T-Mobile gaat Tele2 niet beconcurreren op prijs

T-Mobile gaat Tele2 niet beconcurreren op prijs. In plaats daarvan laat de provider zijn submerk Ben concurreren met de van oorsprong Zweedse provider, die dit voorjaar begint met een eigen 4g-netwerk. T-Mobile denkt het te winnen met de kwaliteit van het mobiele netwerk.

T-Mobile is niet bang voor de concurrentie van Tele2, zegt Marco Kind, directeur van T-Mobile Nederland, in een vraaggesprek met Tweakers. "Ik weet wat er nodig is om een goed netwerk te bouwen en dat duurt even", stelt Kind. Daarom wil T-Mobile het winnen op netwerk. Klanten van Tele2 zitten straks met 4g op Tele2's eigen netwerk, maar waar Tele2 geen 4g heeft, valt het terug op 3g en 2g van T-Mobile.

Dankzij de nieuwe strategie van de provider, waarin klanten maandelijks hun bundels kunnen aanpassen, en in heel Europa gratis onbeperkt kunnen sms'en en tot 120 minuten kunnen bellen vanuit de bundel, denkt T-Mobile marktaandeel te winnen ten koste van zijn directe concurrenten. "Laat ik duidelijk zijn; de nieuwe abonnementen kosten mij omzet, maar ik denk dat goed te maken door het vertrouwen te winnen van klanten." Bovendien moet de strategie vermoedelijk klanten weghalen bij concurrenten en zo de omzet weer ophogen. T-Mobile zegt niets over zijn doelstellingen.

De nieuwe abonnementen met de maandelijks aanpasbare bundels komen op 19 januari. T-Mobile maakt binnenkort de prijzen en voorwaarden bekend van die nieuwe Stel Samen-varianten.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

12-01-2015 • 12:08

109

Reacties (109)

109
103
43
4
2
41
Wijzig sortering
Als ik hen was zou ik ook even wachten met prijsdalingen tot Tele2 laat zien dat ze 1) een fatsoenlijk netwerk hebben en 2) daadwerkelijk stevig op prijs gaan concurreren. Tele2 is net een soort Lidl, ze doen wel of ze zo goedkoop zijn maar aan de kassa is de prijs niet significant lager als vergelijkbare producten bij andere aanbieders.
Waar ik vorig jaar voor nog geen 4,50 p.m. voor 150 min +500mb kwijt was is dat dit jaar al 11.
Tele2 is de enige die een dergelijke combinatie aanbied onder de 12 euro.
Tel daarbij op dat je geen aansluitkosten betaald en het maandelijks opzegbaar is, en je hebt imo een winnaar.

offtopic:
Uiteraard even het bereik afwachten, maar met T-mobile en Vodafone was/is het ook verre van optimaal. IMO biedt alleen KPN een betrouwbaar netwerk en is de rest allemaal goed genoeg maar suboptimaal.
Ben ik het mee eens, ik heb nog een tele2 abbo van 13 euro per maand voor 10min/sms en 1GB data. Zeer goed geprijsd tegenover alle concurrentie.
Ik hoop toch dat je wel meer dan 10min/sms p/m ontving voor die 13 euro. ;) :+
Ik heb hetzelfde abbo 150min/SMS +1GB maar de huidige prijzen van tele2 liggen stukje hoger, namelijk 15 euro. Daardoor is tele2 zijn prijsvoordeel bijna kwijt en is het gebrek van een 4g netwerk een voor mij steeds groter nadeel bovenop de slechte app voor het inzicht in verbruik.

[Reactie gewijzigd door marcoboers94 op 23 juli 2024 02:31]

Snel naar simyo, scheelt toch weer een euro... Euroknaller iemand? ;)
Er is natuurlijk altijd nog Choozze, 7,50 voor 500mb internet, 100 minuten en 100 sms.
Echter wel 25 euro aansluit kosten. Maar die kun je er heel snel weer uit hebben door een maand of 2 zuinig te doen en Choozze zero te gebruiken, dan betaal je niets en krijg je 100/100/100.
Nou ze verkopen wel de iphone 6 voor 38 euro per maand en dat op het netwerk van T-mobile. terwijl de grote providers minimaal 45 euro per maand vragen. Ik heb zelf nu Vodafone en heb T-Mobile en KPN gehad als provider. Meeste waar ik over tevreden was KPN alleen de prijs mag van mij wel iets lager.
T-mobile was echt toen de slechtste van de 3 die ik heb gehad. Vaak kon niet bellen of echo in de lijn. Internetverbinding was vaak traag.

[Reactie gewijzigd door Ntr- op 23 juli 2024 02:31]

Inderdaad, ze kosten evenveel soms maar ze bieden meer opties aan.

Stel dat je een Xperia Z3 Compact, Nexus 6, Samsung Galaxy Note 4 of iPhone 6 wilt voor een lage prijs en je hebt genoeg aan een 100mb bundel, ben je respectievelijk voor de genoemde telefoons met een 100mb data, 150sms/min, €26, €32, €33 en €33 euro per maand kwijt, dus met kleine bundel eisen kom je vrij goedkoop aan een high end smartphone bij hun.

Dat biedt de concurrentie niet, wel met bijbetaling voor de toestel waar je bij Tele2 bij de door mij genoemde prijzen niet extra nog voor de toestel moet bijbetalen, zit al in de prijs verwerkt.

En het netwerk? Beter dan Vodafone, slechter dan kpn (gebaseerd op eigen ervaringen).
Wat zijn die ervaringen dan? Ik ben de hele dag onderweg in Noord- en Oost-Nederland en heb sinds ik een sgs4 heb max 1 a 2x per dag dat een dataverbinding niet werkt. Gesprekken vallen nog veel minder vaak weg.

Dat is dan bij Vodafone.
Ik heb Vodafone en op Amsterdam na waar ik 2x per maand heen moet heb ik nooit meer dan 1 streepje soms 2 van 3G.

En in mijn stad max 3 streepjes, terwijl T-Mobile hier vol GSM en erg goede 3G verbinding heeft, en KPN en Hi beide zelfs 4G op vol.

Conclusie, ik stap in mei over naar Tele2, T-Mobile of Hi.
Tja dit is voor iedereen anders denk ik. Ik woon en werk in oost nederland.
Vodafone is een groot drama, continu wegvallende verbindingen. Handover van 4g naar 3g is dramatisch. Opbouwen van gesprekken gaat in ongeveer 50% van de gevallen mis. Gewoon minimaal 2 a 3 keer proberen voor je fatsoenlijk contact heb met het netwerk. zit je smorgens te bellen in de auto en je komt in de buurt van de a12 bijna standaard de melding 'netwerk bezet'. Mijn andere nummer bij T-mobile werkt altijd, data is stabiel en geen problemen deze wordt opdezelfde plaatsen gebruikt. KPN voorheen was ook nooit wat aan de hand.

Nu nog 2 dagen in de Vodafone hel en dan gaat dat nummer fijn naar de KPN terug. Eens maar nooit meer bij die rode rakkers :+
Gek is dat ja, ik bel zo'n 1200-1500 minuten per maand en valt hier echt zelden tot nooit weg. Welke smartphone gebruik je?
Een z1 compact en een htc one m8. Wissel ze af en toe om.

Ach het enige wat ze siert is dat ze gratis een repeater hebben opgestuurd zodat ik in ieder geval thuis nog een beetje kan bellen. Ook al zit voglens hun helpdesk de zendmast 500 meter van me woning. Mijn vraag of ze die dan een keer willen aanzetten kon de dame in kwestie dan nog wel om lachen :+ Ik zit zelf in de telecom en hoor echt veel van deze dingen over Vodafone. Its not just me.
Volgens mij moet jij dan toch beter boodschappen gaan doen...

Tele2 doet iets wat heel slim is, ze belenen telefoons aan mensen die weinig smsen / bellen / internetten. maar vooral thuis zitten. De meest gevoelige mensen hiervoor zijn studenten die grotendeels op de WIFI zitten. Doorgaans hebben die een telefoon voor de:
Facebook, twitter, instagram, whatsapp, linkedin, etc. En bellen / smsen bijna niet meer.

Door deze mensen een "Lening aan te bieden" in de vorm van een telefoon. Pak je toch snel 7% op deze leningen. En het netwerk zie je als een stuk service van de belening. En aangezien studenten juist de partij zijn met weinig geld, en gevoelig zijn voor de nieuwste gadgets. Is dit in mijn ogen een goede strategie van tele2

Link naar abbo vorm, alleen aangeboden op de studentmobiel website

[Reactie gewijzigd door flipkipse op 23 juli 2024 02:31]

Waarom denk je dat studenten meer op Wifi zitten? De meeste werkenden hebben toch ook Wifi op hun werk en thuis en in de trein?
Ik zeg niet dat studenten meer op wifi zitten dan op werkende.

Maar dat ze meer via de wifi doen, en na genoeg niet meer bellen / smsen,
Tele2 is net een soort Lidl, ze doen wel of ze zo goedkoop zijn maar aan de kassa is de prijs niet significant lager als vergelijkbare producten bij andere aanbieders.
http://kassa.vara.nl/tv/a...kse-boodschappen/speel/1/

De prijzen van Lidle liggen significant lager dan de overige supermarkten. Dus deze vergelijking gaat niet helemaal op. Ik zou graag een "Lidl" tussen de mobiele providers zien :+
Lol , nou als ik voor 25 euro wat bii de c1000 koop heb ik meestal maar een tasje vol, doe ik dat bij de lidl heb ik toch zeker 2 tassen goed vol.
Anoniem: 395797 @page40413 januari 2015 23:15
Nu bent u verkeerd geïnformeerd,ook volgens de decembermetingen was Lidl ruim de voordeligste in Nederland. Maandelijks meten we de prijzen van alle supermarkten met vergelijkbare producten.
Al meer dan een jaar is Lidl niet alleen geüpgraded maar ook ruimschoots -/- 11% goedkoper dan de op een na goedkoopste. Maar het is niet makkelijk meten wanneer je dure Unilever merken vergelijkt met huismerken. Het vergt veel werk om goed te meten!
Ik denk niet dat t-mobile degene is om het te gaan winnen van iemand op netwerkkwaliteit. In het algemeen lopen zij toch redelijk achter met de dekking.
Daar ben ik het mee eens. Daarbij vind ik dat hele 4G overrated; minstens 95% van mijn dataverkeer gaat over WIFI vanwege de belabberde datalimieten en hoge maandlasten voor grotere bundels. Mijn huidige telefoon ondersteunt 4G niet eens (enkel bij T-Mobile zelf) en voor die paar MB's die ik per maand via het mobiele netwerk verbruik (ongeveer 125 - 150 MB) heb ik echt geen 4G nodig.
Ik begrijp dat hele 4G ook niet helemaal. Bij mijn vorige telefoon was de bottleneck niet de verbinding, maar het renderen van de pagina op het toestel. Als ik tetherde via 3G laadden pagina's op mijn computer altijd prima snel.

Het enige is wel dat 4G beter bereik schijnt te hebben.

Een gevolg daarvan is ook dat je een stuk minder energie verbruikt: met slecht bereik is mijn telefoon altijd snel leeg.
4g is sowieso zuiniger in energie verbruik dan 3g.
Maar ook de ping is een boeiend iets, met 4g is het alsof je thuis op de WiFi zit. 3g is alsof je een website uit amerika probeert te openen.
Meer bandbreedte is juist het minst boeiends aan de overstap naar 4g. Alsof 3g voor mobiel gebruik hier al in te kort kwam :)
En het vermogen van 4G om je batterij te drainen...
Inderdaad, wij zijn op de zaak overgegaan van Vodafone naar T-Mobile: Wat een drama... Elk gesprek hier op kantoor wordt zo'n beetje na een paar minuten afgebroken :S Nooit last van met Vodafone en het bereik is ook om te huilen....
Ik denk dat dit de eerste keer is dat T-mobile dit in Nederland oprecht kan zeggen: "T-Mobile denkt het te winnen met de kwaliteit van het mobiele netwerk."

Tov van een nieuwkomer zal er inderdaad een periode zijn waarin de dekking (en daardoor de kwaliteits ervaring van de eindgebruiker) beter zal zijn.

Maar zonder Tele2 was T-mobile jarenlang de provider met het slechtste netwerk. Binnen kun je zelden communiceren, zelfs alleen maar bellen gaat dan moeilijk. Ik heb zelf Vodafone en KPN, maar geen enkel probleem. Maar als vrienden over de vloer komen die T-mobile hebben, die kunnen alleen in de tuin of tegen de voorgevel aan bellen bij ons thuis. (Op kantoor in centrum Amsterdam is dat niet veel anders).
Mee eens: ik ben 2.5 jaar geleden overgestapt van T-Mobile op Vodafone (Hollands Nieuwe nog wel) en het was echt een grote verbetering, vooral buiten de stad. Het probleem met bereik binnen heb ik toevallig nooit ervaren, maar inderdaad moest mijn broertje met T-Mobile zijn telefoon op de vensterbank leggen om gebeld te kunnen worden...
Het T-mobile netwerk is echt het slechtste netwerk wat we hebben in nederland. Het liefste zou iedereen bij kpn zitten maar daar betaal je gewoon veel voor , tele2 is zeker niet verkeerd als alternatief , mede omdat ze altijd al gebruik maakten van de kpn masten.

maar T-mobile .... nee dat is gewoon vragen om opgelicht te worden
Tele2 maakt gebruik van het T-Mobile netwerk (2G en 3G) en niet van KPN!

Daarnaast heeft ook KPN zijn zwakke plekken (waar anderen wel dekking bieden) en is zeker niet voor iedereen de beste keus.
Oei dat is een mooie error van mij :P ik dacht dat Tele2 het netwerk had van KPN , als het van t-mobile is dan zal dat nou niet heel erg ten goede komen van de kwaliteit.
Anoniem: 649301 @Aionicus12 januari 2015 21:26
voor iemand die een jaar bij t-mobile intern heeft rond gelopen, is het
wel erg frappant om zo'n fout te maken.
Je kunt wel Telfort overwegen, dat geen slechte prijzen heeft en op KPN zit. Maar ik vind Hollands Nieuwe toch echt het meest flexibel, en ik ben tevreden met het netwerk van Vodafone.
T-Mobile heeft flink zitten upgraden met hun netwerk. Ze hebben in het omgebouwde gebied (Randstad + grote steden erbuiten) het netwerk met de meeste capaciteit van alle providers; veel meer 3G en 4G-punten dan de andere providers en ook duidelijk hogere snelheden.

Dankzij die nieuwe capaciteit kunnen ze nu veel meer klanten aan dan vroeger en kunnen ze zich lagere tarieven ook permitteren. Door de lagere tarieven in het buitenland concurreren ze ook des te meer met Vodafone, die voorheen in het buitenland vaak het aantrekkelijkst was.

Dit wordt een interessante strijd nu tussen de providers...
Al die upgrades zijn eigenlijk ontoereikend.

Ik heb zelf intern bij hun rondgelopen voor een jaar dus weet wat er op de planning staat en hoe de huidige staat is van hun netwerk. het is kwakkeliger dan men doet voorkomen.

persoonlijk zou ik indien mogelijk is voor een kpn variant gaan , anders is vodafone een goede 2e (al is vodafone wel duur zakelijk)

het t-mobile netwerk laat ik ver links liggen.
Ik zou dan dit jaar even afwachten, want als T-Mobile op alle opstelpunten waar nu 1800 MHz hangt ook 900 MHz 4G activeren wordt het een stuk beter.
Wat jij beschrijft hadden wij op het werk nadat we van KPN naar Vodafone gingen met daarbij ook verbindingen die niet eens tot stand kwamen.
ik heb niets te klagen zit bij tele2 al ruim een jaar en maak dus ook gebruik van het T-mobile netwerk bereik is tot nu toe prima alleen richting de grens is het wat minder maar dat is bij iedere provider volgens mij wel het probleem
Ach het is maar waar je woont/werkt.

Vodafone pretendeert overal goed 4-g te leveren. Ze waren begonnen in de randstad, en den haag ypenburg was snel voorzien van 4g. Tenminste volgens de vodafone dekkingskaart.
Maar vandaag de dag zijn is daareen heel gebied waar je zelfs naar buiten moet om amper 2g te krijgen, laat staan 4g!

En als je vodafone dan vraagt of zae dat even willen oplossen bieden ze je 'versterker voor in huis' aan voor een mega prijs (maar daar heb je buiten ook niets aan).

In datzelfde gebied doet t-mobile het prima met 4g, ook binnenshuis.
Inderdaad, het hangt ook van de plaats en de omstandigheden af. Bij mijn ouders thuis heeft T-Mobile beter bereik dan KPN...
Maar na mijn overstap van T-Mobile naar Vodafone merkte ik dat het meestal andersom is en dat V. op veel meer plaatsen beter bereik heeft dan T-M.
Hier bijvoorbeeld geen bereik met een provider anders dan KPN. Vodafone zou zogenaamd 4g hebben, maar elke keer als er een coolblue mannetje komt en er moet worden gepind rij ik ze naar de dijk een paar kilometer verderop omdat ze geen bereik krijgen (Vodafone). T-M is al helemaal om te huilen...
Dat netwerkverhaal betekent dus dat je soms wél 4G van Tele2 hebt, maar geen 2G of 3G van T-Mobile? Waardoor je dus wél kunt internetten, maar niet kunt bellen? Want niet elk toestel heeft VoLTE...
Goed opgemerkt! Benieuwd of dat in de praktijk ook daadwerkelijk voor gaat komen!
Ja en nee. In principe kan dat optreden, maar Tele2 maakt voor zijn 4G netwerk voor een groot deel gebruik van de antennes van T-Mobile. Aangezien 3G daar op 900MHz zit zal het bereik van 3G (T-Mobile) en 4G (Tele2) ongeveer vergelijkbaar zijn.

Tele2 kan op deze locaties 4G pas aanbieden nadat T-Mobile de site heeft opgebouwd (en daar zelf 4G aanbied), daardoor loopt Tele2 met de uitrol altijd achter T-Mobile aan.

Buiten de dichter bewoonde gebieden plaatst Tele2 wel diverse eigen antennes (bv op een KPN mast) en daar zou het effect wel op kunnen treden indien T-Mobile daar geen dekking heeft. In de praktijk zullen het echter maar heel weinig locaties zijn waar Tele2 wel dekking heeft (vanaf een eigen antenne) en T-Mobile juist een witte vlek.
Juist de dekking zou voor Tele2 wel een pluspunt kunnen worden als ze van opstelpunten gebruik gaan maken die T-Mobile niet inzet. Tele2 hoeft geen rekening te houden met 2/3G dus ze kunnen het netwerkdesign tunen op de 800 MHz band.
De afstanden tussen 800MHz masten kan groter zijn maar dat betekend ook dat 2600MHz dan niet dekkend is. Dat betekend dat er wel 4G dekking is, maar geen dekkend '4G+' netwerk.
T-Mobile kan dan nog steeds een fijnmaziger netwerk bieden. Later dit jaar gaat men (T-Mobile) ook 900MHz voor 4G inzetten en dan zal de dekking in het algemeend toch beter zijn dan die van Tele2 (zeker met '4G+').
2600 MHz kun je op een heel andere manier implementeren, bijvoorbeeld aan lantarenpalen. Hiermee kun je drukke punten afdekken op een relatief eenvoudige manier. Samen met het dan aanwezige netwerk kun je dan toch snelheid (en capaciteit) halen.
Dat werkt alleen op 'hotspots'. In de praktijk zul je bij Tele2 vaker alleen 800MHz dekking hebben, en dan ben je beperkt tot 75MBit/s. Of Tele2 ook dit soort lokale hotspots gaat gebruiken weet ik niet. Tot nu toe lijken ze 2600MHz alleen in combinatie met 800MHz uit te rollen en daarmee verhoog je de capaciteit in de buurt van een mast (en daar haal je dan ook de maximale snelheid).

Maar Tele2 zal hun netwerk ook niet als snelste netwerk in de markt willen zetten maar juist op een goede prijs/kwaliteits-verhouding focussen.
Ik denk dat de wens voor snelheid en capaciteit vaak op dezelfde plaatsen zal gelden. Stations, bushaltes, universiteiten, scholen, populaire uitgaanscentra enzo. Prima voor 800+2600.
Dat denk ik ook (daar gaat het vooral om capaciteit), maar dat betekend dat Tele2 daarbuiten, qua snelheid, vaak achter zal blijven op de rest. In de meeste gevallen zal dat echter vlot genoeg zijn, met een vriendelijker (waarschijnlijk) prijskaartje.
Ik zie steeds meer kleine stapjes richting een bundel die je overal in het buitenland kunt gebruiken.
Goede berichten :)
Dat is niet zo heel gek want in december van dit jaar is het over met de pret (voor de providers) en moeten ze allemaal roaming uit je bundel binnen Europa toestaan. Dus je de keuze van een abonnement op basis van gebruik in buitenland (EU dan, want daar gaan de meeste bundels ook over) is leuke voor de marketing van T-mobile maar op de 15de van december zijn alle providers dit verplicht (dus ook data).
Ik kies nog steeds een beter netwerk over Europese goodies, zeker als je een 2jarig abbo neemt.
Ik heb dit jaar een 1jarig abonnement genomen en hij moet rond december verlengt worden kijken wat de toekomst gaan brengen :)
Uiteindelijk komt Tele2 natuurlijk in een gespreid bedje binnen, vooral kwa hardware kosten. De grote providers besteden vele miljoenen aan het ombouwen van de hardware naar de nieuwste technieken en dat moet terugverdiend worden. Vervolgens komt er een kleine provider die gebruik wil maken van jouw netwerk. Dan kan je natuurlijk niet zeggen 'oke, dat kost je dan de helft van wat het mij gekost heeft', maar er wordt veel minder in rekening gebracht. En dus heeft Tele2 minder kosten en kan het goedkoper de markt op.
Over een tijdje als 5G er aan komt zal je hetzelfde zien. De categorie leveranciers als Tele2 gaat in het begin niet mee met als smoes dat de consument er nog niet aan toe is. Zodra alles weer een tijdje landelijk draait gaan ze weer lenen van de grote providers en kunnen ze scherpe prijzen aanbieden.
En jij denkt niet dat T-Mobile de kosten van het bouwen van het netwerk doorberekent aan Tele2?

Volgens mij kun je het als provider alleen winnen door je overheadkosten te verminderen. Ofwel efficient personeel!
Volgens mij schreef ik 'veel minder' en dat is iets anders dan 'niet' volgens mij..
Tele2 levert op dit moment zeer competitieve kwaliteit van hun mobiele netwerk voor een behoorlijk lagere prijs dan de concurrenten. Ik begrijp dat T-Mobile hun prijzen niet omlaag willen gooien, want die zien dan letterlijk hun winst dalen.

Ik vind het fantastisch dat er een speler als Tele2 op de markt zit die de huidige oligopolie een beetje opschudt. Het is belachelijk dat we in Nederland zulke hoge prijzen betalen voor ons mobiele netwerk.

[Reactie gewijzigd door Belecthor op 23 juli 2024 02:31]

Ze zullen inderdaad de overweging hebben gemaakt hoeveel het kost om hun prijs te verlagen vs. een aantal klanten verliezen die naar het goedkopere Tele2 gaan.

Verder denk ik ook dat Tele2 een andere soort klant heeft dan T-mobile. Mensen die meer naar de prijs kijken en minder naar de extra's/service zullen eerder bij de dochtermaatschappijen terecht komen dan bij de 3 grote namen, KPN, Vodafone en T-mobile.
Het is niet voor niks dat ze allemaal andere merken voeren die ieder weer een andere nadruk legt en dus een andere doelgroep aanspreekt.
Bijna alles in de supermarkt is van Unilever, maar mensen willen nu eenmaal graag een keuze hebben.
''Daarom wil T-Mobile het winnen op netwerk'' Dussss..... Ik zit al bijna twee jaar, via Tele2, op het netwerk van T-Mobile. Ik ben heel erg blij dat ik binnenkort ga overstappen naar het KPN netwerk!! Wat een dramadekking heeft T-Mobile in Nederland zeg. In de grote steden valt het wel mee, maar in de buitengebieden is het om te huilen. Ik blijf erbij dat KPN, met afstand, het beste netwerk van NL heeft. Afgezien daarvan zijn alle Nederlandse providers veel te duur vergeleken met omringende landen. Een beetje extra concurrentie van, in dit geval Tele2, is helemaal niet erg! :+
Zeer tevreden met Tele-2. Goedkoper dan de concurrentie en maandelijks opzegbaar. Bij mij is de dekking ook pima.
Als Tele2 echt gaat stunten dan volgt ook t-mobile op een gegeven moment als ze omzet en klanten verliezen.

Deze reactie hoor je bij elk bedrijf en als de klant graag wat kwaliteit inlevert voor een lagere prijs dan sta je buitenspel als je niet meegaat.

Dit is nu heel krachtig geroepen met twee redenen. Intern iedereen overtuigen dat je superieur bent en niet bang hoeft te zijn voor Tele2 en de huidige klanten bang maken voor een inferieur netwerk en dat ze rustig kunnen verlengen want de prijs gaat toch niet omlaag (angst dat klanten wachten op Tele2).

Alle telecomproviders zitten in een lastige situatie want ze moeten ieder jaar meer verdienen dan het jaar daarvoor, en dat jaar op jaar. Nu moeten ze de taart met meer gaan delen en worden de stukken ook minder waard.
Anoniem: 221563 12 januari 2015 12:35
Mijn voorspelling: Hier komen ze heel snel op terug.

Er zal minimaal één concurrent wél de strijd aan gaan met prijzen waardoor de rest vanzelf volgt. De unique selling points van T-Mobile zijn maar tijdelijk aangezien de EU grenzen toch open gaan wat betreft telecommunicatie.

Kortom, hij staat een hoop gebakken lucht te verkopen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.