Battleborn Preview

Online knokken met Gearbox

Nieuwe trend

Wie een beetje van games houdt, weet dat het een wereld van trends is. Na de stroom aan mmog's volgde een stevig aantal moba-games. De nieuwste trend lijkt de ontwikkeling van teambased multiplayershooters te zijn. Bethesda kondigde een jaar geleden BattleCry aan, Blizzard volgde met Overwatch en eerder dit jaar deed 2K Games een duit in het zakje met de aankondiging van Battleborn. De eerste twee konden we al eerder uitgebreid uitproberen, en tijdens de afgelopen E3 konden we ook voor het eerst stappen zetten in de wereld van Battleborn.

Verschijnt: december 2015
Voor: Windows, Xbox One en PlayStation 4

In alle gevallen zijn het games waarin spelers in twee kleine teams tegen elkaar strijden. Bovendien kunnen spelers in alle drie de games kiezen uit tientallen verschillende personages waarmee ze het strijdperk in gaan. Toch is er een duidelijk verschil. Waar BattleCry en Overwatch enkel in multiplayer zijn te spelen, heeft Battleborn meer te bieden. De game heeft een heuse singleplayer campagne en is bovendien in coöp speelbaar. Die laatste spelvorm konden we tijdens de E3 uitproberen. Met vijf spelers, het maximale aantal waarmee je coöp kunt spelen, mochten we een deel van de campagne doorlopen.

De geest van Claptrap

Daarbij werd direct duidelijk dat Battleborn uit de koker komt van Gearbox Software. De Texaanse studio is vooral bekend van de Borderlands-games en die invloed is duidelijk zichtbaar en hoorbaar in Battleborn. Het kleurrijke uiterlijk van de spelwereld en de personages, de overdreven proporties en de humoristische teksten lijken zo uit Borderlands afkomstig. Claptrap is nooit ver weg. Zelfs het wat futuristische achtergrondverhaal toont overeenkomsten.

Gameplay van Battleborn.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.