Art & Craft Nederland

Gebruikers over webshop Art & Craft Nederland

Review toevoegen
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Op zichzelf een fijne webwinkel, die tegen goede prijzen producten verkoopt.
Winkel zit in belgie, orders worden vanuit daar verzonden/geleverd.

Verzending

Men maakt gebruik van (o.a) DynaLogic verzending en dit is naar mijn ervaring (by-far) de meest onbetrouwbare transporteur die er is.

Je krijgt geen track/trace en hebt dus geen zekerheid wanneer het pakket wordt geleverd. Ook is er slechts ťťn herhaal-bezorging als je niet thuis bent, namelijk de volgende dag. Mocht je ook dan niet thuis zijn, dan gaat het pakket gewoon terug naar Belgie. Jammer! PostNL is in dat opzicht veel betrouwbaarder en flexibel m.b.t. herhaal-bezorgingen.

Klantenservice

Bij telefonische navraag over een lopende order sta ik 70 (!!!) minuten in de wacht.

Algemeen

Hier ondertussen twee keer besteld, en twee keer is dat goed gelopen, maar je mist wel wat terugkoppeling in de communicatie. Je ontvangt een bestellingsbevestiging en voor de rest moet je er maar op vertrouwen dat het goed gaat met de verwerking van de betaling, bezorging, etc. Dat kan tegenwoordig beter.

Verzending

De eerste keer was een Sonos One bezorgd met Dynafix en dan krijg je vanaf de verzending berichten via hen, op zich prima. De tweede keer bestelde ik een flinke Brother printer, dus verwachtte ik hetzelfde qua verzending, maar ondanks dat er stond “Voor 20:00 besteld, morgen bezorgd” kreeg ik diezelfde avond, maar ook de volgende ochtend geen bericht meer. Vol verbazing deed ik dan ook om 11:00 die ochtend de deur open voor de DHL met een flinke doos. Het was wel fijn geweest hier iets van bericht met een tracking nummer van gehad te hebben om er rekening mee te houden dat je thuis bent.
Ondanks dat natuurlijk prima dat het snel bezorgd is.

Algemeen

Ik zal eerlijk zijn: toen ik mijn televisie besteld had en er vervolgens achter kwam dat Art & Craft in BelgiŽ zat heb ik wel even getwijfeld om de bestelling te annuleren. After sales leek mij een stuk moeizamer vanwege niet Nederlandse wetgeving en omdat ik voor me zag dat ik op en neer naar BelgiŽ zou moeten voor retouren. Door de scherpe prijs toch het gokje gewaagd, en nu kan ik zeggen dat ik mij nergens druk over hoefde te maken. Alles gaat (op hun kosten) via een pakketdienst en de after sales zijn goed.

Verzending

Via Dynalogic, wat imho beter werkt dan concurrenten. Je krijgt vooraf de track & trace, met daarbij een link waarbij je de bezorger realtime kan volgen. Je ziet precies hoeveel mensen er nog voor je zitten. Een uur/half uur van te voren krijg je een sms met de specifieke bezorgtijd.

Klantenservice

Aangezien het om een zakelijk product ging en ik er pas later achter kwam dat Art & Craft in BelgiŽ zat heb ik via de klantenservice een BTW vrije factuur opgevraagd. Het BTW bedrag werd vervolgens netjes terug gestort. De klantenservice reageert de zelfde dag nog via de mail en is erg vriendelijk. Telefonisch ook bereikbaar wat ik zelf prettig vind werken omdat je daadwerkelijk met iemand spreekt. Ik schrijf deze review 1 jaar later na aankoop omdat ik recent te maken heb gehad met de after sales. De is erg goed, al moet ik daarbij wel zeggen dat ik het nodige voorwerk al bij de fabrikant had gedaan. Via LG de televisie opgegeven als defect en zij hebben een monteur laten komen. Die verklaarde dat de TV niet herstelbaar meer was waarop LG een credit nota opgemaakt heeft waarna ik contact kon opnemen met Art & Craft. Omdat alles al geregeld was kon er meteen over worden gegaan op vervanging. Omdat de service mij erg goed beviel heb ik besloten deze review te schrijven. Volgende keer twijfel ik niet meer iets bij Art & Craft te bestellen!

Algemeen

Korte versie van mijn review =
Had een S9 gekocht, prima toestel en binnen een week thuis! Zou 100 euro terugkrijgen via Samsung, alleen gaf dit wat problemen. Uiteindelijk tegemoet gekomen door Art & Craft en zij hebben zelf dit bedrag op mijn rekening gestort. Top!

Het hele proces van bestellen tot daadwerkelijk ontvangen verliep soepel. Was erg tevreden met de aankoop van mijn Samsung S9. Heb er 656,63 euro voor betaald. Ze adverteren op de website dat je 100 euro terugkrijgt via de website van Samsung (net als bol.com etcetera). Tot mijn grote verbazing klopt de EAN-code niet als ik dit formulier invul, en nu heb ik zo'n vermoeden dat ze deze code al gebruikt hebben.

Als ik nu op hun website kijk, staat er dit: "U betaalt nu § 734,77 en krijgt § 100,- terug". Dat heeft er bij mij nooit gestaan. Ik zal deze review updaten als dit goed afgehandeld wordt, maar ik heb 't idee dat ze mij een mes in mijn rug hebben gestoken.

Nu maar afwachten...

# UPDATE 1:

Nagevraagd bij de facebook-chat van Arts en Craft & die van Samsung. De webshop geeft aan dat ik een andere EAN-code nodig heb, die ze direct gestuurd hebben. Opnieuw ingevuld en ja, het blijkt te werken, maar ik vertrouw het niet helemaal. De Samsung medewerker geeft inderdaad aan dat ik alleen de code kan gebruiken die op de doos staat. Maar ja, die is dus ongeldig op de ťťn of andere manier. Ik heb 't idee dat ik naar mijn 100 euro cashback kan fluiten.

# UPDATE 2:

"Beste,

Het is inderdaad vreemd dat deze EAN-code er niet tussen staat.

Ik laat de verantwoordelijke dit uitzoeken zodat er zekerheid over bestaat of u kan deelnemen of niet.
Als u niet kan deelnemen aan de actie zullen wij de cashback compenseren.

Van zodra ik hier meer info over heb breng ik u op de hoogte."

Dit geeft mij toch weer vertrouwen. Ik wacht geduldig af.

Laatste update: Op de ťťn of andere manier heb ik een toestel gekregen die niet mee kon doen aan de cashback actie van Samsung. In plaats van Samsung, heeft Art & Craft uiteindelijk het geld op mijn rekening gestort en daar ben ik ontzettend blij mee. Dank daarvoor!

Klantenservice

Zojuist 2,80 euro betaald om vijf minuten in de wacht te staan. Heb maar opgehangen om verdere kosten te besparen. Nu afwachten of ze binnen 48-uur op de e-mail reageren.

Update 2 = Uiteindelijk ben ik via de chat-support van Facebook goed geholpen. Contact verliep even wat stroef in het begin, maar later werd ik fijn op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 3

Algemeen

Onlangs een Fitbit besteld via de overzichtelijke website. Echter verkeerde kleur besteld en een retour-aanvraag aangevraagd. Het retour-proces loopt echter alles behalve goed.

Verzending

Het verzenden duurde langer dan verwacht, maar was goed ingepakt.

Klantenservice

Aantal keren met de klantenservice moeten bellen omdat er geen retour-label verzonden werd naar mijn e-mailadres. De ene medewerker zegt dat er nooit een retour-label verzonden wordt (terwijl dat wel werd aangegeven op de website), terwijl de andere medewerker zegt dat de retour-label de volgende dag wordt verzonden. Tot op heden nog steeds geen retour-label ontvangen.

Ondertussen kan ik de Fitbit niet terugsturen en raakt mijn geduld op. Nogmaals mailen en bellen dan maar...

Algemeen: Score: 1

Algemeen

Bestelling makkelijk geplaatst en betaald maar dan is echte ellende begonnen.
TV zou volgende dag geleverd worden maar die dag geen TV gezien na contact met Christophe van Art&Craft (erg onbeschoft) zou de TV volgende dag geleverd worden ook geen TV gezien weer contact (bijna 25min. wachten) en weer met Christophe weer volgende dag en weer niets,vandaag weer melding dat de TV niet geleverd word. Inderdaad vandaag weer contact me Christophe (zeer,zeer onbeschoft) de TV geannuleerd. Hopelijk krijg ik nog mijn geld terug.

Verzending

Zeer slecht, product is niet geleverd ook klantenservice zeer slecht bereikbaar en onbeschoft. AUB hier niet bestellen!

Klantenservice

Zeer slecht en onbeschoft, ik heb persoonlijk nog nooit zo een slechte service gehad.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Het bestellen gaat eenvoudig. De winkel zit in BelgiŽ en is voordelig. Alleen op sommige punten werkt de site niet zoals verwacht, wellicht door een Chrome-plugin.

Verzending

Ik heb besteld, omdat er stond dat ik het de volgende dag in huis zou hebben. Na het bestellen kreeg ik ook van de vervoerder een bevestiging dat het apparaat de volgende dag zou worden bezorgd. Echter, om 6:51 uur de volgende ochtend kreeg ik het volgende bericht:

"Via dit bericht willen wij u informeren dat order 380067371 in opdracht van Art & Craft Media NV (Logistiek) vandaag niet geleverd/afgehaald zal worden.

Op het moment dat onze koerier wilde vertrekken is geconstateerd dat uw zending nog niet ontvangen is op het sorteercentrum van Dynalogic. Om een nieuwe afspraak te maken, verzoeken wij u om contact op te nemen met de leverancier waar uw bestelling geplaatst is. "

Contact opgenomen met de winkel, het menu doorlopen om vervolgens te horen: "Op dit moment kunnen wij uw oproep niet beantwoorden. probeer het later nog eens".

Wat een knuddewinkel!

Klantenservice

Zoals gezegd: de klantenservice bestaat niet, is waardeloos. Ze zullen het wel moeten hebben van de lage prijzen. Betaal een tientje meer voor betere klantenservice.

Algemeen

Adata UV320 USB-stick gehaald. Hier gehaald omdat hij bij het uitzoeken op dat moment het goedkoopste was maar ook omdat deze 'vůůr 20:00 besteld, morgen in huis' policy hebben. De andere twee webshops met vergelijkbare prijs hadden geen voorraad, dus simpele keuze.

Ik kende de website niet maar ik las dat het een grote bekende was in BelgiŽ dus ik zal wel webshoppelijk gesproken onder een steen hebben geleefd.

Uitgebreide betaalmogelijkheden; Creditcard, iDeal en PayPal zat ik zelf tussen te twijfelen maar er waren nog andere mogelijk volgens mij.

Prima webshop verder, ik zal er vaker eens kijken wat ze hebben.

Productreview komt later.

Verzending

Hij werd de dag erna met DHL afgeleverd in een fikse doos met de bekende plastic luchtzakjes erin. Beetje overbodig voor een USB-stick maar wel erg netjes.

Gratis verzending met DHL en ook goed verpakt, dat vond ik wel een dikke plus.

Algemeen: Score: 1

Algemeen

Een samsung tv gekocht waarvan de doos al open was geweest. Na klacht krijg ik doodleuk te horen dat ze er niets aan kunnen doen.

+ Duidelijke overzichtelijke website

+ Gratis verzending
+ Stevig verpakt
+ Simpel te retourneren

Klantenservice

+ Makkelijk bereikbaar via telefoon of mail
+ Snel respons
+ Goede klantenservice
+ Prijzen soms onderhandelbaar

Algemeen

Zeer goede website en zeer vlugge levering.
Ik ga ook regelmatig naar hun winkel om professionele uitleg te krijgen en dan te kopen. Steeds uitgebreide uitleg waar ze de tijd nemen om alles te vergelijken!
Gelukkig hebben ze verschillende verkopers die weten waarover ze spreken (en niet alleen verkooppraatjes zoals bij andere "verkoop-markten..."
AANRADER!

Verzending

Verzending om een voorbeeld aan te nemen:
Je ontvangt een mail met Track en Trace code van koerier leverancier
(met mogelijkheid om bij verhindering de koerier te contacteren om een andere afspraak te maken)
Gedurende de dag kunt u uw zending track & tracen (met geleverde link), zodat je mooi kan inschatten wanneer koerier bij je zal aanbellen.

+ uw aangekochte goederen zitten nog eens goed verpakt in hun eigen STEVIGE doos met "schokdemper"- folie ertussen. Nog nooit een beschadigd artikel of artikel doos ontvangen!

Klantenservice

Ze nemen de tijd om je uitleg te aanhoren en dit goed te noteren in hun brief om op te sturen naar de fabrikant.

Je wordt steeds op de hoogte gebracht van de stand van zaken via mail:
(in behandeling / aangenomen (en hersteld in garantie) / op komst van fabrikant naar de winkel, en paar dagen later, ontvangst, of af te halen in de winkel.

TOP.

Tegen beloning

Algemeen

Ruime keuze, vlot bestellen, vlot leveren, alles prima, geen reden tot klagen. Tevreden klant. Ik kom terug.

Verzending

Levering op tijd, tracker correct.

Algemeen

Art & Craft leren kennen toen ze nog (vooral) een fotozaak waren in Mariakerke. Reeds toen viel de kennis van zaken over fotografie op en ben ik uitstekend geadviseerd voor mijn aankoop. Vandaag zijn ze heel wat groter geworden, meerdere winkels, uitgebreider aanbod, webshop... maar nog altijd kan je er terecht voor uitstekend advies. Hiermee maken ze voor mij het onderscheid met andere retailers en webshops. Aanrader!

Verzending

Voor grotere leveringen (zoals TV's) wordt je tijdig op de hoogte gebracht om een afspraak te maken voor de levering. Uitstekende Track & Trace.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Tegen beloning

Algemeen

Online besteld, met afhaling in winkel, product was niet aanwezig. Daar opnieuw besteld, werd met vertraging geleverd en beloofde zonnekap niet bijgevoegd, en kabeltje voor ontspanning op afstand camera niet gepast voor camera

Verzending

Hele dag thuisgebleven voor levering dynalogics want tijdspanne die zij opgeven is wel heel ruim, uiteindelijk niemand gezien terwijl we gemaild werden dat we niet thuis waren bij levering!

Klantenservice

getelefoneerd over ontbrekende zonnekap, wacht nog altijd op antwoord, ticket gekregen naar nergens?

Algemeen

We hebben een wasmachine gekocht bij Art & Craft. Prijs kwaliteit was dik in orde.

Verzending

Verzending was tip top in orde. Ons toestel werd supersnel geleverd.

Algemeen

Zowel al online als in de winkel meerdere camera's, lenzen en tv's gekocht. Telkens een goede service gekregen en uitleg waar nodig.

Verzending

Op tijd geleverd zoals aangegeven stond.

Klantenservice

Een lens die last had van backfocus is snel en onder garantie hersteld, een tv waarvan de voet niet 100% recht stond was ook snel vervangen.

Algemeen

Ik heb verschillende lenzen voor mijn Nikon camera gekocht, en na veel vergelijkingen, heeft Art & Craft telkens een van de scherpste prijzen (zelfs tov internet-prijzen). Daarenboven komt een goede service na verkoop (bv; al 2x mijn lens mogen terugsturen omdat er kleine foutjes aan waren , zonder enig probleem)

Klantenservice

zeer goede service na verkoop, zonder problemen wordt iets teruggenomen voor herstel. En goede professsionele uitleg door kenners van fotografie

Algemeen

Recent een wasdroger gekocht bij Art & Craft. Klantenservice stond me netjes te woord toen ik vooraf wat vragen had. Bestelling en levering probleemloos verlopen. De droger is netjes afgeleverd op de eerste etage en deels uit de doos gehaald. De oude droger is mee terug gegaan, volgens afspraak. Men hielp de droger zelfs van de wasmachine aftillen, ondanks dat ze dit normaliter niet mogen/kunnen/doen.

Algemeen

Canon M50 set besteld bij Art & Craft. Levertijd was onbekend en heb via een ticket gevraagd om een reactie. Ze zouden het uitzoeken, echter niets meer gehoord.

Gezien een andere aanbieding van een andere camera heb ik de order geannuleerd. Binnen 2 dagen stond het bedrag weer op mijn PayPal-account.

Klantenservice

Klantenservice zou sneller kunnen, maar beantwoorden mails binnen de beloofde tijd van 48 uur.

hfos Karma 6,63K

Algemeen

De trackball (Logitech MX Ergo) die ik zocht was hier het goedkoopst. Makkelijk genoeg te vinden via de link in de Pricewatch en bestellen was ook geen probleem.

Verzending

Het apparaat werd op de beloofde dag geleverd, en voor dat zover was werd ik netjes op de hoogte gehouden van de status van de bestelling en zelfs de snelheid van de chauffeur. Ze waren vrijwel precies op tijd, met een marge van slechts een paar minuten.

1 2 3 4 5

Scorekaart voor Art & Craft Nederland

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg