Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 91 reacties

Nintendo heeft aangekondigd speciale edities van zijn handheld consoles uit te brengen ter viering van het twintigjarige bestaan van de Pokémon-serie. Op 27 februari, de releasedatum van de originele Japanse Pokémon Red en Green, brengt Nintendo speciale 2DS'en uit in Nederland.

In België en Nederland komt Nintendo met speciale versies van de 2DS. Er komen in totaal drie versies, elk corresponderend met een van de games van de eerste generatie Pokémon-spellen, in de bijbehorende kleur. Zo komt er een met Pokémon Yellow voorgeïnstalleerd, een met Red en een met Blue. Alle drie de spellen zullen ook afzonderlijk van de systemen en van elkaar beschikbaar zijn in de Nintendo eShop.

Nintendo is bezig met verschillende promoties voor het twintigjarige bestaan van de populaire serie. Zo komen er in Japan en Amerika andere speciale edities uit van de 3DS dan in de Benelux. Verder komen er een rerelease van de originele Pokémonkaarten en diverse gelegenheden voor het verkrijgen van speciale Pokémon. In de Verenigde Staten is er ook sprake van een reclame tijdens de Superbowl, een van de best bekeken evenementen daar.

Over de prijs van de bundels en de rereleases van de spellen zelf is nog niets bekend. Wel heeft Nintendo aangekondigd dat de games zijn aangepast om de functies van de spellen die vroeger met een kabel werkten nu via wifi te laten werken. De speciale edities en de games komen uit op 27 februari, precies twintig jaar na de release van het eerste Pokémon-spel.

Pokemon

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (91)

Ik vraag me af of deze Pokemon games ook nog enigzins zijn opgepoetst buiten de toevoeging van de DS wifi optie. De Pokemon games zijn natuurlijk flink veranderd afgelopen jaren.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 12 januari 2016 17:05]

Denk het niet.

Het spel is wel flink gegroeid, is nu iets van 14mb en dat is een groot verschil met 512kb die het origineel is.

Nou weet ik dat ze de wifi functie hebben toegevoegd, maar dat is toch geen 13,5mb groot?
De rom die ik vroeger op mijn pc had staan die was 12mb. Dus dat zou met de emulatie te maken kunnen hebben.
Misschien, heb zelf ook een rom ervan op mijn PC, is 511kb :P
Je zou het kunnen verwarren met de fire red, leaf green rereleases voor de GBA. Die waren behoorlijk uitgebreider dan het origineel.

Hopen dat daar ook iets van meegenomen wordt bij deze heruitgave.

[Reactie gewijzigd door NESFreak op 12 januari 2016 18:18]

Ik vermoed dat de Gameboy emulator en dergelijke ook in het pakket zitten.
Ja, de emulator en natuurlijk de full color handleiding :)

Zelf vind ik wel jammer dat het geen "new" 2DSen zijn. Maw. geen uitgebreid geheugen / cpu, dus geen Xenoblade Chronicles 2D (;)) Maar ergens begrijp ik wel dat Nintendo niet ook nog een new 2DS zou uitbrengen. Gezien de populariteit (of gebrek ervan) van de originele 2DS.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 12 januari 2016 19:35]

Ik heb zelf een 2DS (omdat mijn 3DS XL ooit stuk ging). Intussen is de 3DS XL ook weer hersteld, maar ik speel eigenlijk liever op de 2DS. Handiger om vat te houden vind ik.
Grafisch sowieso niet, het gaat hier om een port, niet een remake, dus waarschijnlijk is de wifi optie de enige toevoeging en misschien wat bugfixes(denk aan duplication en memory bugs)
Zonder Missingno is het natuurlijk niet de echte red/blue :+
De games waren al opgepoetst voor de GBA destijds (Firered en Leafgreen). Voor de DS zijn gold en silver geremaked en voor de 3DS zijn er remakes van ruby en saphire. Deze remakes trekken de games wel in lijn met de pokemon games van die generatie.

Ik denk alleen dat je games maar tot zoveel jaar na hun release kan remaken zonder dat de basis van de game te ver achterloopt. Nieuwe pokemon games hebben zoveel toegevoegd dat het haast niet meer goed past in de wereld van pokemon red/blue ben ik bang, je zou het landschap zo ver moeten aanpassen dat je haast een apocalypse in de verhaallijn mag verwerken als je red/blue nu over doet. Remakes van consoles games krijgen zelfs na 1 generatie van console al met regelmaat de kritiek dat de game gedateerd aanvoelt, met een handheld game van 20 jaar terug is dit een nog veel grotere uitdaging!
Ik denk alleen dat je games maar tot zoveel jaar na hun release kan remaken zonder dat de basis van de game te ver achterloopt. Nieuwe pokemon games hebben zoveel toegevoegd dat het haast niet meer goed past in de wereld van pokemon red/blue ben ik bang, je zou het landschap zo ver moeten aanpassen dat je haast een apocalypse in de verhaallijn mag verwerken als je red/blue nu over doet.
Mwoa, op zich komt Gamefreak er sowieso vrij vaak mee weg om (populaire) features uit een eerdere game zomaar niet terug te laten komen in een nieuwere. Als Ruby/Sapphire een remake naar de 3DS hebben kunnen overleven, moet dat voor Red/Blue ook geen probleem zijn.

Dat gezegd hebbende denk ik dat een nieuwe remake eerder plaats zal hebben in Sinnoh dan in Kanto.
Haha de pokemon games zijn nog steeds precies hetzelfde als 20 jaar geleden haha. Maar de formule is ook echt goud, trouwens de eerste gen pokemon heeft al een remake op de gameboy advance gehad.
Wel heeft Nintendo aangekondigd dat de games zijn aangepast om de functies van de spellen die vroeger met een kabel werkten nu via wifi te laten werken.
Edit: Als je een recentere versie van deze games wilt dan is er altijd FireRed en Leafgreen, alsook verscheidene romhacks (Ash Gray bijvoorbeeld). Ik denk dat deze games op de WiFi functionaliteit na gelijk zullen zijn aan het origineel.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 12 januari 2016 18:11]

Missingno zal er niet meer inzitten :Y)
Da's wel jammer hoewel het ook heel de boel kon laten crashen
Dan moet je het artikel even lezen.
Op de 3ds/2ds zeer zeker, dat de game veranderd is. Maar geen grappige characters meer, of enige vorm van verhaal. Rent van plek naar plek, krijgt alle upgrades gelijkmatig. Dit keer wel hele dikke end-game zo heb ik begrepen. En veel irritante mini-games, die volledig optioneel zijn gelukkig.
Vermaak me er wel mee, als ik in een nostalgische bui ben (naar origineel red/blue). Omega ruby gekocht, en tweedehands de y versie, denk echter niet dat ik daar ook nog aan toe kom. Ziet er erg goed uit overigens voor een handheld game. Niet alle pokémon zijn even dik, sommige zijn fantasieloos en andere slaan als een lul op een drumstel. Maar er zitten toffe pokémon in, rare's legendaries en brute mega evolutions, later primal nog iets.. ben nog niet zo ver.
Pokémon hearthgold/soulsilver is de leukste overigens, naar mijn mening. Die is gewoon met de emulator te spelen.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 13 januari 2016 01:50]

Het gaat dan wel om de virtual console versie van de game, niet een remake van de oude game van toen. Je krijgt dus gewoon de graphics/geluiden van toen op je DS. Nostalgie voor velen, maar ik denk dat de personen die opgegroeid zijn met de eerste generatie games niet zo snel deze versie zullen kopen. De jeugd van nu zit eerder te wachten op een remake met betere graphics, zoals Omega Ruby en Alpha Sapphire.
Omega Ruby en Alpha Sapphire hebben inderdaad betere grapics en meer functies dan bijvoorbeeld de GBA varianten van Ruby en Sapphire, echter ben ik van mening dat sinds X & Y de spellen enorm makkelijk zijn geworden, ik vloog letterlijk door de gehele verhaal van ORAS + delta episodes binnen 12 uur, ondanks dat het spel stuk uitgebreider is dan de eerste R&S voor de GBA.

Overigens, ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen, de volgende remake zou dus Diamond & Pearl moeten zijn en dat zijn DS games (overigens veruit mijn favoriete 2).
ORAS in 12 uur? Ja als je gaat rushen, ik ben al ruim het dubbele kwijt en ik ben niet eens halverwege. Wel vang ik elke Pokemon die ik tegenkom.
Zonder te rushen, echter vang ik alleen het noodzakelijke, wel verzamel ik alles wat nodig tijdens het spelen.

Ik vang de pokémons altijd na het verhaal.

(Ondanks dat blijft het spel alsnog vermakelijk, ergste qua verhaal vond ik zelf Black&White)

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 13 januari 2016 14:13]

Het is natuurlijk ook wel een beetje een open world game. Het verhaal zelf is vrij lineair en daar blaf je inderdaad zo doorheen, maar dat is niet iets van 'sinds X&Y'.
Ik heb de oude spellen nog voor mijn gameboy color, ik zal eerder die nog een keer spelen dan de remakes inderdaad. Hoewel ik tegenwoordig Alpha Sapphire veel speel, maar dat ligt misschien meer aan het feit dat ik de gewone Sapphire nooit gespeeld heb omdat ik destijds geen gameboy advanced had.
De jeugd van nu zit eerder te wachten op een remake met betere graphics
Als ik zie hoeveel "jeugd van nu" aan Minecraft blijft plakken, dan valt de noodzaak voor betere graphics reuze mee.
Kunnen de Nintendo-kenners onder ons aangeven of het nog slim is zo'n ding aan te schaffen? Stond laatst met een Nintendo Wii-U in m'n handen, maar gezien de NX op komst is..
Met de enorme collectie aan 3DS games die er momenteel is, is het zeker nog slim om er eentje aan te schaffen. De NX is nog niets over bekend, en het is natuurlijk maar afwachten wat voor games er beschikbaar zijn bij release. Er zijn zoveel ontzettend toffe games beschkbaar voor de 3DS dat een aanschaf m.i. zeker waard is. Het is natuurlijk wel de vraag wat er dan voor jou bij zit, dat kan ik je zo een twee drie niet zeggen :) Een 2DS kost momenteel rond de 90 EUR. Dus ik kan me haast niet voorstellen dat deze meer dan 100 EUR gaat kosten.
Bedankt voor de input, er zit zeker een hoop voor mij tussen, alhoewel de meesten daarvan toch re-releases zijn die mij aantrekken.. Ik wacht even wat de NX gaat brengen, cheers!
Het bewuste zou zijn nog even een maand te wachten want er is geen reactie van Nintendo over de onthulling en lancering geruchten.

Omdat er binnenkort software gelanceerd wordt zoals Twilight princess verwacht ik wel nieuws tussen deze maand en Maart :)

Geen zorgen over ondersteuning van de 3DS en WiiU dit jaar want Nintendo heeft duidelijk gezegd dat beiden tot 2017 gesteund worden.

Maar als de NX tussen Maart en Juni onthuld wordt verwacht dan wel prijsdalingen in hardware en software van tweedehands tot nieuw ;)

Update:

Dit is een bericht van eind vorig jaar https://www.nintendo.co.jp/ir/en/management/message.html

[Reactie gewijzigd door JehannesWeggen op 12 januari 2016 17:37]

Wanneer de NX daadwerkelijk op de markt is zullen ze echt niet veel investeren in de Wii U.
Nintendo doet nu al verdomd weinig met de Wii U, laat staan als er een nieuw console op de markt is.

Want laten we eerlijk wezen, Nintendo heeft flink wat goed te maken. Het is te hopen dat ze nu wel de 3rd party wereld aan de console kunnen binden, anders gaat het wederom lastig worden voor ze.

Heb 2 jaar terug een Wii U voor mijn neefje aangeschaft, zonde van het geld. Natuurlijk, Mario Kart, Mario World 3d en Donkey Kong hebben flink wat leuke uurtjes opgeleverd. Maar het aanbod is vervolgens wel erg karig.
Nintendo heeft duidelijk gezegd de WiiU en 3DS naast de NX te steunen... de geruchten blijven maar doorgaan en ieder moet weten wat hun denken en besluiten.

De NX wordt een systeem vanaf zero dit is bevestigd maar in welke vorm en doel geen idee maar ik wacht vol met spanning en verwachting naar officieel nieuws voor ik besluiten ga nemen.

Zolang Nintendo niet met de rest meegaat komt er geen derde partij ondersteuning zoals die de PC, PS, XB wel krijgen maar jij en anderen hadden wel verwacht dat dit zou gebeuren ?

De gaming wereld wil wel de Nintendo bibliotheek maar is Nintendo zelf liever kwijt dan rijk en of dat zo is gaat blijken als de NX geruchten over AMD waar zijn.

Sorry voor jullie maar ik heb mijn WiiU voor exclusiviteit en was van niks meer uit gegaan en dat Bayonetta en Xenoblade etc. zijn verschenen is een dankbaar moment.

Het enige wat Nintendo met mij heeft goed te maken heeft is een Metroid en Soul caliber dezen zullen vast voor de NX komen ^^ Zelda en Twilight princess komen er nog aan.

Voor mij rechtvaardigen deze spellen de WiiU meer dan genoeg.
Bayonetta 1&2.
Captain toad TT.
Child of light.
Chariot.
Darksiders 2.
Donkey kong TF.
Fast racing neo.
Giana sisters.
Hyrule warriors.
Mario 3D world
Mario kart 8.
Mario maker.
Mass effect 3.
Nano assault neo.
Never alone.
Pokken tournament.
The fall.
The shadow puppeteer.
The swapper.
Trine 1&2.
Twilight princess HD
Yoshi wooly world.
Windwaker HD.
Xenoblade X chronicles.
Etc. vergeet vast een paar spellen maar van de bovenste spellen moet ik nog velen verzamelen en dat gebeurd ook ongeacht wat de NX wordt en wanneer het gelanceerd wordt :)

Als jullie niet tevreden zijn over de WiiU dan komen er genoeg kwaliteit spellen voor een fractie voorbij de komende tijd of zijn deze niet genoeg in kwaliteit of aantallen ?

In ieder geval ik kan en ga nu nog niet een oordeel geven over de WiiU en de NX.. als anderen dat wel doen dan hebben hun alleen zichzelf te pakken.

Dat kun je op tweedehands sites al zien de 3DS en de WiiU pakketten vliegen voor een fractie om de oren terwijl dat op niks anders dan geruchten besloten wordt.
Ik hoop wel dat het gebaseerd is op de versies van Leaf Green en Fire Red. :)
Helaas, dat zal niet het geval zijn. Ze zijn gebaseerd op de originele Red, Blue en Yellow edities met als enige aanpassing dat het ruilen van de Pokémon draadloos zal kunnen op de 2DS/3DS :)
Niet, het zijn werkelijk 100% de originele Red,Blue,Yellow games, de enige aanpassing is slechts dat je via WIFI kunt ruilen aangezien de link cables niet meer bestaan.
Waar blijft mijn PokeMon MMO?

Je moet met de huidige technologie toch wel het zo moeten maken dat je real-time een speler bent, en na oproepen van een pokemon real-time de pokemon bestuurt a la je gemiddelde vecht game inclusief ontwijken (denk aan WoW/GW2 stijl) en gebruik maken van een varierend speelveld. Zijn al zat fan-made achtige dingen die laten zien hoeveel vraag er naar dergelijke dingen zijn, van compleet nieuwe games tot gameboy/ds achtige ports op de PC waar je met iedereen gezamelijk rondloopt.

Het is 20 jaar geleden, tijd om die eerste generatie verslaafde kids die nu geld hebben eens goed uit te wringen! Neem mijn geld dan toch :9

[Reactie gewijzigd door Xanaroth op 12 januari 2016 17:28]

Hier: https://pokemmo.eu/

:Y)

Let op, spel is wel erg aangepast/lastiger.
Ik ben heel erg benieuwd wat ze gaan doen met de prijs. Ik wou eigenlijk een 2DS gaan aanschaffen, aangezien de prijzen gedaald zijn de laatste tijd. Ik vraag me nu echter af of het het wachten waard is.

Weet iemand toevallig of de speciale versie van de 3DS ook gepland staan voor Nederland?
Ik denk dat deze versies zeker bij introductie op (of zelfs) boven de adviesprijs van de 2DS gaat zitten (129 euro).

Redcoon heeft nu een "gewone" 2DS in de aanbieding met Mario Kart 7 erbij voor 88 euro. Ik wist het wel ;) (Ik schat de kosten van de pokemon-games op 5 euro)
(Ik schat de kosten van de pokemon-games op 5 euro)
Dat is dus bij mij het punt waarover ik twijfel. Als ze uiteindelijk wel een twintig euro kosten, dan verschilt het niet zoveel meer. Maar heb je wel een 'leuker' design.

Werd er ook niet over gesproken om de prijs van de standaard 2DS nog verder te verlagen?
Nintendo-consoles hebben de "Virtual Console" waarmee je games van oudere consoles kan spelen op je nieuwe. Die oude games kan je alleen online kopen en daar zit per "oud systeem" weinig verschil in prijs.

Deze pokemon-games zijn Gameboy spellen, en die varieren tussen de 4 en 6 euro.
Nu ik dit zo zie heb ik weer zin om mijn Gameboy Color met Pokémon Yellow uit de kast te pakken. Ik ben benieuwd wat ze gaan kosten...
Ik was helemaal geen fan van De Pokemon films en tv serie, maar de spellen waren echt fantastisch op de gameboy. Nostalgie ten top!
Toch maar eens proberen of ze ook voor de eerste generatie DS nog te spelen zijn.

[Reactie gewijzigd door yorroy op 12 januari 2016 17:06]

20 jaar alweer, de tijd vliegt. Ik hoop dat Pokemon Go ook rond die tijd uitkomt of een aankondiging van een nieuw spel. Omega Ruby is al ruim een jaar uit.
Er worden ook een speciale 3ds versie gelanceerd vanwege hetzelfde jubileum. Hier is Pokémon blue en red al voorgeďnstalleerd.