Electronica Online

0 producten en 0 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Electronica Online

Review toevoegen

Algemeen

Bestelling van 19 April 2020.
Na één week mail verstuurt met de vraag waar mijn bestelling bleef.
Ik kreeg toen antwoord dat er maar 1 keer in de week de briefwisseling met kleine inhoud naar Belgié wordt gereden om die daar te posten.
Een week later krijg ik mail wat ik besteld had.
Ze zijn blijkbaar mijn bestelling kwijtgeraakt,
iets wat ik maar een rare situatie vind.
Betalen zonder dat je een bestelling plaats ????
Op 6 Mei krijg ik, terug op vraag waar mijn bestelling is, mail dat deze op 30 April is verzonden.
Het is nu 13 Mei maar nog steeds heb ik niets ontvangen en houden ze me aan het lijntje.Ik ben zeer teleurgesteld in hun diensten.
Ik heb één keer iets besteld maar zal dan ook wel de laatste keer zijn.

Bestelling gedaan op 19 April
Bestelling is Verstuurt op 30 April.
Op 13 Mei nog geen levering ontvangen.

Klantenservice

Bij je bestelling blijf je in het ongewisse.
Je krijg geen enkele mail of deze al dan niet is verzonden zonder dat je erom vraagt.

Algemeen

Kabels besteld en na aansluiting blijken die niet te werken zoals beloofd. Retourneren is niet mogelijk, aangezien product uit verpakking is gehaald. Reactie: als je wilt retourneren dan moet je maar bij andere winkel kopen

Algemeen

Paar simpele componenten besteld, maar nooit geleverd gekregen, enige manier van contact is web-formulier waarop geen reactie komt.

Verzending

Bestelde artikelen nooit ontvangen, geen reactie op klachten hierover, geld niet retour ontvangen.

Klantenservice

webformulier zonder reactie is volkomen onacceptabel, andere opties van contact met klantenservice is er niet.

Onwettige garantiebepalingen
Elektronica online hanteert onwettige garantiebepalingen. Ik had een dure (30€) zaklamp van Assmann gekocht met drie jaar garantie die na een jaar stuk ging, daarna moest ik zelf de verzendkosten (bijna 7 €) betalen voor retourneren. Dit gaat in tegen de wet. Daarna kreeg ik een nieuwe zaklamp die nu ook weer stuk is. Opnieuw zou ik verzendkosten moeten betalen. De consumentenbond en mijn rechtsbijstand geven aan dat dit onwettig is. Een klacht geplaatst op klachtenkompas wordt door het bedrijf genegeerd.

Klantenservice

Geen reactie op serieuze klacht na diverse emailcontacten, plaatsing klacht op klachtencompas, brief verstuurd... .

Verzending: Score: 3

Algemeen

Bestelling geannuleerd, zending niet aangenomen. Ondanks aanvankelijke toezegging geen geld terug. Een teleurstelling dat dit nog bestaat in webshop land. Overigens vaart meneer Erik Henssen er een mooie Bayliner van..
Helaas voor meneer Henssen komt vanzelf de dag dat hij deze 'grapjes' bij de verkeerde uithaalt.
Dom om de reviews hier niet eerder te lezen, het is nogal een rode draad zo te zien.
Het ontbreken van een telefoonnummer is erg irritant. Als service van mijn kant dan hier maar even. 06-46327103

Voldoende snelle verzonden.

Klantenservice

Erg trage reacties op mail, terug komen op toezegging. Smoesjes verzinnen om niet terug te betalen.

Algemeen

Alles geleverd, maar kapotte artikelen niet ruilen.....
Al vaker bij Elektronica Online besteld, en alles is steeds geleverd binnen redelijke termijn. Heb je echter klachten over defecte artikelen, dan word je op een onprettige manier aan de kant gezet. Als je je wat harder opstelt in de mail dan antwoord meneer Erik Henssen ineens niet meer. Zonde, zeker als het probleem gewoon eenvoudig en netjes oplosbaar is.
De webshop heeft geen telefoonnummer helaas, maar de eigenaar is op het net wel vindbaar.
Voor mij is de afhaalbalie op een redelijke afstand dus in het vervolg ga ik de spullen wel persoonlijk ophalen.
Positieve geluiden zijn er ook, niet alles is kommer en kwel; ze hebben een groot assortiment producten (zeker Ansmann!) en de prijzen zijn laag. Dus daarover niks te klagen.

Algemeen

5 van de 6 artikelen in miijn bestelling zijn verkeerd geleverd. Na lezen van de reviews ben ik bang deze terug te sturen en helemaal niets te krijgen.

Verzending

De verzendtijd was een week in plaats van de beloofde 1 a 2 dagen.

Algemeen

Altijd gedacht: dit zal mij niet overkomen. Maar ja hoor toch opgelicht door deze crimineeltjes. Koop nooit bij een webwinkel zonder telefoonnr. Dit blijkt bijna altijd een garantie om opgelicht te worden. Ik kan mezelf wel voor het hoofd slaan dat ik er nu toch ingelopen ben. Maar je gaat in principe uit van correcte mensen die elkaar niet oplichten. Maar ja ze bestaan toch echt. Een daarvan is "webwinkel" Elektronica Online.

Verzending

Mijn ervaring met deze oplichtingstruc is de volgende. Let op het doortrapte systeem: Je bestelt je product...daarna zenden ze jou een verkeerd product waar je niets mee kunt. Dit retourneer je dan...en hebben zij,op jouw kosten, hun eigen product weer terug. Je kunt ze vervolgens niet bellen en op je mail reageren ze vervolgens niet. Geld kwijt en vertrouwen in de mensheid kwijt. Zo makkelijk gaat dat. Ik ben nu nog even kokend van woede, maar ga daarna actie ondernemen om dit soort volk proberen uit de markt te halen en verdere schade aan een normale handelsomgang tussen mensen proberen te voorkomen.

Klantenservice

Klantenservice? Bestaat hier helemaal niet! Vraag me nu zelfs af of ze het woord wel kunnen schrijven. Dit soort mensen zijn maar op een ding uit: centen!

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 3

Algemeen

Heb hier in het verleden wel vaker besteld, op zich wel handig assortiment aan kabeltjes en standaard componenten waarvoor je geen zin hebt om uren te moe uit 20 varianten.
Echter beschrijving is matig, en een geleverd product was van slechte kwaliteit. De daarop volgende mail van mij is niet beantwoord.

Verzending

Spullen zaten wel netjes in zakjes verpakt.

Klantenservice

Na 5 werkdagen geen reactie ontvangen op de verzonden mail.

Algemeen

Als je bij dit bedrijf wat koopt krijg je niets. Anuleer je nl je bestelling dan is je geld weg echte oplichtes. Als deze review al een persoon voor een miskoop kan behoeden dan is dat al winst.

Verzending

Product geannuleerd maar geen geld retour. Je kan dus fluiten naar je geld

Klantenservice

Volgens de Klantenservice krijg ik mijn geld pas terug als ik de negatieve review verwijder. Jullie zijn gewaarschuwd.

Algemeen

Er staat op de website dat je de algemene voorwaarden kunt aanvragen. Ondertussen hebben ze jou email adres. Verzendkosten weet je pas als je ingelogd bent.

Algemeen

Bestelling gedaan die daarna op mijn verzoek is geannuleerd. 80 euro weg!!!!! Geld krijg je niet terug. inmiddels 4 Maanden verder. Advies koop hier niet
Inmiddels aangifte gedaan.

Verzending

Ze leveren gewoon niet. Al je vraagt om het geld terug te storten krijg je je geld niet terug.

Klantenservice

Eric eigenaar van Electronica-online.nl stuurde mij een mail met de opmerking dat als ik mijn reviews niet verwijder ik mijn geld niet terug krijg. Vergeet het maar dat is chantage en reviews mag je geven!!

Aangifte gedaan en ben in overleg met de rechtsbijstand wat er verder gedaan kan worden. Ik zal zodra ik weet hoe dit aangepakt moet worden dit aan iedereen doorgeven.

Pas allen op

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4

Algemeen

Bestel er al vele jaren electronica-onderdelen, je moet wel zelf weten wat je besteld.
Tot nu toe probleemloos, levering geen problemen.

Algemeen

Bestelling gedaan op 17 July van een product dat op voorraad zou zijn.
Na meerdere mails gestuurd te hebben (via contact formulier) nog steeds geen enkele reactie of product.

Verzending

Geen communicatie over het product of leverdatum. Op de website staat een contact formulier waar als je als je het invult zelf geen copy krijgt. (Heb zelf maar een screen shot gemaakt). Antwoorden blijven uit

Klantenservice

Geen enkele reactie op het invullen van contact formulier je krijgt zelf ook geen copy

Vandaag nog steeds geen reactie ga aangifte van oplichting doen!

Algemeen: Score: 5
Klantenservice: Score: 0

Elektronica online is een webshop met een groot assortiment met zeer scherpe prijzen. Mijn bestellingen worden zeer snel verwerkt. De bestellingen kan ik al 1u nadat ik besteld heb ophalen. Het personeel is zeer vriendelijk en ik heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met deze shop gehad. Wat mij betreft een echte aanrader.

Algemeen

Ik heb met mijn vrienden een bitcoin miner (terraminer) gehad. Dus heb 2 omvormers nodig gehad. Ik dacht dat een 1500 W omvormer genoeg is. Maar ik wist niet precies. Dus heb ik alles informaties van de bitcoinminer naar de electronica-online.nl verzonden. En ik heb een toestemming van de electronica-online.nl gevraagt, om de twee 1500 W omvormers met de bitcoinminer mag gebruiken. En ze hebben toestemming gegeven.
Na 2 maanden hebben allebei omvormers gesmolten, bij de uitgande stopcontact. Ik heb fotos ervan. Maar ze zeggen toch dat de kabels zijn gesmolten. (Wat helemaal niet waar is. Ik heb ook fotos van de kabels.) De 2 omvormes hebben 1 jaar garantie, en ze hebben toch 60 euro (verzendkosten + reparatiekosten) gevraagt. Ik heb meer dan 12 email voor hun gestuurd. Maar ze zijn echt onvriendelijk geweest en ze wilde niet meer met mij praten. (Ik heb alle berichten toegevoegd.)
Ik wilde echt niet de 60 euro uitbetalen, maar ik was bang, dat ik de 2 omvormers nooit meer kan zien. Dus heb ik de 60 euro uitbetaald.

Ik wil niet de hele 60 euro terugkrijgen. Ik wil alleen maar de reparatiekosten terugkrijgen!

factuurnummer: 5701EX11-140401-99319

Verzending

Ze hebben 60 euro (verzendkosten + reparatiekosten) gevraagt. Intussen de verzending is maximaal 13,25 was.

Klantenservice

De eigenaar (Erik) heeft mij bedreigd, dat hij mijn leven tot een hel te maak.

Heel gevaarlijk man.

Op de FB heb ik een groep van deze bedrijf gemaakt. Omdat ik niet de enige bent, wie zijn geld terug wil

De naam van de groep is: elektronica-online.nl

Algemeen

Al jaren heb ik bij deze webwinkel verschillende bestellingen geplaatst en ik was altijd erg tevreden over de vlotte levering en nette prijzen. Bij m'n laatste bestelling kreeg ik voor het eerst te maken met de klantenservice, omdat er een artikel verkeerd geleverd was. Toen ging het helaas mis.

Ik had een DVI-D adapter besteld, maar kreeg een DVI-I adapter die niet in mijn beeldscherm pastte. Het bleek dat de productomschrijving niet klopte. Via de mail heb ik contact opgenomen (ze zijn niet telefonisch bereikbaar). In eerste instantie gingen ze akkoord en kon ik het artikel terugsturen. Ze zouden de verzendkosten vergoeden en ik zou het juiste artikel alsnog ontvangen.

Zo gezegd zo gedaan, althans van mijn kant. Nadat ze het artikel retour hadden ontvangen, beweerden ze ineens dat ze wel het juiste artikel hadden toegestuurd. Het artikelnummer kwam immers overeen. Ik heb tot 4 keer toe uitgelegd dat het niet klopte, maar ze bleven volhouden dat ze het juiste artikel hadden geleverd en op de laatste mail werd niet eens meer gereageerd.

Ze hebben nu enkel het bedrag van het artikel teruggestort. Ik heb dus geen adapter, maar ik mag wel voor 2x verzendkosten opdraaien. Het is meer een principekwestie, want het gaat gelukkig niet om veel geld. Wel is het gewoon ontzettend frustrerend hoe je wordt behandeld. Dit is de laatste keer geweest dat ik hier iets bestel.

Verzending

Over het algemeen worden de producten vlot verzonden (evt. ook per envelop). Maar daar heb je niet zoveel aan als ze weigeren het juiste product te leveren.

Klantenservice

Deze winkel houdt zich alleen bezig met de verkoop. Klantenservice kennen ze niet. Houd daar rekening mee als je hier toch iets wilt bestellen.

Verzending: Score: 2
Algemeen

Al met al, geen betrouwbaar online koopadres; misschien voor kleine en relatief goedkope onderdelen, maar voor kostbaardere zaken lijkt dit adres mij een risico. Als het er op aan komt, en het om grotere bedragen of aantallen gaat, is er een kans dat het je veel tijd gaat kosten om te reclameren, Elektronica Online toch niet thuis geeft, en je op de koop toe nog verdachtmakingen en beledigingen naar je hoofd krijgt ook. De moeite om de klacht goed te documenteren (en dat kan met foto’s en al erbij al gauw een paar uurtjes kosten) kunnen klanten zich dan gevoeglijk besparen. De verzending is slecht geregeld (via de inmiddels infame DPD prijsvechters).

*Gedetailleerde uitleg*
In het verleden heb ik heel wat kleine bestellingen geplaatst bij Elektronica Online; vooral losse onderdelen. Soms, vrij zelden, zaten er slechte spullen tussen of was er sprake van een bestelfout. Dat is altijd goed opgelost.

Bij de laatste bestelling (jubileumactie) zaten echter kostbaardere items en helaas veel defecte goederen (pointer die het niet doet) of zaken die niet goed of misleidend waren beschreven (‘set’ van twaalf vergrootglazen die geen ‘set’ zijn maar twaalf maal precies dezelfde vergroting (5x), in drie glasmaten). Er waren deze keer ook erg veel problemen met uitleveren (ze werken met DPD, inmiddels berucht); het heeft al met al weken geduurd en veel telefoontjes gekost.

Eén doos van de drie uit de laatste bestelling is door DPD verlaat geleverd. Daarin zaten de vier laatste mooie gepolijste houten kistjes uit een bestelling van tien (eerder al 10 besteld in twee aparte bestellingen). Niet minder dan drie daarvan hadden zichtbare stoot- of valschade. Ik heb gereclameerd op de dag van verlate ontvangst zelf, met foto’s erbij en nauwkeurige omschrijving van de klacht. Ik heb in korte tijd in totaal 20 kistjes besteld, waarvan 10 in de laatste bestelling. Ik heb de andere ook meteen gecheckt (op twee na ongeopend). Met in totaal 5 licht tot ernstig beschadigde kistjes, waarvan drie in de laatste verlate bezorging.

Ik laat de reactie van hun medewerker hieronder voor zichzelf spreken, dan kunt u zelf beslissen of u hier zin in heeft. Ik heb mijn antwoord boven aangehecht laten zitten. (Ik heb geen zin om verdachtmakingen met verdachtmakingen te beantwoorden en heb het daarom formeel correct gehouden.)

Gelukkig is Elektronica Online mijn enige echt slechte online koopervaring tot nu toe: meestal ontvang ik goede spullen of goede service (misschien gewoon geboft). Elektronica Online mijden, is mijn advies: soms slechte waar en onbetrouwbare klantenservice.

.oOo.

From: ****
Sent: 28 October 2014 13:35
To: 'Elektronica Online'
Subject: RE: klacht over de kistjes

Beste ****,

Ik kan mij niet in uw oordeel vinden en neem aanstoot aan de implicaties van wat u zegt.

Als u de bestelgeschiedenis overziet, zult u zien dat alle kistjes recent besteld zijn. Zij zaten echter op twee na allemaal nog in hun doosjes, onuitgepakt (uit de allereerste zending had ik er twee uitgepakt, en die waren goed).

De drie kistjes waarover ik het eerst gerapporteerd heb, zaten alle drie in de laatste zending, in de doos die bij DPD vertraagd is, en zijn op de dag van levering, dus zeker binnen 24 uur, gemeld. De twee nagestuurde foto’s kwamen uit eerdere zendingen en die waren nog niet uitgepakt, om de reden die ik aangegeven heb.

Alle klachten die ik bij u neergelegd heb zijn onderbouwd, nauwkeurig omschreven en de eerdere door u ook terecht bevonden. Vandaag stond ik weer in een volle collegezaal met een König pointer die niet werkt. De vergrootglazen bestaan daadwerkelijk uit 4 identieke setjes met dezelfde vergroting. Daar is geen speld tussen te krijgen. De kistjes komen nieuw uit hun dozen en de schade heb ik met foto’s aan u getoond. Er is geen enkel punt aan te wijzen waar ik u verkeerde informatie gegeven heb. De rest is negatieve ad hominem speculatie en daar moet ik aanstoot aan nemen.

Indien u mijn eerlijkheid in twijfel trekt, is geen enkel gesprek mogelijk. Ik zie niet in waarom het nodig is, als u aantoonbaar gebrekkig materiaal geleverd heeft, om uw klanten vervolgens van leugenachtigheid te beschuldigen.

Het feit dat ik van uw aanbiedingen gebruik maak, betekent niet dat ik een andere behandeling verdien of dat de producten niet deugdelijk zouden mogen zijn. Het feit dat ik de beschadigde kistjes met foto’s aantoon en niet over de 15 andere klaag, geeft aan dat ik niet overal over ontevreden ben [latere toevoeging: hij heeft overigens heel wat bestellingen over het hoofd gezien, waaronder een flinke partij omvormers]. Uw argumentatie is puur ad hominem, beledigend en houdt geen steek.

M.v.g., ****

.oOo.

From: Elektronica Online [mailto:erik@elektronica-online.nl]
Sent: dinsdag 28 oktober 2014 10:52
To: ****
Subject: klacht over de kistjes

Goedemorgen

Betreffende uw klacht over de kistjes.

Ik heb de klacht, en uw eerdere klachten met mijn collega besproken en ik heb uw bestel verleden bekeken.
Het blijkt dat u in het verleden alleen artikelen heeft besteld die 50% waren afgeprijsd, en dat u uitgezonderd de spuitbussen over ALLE artikelen klachten had.
Van al deze artikelen hebben wij er al heel veel verkocht aan andere klanten en niemand anders had klachten over deze artikelen. Bij uw vorige klachten zijn wij coulant geweest maar daar heb ik nu geen zin meer in.

Het is onmogelijk dat de beschadigde kistjes waarover u klaagt allemaal in de laatste zending zaten. Het is dus zeer waarschijnlijk dat u nu over kistjes klaagt die u al langer in uw bezit had en die misschien zelfs door eigen toedoen zijn beschadigd. In onze voorwaarden, cq faqs staat dat beschadigingen direct (binnen 24u) na ontvangst moeten worden gemeld. Dit is ook gebruikelijk bij andere webshops om te voorkomen dat iemand na een week iets laat vallen en dan transportschade gaat claimen. Wij zullen deze klacht dan ook niet in behandeling nemen.

Ook denk ik dat gezien het feit dat u toch nergens tevreden over bent u waarschijnlijk beter een andere leverancier voor uw producten kunt zoeken.

Met Vriendelijke Groet
****, Elektronica Online

www.elektronica-online.nl
****@elektronica-online.nl

Verzending

Zie boven: Er waren deze keer ook erg veel problemen met uitleveren (ze werken met DPD, inmiddels berucht); het heeft al met al weken geduurd en veel telefoontjes gekost.

Klantenservice

Zie boven: Blijkbaar is er een grens aan wat je bij hen aan defecte artikelen mag melden. Want zie de reactie. Als er naar smaak van de klantenservice te veel klachten zijn over hun producten, dan wordt er vrolijk gesuggereerd dat je een bedrieger bent of iemand die gewoon nergens tevreden over is. In mooi Nederlands heet dat adding insult to injury.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 5
Algemeen

Electronica-online.nl moet je gebruiken als je een kabel of onderdeel nodig hebt dat in de reguliere webshops 10x zoveel kost als dat het op electronica-online.nl kost. Denk aan HDMI kabels, audiokabels... electro... utp...sata.. allerlei soorten kabels en omvormers daar besteld door de jaren heen. Nu is het de eerste site waar ik kijk wanneer ik iets van electra of kabels nodig heb.

Het is een sort of eenmansbedrijf of familiebedrijf gespecialiseerd in dit soort goederen. Het meeste wat aangeboden wordt, is ook 'in house'. Ze hebben echter ook wel eens een 'rust dag' nodig, dus als ik correspondeer met het bedrijf dan hou ik rekening ermee dat ik antwoord zal krijgen na het weekend. En dat het de ene keer drukker is als de andere keer. Als ik iets heel goedkoop wil krijgen, dan ga ik hier allemaal mee akkoord want dit is hun manier om prijzen laag te houden: weinig overhead. Op een of andere manier heeft mijn vertrouwen zich altijd bewezen.

Ik zie her en der zeer negatieve reviews, wat ik jammer vind. Heb altijd goede ervaringen gehad en die gun ik iedereen. Ik hoop echt dat ze hier eens komen lezen. Want wat ik her en der lees, is totaal een andere wereld voor mij.

---

Je kunt altijd met vragen terecht, ermee rekening houdend dat je de volgende dag of later antwoord zult krijgen, naar mijn ervaring. Ik zelf heb niks retour gestuurd dus daar kan ik niks over zeggen. Maar als ik hier een product veel goedkoper als elders kan krijgen, dan ga ik daarvoor en weet ik waar ik waar ik voor kies. Recht toe recht aan. Dan verwacht ik geen fancy verpakkingen of instant uitgebreide customer service.

Verzending

Donderdagavond besteld, dus ik wist dat het zaterdag of maandag zou arriveren. Maandag arriveerde het item in een bubbeltjes enveloppe met kopie factuur.

Algemeen

Bereikbaarheid is slecht, informatie onvolledig, ze lappen de wet koop op afstand aan hun laars. Klantvriendelijkheid en professionaliteit staan op een uitzonderlijk laag niveau. Helaas tot de ontdekking gekomen dat Elektronica-online.nl / electronica-online.nl oplichters zijn, bestel hier niet!

Klantenservice

Weigeren een retour gestuurd product terug te betalen omdat het product uit de verpakking is gehaald. E-mails worden genegeerd, telefonisch (officieel) onbereikbaar. Zoek op Erik Henssen of Johanna Caris - Henssen en je vind het telefoonnummer echter zo. Bel je vervolgens dan weten ze van niks en kennen zogenaamd Elektronica Online niet. Check voor de gein even www.whois.nl en controleer hummer-huren-limburg.nl en elektronica-online.nl.

Ik heb inmiddels aangifte van oplichting gedaan.

Scorekaart voor Electronica Online

Algemeen Score: 1
Verzending Score: 1
Klantenservice Score: 1

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite