SiComputers

16.739 producten en 21.108 uitvoeringen

Gebruikers over webshop SiComputers

Review toevoegen

Algemeen

Zo'n 5 jaar geleden heb ik bij SiComputers, toen de winkel nog in Maassluis zat, alle componenten voor een zelfbouw-pc besteld. Ondanks dat het ietwat "amateuristisch" aan toe ging, er een goed gevoel aan overgehouden. Dus toen ik vorige week aan het shoppen was voor een diy nas/server en htpc weer bij hun terechtgekomen (geholpen door de scherpe prijzen hier op tweakers).

Via o.a. pcpartpicker.com alle componenten bij elkaar gezocht. De mogelijkheid om daar je build samen te stellen is iets wat tweakers echt nodig heeft; maar dat terzijde. Afgelopen donderdag na sluitingstijd de bestelling geplaatst. De prijzen waren vergeleken met andere winkels scherp en alles kon binnen 2-3 dagen geleverd worden. Zondag nog een nabestelling gedaan.

Tijdens het bestelproces tegen twee "probleempjes" aangelopen. De eerste werd uitstekend door SiComputers opgelost met een oplossing op maat (pluimpje daarvoor). De tweede is dat bij een grote bestelling de bedragen aan de rechterkant van het bestelformulier gedeeltelijk buiten de layout vallen waardoor o.a. het eindbedrag niet juist blijkt. SiComputers hiervan op de hoogte gesteld, dus ik hoop dat dat snel wordt opgepakt. De website zelf oogt wat verouderd en mag bijgeschaafd worden. Maar de zoekfunctie werkt perfect en feitelijk is dat het enige dat je nodig hebt als je alles bijv via tweakers bij elkaar hebt gezocht.

Deze donderdag zelf contact opgenomen wegens het uitblijven van een reactie. Alles was binnen op één onderdeel na welke, na contact met de leverancier, end-of-life was. Ik kon kiezen voor een alternatief of een creditering. Gekozen voor optie twee omdat ik niet nog een week wilde wachten voordat ik aan de slag kon (en het toch geen cruciaal onderdeel was). Vergeet immers niet dat zij op zaterdag ook dicht zijn. Mog diezelfde dag alles kunnen afhalen.

Eindconclusie: Je moet wel zelf je vinger aan de pols houden, maar zolang je dat doet is er niets aan de hand.

Verzending

Aangezien ik niet al te ver van SiComputers woon, gekozen om het geheel af te halen i.p.v. het te laten bezorgen door de pakketpost DPD. Deze onderbouwing betreft dus niet een verzending maar afhaling.

Bij aankomst werd mijn order erbij gehaald; alles was al verzameld en in een grote doos gedaan. Samen met de frontoffice medewerker de bestelde producten aan de hand van de orderlijst nagelopen en alles was prima in orde. Na mij kwam een nieuwe klant dus ondanks dat het pand zich op een industrieterrein bevind, is er toch aanloop.

Klantenservice

De klantenservice is enkel per email te bereiken. Hoogstwaarschijnlijk een puur financiële afweging omdat ze hierdoor de prijzen laag kunnen houden. In eerste instantie is het ontbreken van een telefonische klantenservice wat ergerlijk; immers je wilt eigenlijk gelijk antwoord op je vraag. Doch gedurende de week meerdere keren contact met ze gehad en er wordt vrij vlot op e-mails gereageerd. Zodoende het ontbreken van een telefonische optie totaal niet gemist.

Aftrek van 1 ster vanwege het end-of-life product. Het initiatief om mij hiervan in kennis te stellen dient bij hun te liggen en niet bij mij. Scheelt weer in een uiteindelijke levertijd en eventuele ergernis en miscommunicatie (zie bijv andere reviews). Ze hebben zich daar wel netjes voor verontschuldigd.

Algemeen

Na de levering die pas gebeurde nadat ik 1 week na bestelling maar eens ging informeren waar de spullen bleven (2 dagen later kwam het in eens)

Kwam ik er achter dat door ons een fout in de bestelling is gemaakt. SiComputers is totaal niet per telefoon te bereiken of alle andere manieren dan per mail.

Volgens het burgelijk wetboek 3, artikel 15d, lid 1, b is dit niet toegestaan. Per mail/contact formulier duurt het zeker een week voordat er antwoord komt.

Mijn verzoek werd afgewezen aangezien we een bedrijf zijn en derhalve geen recht hebben op de Wet koop op afstand. Nou hadden we hier ook geen aanspraak op gedaan wat ik vervolgens uitlegde in onze reactie. We wilde best restocking kosten etc betalen. Helaas nooit een antwoord op deze mail gehad. Voor ons geen SiComputers meer, je kan volgens ons prima communiceren en nee is ook een antwoord maar de manier waarop is ook belangrijk.

Verzending

Product werd pas afgestuurd nadat ik 1 week later eens ging informeren waar het bleef.

Klantenservice

Zie verhaal bij algemene beoordeling. Communiceren is blijkbaar een vak.

Algemeen

Eenvoudig om te bestellen, indicatie van 2 - 3 werkdagen, hier is aan voldoen. (woensdag besteld, vrijdag in huis). Pakket was goed ingepakt.

Verzending

Verzonden via DPD, tracking nummer gekregen en dag van tevoren op t uur nauwkeurig te horen gekregen wanneer het pakket aan kwam.

Algemeen

Eenvoudig bestellen en levertijd werd correct weergegeven op de website. Dit had ik via de mail nog even dubbel gecheckt. Snel en duidelijk antwoord.

Verzending

Ik had een gpu en 2 fans besteld. Helaas was 1 van de 2 fans kapot. Direct contact opgenomen met de vraag of deze kon worden vervangen. Men deed niet moeilijk over een en verstuurde kosteloos een nieuwe fan op!

Klantenservice

Snel antwoord en keurig geholpen nadat 1 artikel kapot was geleverd. Chapeau voor snelle en adequate response nadat item kapot was geleverd.

Algemeen

Groot aanbod en snelle levering en vaak de goedkoopste. Erg goede aftersales/retourbehandeling met snelle en duidelijke antwoorden via e-mail.

Website heeft niet de makkelijkste navigatie, maar zoek functie werkt prima. Zelf gebruik ik meestal de Tweakers pricewatch om snel te zoeken/vergelijken wat ik wil, SIComputers staat meestal als goedkoopste bovenaan en klik van daaruit de link naar het produkt op SIComputers website.

Algemeen

Een product dat niet meer voorradig bleek stond nog wel als redelijk snel leverbaar op de website. Echter moet je er zelf achteraan mailen wanneer je pakket niet komt opdagen en krijg je dit te horen.

Hierop ook de vraag gesteld hoe ze dit gingen oplossen (product->beloofde levertijd, wat voor mij zeer belangrijk was)? Het bedrijf gaf aan dat de order omgezet kon worden omdat een deel van de bestelling niet leverbaar is (dit tegen bijbetaling van 11 euro). Hiermee akkoord gegaan, er moest eerst een betaling (¤11,00) binnen komen voordat de bestelling in gang werd gezet. Deze hebben wij direct hierop over gemaakt. Hierop wordt er pas twee werkdagen later een akkoord gegeven op de tweede transactie die binnen komt. De uitlevering wordt maar vertraagd en vertraagd door het bedrijf zelf...

Ik maak hier niet de fout maar de webshop en voor het bedrijf ben ik de onderdelen snel nodig i.v.m. een falende belangrijke computer. Het interesseert ze allemaal niks en verwacht ook totaal geen medewerking of service verder, ondanks het HUN EIGEN fout is. SiComputers is uitgekozen omdat zij op een bepaald product snel konden leveren, maar achteraf was ergens anders veel sneller geweest.

Verzending

Verzending wordt door dit bedrijf telkens maar vertraagd en vertraagd. Ze kunnen gewoon de aangegeven levertijden niet na komen en doen daar ook echt geen enkele moeite voor.

Klantenservice

Kantenservice helpt je alleen maar als ze nog wat extra kunnen verdienen. Verder hoef je geen medewerking te verwachten. Kantenservice alleen maar te bereiken via e-mail.

Algemeen

De site van SiComputers is wat traag maar werkt OK. Bestellen is geen probleem, zeker als je al weet wat je wil hebben.

Verzending

Een dag na de bestelling krijg ik een automatische email dat het product end-of-life is, wat een toeval..
Bij andere shops is het zelfs maanden later nog leverbaar en ook alternatieven van dezelfde fabrikant met dezelfde specs zijn er nog gewoon.

Klantenservice

Maar SiComputers wil op dat moment niks meer voor je betekenen. Zelf de order annuleren of flink bijbetalen zijn de enige opties, terwijl een koopovereenkomst volgens de wet niet vrijblijvend is.
Zelfs een antwoord op de vraag op grond van welk wetsartikel ze de overeenkomst eenzijdig willen ontbinden krijgt geen antwoord.

Algemeen

Hier een videokaart besteld omdat SI Computers de goedkoopste was, volgens de website voorradig zou zijn én het dicht in de buurt lag, zodat ik het ook nog kon ophalen.

Helaas hebben zij tegenwoordig niet meer de mogelijkheid tot betalen in de winkel bij het ophalen, iets wat voorheen wel mogelijk was. (Grappig genoeg staat er nog wel een pinapparaat bij de afhaalbalie..?!)

Omdat ik het nog diezelfde dag nodig had, heb ik eerst maar contact gezocht met de webshop om te verifieren of het product daadwerkelijk op voorraad is. Ook hier waren weer veranderingen zichtbaar; waar ze vroeger nog een telefoonnummer hadden, hebben ze nu enkel een emailadres waar ze op bereikbaar zijn. Gelukkig reageren ze wel érg vlot op emails (vaak binnen 20 min).

Van een medewerker heb ik te horen gekregen dat het product daadwerkelijk op voorraad was en dat de verwachting was dat ik het ook diezelfde dag kon ophalen mits ik het voor 16.00u bestelde.

Uiteindelijk het product nog dezelfde dag kunnen ophalen. Helemaal prima!

Wat betreft de website, hier en daar wat bugs bij het afrekenen (verkeerde totaalprijs) en een vrij trage website\ordersysteem i.v.m. de concurrenten. Ook de orderstatussen bij het afhalen zijn verwarrend (als de order klaarligt, verspringt blijkbaar de status al op "afgehandeld" en staat het product op "verzonden" in je account).

Klantenservice

De klantenservice is goed. Hoewel maar op één manier bereikbaar (email), reageren ze gelukkig wel snel op hun emailtjes. Maargoed, aan de ene kant begrijpbaar met de lage winstmarges en moordende concurrentie op het gebied van elektronica. Echter vraag ik mij zeer af of het weglaten van een tweede communcatiemethode het opweegt tegen mislopende inkomsten als gevolg hiervan.

Geen vijf sterren voor de klantenservice omdat ze maar één manier hebben om te kunnen contacteren en omdat de informatie voorziening ook niet helemaal vlekkeloos ging (ene collega zei dat het op voorraad was, daarna zei een andere collega dat ze nog op een levering wachten).

Algemeen

Prijsvechter maar helaas geen snelle levering. Goede website, duidelijke prijsinformatie en duidelijke voorraadinformatie (maar hieover later meer). Jammer dat ze alleen met DPD versturen en altijd verzendkosten rekenen.

Verzending

De voorraadinformatieklopt simpelweg niet. Bij SiComputers moet je alleen kopen als je echt, echt voor de goedkoopste wil gaan, maar verwacht geen snelle levering. Op de website stond 1-5 werkdagen, uiteindelijk heb ik na meer dan een week één van de drie producten uit mijn order laten verwijderen en is mijn order dus slechts deels vervuld.

Meer dan slecht kan ik de verzending via DPD in dit geval niet beoordelen. Noot: het pakket was wel goed ingepakt en verzonden door SIComputers, maar ik moet ze toch kwalijk nemen dat ze zakendoen met deze partner om die 1 a 2 Euro uit te sparen. Ten eerste kreeg ik geen mail met trackinginformatie van DPD, maar SiComputers kon deze uiteindelijk wel aanleveren. Vervolgens bleef de statusinformatie erg lang achterlopen, reden onduidelijk, maar hier liep mijn pakket al een dag vertraging op. Toen het pakket uiteindelijk op het DPD depot was gearriveerd bleef het door een sorteerfout liggen en is het niet mee utigegaan voor levering: nog een dag vertraging. Wat hierop volgde was gebrekkige informatie van DPD, niet veel hulp van Si ("het ligt bij DPD, wij kunnen niets meer doen") en een stukje miscommunicatie over afhalen. Uiteindelijk heb ik het pakket zelf maar opgehaald op het DPD depot, anders lag het er nu waarschijnlijk nog.

Klantenservice

Goed, omdat ze snel op mail reageren. Slecht dat je ze telefonisch niet kunt bereiken. Uiteindelijk een voldoende omdat ze wel reageren maar verder niet heel pro-actief aan oplossingen/alternatieven werken om je order fulfilled te krijgen.

Bovendien is op 5 September een creditnota van 21 Augustus nog niet betaald.

Algemeen

Normale webshop, 1 pagina voor bestelgegevens. Overgang naar iDeal ging langzaam. Netjes een. Wil met bevestiging.

Verzending

Toetsenbord levering, niet lastig, maar duurde toch 4 werkdagen voordat ik verzendbevestiging had.

Klantenservice

Gemaild met klantenservice over langzame levering. Snelle en nette reactie.

Algemeen

Een PC behuizing bij deze shop gehaald omdat het goedkoopste en het snelst leverbaar was.

Verzending

Levering was slecht. Op de site stond 2-3 werkdagen, dit bleek uiteindelijk 7 dagen later te zijn. Op de 3e dag maar hun gemaild over waarom ik nog geen trackingsmail heb gekregen. Hun antwoord was dat het één dag later bij hun aankwam. Nou okay daar maak ik geen punt van. Twee dagen verder maar weer eens gemaild waarom ik nog steeds niks heb gekregen. Ik zou vandaag voor 17:00 een mail krijgen met trackingscode. Niet dus. Volgende dag maar naar hun gemaild dat als het vandaag niet wordt verstuurd dat ik de order ging cancelen en het bij een andere shop ging bestellen. Uiteindelijk mijn behuizing gekregen na 7 dagen en wat irritatie. Overigens was het wel goed verpakt.

Klantenservice

Klantenservice gemaild voor verdere informatie over levering. Ze hebben vrij snel gereageerd. Na een aantal dagen nog niks vernomen van verzendbevestiging dus maar weer mailen. Webshop had beloofd dat ik voor 17:00 een trackingsmail zou krijgen en dat het op die dag verstuurd zou worden. Niet gebeurd, volgende dag nog een keer gemaild en krijg ik het zelfde copy-paste bericht zonder een excuus over de vorige dag.

Algemeen

SiComputers is een winkel met veelal zeer concurrerende prijzen en een uitgebreid aanbod.
Na drie bestellingen moet ik wel opmerken dat de bestellingen in geen van de gevallen binnen de opgegeven 3 dagen bezorgd werden. Dit in verband met het wachten op onderdelen, aldus hun site. Alles was tevens netjes ingepakt en voldoet aan de verwachtingen.

Mocht je een product snel nodig hebben, raad ik SiComputers niet aan. Echter, als je een beetje geduld kan hebben, is het zeker een aanrader.

Algemeen

Ik had mijn oog laten vallen op een "Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Xtreme Edition 8G 11Gbps" voor 638 euro bij SIcomputers.
Toen ik op 22 mei het geld bij elkaar had (daarvoor moest ik eerst mijn oude GTX 970 verkopen) en de bestelling wilde plaatsen, was de prijs bij SIcomputers opeens met meer dan 100 euro omhoog gegaan.
Balen natuurlijk, maar het vreemde was dat de bijna identieke kaart "Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 8G 11Gbps" nog steeds 614 euro was.
Het verschil tussen de Xtreme Edition en de gewone editie is dat de Xtreme iets sneller is, maar het grote verschil zit hem in het feit dat de er op de Xtreme Edition een jaar extra garantie zit.
Maar goed, voor 100 euro verschil ging ik natuulijk voor de gewone editie; betaalde en had hem 2 dagen later in huis.
Prima geregeld zou je zeggen.
Maar wie schetst mijn verbazing als ik een week later de Xtreme edition bij SIcomputers weer zie staan voor 638 euro??
Behoorlijk pissig was ik natuurlijk, maar volgens SIcomputers was het geen probleem en kon ik met bijbetaling de kaart zo omruilen.
Nou, daar was ik blij mee, dus ik stuurde de (1 week gebruikte) kaart weer terug en dacht de nieuwe Xtreme diezelfde week nog te ontvangen.
Nu zijn we inmiddels 3 maanden verder en ik zit nog steeds zonder gaming kaart, want.....de miners hebben een spaak in het wiel gestoken.
Mijn vraag is: had SIcomputers met hier niet even voor kunnen waarschuwen?
Als ze hadden gezegd: ja hoor, je kan omruilen, maar dan zit je wel een half jaar zonder kaart of als ze niet zo idioot hadden zitten goochelen met de prijs van de Xtreme, had ik dit probleem niet gehad.

Nu staat de kaart zelfs voor 30 euro minder op de website en heb ik dat verschil in euro's terug gevraagd, maar daar kreeg ik geen reaktie op.
Dat is de druppel en ik heb de bestelling geannuleerd en lees hier dat dat ook makkelijk 2 weken kan duren.

EDIT (een paar dagen later): Uiteindelijk heb ik met ¤150 bijbetalen nu een GTX1080i in mijn kast zitten, wat ver onder de prijs is van de andere webshops
Dus toch nog een redelijke afloop, maar de nare nasmaak blijft, vandaar dat ik de review laat staan, maar wel de scores bijstel.

Verzending

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen, zit ik dankzij SIcomputers nu al 3 maanden zonder grafische kaart

Klantenservice

Heel aardig van ze dat ik elke 2 weken een berichtje kreeg dat het bestelde product niet geleverd kon worden.

Algemeen

Goede service, snel antwoord op vragen, product geleverd binnen de aangegeven levertijd. Kortom; zeer tevreden klant!

Verzending

Verzonden met DPD; je krijgt bericht zodra de bestelling is ingepakt en verstuurd. Middels een track en trace goed te volgen wat de status is van het pakket.

Klantenservice

Klantenservice geeft per mail snel antwoord op vragen en biedt een service zoals het hoort.

Algemeen

Tijdens bestelproces werd opeens de prijs van mijn product aangepast. bij het navragen per mail kreeg ik te horen: ja, we passen prijzen aan als we andere van onze leverancier door krijgen. Daarna was het product niet meer tegen oude prijs toe te voegen aan mijn winkelmandje, klantenservice geeft aan me niet te kunnen helpen zodat ik hem alsnog tegen de oude prijs krijg. belachelijk!

Klantenservice

Je mag van een bedrijf/klantenservice verwachten dat producten aangeboden worden tegen de prijs waarop je ze in je winkelmandje plaatst.

Algemeen

Ik heb een EVGA GTX 1080 FTW2 bij SIComputers besteld. De levertijd zou 2-3 dagen bedragen. SIComputers heeft zich hier prima aangehouden. De klantenservice was erg vriendelijk, zelfs toen ik een probleem voorzag.

Verzending

In prima staat aangekomen bij een DPD ophaalpunt. Geen problemen.

Klantenservice

Na 1 dag stond mijn order op afgehandeld op de site van SIComputers. Ik voorzag hier een probleem en ik mailde de klantenservice van SIComputers. Ik had liever het bedrijf gebeld, maar deze hebben helaas geen telefoonnummer en vandaar geen uitstekende beoordeling. Mijn mail werd echter binnen het uur beantwoord en netjes opgelost.

Algemeen

Bestelling liep goed (site was wel erg traag) tijdens het plaatsen van artikel in de winkelwagen + afrekenprocess.

Verzending

Lastige dit. Pakket was door de webshop aangeboden bij DPD. Alleen daar ging het fout. DPD is 2 dagen lang gewoon niet komen opdagen (niet de 1e keer dat ze dit flikken). Er viel dan ook nog eens een weekend tussen want bezorgen doen ze niet op zaterdag waardoor het pakket maandag pas opnieuw aangeboden kon worden. Door deze opnieuw zeer slechte ervaring met DPD was dit ook de laatste bestelling die ik door DPD laat "bezorgen". In dit geval is SiComputers hier dan ook slachtoffer van en een klant kwijt.

Klantenservice

Door alle bovenstaande ellende met DPD ook contact opgenomen met de klantenservice van SiComputers. Deze reageerde snel en hebben ook zelf nog navraag gedaan bij DPD waar het pakket bleef. Maar ook aan SiComputers kon DPD niet uitleggen/vertellen waarom er 2 dagen lang geen pakket was aangeboden.

Algemeen

Ik heb hier mijn nieuwe 1080 Ti kunnen aankopen voor een prijs die merkelijk lager was dan de andere webwinkels. Verzending en betaling zijn zeer vlot gegaan. Nieuwe kaart 2 dagen nadat deze binnen was ontvangen en dat via internationaal transport.

Verzending

Onmiddelijk afgehandeld en via internationaal transport binnen 2 dagen ontvangen . (Nederland->Vlaanderen) Nieuwe GPU zat veilig in een grote bruine kartonnen doos en deze was niet beschadigd.

Algemeen

Heb een videokaart 1080ti gigabyte extreme besteld met status pre order ik wist daar vanaf scheelde 120 euro elders en na 8 dagen heb ik de videokaart ontvangen netjes en stevig verpakt en heb ook mail contact gehad met het bedrijf en dat verliep prima snel antwoord op mijn vraag super bedrijf bestel er zeker nog een keer groetjes gerrit

Prima afgeleverd netjes verpakt

Klantenservice

Contact met het bedrijf verliep erg goed na een paar uur had ik al een mail terug met een duidelijk antwoord op mijn vraag

Algemeen

Makkelijk betalen via iDeal. Helaas niet mogelijk om in de winkel zelf af te rekenen (alles via de website, wat dan ook wel logisch is als het om een webwinkel gaat )

Verzending

Bestelling zelf afgehaald; alleen een DOA HDD retour gestuurd, prima afgeleverd.

Klantenservice

Uitstekend bedrijf, samen met een vriend 2 PC's in elkaar gezet ter waarde van 5000 euro, dus van te voren (zonder afspraak) even langs geweest om te kijken waar het geld heen gaat. Hier vriendelijk geholpen en zelfs nog advies gekregen over bepaalde componenten.

Helaas een HDD die DOA aankwam, maar na retourzending is deze vervangen en de volgende dag al op de bus gegaan.
Dit probleem werd via wat mail contact binnen 2 dagen afgehandeld.

Verzending van het geheel geen mening over: we hebben de spullen zelf afgehaald. HDD wel via de post, in perfecte staat aangekomen.

Helaas telefonisch niet goed bereikbaar, maar contact via de mail gaat uitstekend!

10/10 zou hier nogmaals onderdelen kopen in de toekomst!

1 2 3 ... 53

Scorekaart voor SiComputers

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Qshops