Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

Pro Cycling Manager 2015

Meer waterdrager dan kopman

Vijftien jaar ervaring

Samengevat

Pro Cycling Manager 2015 bedient wielerfans van een wielergame die de sport realistisch genoeg nabootst om er plezier aan te beleven, maar laat daarbij wel de nodige steken vallen. Dat is best vreemd, zeker als je nagaat dat er aan de basisgameplay al enige jaren weinig meer is veranderd. Je zou dan verwachten dat de afwerking beter is dan nu het geval is. De Pro Cyclist-modus is een leuke toevoeging en de carrièremodus kent een aantal aardige veranderingen, maar verder leunt de game zwaar op elementen die nagenoeg onveranderd zijn ten opzichte van voorgaande jaren. Daardoor stelt Pro Cycling Manager 2015, ondanks dat het nog steeds leuk is om te spelen, toch een beetje teleur.

Getest

Pro Cycling Manager 2015, Windows

Prijs bij publicatie: € 29,99

Vanaf € 9,99

Vergelijk prijzen

Tijdens het warmste weekend dat Nederland in lange tijd heeft meegemaakt, togen ruim 350.000 mensen richting Utrecht om de start van de Tour de France mee te maken. 's Werelds belangrijkste wielerwedstrijd opende met een tijdrit in de Domstad en een rit in lijn van Utrecht naar Neeltje Jans in Zeeland. De maandag daarna keerde de rust weer terug in het land en namen de wielerfans plaats achter hun televisie, om zo van de verdere ronde te genieten. Tenminste, in de middaguren. Voor verder Tour de France-vermaak is er, zoals elk jaar, een Pro Cycling Manager-game.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Pro Cycling Manager, en daarvoor Cycling Manager, kennen we natuurlijk al heel wat jaren. De Franse ontwikkelstudio Cyanide heeft vijftien jaar ervaring met het maken van wielergames, en in de loop der jaren heeft dat veel verbeteringen opgeleverd. Wat ooit begon als een vrij simpel 2d-spelletje was een jaar of drie geleden al veranderd in een volwaardige management-game met een 3d-engine. Niet dat je echt weggeblazen werd door de graphics, maar het zag er goed genoeg uit om wielerliefhebbers niet dwars te zitten terwijl ze genoten van 'hun' spelletje. Als klap op de vuurpijl werd de Tour de France-licentie binnengehaald, waardoor de de jaarlijkse ronde gebruikt kon worden als voornaamste uithangbord.

Cyanide breidde het aanbod in Pro Cycling Manager de laatste jaren rustig uit. Zo werd vorig jaar al het wielrennen op de baan toegevoegd, en dat onderdeel zit nog steeds in Pro Cycling Manager 2015. Om eerlijk te zijn: dat is een aardige toevoeging, maar hij heeft zo weinig met de rest van het spel te maken dat hij toch een beetje aanvoelt als een gimmick. De besturing is anders, de renners zijn anders en de disciplines kunnen alleen in losse ritten worden gereden, dus niet in de vorm van een seizoen of een carrière. Dat maakt het baanwielrennen niet vervelend om te doen, maar wel een beetje een 'los aanhangsel'.

Zelf wielrenner zijn

Wat dat betreft zijn we veel meer te spreken over de vernieuwing van dit jaar. Spelers kunnen dit keer voor het eerst een specifieke renner onder hun hoede nemen. Niet langer ben je dan de directeur van een heel wielerteam, maar slechts een onderdeel van dat grotere geheel. Gaandeweg een seizoen probeer je goede uitslagen te rijden en jezelf te verbeteren als renner, terwijl je je schema zorgvuldig uitstippelt. Daar is best een aardig systeem voor bedacht. Je team heeft namelijk al een schema voor je, en in ruil voor punten kun je daar wijzigingen in aanbrengen. Die punten verdien je weer door wedstrijden te rijden. Zo kun je volgens je eigen voorkeuren koersen, zonder het schema van het team compleet naar je hand te zetten, want dat zou onrealistisch zijn.

Beschermde renner

Bij de start van een nieuwe carrière kun je zelf bepalen hoe talentvol je renner is, en wat voor type renner je wordt. De game wordt natuurlijk moeilijker naarmate je minder talent hebt. We gaan er een beetje vanuit dat iedereen als potentie 'grand champion' invult, want dromen over een carrière - en de kwaliteiten - als die van Alberto Contador of Peter Sagan is natuurlijk wat spannender dan dromen over de gemiddelde waterdrager. Dit vertaalt zich vervolgens ook naar de gameplay. Al snel ben jij een beschermde renner binnen je team; je zult merken dat er steeds een AI-renner uit jouw team in de buurt rijdt om je uit de wind te houden, en er worden bidons voor je gehaald. Aan jou uiteraard de eer om al dat werk te belonen met overwinningen.

De Pro Cyclist-modus heeft iets verslavends. Het heeft wel wat om je eigen naam tussen al die bekende namen in het peloton te zien. Het is ook een stuk makkelijker en overzichtelijker om als één renner een carrière door te werken dan als eindverantwoordelijke van een heel wielerteam. Toch zit hier ook de crux. Het gebeurt met enige regelmaat dat je graag ook de macht over je andere teamgenoten zou willen hebben. Zo moesten wij, spelend als sprinter, enkele keren toezien hoe een groepje vluchters ervandoor kon terwijl onze ploegmaats toekeken. Hier lagen meer mogelijkheden. Een signaal aan de ploegleiding geven dat je graag wilt dat er mannetjes mee op kop gaan rijden, bijvoorbeeld. Nu moet je maar hopen dat de AI de racestrategie goed uitvoert. Dat gebeurt regelmatig prima, maar soms dus ook totaal niet.

Uit vorm

Daar komt nog bij dat het ook gebeurt dat je zelf gewoon niet in vorm bent. De wetten van het wielrennen schrijven voor dat een renner nu eenmaal niet het hele seizoen door in vorm is. Dat betekent dat je er soms vrij kansloos afgereden wordt, terwijl je volgens je eigenschappen misschien wel de beste sprinter zou zijn geweest. Dat is soms frustrerend. Wel kun je natuurlijk voorafgaand aan een koers je vormpeil inschatten en ervoor kiezen de rit dan maar te simuleren, aangezien je toch niet echt veel kans maakt.

Aanpassingen in de carrièremodus

Ook binnen de traditionele hoofdmodus, de Carrière, is een aantal vernieuwingen te vinden. Wat vooral opvalt, is dat Cyanide langzaam maar zeker een aantal micromanagementzaken stroomlijnt. Dat maakt het geheel soms overzichtelijker, maar bij een aantal aspecten werkt het juist averechts. Neem bijvoorbeeld de manier waarom je materiaal ontwikkelt. Vroeger kocht je gewoon de frames, wielen en helmen die je wilde hebben. Nu zet je Research & Development-teams aan het werk, en die komen dan van tijd tot tijd met updates en nieuwe spullen. Daarbij kun je kiezen voor snelle, kleinere updates of compleet nieuwe designs die wat langer op zich laten wachten. Is het werk eenmaal afgerond, dan begint een testfase. Eigenlijk zijn je nieuwe spullen pas daarna helemaal klaar voor gebruik in belangrijke wedstrijden.

Overzicht bewaren

Dat geeft dus wat gedoe, en het duurt even voor je het allemaal door hebt. Datzelfde geldt voor de jaarplanning die je per renner dient te bepalen. Het spel vult elk seizoen een planning voor je in, en gedurende de eerste paar dagen van het seizoen mag je daar wijzigingen in aanbrengen. Dat gaat gepaard met eindeloos staren naar grafiekjes die iets zeggen over het te verwachten vormpeil, het energieniveau en de over een heel jaar opgebouwde vermoeidheid die een renner dan kan voelen. De game bepaalt een aardig schema voor je, maar zeker als je een kleiner team bent, is daar een flink aantal grote koersen nog niet in verwerkt. Daar dien je dan wildcards voor aan te vragen. Mocht je per ongeluk worden toegelaten tot een van de grote rondes, dan schopt dat je schema natuurlijk aardig in de war en zul je slim moeten kiezen wie je opstelt. Je renners zijn maar mensen, en net als in voorgaande jaren is de wielersport in Pro Cycling Manager volledig clean, dus even een verse bloedtransfusie zit er niet in.

Nu biedt het spel op zich wel hulpmiddelen om je te helpen bij het bepalen van een schema. Het is bijvoorbeeld handig dat je renners kunt groeperen. Zo kun je een groepje maken van renners die ruwweg dezelfde jaarplanning hebben, zodat je vrij snel een overzicht hebt waarop staat wie je kunt opstellen als er ineens een extra koers moet worden ingelast. Toch blijft Pro Cycling Manager 2015 ook met dit soort hulpmiddelen een uitdagend managementspel.

Financiële uitdaging

We hebben het bijvoorbeeld nog niet gehad over de financiën. Spelend met het kleine Nederlandse team Roompot hadden wij de grootste moeite om het hoofd boven water te houden. Enigszins opvallend, aangezien we best wat koersen wisten te winnen en dus ook wel wat winstpremies binnenhaalden. Dit in tegenstelling tot Roompot in het echt, dat nog steeds wacht op zijn eerste seizoenszege - en dat team bestaat gewoon nog. Daardoor lijkt het alsof de financiële kant van Pro Cycling Manager 2015 wat beter gebalanceerd had mogen zijn. Gelukkig is er een provisorische oplossing: in de menu's kun je een multiplier op winstpremies zetten. Zo verdien je net wat meer in de wedstrijden en wordt die kant van het management wat makkelijker gemaakt.

Fouten en geloofwaardigheid

Hoewel Pro Cycling Manager 2015 met de toevoeging van de Pro Cyclist-modus best wat vernieuwing laat zien en er in de hoofdmodus wijzigingen zijn doorgevoerd, bekruipt ons toch een ongemakkelijk gevoel. Zijn we, ondanks de aanpassingen, niet stiekem hetzelfde spel als vorig jaar aan het spelen? En, erger nog, als in de jaren daarvoor? Dezelfde tactieken werken, de manier van aansturen is hetzelfde en ook grafisch is er niet veel veranderd. De nog steeds dodelijk saaie en matig uitgewerkte commentaarstem en de weinig inspirerende muziek scoren ook niet echt punten.

AI maakt rare keuzes

De game gaat echter pas echt op zijn plaat op het gebied van de kunstmatige intelligentie, of eigenlijk beter gezegd: de manier waarop de AI en de game het koersverloop simuleren. Er gebeuren namelijk te veel rare, ongeloofwaardige dingen. Zo reden wij een Tour de France met de Giant-Alpecin-ploeg. Toen we Tom Veelers - na drie dagen koers 85e in het algemeen klassement, op 7 minuten van de gele trui - wilden laten meespringen in een groepje, lieten de AI-ploegen de groep niet rijden. Toen een paar tellen later exact dezelfde groep weg sprong, maar nu zónder Veelers, mocht het ineens wel. En nu we het er toch over hebben: hoe realistisch is het dat twee keer op rij exact dezelfde vijf renners in een kopgroep komen te rijden?

En daarmee zijn we nog lang niet klaar, als het gaat om rariteiten. Zo zagen we, toevallig in diezelfde etappe, een renner de oversteek maken van het peloton naar de kopgroep, terwijl die kopgroep al een gat van vijf minuten had. Op zich leuk dat de AI actief blijft, ook als de 'ontsnapping van de dag' al bepaald is, maar hoewel Santaromita best een aardige renner is, zou hij in werkelijkheid echt niet in zijn eentje vijf minuten dicht rijden op een groep met daarin onder meer Clement, Fédrigo en Roy. Het maakt verder voor het koersverloop niet zoveel uit, het peloton kan die groep daarna nog makkelijk terugpakken. Maar het simpele gegeven dat je zo'n renner zoiets ziet doen, breekt de geloofwaardigheid van de game op.

Grafische foutjes en nepnamen

Zullen we nog even doorgaan? In dezelfde etappe: Lemoine, van Team Cofidis, rijdt in de kopgroep. Meldt het in-game commentaar doodleuk dat Cofidis tempo maakt aan kop van het peloton, om kopman Lemoine een kans te geven de etappe te winnen. Onlogisch, en bovendien niet eens waar: nergens een Cofidis-man te bekennen aan kop van dat peloton. Dan hebben we het nog niet eens gehad over renners die dwars door auto's of andere objecten rijden. Dat soort grafische foutjes zijn we helaas wel gewend van Cyanide, maar het blijft toch opvallend dat het na al die jaren niet een keer anders wordt. Datzelfde zou je kunnen zeggen over de licenties; opnieuw rijd je rond met nepnamen. Nu is het betrekkelijk eenvoudig een database met echte namen te downloaden - hetgeen wij, getuige de screenshots, ook hebben gedaan - en die te gebruiken, maar je zou van een serie die inmiddels al vijftien jaar loopt verwachten dat dit soort zaken eindelijk een keer op orde is.

Conclusie

Pro Cycling Manager is en blijft een game die wielerliefhebbers voorziet in de behoefde een wielergame te spelen, maar blijft ondertussen ook hun geduld op de proef stellen. Al jarenlang produceert de Franse ontwikkelstudio nagenoeg dezelfde game. Hoewel niet te ontkennen valt dat er jaarlijks wel iets nieuws wordt toegevoegd, iets wordt gestroomlijnd of iets beter wordt uitgevoerd, blijft de totale oogst op het gebied van innovatie over de laatste jaren heen vrij beperkt. Voor de 2015-versie is de Pro Cyclist-spelmodus een aardige toevoeging en ook de traditionele carrièremodus biedt een aantal leuke vernieuwingen, maar verder leunt de game voornamelijk op dezelfde basisgameplay als in de voorgaande jaren. Dat maakt het extra vreemd dat de game in zowel gameplay als graphics af en toe rare fratsen laat zien. Wielerliefhebbers kunnen zich desondanks niet echt een buil vallen aan dit spel, dat de wielersport best aardig weet na te bootsen. Maar na al die jaren hoopten zij wellicht wel op wat meer.

Getest

Pro Cycling Manager 2015, Windows

Prijs bij publicatie: € 29,99

Vanaf € 9,99

Vergelijk prijzen

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Reacties (43)

Wijzig sortering
Ik heb het spel al een tijd, nergens echt problemen mee, buiten de gebruikelijke Cyanide bugs dan.

Zo zitten er nu nog wel wat fouten in het schema in de be-a-pro modus. Dan heb je bijvoorbeeld in je wekelijkse schema ineens de Vuelta zitten, terwijl je niet ingeschreven bent en het niet op je planning stond. Je doet ook niet mee, maar ondertussen gaat wel je vermoeidheid en vorm omhoog, alsof je wel de Vuelta rijdt. Dat soort bugs komen wel eens voor. En dat is altijd het meest storende aan alle Cyanide games. Pas na 4/5 patches is het een beetje speelbaar in carriere en nu dus be a pro modi...
Opslaan van de savegames tussentijds kun je de gevolgen van het probleem verhelpen. Helaas blijft het wachten tot de nieuwe patches inderdaad.
Zo had ik gisteren een etappe uitgereden, niet gevallen ofzo, goede rit gereden. Staat er bij de klassificatie "opgegeven". Blijkt dat ik een blessure heb, gebroken heup.
Euhh,dus eigenlijk heb ik een etappe gedeeltelijk met gebroken heup uitgereden?
Beetje raar!

Verder wel een leuk spel vind ik.
Wat is de doelgroep uberhaupt voor dit spel? Moet je een echte wielrennerfanaat zijn of is dit ook leuk voor mij die af en toe een etappe kijkt. Daarnaast vind ik het maar een saaie bedoeling om te managen hoe zit het bijvoorbeeld met valpartijen of ongelukken kan ik hier ook invloed op hebben als mijn team dreigt te verliezen en ik de boel wil saboteren.
Een echte wielrennerfanaat stapt zelf op zijn fiets, toch? Dat is IMO leuker dan een spelletje spelen. :P Maar ja, dat zegt een fanatieke wielrenner, dus misschien ben ik niet de doelgroep die zij voor ogen hebben.
Er zijn veel wielerfanaten die het een mooie sport vinden om te volgen. Een deel daarvan is zelf ook is staat om een aardig stukje te fietsen, maar meedoen met de profs is een droom die maar weinigen gegeven is. Met dit spel kan je dat wel, zonder dat je daar verder iets voor opzij moet zetten.
Prof wielrenners hebben een zwaar leven. De tijd die ze jaarlijks actief aan wedstrijden besteden ligt hoger dan bij andere sporten. De trainingstijd hoort ook nog eens bij de hoogste van alle sporten en de totale energie die jaarlijks aan het sporten wordt wordt besteed ligt bij de prof wielrenners ver boven de andere sporten.
Ik kon ook wel een aardig stukje fietsen, trainde ook wel eens met een prof, maar het wielerleven was me toch echt te zwaar. Dan maar achter de PC wielrennertje spelen en een paar keer per week een stukje fietsen.
10-kamp atletiek vergeten?
Je kunt niet constant op de fiets zitten. Je moet eens in de zoveel tijd rusten. Ideaal dus om lekker uit te rusten van een rondje fietsen door een management spel te spelen.
En alleen een echte auto-fanaat heeft zijn eigen race-auto op Zandvoort staan, idd veel leuker dan een spelletje maar voor veel mensen dus gewoonweg niet haalbaar, finacieel/gezondheid technisch gezien. Vandaar de spellen ;)

Edit; Ik haal de auto aan als voorbeeld, blijkbaar moet dat vermeld worden

[Reactie gewijzigd door Lefty_BlueHand op 11 juli 2015 11:52]

Financieel in die vergelijking is uiteraard een nonsens argument, voor nog geen duizend euro kan je al een hele leuke 2e hands instap racefiets kopen, vervolgens ben je alleen nog maar wat centen kwijt aan onderhoud e.d. wat in principe tientjes per maand behelst. Dat is wel even wat anders dan de aanschaf van een instap raceauto waarmee je Zandvoort op mag en dan moet je ook nog voor het circuit betalen, brandstof etc. Nog niet eens gesproken over de onderhoudskosten van een dergelijke machine.

Edit: De auto is een slecht voorbeeld, omdat er nogal een enorm gat tussen zit als je het vervolgens over de financiën hebt...

Gezondheid is een betere reden, maar ik denk ook niet dat de meeste kopers het daarom doen. Deze game is echt voor liefhebbers die wat te doen willen hebben in een paar verloren uurtjes, rijden als je favoriete renner etc. Maar voor een gamer zal deze game zoals de review eigenlijk al aangeeft snel door de mand vallen omdat het de nodige gebreken kent.

heerlijk weer dat meningmodden, lees de beschrijvingen eens aub. Je mag het volledig oneens zijn met mij, maar er zit een verschil tussen offtopic of het er niet mee eens zijn... ik ben niet offtopic.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 11 juli 2015 15:54]

Eind van het jaar (aug-oktober) kan je zelf al een hele leuke race fiets kopen voor onder of rond 1000 euro. Gewoon met shimano 105 uitvoering dus prima kwaliteit prijs verhouding. 2e hands is je race fiets niet zo veel waard, mag blij zijn als je 50% van terug ziet van het aankoopbedrag.
Ik heb je niet een downmod gedaan of een up-mod. Je mist mijn punt helemaal.
Ik noem de raceauto omdat het een relevant voorbeeld is in deze situatie. Ik heb het verder niet over precieze kosten en waarom een auto haalbaarder is dan een fiets of andersom. Het gaat mij erom dat games voor veel mensen veel meer toegankelijker zijn dat de real-life 'counterparts' en dat probeerde ik te verduidelijken door een extremer voorbeeld aan te halen
Is dit spel ook een beetje geschikt als je totaal geen verstand hebt van wielrennen?
Lijkt me eigenlijk wel een leuk spel als ik het zo zie!
Denk dat je in het begin gaat afvragen waarom er lang niks gebeurd. Je moet wel een beetje de basis van het wielrennen snappen. Dus je kan beter een hele etappe in het peloton zitten en wachten tot de laatste paar kilometers om iets te ondernemen, dan dat je er vroeg op uittrekt. Dus geduld, energie zoveel mogelijk besparen, op tijd bidonnen halen, kopman uit de wind houden, dat kost wel wat tijd om te leren
Denk dat dit spel je veel kan brengen als je juist wil gaan intresseren voor wielrennen. De database is zeer goed waardoor nieuwe talenten en renners die ook beginnen op te vallen ook goed in de database staan.
Zo reed bij mijn in season Barguil dit jaar top10 en Vuillermoz won 2 ritten. Dit bewijst dat de game een zeer goede database heeft die ook realistisch kan voorspellen. Het spel helpt je met nieuwe renners. In eerdere versie heb ik ook Pinot gehad als jong talent maar ja soms wordt talent ook overschat.
Je moet iedergeval wel wat met wielrennen hebben! Ondanks ik zelf wielersport de mooiste sport vind die er is. Zou ik dit spel niet zelf kopen. Trekt me totaal niet misschien als je met een geweer rond rijdt en lekker mag knallen hehe heel ander genre dus..
Ik snap dat je een grap maakt, maar een geweer op de fiets.. hmm, dat levert interessante beelden op gok ik zo, vooral als het een wat zwaarder kaliber geweer is...
Hadden jullie ook problemen in het hoofdmenu? Bij Power Unlimited onder andere konden ze alleen maar de tijdritjes doen en voor de rest helemaal niks.
Dit is een heel ander spel dan dat ze bij Power Unlimited speelden. In de console versie bestuur je een renner. In de pc versie ligt de nadruk op het managen van een ploeg.
-_- Ik zie het inderdaad. My bad
Gezien het feit dat het al jaren niet goed is, 'riekt' dit naar snel geld verdienen. Jammer. Persoonlijk had ik ze afgestraft met een onvoldoende (<5) ipv een voldoende (6,5).

[Reactie gewijzigd door Rhitik op 13 juli 2015 09:34]

Snap ik. Daar heb ik ook aan gedacht. Maar dan ga je PCM2015 naar mijn mening te veel beoordelen op basis van de vorige games, terwijl de game op zichzelf geen onvoldoende verdient. Een gebrek aan verbeteringen over meerdere jaren genomen mag zeker meegewogen worden, maar het hoeft niet leidend te zijn in de beoordeling. Er zijn immers ook gamers die de laatste versies niet gespeeld hebben en daar dus helemaal geen boodschap aan hebben.
Leuk dat je meeleest met de reacties!

Bedankt voor je reactie en uitleg. Ik snap jouw keuze ook. Jij hebt die met een goede reden gedaan.
Ik begrijp de reviewer wel, ik heb ook al 10+ versies van dit spel gespeeld en er is weinig verbetering sinds versie 2/3 in de gameplay in mijn ogen. Maar je kunt je er echt wel heel prima mee vermaken hoor, online kun je leuke races rijden en er is een grote community die voor heel realistische databases zorgt en daarmee ook een betere AI. En dan heb je natuurlijk nog multiplayer.
Kan je met dit spel ook via LAN met een vriend spelen? Met eerdere versies kon je het spel 3x installeren, kan dat ook met deze?

Steven
Heeft helemaal niks met het wielrennen an sich te maken, maar de afgebeelde blauwe Skoda is ook een model van ruim 6 jaar geleden. Daar is grafisch ook niks aan gewijzigd dus?
Het financiële aspect is naar mijn mening sinds versie 2011 al verschrikkelijk (ga na winst in de Giro, 3 man in de top 10 in de Tour al failliet tijdens de Vuelta waar Sagan net 8 ritten op rij heeft gepakt... Geweldig hoe je een goede tijdrijder die een beetje kan klimmen uren voorsprong kan laten pakken in een in het echt kansloze aanval).

Heb versies 2008 (met Ricco nog) - 2010 (heeft mijn voorkeur, Tony Martin is een geweldige potentiële Tourwinnaar) -2011-2012-2013 en toen ben ik gestopt want ergens tussen 2010 en 2011 was het totaal omgegooid.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True