Door , , 158 reacties

Met Dragon Age: Inquisition levert BioWare niet alleen een game af die het mindere Dragon Age 2 ruimschoots goedmaakt, het bezorgt rpg-liefhebbers een game die ze zich nog lange tijd zullen heugen. De spelwereld is gevarieerd, kleurrijk en vooral heel groot en gevuld met meer quests dan je kunt tellen. Die quests, en vooral de quests in het hoofdverhaal, zorgen voor een flink aantal memorabele momenten waarbij de klasse en het schrijftalent er vanaf spat. Tel daar nog de vele andere zaken waar spelers zich mee bezig kunnen houden bij op, en de hoge mate van vrijheid die er is in de game, en je hebt een game te pakken die zich weleens bij de klassiekers binnen het rpg-genre zou kunnen gaan voegen.

Prijs bij publicatie: € 55,-
Verkrijgbaar vanaf: € 18,79
Het gebeurt niet vaak dat we bij Tweakers reviews uit moeten stellen omdat we niet in staat zijn de originele planning te volgen. Het gebeurt weleens dat een game een te lange speelduur heeft om hem helemaal uit te spelen voor de review, maar vaak weet je nog voor je op de helft bent al goed genoeg wat voor vlees je in de kuip hebt. Dragon Age: Inquisition bleek echter een heel ander verhaal. Toen we zo'n twintig uur in de nieuwe roleplaying game van BioWare hadden zitten en het tijd werd voor de review, hadden we niet het gevoel dat we al voldoende hadden gezien, en dat gevoel bleek terecht. We zijn inmiddels anderhalve week en ongeveer honderd uur gameplay verder en kunnen rustig zeggen dat Dragon Age: Inquisition na die eerste pakweg twintig uur eigenlijk pas echt begint.

Getest op: Xbox One, pc
Ook verkrijgbaar voor: PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox 360

Dat is bij voorbaat goed nieuws voor de fans van de franchise, die al lange tijd naar deze game uitkijken, zij het met een zeker voorbehoud. Dragon Age 2 zorgde namelijk voor teleurstelling na het ijzersterke Dragon Age: Origins. De tweede game liet de basisbeginselen van het origineel te veel los, en koos voor een meer actievolle aanpak. Dat viel niet bij iedereen even goed, en deel twee scoorde dan ook lagere cijfers dan Origins. Tijd dus voor BioWare om zich te revancheren. Je voelt 'm vast al aankomen: dat is met Dragon Age: Inquisition gelukt.

Dat zit hem niet in één specifiek element, maar als we er toch een zouden moeten noemen, dan is het de grootsheid van het geheel. Dragon Age: Inquisition heeft er wat tijd voor nodig, maar weet uiteindelijk elke gamer te overweldigen met zijn gigantische spelwereld, bizar aantal dialogen, immense spelwereld en vele memorabele quests. BioWare laat zich met Dragon Age: Inquisition van zijn beste kant zien en benadert op het gebied van storytelling een haast verloren gewaand hoog niveau, maar koppelt dat aan een moderne rpg die je zo 'action-rpg' kunt maken als je zelf wil.

Waarschuwing! Dragon Age: Inquisition is bij uitstek een game waarin het verhaal, en alles wat daar omheen gebeurt, bepalend is voor je spelervaring. We begrijpen heel goed dat spoilers zeker nu uit den boze zijn. Dragon Age reviewen zonder voorbeelden van missies, omgevingen en personages aan te halen is echter niet te doen. Snoeiharde spoilers zul je niet tegenkomen, maar helemaal geen informatie delen is natuurlijk geen optie.

Populaire gebruikersreviews

Alle gebruikersreviews over: