wel mooi, maar de 5 is zoveel dunner en lichter dat hij daardoor nog mooier is (en echt heel veel beter in de hand).
Ik vind bij de 5 inderdaad de form-factor het mooiste qua ligging in de hand, bij de 4 de glazen achterkant.
Inderdaad, De Samsung A3 (2016) van €220 heeft dit ook al. Zelfs met 2.5D glas net zoals de iPhone 6.
Zou het erg jammer vinden als dit zo is. Ook al gooi je de nieuwste versie gorrilla glass erop, het blijft erg gevoelig voor barsten en krassen.
Zo lang het niet van dat dunne curved glass is zoals de huidige iPhone 6(s)(Plus), is glas best wel stevig.

Ik heb afgelopen week nog ren iPhone 6 de grond zien kussen bijvoorbeeld. De tempered glass protector had geen enkele schade, niet eens een kras. Maar het scherm zelf, zat vol scheuren.
Ik heb afgelopen week nog ren iPhone 6 de grond zien kussen bijvoorbeeld. De tempered glass protector had geen enkele schade, niet eens een kras. Maar het scherm zelf, zat vol scheuren.
En daar gaat het hele idee van dat 'tempered glass screen protector'. Wordt altijd mee geadverteerd dat deze de eerste klappen opvangt.
Nochtans hebben de verschillende tempered Glass screen protectors het scherm van mijn LG G2 al verschillende keren gered. Voor mij niet anders meer! En dat boven op het feit dat het voor mij een stuk aangenamer aanvoelt dan een plastic versie.
Ik heb een jaar of 5 met een 4S gedaan en sinds een half jaar de 6S. Maar die 4S was krasbestendiger dan de 6S hoor. Zelfde gebruik maar nu al meer en diepere krassen dan na al die jaren de 4S gebruiktte hebben. Erg jammer!
Anoniem: 586111 @orange.x20 mei 2016 08:32
Daar ben ik het helemaal mee oneens, ik weet niet of er verschil is tussen de 4 en de 4s maar mijn iPhone 4 is zo bekrast dat het scherm nauwelijks reflecteert, mijn 6s is nog in de zelfde staat als toen ik vorig jaar de plastic folie er af haalde.
Wat doe je er mee in je dagelijks leven? Wat voor werk bv? Ik heb nu ruim anderhalf jaar de 6, maar geen krasje te zien hoor:) En natuurlijk zonder hoesje. Van hoesjes krijg je namelijk JUIST krassen doordat er zand en troep tussen het hoesje en de telefoon raakt.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 23 juli 2024 06:06]

Nou ik zit gewoon op kantoor. En daarbuiten klus ik af en toe in de tuin, maar dat deed ik ervoor ook genoeg met mijn 4S in mijn broekzak. En ik heb om de 4S altijd een hoesje gehad op laatste jaar na en op de 6S een leren ding van Apple zelf. Dus tja. Misschien ligt het dan toch aan mij maar ik zie in het gebruik niet zoveel afwijkingen tov mijn vorige telefoon, dus misschien heeft het met een keer pech te maken gehad ofzo.

Ja, ik breng het misschien als feit, maar het is natuurlijk mijn ervaring he. En in die ervaring zie ik dat de 4S die ik langer gehad heb nu nog steeds gaver is qua glas aan de voorkant dan de 6S.
Vervelend voor je. Vandaar ook mijn vraag aangezien ik er telkens weer versteld van sta hoe gaaf mijn iPhones blijven. Mijn vader gebruikt bijvoorbeeld nog mijn iPhone 4 die ik op launchday kocht. Die is ook nog puntgaaf; als nieuw, zonder hoesje.
Laatst zocht hij een vervanger, een 2ehands 5S. Maar uiteindelijk kwam hij tot de conclusie toch liever zijn puntgave 4 te blijven gebruiken dan met de krasjes van iemand die er niet zuinig op is geweest rond te lopen. En zijn 4 werkt simpelweg nog prima en snel genoeg.
Anoniem: 80487 20 mei 2016 09:42
Dat premium gevoel wat ze willen blijf ik raar vinden. Dat moet je behalen door feitelijk de constructie te verbeteren. Niet door de illusie van kwaliteit te wekken door het gebruik van dure materialen. Plastic is bij uitstek het materiaal om een telefoon van te maken die klappen kan krijgen. Ik blijf het gebruik van glas en aluminium raar vinden. Dat buigt en dat barst. Ik heb nog nooit significante schade aan een telefoon gehad en ik ben zo'n beetje worst case als het op gebruikers aan komt. Ik "gooi" mijn telefoon op het bureau en laat hem geregeld uit mijn handen donderen. Ik zou er stapelgek van worden als ik dat gebruiksvoorwerp moet behandelen als een sierraad.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 80487 op 23 juli 2024 06:06]

Plastiek buigt en barst natuurlijk niet |:( . En zelfs op een plastieke telefoon moet een glasplaat. Bovendien is plastiek meer onderhevig aan slijtage. Het ziet er allemaal nep uit. Een mooi voorbeeld is de Galaxy S4, plastic fantastic overal en dan nog van het ergste soort, een nep chrome randje van plastiek dat na een paar maanden al slijtigevlekken vertoont en de chrome verf eraf bladert. Dat zal nooit gebeuren bij echte metalen rand van bijvoorbeeld de iPhone 4.

Kortom, wat jij illusie noemt is gewoon realtiteit, het beste bewijs is dat Samsung plastic volledig vervangen heeft door hoogwaardigere materialen in zijn toptelefoons.
hm.
Het ziet er allemaal nep uit.
dat JOUW gevoel bij plastic's...
Waarschijnlijk omdat je ervaring hebt met nep producten die waarschijnlijk van verkeerd gekozen materialen gemaakt zijn. En er wordt vaak de verkeerde keuze gemaakt.
(Oh zijn de hoofdtelefoons van Samsung tegenwoordig van Glas? of van andere kunstof [ combinaties] )

Ik vind het frappant dat bv. de F1 racewagens niet bepaald van glas en metaal gemaakt zijn, maar van plastics en metaal... Hetzelfde voor ruimtepakken dus het gaat om je gevoel niet voor een weloverwogen keuze voor materialen met de beste eigenschappen.
Dit kenmerkend voor een keuze op gevoel zonder technische onderbouwing.
Anoniem: 80487 @aval0ne20 mei 2016 22:24
Dat ligt aan dat specifieke materiaal dat is gebruikt in de S4 en het gebruikte verchoomproces. Ik vind chrome persoonlijk sowieso goedkoop ogen op iets anders dan een auto, ook als het "echt" is.
Ik vind dat mijn pastic fantastic P8 lite er prima uit ziet, ook is het gewoon een solide unit waar alles netjes op elkaar aansluit en geen rare kraakpunten heeft.

Plastic kan ook stuk, natuurlijk, maar het is gewoon een feit dat het een veel vergefelijker materiaal is. Dat hele bandgate verhaal heb je bijvoorbeeld gewoon niet met een plastic phone, die buigt namelijk gewoon weer terug waar zo'n alu body zijn nieuwe vorm vasthoud.
Jij vind het goedkoop, ik vind het gewoon praktisch. Mijn telefoon moet werken en tegen een beetje turbulentie kunnen.

Krasvrij maar poreus gorilla glas en fragiele dunne aluminium frames werken m.i. gewoon niet in telefoons, zeker niet als dat ding dan ook nog eens zo dun moet zijn als een creditcard.
En dat is dan het einde als toeleverancier voor de beste man. Apple is meestal niet zo happy met dit soort bedrijven.
Andere mogelijkheid is dat Apple weer wat buzz moet creëren dus dat deze man toestemming heeft. Lukt weer prima gezien het aantal reacties hier!
Apple heeft a) helemaal geen behoefte aan buzz b) zeker niet dit soort buzz en c) wanneer ze iets willen lekken hebben ze daar kanalen voor. En dat gaat niet via toeleveranciers.
Anoniem: 382732 @Scarp20 mei 2016 10:07
Ik denk niet alleen Apple. Geen enkel bedrijf blij is als hun levernanciers uit de school klappen...
Of hij heeft al naast de boot gevist... en een ander gaat de volgende behuizingen maken en dit is z'n winstwaarschuwing aan z'n aandeelhouders met onderbouwing...
De 4 & 4S vind ik toch nog steeds de mooiste generatie qua design. Hopelijk komt het stalen frame weer terug. Dat is wellicht wat zwaarder, maar dat voelde altijd zo stevig aan, en nooit een kras op kunnen maken. Het aluminium dat ze nu gebruiken is toch een stuk zachter materiaal wat wel gemakkelijk krast.
Ik gebruik nog steeds mijn iPhone 4 en ik ben juist blij met het gewicht. Al die nieuwere telefoons zijn zo licht dat ik niet het gevoel heb dat ik wat in me handen heb. De kans dat je het laat vallen is dan ook veel groter, vind ik. Licht in gewicht en groot in formaat is een formule voor ongelukjes. Maarja ik begrijp ze wel, ze verdienen hier juist aan...verzekeringen, reparaties, accessories, etc.
Het gerucht van een iPhone met glazen ontwerp gaat al langer. Het metalen ontwerp zou niet meer 'modern en fris' voelen, nu vrijwel elke smartphonefabrikant metaal in het ontwerp gebruikt, ook in toestellen die een kwart kosten van wat een iPhone kost.
Wel, goed om te zien dat mijn telefoon uit 2013 met glazen achterkant opnieuw modern en fris is. ;)
Gewoon adamantium behuizing
En t glas gebruiken wat obama's limo heeft.
Teveel X-men cornflakes voor ontbijt gehad? lol
Wil jij een telefoon van 20 cm. dik???

en zwaarder dan de "mobieltjes" uit 1988-1990? (de handtassen)...

[Reactie gewijzigd door tweaknico op 23 juli 2024 06:06]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.