×

Assassin's Creed: Unity Preview

Dubbel zo dodelijk in cop

Door , 21 reacties

Nu wel cop

Hoewel de Gamescom voor Ubisoft voor een aanzienlijk deel in het teken stond van de aankondiging van Assassin's Creed: Rogue, ging de meeste aandacht op de beursvloer toch uit naar Assassin's Creed: Unity. Hoewel beide games een geheel nieuw verhaal en veel content bieden, straalt Unity meer uit de echte, nieuwe game te zijn. Logisch ook: de game is van de grond af aan opnieuw opgebouwd en bevat, met dank aan de grotere mogelijkheden van de Xbox One en PlayStation 4, enkele nieuwe features die voorheen niet mogelijk waren.

Wat zagen we op de E3?

Op de E3 zagen we daar al een en ander van. We waren bijvoorbeeld erg te spreken over de nieuwe manier van 'parkours'. Spelers kunnen in Unity door tijdens het free-runnen A of B ingedrukt te houden aangeven of ze naar boven of naar beneden wensen te navigeren. Dat zou het aantal onbedoelde bewegingen, inclusief de bekende 'dodemans-sprongen', tot een minimum moeten beperken. Ook zagen we op de E3 al hoe uitgestrekt Parijs is en hoe vol de straten zijn. Nooit eerder speelde je een Assassin's Creed-game met meer mensen tegelijkertijd in beeld, die ook nog allemaal iets aan het doen zijn.

Die punten maakten op de Gamescom opnieuw indruk, met één belangrijk verschil: dit keer konden we voor het eerst zelf spelen, en dat is niet eens het enige. De speelsessie verliep namelijk in coöp, waardoor we ook meteen een beeld kregen van de coöperatieve gameplay waar Assassin's Creed: Unity tijdens de E3-persconferentie van Ubisoft zoveel indruk mee maakte. We vonden het in Los Angeles al vreemd dat we er toen niet meteen meer van zagen, maar kennelijk hield Ubisoft de verdere details achterwege tot de Gamescom.

Daarnaast toonde de uitgever ook een uitgebreide presentatie die dieper in ging op de missiestructuur. Op de E3 meldden we al dat deze Assassin's Creed-game meer vrijheid zou kennen dan alle voorgaande games in de serie. Spelers kunnen, zo wisten we al, 'on the fly' optionele side-missions uitvoeren terwijl ze in een hoofdmissie zaten, om daarna moeiteloos verder te gaan met die hoofdmissie. Dit aspect zagen we in Keulen wat uitgebreider, met aandacht voor allerlei elementen die we tijdens de E3 nog niet hadden gezien.

Trailer van Assassin's Creed: Unity.

*