×

Battleborn Preview

Zoek het verhaal in Gearbox' nieuwe game

Door , 33 reacties

Concurrentie

Het blijft wat verwarrend. Eerst was er Bethesda, dat het mooi vormgegeven Battlecry aankondigde. Toen volgde Blizzard met Overwatch, dat speelbaar is via Blizzards eigen Battle.net. Niet lang daarna kwam 2K Games met Battleborn - net als de twee concurrenten een game waarin twee teams van vijf spelers het tegen elkaar opnemen. Nog meer battle dus. De overeenkomst tussen de drie games is dat ze alle drie veel weg hebben van shooters, maar eigenlijk niet binnen dat genre passen omdat er veel meer wapens beschikbaar zijn dan alleen guns. De drie hebben bovendien een zeer kleurrijke en vooral niet-realistische grafische stijl. Verschillen zijn er uiteraard ook. Zo bekijk je Battlecry vanuit derde persoon-perspectief, terwijl je in Overwatch en Battleborn door de ogen van de schutter kijkt.

Terwijl 2K Games dus als laatste met zijn game op de proppen kwam, zal die game wel als eerste het daglicht zien. Althans: van Battleborn weten we dat hij op 9 februari 2016 in de winkel ligt. Dat moeten de twee concurrenten nog maar zien te halen. Bethesda heeft laten weten dat de ontwikkeling van Battlecry niet helemaal verloopt zoals gehoopt. Die titel zal daarom niet in februari in de winkel liggen. Ook bij Overwatch is dat onwaarschijnlijk. Alle reden dus om Battleborn als eerste uitgebreid onder de loep te nemen.

Meer verhaal

Laten we daarbij beginnen met het voornaamste verschil tussen Battleborn en de twee concurrenten. Terwijl in alle drie de games een achtergrondverhaal verscholen gaat, heeft Battleborn als enige een heuse campagne. Het is daarmee ook de enige van de drie titels die solo speelbaar is. En nog mooier: de campagne is niet alleen solo te spelen, maar ook in coöp. Twee tot vijf spelers kunnen samen op pad om de campagne te doorlopen. Wie als duo op pad gaat, kan zelfs in splitscreen spelen. De tegenstand past zich automatisch aan. Als je alleen of als duo speelt, is de tegenstand minder dan wanneer je met drie, vier of vijf spelers op avontuur gaat.

Gearbox toont de vijand uit Battleborn.

*