SiComputers

Gebruikers over webshop SiComputers

Review toevoegen

SCAM!

Echt waardeloos.
Geen updates over de bestelling, 2 keer langere levertijd dan verteld wordt.
Geen staus updates over verwachte levertijden.

Totaal niet oplossings gericht.

PAS OP!
NIET met BTC betalen. SCAM!
SCAM
SCAM!!!

bij annulering krijg je niet je BTC terug maar een waarde in euro's waar ze zelf de koers en een "Aanpassingstarief van ¤ 6,92" (ex btw) voor rekenen.

Oplichters dus.

Dit mag wettelijk niet eens.
Gelukkig heb ik een rechtsbijstand.
Ik wens gewoon mijn BTC retour. Dit zijn ze wettelijk verplicht.
En een Aanpassingstarief????
LOL
Geen "restocking fee", annulerings kosten, administratie kosten, of andere extratjes??

SCAM!!

Verzending

Laat, heel veel te laat.
Dus eigenlijk gewoon niet verzonden

Absurd.
Totaal niet mee denken, alleen proberen er zoveel mogenlijk winst uit te kloppen.
Website reageerd zeer slecht. "we zijn op de achtergrond bezig met verbeteringen".
Nee, zelden zo'n beroerde firma tegen gekomen.

Algemeen

It is worst shop in Nederlands i ever seen. I bought DDR4 32G ram from them. Paid money. After almost 2 weeks they told to me we cannot deliver to me memory. Ok i told to them can you suggest replacement. They suggested memory which cost starting from 350 EUR. But this cheaters in same moment continue to sale memory which they cannot deliver to another people. This shop more look like simple crap microcredit hole. Be aware not buy anything in their shop they are cheaters. They use your money as free microcredit. Now i wait for refund . Hope they return it.

Algemeen

Laagste prijs en het bestelde product was keurig op tijd geleverd. De videokaart bleek helaas niet te werken met mijn hardware (moederbord) waarna ik contact opgenomen heb voor een RMA.

Klantenservice

Goede Service! Alleen per mail bereikbaar echter wel hele snelle response. RMA was geen probleem, het product retour kunnen sturen en netjes binnen de termijn het bedrag teruggestort gekregen.

Algemeen

Als je wil dat je producten op tijd geleverd worden, bestel dan vooral niet hier.

Algemeen

De producten die ik wilde bestellen waren bij SiComputers veel goedkoper dan bij andere shops alleen was niets op voorraad.
Dit scheelde met de eerst volgende shop totaal 15 euro. Dit is vrij veel op een bestelling van 35 euro met 6 kleine items.
Door wat negatieve reviews twijfelde ik toch even maar wilde het toch proberen vanwege het grote prijsverschil.
Alles was toch bijzonder snel geleverd en keurig verpakt.
Mijn eerste ervaring bij SiComputers is daardoor zeer positief te noemen.

Verzending

Keurig verpakt verzonden en gratis kruidnoten!
Heel ludiek, voor mij voor herhaling vatbaar.

Algemeen

Ze zetten producten op hun site die ze niet kunnen leveren. Toch laten ze je ervoor betalen en laten je dan achteraf weten dat het product niet leverbaar is. Omdat klanten van te voren moeten betalen, moet SiComputers nagaan of ze wel kunnen leveren.

Verzending

Er wordt wel een betaling geaccepteerd maar er wordt niet geleverd. Zie boven.

Klantenservice

Nadat ze een betaling hebben geaccepteerd voor iets dat ze niet kunnen leveren doet men geen moeite om je met een vergelijkbaar product te helpen. Zij hebben een fout gemaakt en ze zouden dan de klant wel wat tegemoet mogen komen.

Algemeen

Laagste prijzen met een goede klantenservice, ben met zowel klachten als vragen altijd super tewoord gestaan door SiComputers. Ze denken met je mee terwijl ze zelf al op zoek zijn naar een oplossing. Door het brede assoirtement en lage prijzen heb ik bijna mijn gehele pc bij hun besteld, en op sommige wat langere levertijden na; die in mijn mening gecomposeerd worden door de scherpe prijzen heb ik dan ook geen enkel slecht woord over ze te zeggen.

Verzending

Nog nooit een beschadigd product binnen gekregen en de keren dat ik iets bestelde wat breekbaar kan zijn; stevig verpakt. Verzendtijden zijn afhankelijk van de producten wat afwisselend, maar zoals ik al zij vind ik de service en de prijzen hiervoor composeren.

Klantenservice

Super ervaringen met hun klantenservice. Had een ledstrip die piepte, heb eerst met de fabrikant van de strip contact op genomen, die wezen me naar de verkoper om een RMA aan te vragen. Heb binnen 24 uur van het aanvragen van mijn RMA nog een retour stikker gekregen en de rest is door hun afgehandeld.

Algemeen

Product opeens de status "End of life" gekregen is echter nog wel verkrijgbaar bij andere winkels!
Vervolgens krijg je een mailtje dat er binnen ongeveer 14 dagen het geld terug zal krijgen! Heel vaag en is niets mee beginnen.

BLIJF WEG BIJ DEZE WINKEL!!!!!! en tweakers haal deze winkel uit je lijst aub om andere mensen deze problemen ook niet te laten krijgen!

Verzending

Als een product niet meer leverbaar is moet het ook niet meer aangeboden worden in de webwinkel

Klantenservice

kast muur verhaal je kent het wel. niets mee te beginnen op deze manier....

Algemeen

Thermaltake 900 case besteld stond voor 220,- te koop 40,- goedkoper als de concurrent. Maand na aankoop was die volgens Sicomputers ineens end-of-life. Ik heb hier aangegeven dat dit BS was aangezien de case bij Thermaltake te verkrijgen was. Nee ze gingen verder met hun leugens dat het bij hun leverancier end of life was. We zijn nou een week verder en ja hoor de case is weer leverbaar voor 258,-.
Snap niet dat er leugens worden verteld voor 40,- zeg dan dat ik hem voor duurder kan halen.

Verzending

Ze konden leveren maar vertelde liever leugens tot drie keer toe aangezien ik vertelde dat de case wel leverbaar was bij fabricant. Zo kan je toch geen zaken doen.

Klantenservice

Verspreiden van leugens, nu de case "weer" leverbaar is geen bericht of iets.

Algemeen

verzending van wat iphone kabels via DPD welke na dagen wachten weer retour gaat omdat deze beschadigd zou zijn.

Klantenservice

onbereikbaar over de telefoon en dus bij voorbaat onvoldoende n

Algemeen

Producten via de website terugvinden is niet zo vlot als bij andere webshops, maar mits tweakers pricewatch en het zoeken op de site zelf lukt het dan toch vrij vlot.

Verzending

Kreeg het pakket tijdig geleverd zoals vermeld op de website (producten werden geleverd binnen 2-3 dagen volgens site). Heb zo toch een volledige pc vrij snel geleverd gekregen.

Klantenservice

Had een vraag gesteld via e-mail wanneer mijn pakket verstuur zou worden en kreeg hier binnen het uur een antwoord op met de correcte informatie want het pakket werd geleverd op de dag vermeld in de e-mail.

Algemeen

De website mag echt wel een update krijgen qua layout maar ook in snelheid. Meestal via Tweakers producten opgezocht en op die manier mijn bestellingen gedaan. Wat ook echt jammer is de DPD bezorgservice, zie hierover meer bij verzending.

Verzending

Helaas heb ik als consument al zoveel problemen gehad met DPD als bezorgservice. Ook nu weer word mijn pakket wel op zaterdag bezorgd, als de bezorger zin heeft om überhaupt aan te bellen. Ik was gewoon thuis op dat moment, alleen geen auto onder de carpoort. Nu mag ik hem zelf afhalen op maandag bij een DPD ophaalpunt.

Ik zie toch graag dat er een andere partner gezocht word.

Algemeen

3 onderdelen besteld. Voor alle 3 moest ik volgens de indicatie op de site, paar dagen wachten. Toch maar, 2 daagjes later DPD bezorger bracht het pakketje. Alles zat erin, netjes ingepakt.

Algemeen

Ik gebruik voornamelijk Tweakers.net of hardware.info voor het vinden van de benodigde producten omdat de Navigatie van verschillende websites waaronder die van SiComputers niet optimaal werken. Het is echter wel gemakkelijk te bestellen en account management is gewoon duidelijk en overzichtelijk. After sales is ook gewoon op orde. Het enige nadeel is dat ze DPD gebruiken als bezorg service, zie hierover meer bij verzending.

Verzending

SiComputers maakt helaas gebruik van DPD, welke verre van voorzichtig omgaat met hen pakketten, ik zie graag een keuze tussen andere bezorg diensten. de bezorger tekende daarnaast zelf voor het pakket en vond dit na hem hierop aangesproken te hebben, normaal.

Ik vermoedt dat DPD de reden is waarom de disk defect was bij levering, product was goed verpakt.

Klantenservice

Na constatering van defecte Toshiba X300 4TB heb ik zonder problem en snel een RMA kunnen aanvragen, uiteindelijk zelf schijf weg gebracht en iets later dan een week ivm levering issue weer op komen halen.

Personeel is zeer vriendelijk, alleen raar dat zij telefonisch niet bereikbaar zijn maar het 0900 nummer nog wel actief is.

Algemeen

Ik had een AM3+ moederboard bij Sicompuers besteld.. er stond bij dat de levertijd: 4-10 dagen was.
Dit was dus geen goeie informatie en na 9 dagen nadat ik erachteraan ging kreeg ik een antwoord dat het nog eens een week zou duren.. In die week kreeg ik een bericht op de site zelf dat er geen zekerheid meer was wanneer het binnen zou komen.. Ik vroeg na mijn andere mogelijkheden maar daar wordt nu al heel lang niet op gereageerd. Ik heb nu een annulerings email opgestuurd en ik hoop dat ze daar wel een beetje actief iets mee doen, heb er spijt van dat ik niet even wat trustpilot reviews had bekeken voordat ik hier bestelde.

Verzending

Product is dus niet geleverd, de levertijd informatie was fout op de site en daarna nog een keer via Facebook een verkeerde levertijd. Uiteindelijk hebben ze maar gezegd dat ze geen zekerheid over de levering.

Klantenservice

Ze waren op zich wel aardig, maar de informatie was steeds fout en nadat ze hadden gereageerd.. was er geen vervolg gesprek op Facebook.

Beter als je een gesprek aangaat op Facebook gewoon in gesprek blijft inplaats van dat je na 4 uren nog steeds niet reageert...

Algemeen

Corsair 64gbx4000CL19 geheugen modules gekocht voor een extreem scherpe prijs. De factuur was met een tijdelijke account niet verstuurd, na een mailtje heb ik deze wel netjes gehad (binnen 1 uur).

Verzending

Was volgende dag gelijk binnen.

Algemeen

Op zich best goede webshop. De site is wel tergend traag, kan me niet voorstellen dat veel klanten dat prettig vinden.
Ik had een set ventilatoren besteld, maar wilde deze bij nader inzien wijzigen naar een ander, duurder, model. Mailtje gestuurd en daarop werd de bestelling aangepast. Door middel van een handmatige overboeking kon ik het verschil bijbetalen. Hier is ook een verbeterpuntje; ze zouden ook een iDeal link kunnen sturen zodat ik direct kon betalen en zodat dit ook automatisch in hun systeem verwerkt wordt.
Al met al goede ervaring.

Verzending

Levertijd was lang, maar dat wist ik van te voren. Ik had fans besteld die nog niet op de markt waren. Ik werd netjes op de hoogte gehouden van de bestelling, ook als er weinig anders te melden was dan dat de producten nog niet beschikbaar waren.
De zending was prima ingepakt en werd door DPD op het door mij gekozen afleverpunt afgeleverd. Prima!

Klantenservice

Op mail wordt vlot gereageerd. Ze zouden iets moderner kunnen zijn door bijbetalingen met iDeal te laten doen in plaats van een handmatige overboeking, maar op zich is het prima bevallen.

Algemeen

Nadat ik het eerste deel van mijn custom pc had besteld bij MeGekko (top winkel) moest ik 3 onderdelen bij SiComputers bestellen (d.m.v. wishlist prijsberekenaar, top ding). Het ging hier om 2 onderdelen en de Inno3D GeForce GTX 1060 6GB X3 V2. Alles was besteld en het bleek goed te zijn, overigens stond er voor de GTX een levertijd (toen die tijd tenminste nog) van 4-10 dagen. Na een week wachten begon ik toch nieuwsgierig te worden, dit vooral ook omdat de dag na mijn bestelling op MeGekko de meeste onderdelen al binnen waren, dus heb ik een mail gestuurd. Hierin kreeg ik te horen dat ik mijn GTX1060 rond begin/medio die aankomende week binnen zou krijgen. In die week is er niks binnen gekomen en dus daarom heb ik daarna nog een mail gestuurd. Hierop kreeg ik het antwoord dat de levertijd van het product niet op te geven viel. Ook wisten SiComputers niet zeker of bij de volgende lading Inno3D's mijn GTX er wel tussen zat. Dit bericht kreeg ik dus na 2 weken wachten. Na mijn mening is dit erg slechte customerservice en daarom geef ik SiComputers een dikke waardeloos. Ja, ik wist waar ik aan begon met 4-10 werkdagen levertijd maar dat dit zoveel moeite zou kosten wist ik niet.

Overigens is deze Inno3D GeForce GTX 1060 6GB X3 V2 ineens van de tweakers pricewatch gehaald (de prijs van SiComputers dan), wat ik ook merkwaardig vind.

Verzending

Geen verzending gehad dus er is weinig over te oordelen.

Klantenservice

Er wordt geen proactief beleid uitgevoerd richten de klanten wanneer er een vertraging is of wanneer het überhaupt niet duidelijk is hoe laat een bestelling aankomt. Ik moest nl. zelf 2x mailen waarop ik het antwoord luidde: "Ik heb het even nagevraagd..."

Algemeen

voorraad correct , prijzen zoals overal , zeer goed ingepakt , website werkt traag maar goed

Verzending

ik bestel al jaren pc components zelfs uit amerika , bij si/dpd werd ik bijna om de 5 sec van een update voorzien dus super !

Klantenservice

perfect want niet nodig gehad !

Algemeen

Belachelijke hoge prijzen voor de verzending naar België (circa 14 euro) en voor een mistercash transactie (circa 3 euro).

1 2 3 ... 56

Scorekaart voor SiComputers

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Qshops