Gebruikers over webshop Azerty

Review toevoegen
Onderstaande shopreviews zijn ouder dan 1 jaar en worden niet langer meegenomen in de gemiddelde score.

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 0 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Bestelling voor een nieuwe behuizing geplaatst en betaald binnen enkele minuten. Ongecompliceerd proces op een overzichtelijke website, waardoor je veilig bij Azerty kan bestellen. Een zgn. A-keus besteld en geleverd gekregen, maar ik kon het grote prijsverschil niet verklaren, had ook een nieuw product kunnen zijn.

Verzending

Op zaterdag besteld en op zondagavond in het bezit van de vervoerder. In originele verpakking op tijd met Postnl geleverd. Geen beschadigingen, dus prima verzorgd.

Algemeen: 4 van 5 sterren
Verzending: 2 van 5 sterren
Klantenservice: 5 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Prima en betrouwbare webshop bestel er regelmatig. Vaak hebben ze dingen op voorraad of kun je toch bestellen ook als het langer dan 10 dagen duur voor bijzondere items. Dit keer wilde ik UPS en nog een ander onderdeel wat 2-3 dagen levertijd zou zijn, dat is hem jammer genoeg niet geworden omdat het onderdeel niet meer leverbaar was bij leverancier dat moest ik zelf vernemen op de status van mijn order op de website. Ik kreeg daarna wel een status update per email (een dag later) en vertelde ze dat het langer gaat duren namelijk 2 weken.. kan gebeuren natuurlijk maar indicaties kunnen wel wat scherper.. dit onderdeel maar geannuleerd wat prima kon.

Verzending

Dit keer ben ik genoodzaakt toch een slecht te geven voor de verpakking van deze order. De doos zat namelijk summier dichtgeplakt met Azerty tape waardoor die open was gegaan tijdens verzenden. Er waren 2 andere tapejes bij geplakt om hem wat dichter te doen waarschijnlijk door PostNL. maar nog steeds niet goed dicht, de doos was wel wat beschadigt (je kon er zo met je hand in). Normaal gesproken zou je zeggen dat je dan het pakket niet aan moet nemen en dat had ik niet gedaan want PostNL had het pakket op een ander adres in een andere straat afgeleverd waar die was aangenomen (door de werkster volgens de bewoner van dat adres incl handtekening!!) Ik heb daarom ook een klacht ingediend bij PostNL (Het is overigens niet de eerste keer dat zoiets gebeurt door PostNL) Mogelijk dat de postbezorger de bui al zag hangen dat het pakketje er slecht uit zag en half open was dat hij het maar even op een ander adres aflevered oid...
Terug op het pakketje: Het pakket was verder goed ingepakt met lucht kussentjes echter leek het er op dat de UPS al geopend was aangezien het security plakkertje los zat (niet doorgesneden) maar in de UPS doos leek alles gewoon als nieuw. ik ga in het weekend maar verder testen of alles goed zit. tot nu toe werkt het naar behoren.

Klantenservice

Prima contact gehad over annulering van onderdeel en ook melding gedaan dat mijn pakket in eerste instantie niet aangekomen was en vervolg procedures met PostNL wat waarschijnlijk niet nodig zal zijn (moet nog even verder testen dit weekend)

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 5 van 5 sterren
Motivatie

Ik maak kans op een prijs

Algemeen

Bestellen ging goed klein probleempje met de bestelling klantenservice gebeld werd gelijk geholpen en goed ook product kwam de volgende dag aan erg tevreden

Verzending

Levering was goed

Klantenservice

Werd goed geholpen en er werd naar me geluslisterd

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 0 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Bestelling is super gemakkelijk net als het betalen, loopt allemaal perfect, volgens afspraak.
Prima prijs kwaliteit,

Verzending

Bestelling is super gemakkelijk net als het betalen, loopt allemaal perfect, bestellen wordt op tijd aangemeld en geleverd door post.NL.

Algemeen: 4 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 5 van 5 sterren
Motivatie

Ik maak kans op een prijs

Algemeen

Het assortiment is duizelingwekkend groot. Dan helpt het wel als je precies weet wat je wil bestellen. Bij het plaatsen van mijn bestelling was de levertijd 2-3 voor één artikel. Echter na een ruime week wachten kreeg ik pas na zelf vragen om een statusupdate te horen dat het die dag verzonden zou worden.

In algemene zin ben ik tevreden met azerty, alleen geef gewoon een eerlijke levertijd aan. Niks is irritanter dan verwachtingen scheppen die niet waar gemaakt worden.

Verzending

Verzending was gewoon prima verpakt.

Klantenservice

Snel reactie op mijn vraag mbt de status van mijn bestelling.

Algemeen: 4 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 0 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Bestel vaker bij Azerty en tot nu toe altijd goed gegaan. Wel vreemd dat mijn inlog onbekend was en dus een nieuwe account heb moeten aanmaken. Maar dat is nu ook weer niet het einde van de wereld.

Verzending

Volgende dag in huis, degelijk verpakt. niets mis mee

Algemeen: 2 van 5 sterren
Verzending: 0 van 5 sterren
Klantenservice: 0 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Monitor staat bij Azertie op de site met 'levertijd 2-3 werkdagen, Raalte 0 stuks voorradig, Leverancier 150 stuks voorraadig'. Ik plaats een bestelling op zaterdag, maandag email met een statusupdate 'Helaas heeft onze leverancier aangegeven dat de levertijd van dit product op dit moment nog onbekend is. Wij vragen je nog even geduld te hebben.'

Vreemd, dan zijn er of in het weekend een heleboel verkocht, of de voorraad bij de externe leverancier klopt niet. OK, ik vraag de order te annuleren. Daar had ik binnen een halve dag antwoord op (netjes) maar nog geen geld terug (na de annulering op 29/9 stond het geld 1/10 weer op mijn rekening, dus dat was uiteindelijk ook goed).

Mijn vraag hoe dat nou zat, met die externe leverancier en de grote voorraad, werd tamelijk nonchalant beantwoord met 'Helaas komt dit door een verkeerde voorraad vermelding van onze leverancier. Dit wordt namelijk automatisch gekoppeld aan onze website. Echter, heeft onze leverancier laten weten dat de levertijd onbekend is.'

En de voorraad op de website van Azerty voor deze monitor staat er nog precies zo op. Dat je voorraden van leveranciers automatisch overneemt, lijkt me logisch, maar als je merkt dat de voorraad van je leverancier niet klopt, laat je dat gewoon op de site staan, klaar om de volgende klant te lokken? Dat vind ik niet klantvriendelijk.

'Azerty - Only The Best'.....

Goedemiddag,

Het treurt mij te zien dat het proces niet naar wens is verlopen.

Om dit in z'n geheel na te kijken zou ik graag vernemen of jij jouw gegevens kunt mailen naar feedback@azerty.nl.
Dan kan ik kijken wat er mogelijk niet goed is gegaan en zal dit nalopen.

Met vriendelijke groet,
Michiel

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 0 van 5 sterren
Klantenservice: 5 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Prima service ik had een cpu besteld en wou hem gelijk ophalen dit kon heel snel en ze hadden niet koelpasta die ik had besteld maar kon dit snel veranderen zo dat ik hem gelijk kon installeren! Goede service vriendelijke mensen!

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 5 van 5 sterren
Motivatie

Ik maak kans op een prijs

Algemeen

Goede en overzichtelijke site. Product was goed te vinden, duidelijke prijs, en gemakkelijke bestelling en betaling.

Verzending

Keurig op tijd en volgens afspraak.

Klantenservice

Geen problemen.

Algemeen: 1 van 5 sterren
Verzending: 1 van 5 sterren
Klantenservice: 1 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Azerty, met 0 garantie. Voor ruim 4000 euro een printer gekocht bij Azerty binnen 11 maanden aangegeven dat de printer niet naar behoren functioneert. Printer retour gestuurd naar Azerty. Nu moet ik 810 euro reparatie kosten gaan betalen omdat de printer op een zakelijke adres is afgeleverd ( 1 jaar garantie ) Let op bij Azerty heb je geen garantie en loop je leeg om de reparatie kosten. Boefjes zijn het!!! Nooit meer azerty ook niet voor pc onderdelen.

28-9 update.
Printer retour ontvangen met 800 euro reparatie kosten. En de printer heeft nog steeds hetzelfde probleem!

28-9 reactie Azerty, stuur de printer maar weer retour.

Verzending

Drama! Azerty, met 0 garantie. Voor ruim 4000 euro een printer gekocht bij Azerty binnen 11 maanden aangegeven dat de printer niet naar behoren functioneert. Printer retour gestuurd naar Azerty.

Klantenservice

Azerty, met 0 garantie. Voor ruim 4000 euro een printer gekocht bij Azerty binnen 11 maanden aangegeven dat de printer niet naar behoren functioneert. Printer retour gestuurd naar Azerty. Weliswaar 2 maanden later dan mijn aangetoonde mail nu moet ik 810 euro reparatie kosten gaan betalen omdat de printer op een zakelijke adres is afgeleverd ( 1 jaar garantie ) Let op bij Azerty heb je geen garantie en loop je leeg om de reparatie kosten. Boefjes zijn het!!! Nooit meer azerty ook niet voor pc onderdelen.

28-9 update.
Printer retour ontvangen met 800 euro reparatie kosten. En de printer heeft nog steeds hetzelfde probleem!

28-9 reactie Azerty, stuur de printer maar weer retour.

Algemeen: 4 van 5 sterren
Verzending: 4 van 5 sterren
Klantenservice: 5 van 5 sterren
Motivatie

Ik maak kans op een prijs

Algemeen

Prima winkel. Waren wat leveringsproblemen met de leverancier waardoor het product wat later aan kwam. Maar werd via nette mails hiervan op de hoogte gehouden.

Verzending

Gewoon PostNL, tekenen voor levering

Algemeen: 1 van 5 sterren
Verzending: 1 van 5 sterren
Klantenservice: 1 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Be careful when making a purchase, delivery dates are not at all as advertised! Still waiting for my package.

Customer service also not helpful.

Already regret making the purchase.

Verzending

Delivery dates are not at all as advertised! Still waiting for my package.

For a lower price could have bought on Amazon, but I wanted the product faster. Turns out azerty is slower than they advertise.

Still waiting for my package to arrive. I will report back on the quality of the products.

Klantenservice

Customer service also not helpful. Called and no information could be provided. Let my phone number and never received a call back (as promised).

Good afternoon,

I would like to explain to you what currently is happening with the order.
The order was placed Friday in the afternoon, which has a excepted delivery time of 2-3 business days for some of the products.
Because of the weekend those days wouldn't included, this eventually will be Wednesday.
For now, the order will be complete and then delivered tomorrow.
This eventually will be confirmed.

Kind regards,

Michiel

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 0 van 5 sterren
Motivatie

Ik maak kans op een prijs

Algemeen

Gewoon binnen een dag een oude PC met een upgradekit nieuw leven inblazen. Shops als Azery hebben hun zaakjes goed op orde om dit op een betaalbare manier aan te kunnen bieden.

Verzending

Alles was goed verpakt en snel geleverd. Upgradekits zijn voor geassembleerd dus ook dat scheelt net weer dat beetje.

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 0 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Product eenvoudig te vinden op de site, soepel bestel- en betaalproces. Gewoon zoals het hoort dus.

Verzending

Product was al verzendklaar vanuit de fabrikant. Netjes geleverd.

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 5 van 5 sterren
Motivatie

Ik maak kans op een prijs

Algemeen

prima winkel. iets besteld en het kwam precies op tijd aan. goed verpakt en snel verzonden dus.

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 5 van 5 sterren
Motivatie

Ik maak kans op een prijs

Algemeen

IIk ontving mijn grafische kaart, 3080, RTX de volgende dag en het product was precies zoals beschreven. Daarom heb ik niets negatiefs te zeggen

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 5 van 5 sterren
Klantenservice: 5 van 5 sterren
Motivatie

Ik maak kans op een prijs

Algemeen

Ik was op zoek naar een vervanging van mijn huidige game PC, maar wilde enkele (nog) goede onderdelen zoals de videokaart en PSU behouden.

Via Tweakers kwam een bepaald model van Azerty goed uit de test, dus ik besloot hen (en een andere partij) te mailen. Ik gaf aan wat mij interessant leek en wat zij vonden aansluiten bij mijn individuele hardware onderdelen.

Hoewel ik enigszins verstand heb van software heb ik nog nooit hardware in elkaar gezet en wilde daar dus niet aan beginnen. Azerty was duidelijk, correct, en prettig in hun antwoord. Het voelde heel vrijblijvend en sloot precies aan bij wat ik wilde (en waar ik om vroeg).

Een dag na het mailcontact bracht ik mijn videokaart, PSU en twee HHD langs. Zij hebben deze voor mij in de nieuwe casing gezet en de onderdelen aan elkaar aangesloten. De computer was een paar dagen later thuis en werkt perfect. Ik geniet er al ruim een week van!

Verzending

De pc was volledig in elkaar gezet en veilig verpakt. Alle dozen van de individuele onderdelen waren toegevoegd, óók de dozen en overige kabels die ik bij mijn individuele onderdelen had afgegeven. De doos was uiteindelijk wel erg groot en zwaar. Ik vind het geen minpunt (het was ook aangegeven in de track and trace), maar het is vervelend als andere huisgenoten het voor je aannemen en het niet direct doorhebben.

Klantenservice

De eerste mail werd binnen het uur (in de avond) beantwoord met een duidelijk antwoord op elke vraag die ik stelde. De informatie was correct, netjes (niet alleen maar uitgaan van hun winst, maar zeggen waar het op staat) en zeer volledig.

Ik kreeg ruim de kans om mijn eigen keuze te maken en toen ik daarover meer vragen had, werden deze (door dezelfde persoon) weer netjes beantwoord. Heel fijn, thanks Willem! 🤗

Algemeen: 3 van 5 sterren
Verzending: 3 van 5 sterren
Klantenservice: 3 van 5 sterren
Motivatie

Ik maak kans op een prijs

Algemeen

Bestellen is eenvoudig en gaat erg vlotjes.
Het is niet spectaculair, maar het is de standaard zoals het moet zijn voor een webwinkel anno 2021.

Verzending

Ram gaat gewoon in een bubbeltjesenvelop en in de brievenbus.

Nou moet RAM tegen een stootje of een valpartij uit de brievenbus kunnen, maar iets zit me toch niet helemaal lekker aan deze werkwijze.

Ook lijkt de logistiek te zijn uitbesteed omdat er "centraal magazijn" op de track & trace als afzender staat bij PostNL.

Klantenservice

Beroerd en niet meer de deskundigheid en klantgerichtheid die het ooit was.

Ik heb een harddisk retour gestuurd die zichzelf in een Synology NAS maar opnieuw blijft her-identificeren. Dit heeft een behoorlijke negatieve impact op de prestaties van de NAS (bij elke her-identificatie hangt het systeem namelijk 30 seconden).

Ik kreeg deze schijf gewoon terug van Azerty met de mededeling dat er geen defect is geconstateerd.

Eenmaal weer in mijn bezit en terug in de nas blijft het aantal her-identificaties nog steeds fors oplopen, met gemiddeld 1 per 24 uur.

Update 2021-10-15:
De score voor de klantenservice aangepast van 1 ster, naar 3 sterren.
De ervaring die ik heb gehad, is blijkbaar niet waar Azerty voor wilt staan.
Zij hebben de betreffende schijf alsnog vervangen. Het is alleen jammer dat dit pas gebeurd is naar aanleiding van deze negatieve review op Tweakers.

Goedemorgen,

Wat vervelend om te zien dat de situatie naderhand niet naar wens is.

Graag kijk ik even met je mee, om de situatie te beoordelen, echter kan ik op basis van deze gegevens, geen informatie achterhalen in ons systeem. Daarom zou ik je willen vragen om een servicenummer / klantnummer te mailen naar feedback@azerty.nl.

Dan kan ik intern kijken waar wij onze service kunnen verbeteren.

Met vriendelijke groet,

Michiel

Algemeen: 1 van 5 sterren
Verzending: 1 van 5 sterren
Klantenservice: 1 van 5 sterren
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Leveringstermijn stond op 3 dagen, uiteindelijk meer dan een maand op product moeten wachten na veel gesteggel met klantenservice.

Verzending

Veel te laat, ik bestelde het product deels op basis van de levertijd.

Klantenservice

Elke week een nieuwe belofte tot levering en dan toch weer uitstel.

Goedemorgen,

Het is vervelend te lezen dat onze service als onprettig wordt bevonden.

Graag kijk ik even met je mee, om de situatie te beoordelen, echter kan ik op basis van deze gegevens, geen informatie achterhalen in ons systeem. Daarom zou ik je willen vragen om een servicenummer / klantnummer te mailen naar feedback@azerty.nl.


Met vriendelijke groet,

Michiel

Algemeen: 5 van 5 sterren
Verzending: 0 van 5 sterren
Klantenservice: 0 van 5 sterren
Motivatie

Ik maak kans op een prijs

Algemeen

De service was precies wat je verwacht, de bestelde ssd is netjes op tijd geleverd.

Scorekaart voor Azerty

Algemeen 4.5 van 5 sterren
Verzending 4.5 van 5 sterren
Klantenservice 4.5 van 5 sterren

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie