SiComputers

15.634 producten en 19.655 uitvoeringen

Gebruikers over webshop SiComputers

Review toevoegen

Algemeen

Na een tijd toch maar weer eens een bestelling proberen te plaatsen aangezien een product een stuk goedkoper was bij deze shop. Helaas is dit de derde keer (van drie pogingen in totaal) dat ik een standaard e-mail krijg met hetzelfde smoesje: Het product is End of Life verklaard. Een factor waar ze zelf niets aan kunnen doen zoals ze zelf vermelden. Na contact met de fabrikant is het een product wat nog volop gemaakt wordt. Ze kunnen beter een keer eerlijk zijn en zeggen dat de prijs te mooi om waard te zijn was en dat ze hem daarvoor niet kunnen leveren.

Klantenservice

De e-mail die ze sturen is tot nu toe elke hetzelfde geweest, zelfs als dat van ruim een jaar geleden. Verder is de communicatie ook zeer onpersoonlijk en enige wat ze willen doen is een vergelijkbaar product voor een veel hogere prijs aanbieden. Het ergste vind ik in ieder geval is dat ze liegen om de reden dat ze niet leveren, maar gewoon de schuld bij iemand anders leggen in plaats van een vorm van verontschuldiging. Dat was beter geweest en verdiende in ieder geval nog respect.

Algemeen

Via het overzicht qua prijzen op tweakers gevonden. Case stond gewoon goed op de site, vervolgens makkelijk besteld.

Verzending

Verzendtijd was 3 dagen, zijn winkels die het sneller doen. Maar betaal je meer.

Klantenservice

Niet mee in aanraking gekomen.

Algemeen

Voor het eerst bij SIComputers gekocht i.v.m. een goede korting op de videokaart welke deze dicht bij de MSRP waarde bracht. Enige opmerking die ik heb over het bestel process is een lichte onduidelijkheid op de bestel pagina. De pagina lijkt met namen op zakelijk gebruik gericht en je ziet vrijwel direct de melding dat er voor jouw geen offerte mogelijk/beschikbaar is. In werkelijkheid moet je gewoon meer zaken op het formulier invullen en daarna wordt dit veld automatisch vervangen door meer opties.

Verzending

Ik werdt na mijn bestelling goed op de hoogte gehouden van de status van mijn bestelling, deze werdt verzonden met DHL welke ik zelf een prettige leverancier vind gezien je een veel betere tijdinschatting en verzet opties krijgt dan bij PostNL. Pakket was tevens discreet en top verpakt zodat er niet te zien was dat het om een videokaart ging (Kan me voorstellen dat met de huidige mining rage die nogal gewild zijn).

Algemeen

Na mijn bestelling bleek ik een onderdeel vergeten. Ik heb een e-mail gestuurd via het webform en daarop kreeg ik binnen 60 min reactie met de makkelijkste manier om het alsnog toe te voegen. Daarbij maakte ik nog een fout (1600 rpm fan besteld in plaats van de bedoelde 1200 rpm fan). En dat werd voor mij ook opgelost. Tevens werd de bestelling zonder vertraging verstuurd.

Algemeen

Videokaart besteld bij Sicomputers , werd geleverd door DPD (recensies zijn niet best) ietsjes langzamer dan PostNL maar het was allemaal in orde.
Na 9 dagen bleek de kaart defect te zijn, opgebelt, hele vriendelijke service, kaart teruggezonden en dezelfde week nog een nieuwe kaart in ontvangst mogen nemen.

Algemeen

De beschrijving van de door mij bestelde noise dampeners voor mijn toetsenbord is matig: Duitse producttitel en verder geen enkele omschrijving.
Gelukkig kon ik Googelend erachter komen dat dit inderdaad wel het type was dat ik wilde hebben. En dat SiComputers de enige was die ze op dat moment voor een redelijke prijs en vrij snel (al viel dat tegen, zie bij verzending) konden leveren.

Verzending

Volgens de website was de levertijd 2-3 dagen (op voorraad bij leverancier). Op zondagavond besteld, maar pas de maandag een week later (na 5 werkdagen dus) pas geleverd.
Jammer en onnodig ook dat een zakje van 10 x 4 x 0,5 cm geleverd moet worden in een grote doos, voor ¤ 3,95. Brievenbuspost was toch een veel betere en economischer optie geweest?!

Algemeen

Ik ben een nieuw bedrijf begonnen en had daar voor de vergaderruimte een monitor nodig. Ik had een 27" monitor besteld, maar bleek in de ruimte veel te klein. Omdat ik een bedrijf heb kan ik geen aanspraak maken op het retourrecht, dat wist ik ook van te voren. Omdat ik alles voorzichtig had opengemaakt en het product niet gebruikt was hebben zij een uitzondering gemaakt en kon ik de monitor omruilen tegen een grotere. Ik heb gekozen voor een Philips Brilliance 4K Ultra HD (BDM4350UC/00), 42,5" monitor, wat een ding! Super blij mee dat het zo kon want mijn vergaderruimte is nu compleet, met dank aan SiComputers )

Verzending

Levering gaat zoals altijd erg vlot, goed ingepakt en je wordt prima op de hoogte gehouden van verzending en track & trace.

Klantenservice

Ik heb twee keer contact gehad. Eén keer met het magazijn met de vraag of ik het product toch kon omruilen en één keer voor de nieuwe bestelling. Ik werd beide keren keurig geholpen en bij het maken va de nieuwe bestelling kreeg ik een persoonlijk mailtje waarin betaalgegevens stonden waarom ik had gevraagd met een berekening ivm creditfactuur / bijbetalen voor grotere monitor.

Algemeen

Aangegeven voorraad klopt met werkelijkheid. Komen afspraken snel na. Mails zijn HTML only, wat ik zelf een beetje ver vind gaan. Ziet er niet uit in plaintext.

Verzending

Snelle bezorging middels DPD Pakketservice, wat naar mijn mening beter werkt dan TNT/DHL. Veel nauwkeuriger bezorgtijd melding, optie om pakket neer te laten leggen met evt. speciale verstop-instructie aan bezorger. Directe lijn met bezorger, en de bezorgers zijn voor de verandering slim. Dit is wat we willen!

Algemeen

De bestelling plaatsen plus betalen was gemakkelijk. Ik heb geen enkel probleem ondervonden. Bevestigingsmail kwam meteen.

Verzending

Er was een wachttijd maar dat was ook te zien op de site.

Klantenservice

Het product ging kapot (niet de schuld van SiComputers dus) binnen een week of twee maar werd keurig en behoorlijk snel vervangen door een nieuw exemplaar.

Algemeen

Een van de goedkoopste met een snelle levering en goede service.
Kan het aanraden, en zal in de toekomst zeker nog terug komen.

Verzending

Eerste zending is mijn lian li kast beschadigd geleverd, dit terwijl die goed verpakt zat in tempex met bescherm hoes en doos..
Dpd is er niet voorzichtig mee omgegaan, en de doos was duidelijk hard gevallen of iets dergelijks.
Dit is uiteindelijk met goed contact retour gegaan en heb nu na de 2e zending mijn kast heel ontvangen.

Klantenservice

Service is goed, het contact via app en mail verloopt vlot.
Enkel na vrijdag middag zul je moeten wachten tot na het weekend voordat ze aan de slag gaan met je klacht, dit is bij meer bedrijven zo dus zal niet onder doen aan het aantal sterren.

Algemeen

Bestelling was makkelijk en duidelijk , snel de verzendgegevens in huis ! en op tijd geleverd is ook belangrijk!

Algemeen

Ik ben erg tevreden over deze webshop. Na enkele problemen (door niemands toedoen) heeft de support mij vriendelijk en doeltreffend weten te helpen. Zou deze shop zeker aanraden.

Verzending

Prima op tijd en netjes verpakt! Alleen wel vrij grote dozen (denk aan het mileu).

Klantenservice

Snelle respons, en goede afhandeling bij problemen. Dank!

Algemeen

SiComputers heeft een breder assortiment dan veel andere shops. Ik had een specifieke case en voeding nodig en die kon binnen 2 dagen geleverd worden.

Vormgeving en werking van de site mag wel wat aan gedaan worden..

Klantenservice

Ik heb een vergissing gemaakt waar ik pas achter kwam tijdens het bouwen van de computer. Hoewel de case volgens de specificaties geschikt zou moeten zijn voor ATX-moederborden, bleek een standaard ATX-bord in de praktijk niet te passen. Kleine lettertjes op de site van de fabrikant: maximaal 7,5 inch diep, korter dan de ATX specificatie.

Daar is SiComputers zeer coulant mee omgegaan. Ik mocht de oude case (die al geopend was!) en voeding terugbrengen en krijg nu een iets anders model opgestuurd. Klantenservice heeft keurig meegedacht over een vervangend model. Prima service!

Algemeen

Product besteld en binnen aanzienlijke tijd ontvangen. Product is verder goed beschermd ingepakt en duidelijk nooit eerder uitgepakt geweest.

Verzending

Klein aandachtspuntje is dat het product misschien wat overdreven verpakt aankwam, was niet nodig aangezien het product niet breekbaar is.

True Karma 29,3K

Algemeen

tl;dr: trage website, omslachtig, betaalmethode oubollig, te veel onnodige mails, slechte verpakking, klantenservice goed maar slecht bereikbaar.

De website is traag, bijzonder traag. Waar ik normaal bijvoorbeeld vijf tabbladen open met de producten ze dan allemaal toevoeg aan de winkelwagen, het laatste tabblad een keer refresh en alles in mijn winkelwagen zie staan krijg ik wel de melding dat de producten in de winkelwagen geplaatst zijn, maar is er niets mee gebeurd. Let hierbij op als je dit ook doet, geheid dat je wat zult vergeten.

De betaal- en infopagina onoverzichtelijk en weer ontzettend traag, ik betaal met mastercard en moet hier op deze pagina mijn volledige creditcardgegevens invullen, waar normaal dit bijna altijd gedaan wordt bij een uitbestede partner is dit nu niet het geval (!), na het invullen, druk ik op de bevestigknop en er gebeurd voor een seconde of tien(!) helemaal niets. Hierna krijg ik een pagina van multisafepay.com waar ik opnieuw(!) mijn creditcardgegevens moet invullen. Na het invullen krijg ik kort mijn bankpagina er voor deze controleert op fraude, hierna krijg ik weer multisafepay.com ervoor met een melding 'expired card' in een kleine balk bovenin het scherm waar enigszins bijzonder is gezien ik nog geen tien minuten hiervoor bij Megekko zonder problemen ook een bestelling gedaan heb. De foutmelding is amper te lezen voordat deze weer weg is en ik weer op de betaal- en infopagina zit van SiComputers, ook hier wordt er niet duidelijk wat er aan de hand is, mijn gegevens zijn verdwenen maar de winkelwagen is nog intact. Een tweede poging, waarbij ik zowel de betaal- en infopagina van SiComputers invul en weer die van multisafepay.com krijg ik een melding dat de bestelling succesvol ontvangen is.

Helemaal vreemd is dat ik inmiddels twee mails ontvangen heb welke volledig identiek zijn behalve het ordernummer. Beide mails wekken de indruk dat ik bij beiden succesvol betaald heb. Gelukkig geeft mijn bankapp aan dat er maar éénmaal betaald is. Toch blijf ik het zeer frappant vinden dat ik zowel op SiComputers als op multisafepay.com mijn creditcardgegevens moet invullen én dat het de eerste keer fout gaat (wellicht een typefout van mijn kant) zonder dat hier enige duidelijke vorm van uitleg bij komt kijken.

Gezien de snelheid van de website, de onduidelijkheid op de betaal- en infopagina, de foutmelding en de onduidelijke mails twijfel ik over de integriteit van de webwinkel haar veiligheid en zodoende de veiligheid van mijn NAW-gegevens EN creditcardgegevens.

Simpelweg:
1. een snellere website;
2. het niet invullen van de creditcardgegevens op SiComputers;
3. meer duidelijkheid in het bestelproces bij gebruik van creditcard (zeker bij fouten);
4. geen onnodige of onduidelijke mails sturen.
Zouden al mijn twijfels doen wegnemen, naar mijn mening niet een echt onrealistische gedachtegang.
Vooralsnog zie ik de volgende keer af van SiComputers en betaal ik liever ongeveer 6 à 8% meer bij een webwinkel waar ik positievere ervaringen heb gehad.

Enkele dagen later ontving ik het pakket met DPD, inmiddels een zestal mails verder: bestelling, pakket verzonden mail van DPD, bestelling overgedragen aan vervoerder (uh ja dat wist ik al), bezorgtijd mail van DPD, bezorger is onderweg (nee, hij is inmiddels al geweest). Ook hier is winst in te halen, geen dubbele mails en geen mail over bezorging sturen als het pakket al geleverd is of had moeten zijn.

Pakket zelf is eigenlijk een zooitje, een doos van 40*50*40cm waarin onderin dik papier zit in één grote prop. Hier bovenop liggen alle zes bestelde onderdelen, deze kunnen in alle rust tegen elkaar aan botsen e.d. hier bovenop weer één grote prop. Op deze manier één artikel versturen is eigenlijk niet zo'n probleem, maar meerdere werkt eigenlijk niet. Het is zeker niet bestand tegen een val zijwaarts of gewoon door elkaar schudden. Ook liggen een aantal artikelen letterlijk los in de doos, een kabeltje, een simpel kartonnen doosje met een adapter en een bracket. Zo’n bracket kun je nog gauw kwijt raken in de kartonnen prop. De verpakking heb ik ook weleens beter gezien. Zeker met meerdere artikelen is dit eigenlijk geen porum.

De bestelde artikelen voldoen logischerwijs, mits ze wel daadwerkelijk bezorgd worden. Ik heb een simpele doch cruciale kabel besteld voor molex > p4 voor de picoPSU, zonder werkt de setup niet, deze zogenaamde converterkabel was nergens te bekennen, hiervoor in de plaats had ik wel een leuke P4 > P4 (M-M). Behoorlijk balen, de verzending was al niet al te snel, drie werkdagen, maar redelijk. Geen enkele andere shop kon wel direct leveren wat ik wilde en daarom is het eigenlijk ook geen probleem. Wat dan wel jammer is dat ik nu weer 3 werkdagen moet wachten op een vervangend kabeltje waar Hemelvaart ook nog eens tussen valt. Het bouwen en testen van een nieuwe server zal op zich moeten laten wachten.

Betreffende de service, bij het bellen van het 085 nummer (lokaal tarief) kreeg ik simpelweg geen gehoor om half drie in de middag tijdens een werkdag. Er werd gezegd dat niemand de telefoon kon opnemen en het gesprek werd beëindigd, deze melding leek afkomstig van de provider en was geen antwoordapparaat of ingesproken bandje. Zeker op de speaker en met lokaal tarief heb ik er totaal geen probleem mee om even te moeten wachten. Simpelweg een wachttoon met eventueel de verwachtte wachttijd is een prima oplossing. Rond vier uur kreeg ik wel iemand te pakken, hij verbond me al snel door naar Patrick van RMA en Patrick heeft mij uitstekend geholpen, hij gaat een nieuwe kabel bestellen, de P4>P4 mag ik houden gezien de retourkosten niet opwegen tegen de waarde, als de nieuwe kabel binnen is wordt gecontroleerd of deze wel voldoet en correct is en wordt daarna naar mij verzonden. Gezien de levertijd hier langer is dan gewenst heb ik zelf maar bij een specifieke kabelwebwinkel de juiste kabel aangeschaft. Deze krijgt het voor elkaar middels briefpost mij de juiste kabel te leveren op vrijdag tussen hemelvaart en het weekend.

Het RMA proces en de levering hiervan wacht ik nog even af en zal ook de review aanpassen hierop. Ik ben eigenlijk zeer content met de klantenservice, maar helaas blijft het daarbij. Gezien ik bij 95% van mijn aankopen nooit een klantenservice nodig heb twijfel ik of ik in de toekomst weer bij SiComputers wat wil aanschaffen. Goedkoop blijkt soms duurkoop en ook hier zijn de hogere kosten bij een concurrent al te verrekenen simpelweg omdat ik nu zelf een extra kabel aanschaf en ik langer moet wachten.

p.s. tot op heden nog niets gehoord over de fout gelopen order.

Inmiddels ben ik er achter dat de picoPSU die ik geleverd heb kregen defect is geleverd, dit is mogelijk te wijten aan de verzending. Waar het eigenlijk aan te wijten is, maakt mij niet uit. De picoPSU mag terug en ik ga mijn heil elders zoeken. Vrijdags om 17:15 wordt de telefoon niet opgenomen, weer krijg ik te horen dat niemand de telefoon kan opnemen. De openingstijden van de klantenservice (telefonisch) staan ook niet vermeldt op de website. Dit is iets wat zeer gemakkelijk op te lossen is en eigenlijk veel duidelijk maakt. Jammer, mocht er verder progressie zijn zal ik dit updaten.

Verzending

DPD levert een prima dienst en heeft een uitgebreider tracking proces dan PostNL, ik kan zien hoeveel stops de bezorger nog moet maken en betekent gewoon dat ik op de 5 minuten nauwkeurig het pakket kan aannemen. De verpakking van de verzending is simpelweg waardeloos en gezien het feit dat je altijd betaald voor verzending eigenlijk meer dan belabberd.

Klantenservice

Gezien het feit dat ik vaker moet bellen om iemand te spreken is het eigenlijk al niet meer goed te praten. Je krijgt direct het idee alsof het een pure dozenschuiver is. Toen ik éénmaal iemand aan de telefoon kreeg was het contact erg prettig. naar mijn mening jammer dat ondanks het goeie contact ik bereikbaarheid ook een cruciaal punt blijf vinden.

desune Karma 4,22K

Algemeen

Het bestelproces is goed, niks op aan te merken. Betaling liep ook goed en kreeg een email bevestiging van betaling en verzending.

Verzending

De keuze om voor DPD als bezorger te kiezen wel. DPD komt bij mij nooit op het juiste tijdvak. Ik kreeg een SMS bezorging tussen 10 en 11 uur. Hij is de hele dag niet gekomen. Ik kreeg om 16 uur een SMS om het op te halen bij een afhaalpunt 20 minuten van mij vandaan. Was de hele dag thuis. Dit is de tweede keer dat dit bij DPD gebeurt dus bestel niet meer in shops die alleen met DPD versturen.

Klantenservice

Klantenservice is netjes en reactietijd is goed binnen kantooruren.

Algemeen

Vaak goede prijzen en redelijke levertijd. De website ziet er wat outdated uit, al gaan ze wel met de tijd mee door Bitcoin te accepteren. Wel jammer dat je altijd verzendkosten moet betalen, ook wanneer je bestelling al ¤200+ is.

Verzending

Geschatte levertijd was 2-3 dagen, dit werden er 6. Misschien door bevrijdingsdag en weekend. Verder uitstekend ingepakt.

Algemeen

Stond dat levertijd 2 a 3 dagen was. Dit bleek ook te kloppen, twijfelde nog even omdat er niet specifiek bijstond welke uitvoerding van product het was maar dit was gelukkig de goede uitvoering

Verzending

Vernzending was netjes, omdoos om product doos heen en luchtzakjes in tussenruimte. Gewoon goed.

Zou graag wel een PostNL optie zien, al is dit duurder, de optie zou fijn zijn.

Klantenservice

Ook nog even contact gehad met klantenservice via mail. Dit was goed en snel.

Algemeen

Iets verouderde website, producten zijn via de eigen zoekfunctie of menustructuur niet altijd even goed te vinden, maar als je doorklikt vanuit de pricewatch is alles goed te vinden.
heb hier een voeding en een behuizing gekocht, en was er via de pricewatch achtergekomen dat ik die het het goedkoopst kon bestellen.

Verzending

Producten kwamen goed verpakt aan, ik vind het ook fijn dat je bij DPD direct kan kiezen voor een afleverpunt. producten werden op de 3e werkdag geleverd bij een levertijd van 2-3 werkdagen, helemaal goed dus.

Algemeen

Ruim aanbod, snelle verzending en alles was ruimschoots op tijd binnen, kon gewoonweg niet beter!

Verzending

Alle onderdelen werden zorgvuldig in één pakket geplaatst en kwamen er piekgaaf uit, niks mis mee.

1 2 3 ... 65

Scorekaart voor SiComputers

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Qshops

Review toevoegen Meld foutieve informatie

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8