SiComputers

Gebruikers over webshop SiComputers

Review toevoegen
Verzending: Score: 3

Algemeen

goede site, goede beschrijvingen, makkelijk om te bestellen/betalen, duidelijke berichtgeving tijdens verzending. Over het algemeen erg tevreden

Verzending

Wat langzamer dan bij andere bedrijven, en langzamer dan aangegeven op de website. Niet een enorm probleem

Klantenservice

erg vriendelijk en behulpzaam, goed bereikbaar. Een onderdeel dat bij installatie stukging werd zonder enig probleem vervangen op kosten van sicomputers

Algemeen

I have ordered several times from this shop. In general, very long, almost unacceptable, delivery time.

Algemeen

3 maanden geleden een NZXT e650 voeding gekocht.

Einde december de Voeding via RMA geretourneed i.v.m. een ratelende
Fan. (vermoedelijk kapotte bearing)

Verzending

De vervangen voeding werd gisteren per TNT Pakketpost direct aan mij opgestuurd. (in een neutrale doos / top)

Ik ben zeer goed geholpen m.b.t. een RMA van mijn 3 maanden oude NZXT
Voeding.
Ik heb via het Si system een rma aangevraagd op 26/12, welke de volgende
morgen al goedgekeurd was.
Ik heb de voeding zelf afgegeven, i.v.m. de feestdagen zou de rma procedure
iets langer kunnen duren, zou wellicht 2 tot 3 weken in beslag nemen.
Ik werd via de email goed op de hoogte gehouden, ook op losse vragen per e-mail kreeg ik snel antwoord.
Door oud en nieuw bleef een snelle reactie van de Leverancier uit, Si heeft toen alles in het werk gesteld om de voeding z.s.m. opgeruild te krijgen.
Achteraf kon de eerste leverancier niet meer leveren en werd de voeding gecrediteerd, ik kon zelf als ik dat wilde een ander merk of type uitzoeken.
Ik besloot toch voor de Nzxt e650 weer te gaan, bevalt uitstekend en per slot
van rekening was niet de voeding zelf kapot maar alleen de Fan. De nieuwe voeding werd door een andere leverancier geleverd, afgelopen dinsdag kreeg ik een email dat de voeding binnen was en vandaag
werd deze afgeleverd en zo even weer ingebouwd in mijn PC.

Al bij al ben ik zeer goed geholpen, ik werd goed op de hoogte gehouden
en aanvullende vragen werden direct en adequaat beantwoord.

Algemeen

Ik kon mijn producten voor een mooie prijs krijgen. Let bij het bestellen wel op dat er producten op voorraad zijn bij sicomputers of de leverancier. Anders wordt het product niet geleverd.

Verzending

Ik had producten besteld waarvan het bovenstaande niet het geval was. Daardoor vertraging bij het leveren.

Klantenservice

Ze hebben me goed geholpen, maar er werd telkens pas om 5 uur gereageerd dus meerdere mailtjes op een dag sturen was niet mogelijk.

Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

SiComputers staat vaak bovenaan de Pricewatch met de goedkoopste prijzen. Je kunt er met een gerust hart bestellen, echter klopte de levertijd in mijn geval helaas totaal niet. Meer daarover onder het kopje Verzending.

Verzending

Net na Kerst, schafte ik op donderdagmiddag 27 december een CM cooler aan en de voorraad gaf aan dat het product op voorraad zou zijn. In verband met de feestdagen kan ik mij voorstellen dat de verzending wat langer kan duren, echter zou je dan ook mogen verwachten dat dit op de site staat beschreven.
Doordat ik op maandagmiddag 31 december, nog geen verzendbevestiging ontving, stuurde ik even een mailtje (telefonisch niet bereikbaar). Hierop kreeg ik op 2 januari een reactie dat de bestelling naar verwachting de volgende dag verstuurd zou worden.
De bestelling is op vrijdag aangeboden aan PostNL en op maandag 7 januari kreeg ik het pakketje dan gelukkig binnen. Het product was goed verpakt en ik kon dan eindelijk met mijn nieuwe CM fan aan de slag. Van bestelling tot levering duurde dus ruim 1,5 week.

Klantenservice

Ik snap dat het wat langer kan duren als je een bestelling net na Kerst plaatst en dat er rond Oud-en Nieuwjaar wat meer vertraging in kan zitten, maar breng kopers hiervan op de hoogte via de site, tijdens het bestellen en/of via een bericht naar de klant toe.
Ik gun SiComputers zeer zeker een 2e kans en ik hoop dat het de volgende keer wel wat vlotter zal gaan.

Algemeen

Ik bestel hier al jaren hardware. Website is verbeterd maar kan nog beter. Als iets later of niet geleverd kan worden wordt dat netjes gecommuniceerd.

Verzending

Op tijd geleverd en netjes verpakt in iets te flinke doos

Algemeen

Geen bijzonderheden. Een normaal bestelproces zonder poespas, maar ook geen baanbrekende ervaring die het predicaat uitstekend zouden verantwoorden.

Verzending

Bestelde product (Patriot Supersonic Rage 2 128GB) werd niet geleverd. Na de bestelling heeft het een maand geduurd voordat ze aangaven dat het product niet meer te leveren was.

Klantenservice

Omdat het product niet meer te leveren was, werd mij een 'alternatief' product aangeboden (Kingston DataTraveler SE9 G2 128GB Silver). Dit product was echter geen serieus alternatief te noemen, gezien het verschil in specificaties.

Daarop heb ik een mailtje terug gestuurd met die boodschap en kreeg ik een ander alternatief aangeboden, waar ik nog extra geld bij zou moeten leggen (Adata Superior S102 Pro Advanced 128GB Grijs). Kijkend naar de specificaties heb ik moeten concluderen dat ze geen verstand hebben van de producten die ze verkopen.

Inmiddels heb ik gevraagd of ze het aankoopbedrag willen restitueren. Verwacht daar verder geen problemen mee, anders zal ik deze review nog updaten.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

RMA verliep soepel enige waar ik zelf verbaast over was is dat de HDD die ik terug ontving een recertified model betrof. De tijd zal ons leren of deze betrouwbaar is of niet.

Verzending

Een verzendlabel gekregen voor de terugzending van het defecte artikel, geen gedoe met bonnetjes, stelde dit zeer op prijs.

Klantenservice

Een mogelijk verbeterpunt is om binnen de garantie termijn meteen een verzendlabel te creeren zodat hier niet een extra aanvraag voor ingediend hoeft te worden. Maar het was eigenlijk amper moeite en werd snel gehonoreerd.

Algemeen

Product RMA gestuurd waarvan instructies op de site te vinden zijn. Waar de instructies niet helemaal overeenkwamen met wat ik moest doen was ik goed en snel geholpen na een mail te hebben gestuurd om het proces voort te zetten.

Verzending

Vroeg om een retourlabel en die werd een paar uur later opgestuurd.
Ook bij het terugzenden van hun kant werd eerst netjes om een afleveradres gevraagd waarna ik het product weer snel en goed ingepakt in handen had.

Klantenservice

Tijdens het hele proces redelijk wat mail contact gehad waar altijd snel op gereageerd werd. Een dag nadat ik het product had opstuurt kreeg ik al bericht van het hoe en wat.

Algemeen

Had een tijdje terug een product besteld, kwam helemaal beschadigd aan, duidelijk een refurbished product die dus al flinke beschadigingen had (stuk van het logo af, hoop krassen, plastic verbogen).

Sicomputers gemaild, geen reactie, 3 dagen nog een mail, gaven aan niets gezien te hebben en of ik opnieuw de foto's wilde sturen. Wederom 3 dagen niets gehoord. Toen ik opnieuw mailde kreeg ik een mail terug, dat ik binnen enkele minuten een mail zou ontvangen met alle info om te retourneren. Wederom weer niets gehad, moest weer mailen voordat ik het kreeg.

Los van de extreem slechte communicatie, is er ook geen excuses gemaakt voor het feit dat ik het product zo kreeg, of hun bagger communicatie. Blijkbaar vinden zij het prima dat iedere klant maar 1x iets bij ze besteld, want ze hebben duidelijk geen interesse om klanten te houden.

Verzending

Product had vele beschadigingen, precieze oorzaak is onduidelijk. Maar wel de verantwoordelijkheid van de winkel.

Klantenservice

Reageren zeer slecht op mails, komen beloftes niet na. Bieden geen excuses aan voor hun onacceptabele manier van hun klanten behandelen.

Algemeen

KFA2 RTX2070 EX 8GB USB-C/HDMI/3xDP DDR6 retail besteld, omdat deze van de RTX 2070's in de pricewatch één van de laagste prijzen had, en ik had gelezen dat onderlinge verschillen nagenoeg niet bestaand zijn tussen verschillende merken kaarten

Verzending

Post.NL was niet komen opdagen op de dag dat SiComputers het pakket wilde versturen om het op te pikken bij hen, hierdoor maandag i.p.v. zaterdag ontvangen. 5 dagen dat is nog prima

Klantenservice

2 mails gestuurd en hierop tijdig en duidelijke antwoorden gehad. Verder niks op aan te merken

Verzending: Score: 0

Algemeen

Deze persoon of zijn website is niet te vertrouwen..
2-3 dagen klopt nooit, zoals ik lees in de beoordelingen ben ik niet de enige persoon met dit probleem.
Ik koop een onderdeel op voorraad bij de leverancier en krijg na 1 dag al een bericht terug dat hij niet kan zeggen wanneer dat het binnen komt?
Hij doet dan maar een voorstel om toch iets te verkopen, er wordt een totaal ander product aangeboden dat niet te vergelijken is.
Sorry maar als er zoveel mensen zijn met deze zelfde klachten mag de eigenaar er wel eens wat aan doen.
Dan maar mijn geld terug eisen en dit moet dan ook nog een tijd duren?
Dit moet toch een gigantische administratieve rompslomp zijn om telkens CN te moeten maken en een overboeking doen om het geld terug te bezorgen?
Maak gewoon dat uw website correct werkt dan zal je minder gezever hebben met uw klanten.
En kan u u richten tot echte service voor uw klanten.

- Totaal niet klantgericht
- niet bereid voor een degelijke oplossing te zoeken
- negeert gewoon uw vragen / opmerkingen
- Als hij de vragen beu is antwoord hij gewoon niet meer.
- hij heeft blijkbaar altijd gelijk, de klant heeft dan maar ongelijk?

Kan het niet aanraden hier ooit iets te kopen.
Ik vraag mij dan af welke service je kan verwachten als een aankoop al zo slecht verloopt.

Algemeen

Duidelijk en overzichtelijke website, bestelproces helder, bestelling spoedig geleverd. Zie nu dat de website verder vernieuwd is; flinke verbetering!

Verzending

Levering zou 5-10 dagen duren. Uiteindelijk was het 5 werkdagen, prima dus!

Algemeen

De vernieuwde website is overzichtelijk en prettig in gebruik.
Zoekfunctie en zoeksnelheid zijn tevens verbeterd.
Groot aanbod aan hardware tegen en scherpe prijs.

Verzending

Bestelling op 22 december geplaatst met varierende levertijden van 1-5 werkdagen.
Ondanks de feestdagen netjes op 29 december geleverd.

Diverse aflever-opties mogelijk en status van de verzending is ook helemaal in orde!

Algemeen

Site is hard nodig aan een nieuw ontwerp, zoekfunctie is wat omslachtig. Groot aanbod en scherpe prijzen.

Verzending

Relatief snelle levering, goede communicatie bij vertraging.

Klantenservice

Niet veel wijzer geworden door telefonisch contact, wel keurige en snelle reactie via email. Snelle verwerking van retourzending.

Algemeen: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Op het moment van bestellen was de site erg langzaam en onoverzichtelijk. Het was wel een van de weinige shops waar ik alle producten die ik nodig had in één keer kon bestellen tegen een goede prijs. Inmiddels is er een nieuwe layout en lijkt de snelheid verbeterd. Deze beoordeling gaat over de site op het moment dat ik bestelde.

Verzending

Alle producten werden na een paar dagen verzonden. De levertijd stond duidelijk aangegeven. Alle producten waren prima verpakt.

Klantenservice

Ik wou hier graag een positief verhaal schrijven want de klantenservice begon prima. Ik heb een NAS, 3 schijven en geheugen besteld. Bij het bestellen kwam ik er achter dat de schijven niet optimaal waren voor 24/7 gebruik. Ik heb gemaild en gevraagd of ik dit nog kon wijzigen naar schijven die dit wel waren. Dat was geen probleem, direct aangepast, nieuwe factuur en alles nog netjes op tijd verzonden. Het geheugen bleek niet compatibel te zijn met deze NAS. RMA verzoek is snel afgehandeld, binnen 6 dagen had ik het geld terug op de rekening. Tot zo ver was ik blij verrast, na wat oudere negatieve shopreviews te hebben gezien.

De NAS zelf heeft het niet lang volgehouden. Op 21 november (nog geen maand oud) is deze spontaan overleden. Behalve een lampje bij de ethernetpoort was er geen enkel teken van leven meer. Ventilators deden niets, geen piepjes, helemaal niks. Ik kreeg ook een schok van de stroomadapter dus ik vermoed dat daar iets niet goed ging. RMA gemeld op 22 november. Vervolgens moest ik een ander e-mailadres vragen om een retoursticker (waarom niet direct meesturen?) die ik op 23 november kreeg. Op 24 november het pakket verstuurd, op 28 november een ontvangstbevestiging. Sindsdien niets meer.

Ik heb op 15 december gevraagd of er een update was. In hun online portal stond alleen het cryptische "waiting_for_supplier". Wordt er gewacht op apparatuur? Is de NAS opgestuurd naar de fabrikant? Ik heb (nog steeds) geen idee. SiComputers mailde op 17 december dat er nog geen terugkoppeling is gekomen van de leverancier en spoedig een update te verwachten.

Intussen is de website van SiComputers volledig verbouwd. Ziet er goed uit, maar mijn RMA is verdwenen. Support geeft aan dat dit een bug is in de site maar dat zij de status wel kunnen volgen. Inmiddels zijn we een maand verder, krijg ik geen informatie en snap ik niet waarop we wachten. Zelfs de oneliner met de status kan ik niet meer inzien.

Deze NAS was voor mij een grote investering en de afhandeling van dit defect stelt me diep teleur. De enige reden dat ik nog twee sterren geef is dat ik in het begin blij verrast was met de support.

Algemeen

Twee producten binnen de beloofde termijn geleverd, met goed werkende track and trace en communicatie.

Verzending

Goede verpakking. De bezorger liet de doos voor mijn neus uit zijn handen glippen, maar de twee producten (NAS en harde schijf) waren individueel goed verpakt en bleken onbeschadigd.

Klantenservice

De factuur kwam wat later dan ik van andere leveranciers gewend ben (meestal volgt deze direct na betaling, nu pas na aflevering), maar op mijn vraag hierover werd snel en vriendelijk gereageerd.

Algemeen

Bestelling geplaatst maar product wordt niet geleverd. Bestelling wordt geannuleerd omdat SiComputers het product niet wilt leveren. Vraag om alternatief wordt genegeerd, naar mijn mening heeft de webwinkel een waardeloze service en is de informatie op de website niet te vertrouwen.

Verzending

Het bestelde product is niet geleverd door de webwinkel, een alternatief is niet aangeboden.

Klantenservice

Mijn vraag over een alternatief product werd genegeerd, ook duurt de terugbetaaltermijn veel te lang (tot veertien dagen). Geen enkele compensatie voor de fout van SiComputers ontvangen. Zeer teleurstellend.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Eerste keer dat ik hier iets heb besteld. De website is erg langzaam. Levertijd wordt niet nagekomen. Communicatie is slecht.

Verzending

Bij alle producten die ik heb besteld stond een levertijd van 2 a 3 werkdagen. Hier klopt helemaal niets van. Na 5 dagen nog niks gezien of gehoord, dus zelf maar contact opgenomen. Blijkt dat het pakket nog niet eens is verzonden. Waardeloze service. Totaal niet betrouwbaar dus. Ik gok dat ik mijn producten volgend jaar pas binnen heb.

Klantenservice

Klantenservice doet verder weinig. Reageert langzaam. Krijg alleen een slap excuus en geen compensatie voor het feit dat ze hun afspraken niet nakomen.

Algemeen

Ik had een geheugensetje gekocht waarvan na twee weken bleek dat er een niet goed. was. Na telefonisch en mailcontact het setje retour gestuurd. Binnen enkele dacht een nieuwe set thuis op de mat. Uitstekend.

1 2 3 ... 77

Scorekaart voor SiComputers

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Qshops