Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 62 reacties

Een Civilization die niet in het verleden speelt, maar de aarde verlaat en de toekomst verkent: dat roept bij fans van de serie direct herinneringen op aan Alpha Centauri, de vorige en veelgeprezen poging van Sid Meier en consorten om de ruimte in te duiken. Maar Civilization: Beyond Earth is geen Alpha Centauri 2. Het is Civilization V in een andere omgeving, zo blijkt nadat we de game hebben kunnen spelen.

We kregen van uitgever 2K Games de kans om een vroege versie van Beyond Earth te spelen, zo vaak als we maar wilden. Al was er wel een duidelijke restrictie; na 250 speelbeurten was het gedaan met de pret en was verder spelen onmogelijk. In voorganger Civilization V heb je tegen die tijd je rijk al aardig op orde. In Beyond Earth is dat anders. Daar is het leven niet zo makkelijk en heb je meer tijd nodig om een soepel draaiende kolonie op te bouwen.

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth - Preview

Keuzes maken

Beyond Earth speelt zo'n 300 jaar na nu, en je begint het spel gewoon op aarde. Direct na de start van de game vertrek je naar een onbekende planeet, met als doel daar een kolonie te vestigen. Je kunt voor je vertrek een aantal keuzes maken. Zo kun je kiezen namens welk consortium je op pad gaat, wat voor kolonisten er mee gaan aan boord, wat voor apparatuur je meeneemt en - dat is misschien wel het belangrijkste - naar welke planeet je af wilt reizen. Elke keuze is van invloed op het begin van de game, want elke keuze die je maakt geeft een kleine bonus aan je beginnende kolonie.

Beyond Earth op de E3.


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True