Electronica Online

0 producten en 0 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Electronica Online

Review toevoegen

Algemeen

Alleen ongeopende producten mogen worden geretourneerd, en als een kabel wel signaal geeft maar niet op de resolutie die ondersteund zou moeten zijn wordt het niet gezien als defect.

Klantenservice

Ik heb een HDMI kabel besteld die volgens de site 4K@60hz weer zou moeten kunnen geven. Aangesloten bleek dat de kabel dat niet haalt. Hij werkt wel op lagere resoluties.
De kabel zit in een dichte plastic zak die je open moet maken alvorens hem te gebruiken. Daarmee vervalt volgens de winkel het recht om hem te retourneren.
Quote: "Belangrijk is wel dat de verpakking niet is geopend en de verzegeling niet is verbroken. Kabels worden door ons bijvoorbeeld verpakt in een doorzichtige sealbag. Hierdoor kunt het artikel goed zien, en is de kwaliteit goed te beoordelen zonder de verpakking te openen."

En ik mag hem ook niet terugsturen als defect vanwege deze tekst: "- Test de kabel op een lagere resolutie of verversingsfrequentie, wanneer hij dan wel werkt is de kabel
niet defect."

Dus ze verkopen vrolijk kabels van slechte kwaliteit op de website die nooit iemand terug mag sturen en dus weg kan gooien.

Algemeen

Door een fout wel eens waar bij DHL nooit het pakket ontvangen en deze is direct teruggestuurd naar het bedrijf. Aangezien ze niet bereikbaar waren (webformulier was zelfs gesloten in die periode) heb ik het artikel elders besteld en uiteindelijk netjes binnen 14 dagen de aankoop ontbonden. Helaas restitueert het bedrijf niet de netjes verzendkosten (en verzekering) terwijl ze dat wel verplicht zijn volgen Artikel 230r van het burgerlijk wetboek 6. Ze vertellen doodleuk dat dat toch niet hun schuld is en dat ik het zelf maar bij DHL moet terugvragen, dit kan echter niet aangezien ik geen overeenkomst heb met DHL. Na meermaals aangeven nu eerst proberen dit via een geschillencommissie op te lossen en anders rechter.

Klantenservice

Moeilijk te bereiken er is geen telefoonnummer of e-mail, op moment van eerste contact proberen te zoeken was zelfs het webformulier dicht. Na de wet citeren krijg je doodleuk bericht dat ze er niks aan kunnen doen (dus met houdt zich niet aan de wet) en wordt er daarna niet meer gereageerd.

Algemeen

Bar slechte webshop. Dure woofer gekocht en betaald maar nooit iets van vernomen. Geen reactie via het contactformulier en geen telefoon beschikbaar. Binnenkort maar naar Landgraaf

Klantenservice

De klantenservice bestaat gewoon niet. De berichten komen niet aan of worden niet beantwoord. Je staat met lege handen

Algemeen

onbeschofte "ondernemer". kapot onderdeel ontvangen (ringkerntrafo met missende aansluit draden primaire wikkeling), retour gestuurd, maar pakket wordt niet aangenomen. voorwaarden voor retour en garantie zijn zo geformuleerd dat je nooit aanspraak kan maken op vervanging of geld terug. totaal tegenstrijdig met de wet voor kopen op afstand. onvoorstelbaar dat dit soort oplichters blijven bestaan.

Verzending

lekker snelle verzending van een kapot onderdeel met een niet werkend trackingnummer.

Klantenservice

super onbeschofte toon! zeer vervelend mannetje, als je hem al te pakken krijgt. mailen alleen via webformulier, waar je over het algemeen geen antwoord op krijgt.

Algemeen

Bestelling van 19 April 2020.
Na één week mail verstuurt met de vraag waar mijn bestelling bleef.
Ik kreeg toen antwoord dat er maar 1 keer in de week de briefwisseling met kleine inhoud naar Belgié wordt gereden om die daar te posten.
Een week later krijg ik mail wat ik besteld had.
Ze zijn blijkbaar mijn bestelling kwijtgeraakt,
iets wat ik maar een rare situatie vind.
Betalen zonder dat je een bestelling plaats ????
Op 6 Mei krijg ik, terug op vraag waar mijn bestelling is, mail dat deze op 30 April is verzonden.
Het is nu 13 Mei maar nog steeds heb ik niets ontvangen en houden ze me aan het lijntje.Ik ben zeer teleurgesteld in hun diensten.
Ik heb één keer iets besteld maar zal dan ook wel de laatste keer zijn.

Bestelling gedaan op 19 April
Bestelling is Verstuurt op 30 April.
Op 13 Mei nog geen levering ontvangen.

Klantenservice

Bij je bestelling blijf je in het ongewisse.
Je krijg geen enkele mail of deze al dan niet is verzonden zonder dat je erom vraagt.

Algemeen

Kabels besteld en na aansluiting blijken die niet te werken zoals beloofd. Retourneren is niet mogelijk, aangezien product uit verpakking is gehaald. Reactie: als je wilt retourneren dan moet je maar bij andere winkel kopen

Algemeen

Paar simpele componenten besteld, maar nooit geleverd gekregen, enige manier van contact is web-formulier waarop geen reactie komt.

Verzending

Bestelde artikelen nooit ontvangen, geen reactie op klachten hierover, geld niet retour ontvangen.

Klantenservice

webformulier zonder reactie is volkomen onacceptabel, andere opties van contact met klantenservice is er niet.

Algemeen: Score: 2

Onwettige garantiebepalingen
Elektronica online hanteert onwettige garantiebepalingen. Ik had een dure (30€) zaklamp van Assmann gekocht met drie jaar garantie die na een jaar stuk ging, daarna moest ik zelf de verzendkosten (bijna 7 €) betalen voor retourneren. Dit gaat in tegen de wet. Daarna kreeg ik een nieuwe zaklamp die nu ook weer stuk is. Opnieuw zou ik verzendkosten moeten betalen. De consumentenbond en mijn rechtsbijstand geven aan dat dit onwettig is. Een klacht geplaatst op klachtenkompas wordt door het bedrijf genegeerd.

Klantenservice

Geen reactie op serieuze klacht na diverse emailcontacten, plaatsing klacht op klachtencompas, brief verstuurd... .

Verzending: Score: 3

Algemeen

Bestelling geannuleerd, zending niet aangenomen. Ondanks aanvankelijke toezegging geen geld terug. Een teleurstelling dat dit nog bestaat in webshop land. Overigens vaart meneer Erik Henssen er een mooie Bayliner van..
Helaas voor meneer Henssen komt vanzelf de dag dat hij deze 'grapjes' bij de verkeerde uithaalt.
Dom om de reviews hier niet eerder te lezen, het is nogal een rode draad zo te zien.
Het ontbreken van een telefoonnummer is erg irritant. Als service van mijn kant dan hier maar even. 06-46327103

Voldoende snelle verzonden.

Klantenservice

Erg trage reacties op mail, terug komen op toezegging. Smoesjes verzinnen om niet terug te betalen.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Alles geleverd, maar kapotte artikelen niet ruilen.....
Al vaker bij Elektronica Online besteld, en alles is steeds geleverd binnen redelijke termijn. Heb je echter klachten over defecte artikelen, dan word je op een onprettige manier aan de kant gezet. Als je je wat harder opstelt in de mail dan antwoord meneer Erik Henssen ineens niet meer. Zonde, zeker als het probleem gewoon eenvoudig en netjes oplosbaar is.
De webshop heeft geen telefoonnummer helaas, maar de eigenaar is op het net wel vindbaar.
Voor mij is de afhaalbalie op een redelijke afstand dus in het vervolg ga ik de spullen wel persoonlijk ophalen.
Positieve geluiden zijn er ook, niet alles is kommer en kwel; ze hebben een groot assortiment producten (zeker Ansmann!) en de prijzen zijn laag. Dus daarover niks te klagen.

Algemeen

5 van de 6 artikelen in miijn bestelling zijn verkeerd geleverd. Na lezen van de reviews ben ik bang deze terug te sturen en helemaal niets te krijgen.

Verzending

De verzendtijd was een week in plaats van de beloofde 1 a 2 dagen.

Algemeen

Altijd gedacht: dit zal mij niet overkomen. Maar ja hoor toch opgelicht door deze crimineeltjes. Koop nooit bij een webwinkel zonder telefoonnr. Dit blijkt bijna altijd een garantie om opgelicht te worden. Ik kan mezelf wel voor het hoofd slaan dat ik er nu toch ingelopen ben. Maar je gaat in principe uit van correcte mensen die elkaar niet oplichten. Maar ja ze bestaan toch echt. Een daarvan is "webwinkel" Elektronica Online.

Verzending

Mijn ervaring met deze oplichtingstruc is de volgende. Let op het doortrapte systeem: Je bestelt je product...daarna zenden ze jou een verkeerd product waar je niets mee kunt. Dit retourneer je dan...en hebben zij,op jouw kosten, hun eigen product weer terug. Je kunt ze vervolgens niet bellen en op je mail reageren ze vervolgens niet. Geld kwijt en vertrouwen in de mensheid kwijt. Zo makkelijk gaat dat. Ik ben nu nog even kokend van woede, maar ga daarna actie ondernemen om dit soort volk proberen uit de markt te halen en verdere schade aan een normale handelsomgang tussen mensen proberen te voorkomen.

Klantenservice

Klantenservice? Bestaat hier helemaal niet! Vraag me nu zelfs af of ze het woord wel kunnen schrijven. Dit soort mensen zijn maar op een ding uit: centen!

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 3

Algemeen

Heb hier in het verleden wel vaker besteld, op zich wel handig assortiment aan kabeltjes en standaard componenten waarvoor je geen zin hebt om uren te moe uit 20 varianten.
Echter beschrijving is matig, en een geleverd product was van slechte kwaliteit. De daarop volgende mail van mij is niet beantwoord.

Verzending

Spullen zaten wel netjes in zakjes verpakt.

Klantenservice

Na 5 werkdagen geen reactie ontvangen op de verzonden mail.

Algemeen

Als je bij dit bedrijf wat koopt krijg je niets. Anuleer je nl je bestelling dan is je geld weg echte oplichtes. Als deze review al een persoon voor een miskoop kan behoeden dan is dat al winst.

Verzending

Product geannuleerd maar geen geld retour. Je kan dus fluiten naar je geld

Klantenservice

Volgens de Klantenservice krijg ik mijn geld pas terug als ik de negatieve review verwijder. Jullie zijn gewaarschuwd.

Algemeen

Er staat op de website dat je de algemene voorwaarden kunt aanvragen. Ondertussen hebben ze jou email adres. Verzendkosten weet je pas als je ingelogd bent.

Algemeen

Bestelling gedaan die daarna op mijn verzoek is geannuleerd. 80 euro weg!!!!! Geld krijg je niet terug. inmiddels 4 Maanden verder. Advies koop hier niet
Inmiddels aangifte gedaan.

Verzending

Ze leveren gewoon niet. Al je vraagt om het geld terug te storten krijg je je geld niet terug.

Klantenservice

Eric eigenaar van Electronica-online.nl stuurde mij een mail met de opmerking dat als ik mijn reviews niet verwijder ik mijn geld niet terug krijg. Vergeet het maar dat is chantage en reviews mag je geven!!

Aangifte gedaan en ben in overleg met de rechtsbijstand wat er verder gedaan kan worden. Ik zal zodra ik weet hoe dit aangepakt moet worden dit aan iedereen doorgeven.

Pas allen op

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4

Algemeen

Bestel er al vele jaren electronica-onderdelen, je moet wel zelf weten wat je besteld.
Tot nu toe probleemloos, levering geen problemen.

Algemeen

Bestelling gedaan op 17 July van een product dat op voorraad zou zijn.
Na meerdere mails gestuurd te hebben (via contact formulier) nog steeds geen enkele reactie of product.

Verzending

Geen communicatie over het product of leverdatum. Op de website staat een contact formulier waar als je als je het invult zelf geen copy krijgt. (Heb zelf maar een screen shot gemaakt). Antwoorden blijven uit

Klantenservice

Geen enkele reactie op het invullen van contact formulier je krijgt zelf ook geen copy

Vandaag nog steeds geen reactie ga aangifte van oplichting doen!

Algemeen: Score: 5
Klantenservice: Score: 0

Elektronica online is een webshop met een groot assortiment met zeer scherpe prijzen. Mijn bestellingen worden zeer snel verwerkt. De bestellingen kan ik al 1u nadat ik besteld heb ophalen. Het personeel is zeer vriendelijk en ik heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met deze shop gehad. Wat mij betreft een echte aanrader.

Algemeen

Ik heb met mijn vrienden een bitcoin miner (terraminer) gehad. Dus heb 2 omvormers nodig gehad. Ik dacht dat een 1500 W omvormer genoeg is. Maar ik wist niet precies. Dus heb ik alles informaties van de bitcoinminer naar de electronica-online.nl verzonden. En ik heb een toestemming van de electronica-online.nl gevraagt, om de twee 1500 W omvormers met de bitcoinminer mag gebruiken. En ze hebben toestemming gegeven.
Na 2 maanden hebben allebei omvormers gesmolten, bij de uitgande stopcontact. Ik heb fotos ervan. Maar ze zeggen toch dat de kabels zijn gesmolten. (Wat helemaal niet waar is. Ik heb ook fotos van de kabels.) De 2 omvormes hebben 1 jaar garantie, en ze hebben toch 60 euro (verzendkosten + reparatiekosten) gevraagt. Ik heb meer dan 12 email voor hun gestuurd. Maar ze zijn echt onvriendelijk geweest en ze wilde niet meer met mij praten. (Ik heb alle berichten toegevoegd.)
Ik wilde echt niet de 60 euro uitbetalen, maar ik was bang, dat ik de 2 omvormers nooit meer kan zien. Dus heb ik de 60 euro uitbetaald.

Ik wil niet de hele 60 euro terugkrijgen. Ik wil alleen maar de reparatiekosten terugkrijgen!

factuurnummer: 5701EX11-140401-99319

Verzending

Ze hebben 60 euro (verzendkosten + reparatiekosten) gevraagt. Intussen de verzending is maximaal 13,25 was.

Klantenservice

De eigenaar (Erik) heeft mij bedreigd, dat hij mijn leven tot een hel te maak.

Heel gevaarlijk man.

Op de FB heb ik een groep van deze bedrijf gemaakt. Omdat ik niet de enige bent, wie zijn geld terug wil

De naam van de groep is: elektronica-online.nl

Scorekaart voor Electronica Online

Algemeen Score: 1
Verzending Score: 1
Klantenservice Score: 1

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie