Forza Horizon 2 Review

Zomerse vakantieracegame

Vakantiegevoel

Forza Horizon 2 is, in de maanden waarin de herfst de zomer definitief wegdrukt, een welkome racegame die herinneringen aan de zomer en de vakantieperiode nog even levend houdt. De game combineert een heerlijke vibe met een ongedwongen opzet waarin spelers vrijgelaten worden om te doen wat ze willen doen, en met welke auto's ze dat willen doen. De weg naar de finale van het Horizon-evenement is misschien wat te lang waardoor het plezier er na een tijdje een beetje af gaat, maar verder is Forza Horizon 2 een aanrader.

Forza Horizon 2, Xbox One

Prijs bij publicatie: € 57,-

Bekijk product

Klein geheimpje: we hadden eigenlijk geen zin meer in Forza Horizon 2. Ook Tweakers-redacteuren worden weleens geveld door dingen als griep, en dus vonden we Forza Horizon 2 onlangs terug op de stapel 'achterstallige reviews', waar veel games over het algemeen stilletjes aan hun einde komen. Toch de Xbox One maar even aan, toch Forza Horizon 2 er maar even in. En wat zijn we blij dat we dat gedaan hebben! Alleen het gevoel dat het spel losmaakt was de moeite van het installeren en spelen al meer dan waard.

Getest op: Xbox One
Verschijnt ook voor: Xbox 360 (afwijkende versie)

Stop Forza Horizon 2 in je console en verleng je zomer. Zo simpel is het, en een betere omschrijving bestaat eigenlijk niet voor Microsofts jongste racegame. Forza Horizon 2 laat spelers opnieuw deelnemen aan het Horizon-festival, dat dit keer in Zuid-Europa is neergestreken. Een ideale setting, zo blijkt. Het duurt nog geen tien minuten voordat Forza Horizon 2 een heerlijk vakantiegevoel losmaakt. Zeker als je ooit in die regio bent geweest is het genieten geblazen. Je raast over prachtige kustwegen en door het sfeervolle achterland van Nice en allerlei kleinere dorpjes in die regio van Frankijk en het noordwesten van Italië.

Op dat moment weet je eigenlijk al wat Forza Horizon 2 in zijn mars heeft wat sfeer betreft, maar het wordt nog veel beter. Binnen een uurtje krijg je voor het eerst een fonkelrode Ferrari onder je digitale kont en dan kan het feest pas echt beginnen. Terwijl in de verte de zon ondergaat en het Horizon Festival zich opmaakt voor weer een feestavond, vreet jij, begeleid door heerlijke dance-muziek op Pulse FM of een van de andere radiostations, kilometer na kilometer weg. En ondertussen vraag je je af waarom je eigenlijk niet allang in deze hemelse regio bent gaan wonen.

Al het bovenstaande zouden we kunnen samenvatten als 'een heerlijke vibe'. Forza Horizon 2 wint er alvast een belangrijke wedstrijd mee, want voor er dus serieus geracet is, zit het met het gevoel dat de game je geeft al meer dan goed. Dat maakt alles makkelijker. Als vanzelf krijg je zin om meer te spelen, andere auto's uit te proberen en, uiteindelijk, je een weg te banen naar de finaleraces van het Horizon Festival.

E3-trailer van Forza Horizon 2.