SiComputers

Gebruikers over webshop SiComputers

Review toevoegen
Verzending: Score: 2

Algemeen

Website is niet de mooiste, ook is navigatie niet bijzonder prettig. Het specifieke product (extrerne harde schijf van 500gb) dat ik zocht was hier wel als een van de weinige websites beschikbaar, en ook goedkoop.

Verzending

Externe hardeschijf op maandagavond besteld. 2-3 dagen levertijd, dus je verwacht een uiterlijke levering op vrijdag. Als deze datum niet wordt gehaald, dan verwacht je op zijn minst een bericht op de dag ervoor. Uiteindelijk pas op maandag bericht gekregen dat de verzending vertraagd was, en het product op dinsdag verstuurd zou worden. Dit is uiteindelijk ook gebeurd, en op woensdag (3 werkdagen te laat) is het product binnen gekomen.

Als er eerder was gecommuniceerd, dan had ik hier meer begrip voor gehad.

Algemeen

Kingston SSD besteld. Een van de goedkoopste winkels. Bestelling snel en naar tevredenheid afgehandeld. Gekozen voor verzending via een brievenbuspakje, dus hoefde niet thuis te blijven voor ontvangst, ideaal!

Algemeen

Link vanuit tweakers werkt uitstekend. Goede prijs, snelle levering. Niets op aan te merken. Duimpje plus.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Betaling zelf is volledig goed gegaan. Echter mis ik veel opties, zoals VISA, Mastercard of Paypal. Daarbij komt er nog bij dat het redelijk lang duurt voordat jouw winkelwagen alles gecalculeert heeft en door kunt gaan naar de betaling. Verder over het algemeen een goede ervaring. Het grootste minpunt is de website zelf. Het heeft een oude look en zal bij veel mensen afschrikken. Ik was ook niet 100% zeker of ik wel hier zou bestellen. Maar na het lezen van reviews heb ik gezien dat het een betrouwbare webshop is.

Verzending

De verzending is goed gegaan. Echter als een product niet op voorraad is, krijg je geen verwachte tijd van wanneer het product wel aanwezig is. Uiteindelijk heb ik de informatie mogen ontvangen via WhatsApp, waar ze zeer snel waren met reageren.

Klantenservice

Klantenservice is snel en reageren met goede informatie.

Algemeen

Twee pakketjes besteld. Die waren er binnen twee en drie werkdagen, zoals aangegeven in de webshop. Goed, veilig en ruim verpakt.

Klantenservice

Voor de zekerheid gebeld omdat na het bestellen de voorraad op 0 stond. De klantenservice gaf aan dat mijn product klaar stond voor verzending en de volgende werkdag geleverd werd.

Algemeen

Opzet van berichten per email erg duidelijk (en visueel). Mogelijk verbeterpuntje zou voor mij (het doorzoeken van) de website zijn.

Verzending

Erg ruim ingepakt, bijna overkill wat bereft gebruikt materiaal.

Algemeen

Nette prijzen, snel geleverd. Voor vijf sterren zou een 23/24u service zijn (voor 24u besteld, morgen in huis) en geen verzendkosten.

Prima; Lage verzendkosten, netjes geleverd

Algemeen

Overzichtelijke site hele goede prijs en belachelijk goed verpakt artikel als beschreven en werkt perfect.

Verzending

Geleverd bij gewenste afhaalpunt zeer goed verpakt en snel geleverd.

Algemeen

Uitstekende RMA service zelfs na het verlopen van de garantie op mijn ASUS workstation moederbord.

Klantenservice

Ik heb een aantal dagen geleden een RMA verzoek ingediend. De moederbord viel niet meer onder garantie, maar ben toch uitstekend geholpen door de medewerkers van SiComputers. Ik moet de moederbord opsturen voor een controle voor een aantal tientjes. Gelukkig bleek dat de moederbord in orde was. Kreeg netjes foto's en een uitgebreide test overzicht opgestuurd. Top service zelfs nadat men een product al jarenlang in bezit heeft.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 3

Algemeen

Website erg traag, soms wel een paar seconden wachten tot er iets wordt toegevoegd in het winkelwagentje/ naar een andere pagina gaan. (Nee dat ligt niet aan mijn internet ) Geen bericht bij vertraging, maar is vrij eenvoudig in te zien op de (trage) website. Factuur en andere gegevens kan je ook makkelijk downloaden als PDF op de website. Klantenservice is bij Si prima op orde.

Verzending

Te laat (2-3 dagen is geen 6), wel prima verpakt.

Algemeen

SSD met external case aangeschaft voor uitbreiding van PS4 opslag. Helaas werkte de aangeschafte sharkoon case interface niet met de PS4 en ben ik voor een andere oplossing gegaan. De SSD met external case op basis van herroepingsrecht geretourneerd en netjes geld teruggestort gekregen.

Webshop en aankoop:
- Website voldoet; account aan te maken waarin bestelling terug zijn te vinden.
- Track & trace via PostNL.
- Alleen betaling via Ideal / Mister Cash.
- Product in goed beschermde transportverpakking geleverd.

Klantenservice:
- Retourbeleid onder marktniveau; zelf verzendkosten betalen bij beroep op herroeping.
- Retour procedure is alleen via telefoon en/of e-mail te initiëren, niet vanuit het aan te maken account.
- Telefonisch uitstekend bereikbaar en goed te woord gestaan.
- Snelle opvolging via e-mail.
- Geldbedrag binnen 7 werkdagen na ontvangstbevestiging van retour teruggestort.

Zou ik nog een keer iets bij deze webshop bestellen?
Op basis van mijn ervaring met deze webshop zou ik in de toekomst zonder problemen producten bij deze webshop bestellen. Echter, meer risicovolle aankopen (daar waar ik zelf niet helemaal zeker over ben) zijn minder geschikt door het retourbeleid van de webshop. Ik kan me goed voorstellen dat de keuze voor een dergelijk beleid een bewuste positionering kan zijn ten aanzien dergelijke aankopen/aankopers.

Zie algemene toelichting

Zie algemene toelichting

Algemeen

Alles liep vlotjes bestelling t/m bezorging. Zeer te vreden over de afhandeling. Installatie harde schijf gaf geen problemen

Algemeen

Wanted to upgrade my laptop with more RAM and an SSD, went here because of the low prices and got the items as expected. I had to get a different type of SSD and they were kind enough to receive the return of my product and send me the one I need.

Algemeen

Heldere informatie over levertijden, en zeer snelle reactie via email over nadere afstemming van deelleveringen en data waarop geleverd wordt. Uiteindelijk keurig conform verwachting geleverd.

Klantenservice

Snelle en correcte reactie via email.

Algemeen

Bestelling gemakkelijk te plaatsen via link. Verschillende producten besteld, Prijzen zijn ook aantrekkelijk. De behuizing was DOA, Maar snel opgepakt door Si Computers.

Verzending

Verpakking en verzending is uitstekend, ook de waarborg dat het product goed wordt afgeleverd is goed. Kunnen een aantal bedrijven van leren. (Men tekent voor ontvangst).

Klantenservice

Doordat de behuizing een DOAtje was, contact opgenomen met Support. Afhandeling was snel en efficiént. Nieuw onderdeel toegestuurd gekregen wat wel in orde was.

Vooral de efficiéntie is een pluspunt.Support denkt mee aan een goede oplossing. Ik hoefde in principe alleen het defecte onderdeel op te sturen en niet de gehele behuizing, maakt het allemaal wat gemakkelijker.

Algemeen

Op de pricewatch waren ze de goedkoopste voor een Acer 27" 1440p 144hz IPS gaming monitor. Bestellen ging gemakkelijk en betalen ging ook vlot.

Verzending

Super goed verpakt en met papier ipv plastic opvulling in de doos. Was wel 1 dag telaat geleverd, maar er zat wel een weekend tussen. Levertijd was 3 werkdagen op de site maar effectief was het 4 werkdagen

Algemeen

Alles van van wensenlijstje kon ik bij SiC in het mandje leggen. Het geheugen was wat aan de dure kant, maar alles op één adres kunnen kopen en ervaringen uit het verleden deden mij alle onderdelen aan SiC gunnen.

Verzending

Goed verpakt. Doos met papier opgevuld; milieuvriendelijker dan met plastic opvullen.

Klantenservice

Reageerden snel via de App voorafgaand aan het bestelproces.

Algemeen: Score: 1

Algemeen

Zocht betaalbare Ram en kwam uit op deze site. Op de site stond 2/3 werkdagen dat ik moest wachten. Na 10 dagen contact met de opgezocht. Kreeg te horen dat ik het na 10 dagen binnen zou krijgen. Jammer.. Kreeg liefst uit hun eigen initiatief een mail dat ze hun belofte niet waar konden maken met daarbij een uitleg hoezo.

Algemeen

Makkelijk bestellen voor een zeer scherpe prijs, zoals beloofd geleverd binnen 3 werkdagen in een stevige verpakking, prima!

Algemeen

M2 ssd besteld. Goede prijs, Makkelijk te zoeken via website. Op vooraad. Makkelijk te bestellen.

Verzending

Was op voorrad, dus morgen al ontvangen. Prima

Klantenservice

email over bestelling en verzending heel goed te volgen.

1 2 3 ... 73

Scorekaart voor SiComputers

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Qshops