bestHomeCinema.nl

Review toevoegen
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Bestelling was snel geplaatst. In eerste instantie kwam de webwinkel niet als eerste naar voren onder google. Echter na wat prijs vergelijken op Tweakers kwam besthomecinnema als goedkoopste eruit.

Verzending

Donderdag avond on 2200 besteld de volgende dag al om 1200 binnen.

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Via tweakers deze winkel gevonden.
Bestellen was makkelijk door de overzichtelijke website.
Betaling via Ideal was ideaal.

Verzending

Goed verpakt in de originele doos.
Snelle levering zondag besteld maandag in huis.

Klantenservice:

Tevreden over de levering van mijn Samsung televisie. Ze maakten hun 'nu besteld, morgen in huis'-belofte waar. Niets op aan te merken.

Algemeen

Website mag wel wat klantvriendelijker, het was voor mij best lang zoeken voor ik vond wat ik zocht., een en ander staat onlogisch door elkaar.
Betalen geen probleem, artikel zeer snel geleverd, Klasse.

Verzending

Geen track en trace code ontvangen, ook geen verzend e-mail, desondanks door PostNl keurig afgeleverd.

Klantenservice

Over aanvraag #69807 geen communicatie.

Algemeen

Ik ben bij besthomecinema terecht gekomen omdat ik de setting wilde horen die ik op het oog had. Dus wel zo fijn om eerst alles te horen alvorens te kopen.
Dus heb ik de set van een reciever en speakers ook daar gekocht. Daar was ik op zicht wel tevreden over.

Klantenservice

Na 2 jaar, net buiten de garantie, is mijn sub defect gegaan. Dat vind ik toch altijd zo erg dat net na de garantie periode spullen stuk gaan. Dus ik bellen, maar daar waren ze vrij kortaf, helaas geen garantie kunnen we verder niets doen dan alleen laten repareren. Er zat geen coulance regeling in, aangezien de sub net buiten de garantie viel.
Dus daar schieten ze in mijn ogen te kort, ik vind als je apparaten koopt waarvan je verwacht dat ze minimaal 3 a 4 jaar zorgeloos meegaan wel zo vriendelijk zijn om even mee te denken en hun beste kant te laten zien.

Bedankt voor uw review, bij ons is het echter onduidelijk om welke order dit gaat. Kunt u ons mailen (info@besthomecinema.nl), dan zullen we spoedig contact met u opnemen. Alvast bedankt en een prettige dag toegewenst.

Algemeen

De webshop van BestHomeCinema ziet er uitstekend uit en is zeer overzichtelijk. Hier heb ik verder geen op- of aanmerking over.

Verzending

Tijdens het bestellen (20/01) werd aangegeven dat de verwachtte leverdatum nog niet bekend was, hierover krijg ik een aantal dagen reactie over (22/01). Hierin werd verteld dat ze het de week erop verwachten te leveren. In de week erop kreeg ik niks meer te horen, na zelf contact op te nemen bleek het nog een week te duren. Hetzelfde gebeurde weer een week later.

Het eerstvolgende contact (9/02) vanuit de zaak was 2,5 week sinds het eerste mailcontact. Hierin werd mij verteld dat ik het zaterdag aanstaande (13/02) eindelijk zou ontvangen.

Op zaterdag de zaak weer gebeld en hieruit bleek dat ze nog 1 in een magazijn hebben en die gelijk voor mij werd gereserveerd. Dit gaf mij het gevoel dat het product al langer klaar lag en dat het product net zo goed naar een andere klant kon gaan, aangezien het nog niet gereserveerd was. Vanuit BestHomeCinema werd er weinig actie ondernomen, hierdoor heb ik ze 4 keer die dag op moeten bellen. UIteindelijk werd mij verteld dat het maandag (15/02) met spoed door een collega zou opgepakt worden.

Op die maandag kreeg ik geen reactie, daardoor had ik eind op de dag maar gebeld. Uiteindelijk bleek het product in een verkeerd magazijn te liggen. Besthomecinema had eerst kennelijk een verkeerd product besteld, waardoor mijn levering zo laat was. Vervolgens werd mij verteld dat het nog eens 3 werkdagen zou duren voordat het product bij mij thuis bezorgd kon worden.

Uiteindelijk is mijn bestelling op donderdag 18 februari bezorgd, ruim vier weken na bestelling. Er was ook geen track & trace toegestuurd, terwijl er telefonisch werd aangegeven dat ik 'm zou ontvangen.

Overigens was de bevestigingsmail van de verzending onduidelijk. In het onderwerp stond dat hij verzonden was, maar in de mail zelf stond aangegeven dat de bestelling op verwerken staat.

Klantenservice

Zoals ik al heb aangegeven bij de verzending, was de communicatie vanuit BestHomeCinema zeer matig. Er werd tussentijds niet gecommuniceerd, dit heeft er tot geleid dat ik regelmatig zelf moest gaan bellen om erachter te komen hoe lang het nog zou gaan duren.

Doordat BestHomeCinema is overgenomen dor HiFicorner, worden de orders vanuit BestHomeCinema afgehandeld door bepaald personeel. Hierdoor, als je contact opneemt met BestHomeCinema, wordt je verteld dat je HiFi corner moet gaan bellen. Vervolgens weet het personeel van HiFi corner niet veel over de order van BestHomeCinema.

Zowel de interne als externe miscommunicatie heeft bij mijn order geleid tot een extreem late levering en een onprettige ervaring.

Algemeen

goede service/advies in filiaal in Amersfoort. Hetzelfde winkel als hificorner.
Aankoop dali zensor 5 en Onkyo 646 receiver.
Netjes korting gehad en verkoper dacht goed mee en niet in zijn eigen belang.
Had ook door dat mijn vrouw overtuigd moest worden😊

Na aankoop meer dan tevreden. Mijn ervaring met overige hifi stores is toch dat je altijd duurder uit bent doordat je andere zaken of duurdere worden aangesmeerd. Hier was dat niet het geval wat uiteindelijk er toe heeft geleid om mijn set hier aan te schaffen.

Verzending

Moest ff een kleine week geduld hebben maar nadat ze in de winkel lagen ben ik gelijk gebeld. Keurig zoals afgesproken.

Algemeen

Wilde eerste een cambridge audiominx setje kopen incusief subwoofer voor 850. In de winkel gaan beluisteren en tuitgekomen op een dali setje voor 545. Uitstekend geholpen in de winkel en het verschil goed kunnen horen.
Zelf afgehaald, kan parkeren voor de deur (in parkeergarage).

Klantenservice

Goede informatie over het gebruik van de subwoofer in combinatie met oude denon versterker zonder line out uitgang.

Algemeen

Voor mijn nieuwe audio setup was ik nog op zoek naar een paar luidsprekers. Via de pricewatch was ik bij deze winkel uitgekomen. Mooie prijs en goede reviews, dus bestelling geplaats. Ook via pricewatch direct op de productpagina uitgekomen en toegevoegd aan de winkelwagen. In de webshop nog wel meteen luidsprekerkabel toegevoegd aan de bestelling. En dat was makkelijk te vinden.

Verzending

Levertijd indicatie van de website klopt niet helemaal. Levertijd van de luidsprekers stond op 1-2 werkdagen, via de pricewatch op ongeveer 3 dagen. Maandagochtend had ik de bestelling geplaatst. Vrijdag even een email gestuurd. Daarop snel een reactie ontvangen dat de luidsprekers die dag vanaf de leverancier binnen zouden komen en dat de winkel de bestelling dan verder direct verzendklaar zouden maken.
Verzending vond plaats in de originele fabrieksdoos. Deze was door de winkel geopend om de meebestelde luidsprekerkabel erbij te doen. Een mooie oplossing en scheelt weer extra verpakkingsmateriaal.
Ik hoopte de bestelling met het weekend in huis te hebben, en dat is gelukt.

Klantenservice

Werd snel gereageerd op de vraag met betrekking tot de levertijd. Die zelfde middag dat de bestelling werd ingepakt kreeg ik nog een telefoontje dat de luidsprekerkabel op dat moment niet leverbaar was in de gewenste kleur. Of ik dan een andere kleur zou willen. Dat was voor mij geen probleem want de kabel zit toch zo goed als uit het zicht weggewerkt.

Algemeen

Mooie speakers besteld voor mijn nieuwe appartementje.

Een kwartiertje na het plaatsen en betalen van mijn bestelling werd ik gebeld dat ik binnen een uur rijafstand van ze zit, en of ik thuis ben zodat ze de speakers diezelfde middag nog kunnen bezorgen.

Prijs lag ook nog eens lager dan bij andere aanbieders, scheelde zo een paar honderd euro.

Verzending

Anderhalf uur na het telefoontje zag ik hun busje voorrijden, samen hebben we alles naar boven gesjouwd en binnen 5 minuten was alles boven en ging hij weer weg.

Ik had natuurlijk geluk dat het erg rustig was in de winkel en dat hij toevallig de order zag binnenkomen maar wat een supersnelle service.

Algemeen

product was scherp geprijsd, ik zou hier zeker weer eens bestellen als de prijs goed is

Verzending

snel geleverd, voor 17u besteld en de volgende dag in huis!

Klantenservice:

Prettig contact via mail en telefoon. Fijn dat er ook nog een gewone winkel is. Ben er 1 keer geweest en prima geholpen.

Algemeen

Telefonisch erg goed bereikbaar en eeen duidelijk verhaal. Top!
Ik kreeg de scherpste aanbieding van alle webshops, dus niet geaarzeld!

Verzending

Ondanks dat wij de volgende dag laat in de middag met vakantie gingen, werd mijn AV receiver keurig rond het middaguur bezorgd, zonder verzendkosten!

Klantenservice

Ik had nog een aanvullende vraag omtrent de setup. Keurig te woord gestaan en prima hulp en ondersteuning gekregen

Algemeen

Top site, vriendelijk geholpen, ervaren personeel, duidelijke garantie voorwaarden en daarnaast erg concurrerende prijzen. Dus al met al erg goed.
Minpunten, de site vermeldt niet altijd de juiste voorraad en sommige complete sets zijn duurder dan wanneer men de producten los besteld. Dit is uiteraard te verhelpen.

Verzending

Verzending liep zoals het hoort. Snel en duidelijk met daarbij genoeg informatie omtrent de voortgang van de verzending.

Algemeen

Ik was op zoek naar een KEF subwoofer voor mijn homecinema set gekocht. BestHomeCinema was de goedkoopste en ivm de (reeds verouderde) goede reviews heb ik deze besteld.

Verzending

De verzending was in de originele doos. Maar dat maakte niet uit, want de sub was goed in de doos beschermd. Ik had op Vrijdag rond 19:00 uur besteld. De website geeft aan dat bestellingen voor 18:00 uur de volgende dag verzonden wordt. Mijn pakket werd netjes op Maandag verzonden. Ik werd goed op de hoogte gehouden over de status van mijn bestelling via de email. Verzonden via PostNL en te traceren via track en trace. Op Dinsdag netjes mijn bestelling ontvangen.

Klantenservice

2 dagen na ontvangst van mijn subwoofer ontving ik een email waarin een 10% kortingsactie werd aangekondigd op alle producten uit het assortiment. Als ik dit eerder had geweten dan had ik uiteraard iets later besteld. Ik heb BestHomeCinema gemailed of deze korting ook op mijn pas bestelde van toepassing kan zijn. Een week later keek ik naar mijn bankrekening en trof ik daar een retourstorting van 10% van mijn factuurbedrag aan. Helemaal top BestHomeCinema!

Algemeen

Duidelijke zakelijke strakke website met voldoende en goede info. Daarbij heeft de site goede zoek- en filtermogelijkheden.

Verzending

Zoals beloofd de volgende dag in huis. Goede (mail) communicatie mbt de status van de verzending.

Klantenservice

Nadat het artikel was geleverd bleek dat er een beschadiging door het transport was opgetreden. Ik heb dit telefonisch gemeld waarbij ik meteen en vriendelijk te woord werd gestaan en men beloofde direct een nieuw exemplaar te sturen. Deze belofte werd ook waargemaakt en werd ik goed (zowel telefonisch als per mail) op de hoogte gehouden van de afwikkeling. Lof voor BestHomeCinema. Waren alle winkels maar zo goed in de communicatie en afhandeling.

Algemeen

Website is duidelijk en toont het actuele aanbod. Productinfo is goed. Bestelproces is duidelijk. Communicatie per e-mail is snel en volledig, zonder bedolven te worden onder een stortvloed aan berichten.

Verzending

Ik heb op zondag besteld. Maandag was tweede pinksterdag. Dinsdagochtend al kreeg ik een verzendbevestiging met traceernummer. Woensdag werd het pakketje bezorgd. Dit was goed genoeg ingepakt; stevig papier om de originele verpakking van de fabrikant. Had iets steviger gekund, maar geen echt probleem.

Algemeen

Overzichtelijk en ter zake. Ruim aanbod van HIFI modellen. De HIFI sortering voor versterkers bestaat uit goede merken en omvat ook duurdere merken en modellen.

Verzending

Nog dezelfde middag werd het pakket verzonden. Tracking code via Postnl. Pakket volledig verzekerd bij Postnl. Postnl meldde vervolgens dag later een dag vertraging.

Klantenservice

Onkyo versterker beviel niet. Hitte ontwikkeling en klonk niet goed. Past wellicht niet bij mijn type (floorstanders) boxen. Zonder probleem kunnen ruilen tegen ander model van Marantz . Die klinkt heel goed.
`Natuurlijk kunt u ruilen, we hebben toch niets aan ontevreden klanten`

Algemeen

Ik was op zoek naar een upgrade voor mijn receiver en mijn oog was gevallen op de Yamaha RX-V773. Na wat wikken en wegen besteld en betaald, dat ging erg gemakkelijk. Duidelijke website.

Binnen een uur kreeg ik een bericht per mail met de mededeling dat er een risico was dat de receiver niet meer tijdig geleverd zou kunnen worden. Per direct was het artikel ook niet meer te bestellen (dus meteen verwijderd uit de online shop).

Na een week had ik zelf even contact met de winkel opgenomen en gevraagd of zij wilde checken bij de leverancier of de receiver wel onderweg was. Ik zou hier de volgende dag over worden terug gebeld. 9:30 de volgende ochtend werd ik zoals beloofd teruggebeld met de mededeling dat hij niet onderweg is en niet meer geleverd zou worden. Ik ben uitstekend te woord gestaan door een vriendelijke medewerker die nog zin heeft in zijn werk. Hij was erg begripvol en meedenkend.

Klantenservice

Helaas heb ik mijn bestelde artikel niet in ontvangst mogen nemen maar de service die de winkel mij aanbood liegt er niet om, hier was ik wel even sprakeloos van.

Als ik nog even geduld zou hebben tot de nieuwe serie yamaha receivers leverbaar zouden zijn, dan zouden zij die aan mij leveren zonder bijbetaling van mijn kant! Hier heb ik niet om hoeven te vragen. Ver weg de beste service die ik ooit gehad heb.

Ook al had ik geen korting gekregen, ik merk aan alles dat het hier wel snor zit!

Klantenservice:

Ik heb hier ondertussen een aantal dingen gehaald. Een Jamo surround receiver voor een extra kamer en Boston Acoustics speakers. Ik vond dat ik een behoorlijk eerlijk advies kreeg bij de aanschaf en bespreken van mogelijke alternatieven. Uiteraard probeerde de verkoper mij niet met lege handen de winkel te laten verlaten, maar hij ging wel inhoudelijk goed in op mijn wensen. Ik kreeg hierdoor zeker het gevoel dat hij mij wel iets adviseerde waar ik blij mee kon zijn.

In de winkel staan mooie spullen. De prijs is scherp en dit maakte dat ik in deze winkel een aantal dingen heb aangeschaft. Er werd de tijd voor me genomen om in mijn wensen te voorzien en ik ging met een goed gevoel weg. Ik heb tot nu toe buitengewoon veel plezier van mijn aanschaffen.

Scorekaart voor bestHomeCinema.nl

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 5
Klantenservice Score: 0

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie